Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Johnie Darko

Σελίδες: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 107
151
Φυσικα το EQ δεν περιοριζεται μονο στο να "διορθωνει" περιεργες καταστασεις, αλλα και για να δημιουργει.
Αυτο σημαινει οτι μπορουμε να κανουμε και τετοια χρηση ωστε να υπερτονισουμε καποιες συχνοτητες ή να κοψουμε "εντελως" καποιες αλλες για να πετυχουμε το θεμιτο αποτελεσμα αρτιστικα.

Οποτε, ανακεφαλαιωνοντας, το EQ ειναι ενα πολυ χρησιμο εργαλειο. Αυτο που εχουν πανω οι ενισχυτες, ειναι πολυ βασικο για πολυ βασικα πραγματα. Αναλογως της χρησης που θελουμε να κανουμε και αναλογως του ηχου που θελουμε να φτιαξουμε, ειναι πολυ πιθανον το onboard EQ section ενος ενισχυτη να μην ειναι αρκετο για να ερθουμε ακριβως στα ηχητικα αποτελεσματα που θελουμε.
Εκει επιστρατευουμε την χρηση καποιου EQ, ειτε υπο μορφη πεταλιου (που συνηθως ειναι γραφικα EQ) ή σε μορφη rack εντος καποιου πολυεφφε ή αυτονομη μοναδα EQ.


152
Εχοντας πει αυτα, να πουμε οτι οι περισσοτεροι ενισχυτες εχουν EQ section που αποτελειται απο Peak EQ ή/και Shelving EQ.
Καποιοι λιγοι κατασκευαστες, δινουν και ενα γραφικο EQ το οποιο μαλιστα συνηθως μπορεις να επιλεξεις (μεσω διακοπτη) αν θα ειναι ενεργο ή οχι.
Το γραφικο EQ που βρισκεται onboard στους περισσοτερους ενισχυτες (βλεπε Mesa Boogie Mark series) ειναι τυπου Peak, απλα αναλυει τις συχνοτητες σε περισσοτερα "φασματα", αντι για απλα τα 3 γνωστα πριμα, μπασσα, μεσαια, δινοντας μας την δυνατοτητα να επεμβουμε σε συχνοτητες που κατα την γνωμη του κατασκευαστη ειναι αυτες που επηρεαζουν σημαντικοτερα τον ηχο της κιθαρας (περι ορεξεως...)
Ετσι, αυτοι οι ενισχυτες με ενεργοποιημενο το γραφικο EQ, εχουν ενα σταθερο Q για καθε συχνοτητα που μπορεις να πειραξεις και ενα ευρος db το οποιο μπορεις να κοψεις ή να boost-αρεις.
Αυτο τους κανει πιο ευελικτους, απο την αποψη οτι εχει καποιος μεγαλυτερο ελεγχο στον ηχο του και μπορει να κανει μεγαλυτερο fine tuning του ηχου του, επεμβαινοντας οχι μονο σε ενα αρκετα πλατυ ευρος συχνοτητων (οπως πχ με τα απλα controls middle, treble, bass), αλλα και σε συγκεκριμενες συχνοτητες και γυρω απο αυτες σε τιμες που εχει ορισει ο κατασκευαστης του ενισχυτη.
Αυτο φυσικα, μας επιτρεπει να κανουμε καλυτερο και λεπτομερεστερο sculpting του ηχου μας σε σχεση με τις δυνατοτητες που μας δινονται απο το γνωστο απλο EQ section του ενισχυτη.

Τωρα, τι μπορουμε να κανουμε με ενα ΕQ;
Ουσιαστικα τα παντα. Ειναι το πιο χρησιμο εργαλειο στον ηχο μαζι με τον compressor.
Οταν εχουμε πληρη ελεγχο του ηχου μας μεσω ενος EQ που επηρεαζει τις συχνοτητες που μας ενδιαφερουν, μπορουμε να σμιλεψουμε ετσι τον ηχο μας ωστε να ερθει ακριβως εκει που τον θελουμε.
Δηλαδη η κιθαρα (μιας και μιλαμε για ενισχυτη κιθαρας) να εχει την δικη του θεση μεσα στην μιξη μιας μπαντας, να μην μπερδευεται συχνοτικα με αλλα οργανα (πχ πολλα μπασσα μπορει να μπερδευονται με τις συχνοτητες του μπασσου και της μποτας και να δημιουργειται ετσι μια αναiτια βαβουρα στην μιξη) και φυσικα να δινει εναν Α χαρακτηρα στον ηχο μας.
Ετσι, αν θελουμε πχ να χρησιμοποιησουμε αρκετη παραμορφωση, αλλα λογω του ενισχυτη μας και γενικα του εξοπλισμου μας, ο ηχος βγαινει με πολλα μπασσα, μπορουμε να χρησιμοποιησουμε το καταλληλο eq για να επεμβουμε εκει που χρειαζεται, ετσι ωστε να αφαιρεσουμε οτι δεν θελουμε ή/και να προσθεσουμε εκει που υπαρχει ελειψη.
Πρακτικα ομως, σημαινει επισης - με βαση οσα ειπαμε πριν για τους ενισχυτες, την προενισχυση κτλ - οτι μας επιτρεπει να φτιαξουμε τον ηχο μας ετσι ωστε να εχει οχι μονο τον σωστο ηχο (αυτον που θεωρουμε εμεις ως σωστο) αλλα και κατα την διαρκεια που παιζουμε κιθαρα να εχουμε μια σωστη αποκριση απο τον ενισχυτη μας (συχνοτικα) για να παιζουμε σωστα.
Τι εννοω; Πχ υπερβολικη ενταση στις μπασσσες συχνοτητες, μπορει να ακουγεται ωραια οταν ακους μια κιθαρα μονη της (πχ bedroom practice), αλλα οταν δυναμωσουμε λιγο την ενταση του ενισχυτη μας, θα δουμε οτι χανουμε την ατακα της πενιας μας, τα power chords και τα palm mutes μπερδευονται το ενα με το αλλο και ετσι κι εμεις οι ιδιοι δεν παιζουμε σωστα, προσπαθωντας να διακρινουμε ποτε ξεκιναει μια καινουρια νοτα και ποτε τελειωνει η προηγουμενη. Αυτο συμβαινει επειδη η ενεργεια που εχει η καθε μπασσα συχνοτητα ειναι τοση, που δεν προλαβαινει να "σβησει" οταν παιζουμε γρηγορα και ετσι ο ηχος της προηγουμενης νοτας περναει στην επομενη και γινεται κομφουζιο.
Σε αυτες λοιπον τις περιπτωσεις, οπου καποιες συχνοτητες για 1002 λογους "ξεπεταγονται" μεσα στην μιξη και βαβουριαζουν τον ηχο μας, με ενα καλο EQ και την καταλληλη χρηση του, μπορουμε
να περιορισουμε ή να εξαλειψουμε εντελως αυτο το φαινομενο και ετσι ο ηχος μας να ειναι σωστος.

