Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Harpwood

Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 ... 8
26
Έχει κανείς δοκιμάσει ή ακούσει τους μαγνήτες Tesla Shark ?  Φαίνονται πολύ καλοί για τα λεφτά τους και
σκέ
σκέφτομαι να τους βάλω σε Epiphone DOT-VS (discontiniued μοντέλο και δεν βρίσκω link, άλλα ξέρω ότι έχει Alnico Classic μαγνήτες).
Με ενδιαφέρουν μόνο καθαροί ήχοι για τζαζ.


Οποιαδήποτε γνώμη ή εμπειρία σχετικά με τους μαγνήτες καλοδεχούμενη.

27

Νεότερα από το μέτωπο....


"Εντολή δέσμευσης όλων των τραπεζικών λογαριασμών και θυρίδων των μελών του ΔΣ της ΑΕΠΙ εξέδωσε η Εισαγγελία Πρωτοδικών, στο πλαίσιο της ποινικής έρευνας που διενεργεί, ώστε να διακριβωθεί εάν στην υπόθεση της Εταιρείας Πνευματικής Ιδιοκτησίας έχουν διαπραχθεί αδικήματα, όπως αυτά της υπεξαίρεσης, της εγκληματικής οργάνωσης, της απιστίας, της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες και της φοροδιαφυγής...."


Η συνέχεια εδώ -> http://tvxs.gr/news/ellada/desmeyonta-oloi-oi-trapezikoi-logariasmoi-ton-melon-toy-ds-tis-aepi

28

Όχι δεν είναι άσκηση για stretching, άλλα εναλλακτικός τρόπος να παίξεις το boogie χωρίς stretching.  Αν θες να ακούγονται μόνο οι 2 νότες, κάνε mute την μεσαία χορδή.

29

Νομίζω το διόρθωσα. Αν πάλι δεν φαίνεται δες εδώ.

30
Λοιπά / Απ: Backing Tracks
« στις: 11/02/17, 11:10 »
Το Band-in-a-Box μπορεί να σου κάνει.


! No longer available




31
Δες μήπως αυτή η προσέγγιση σου κάνει. Αν έχεις υποστήριξη από μπάσο προτιμάς το (1) ώστε να ακουστεί και η 7η. Αν δεν υπάρχει μπασίστας παίζεις εσύ τη θεμέλιο με το (2) :





Αν θες δες εδώ , ίσως οι πληροφορίες που βρεις σου είναι χρήσιμες.

32



Το δ.σ. της αεπι (αν ισχύουν ακόμα αυτά τα δεδομένα, και δεν έχουν γίνει αλλαγές);


Κωνσταντίνος Πέτρος Τριπολίτης - Πρόεδρος του Δ.Σ.
Πέτρος Ξανθόπουλος - Διευθύνων Σύμβουλος
Παντελής Γρετζελιάς - Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος
Δημήτριος Ξανθόπουλος - Μέλος του Δ.Σ.
Γεώργιος Νιάρχος - Μέλος του Δ.Σ.
Παναγιώτης Μαυρουδής - Μέλος του Δ.Σ.
Διονύσιος Τσακνής - Μέλος του Δ.Σ.
Κωνσταντίνος Τουρνάς - Μέλος του Δ.Σ.
Ρόμπερτ Ουίλλιαμς - Μέλος του Δ.Σ.

link

Το blog έχει και άλλο υλικό για όσους ενδιαφέρονται (http://aepi-free.blogspot.gr/?m=1)

33

Αν γκουγκλάρετε το διοικητικό συμβούλιο της αεπι θα βρήτε μεν σύνδεσμο άλλα νεκρό σύνδεσμο. Θυμάμαι ότι έχει/είχε μεγάλα ονόματα στο συμβούλιο (πχ Τσακνής). Άλλα έτσι δρούσε πάντα η αεπι, θρασύδειλα και με τις πλάτες τις αστυνομίας. Αν ήξερε πως το δικαστήριο θα το χάσει απλά απουσίαζε αδικαιολόγητα και σαν κατήγορος δεν είχε κυρώσεις, σε αντίθεση με τον κατηγορούμενο που αν έκανε το ίδιο θα καταδικαζόταν ερήμην...

34
Το κατι παραπανο απο ενα σχημα που
ειπες,να φαντασω ειναι ενα "θεμα" (γκρουβακι ξερω γω) με την συγχορδια γιατι η κιθαρα παιζ
ει "γραγκ" ολη την συγχορφια πανω κατω 3-4 γορες αλλα το μπασο πρεπει να κραταει το θεμα του κοματιου.Σωστα;

Ναι, σωστά!

35
Βασικα δεν καταλαβαινω τι εννοεις "ενα σχημα στην ταστιερα"  .Τα αλλα τα καταλαβα

Ένα απλό σχήμα στην ταστιέρα που αναπαριστά την συγχορδία Em 
E|---|----|----|---|
B|---|----|----|---|
G|---|----|----|---|
D|---|-E-|-----|---|
A|---|-B-|-----|---|
E|---|----|-----|---| 

36
Οταν παιζω,δεν βλεπω την ταστιερα.Εκτως τιποτα ακραιες περιπτοσεις πχ απο 3ο ταστο να παω 12ο και βαλε.

Αυτό οφείλεται στην μυϊκή μνήμη, σε συνδυασμό με το αυτί σου, σε ύλη που ήδη έχεις αφομοιώσει. Το αυτί σου είναι το σπουδαιότερο μουσικό εφόδιο που έχεις. Στην μυϊκή μνήμη βασίζεται όλη η τεχνική σου (άλλο ένα σπουδαιότατο εφόδιο). Αν πας να παίξεις άγνωστο υλικό δεν θα ξεκολλάνε τα μάτια σου από τα χέρια σου και την ταστιέρα. Προτείνεται γενικώς καθημερινά να αναπτύσσεις αυτά εφόδια και ο καλύτερος τρόπος είναι με το να ασχολείσαι με νέα ύλη, τέτοια ώστε ο βαθμός δυσκολίας να είναι λίγο πάνω από το επίπεδό σου.

