Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - Απόλλων

Σελίδες: [1] 2 3 4
1
Αυτό το πετάλι δεν πρέπει να λείπει από καμία πεταλιέρα...

Tate FX Bulls**t Booster


3
Γέλασα πολύ με αυτό...

Top 8 guitarist pains!

4
H Τaylor κυκλοφόρησε πρόσφατα έναν ιδιαίτερα αναλυτικό οδηγό αγοράς ακουστικής κιθάρας. Περιέχει ένα σωρό χρήσιμες πληροφορίες όχι μόνο για την αγορά αλλά και για τύπους κιθάρας, ξύλα, κατασκευή και πολλά άλλα. Είναι μάλλον τα πάντα που πρέπει να ξέρετε για την ακουστική κιθάρα.

Μπορείτε να τον κατεβάσετε από το παρακάτω link:

https://t.go.taylorguitars.com/res/taylorguit/TaylorAcousticGuitarBuyersGuide.pdf

6
Διάβαζα πρόσφατα με αρκετό ενδιαφέρον αυτό το thread από το forum του GuitarGeek σχετικά με την κατηγοριοποίηση των πεταλιών overdrive ανάλογα με το κύκλωμα (και πιο συγκεκριμένα το clipping method) που χρησιμοποιούν.

http://www.guitargeek.com/chat/stompboxes-7/basic-overdrive-circuits-pedals-based-them-92589/

Yποψιάζομαι ότι με τις περιορισμένες γνώσεις μου σε ηλεκτρονικά θέματα, μάλλον θα μπερδευτώ περισσότερο αν προσπαθήσω να εμβαθύνω στο θέμα. Θα με ενδιέφερε όμως η γνώμη των πιο ειδικών και των DIY enthusiasts του forum σχετικά με αυτήν την κατηγοριοποίηση, π.χ. αν θα έπρεπε να είναι πιο συμπυκνωμένη ή αν αντίθετα υπάρχουν άλλες κατηγορίες που δεν έχουν αναφερθεί. Επίσης, υπάρχουν κάποια ασφαλή πρακτικά συμπεράσματα που μπορούμε να εξάγουμε από αυτό το κομμάτι του κυκλώματος ως προς τη χροιά του τελικού ήχου (π.χ. πολλά αναφέρονται στο διαδίκτυο σχετικά με τoν ήχο και το drive που παράγουν τα FET σε σύγκριση με τα ICs) ή αυτό εξαρτάται κατά μεγάλο βαθμό και από άλλες παραμέτρους; Τέλος, για τους πιο άσχετους όπως εγώ, υπάρχει κάποιος οδηγός που να αναλύει τους διάφορους τύπους κυκλωμάτων ως προς τη χρήση τους σε κιθαριστικές εφαρμογές (ενισχυτές, πετάλια κλπ);

7
Εφέ / Ιστορίες overdrive...
« στις: 21/01/14, 22:36 »
Δύο αντικειμενικά καλά πετάλια (Visual Sound Route 808 και Palmer PEOD Overdrive) μάλλον θα φύγουν από το rig μου. Αν αναρωτιέστε ποιό νέο εντυπωσιακό απόκτημα οδήγησε σε αυτή την απόφαση, η απάντηση είναι στα παρακάτω link:

http://www.donnerdeal.com/catalog/product/view/id/497

http://www.amazon.co.uk/Donner-Blues-Drive-Guitar-Effect/dp/B00GZIJL6A

Πρόκειται για μιά άλλη εκδοχή του σχετικά πιο γνωστού Mooer Blues Mood, το οποίο με τη σειρά του υποτίθεται ότι είναι κλώνος του Keeley modded Boss BD-2 Blues Driver. Πληροφοριακά τo αυθεντικό Blues Driver της Boss τιμάται αυτή τη στιγμή 69 λίρες Αγγλίας, το αντίστοιχο Κeeley modded πετάλι £149, το Mooer £59 (το DV247 έχει κάποια Mooer σε τιμή £49-59, αλλά περιέργως όχι το Blues Mood), ενώ το Digitech Screamin’ Blues, ένα άλλο γνωστό πετάλι κλώνος του αυθεντικού Blues Driver (κατά τη γνώμη μου καλύτερο) μπορεί να βρεθεί γύρω στις 35 λίρες. Κλώνος του BD-2 Keeley Mod υποτίθεται ότι είναι και το Hotone Blues, ένα άλλο μικροσκοπικό πετάλι που κυκλοφόρησε πέρσι και το οποίο επίσης πωλείται γύρω στις 59 λίρες. Το Donner καινούργιο από το ebay κόστισε... 24 λίρες!!! Παλιότερα είχα δοκιμάσει και το Boss και το Digitech (βέβαια με πολύ διαφορετικό εξοπλισμό από αυτόν που έχω τώρα) και το Digitech μού είχε αφήσει καλύτερες εντυπώσεις, χωρίς όμως να μπορώ να πω ότι ήταν κάτι εξαιρετικό. Το είχα για αρκετό καιρό μέχρι που το πούλησα όταν αγόρασα κάποια άλλα πετάλια που μού άρεσαν πιο πολύ, μεταξύ των οποίων τα Danelectro Cool Cat και το ISP Totally Blues.

Ξέρω ότι θα κάποιοι θα πούν πως το Donner δεν είναι δυνατόν να είναι τόσο καλό όσο ένα Visual Sound ή ένα Boss. Ίσως από κάποιες απόψεις να μην είναι. Ομολογώ ανεπιφύλακτα ότι το ίδιο θα έλεγα κι εγώ πριν από την αγορά, η οποία έγινε περισσότερο για πλάκα, σε κάποιο βαθμό από περιέργεια και σε καμία περίπτωση γιατί περίμενα ότι θα αντικαταστήσει όλα τα υπάρχοντα overdrive που έχω. Και ένα κομμάτι του εαυτού μου δυσκολεύεται ακόμα να πιστέψει ότι αυτό το αστείο πεταλάκι-μινιατούρα των 24 λιρών ακούγεται καλύτερα από τα προαναφερθέντα πετάλια ή και άλλα τα οποία έχουν περάσει κατά καιρούς από την πεταλιέρα μου.