153
Λοιπον, καταρχην να ξεχωρισουμε καποια πραγματα:
Το EQ που υπαρχει σχεδον σε ολους του ενισχυτες, μπορει να εχει διαφορετικη μορφη απο ενισχυτη σε ενισχυτη και ως προς την λειτουργια του, αλλα και ως προς την θεση στην οποια βρισκεται μεσα στην αλυσιδα του ηχου μας (πχ το EQ section του ενισχυτη βρισκεται στο μεσο της αλυσιδας, σε αντιθεση με ενα πεταλακι EQ που θα βαλουμε πριν τον ενισχυτη).
Το eq section μπορει να ειναι μορφης:
α) Shelving: Σημαινει οτι επιλεγεις μια συχνοτητα κεντρικη κατω ή πανω απο την οποια οι υπολοιπες συχνοτητες χαμηλωνουν ή κοβουν αναλογως του αν θα δωσουμε boost ή cut με μια Α βαθμιδα db ανα οκταβα συχνοτητων που εχει ορισει ο κατασκευαστης. Πχ 2 db ανα οκταβα hi pass (ή low cut , το ιδιο ειναι αφου low cut σημαινει οτι κοβονται οι χαμηλες συχνοτητες ενω Hi pass σημαινει οτι περνανε οι υψηλες συχνοτητες) EQ στα 100hz, σημαινει οτι κατω απο τα 100Hz, οι συχνοτητες που εμφανιζονται στο σημα μας θα μειωθουν κατα 3db ανα οκταβα (δηλαδη η 80Ηz συχνοτητα θα κοπει κατα 3db, η 40 στα -3 ακομη κοκ).  Σε αυτα τα EQ μπορουμε μονο να επιλεξουμε την συχνοτητα γυρω απο την οποια θα "παιξουμε" και ισως σε μερικες περιπτωσεις και το λογο boost ή cut  σε db/oct.
β) Peak EQ: Σε αυτα τα EQ εχουμε μια σταθερη συχνοτητα (πχ 750Hz) γυρω απο την οποια εφαρμοζουμε cut ή boost ανα οσα dbs μας επιτρεπει ο κατασκευαστης. Πχ μπορει στον Α ενισχυτη τα μεσαια (middle στο EQ του ενισχυτη) να εχουν σαν κεντρικη συχνοτητα τα 750Hz και πριν και μετα απο αυτα τα Hz, οι συχνοτητες να boost-αρονται ή να κοβονται απο +14 db μεχρι -14db. Το ευρος των συχνοτητων που θα επηρεαζονται (κατω και πανω απο την κεντρικη συχνοτητα που στην συγκεκριμενη περιπτωση στο παραδειγμα ειναι 750Hz) ονομαζεται Q και μπορουμε να το φανταστουμε σαν ενα γραφημα (σχεσης συχνοτητων και εντασης db) μιας "καμπανας" σχηματικα , οπου η κορυφη της καμπανας ειναι η κεντρικη μας συχνοτητα και αριστερα και δεξια αυτης γινεται το boost ή cut, Αυτο ρο ευρος σε αυτη την περιπτωση ειναι σταθερο απο τον κατασκευαστη του ενισχυτη και εμεις μπορουμε να επεμβουμε ΜΟΝΟ στο ποσο θα κοψουμε ή θα boost-αρουμε συνολικα το σημα μας με βαση αυτη την κεντρικη συχνοτητα.
γ) Parametric EQ: Στα παραμετρικα EQ μας δινεται η δυνατοτητα να ελεγξουμε ΚΑΙ την συχνοτητα εφαρμογης του boost ή cut που θα κανουμε, ΚΑΙ το ευρος συχνοτητων (το Q που αναφεραμε πριν) που θα επηρεαζονται απο οτι κανουμε αλλα ΚΑΙ το ποσοστο (σε db) που θα κοψουμε ή θα boost-αρουμε.