Τις συγχορδιες τις διαβαζω γραμματα πανω απο τους στοιχους.Πενταγραμμο ξερω να διαβαζω πολυ γρηγορα το κλειδι του σολ αλλα το μπασο ειναι κλειδι φα και μου παιρνει λιγο να βρω πια νοτα βλεπω
   

Σίγουρα σαν κιθαρίστας ξεκινάς συνήθως "σχηματικά", χωρίς να σημαίνει πως είναι αρκετό αργότερα. Είναι αρκετό για να αρχίσεις μόνο.
Άλλα σαν μπασίστας (που αν έχω καταλάβει καλά το μπάσο είναι η κύρια μουσική σου ασχολία) πρέπει να κάνεις κάτι παραπάνω από το να παίξεις απλά ένα "σχήμα" στην ταστιέρα. Με καταλαβαίνεις ελπίζω για να μην επεκταθώ...

Σχετικά με τις συγχορδίες στο πεντάγραμμο, θέλει και γνώσεις και εμπειρία για να αναγνωρίσεις μια ομάδα από νότες όχι απλά ποια, άλλα ποιες συγχορδίες αντιπροσωπεύουν και ποια από αυτές να θεωρήσεις καταλληλότερη των περιστάσεων είτε σαν κύρια, δευτερεύουσα, διατονική ή όχι αντικατάσταση κλπ....

Παράδειγμα:
Έστω η συγχορδία που αποτελείται από τις νότες E, Bb, D, G

Ας την δούμε και σχηματικά για καλύτερη εμπέδωση/κατανόηση:

Αν θεωρήσουμε θεμέλιο νότα την E, τότε έχουμε μία Em7b5
E|---|----|-G--|---|
B|---|----|-D--|---|
G|---|----|-Bb-|---|
D|---|-E-|-----|---|
A|---|----|-----|---|
E|---|----|-----|---| 

Αν θεωρήσουμε θεμέλιο νότα την C, τότε έχουμε μία C9.
E|---|----|-G--|---|
B|---|----|-D--|---|
G|---|----|-Bb-|---|
D|---|-E-|-----|---|
A|---|----|--C-|---|
E|---|----|-----|---| 

Αν θεωρήσουμε θεμέλιο νότα την Gb, τότε έχουμε μία Gb7#5b9.
E|---|----|-G--|---|
B|---|----|-D--|---|
G|---|----|-Bb-|---|
D|---|-E-|-----|---|
A|---|----|----|---|
E|---|-Gb-|----|---| 

Αν θεωρήσουμε θεμέλιο νότα την G, τότε έχουμε μία Gm6.
E|---|----|-G--|---|
B|---|----|-D--|---|
G|---|----|-Bb-|---|
D|---|-E-|-----|---|
A|---|----|----|---|
E|---|----|-G--|---| 


Υπάρχουν και άλλες κρυμμένες συγχορδίες σε αυτές τις νότες, άλλα είναι πιστεύω περιττό να επεκταθώ και άλλο...


37
Α! Παραλίγο να το ξεχάσω! Καλή χρονιά σε όλους!

38
Ασχετο.Για να διαβαζω τις συγχορδιες,πρεπει να ξερω τις κλημακες;

Μπορείς να διαβάσεις συγχορδίες απ ευθείας από το πεντάγραμμο (πχ g b d f) ή από σύμβολα (πχ G7), Επομένως δεν είμαι σίγουρος ακριβώς τι εννοείς.

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να μάθεις πάντως τόσο συγχορδίες όσο και κλιμακες. Άλλοι περισσότερο ακαδημαϊκοι, άλλοι κάπως πιο ανορθοδοξοι.

Προσωπικά εγώ δεν σκέφτομαι ούτε βλέπω νότες στην ταστιερα (με εξαίρεση τις θεμελειους). Με βολεύει καλύτερα να βλέπω και να σκέφτομαι με διαστήματα.

Ίσως απλά δεν έχεις βρει τον τρόπο που δουλεύει καλύτερα για σενα.

39
Ρώτησε τον εαυτό σου... Είσαι ικανοποιημένος στο επίπεδο που έχεις φτάσει; Θέλεις να προχωρήσεις κι άλλο; Γουστάρεις;

Απαντώντας ειλικρινά σε αυτές τις ερωτήσεις θα καταλάβεις και το τι πρέπει να κάνεις.

Υπόψιν: Οι κλίμακες είναι μόνο η αρχή... Είναι το αλφάβητο της μουσικής... και εφόδια για ένα μεγάλο προσωπικό μουσικό ταξίδι. 'Οσο πιο μακριά πας, τόσο καλύτερα θα παίζεις και ακόμα καλύτερα θα νιώθεις παίζοντας και "εκμηδενίζοντας" την απόσταση του μυαλού σου με τα χέρια σου στην ταστέρια. Ξεκλείδωσε και απελευθέρωσε την μουσικότητα που κρύβεις μέσα σου.




 Είναι δικαίωμα του καθενός να εμβαθύνει όσο γουστάρει την κιθάρα! Το ζητούμενο είναι να περνάει ο καθένας ωραία και δημιουργικά...



40
Αυτή εδώ τη κιθάρα με το μαγνήτη στο neck
http://tinyurl.com/h4ttr9q

...και με αυτές τις χορδές
http://www.thomann.de/gb/thomastik_js113.htm

και με hard πένα


(σόρυ για τα χύμα links άλλα το κουμπάκι "εισαγωγή συνδέσμου" δεν δουλευει...)

EDIT: Εμ, έκανα λάθος με το λινκ. Αυτή τη κιθάρα Εννοούσα http://tinyurl.com/jcslubk

41
Είχα κάνει πρόσφατα παρόμοιο ερώτημα (άλλα με διαφορετικές ανάγκες) εδώ : http://forum.kithara.gr/index.php?topic=89412.0

Τσέκαρε τις Focusrite Scarlett. Είμαι σίγουρος πως στο bugdet σου θα βρεις πολύ καλό μοντέλο...