Δυστυχώς σε ένα AB (ή μάλλον ABC) τεστ αυτό ακριβώς συμβαίνει. Ακόμα και το Route 808 που αρχικά με είχε εντυπωσιάσει γιατί δεν έχει το συνηθισμένο mid hump και την έλλειψη μπάσων που χαρακτηρίζει τα overdrive τύπου tubescreamer, τώρα μού ακούγεται υπερβολικά πριμαριστό και "άδειο" σε σύγκριση με το Donner, ο ήχος του οποίου στο "hot" setting έχει φανταστικό όγκο και μπάσα. Δεν έχει βέβαια την ένταση του Route 808 ούτε την ευελιξία του Palmer, ενώ το εύρος του gain του είναι μάλλον περιορισμένο. Πάντως αυτό που κάνει το κάνει εξαιρετικά. Μού δίνει σε ικανοποιητικό βαθμό το bluesy overdrive που έψαχνα από άλλα πετάλια και δεν το πετύχαινα ακριβώς όπως το φανταζόμουν. Επιπλέον συνεργάζεται πολύ καλά με όλα τα άλλα πετάλια μου, ειδικά το Artec Dual Booster (all time classic), αλλά και το Barber Half Gainer σε οποιαδήποτε ρύθμιση. Κάνοντας layering αυτών των πεταλιών, πετυχαίνω ακόμα περισσότερες βαθμίδες/παραλλαγές εξαιρετικoύ overdrive/distortion, το οποίο ελέγχεται πολύ καλά από το volume της κιθάρας. Το "warm" setting είναι εντελώς διαφορετικό, καθώς φαίνεται να μετατοπίζει το συχνοτικό φάσμα προς το αντίθετο άκρο, με αποτέλεσμα να ακούγεται πολύ πιο thin και πριμαριστό. Αυτό δεν ταιριάζει καθόλου με τους ενισχυτές που έχω, δεν μπορώ όμως να μην αναρωτηθώ αν θα ήταν ιδανικό για έναν πιο μουντό και σκοτεινό ενισχυτή όπως π.χ. ο Bugera V5 που πούλησα πρόσφατα... (και είχα αρχίσει να το μετανιώνω ούτως ή άλλως).

Nα και μια φωτογραφία του Donner δίπλα στο Route 808 για να πάρετε μια ιδέα για το μέγεθός του.



Για μια ακόμη φορά σκέφτομαι αν αξίζει να πληρώνει κανείς για "boutique" πετάλια. Και πάω να ψάξω πληροφορίες για το Mooer Flex Boost (κλώνος του Xotix AC Booster)...

8
Έψαχνα από καιρό μια κιθάρα σε στυλ Les Paul με P90 μαγνήτες και μέχρι εκείνη τη στιγμή σκεφτόμουν διάφορες πιθανότητες. Λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα, πέτυχα αυτή την κιθάρα στο ebay. Είχα φυσικά ήδη υπόψη μου τις Agile, αλλά όπως έχει αναφερθεί κατ’ επανάληψιν στο forum, η αγορά από το Rondo Music δεν κρίνεται συμφέρουσα λόγω υψηλών μεταφορικών για Ευρώπη και του επιπλέον κόστους που συνεπάγονται τα τέλη εισαγωγής και ο ΦΠΑ. Μετά από μια γρήγορη έρευνα χαρακτηριστικών, κριτικών κλπ, αποφάσισα να προχωρήσω στην αγορά.

Η πληρωμή έγινε μέσω του Global Postage Programme του ebay, ένα πρόγραμμα που προσθέτει τα τέλη εκτελωνισμού στην αρχική τιμή του προϊόντος. Με τον τρόπο αυτό ο αγοραστής πληρώνει προκαταβολικά και δεν έχει καμία επιπλέον επιβάρυνση όταν παραλάβει το προϊόν. Ομολογώ ότι είχα κάποιες επιφυλάξεις, καθώς δεν είχα ξανακάνει παρόμοια αγορά και δεν ήξερα αν κατά την παραλαβή θα μού ερχόταν κάποιο άλλο χαράτσι. Όλα όμως κύλησαν ομαλότατα και η κιθάρα έφτασε στα χέρια μου πριν λίγες μέρες χωρίς καμία επιπλέον χρέωση. Η τελική τιμή (περίπου 500 δολλάρια) είναι εξαιρετική αν σκεφτεί κανείς ότι η κιθάρα αυτή κοστίζει 439 δολλάρια καινούργια από το Rondo Music, και εγώ την πήρα ελαφρά μεταχειρισμένη μαζί με μια ποιοτική σκληρή θήκη.

Όσον αφορά στην κιθάρα, κατ’ αρχήν φαίνεται καλοφτιαγμένη και εμφανισιακά είναι πολύ όμορφη. Το σώμα είναι αρκετά παχύ (περίπου 5 εκατοστά στα άκρα) και είναι φτιαγμένο από συμπαγές μαόνι. Το flame maple top είναι καταπληκτικό και σε συνδυασμό με το cherry sunburst χρώμα δίνει μια πολύ κλασσική όψη στην κιθάρα. Μεταξύ μας, θα προτιμούσα κάτι σε tobacco burst ή έστω honey burst, αλλά ας μην είμαστε και πλεονέκτες. Το top, όπως και το headstock, έχει πολλαπλό binding που είναι μια διακριτική αλλά κατά τη γνώμη μου ευπρόσδεκτη αισθητική παρέμβαση. Η ταστιέρα είναι από έβενο, ίσως όχι της καλύτερης ποιότητας, αλλά και πάλι έβενος σε αυτή την τιμή είναι ούτως ή άλλως πλεονέκτημα. Τα δε inlays από αληθινό abalone είναι πολύ εντυπωσιακά. Γενικά πρόκειται για ένα πολύ ωραίο και προσεγμένο όργανο, χωρίς να είναι υπερβολικό. Σημειωτέον ότι η κιθάρα είναι πράγματι σε πολύ καλή κατάσταση. Φαίνεται δηλαδή ότι δεν είναι ολοκαίνουργια, καθώς έχει μερικά σημαδάκια, κυρίως στο πίσω μέρος του σώματος, αλλά είναι πράγματα που γίνονται αντιληπτά μόνο σε απόσταση μερικών εκατοστών από την κιθάρα. Εκτός από αυτά δεν φαίνεται να έχει κανένα σημαντικό πρόβλημα ή φθορά.