154
Μην ξεχναμε ποτε οτι οταν δυναμωνουμε μια συχνοτητα μεσω του EQ μας (πχ μεσαια), αυτη η αυξηση της εντασης «μπαινει απο πανω» απο την ενταση που ηδη εχουμε στο σημα μας. Ετσι, αν εχουμε ηδη εναν ηχο με πολλα μπασσα πχ και τον μπουσταρουμε, θα μπουσταρουμε και τα μπασσα μαζι, τα οποια μπορει να παραμορφωσουν τοσο (καθως εχουν μεγαλη ενεργεια) που να αρχισει ο ηχος μας να λασπωνει, να χανει την ατακα του, τις δυναμικες του κτλ. Ειναι αυτο που λεμε οτι βαβουριαζει...
Σε αυτη την περιπτωση, πρεπει αν θελουμε να μπουσταρουμε το σημα μας, να το κανουμε μεν, αλλα ταυτοχρονα κοβοντας καποιες συχνοτητες μεσω EQ (ειτε του πεταλιου, ειτε του ενισχυτη) που μπορει να δημιουργουν αυτο το προβλημα.
Ουσιαστικα δηλαδη (οπως ειπα και πιο πανω), μην ξεχναμε οτι το EQ υπαρχει για να εξισσοροπει και να διορθωνει συχνοτητες που ειτε ειναι πολυ δυνατες, ειτε πολυ χαμηλες.
Η διαφορα του ΕQ με ενα πεταλι boost, ειναι ουσιαστικα οτι το boost πεταλακι απλα δυναμωνει ολο το φασμα του ηχου που λαμβανει απο την κιθαρα, ενω το EQ μπορει να το δυναμωσει ή να το κοψει οχι μονο στο συνολο του (και αυτο το κανει αν θελουμε), αλλα επιλεκτικα σε καποιες συχνοτητες ή φασμα συχνοτητων.
Λοιπον, αυτα προς το παρον, θα βοηθουσε αρκετα αν οι ενδιαφερομενοι κανανε και καποιες ερωτησεις, γιατι το θεμα ειναι τεραστιο, για να μπορω κι εγω αλλα και αλλα παιδια αν θελουν, να απαντησουμε σε ερωτησεις που εχουν σχεση με το θεμα.

155
 Παμε τωρα να πουμε καποια βασικα πραγματακια για τα πιο συνηθισμενα εφφε που χρησιμοποιουν οι κιθαριστες: Τα drive (boost, overdrive).
Tα πεταλακια αυτα ουσιαστικα ειναι προενισχυσεις οπως ειπαμε και μπορουν να δυναμωσουν το σημα (εως παραμορφωσης) αλλα και να το επηρεασουν σε διαφορες συχνοτητες του (αναλογως του κατασκευαστη που δινει ρυθμιστικα EQ και εντασης που εχουν ενα προκαθορισμενο ευρος τιμων αναλογως τον κατασκευαστη για καθε πεταλι).
Αυτα τα πεταλια τα χρησιμοποιουμε κυριως για να δωσουμε λιγο παραπανω sizzle (γενικοτερα επιπλεον παραμορφωση) στον ηχο μας αν ειναι ηδη βρωμικος ή να του δημιουργησουμε ενα ποσοστο παραμορφωσης αν ο ηχος ειναι καθαρος (πχ εχουμε εναν καθαρο ηχο και θελουμε απλα με το πεταλι να τον κανουμε να εχει λιγο breakup για πιο blues σολο περασματα).
Αν λοιπον φορτωσουμε πολυ το σημα μας (το δυναμωσουμε πολυ) πριν αυτο παει στον ενισχυτη μας (και συγκεκριμενα πριν να μπει στο σταδιο προενισχυσης), αυτο μπορει να φτασει τοσο υπερφορτωμενο στην προενισχυση ωστε να αρχισει καποια  ανεπιθυμητα φαινομενα: Να εχει πολυ θορυβο, να μικροφωνιζει, να μπουκωνει ο ηχος κοκ.
Για να αποφυγουμε ολα αυτα, πρεπει να κανουμε σωστη χρηση του πεταλιου μας, αναλογως του τι θελουμε να πετυχουμε.
Αν πχ θελουμε να εχουμε ατοφιο τον ηχο του ενισχυτη μας αλλα απλα λιγο περισσοτερο παραμορφωμενοι, θελουμε ενα πεταλακι που δεν θα μας χρωματισει τον ηχο μας, θα δωσει την αυξηση στην πραμορφωση που θελουμε και δεν θα μπουκωνει.
Αυτο το κανουμε εξισσοροπωντας τις εντασεις μεταξυ του καναλιου του ενισχυτη μας και του πεταλιου που χρησιμοποιουμε. Φτιαχουμε πχ ακριβως τον ηχο που μας αρεσει στο καναλι του ενισχυτη μας (πχ εναν ωραιο crunch ηχο) και μετα χαμηλωνουμε το drive του πεταλιου μας και του αυξανουμε πολυ το volume. Με αυτον τον τροπο «λεμε» στο πεταλι να μην χρωματισει τον ηχο με το δικο του ενσωματωμενο drive (πιθανως απο καποια διοδο ή και απο λαμπα, αναλογως το πεταλι), αλλα απλα να δυναμωσει τον ηχο που λαμβανει απο την κιθαρα πριν τον στειλει στον ενισχυτη (στο καναλι που εχουμε επιλεγμενο). Ετσι διατηρειται το γενικοτερο ηχοχρωμα του crunch ηχου που ειχαμε πριν, αλλα αυτη την φορα με περισσοτερη παραμορφωση, χωρις ομως να εχει επηρεαστει η χροια του ηχου μας απο το πεταλακι.
Το ακριβως αντιθετο φυσικα συμβαινει οταν κανουμε το αντιστροφο:
Να δωσουμε δηλαδη πολυ drive απο το πεταλι και λιγο ενταση απο το volume, πραγμα που σημαινει οτι η παραμορφωση θα βγει απο το πεταλι μας ΠΡΙΝ παει στον ενισχυτη μας. Αυτο ειναι επισης πολυ χρησιμο, αν καποιος θελει αν φτιαξει εναν ηχο εντελως διαφορετικο απο αυτον του ενισχυτη του.
Φυσικα υπαρχουν και ολα τα ενδιαμεσα σταδια χρησης, οποτε με πειραματισμο και τα αυτια μας για οδηγο, καταληγουμε παντα εκει που θελουμε.
Εκει που θα θελα να δωσω λιγο παραπανω προσοχη, ειναι στον τροπο που χρησιμοποιουμε το EQ, ειτε μιλαμε για καποιο πεταλι, ειτε για τον ενισχυτη μας, ειτε και την χρηση και των 2 ταυτοχρονα.