Παραθέτω και απάντηση που έλαβα (δες οπωσδήποτε το youtube video!):
Έχω χρησιμοποιήσει αρκετά την Focusrite Scarlett 2i2, παρόμοια με την άλλη Focusrite που αναφέρεις. Θα σου πρότεινα μια εκ των δυο, καθώς όχι μόνο έχουν πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, αλλά σε καλύπτουν γενικότερα ακόμα και αν χαρακτηρίζεις τον εαυτό σου πολύ υψηλού επιπέδου κιθαρίστα/παραγωγό και ο εξοπλισμός σου αντίστοιχα δεν είναι... παίξε-γέλασε. Δες παρακάτω ένα επεξηγηματικό βίντεο με τον Misha Mansoor, όπου στα πρώτα λεπτά γίνεται εμφανής η σημασία της φωτεινής ένδειξης του clipping του σήματος. Πιστεύω αυτό είναι που ξεχωρίζει την Studio και την 2i2 από άλλες απλές USB κάρτες ήχου.

http://youtube.com/watch?v=er9VhozNHNk




42
Εφέ / Το είδατε αυτό? ACPAD
« στις: 04/11/15, 21:21 »



Έπεσε στην αντίληψή μου ένα project στο kickstarter που αν πάει καλά αργότερα στην αγορά, ίσως αλλάξει ριζικά το τρόπο που μπορεί να αξιοποιήσει το midi ένας κιθαρίστας. Ηδη έχει συγκεντρώσει, τώρα που γράφω, το ποσό των 227657 ευρώ, ξεπερνώντας έτσι τον αρχικό τους στόχο των 40000 ευρώ, πάνω από το πενταπλάσιο!


Δεν έχει νόημα να επεκταθώ εδώ, κάντε κλικ στο παρακάτω link και δείτε με τα μάτια σας...




https://www.kickstarter.com/projects/588998327/acpad-the-electronic-orchestra-for-your-guitar

43
Ναι από ότι φαίνεται είναι πολύ καλή κατασκευή και τεράστιο "value of money"! Το θέμα είναι ότι οι απαιτητικές ηχογραφήσεις δεν είναι στην λίστα των αναγκών μου. Την χρειάζομαι κυρίως για μελέτη και κρίνω το standalonesoftwareαπαραίτητο...
Με το stand alone software εννοώ ότι θέλω να παίζω άμεσα με software που συνοδεύει την κάρτα και όχι προγράμματα ηχογράφησης όπως το Ableton για να φορτώσω τα VST plugins ή software τρίτων γενικότερα πχ guitar rig
για παράδειγμα:
το tuneport ux2 που έχω και θέλω να το αντικαταστήσω έχει το gearbox

το pod studio gx και ux1 έχουν το pod farm



Αν δεν βρω εναλλακτική πρόταση με παρόμοιο software η αγορά του pod studio gx ή του ux1 θα είναι μονόδρομος για μένα.

Σε ευχαριστώ για την απάντηση.

44
Φίλοι του φόρουμ σας χαιρετώ (μετά από μακρά απουσία μου).


Είμαι κάτοχος μιας line 6 tuneport ux2 όπου έμεινα 100% ευχαριστημένος. Μετά από περίπου 10ετή χρήση της, αν και πολύ εκ των υστέρων, συνειδητοποίησα πως τα περισσότερα χαρακτηριστικά της δεν τα αξιοποίησα και τα πλήρωσα τσάμπα (200+ ευρώ), ενώ θα μπορούσα να είχα αγοράσει το ux1 στην μισή τιμή τότε.


Δυστυχώς άρχισε να παρουσιάζει κάποια μικροπροβληματάκια η κάρτα. Είναι οριακά συμβατή με τα windows 8.1 που χρησιμοποιώ τώρα και κάτι πήρε το μάτι μου ότι έχει ακόμα περισσότερα προβλήματα συμβατότητας με τα windows 10 που ενδέχεται να χρησιμοποιήσω. Το χειρότερο όμως όλων, είναι ο θόρυβος που βγάζει το ποτενσιόμετρο έντασης εξόδου σε ακουστικά/line out στο στερεοφωνικό. Θέλει λίγο μικροκούνημα ή ελαφρύ χτυπηματάκι από πάνω (ταπ-ταπ) και ίσως καθαρίσει. ΑΝ καθαρίσει θα πρέπει να είμαι πολύ προσεχτικός μη κουνήσω τίποτα και ξαναρχίσει. Υπέθεσα πως το πρόβλημα είναι το ότι έχει μαζέψει σκόνη. Την πήγα σε φίλο με ένα εργαλείο πιεσμένου αέρα (όχι σπρέι αλλά επαγγελματικό) και την φύσηξε μέσα χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Την πήγα και σε ένα μάστορα ηλεκτρονικό που την καθάρισε και της έβαλε ένα λαδάκι (δεν θυμάμαι ακριβώς τι) και πάλι χωρίς κανένα αποτέλεσμα. Ρώτησα ένα γνωστό μου που έμαθα ότι είχε παρόμοια κάρτα με την δικιά μου και μου είπε πως έχει ακριβώς το ίδιο πρόβλημα και όσο και αν προσπάθησε δεν κατάφερε να το διορθώσει.


Μη σας κουράζω άλλο, λέω να πάρω μια καινούργια ώστε να απαλλαγώ από τον θόρυβο και την ασυμβατότητα. Ως ικανοποιημένος πελάτης από την συγκεκριμένη κάρτα, παρ'όλα τα προβλήματα που παρουσίασε λόγω ηλικίας στο τέλος, λέω να πάρω πάλι line6, άλλα αυτή τη φορά πιο κοντά στις ανάγκες μου. Συγκεκριμένα λέω για την pod studio gx άντε το πολύ την pod studio ux1 (20-25 ευρω διαφορά έχουν περίπου). Βέβαια θα ήταν χαζό να την αγόραζα έτσι στα τυφλά. χωρίς να κάνω μια έστω υποτυπώδη έρευνα αγοράς και χωρίς να ρωτήσω την φιλική γνώμη της κοινότητας του kithara για δοκιμασμένες εναλλακτικές επιλογές.


