Το Στέκι των Κιθαρωδών
Περι μουσικής => F.A.Q. μουσικής γενικά => Ακόρντα => Μήνυμα ξεκίνησε από: Page στις 16/08/03, 20:22
-
Geia se olous.
Oi sigxordies 6hs einai tetrafones?
p.x F-A-C-D ???
-
Φίλε αν θες, κάνε πιο σαφές τι ψάχνεις, αυτή είναι συγχορδία 7ης, τετράφωνη φυσικά, της ελάσσονας κλίμακας (Φα και όχι Φα#). Αν δεις πιο προσεκτικά είναι Ρε-Φα-Λα-Ντο. Αλλά δεν κατάλαβα ακριβώς τι ψάχνεις να μάθεις. Αν θες γράψε περισσότερα...
-
Eimaste p.x sth Fa meizona(Klimaka) kai 8eloume na sxhmatisoume sigxordia 6hs me thn prwth ba8mida.Pws ginetai?
-
Από ότι κατάλαβα μιλάς για τις συγχορδίες 6ης αυξημένης. Αυτές είναι τριών ειδών : Ιταλική, Γαλλική και Γερμανική. Η ιταλική είναι τρίφωνη, η Γαλλική και η Γερμανική τετράφωνη. Επειδή έχω πρόβλημα τώρα και δεν προλαβαίνω θα σου στείλω αύριο λεπτομέρειες... Με συγχωρείς πρέπει να φύγω!
-
Στην κιθάρα χρησιμοποιείται η μία από τις τρεις, δεν θυμάμαι τώρα ποια. Πάντως στην Φα μείζονα είναι Φα, Λα ύφεση, Ντο, Ρε. Ελπίζω να σε βοήθησα. Δεν χρησιμοποιείται όμως και πολύ συχνά, που την πέτυχες; Θες μήπως και τις υπόλοιπες στη Φα μείζονα;
-
F G A A# C D E
Fmaj6 : 1 3 5 6 --> FACD
Fmin6 : 1 b3 5 6 --> F Ab C D
-
Se kati blues thn brhka.
Thanks pantws
-
Φίλε ο Bluechild έχει δίκιο. Χθες που σου έστειλα δεν μου "άρεσε" και πολύ η απάντησή μου. Το έψαξα λίγο και έχω να σου πω τα εξής :
Η συγχορδία αυτή που σου είπα είναι η ελάσσονα έκτης (Fm6)
Η συγχορδία που είχες πει εσύ είναι μεν η Ρε ελάσσονα εβδόμης (Dm6) αλλά είναι και η Φα μείζονα έκτης (F6). Με συγχωρείς για το λάθος μου, το είπα χωρίς να ψάξω και πολύ. Αυτά που σου είπα για γερμανικές κ.τ.λ. έχουν να κάνουν με την αρμονία, αγνόησέ τα αφού τα θες μόνο για κιθάρα. O Bluechild είχε δίκιο.
-
Eimaste p.x sth Fa meizona(Klimaka) kai 8eloume na sxhmatisoume sigxordia 6hs me thn prwth ba8mida.Pws ginetai?
H κλιμακα Fa Majore : Fa, Sol, La, Si ύφεση, Do, Re, Mi
H συγχορδια λοιπον είναι 1-3-5-6, δηλαδή η 6η νοτα είναι η Re.(fa la do re)
Αν ήθελα για την ίδια κλίμακα να βρώ πχ την έκτη της Re minore,
ξεκινώντας απο το Re παίρνω πάλι την 1η, 3η, 5η, και 6η βαδμίδα δηλαδή Re, Fa, La, Si (Re minore 6ης)
Ελπίζω να βοήθησα...
-
to B πρεπει να ειναι υφεση ομως!
παντα οι επεκταεις πρεπει να ειναι διατονικες μεσα στην κλιμακα, εκτος και αν "δανειζομαστε" απο καπου αλλου (αλλον τροπο ή αλλη κλιμακα) ωστε να παμε σε αλλη τονικοτητα ή να καθοερωσουμε σαν τονικη μια αλλη βαθμιδα της κλιμακας (δευτερευουσες δεσποζουσες!)
-
to B πρεπει να ειναι υφεση ομως!
παντα οι επεκταεις πρεπει να ειναι διατονικες μεσα στην κλιμακα, εκτος και αν "δανειζομαστε" απο καπου αλλου (αλλον τροπο ή αλλη κλιμακα) ωστε να παμε σε αλλη τονικοτητα ή να καθοερωσουμε σαν τονικη μια αλλη βαθμιδα της κλιμακας (δευτερευουσες δεσποζουσες!)