156
Απλο: στην περιπτωση που ΔΕΝ θελουμε για οποιονδηποτε λογο τον ηχο μας να τον διαμορφωνει η προενισχυση του ενισχυτη μας. Πχ δεν μου αρεσει ο ηχος του ταδε ενισχυτη, ετσι παιρνω ενα καλο πεταλακι (μην ξεχναμε πεταλακι, εφφε κτλ ειναι ουσιαστικα προενισχυσεις) συνδεομαι πανω του και απο κει παω κατευθειαν στο τελικο σταδιο ενισχυσης του ενισχυτη μου, οπου ο ηχος μας θα παρει μονο το «χρωμα» του τελικου σταδιου του ενισχυτη και οχι την γενικοτερη χροια (παραμορφωση, eq κτλ) της προενισχυσης του.
Απο κει και περα, αλλες εισοδοι και εξοδοι που μπορει να βρουμε ειναι οι Preamp out και Power amp in. Αυτες δεν ειναι τιποτα περισσοτερο απο ενα effects loop ονομαζομενο διαφορετικα. Το μεν preamp out ειναι το αντιστοιχο Effects send και το power amp in ειναι το effects return.
Αλλες εισοδοι/εξοδοι μπορει να ειναι καποιες για συνδεση με
cd players (mp3 players), ακουστικα, midi in/out/through (για να ελεγχουμε μεσω midi πχ τις αλλαγες καναλιων και εφφε ταυτοχρονα μεσω πεταλιερας midi) κτλ.

157
Αυτο μας βοηθαει ακομα περισσοτερο να κανουμε την μιξη που θελουμε με καποια μοναδα εφφε (ειδικα αν αυτη η μοναδα δεν σου δινει την δυνατοτητα να ελεγξεις την ενταση του σηματος που μπαινει σε αυτη ή που βγαινει απο αυτη).
Ενα κολπακι που μπορει καποιος να κανει με ενα effects loop που εχει control εντασης, ειναι να συνδεσει με ενα καλωδιακι το send με το return και χρησιμοποιωντας μετα το volume του effects loop να κανει boost το σημα του οσο θελει πριν αυτο καταληξει στην τελικη ενισχυση. Σε αυτο το σημειο να πουμε οτι το σημα πλεον με την αυξηση της εντασης δεν παραμορφωνει (προενισχυτικα), αλλα απλα ερχεται πιο δυνατο στην τελικη ενισχυση και ετσι δυναμωνει σε ενταση (ακουστικη πιεση) και οχι απλα μονο σε παραμορφωση. Αυτο σημαινει οτι αν πχ δωσουμε ενα boost 6dbs στο effects loop (χωρις να εχουμε συνδεσει καποιο εφφε στο effects loop, μονο ενα καλωδιακι που παει απο το send στο return), μπορουμε να εχουμε ξαφνικα τον ιδιο ηχο που ειχαμε πριν αλλα αυτη την φορα πιο δυνατο ηχητικα κατα 6 dbs, πραγμα που μπορει να ειναι πολυ θεμιτο για να «βγει πιο μπροστα» πχ η lead κιθαρα κατα την διαρκεια του solo ενος τραγουδιου. Χρησιμοποιεται συνηθως ετσι, οταν καποιος εχει εναν ενισχυτη με 1 ή γενικα λιγα καναλια και χρειαζεται τον ιδιο ηχο που εχει ενα καναλι του ενισχυτη του με 2 διαφορετικες εντασεις (πχ μια ενταση για τα ρυθμικα και μια πιο δυνατη για τα solo). Πλεον βεβαια οι ενισχυτες (και ειδικα σε πιο ακριβες υλοποιησεις), εχουν παραπανω απο 1 καναλι με το δικο του master το καθε ενα ή ακομα και με ετοιμο solo boost διακοπτη κοκ. Απλα αναφερουμε και καποιες χρησεις της λουπας που μπορει να μην ειναι και οι συνηθισμενες...
Η πιο ουσιαστικη συμβουλη που μπορει καποιος να δωσει παντως στο ποια εισοδο ενισχυτη να χρησιμοποιειτε και πως, ειναι «χρησιμοποιειστε τα αυτια σας».
Μπορει να υπαρχει τυπικα ενας σωστος τροπος (πχ τα rack effects στο effects loop), αλλα αυτο δεν σημαινει οτι αν θελετε να πετυχετε εναν Α ηχο, αυτο δεν θα το πετυχετε αν χρησιμοποιησετε την μη-ενδεδειγμενη εισοδο κτλ. Απο κει και περα, αφου καταλαβουμε πως λειτουργει το effects loop, μπορουμε να καταλαβουμε οτι αν αυτο θελουμε, μπορουμε ουσιαστικα σε εναν ενισχυτη να παρακαμψουμε ενα απο τα 2 σταδια του (προενισχυση/τελικο σταδιο) αναλογως του πως χρησιμοποιουμε την λουπα. Ετσι, αν συνδεσουμε ενα πεταλακι πχ απο την μια μερια στην κιθαρα μας και απο την αλλη ΜΟΝΟ στο effects return, αυτο σημαινει οτι το σημα μας δεν θα περασει ΚΑΘΟΛΟΥ απο το σταδιο προενισχυσης του ενισχυτη μας, αλλα θα «σκασει» κατευθειαν στο τελικο σταδιο.
Που χρησιμευει κατι τετοιο;