Οι ανάγκες μου από μία κάρτα ήχου, είναι πολύ συγκεκριμένες:
  • Ο κυριότερος λόγος που την χρειάζομαι είναι για μελέτη και practice. Ο ενισχυτής μου δεν αποδίδει σε χαμηλές εντάσεις και χρειάζομαι μια κάρτα όπου θα μπορώ να μελετάω ακούγοντας από τα ίδια ηχεία την κιθάρα μαζί με τα backing tracks και το όλο σύνολο να μπορώ να το ακούω από ακουστικά ώστε να μην ενοχλώ στις ακατάλληλες ώρες.
  • Ένα (και μόνο ένα) καθαρό ήχο με compresor, reverb και equalizer για τζαζ.
  • Να έχει stand alone software χωρίς να χρειάζομαι software 3ων (πχ guitar rig )
  • Για ηχογραφήσεις αυτοκριτικής, χωρίς πολλές απαιτήσεις στην ποιότητα ηχογράφησης.
  • Για ηχογραφήσεις τυχών μελλοντικών άρθρων/μαθημάτων που θα ποστάρω εδώ, χωρίς πολλές απαιτήσεις στην ποιότητα ηχογράφησης.
Βρέθηκα σήμερα στον Στόλλα και ρώτησα για κάρτα και μου πρότεινε την scarlett solo σε τιμή 30-35 ευρώ λιγότερα από την ux1. Μου γυάλισε λόγω της μεταλλικής κατασκευής και λόγω του interface που αν και είναιπαρόμοιο με αυτό του ux1 είναι φθηνότερη. Γνωρίζει κανείς αν αυτή η κάρτα έχει stand alone software? Αν έχει μονο VST plugins δεν μου κάνει. Την έχει δοκιμάσει κανείς να μου πει εντυπώσεις?

Υπάρχει κάποια εναλλακτική πρόταση που να καλύπτει τις ανάγκες μου σε bugdet 90-125 ευρώ (εύρος τιμών των καρτών που προανέφερα)?



Ευχαριστώ για το χρόνο σας...

45
Επαγγελματικές υποχρεώσεις με αναγκάζουν να μην συνεχίσω το άρθρο προσωρινά. Η συνέχεια θα ανάβει κάποια στιγμή που θα έχω χρόνο να την γράψω όπως πρέπει χωρίς βιασύνες και προχειρότητες...


Ευχαριστώ για την κατανόηση...

46
 
Η ερώτησή σου είναι βέβαια αρκετά αόριστη γι αυτό θα σου απαντήσω σε δύο σκέλη.
α) Θες απλά να τζαζέψεις λίγο το κομμάτι; Τότε πρέπει να πειράξεις λίγο τις συγχορδίες, να τις κάνεις λίγο πιο spicy ώστε να αποκτήσουν jazz flavor. Σε αυτή τη περίπτωση ακολούθησε τα πολύ εύστοχα  παραπάνω σχόλια. Να συμπληρώσω, πως δεν φτάνει μόνο να προσθέσεις επεκτάσεις στα 3φωνα ακόρντα, πρέπει να βρεις και κατάλληλες αναστροφές.
Περισσότερα στα link που ακολουθούν.
 

 σειρά Jazz Guitar Comping (part i, part ii, part iii, part iv)

β) Θες να διασκευάσεις ένα κομμάτι σε τζαζ; Τότε, εκτός από αυτά που αναφέρονται στο (α) πρέπει να αποφασίσεις σε τι feel θα αλλάξεις το κομμάτι (πχ σε swing, latin feel), καθώς και σε πιο ιδίωμα της τζαζ. Θες να το κάνεις manouche; Bebop;  Επίσης θα κρατήσεις το ίδιο tempo;


Σε κάθε περίπτωση δεν γλυτώνεις αρκετή μελέτη τόσο αρμονίας όσο ακόρντων, άλλα το κυριότερο είναι να αποκτήσεις ακούσματα.
 
Προσωπικά δεν τολμάω ακόμα να επιχειρήσω κάτι τέτοιο ακόμα και νιώθω ότι "δεν το έχω". Άλλα  αν το επιχειρούσα σήμερα, θα ξεκινούσα με κάτι πολύ οικείο για μένα. Θα άρχιζα με Χιώτη. Πιστεύω πως πολλά κομμάτια του θα μπορούσαν να διασκευαστούν σε ωραιότατα manouche.
 
Θα σου δώσω παράδειγμα τζαζ διασκευής από τη δισκογραφία για να πάρεις μια ιδέα.
Το "Τhe song of Volga Boatmen" είναι ένα πολύ γνωστό παραδοσιακό ρώσικο τραγούδι.  Σύμφωνα πάντα με το wikipedia, διασώθηκε από τον Mily Alexeyevich Balakirev εκδίδοντας το σε συλλογή παραδοσιακών τραγουδιών το 1866 (περισσότερα εδώ).
 