Σαν αίσθηση η κιθάρα είναι πολύ ικανοποιητική. Αν και η περιγραφή ανέφερε ότι το βάρος είναι 10 λίβρες (περίπου 4,5 κιλά), η ζυγαριά έδειξε ότι η συγκεκριμένη ζυγίζει γύρω στα 4,2 κιλά και με διαφορά βαρύτερη από όλες τις άλλες μου κιθάρες. Παρά το γεγονός ότι θα θεωρούσα αυτό το βάρος αρκετά μεγάλο, στην πράξη η κιθάρα δεν είναι καθόλου άβολη, ίσως λόγω μεγέθους καθώς έχω συνηθίσει στις tele. Το μπράτσο υποτίθεται ότι είναι μάλλον λεπτό (η περιγραφή λέει γύρω στα 19.5 χιλιοστά στο πρώτο τάστο αλλά η δική μου μέτρηση το έβγαλε κάπου μεταξύ 20 και 21) και στην πράξη είναι καλύτερο και πιο άνετο απ’ ό,τι περίμενα. Η ταστιέρα είναι ελάχιστα πιο επίπεδη από μια κλασσική Les Paul (13,7 αντί για 12). Αυτό είναι για μένα το πρώτο (ας πούμε) αρνητικό, καθώς προτιμώ ταστιέρες με πιο χαμηλό radius, αλλά για τόσο μικρή διαφορά δεν τίθεται ζήτημα. Με δεδομένα τα παραπάνω πάντως, το μπράτσο δεν είναι άσχημο και από την πρώτη επαφή μού φάνηκε αρκετά βολικό (ευτυχώς δηλαδή, γιατί με προβλημάτιζε το συγκεκριμένο σημείο), καθώς το σχήμα του έρχεται προς το "D" και δίνει μια πιο γεμάτη αίσθηση στο χέρι. Κατά τα άλλα, το nut είναι από tusq και ιδιαίτερα καλοκομμένο, τα saddles στη γέφυρα είναι Graphtech string savers, ενώ τα κλειδιά είναι Grover. Επίσης, σύμφωνα πάντα με την περιγραφή, αυτό το μοντέλο έχει αναβαθμισμένα ηλεκτρικά (επιλογέα μαγνητών, ποτενσιόμετρα και καλωδίωση) και μεταλλικά μέρη σε σχέση με παλιότερες εκδόσεις.

Ο ήχος είναι πολύ καλός για μια κιθάρα των 300 λιρών, και το λέω εν πλήρη γνώση ότι πλέον υπάρχουν ποιοτικότατα όργανα σε αυτή την κατηγορία τιμής. Οι Alnico μαγνήτες δεν είναι κάτι το εξαιρετικό, δίνουν όμως σε ικανοποιητικό βαθμό αυτό που θα περίμενε κανείς. Κλασσικό ήχο Ρ90 με αρκετή από την καθαρότητα ενός single coil μαγνήτη, αλλά με πολύ καλή απόκριση όσο ανεβαίνει το gain. Ο bridge είναι απροσδόκητα πριμαριστός με το tone στο 10, ενώ γύρω στο 5-6 ο ήχος ισορροπεί συχνοτικά και γίνεται πιο ευχάριστος. Ο neck μαγνήτης είναι πιο γεμάτος και ζεστός, ίσως με μια ιδέα μουντάδας, αλλά όχι σε υπερβολικό βαθμό. Είναι κάτι που αντισταθμίζεται εύκολα με τις ανάλογες ρυθμίσεις του ενισχυτή. Στη μεσαία θέση έχουμε ένα πολύ ωραίο ηχητικό πάντρεμα των δύο μαγνητών που μετά από τις ρυθμίσεις του ύψους και του tone δίνει τα καλύτερα χαρακτηριστικά των μαγνητών. Ίσως η καλύτερη από τις τρεις θέσεις...

Λόγω πάχους του σώματος και συνολικού βάρους, η ένταση και η διάρκεια του ήχου είναι απίστευτη και θα ομολογήσω με κάποια λύπη ότι αφήνει τις αγαπημένες μου Cort M600 πολύ πίσω. Ειδικά ως προς την ένταση, χρειάστηκε να κατεβάσω λίγο τους μαγνήτες για να τη φέρω σε πιο ανεκτά επίπεδα. Προφανώς η διαφορά βάρους μεταφράζεται σε αρκετά σημαντική διαφορά στον ήχο. Το αποτέλεσμα είναι η κιθάρα να ροκάρει ανηλεώς με τη βοήθεια μιας καλής δόσης gain και φαίνεται να συμπαθεί πολύ τα overdrive πετάλια. Και φυσικά όσο ανεβαίνει το gain, αυξάνει ανάλογα και το sustain με εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ηχητικά είναι φανερό ότι το δυνατό της σημείο βρίσκεται στο crunchy έως αρκετά βρώμικο εύρος, καθώς (όπως ήταν αναμενόμενο) ο καθαρός ήχος δεν μπορεί να συγκριθεί με μια tele. Δεν μπορώ πάντως να μην αναρωτηθώ πώς θα αποδίδει με μια αναβάθμιση μαγνητών, και αυτό είναι κάτι που ίσως επιχειρήσω στο μέλλον.

(Συνεχίζεται...)

9
Ενισχυτές / Πρόβλημα (;) με λάμπες
« στις: 14/12/13, 14:33 »
Κατ' αρχήν να πω ότι το ερώτημα έχει σχέση με τον καινούργιο μου VHT Special 12/20RT, αν και αυτή τη φορά δεν είναι πρόβλημα του ενισχυτή.

Μετά από ένα μήνα περίπου και αφού όλα πήγαιναν καλά (είχα παλιότερα την κεφαλή η οποία μού παρουσίασε πρόβλημα), σκέφτηκα να αλλάξω λάμπες. Καθώς ήθελα τον κλασσικό Fender ήχο, αγόρασα ένα ζευγάρι 6L6. Όταν τις τοποθέτησα στον ενισχυτή και τον δοκίμασα για πρώτη φορά, η χροιά του ήχου μού φάνηκε σαφώς βελτιωμένη και ο θόρυβος μειώθηκε, αλλά η ένταση ήταν χαμηλότερη απ' ό,τι περίμενα ακόμα και με το διακόπτη της τάσης στα 20V. Για να μην τα πολυλογώ, η μία λάμπα φαίνεται ότι δεν λειτουργεί, καθώς δεν ανάβει και δεν ζεσταίνεται όπως η άλλη. Όλα καλά μέχρι εδώ,  η απορία μου όμως είναι η εξής:

Μπορεί ο συγκεκριμένος ενισχυτής να λειτουργήσει με μία μόνο τελική λάμπα; Γιατί ήχος έβγαινε, και μάλιστα χωρίς καμία ένδειξη (πέραν της χαμηλότερης έντασης) ότι κάτι δεν πάει καλά. Απ' ό,τι έχω διαβάσει σε κιθαριστικές ιστοσελίδες και fora, σε ενισχυτές με περισσότερες τελικές λάμπες είναι δυνατόν να αφαιρεθεί ένα ζευγάρι προκειμένου να αποδίδει ο ενισχυτής χαμηλότερη ισχύ, αν και κάποιοι υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα καλή ιδέα. Οι απόψεις όμως φαίνεται να συγκλίνουν στο ότι δεν είναι δυνατόν να αφαιρεθεί μία τελική από έναν ενισχυτή που έχει μόνο δύο, γιατί σε αυτή την περίπτωση ο ενισχυτής δεν θα μπορούσε να λειτουργήσει κανονικά. Τι ακριβώς ισχύει;

Θα με ενδιέφερε να ακούσω οποιαδήποτε άποψη, ακόμα κι αν δεν έχει άμεση σχέση με το συγκεκριμένο πρόβλημα.