158
Πριν να συνεχισουμε, ας πουμε καποια πραγματα για το effects loop που μπορει (το πιο συνηθισμενο σε μοντερνες υλοποιησεις) να συναντησουμε σε ενισχυτες κιθαρας. Αυτο δεν ειναι τπτ παραπανω απο μια επιπλεον εισοδος και εξοδος στον ενισχυτη μας, αλλα αυτη την φορα οχι πριν την προενισχυση του, αλλα μετα την προενισχυση και πριν το τελικο σταδιο. Ειναι ουσιαστικα μια «παρακαμψη» που κανουμε στο σημα μας καθως κινειται εντος του ενισχυτη μας, για να το στειλουμε εξω απο τον ενισχυτη (σε καποιο εφφε πχ)  προς επεξεργασια και μετα να το επιστρεψουμε (επεξεργασμενο) στον ενισχυτη αλλα αυτη την φορα μετα το σταδιο προενισχυσης και ακριβως πριν το τελικο σταδιο ενισχυσης.Τα πλεονεκτηματα αυτης της εισοδου, ειναι οτι δεχεται σηματα με λιγοτερο θορυβο (αναλογως και τον κατασκευαστη) οταν χρησιμοποιουνται πχ rack effects.Το effects loop αποτελειται συνηθως απο μια εισοδο  και μια εξοδο.  Η εξοδος ονομαζεται συνηθως ως effects send και η εισοδος ως effects return (απο την ονομασια καταλαβαινουμε κι ολας την δουλεια τους, το send ειναι εξοδος που στελνει το σημα μας μετα την προενισχυση του ενισχυτη μας προς καποια εξωτερικη μοναδα επεξεργασιας, ενω το return ειναι η επιστροφη του σηματος μας απο αυτη την μοναδα).
Καθε effects loop μπορει επισης να εχει σειριακη ή παραλληλη λειτουργια. Η διαφορα τους ειναι οτι στην σειριακη, συνηθως συνδεουμε πεταλακια στην σειρα (το ενα πισω απο το αλλο) οπου ολο το σημα μας περναει μεσα απο αυτα και το ποσοστο του εφφε που χρησιμοποιουμε απο καθε ενα (σε σχεση με το αρχικο μας σημα) ελεγχεται μεσω του κουμπιου εντασης ή μιξης του πεταλιου.Στην παραλληλη, συνδεουμε κυριως πιο επαγγελματικα εφφε (τυπου rack) που εχουν ξεχωριστα ρυθμιστικα για την εισοδο τους και εξοδο τους, ετσι ωστε να μπορουμε μεσω αυτων να εχουμε ποσοστο του σηματος μας να περναει μεσα απο το εφφε, ενω αλλο ποσοστο του εφφε να περναει ανεπηρεαστο (dry). Επισης μερικοι ενισχυτες, μπορει να δινουν και δυνατοτητα ελεγχου της εντασης του σηματος που βγαινει απο το effects loop καθως και της εντασης οταν επιστρεφει.

159
Aς μην ξεχναμε οτι τα πεταλακια βγαζουν σταθμη ηχου τετοια που να μπορει να ταιριαξει με την εισοδο των ενισχυτων κιθαρας, αλλα οταν χρησιμοποιουνται στο effects loop ενισχυτων, μπορει να παρατηρησουμε καποιες φορες αυξηση θορυβου, φυσηματος κτλ. Αυτο ωφειλεται κυριως στο οτι τα effect sloop των ενισχυτων ειναι κατασκευασμενα για να δεχονται σηματα απο πιο «επαγγελματικα» μηχανηματα (βλεπε racks) που δινουν (λογω υλοποιησης) συνηθως καλυτερο λογο σημα/θορυβο (για να μην επεκταθουμε σε πιο τεχνικα θεματα δεν θα αναφερω τις διαφορες στην σταθμη σηματων απο απλο πεταλακι σε σχεση με ενα συνηθισμενο rack).
Αφου λοιπον καταλαβαινουμε οτι καθε πεταλι ουσιαστικα ειναι μια προενισχυση, παμε να δουμε ενα απο τα πιο συνηθισμενα σεναρια χρησης ενος τετοιου πεταλιου.
Ας πουμε λοιπον οτι εχουμε εναν ενισχυτη και ενα πεταλακι overdrive. Η χρηση των πεταλιων boost/overdrive γινεται συνηθως απλα για να δυναμωσουμε το σημα μας αρκετα ωστε να «χτυπησει» πιο δυνατα την εισοδο του ενισχυτη μας (την προενισχυση μας δλδ) και ετσι να παρουμε περισσοτερη παραμορφωση στον ηχο μας, χωρις να δυναμωσουμε σε ενταση τον ενισχυτη μεσω του τελικου σταδιου (ή και της προενισχυσης του ενισχυτη).
Ετσι, μπορουμε να ρυθμισουμε πχ ενα τετοιο πεταλι για να μας δινει ενα Α ποσο db αυξησης εντασης και ετσι το σημα μας να ειναι πιο hot οταν μπαινει στον ενισχυτη μας. Οταν εχουμε το πεταλι ενεργοποιημενο, το σημα δυναμωνει, χτυπαει πιο δυνατα την προενισχυση και ετσι εχουμε αηξημενη παραμορφωση και αναλογως τον ενισχυτη, μπορει να εχουμε και μεγαλυτερο compression (αν μιλαμε για λαμπατους πχ), sustain κτλ.
Τα πεταλακια τυπου
distortion απο την αλλη, δεν δυναμωνουν απλα τον ηχο, αλλα τον clip-αρουν (τον παραμορφωνουν δηλαδη) πριν το σταδιο της προενισχυσης, με αποτελεσμα να δινουν πολυ δικο τους «χρωμα» στον ηχο σε σχεση με τα boost/overdrive. Αυτος ειναι και ο λογος που συνηθως τα boost/overdrive πεταλια ειναι ιδιαιτερα αγαπητα σε χρηστες λαμπατων ενισχυτων.  Οταν δηλαδη θελουμε απλα να παρουμε λιγο περισσοτερη βρωμα απο τον ενισχυτη μας χωρις να τον δυναμωσουμε αλλα και χωρις να του αλλαξουμε πολυ την δικη του χροια στον ηχο.
Οσο πιο «διαφανο» (δηλαδη δεν χρωματιζει τον ηχο) ειναι ενα τετοιο πεταλι, τοσο λιγοτερο θα επηρεασει την χροια του ηχου μας, ενω αντιθετα θα μπορει να αυξησει την παραμορφωση μας, κρατωντας ομως τον αυθεντικο ηχο του ενισχυτη μας.

Αντιθετα, σε ενισχυτες
solidstate, συνηθως δουλευουν καλυτερα τα distortion πεταλια, αφου ενα πιο hot σημα δεν θα επηρεασει τοσο (θετικα) τον ενισχυτη μας. Σε αυτες τις περιπτωσεις, το πεταλακι distortion ουσιαστικα παιζει τον ρολο ενος «καναλιου» του ενισχυτη, οπου ο ηχος του μπορει να ειναι ριζικα διαφορετικος απο αυτον του «σκετου» ενισχυτη.