Άκουσε  αυτό το πραγματικά επικό ναυτικό τραγούδι...
[size=78%]
Volga Boatman By The National Tatarstan Orchestra
[/size]



...και άκουσε το στην πολύ πετυχημένη τζαζ διασκευή, από το μεγάλο τρομπονίστα Glenn Miller (#1 στα US charts το 1941).
[size=78%]
"SONG OF THE VOLGA BOATMEN" BY GLENN MILLER
[/size]



Άλλη μία καταπληκτική τζαζ εκτέλεση του "Τhe song of Volga Boatmen" από τον σχετικά άγνωστο (για εμένα πολύ αγαπημένο) πιανίστα  Ahmad Jamal.
Ahmad Jamal Trio: Volga Boatman - 1956 Recording





Καλή επιτυχία και καλή μελέτη...  :)
 

47



Η F#dim7 στο μέτρο 30, δεν αναγράφεται στην βασική αρμονία και την υπερσυγχωνεύω. Ομοίως με την Gm7 που είδαμε παραπάνω, την θεωρούμε δεδομένη. Στο ίδιο μέτρο, χρησιμοποιώ πάλι anticipation για να προσεγγίσω χρωματικά την C7 του επόμενου μέτρου (31).
Ο χρωματισμός συνεχίζεται και στο μέτρο 31 για να προσεγγίσω την anticipated A7. Στις βασικές αλλαγές στο μέτρο 32 γράφει Em7-A7. To Em7 μπορεί να αγνοηθεί και να παίξουμε, όπως κάνω εδώ, μόνο την Α7 από την αρχή του μέτρου, διότι Em11=A11. Ποιο σπάνια στο comping άλλα συχνά στο chord melody, μπορούμε να παίξουμε μόνο την Em7 και να αγνοήσουμε την Α7.



Το Am7 μπορεί να αντικατασταθεί με το D7 διότι Am11=D11
Am11 (5 5 5 5 5 5 στην ταστιέρα) = Α (root), D (11th), G (7th), C (3rd), E (5th), A (root)
D11   (5 5 5 5 5 5 στην ταστιέρα) = Α (5th), D (root), G (11th), C (7th), E (9th), A (5th) 



Στο μέτρο 34 στο 2ο μισό του 4ου beat, βλέπουμε την C7 anticipated η οποία αρχίζει το turnaround (μέτρα 35-36). Χρησιμοποιώ έντονο χρωματισμό στο turnaround. Οι χρωματισμοί κάνουν πολύ καλό ear training γι' αυτό σαν άσκηση προσπαθήστε να προσεγγίσετε όλες τις αλλαγές ενός ολόκληρου chorus χρωματικά.
Στο επόμενο chorus (μέτρα 37-48) αρχίζω πάλι με Charleston. Επίσης συνεχίζουμε το προοδευτικό χτίσιμο των voicings, χρησιμοποιώντας τα πλέον με 4 νότες.
Υπερσυγχωνεύω με anticipation την Gm11 στο μέτρο 39. Στο επόμενο μέτρο (40) η C7alt έχει ίδια σοπράνο με την Gm11. Τα διαδοχικά ακόρντα που έχουν κοινές ή χρωματικές σοπράνο δίνουν μεγαλύτερη συνοχή στην αρμονία.

Στα μέτρα 39 και 40 παίζω πάλι anticipated τις συγχορδίες F9. Είπαμε το anticipation είναι πολύ συνηθισμένο στην τζαζ. Καλό από εδώ και πέρα να διακρίνετε και να επισημάνετε μόνοι σας τα υπόλοιπα μέχρι το τέλος του κομματιού.
Στο μέτρο 43 υπερσυγχωνεύω την Dm7. Εάν στην αρχή του μέτρου είχαμε μια Cmaj7 τότε θα λέγαμε ότι η Dm7 είναι διατονική αντικατάσταση. Αλήθεια δεν σας θύμισε κάτι από Stormy Monday; 

Στα μέτρα 45 και 46 έχω βάλει από ένα "ζιγκ-ζαγκωτό" σύμβολο το οποίο μεταφράζεται σε πιο αργό strumming στις χορδές τις κιθάρας. Όσο και αν έψαξα δεν κατάφερα να βρω το σωστό σύμβολο στο sibelius...



Στα μέτρα 47 και 48 δείτε άλλη μία εκδοχή του turnaround στην πράξη.
Στο 5ο chorus (μέτρα 49-60) χρησιμοποιώ μεικτά 3-note και 4-note voicings. Οι χρωματικές κινήσεις κυριαρχούν σε μεγάλο μέρος του chorus για προκαλέσουν το αυτί και την τεχνική όποιου θέλει να τα μελετήσει. Περνάμε τα όρια του comping και ακροβατούμε σε chord melody πλέον. Οι αλλαγές των ακόρντων σε κάποια σημεία, είναι σε συνεχόμενα 8α. Δείτε το turnaround (μέτρα 59-58) σε άλλη μία πολύ ενδιαφέρουσα παραλλαγή.

Στην αρχή του 6ου και τελευταίου chorus, αραιώνω λίγο το παίξιμο ρυθμικά για να ισορροπήσω λίγο από την ρυθμική πυκνότητα του προηγούμενου chorus και να προετοιμάσω την κορύφωση που ακολουθεί.




Στα μέτρα 65-66, 67-68 και 96-71 παίζω από ένα lick εναρμονισμένο με voicings. Το 3ο lick είναι ένα ii-V-I lick. Δεν παίζω turnaround στα τελευταία μέτρα, αφήνω με παύση να ακουστεί από το rhythm section. Τελειώνω παρ' όλα αυτά με μία C6/9 η οποία ήταν η πιο απλή που η τεχνική μου, μου επιτρέπει να παίξω μετά από τόσο διαδοχικά και γρήγορα voicings. Δεν είναι λάθος αρμονικά, παραπέμπει στο turnaround Cmaj7-Am7-Dm7-G7.

Ακολουθούν links:

mediafire link με ηχογραφημένο το παραπάνω παράδειγμα 
mediafire link με backing track για να κάνετε εξάσκηση

Η συνέχεια (part III) το συντομότερο δυνατό....

48



Αυτή η παραλλαγή είναι πολύ σπάνια άλλα αξίζει να αναφερθεί γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον. Πάει ένα βήμα παραπέρα από το προηγούμενο 4μετρο και εμπλουτίζει την αντικατάσταση τριτόνου με ένα C#m7 ή Dbm7 προκειμένου να σχηματίσει την σχέση ii-V.