10
Αν δεν το ξέρατε ήδη, υπάρχει ένας πολύ απλός τρόπος να μετρήσουμε το output των μαγνητών μιας κιθάρας χωρίς να αφαιρέσουμε ούτε μία βίδα.

Είναι κάτι που το ήξερα από παλιά και για κάποιο λόγο νόμιζα ότι είναι ευρέως γνωστό. Πρόσφατα όμως σε δύο περιπτώσεις που συζητούσα με κάποιους για αυτό το θέμα (πριν λίγο καιρό με κάποιον από ένα Αμερικάνικο forum και πιο πρόσφατα με ένα πωλητή στο ebay) αρχίζω να σκέφτομαι ότι ίσως να μην το γνωρίζουν τόσο πολλοί όσο πίστευα.

Ιδού λοιπόν η μέθοδος.

Θα χρειαστούμε ένα μικρό καλώδιο από αυτά που χρησιμοποιούμε για να συνδέουμε πετάλια (patch cable) και ένα πολύμετρο.



1. Συνδέουμε το patch cable στην έξοδο της κιθάρας.



2. Επιλέγουμε το μαγνήτη που θέλουμε να μετρήσουμε με το selector switch.



3. Aνεβάζουμε το volume control στο μέγιστο.



4. Ρυθμίζουμε το πολύμετρο στην κατάλληλη θέση, στη συγκεκριμένη περίπτωση 20 ΚOhm.



5. Εφάπτουμε τα καλώδια του πολύμετρου στο καθένα από τα δύο μέρη (tip και sleeve) του ελεύθερου βύσματος του patch cable ως εξής:



6. Η μέτρηση αυτή μάς δίνει το DC Resistance του μαγνήτη.



11
Πριν από χρόνια είχα κάνει ένα θέμα με τις καλύτερες ακουστικές κιθάρες μέχρι τα 300 Ευρώ. Το θέμα υπάρχει ακόμα εδώ, αλλά όπως θα δείτε έχουν περάσει ήδη 4 χρόνια από την τελευταία ανανέωση. Οι περισσότεροι σύνδεσμοι και τιμές που αναφέρονταν εκεί έχουν πάψει να ισχύουν εδώ και πολύ καιρό, ενώ κάποια από αυτά τα μοντέλα δεν κυκλοφορούν πλέον. Καθώς λοιπόν πλησιάζουν τα Χριστούγεννα, και όπως έχει διαφανεί από συζητήσεις στο forum πολλοί σκέφτονται την αγορά μιας φτηνής αλλά ποιοτικής ακουστικής κιθάρας, ιδού μια καινούργια λίστα με τις καλύτερες προτάσεις κάτω από 200 Ευρώ.

Μερικές διευκρινίσεις:
  • Eπέλεξα το συγκεκριμένο εύρος τιμής (100-200 Ευρώ) γιατί θεωρώ ότι κάποιος που θέλει μια πρώτη ακουστική κιθάρα ή απλά ένα όργανο για περιστασιακή χρήση δεν χρειάζεται να ξοδέψει παραπάνω χρήματα για να αποκτήσει κάτι ικανοποιητικό. Όπως θα δείτε, στη συγκεκριμένη κατηγορία υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ποιοτικών οργάνων ώστε να μπορεί άνετα κάποιος να βρει αυτό που τού ταιριάζει. Oι κιθάρες που μπορούν να βρεθούν κάτω από τα 100 Ευρώ δεν έχουν την στοιχειώδη ποιότητα κατασκευής και υλικών που θα θεωρούσα απαραίτητη και την οποία σίγουρα μπορεί να βρει κανείς αυξανοντας λίγο τον προϋπολογισμό του. Στα 200-300 Ευρώ και πάνω υπάρχουν σαφώς περισσότερες και καλύτερες επιλογές, θα χρειαζόταν όμως μια πολύ εκτενέστερη αναφορά για να τις εξερευνήσουμε επαρκώς.
  • Με 2-3 εξαιρέσεις έχω συμπεριλάβει στην λίστα μόνο κιθάρες με καπάκι από συμπαγές ξύλο, το οποίο βρίσκω ότι βοηθάει στην ποιότητα του ήχου και τείνει να βελτιώνεται με το χρόνο.
  • Οι κιθάρες παρατίθενται με σειρά αύξουσας τιμής.
  • Οι σύνδεσμοι που παρατίθενται είναι απλά ενδεικτικοί. Κάντε τη δική σας έρευνα αγοράς, σε τοπικά καταστήματα και όχι μόνο, για να βρείτε την καλύτερη προσφορά.
  • Όπως έχω πει και σε άλλα παρόμοια άρθρα, το περιεχόμενο αποτελείται από δικές μου προσωπικές απόψεις. Επιβάλλεται η δοκιμή πριν την αγορά, αν φυσικά κάτι τέτοιο είναι εφικτό.
Πάμε λοιπόν...

12
Μετά από την αγορά του Artec Dual Booster πριν από δύο χρόνια περίπου, είχα ανεβάσει αυτή την κριτική. Από τότε πολλά πετάλια πέρασαν από την πεταλιέρα μου και με 1-2 εξαιρέσεις κανένα δεν έμεινε για μεγάλο διάστημα, αλλά το Artec έχει παραμείνει και έχει αναδειχτεί σε σταθερή αξία παρά τη χαμηλή του τιμή.

Πιο πρόσφατα είχα ανοίξει ένα θέμα στο οποίο ζητούσα γνώμες για ένα πιο ευέλικτο/βρώμικο booster με περισσότερο χαρακτήρα και λιγότερο transparent απ’ ό,τι το Artec. H έρευνα αυτή συνεχίζεται και στην πορεία είχα ουσιαστικά απορρίψει από τις πιθανές μου επιλογές το Barber Half Gainer λόγω της υψηλής του τιμής και έλλειψης των χαρακτηριστικών που έψαχνα. Ακριβώς έκείνη τη στιγμή, το πέτυχα στο ebay σε λιγότερο από τη μισή τιμή και το χτύπησα χωρίς να το σκεφτώ πολύ. Μετά λοιπόν από ένα διάστημα που το χρησιμοποιώ δίπλα-δίπλα με το Artec και προσπαθώ να προσμετρήσω τις αρετές και τα μειονεκτήματα του καθενός, σκέφτηκα να κάνω ένα συγκριτικό τεστ.