160
Αν θυμηθουμε οσα ειπαμε στα προηγουμενα για την προενισχυση και τελικη ενισχυση του ενισχυτη, μπορουμε ευκολα να βγαλουμε καποια συμπερασματα:
Αν η εισοδος μας στον ενισχυτη ειναι πολυ
hot (εχει πολυ δυνατο σημα), ειναι λογικο και ο ηχος μας να παραμορφωνει και τοσο πιο πολυ θα παραμορφωνει σε καθε ομαδα συχνοτητων (πχ μεσαια, πριμα, μπασσα), οσο πιο πολυ ενταση εχουν αυτα τα ρυθμιστικα στον ενισχυτη μας (και στα πεταλια μας πριν απο αυτον, αν χρησιμοποιουμε πεταλια).
Αυτο καταλαβαινετε οτι μπορει να ειναι χρησιμο για να πετυχουμε εναν ηχο, αλλα μπορει και να ειναι προβλημα αν δεν προσεχουμε τις εντασεις μας.
Ετσι λοιπον, ενω τυπικα μπορουν να μπουν ολα τα ειδη πεταλιων/εφφε, στην πραγματικοτητα, αυτα που «ταιριαζουν» καλυτερα πριν την εισοδο του ενισχυτη, ειναι πεταλακια τυπου boost, overdrive, compressors, eq, distortion, κτλ – πεταλακια δηλαδη που επεμβαινουν στην ενταση και στις δυναμικες του σηματος μας, ωστε να το «φερουν» στα μετρα μας για να το στειλουμε μετα στον ενισχυτη. Οπως καταλαβαινετε, ουσιαστικα τα πεταλακια δεν ειναι τπτ αλλο απο μικρες φορητες εξωτερικες προενισχυσεις που παρεμβαλλουμε μεταξυ της πραγματικης προενισχυσης του ενισχυτη μας και της κιθαρας μας. Σαν να προσθετουμε δηλαδη ενα σταδιο προενισχυσης στον ενισχυτη μας, εχοντας την δυνατοτητα οποτε θελουμε να την απενεργοποιουμε και τουμπαλιν.Τα εφφεδακια που επηρεαζουν τον χρονο και την φαση του ηχου μας, (πχ βαθος, delay, flanger, phaser κτλ), συνηθως εχουν καλυτερα αποτελεσματα οταν χρησιμοποιουνται μεταξυ προενισχυσης και τελικης ενισχυσης (μεσω του effects loop που θα αναφερουμε πιο κατω).

161
Θα κανω μια προσπαθεια να γραψω καποια πραγματακια ακομα, αφου θελει και ο φιλος. Δεν εχω βρει χρονο για να κατσω να ασχοληθω σωστα οπως θα θελα, αλλα θα κανω οτι μπορω για να πω καποια βασικα πραγματακια.
Ας ξεκινησουμε με τις εισοδους και εξοδους του ενισχυτη.
Η πιο συνηθισμενη εισοδος σε ενισχυτες κιθαρας (ανεξαρτητου τυπου), ειναι η εισοδος για την κιθαρα (δεχεται σημα instrument) η οποια σε μερικες περιπτωσεις μπορει να ειναι split σε Hi και Low gain. Αυτο μας επιτρεπει να χρησιμοποιησουμε οποια εισοδο θελουμε αναλογως της κιθαρας (και της εξοδου των μαγνητων που εχει η κιθαρα). Ετσι τα πιο ασθενη σηματα (βλεπε μονοπηνιοι κλασσικοι μαγνητες) συνδεονται στη hi gain εισοδο, ενω τα πιο δυνατα σηματα (βλεπε humbuckers, μονοι με μεγαλο output κτλ) συνδεονται στην low gain εισοδο. Αυτο υποτιθεται οτι υπαρχει στους ενισχυτες ωστε να γινετσι σωστο match στην εισοδο του ενισχυτη ωστε το σημα που μετα παει στην προενισχυση να εχει τον καλυτερο λογο σημα/θορυβο και την καταλληλη σταθμη ωστε να μην «μπουκωνει» την εισοδο του ενισχυτη (αν το output της κιθαρας ειναι μεγαλο πχ) κοκ.
Στην πραγματικοτητα, οποιαδηποτε εισοδος μπορει να χρησιμοποιηθει απο οποιαδηποτε κιθαρα χωρις ιδιατερα πρβληματα. Απλα αν βαλετε μια κιθαρα με μεγαλο
output σε hi gain εισοδο, τοτε προφανως θα εχετε πιο hot σημα στην προενισχυση με οσα αυτο συνεπαγεται (πχ περισσοτερο gain, λιγοτερα καθαρα κτλ).Σε μερικους ενισχυτες (βλεπε τυπου plexi) μπορει να βρουμε και περισσοτερες εισοδους (πχ plexi εχει 4), που μπορει να εχουν εκτος απο την hi/low gain επιλογη, αλλο ενα set εισοδων με διαφορετικο bright cap (ή το ενα σετ εισοδων με και την αλλη χωρις bright cap). Το bright cap οπως ισως καταλαβαινετε και απο το ονομα του, ειναι απλα ενας πυκνωτης που ηχητικα δινει περισσοτερα πριμα (και παραμορφωση σε αυτα οταν ανεβαζουμε το gain). Ετσι ουσιαστικα σε αυτες τις περιπτωσεις εχουμε και hi/low εισοδους και καθε μια απο αυτες με 2 επιπλεον επιλογες (normal & bright).
Στις εισοδους για κιθαρες, μπορουμε φυσικα πριν απο αυτες να χρησιμοποιησουμε καποιο πεταλακι εφφε για να πετυχουμε τον ηχο που θελουμε.