ΜΕΤΡΑ 5-8
Ας δούμε και το δεύτερο 4μέτρο σε διάφορες παραλλαγές (σε κάποιες περιπτώσεις έχω βάλει και 5ο μέτρο στο τέλος, εάν η αρμονία συνεχίζεται με ισχυρό δεσμό).





Και εδώ ισχύουν τα ίδια με αυτά που είπαμε παραπάνω για τα ακόρντα I7(C7) και IV7(F7) αφού η αρμονική τους λειτουργία δεν αλλάζει. Ας τα δούμε και το 2ο 4μετρο σε διάφορες παραλλαγές.





Σχετικά με το F#dim7 στο 6ο μέτρο, ισχύει ότι είπαμε για το 2ο μέτρο. Το Α7 στο 2ο μισό του 4ου μέτρου, το οποίο κάλλιστα θα μπορούσε να είναι altered, σχηματίζει με το Dm7 στο μέτρο που ακολουθεί την σχέση V7-Im7. Οι αρχάριοι στο jazz blues συνήθως σκαλώνουν κατά τον αυτοσχεδιασμό σ' αυτήν την αλλαγή διότι η πεντατονική κλίμακα αρχίζει σε αυτό το σημείο να μην πολυκολλάει. Όπως θα δούμε αργότερα η καταλληλότερη κλίμακα στα μέτρα 8-9, είναι D μελωδικό ή αρμονικό μινόρε.




Πάμε πάλι ένα βήμα παραπέρα σε σχέση με το προηγούμενο 4μετρο που είδαμε. Το Em7 σχηματίζει με το Α7 την σχέση ii-V και λαμβάνοντας υπόψη το Dm7 στο μέτρο που ακολουθεί μπορούμε να υπερσυγχωνεύσουμε στο σόλο την Em7b5 και γιατί όχι (άλλα σπανιότερα) και στο comping. Κατάλληλα voicings για το ii-V μπορείτε να δείτε εδώ.





Εδώ βλέπουμε τις αλλαγές που έγιναν ευρέως γνωστές από το "Stormy Monday". Τα ακόρντα Cmaj7, Dm7, Em7 έχουν διατονική σχέση μεταξύ τους. Όλα υπάγονται στην C ionian. Σολιστικά μπορεί να προσεγγιστούν με arpeggios ή πιο απλά με την "ταπεινή"  C ματζόρε. Το Ebm7 σαν περαστικό ακόρντο μπορεί να αγνοηθεί είτε με παύση είτε παίζοντας στα μέτρα 8-9 το D μελωδικό ή αρμονικό μινόρε όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Επίσης ένα περαστικό Ebm7 arpeggio είναι εξίσου μια καλή επιλογή.


[/size]ΜΕΤΡΑ 9-12


Και φτάνουμε στα 4 τελευταία μέτρα.





Τα τέσσερα τελευταία μέτρα, ειδικά στο παραδοσιακό blues, έχουν αμέτρητες παραλλαγές οι οποίες δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερες δυσκολίες. Προσεγγίζονται εύκολα και από άποψη comping και σολιστικά. Στο jazz blues όμως η συνηθέστερη και σπουδαιότερη παραλλαγή είναι αυτή που ακολουθεί:





Στα μέτρα 9 και 10 έχουμε ii-V με τα Dm7 - G7 και το καλύτερο που έχουμε να κάνουμε είναι να επιστρατεύσουμε τα licks που μάθαμε στο παρελθόν. Εκεί που θέλω να επικεντρωθούμε προς το παρόν είναι στο turnaround. Το turnaround είναι ένα μίνι progression που ο ρόλος του είναι να οδηγήσει ομαλά την αρμονία στην αρχή του 12μετρου.  Συνήθως το turnaround αποτελείται από τα Ι7-vi-ii-V ή Ιmaj-vi-ii-V, όπως βλέπετε παραπάνω. Όμως σπανίως παίζονται έτσι! Έχουν επικρατήσει διάφορες παραλλαγές που βασίζονται σε επαναεναρμονίσεις  των ακόρντων.
Δηλαδή το C7/maj7-Am7-Dm7-Galt7
επαναεναρμονίζεται έτσι C7-Am7-D7-Galt7
ή και έτσι C7-A7-Dm7-Galt7
και φυσικά ο συνδυασμός των παραπάνω επιτρέπεται  C7-A7alt-D7alt-G7alt. 
Αυτές οι τελευταίες αλλαγές θεωρούνται οι πιο δεδομένες στα σόλα (όχι όμως πάντα στο θέμα) άσχετα από ποια παραλλαγή του turnaround αναγράφεται στο lead sheet.
Παρατηρήστε πως τα A7, D7 και G7 ακολουθούν ανάποδα τον κύκλο 5ης. Αυτό σημαίνει πως αν αντικαταστήσουμε μία ή δύο από τις δεσπόζουσες  με την αντικατάσταση τριτόνου, τότε έχουμε χρωματικές αρμονικές κινήσεις.
Δηλαδή το C7-A7-D7-G7 μπορεί να γίνει C7-A7-Ab7-G7 ή C7-Eb7-D7-Db7.
 
Ας δούμε την "μεταμόρφωση" του turnaround στην ταστιέρα.





Ακολουθούν διαγράμματα με διάφορες παραλλαγές του turnaround με αντικατάσταση τριτόνου στην ταστιέρα.











Ας δούμε κάποια από όλα αυτά που αναλύσαμε παραπάνω στην πράξη, παίζοντας μουσική.