Πριν αρχίσω να πω ότι έχω επίγνωση του μεγάλου προβλήματος που χαρακτηρίζει ένα τέτοιο συγκριτικό τεστ. Συγκρίνω ανόμοια πράγματα: Ένα booster με ένα low gain overdrive, άσχετα αν στην πράξη οι ρόλοι αυτών των δύο αλληλοκαλύπτονται σε ένα σημαντικό βαθμό. Δεύτερον υπάρχει μεγάλη διαφορά στην τιμή, με το Artec να κοστίζει στο Βρετανικό Amazon 38 λίρες Αγγλίας (45 Ευρώ) δηλαδή λίγο πιο κάτω από την τιμή που το πήρα εγώ πριν δύο χρόνια, ενώ το Barber (στο μοναδικό μαγαζί που το διαθέτει στην Αγγλία) να παίζει στις 150 λίρες (180 Ευρώ). Επομένως πρόκειται ουσιαστικά για ένα προσωπικό συγκριτικό τεστ. Δεν φιλοδοξώ ότι θα είναι ότι ένας κατατοπιστικός οδηγός αγοράς όπως ίσως άλλα άρθρα που έχω  επιχειρήσει, πιθανόν όμως να βοηθήσει κάποιους που σκέφτονται την αγορά ενός από αυτά τα δύο πετάλια ή κάτι παρόμοιο σε αυτό το χώρο.

13
Με την αναζήτηση νέου ενισχυτή να βρίσκεται προσωρινά σε ένα κάποιο αδιέξοδο, το ενδιαφέρον μου στρέφεται στα εφφέ. Έχοντας λοιπόν παρατηρήσει ότι τείνω να χρησιμοποιώ περισσότερο το Artec Dual Booster ή τα overdrive (τα οποία ούτως ή άλλως είναι γενικά low gain) περισσότερο σε boost mode, σκέφτομαι την αγορά ενός διαφορετικού, πιο ευέλικτου και μάλλον λιγότερο transparent boost, ενδεχομένως με πιο ιδιόρρυθμο χαρακτήρα, ίσως και με δυνατότητα για treble boost. Oι πρώτες επιλογές είναι:

Το Rockett Lemon Aid Overdrive, το οποίο φαίνεται εξαιρετικά ενδιαφέρον και όλα τα demo που έχω δει μού άρεσαν πολύ. Όπως πολλά άλλα πετάλια, παίζει κι αυτό στο χώρο μεταξύ booster και light overdrive, αλλά με αρκετά ευρύ πεδίο ηχητικών εφαρμογών, με πολλές επιλογές για ρυθμίσεις και παραμετροποίηση. H δυνατότητα για clean, treble ή full boost σε συνδυασμό με τη γενικότερη ευελιξία του, το αναδεικνύουν σαν πρώτη προτίμηση αυτή τη στιγμή.

Το Mad Professor Ruby Red Booster, το οποίο είναι συνδυασμός δύο boosters (clean και treble). Με διαθέσιμα 40dB boost, λογικά θα φτάνει σε ικανοποιητικά επίπεδα overdrive, χωρίς βέβαια αυτό να είναι το κύριο ζητούμενο. Φαίνεται πολύ καλό πετάλι με ωραίο ήχο από έναν ιδιαίτερα ποιοτικό και αξιόπιστο κατασκευαστή, αλλά δεν βλέπω να συναγωνίζεται το Lemon Aid από πλευράς δυνατοτήτων και χαρακτήρα.

Στα ίδια λεφτά περίπου υπάρχει και το Catalinbread Naga Viper, που είναι κυρίως treble booster, αλλά με δυνατότητα για full boost και έλεγχο του gain ώστε να μπορεί να λειτουργήσει (φαντάζομαι) και λίγο σαν οverdrive, ενώ μια πιο οικονομική, αλλά επίσης ενδιαφέρουσα επιλογή είναι το Spark Booster της TC Electronic.

Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω αν έχει κανείς εμπειρία από τα παραπάνω πετάλια ή έχει υπόψη του κάτι παρόμοιο. Και για να προλάβω την λογική ερώτηση, δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο ήχο στο μυαλό μου τον οποίο θα ήθελα να πετύχω. Απλά θέλω να πειραματιστώ με διαφορετικούς ήχους με ένα πετάλι πιο πολύπλευρο από το κλασσικό booster.

Eυχαριστώ.

14
Στην προσπάθειά μου να μάθω περισσότερα για την κατασκευή και τις ηχητικές ιδιότητες διαφόρων τύπων μαγνητών, έχω επισκεφτεί κατά καιρούς πολλές ιστοσελίδες για να βρω χαρακτηριστικά κατασκευής και ηχητικά δείγματα. Με αφορμή λοιπόν το αντίστοιχο thread του Jezus για τους ενισχυτές, και μετά τη συνειδητοποίηση ότι έχω links για πάνω από 50 διαφορετικούς κατασκευαστές μαγνητών, σκέφτηκα να ξεκινήσω αυτό το θέμα ώστε να δημιουργήσουμε μια όσο το δυνατόν πιο ολοκληρωμένη λίστα με συνδέσμους για aftermarket μαγνήτες.

Εννοείται ότι οποιαδήποτε συνεισφορά είναι ευπρόσδεκτη.

EDIT: Tελευταία ανανέωση 18/2/2018, πάνω από 100 σύνδεσμοι.



Alegree (Βρετανία)
https://www.alegree.co.uk

Amalfitano (ΗΠΑ)
http://amalfitanopickups.com/pickups.php

Amber (Γερμανία)
http://www.amberpickups.com

Artec (Κορέα)
http://www.artecsound.com/pickups/index.html

Bareknuckle (Βρετανία)
https://bareknucklepickups.co.uk/main

Bartolini (ΗΠΑ)
http://www.bartolini.net

Benson (ΗΠΑ)
http://www.bensoncustom.com

BG Pups (ΗΠΑ)
http://www.bg-pups.com

Bill Lawrence (ΗΠΑ)
http://www.billlawrence.com

Bloodstone (Βρετανία)
http://www.bloodstoneguitarworks.com

Brierley (Αυστραλία)
http://www.brierleyguitarpickups.com.au

Budz (ΗΠΑ)
http://www.budzguitars.com

Bulldog (Βρετανία)
http://www.bulldogpickups.com

Catswhisker (Βρετανία)
http://www.catswhiskerpickups.co.uk

Cavalier (ΗΠA)
http://www.cavalierpickups.com

Cetera (Ελβετία)
https://www.cetera-guitar-pickups.com

Chevalier (ΗΠA)
http://www.chevalierpickups.com

Clarence Guitars (Ιταλία)
http://www.clarenceguitars.com/pickups.html

CM Daugherty (ΗΠΑ)
https://www.facebook.com/cmdaughertypickups

Cream T (Νορβηγία)
http://www.creamtpickups.co.uk

Creamery (Βρετανία)
http://www.at-the-creamery.co.uk/custom-handwound-pickups-from-the-creamery.html