162
Παιδια η φθορα των ταστων εξαρταται απο πολλα πραγματα. Ενα απο αυτα ειναι το υλικο των ταστων. Αν εχεις solid steel ταστα, μαλλον δεν προκειται ποτε να φαγωθουν πχ, ενω τα πιο συνηθισμενα με την χρηση σιγα-σιγα "χαλανε".
Επισης, παιζει σημασια ο τροπος που παιζει ο καθενας. Δεν χρησιμοποιουν ολοι την ιδια δυναμη και ετσι δεν εχουν ολες οι κιθαρες με Α χρονο παιξιμο τις ιδιες φθορες.
Τελος, κατι ακομα που χρειαζεται μια σχετικη εμπειρια πριν να επιχειρηθει η αλλαγη ταστων, ειναι ο ελεγχος οτι κατα τα αλλα μπρατσο και ταστιερα ειναι σωστα (πχ η ταστιερα δεν εχει κανα φουσκωμα σε καποιο σημειο ή κοιλια).

163
Οκ, ανεβασε αρκετα το drive (μπας και κομπρεσαρει λιγο), κατεβασε πριμα τοσο ωστε να μην σου σκοτωνει την πενια αλλα να μην ξυνει κι ολας, δωσε λιγα μεσαια παραπανω (ειδικα αν εχεις κιθαρα με μονους μαγνητες) και δωσε τοσα μπασσα ωστε να μην μπουκωνει ο ηχος. Περα απο αυτα, δοκιμασε να χρησιμοποιησεις τον neck μαγνητη και αν εχεις βαθος & delay χρησιμοποιησε τα. Το βαθος οχι πολυ, το delay adjust to taste.
Αν δεις οτι με την μειωση των πριμων χανεται το στακατο του ηχου, δοκιμασε να τα ανεβασεις μεχρι να εχεις καλη ατακα και μετα μειωσε λιγο απο το tone της κιθαρας σου.

164
Δεν τον ξερω, τι ειναι; Λαμπατος, τρανζιστορ, υβριδικος ή modelling;
Γενικα παντως χρειαζεσαι λιγο κομμενα πριμα, αρκετα μεσαια και μετα παιξε με το presence μεχρι να ειναι στακατος ο ηχος μεν, αλλα να μην ξυνει δε.
Τα μπασσα με ηπια χρηση για να μην μπουκωνει ο ηχος και η παραμορφωση σε μεσαια επιπεδα. Αν ο ενισχυτης ειναι τρανζιστορ, δοκιμασε να βαλεις πριν τον ενισχυτη εναν compressor για να στρογγυλεψεις λιγο τον ηχο. Μην φοβηθεις περιεργες ρυθμισεις (στο ματι) στον ενισχυτη σου (πχ πολυ λιγα πριμα ή πολλα μεσαια κτλ).

165
Tι ενισχυτη εχεις;

166
Οι ρυθμισεις εξαρτωνται παντα απο το τι ενισχυτη,καμπινα,εφφε και κιθαρα (και χερια) εχεις.
Δεν μπορει η ρυθμιση που εχει καποιος με εναν Α ενισχυτη να αντιστοιχει στις ιδιες ρυθμισεις ενος Β ενισχυτη.
Αν εννοεις τι εφφε εχει, αυτο ειναι ευκολο:
Η παραμορφωση βγαινει ειτε απο καποιο καναλι ενισχυτη, ειτε απο το καθαρο καναλι με καποιο drive μπροστα. Εχει επισης λιγο βαθακι και ενα ωραιο delay.
Τιποτα παραπανω.
Ο ηχος του μοιαζει να βγαινει παντως απο neck μαγνητη, ενω οι ρυθμισεις στο drive ειναι τετοιες ωστε να εχει κομμενα λιγο τα πριμα και το presence.

167
Λοιπά / Απ: "ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ"
« στις: 07/10/11, 15:32 »
Η απλη αναλογικη ειναι αιτημα εδω και δεκαετιες...

168
Λοιπά / Απ: "ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ"
« στις: 07/10/11, 13:59 »
Εχει πλακα που οταν πριν 2 χρονια μιλαγα για οικονομια πραγματικη χωρις νομισμα, για ανταλλακτικη οικονομια κτλ, τοτε ημουν ουτοπικος και φαντασιοπληκτος...
Αναγκα και οι Θεοι πειθονται ομως ε;
Παντως papou, ακομα και με πολυ μικρες αλλαγες σε καποιους νομους (ή καποιους καινουριους νομους), μπορουμε να πλησιασουμε αρκετα σε μια πιο "ιδεατη" και "δικαιη" κοινωνια, ακομα και χωρις να αλλαξει τελειως το συστημα.
Πχ, νομος που απαγορευει απο το συνταγμα σε οποιονδηποτε να ειναι ειτε πολυ πλουσιος, ειτε πολυ φτωχος. Να διασφαλιζεται πχ οτι ολοι εχουν τα προς το ζειν (στεγη, τροφη, νερο, ενεργεια, περιθαλψη) και απο κει και περα ο καθενας με το μυαλο του, τις ικανοτητες του κτλ, να μπορει να ζει πιο "πολυτελως" αλλα με καποια ορια.
Νομιζω οτι και ο υπερβολικος πλουτος, αλλα και η φτωχεια εκφυλιζουν εξισου τον ανθρωπο, εστω και αν φαινομενικα φαινεται χειροτερη παντα η μοιρα του φτωχου. Και αυτος ο εκφυλισμος ειναι που οδηγει και στα προβληματα σε οποιοδηποτε συστημα, στην αποσαθρωση ουσιαστικα της δομης της κοινωνιας κτλ...