Στα δύο πρώτα choruses (μέτρα 1-24) παίζω μόνο την 3η και την 7η του κάθε ακόρντου. Όπως είδαμε στο πρώτο μέρος, αυτές οι δύο νότες σε συνδυασμό με το rhythm section, αποτελούν πλήρες ακόρντο. Θα μπορούσαμε να συνοδεύσουμε ολόκληρο το κομμάτι με τέτοιο μινιμαλισμό, ειδικά εάν στο situation υπάρχει και άλλο πολυφωνικό όργανο που κάνει comping ταυτόχρονα με την κιθάρα, άλλα σε αυτή τη περίπτωση πρέπει να έχουμε μεγαλύτερη ποικιλία σε ρυθμό.  Εσκεμμένα δεν έβαλα τo ακόρντο Gm7 στις βασικές αλλαγές του πενταγράμμου, για το υπερσυγχωνεύσω. Εάν, όπως στην περίπτωσή μας, το Gm7 δεν αναγράφεται στο lead sheet, τότε εμείς το θεωρούμε δεδομένο πως υπάρχει ως μία "αόρατη" αλλαγή και την υπερσυγχωνεύουμε αν το επιθυμούμε. Σε όλο το κομμάτι, το turnaround είναι "μεταμορφωμένο" (όπως είδαμε παραπάνω).

(...) η finger style κιθάρα περιορίζεται μόνο στο μπάσο  και βάζω δεύτερη κιθάρα στον ρόλο που σας έχω συνηθίσει στα προηγούμενα threads μου.  Την έβαλα για να συγκρίνετε άμεσα  με το  πως έπαιζε η finger style κιθάρα με την ευθύνη του μπάσου και το πόση ευελιξία και  ελευθερία έχει η δεύτερη κιθάρα η οποία είναι τελείως απαλλαγμένη από το μπάσο.  Άρα σε κάποια μπάντα μιλάμε για situations,  δηλαδή με το τι όργανα αποτελούν ένα μουσικό σχήμα (...)

Στο 3ο chorus (μέτρα 25-36) αρχίζω αλλάζοντας τον ρυθμό, από τέταρτα σε Charleston. Σε κανονική εκτέλεση δεν θα έπρεπε να μείνω σε τέταρτα τόσο πολύ. Περιπλέκω ελαφρώς τα πράματα χρησιμοποιώντας voicings με 3 νότες ώστε να δούμε το χτίσιμο τους ένα βήμα παραπέρα.
Σύντομα (μέτρο 28) αλλάζω πάλι το ρυθμό και ομοίως με τα προηγούμενα choruses υπερσυγχωνεύω την Gm7.
 
Στο μέτρο 29, στο τελευταίο 8ο, μπαίνω με anticipation (πρόωρα), με μια F#dim7. Το  anticipation είναι πολύ συνηθισμένο στην τζαζ. Προσδίδει στην αρμονία άλλα και στο lead, μια ώθηση (forward movement).


(η συνέχεια λόγω χώρου παρακάτω)


49
Για το part Ι κλικ εδώ
Στο πρώτο μέρος της σειράς ασχοληθήκαμε με πολύ βασικές σειρές ακόρντων στο blues, οι οποίες περιέχουν μόνο 3 συγχορδίες (I7, IV7, V7). Είδαμε επίσης πως μπορούμε να χτίσουμε καλά voicings πάνω σε αυτές τις σειρές. Το παραδοσιακό blues όσο απλό και αν είναι έδωσε τις βάσεις για σχεδόν όλη την μουσική που στηρίζεται στην σύγχρονη αρμονία και με την παρουσίασή του στο πρώτο μέρος της σειράς, μας δίνει την βάση να μελετήσουμε blues progressions πιο σύνθετα που χρησιμοποιούνται στην τζαζ.


Για την καλύτερη κατανόηση του παρόντος thread καλό είναι να έχετε μελετήσει την σειρά Jazz Guitar Comping (part i, part ii, part iii, part iv) καθώς και το thread Η αντικατάσταση τριτόνου στη τζαζ


Στην εικόνα που ακολουθεί, βλέπουμε το πιο σύνθετο blues progression που είδαμε στο πρώτο μέρος και ακολουθεί ένα τυπικό jazz blues progression για λόγους σύγκρισης.



Βλέπουμε πως στα 8 πρώτα μέτρα, οι βασικές αλλαγές I7, IV7 στα μέτρα 1,2,3,5 και 7 του παραδοσιακού blues διατηρούνται στο jazz blues. Παρατηρήστε πως τα "κενά" μέτρα που έχει το παραδοσιακό blues εμπλουτίζονται στην τζαζ κυρίως με ii-V.

Τα τέσσερα τελευταία μέτρα είναι τελείως διαφορετικά, με ii-V στα μέτρα 9-10 και το turnaround στα δύο τελευταία μέτρα, σε αντίθεση με το πιο απλό V7-IV7-I7-V7 στο παραδοσιακό blues.  To turnaround είναι μικρό progression δύο μέτρων που αρμονικά μας οδηγεί πάλι στην αρχή (1ο μέτρο) του όλου progression (περισσότερα αργότερα).


Οι παραλλαγές που υπάρχουν στην δισκογραφία στο παραδοσιακό blues και ακόμα περισσότερο στο jazz blues, είναι αναρίθμητες και είναι αδύνατον να τις παρουσιάσω όλες (ακόμα και αν τις είχα συναντήσει όλες). Θα δούμε τις κυριότερες και πιο συνηθισμένες παραλλαγές στο jazz blues. Αργότερα αφού θα έχετε μελετήσει τα βασικότερα από τα πιο απλά progressions μέχρι τα πιο συνηθισμένα jazz progressions, θα είστε θέση να ανταπεξέλθετε στο 99% των νέων παραλλαγών που τυχών θα συναντήσετε.


Η μελέτη του blues είναι κατά την γνώμη μου ευκολότερη, εάν χωρίσουμε το 12μέτρο σε τρεις 4μετρες φράσεις (μέτρα 1-4, 5-8 και 9-12). Θα δούμε και θα αναλύσουμε την αρμονία σε κάθε φράση χωριστά στις κυριότερες και πιο  συνηθισμένες  παραλλαγές τους. Σημειώστε πως οι παραλλαγές μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους σχεδόν με κάθε πιθανό τρόπο.