DAllen (ΗΠΑ)
http://www.dallenpickups.com

DiMarzio (ΗΠΑ)
http://www.dimarzio.com/pickups

Dommenget (Γερμανία)
http://www.guitarmaker.de/pickups.htm

Don Mare (ΗΠΑ)
http://www.buckcannon.com

Dragonfire (ΗΠΑ)
http://www.guitarpartsonline.com/Pickups_c13.htm

ΕΜG (ΗΠΑ)
http://www.emgpickups.com

Entwistle (Βρετανία)
http://www.entwistlepickups.com

Evil Sheep (Βρετανία)
https://www.facebook.com/evilsheepguitarpickups
https://www.ebay.co.uk/usr/evilsheepguitarpickups

Flametone (Ιταλία)
http://www.flametone.com

Fokin (Ρωσία)
http://www.fokinpickups.com

GAS (Ελλάδα)
http://www.gaspickups.gr/home

Gemini (Βρετανία)
http://www.geminipickups.co.uk/

GFS (ΗΠA)
http://store.guitarfetish.com/GFS-Guitar-Pickups_c_7.html

Gibson (ΗΠΑ)
http://store.gibson.com/pickups-and-electronics

Harmonic Design (ΗΠΑ)
http://www.harmonicdesign.net

Harpmaster (ΗΠA)
http://www.ajlcustomshop.com/harpmaster_series_pickups

Häussel (Γερμανία)
http://www.haeussel.com

High Order (ΗΠΑ)
http://www.highorderpickups.com

House of Tone (Βρετανία)
http://www.houseoftonepickups.com

Iconix (ΗΠΑ)
http://www.iconixpickups.com

Irongear (Βρετανία)
http://www.irongear.co.uk

Ironstone (Βρετανία)
http://www.ironstone-pickups.co.uk

JBE - Joe Barden (ΗΠΑ)
http://jbepickups.com

Jeppson (ΗΠΑ)
http://www.jeppsonpickups.com

Kent Armstron (ΗΠΑ)
http://www.kentarmstrong.com/pages/products.html

Kinman (ΗΠΑ)
http://www.kinman.com/index.php

Klein (ΗΠΑ)
http://www.kleinpickups.com

Kloppmann (Γερμανία)
https://www.kloppmann-electrics.com/en/pickups

Lace (ΗΠΑ)
http://www.agi-lace.com

Langcaster (Αυστραλία)
http://langcaster.com/Pickups/index.htm

Leosounds (Γερμανία)
http://www.leosounds.de/EN

Lindy Fralin (ΗΠΑ)
http://www.fralinpickups.com

Lollar (ΗΠΑ)
http://www.lollarguitars.com

Lundgren (Σουηδία)
http://www.lundgren.se/en

Lust (ΗΠΑ)
https://www.lustfortone.com/

Mack (Καναδάς)
http://www.mackamps.com/products-Mack-Amps/mack-amps-guitar-pickups