Ρε παιδιά κάποιος να μας κάνει την μετάφραση ;D
-
....ε! πιο απλα δεν γινεται να το πω!!!! χαχα! ;D ;D ;D
-
iparxoun ta vasika meri mias sigxordias, p.x. stis majore to 1,3,5 minore 1,b3,5 klp ta opoia den mporei na leipoun alliws i sigxordia xanei to xrwma tis.
etsi loipon stin maj6 vazeis tin 6 (megali oxi mikri, i opoia einai i D) kathoti i D einai mesa stin Fmaj klimaka. (asxeti simeiwsi, mporeis na paraleipseis tin 5i vathmida se ayti tin sigxordia, opws kai se alles p.x. dom7. gia na pareis alla voicings, allo eidous ixo me tin idia sigxordia). px. an evazes Db tha eixes tin b6 i opoia einai ektos klimakas.
Logoi gia na to kaneis ayto einai p.x. paizontas solo apo panw apo mia F maj me mikri 6i na peraseis xrwmatika ena Db-D kommati i na 'peraseis' kapws tin Db i kapoia pou kollaei se ayti. Twra gia metatropeia panw se ayto (gia 2i dominant pou leei o sot) den katexw kala opote as min pw kai m***kia ws aytodidaktos kai tapeinos..
cu
-
Φίλε Page για να μην μπερδεύεσαι με το θεωρητικό κομμάτι είναι όπως την είπες στην αρχή , ναι , τετράφωνη με αυτές τις νότες και ο απλούστερος τρόπος για να την πιάσεις είναι
-1- (6η χορδή μπάσσο)
-x- (5η)
-0- (4η)
-2- (3η)
-1- (2η)
-x- (1η καντίνι)
Δοκίμασέ το και θα δεις ότι είναι ο ήχος που ψάχνεις να ακούσεις, όπου x δεν ακούγεται
ΥΓ: Είδα ότι το ερώτημα είναι παλιό και μάλλον δε σε ενδιαφέρει πια αλλά το έγραψα μήπως έχει και κανείς άλλος την ίδια απορία
-
εμενα παντως για Dm7 μου κανει αυτο!
-
Η ΣΥΓΧΟΡΔΙΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΕΙΝΑΙ F+ ΜΕΓΑΛΗΣ 6ηs
ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΕΙΝΑΙ ΤΕΤΡΑΦΩΝΕΣ ΟΜΩΣ ΡΟΛΟ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΑΚΟΥΣΜΑ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΔΩΣΕΙΣ.
-
προφανως ειναι 4φωνες, αν μιλαμε για μοντερνα μουσικη, αλλιως θα ηταν απλα μια 1η αναστροφη, ενα Ι6 δηλαδη!
-
ΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΧΕΙ ΜΙΑ ΑΠΟΡΙΑ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΒΟΗΘΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΤΟΝ ΜΠΕΡΔΕΨΟΥΜΕ ΚΑΙ ΑΛΛΟ . ΚΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΚΑΤΙ ΤΟ <ΜΙΣΟΞΕΡΟΥΜΕ> ΠΟΤΕ ΜΑ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΔΕΙΧΝΟΥΜΕ Η ΤΟ ΑΝΑΦΕΡΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΒΟΗΘΕΙΑΣ.ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΑΛΛΑΓΗ ΤΟΝΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΚΛΙΜΑΚΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΜΕΤΑΤΡΟΠΙΑ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΙΤΑΙ ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΕΙΤΕ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ.ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΙ Η ΤΟΝΙΚΗ(1),ΕΠΙΤΟΝΙΚΗ(2),ΜΕΣΗ(3),ΥΠΟΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ(4),ΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ(5),ΕΠΙΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ(6),ΠΡΟΣΑΓΩΓΕΑΣ(7),ΤΟΝΙΚΗ(8).ΚΑΙ ΟΙ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ΠΟΥ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΣΥΝΗΘΩΣ ΤΗΝ ΜΕΤΑΤΡΟΠΙΑ ΕΙΝΑΙ Η 7η(ΠΡΟΣΑΓΩΓΕΑΣ) ΚΑΙ 4η (ΥΠΟΔΕΣΠΟΖΟΥΣΑ). ΑΥΤΑ.