ΜΕΤΡΑ 1-4

Για να δούμε, ποια είναι τα καταλληλότερα voicings στα 4 πρώτα μέτρα. Το lead sheet βλέπουμε ότι γράφει απλά C7 και F7. Παρ' όλα αυτά μπορούμε και ενδείκνυται να χρησιμοποιήσουμε επεκτάσεις. Κάποιες όμως επεκτάσεις δεν ακούγονται καλά, γι αυτό καλό είναι να τις αποφύγουμε. Το ακόρντο IV7(F7) σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να γίνει altered. H αρμονική λειτουργία του IV7(F7) δεν επιτρέπει τέτοια αλλοίωση, θα ακούγεται άσχημα. Το ακόρντο Ι7(C7) μπορεί να γίνει altered άλλα σε συγκεκριμένες περιπτώσεις που θα δούμε παρακάτω. Άλλη επέκταση που πρέπει να αποφύγουμε στο Ι7(C7) και στο IV7(F7) είναι η 11η. Θεωρητικά δεν είναι αρμονικά λάθος μια C11 ή F11, άλλα ο ήχος της είναι έξω από τον ήχο του blues.  Οι υπόλοιπες επεκτάσεις επιτρέπονται, δηλαδή οι 7ης, 9ης και 13ης. Τα ακόρντα 9ης είναι αυτά που έχουν τον πιο bluesy ήχο, ιδιαιτέρα στο ακόρντο IV7(F7).  Κατά την εκτέλεση του blues, καλό είναι (άλλα όχι απαραίτητο), όταν το lead παίζει το θέμα, να προσαρμόζουμε τα voicings κατάλληλα ώστε οι επεκτάσεις να ταιριάζουν με την μελωδία. Για παράδειγμα, το κομμάτι Freddie Freeloader ξεκινάει με την 6η βαθμίδα της μιξολύδιας, επομένως καλό είναι να παίξουμε την συγχορδία I7 με 13η στη σοπράνο.


Miles Davis - Freddie Freeloader



Ας δούμε τα τέσσερα πρώτα μέτρα και σε διάφορες παραλλαγές (σε κάποιες περιπτώσεις έχω βάλει και 5ο μέτρο στο τέλος, εάν η αρμονία συνεχίζεται με ισχυρό δεσμό).





Στο 2ο μέτρο, στα beat 3 και 4, έχει ένα F#dim7 ακόρντο.  Αν στο υπό μελέτη progression λείπει το ακόρντο, τότε μπορεί να υπερσυγχωνευτεί και αντιστρόφως, αν το ακόρντο υπάρχει, τότε μπορεί να αγνοηθεί. Το F#dim7 ουσιαστικά αντικαθιστά το F7.



Οι ελαττωμένες συγχορδίες έχουν μία ιδιαίτερη συγγενική σχέση με τις δεσπόζουσες διότι ουσιαστικά διαφέρουν μεταξύ τους κατά μία μόνο νότα, έτσι οι ελαττωμένες δίνουν πρόσφορο έδαφος για ισχυρές αντικαταστάσεις και αρμονικές γέφυρες για μετατροπίες. Ας δούμε λίγο πιο αναλυτικά την συγγένεια μεταξύ ελαττωμένων και δεσποζουσών συγχορδιών:


Η φόρμα δεσπόζουσας: 1 - 3 - 5 - b7 (θεμέλιος, μεγάλη 3η, καθαρά 5η, μικρή 7η)


Η φόρμα της ελαττωμένης 1 - b3 - b5 - bb7 (θεμέλιος, μικρή 3η, ελαττωμένη 5η, ελαττωμένη 7η)


Εάν πάρουμε μία δεσπόζουσα και αυξήσουμε την θεμέλιο κατά ένα ημιτόνιο, πχ στην C7, η θεμέλιος ντο να γίνει ντο#, τότε αυτόματα η μεγάλη 3η γίνεται μικρή, η καθαρή 5η γίνεται ελαττωμένη και η μικρή εβδόμη γίνεται ελαττωμένη, άρα αν η αρχική δεσπόζουσα είναι η C7, το νέο ακόρντο που προκύπτει είναι η C#dim.






Στο 4ο μέτρο, στα beat 3 και 4, η C7 γίνεται C7alt διότι με την F7 που ακολουθεί στο επόμενο μέτρο επαληθεύεται η σχέση V7->I7.  Η C7alt πολλές φορές δεν θα αναγράφεται στο lead sheet του κομματιού που μελετάμε. Σε αυτή τη περίπτωση ενδείκνυται να την υπερσυγχωνεύσουμε. Ομοίως η C7alt θα μπορούσε να υπάρχει ή να υπερσυγχωνευτεί, στα beat 3-4 ή μόνο στο  beat 4 του πρώτου μέτρου.



Πάμε ένα βήμα παραπέρα σε σχέση με το προηγούμενο 4μετρο που είδαμε. Στο μέτρο 3, στα beats 1 και 2 βλέπουμε μια Gm7 η οποία με την C7alt στα beat 3 και 4 του ίδιου μέτρου σχηματίζουν μία σχέση ii-V. Όπως και πριν, αυτές τις αλλαγές τις θεωρούμε δεδομένες και έχουμε την επιλογή να τις υπερσυγχωνεύσουμε ακόμα και αν δεν αναφέρονται στο lead sheet. Στα σόλα μας μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ii-V-I licks 2 μέτρων που έχουμε μελετήσει στο παρελθόν.





Βλέπουμε πως το F7 στο 5ο μέτρο προσεγγίζεται χρωματικά με το F#7 ή Gb7. Ουσιαστικά είναι κάτι παραπάνω από χρωματική  προσέγγιση. Πρόκειται για την περίφημη αντικατάσταση τριτόνου. Δηλαδή το C7 αντικαταστήθηκε με το F#7 ή Gb7.


(η συνέχεια παρακάτω λόγω χώρου)



50
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και για την αφιέρωση!!!  :D :D :D


Σε ζηλεύω λίγο... Δεν έχω μελετήσει ακόμα chord melody μπαλάντα...

Σελίδες: 1 [2] 3 4 5 ... 8