Manlius (ΗΠΑ)
http://www.manliusguitar.com

Merlin (Πολωνία)
http://merlinpickups.com

Mojo (Βρετανία)
https://www.mojopickups.co.uk

Monty's (Βρετανία)
https://www.montysguitars.com

Moollon (Κορέα)
http://www.moollon.com/front/product/product_list.php

Nick Silver (Ελλάδα)
https://www.silverpickups.com

Nordstrand Audio (ΗΠΑ)
https://nordstrandaudio.com

Oil City (Βρετανία)
http://www.oilcitypickups.co.uk

OX4 (Βρετανία)
http://ox4pickups.co.uk

Planet Tone (ΗΠΑ)
https://www.planettone.com

Porter (ΗΠΑ)
http://www.porterpickups.com/index.html

Pribora (Ρωσία)
https://www.priborapickups.com

Q-Tuner (Ολλανδία)
https://www.q-tuner.com

Q Pickups (Κροατία)
http://www.qpickups.com

Radioshop (Βρετανία)
http://www.radioshoppickups.com

Raw Vintage (ΗΠΑ)
http://www.rawvintage.com

Reilander (Καναδάς)
https://reilandercustomguitar.com

Rio Grande (ΗΠΑ)
http://www.riograndepickups.com

Rockfield (ΗΠΑ)
http://www.rockfieldpickups.com

Rose (ΗΠΑ)
http://www.rosepickups.com

Sanford Magnetics (ΗΠΑ)
http://www.sanfordmagnetics.com

Sentell (ΗΠΑ)
http://www.sentellpickups.net

Seymour Duncan (ΗΠΑ)
http://www.seymourduncan.com

Shed (Βρετανία)
http://www.shedpickups.com/pickups.asp?pgtitle=Pickups

Sheptone (ΗΠΑ)
https://www.sheptone.com

Skatterbrane (ΗΠΑ)
http://www.skatterbrane.com/pickups/index.php

Slider (Αυστραλία)
http://sliderspickups.com

Sonic Monkey (Βρετανία)
http://www.josephkayeguitars.com/blank

Sonic Wrench (ΗΠΑ)
http://www.sonicwrench.com

SP Custom (Γαλλία)
http://www.sp-custom.com

Stephens Design (ΗΠΑ)
http://www.sdpickups.com/products.shtml

Sublime (Ουγγαρία)
http://www.sublimepickups.com/en/index.php

Suhr (ΗΠΑ)
http://www.suhr.com/s.nl?search=pickups

Sullivan (ΗΠΑ)
http://www.sullivanmusiceq.com

Tesla (Κορέα)
http://teslapickups.co.kr/shop

Throbak (ΗΠΑ)
http://www.throbak.com/

Tom Anderson (ΗΠΑ)
http://www.andersonguitars.com/customcontent/pickups_0609.pdf

Tone Emporium (Καναδάς)
https://www.toneemporium.com/pickups

Tonerider (Βρετανία)
http://www.tonerider.com

TV Jones (ΗΠΑ)
http://tvjones.com/pickups

Van Zandt (ΗΠΑ)
http://www.vanzandtpu.com

Vintage Vibe (ΗΠΑ)
http://vintagevibeguitars.com/index.html

Voltage (Βρετανία)
http://www.voltageguitarpickups.com/index.html

Warman (Βρετανία)
http://warmanguitars.co.uk/pickups.html

WCR (ΗΠΑ)
http://www.wcrguitar.com

Wilkinson (Βρετανία)
http://www.jhs.co.uk/wilkinson.html

Wizard (Βρετανία)
http://www.wizardpickups.co.uk/index.asp

Wizz (Κροατία)
http://www.wizz-pickups.net

Wolfetone (ΗΠΑ)
http://www.wolfetone.com/

Zexcoil (ΗΠΑ)
https://lawingmusicalproducts.com

Zhangbucker (ΗΠΑ)
http://www.zhangbucker.com/index.html

15
Δυστυχώς ο μήνας του μέλιτος (δύο εβδομάδες δηλαδή... :'() με τον VHT τελείωσε απότομα, καθώς τις τελευταίες δύο μέρες μού παρουσίασε ένα περίεργο πρόβλημα. Εκεί που έπαιζα, ξαφνικά η ένταση του ήχου αυξανόταν απότομα, ενώ ο ήχος ακουγόταν μουντός και σαν να έχει ενεργοποιηθεί το reverb, παρά το γεγονός ότι το reverb ήταν στο μηδέν. Αρχικά το πρόβλημα διορθωνόταν προσωρινά κλείνοντας και ξανανοίγοντας τον ενισχυτή, για να εμφανιστεί ξανά μετά από μερικά λεπτά. Πλέον ο ήχος παραμένει συνεχώς ο ίδιος από τη στιγμή που θα ανοίξω τον ενισχυτή. Επιπλέον αν κρατήσω τον ενισχυτή ανοιχτό για λίγα λεπτά, αρχίζει να παράγει έναν οξύ διαπεραστικό θόρυβο σαν feedback που δεν μπορώ να σταματήσω ούτε καν να μειώσω με τα ρυθμιστικά.

Έστειλα ήδη email στον Thomann και ως συνήθως μού έστειλαν χωρίς καμία συζήτηση την προπληρωμένη κάρτα επιστροφής. Πριν τον ξαναβάλω στο πακέτο, έχει κανείς καμία ιδέα τι μπορεί να έχει συμβει; Υπάρχει περίπτωση να φταίει κάποια λάμπα; Δεν θέλω να τον στείλω πίσω αν υπάρχει πιθανότητα να διορθωθεί το πρόβλημα σχετικά εύκολα, από την άλλη πλευρά όμως δεν έχω διάθεση να ξοδέψω χρήματα για καινούργιες λάμπες χωρίς να ξέρω αν όντως εκεί εντοπίζεται η βλάβη.

Οποιαδήποτε ιδέα ευπρόσδεκτη...

19
Άπειρες συζητήσεις έχουν γίνει και πάρα πολύ μελάνι έχει χυθεί σχετικά με αυτό το θέμα στις κιθαριστικές κοινότητες. Τώρα μια νέα έρευνα φαίνεται να δίνει κάποια ενδιαφέροντα και απρόσμενα αποτελέσματα...

www.theage.com.au/national/education/does-a-10000-guitar-sound-better-than-a-300-one-20120723-22k7b.html

www.latrobe.edu.au/news/articles/2012/article/does-$10,000-guitar-sound-better-than-$300

20
ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Συνεχίζοντας από το άρθρο για τις 10 καλύτερες strat μέχρι 200 Ευρώ, εδώ έχουμε την αντίστοιχη λίστα για κιθάρες τύπου telecaster. Iσχύουν τα ίδια με το προηγούμενο άρθρο με μερικές διαφοροποιήσεις. Κατ' αρχήν το όριο τιμής ανέβηκε στα 300 Ευρώ. Κατά περίεργο τρόπο και σε αντίθεση με τις strat, οι tele που μπορεί να βρει κανείς κάτω από 200 Ευρώ είναι ελάχιστες. Στα 300 Ευρώ οι επιλογές αυξάνονται, όχι σε εντυπωσιακό βαθμό, αλλά πάντως αρκετά για να μπορέσουμε να καταρτίσουμε ένα Top 10. Tέλος πρέπει να διευκρινίσω ότι, σε αντίθεση με το προηγούμενο άρθρο, δεν έχω δοκιμάσει όλες τις κιθάρες που παρατίθενται εδώ. Σε αυτές τις περιπτώσεις οι περιγραφές, τα υπέρ και τα κατά βασίζονται κυρίως σε κριτικές και demo.

22
ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Η ιδέα μου ήρθε πριν από αρκετό καιρό, μετά από ένα παρόμοιο δημοψήφισμα του Music Radar, οπότε σκέφτηκα να επιχειρήσω κάτι πιο εξειδικευμένο. Σε αυτό το άρθρο/έρευνα αγοράς λοιπόν θα παρουσιάσω μερικές κιθάρες τύπου Stratocaster τις οποίες πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να κοιτάξει κάποιος που έχει περιορισμένο προϋπολογισμό και θέλει μια φτηνή αλλά αξιοπρεπή κιθάρα. Πρέπει να διευκρινίσω ότι δεν πρόκειται για πλήρη κριτική κάθε κιθάρες. Θα γίνει απλά μια σύντομη περιγραφή και αναφορά στα κύρια χαρακτηριστικά κάθε κιθάρας μαζί με τις δικές μου εντυπώσεις, και θα δοθούν σύνδεσμοι για περισσότερες πληροφορίες και καταστήματα όπου μπορούν να βρεθούν τα συγκεκριμένα μοντέλα.

Μερικές σημειώσεις πριν ξεκινήσουμε:
  • Το παρόν άρθρο αφορά μόνο κιθάρες σε στυλ stratocaster ή κιθάρες με μικρές αποκλίσεις από το στυλ αυτό μέχρι τα 200 Ευρώ. Έβαλα αυτό το όριο (αν και μερικές κιθάρες το υπερβαίνουν λίγο) για διάφορους λόγους. Εκτός του ότι οι καιροί είναι δύσκολοι (ειδικά στην Ελλάδα), μπορεί κανείς να βρει πολύ τίμια και ποιοτικά όργανα χωρίς να ανέβει πιο ψηλά. Μέχρι τα 300 Ευρώ υπάρχουν φυσικά καλύτερες αλλά και πολύ περισσότερες επιλογές, οπότε θα έπρεπε να επεκταθούμε πολύ περισσότερο για να καλύψουμε το θέμα. Σημειωτέον ότι η σειρά της παρουσίασης είναι με βάση την τιμή, αρχίζοντας από τη φτηνότερη.
  • Έχω παραθέσει μόνο τις κιθάρες από τις οποίες έχω κάποια (έστω και περιορισμένη) προσωπική εμπειρία και άποψη και πιστεύω ότι προσφέρουν κάποια στάνταρ ποιότητας. Είμαι ή ήμουν στο παρελθόν κάτοχος ορισμένων από αυτές και έχω δοκιμάσει τις υπόλοιπες. Σίγουρα υπάρχουν πολλές άλλες που δεν έχουν υποπέσει στην αντίληψή μου, που δεν έτυχε να δοκιμάσω ή που απλά δεν με γοήτευσαν ιδιαίτερα.
  • Όλες οι κιθάρες, ειδικά σε αυτή την κατηγορία, βελτιώνονται σημαντικά με ένα καλό σετάρισμα. Ακόμα κι αν χρειαστεί να ξοδέψετε μερικά παραπάνω χρήματα για να πάτε την κιθάρα σε έναν τεχνικό, το αποτέλεσμα είναι ότι το όργανο θα παίζει και θα ακούγεται καλύτερα και θα σάς αποζημιώσει. Πολλές κριτικές που κυκλοφορούν στο Internet είναι αρνητικές γιατί ο κάτοχος δεν μπήκε στον κόπο να ρυθμίσει σωστά την κιθάρα του.
  • Ο ενισχυτής είναι το πιο σημαντικό κομμάτι της αλυσίδας καθώς αυτός καθορίζει σε μεγάλο βαθμό τον τελικό ήχο. Σε έναν καλό ενισχυτή, οποιαδήποτε από τις παραπάνω κιθάρες σωστά σεταρισμένη θα ακουστεί αρκετά καλά. Μια ακριβότερη κιθάρα σε φτηνό ενισχυτή πολύ πιθανό να δώσει χειρότερα αποτελέσματα. Η συμβουλή μου λοιπόν (ειδικά για αρχάριους), είναι να προτιμήσετε μια σχετικά φτηνή κιθάρα και να δώσετε μεγαλύτερη βάση (και ίσως περισσότερα λεφτά) στον ενισχυτή.
  • Ως συνήθως, αυτά που αναφέρω είναι προσωπικές απόψεις και τίποτα περισσότερο. Πριν αγοράσετε κιθάρα, δοκιμάστε την ή επιλέξτε ένα κατάστημα που προσφέρει δυνατότητα επιστροφής χρημάτων κλπ.
Πάμε λοιπόν...