169
Πρεπει να εχεις υποψην σου και το radius της ταστιερας σου. Μπορει τα bend να μην γινονται γιατι εχει εντονο radius η ταστιερα + χαμηλο υψος οι χορδες. Αν θες γενικα πολυ χαμηλο υψος στις χορδες και να μπορεις να κανεις εντονα bends, ισως θα ηταν καλυτερη μια ταστιερα με αρκετα flat radius ή εστω καποια με compound radius που ειναι πιο καμπυλωτη στα πρωτα ταστα και οσο κατεβαινεις προς τα κατω γινεται πιο flat. Χαρακτηριστικο παραδειγμα οι warmoth που ξεκινανε με 10αρι radius και καταληγουν σε 16αρι.
Απο κει και περα, αν το προβλημα δεν ειναι εκει, δεν χρειαζεται να κανεις αλλαγη σε ΟΛΑ τα ταστα. Μερικα μπορει οντως να χρειαζονται αλλαγη και μερικα ισως να θελουν απλα τριψιματακι. Αν δεν την δει την κιθαρα μαστορας δεν μπορεις να ξερεις (ειδικα αν δεν εχεις εμπειρια στο θεμα).
Η κιθαρα σου βεβαια ειναι φθηνη, οποτε και να σκατωσει η δουλεια, τι ειχες τι εχασες... Αν δεν εχεις ομως καποια backup (σε περιπτωση που στραβωσει η φαση), ξανασκεψου το το DIY.

170
Καλη τυχη φιλε μου!
Οταν τελειωσεις αναμενουμε review, φωτογραφιες, αναλυση κτλ  ;)
Προσοχη πολυ με τους μαγνητες και το wax potting ε; Μην εχεις καμια εκρηξη...

171
Δεν νομιζω οτι ειναι και το ευκολοτερο πραγμα για καποιον που δεν το εχει ξανακανει, να βαλει binding...
Τεσπα, τα υλικα ειναι συνηθως πλαστικο, απομιμιση περλας, οστρακα και φυσικα ξυλο.
Καλυτερα παντως τουλαχιστον αυτο να αφησεις να το κανει καποιος που ξερει τι κανει...
Οσο για σχεδια συνδεσμολογιας, αν παρεις μαγνητες απο καποια εταιρια, συνηθως εχουν μεσα στο κουτι οδηγιες, οποτε αν γνωριζεις να διαβαζεις ηλεκτρικο/ηλεκτρονικο σχεδιο, θα μπορεσεις να κανεις δουλεια...

172
Και τωρα με την "αποποινικοποιηση", η φουντιτσα θα κανει θραυση!
Περα απο την πλακα ομως, συμφωνω με οσα ειπες papou, θα προσθεσω ομως και το γεγονος οτι γενικα κατεχομεθα απο το συνδρομο του σκλαβωμενου (απο Ρωμαιους, μεχρι Τουρκοκρατια και απο κατοχη μεχρι χουντες), που μας κανει να βλεπουμε παντα την εξουσια και το κρατος σαν δυναστη, εκμεταλλευτη και γενικα σαν κατι που θα πρεπει μεν να το "ανεχομαστε" και τυπικα να "υπακουμε", αλλα οπου μπορουμε αν μας δωθει η ευκαιρια και οσο μπορουμε, να το κλεβουμε, να το αγνοουμε, να το περιφρονουμε...
Φυσικα οι πολιτικοι μας, εχουν βοηθησει ταμαλα για αυτη την κατασταση. Στην πραγματικοτητα, οι τσιφλικαδες και οι "αρχοντες" του τοτε, εχουν γινει σημερα οι μεγαλοεπιχειρηματιες, (πλουσιοι γενικοτερα), πολιτικοι κτλ, ενω ο λαος συνεχιζει και ειναι ουσιαστικα οπως ηταν και τοτε... Νιωθει μονος του απεναντι στα θηρια, νιωθει να τον εκμεταλλευονται ολοι οσοι μπορουν (με τις ευλογιες και του κρατους φυσικα) και ετσι και αυτος αποφασιζει οπου μπορει να εκμεταλλευτει, πραγμα που οδηγει σε μια γενικοτερα αρρωστη κατασταση κουτοπονηριας, ψευτομαγκιας, λαμογιας κτλ.
Φυσικα παιζουν ρολο και οι παγκοσμιες συγκυριες, αλλα θα συμφωνησω απολυτα στο οτι ολοι μας χρειαζομαστε μια γερη ψυχαναλυση για να ανακτησουμε την αυτοπεποιθηση μας...
Απο την αλλη μερια, ολα αυτα μας εχουν κανει ταυτοχρονα και αντεχουμε στον χρονο και στις κακουχιες...

173
Λοιπά / Απ: Ήρθε το ΔΝΤ...
« στις: 01/10/11, 02:20 »
Δεν πειραζει pappou, παρε εδω ενα ωραιο επεισοδιακι και δες το μεχρι τελος.
Τρελο γελιο και περιγραφει γλαφυροτατα καποια πραγματα... Το συνηστω ανεπιφυλακτα σε ολους!
http://www.southparkstudios.com/full-episodes/s13e03-margaritaville

174
Λοιπά / Απ: Ήρθε το ΔΝΤ...
« στις: 28/09/11, 00:03 »
Λες να επενδυσω μεσω καρτων σε κωλοχαρτα; Σε λιγο καιρο μπορει να ναι σπανιο προϊον και να το μοσχοπουλαω στα Βορεια προαστια (ιδιατερα με την ζητηση που θα εχουν εκει τα εν λογω προϊοντα λογω της αναμενομενης αγανακτησης των υπολοιπων που λογικα θα προκαλεσει μια καποια... ανησυχια στις εκει περιοχες - και οχι μονο)...
Ετσι ειναι παντως, οπως λενε: Η κριση ειναι ευκαιρια.

175
Λοιπά / Απ: Ήρθε το ΔΝΤ...
« στις: 27/09/11, 23:45 »
Οσο το σκεφτομαι τοσο πιο καλο μου ακουγεται...
Θα μοιρασω φθηνα οργανα στον κοσμο, δεν θα πληρωσω τιποτα, θα κυκλοφορησει και το χρημα να εχει ξανα ρευστοτητα η αγορα και το κυριοτερο:
Ο λογαριασμος θα παει στον κυριο υπουργο...

Σελίδες: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 107