25
Ιδού λοιπόν μια πλήρης κριτική αυτού του πεταλιού που παρέλαβα μόλις χτες.

Η πρώτη εντύπωση είναι θετική. Το πετάλι φαίνεται καλοφτιαγμένο και στιβαρό. Οι ποδοδιακόπτες φέρουν τις ενδείξεις Ch. 1 (στα αριστερά) και Ch. 2 (στα δεξιά) και εκ πρώτης όψεως μού φάνηκαν λίγο πιο θορυβώδεις απ' ό,τι θα ήθελα, αλλά όχι τίποτα τραγικό. Τα τρία knobs (gain για το 1ο κανάλι, gain και volume για το 2ο) έχουν καλή αίσθηση, ούτε πολύ χαλαρά ούτε πολύ σφιχτά. Άνοιξα το πετάλι και κοίταξα στο εσωτερικό του (κάτι που κάνω πάντα με τα περισσότερα μηχανήματα που περνάνε από τα χέρια μου, κυρίως από περιέργεια και όχι για να αποκομίσω κάτι ουσιαστικό, αφού οι γνώσεις μου είναι ελάχιστες). Δυστυχώς δεν μπόρεσα να καταλάβω πολλά καθώς η πλακέτα είναι τοποθετημένη ανάποδα και ανοίγοντας το πετάλι βλέπεις το πίσω μέρος της. Δεν δοκίμασα να την αφαιρέσω, γιατί κάτι τέτοιο προϋποθέτει ξεβίδωμα των sockets και δεν είχα όρεξη για κάτι τέτοιο. Λόγω των δύο καναλιών που διαθέτει το πετάλι, ο ήχος του χρειάζεται αρκετή ανάλυση, την οποία θα επιχειρήσω ξεκινώντας με το πετάλι στο καθαρό κανάλι του ενισχυτή.

Το κανάλι 1 του πεταλιού δεν έχει ιδιαίτερες εκπλήξεις. Είναι ένα καθαρό booster τουλάχιστον μέχρι λίγο πριν το τέλος της διαδρομής του ποτενσιόμετρου. Ακόμα και με το gain στο μηδέν (7:00) έχουμε μια πολύ μικρή αύξηση της έντασης και ο ήχος γίνεται λίγο πιο διαυγής, πριμαριστός και sparkly. Γύρω στις 3:00 ο ήχος αρχίζει να σπάει και σε full gain δίνει ένα αρκετά ωραίο crunch που με humbuckers φτάνει στα όρια (και ίσως να τα ξεπερνάει) ενός καθαρού και transparent overdrive. Από τις 7:00 μέχρι τις 3:00 πάντως έχουμε πολύ μικρή συνολική αύξηση της έντασης. Η μεγαλύτερη μεταβολή συμβαίνει προς το τέλος, δηλαδή μετά τις 2:00, όπου η ένταση αυξάνεται δυσανάλογα.

To κανάλι 2 αντίθετα είναι λίγο περίεργο και θα εξηγήσω το γιατί. Κατ' αρχήν με τα ρυθμιστικά για volume και gain στο μηδέν δεν έχουμε καθόλου έξοδο όταν το κανάλι είναι on. Όχι μόνο αυτό, αλλά για να πάρουμε έναν κάποιο ήχο πρέπει να αυξήσουμε αρκετά τόσο το volume όσο και το gain. Για να βρώ τη θέση στην οποία η ένταση με το πετάλι ενεργοποιημένο είναι ίδια με την ένταση όταν το πετάλι είναι σβηστό (πολλοί στα διεθνή fora αναφέρονται στη θέση αυτή με τον όρο unity gain, σωστά ή λανθασμένα δεν ξέρω) χρειάστηκε να φτάσω το volume και το gain στο 2:30 με 3:00. Στη θέση αυτή η ένταση είναι ίδια, αλλά όταν το πετάλι είναι on ο ήχος είναι ελάχιστα πιο λαμπερός και sparkly, όπως περίπου με το πρώτο κανάλι στο μηδέν. Αυτό μού φάνηκε περίεργο και ειλικρινά δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό. Πάντως η κύρια αυξητική επίδραση και αυτού του καναλιού στον ήχο του ενισχυτή είναι στο τέλος της διαδρομής των ποτενσιόμετρων, δηλαδή από τις 3:00 μέχρι το maximum (περίπου 5:00) των δύο ρυθμιστικών. Για το λόγο αυτό παίρνω τη θέση του unity gain ως αρχικό σημείο αναφοράς. Από τη θέση αυτή και πάνω έχουμε τα εξής:

1. Αφήνοντας το gain στο 3:00 και ανεβάζοντας το volume παίρνουμε ουσιαστικά μόνο καθαρό volume boost, χωρίς να βρωμίζει ο ήχος.
2. Αφήνοντας το volume στο 3:00 και ανεβάζοντας το gain παίρνουμε έναν crunchy overdriven ήχο παρόμοιο με του καναλιού 1 στο maximum, αλλά με λιγότερη ένταση.
3. Με το volume στο 4:00-5:00 (maximum) και το gain στο maximum έχουμε έναν ήχο παρόμοιο σε ένταση και crunch με αυτόν του πρώτου καναλιού στο full.

Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δύο κανάλια του πεταλιού είναι εξαιρετικά ήσυχα με μόνο λίγο θόρυβο στο maximum.

(Συνεχίζεται...)

Σελίδες: [1] 2 3 4