Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Θέματα - vegos

Σελίδες: [1]
1
Βιβλίο Εντυπώσεων / Δοκιμή
« στις: 14/09/18, 17:17 »
Αυτό το μήνυμα έχει εδώ ένα (1) enter.Εδώ από κάτω έχει δύο (2) enter.
Εδώ πιο κάτω έχει τρία (3) enter.

Κι εδώ πιο κάτω έχει πάλι ένα (1) enter.Μπλα μπλα μπλα μπλα.

2
Είχα να πιάσω κιθάρα πολυυυυυυυυυυυυυυυ καιρό, και μιας και τώρα χαλάρωσα, είπα να παίξω λίγο...

https://vocaroo.com/i/s0a8qxH7Oq5i

Στην αρχή είναι λίγο ότι-να-ναι ο χρόνος μου, μετά τον ψιλοβρίσκω κάπως... Αλλά είπα δεν το ξαναπιάνω πάλι, μια φορά την κάθε κιθάρα κι ότι βγει... Θυμόμουν και τα ακόρντα (περίεργο, γιατί συνήθως τα ξεχνάω πριν πάω στο επόμενο ακόρντο  ;D ;D ;D )...

Το έγραψα με το Zoom G3, μ' ένα patch που είχα βρει στο guitarpatches και με backing track από το guitarbackingtrack.

Έχω χρησιμοποιήσει το παραπάνω patch, ένα acoustic guitar emulator του Zoom που είχε κι ένα distortion που είχα φτιάξει κάποια στιγμή...

Κιθάρα Squier Affinity Tele με toneriders, στην 4η θέση.

3
To project:
Έχω μια ακουστική (τίποτα σπουδαίο, μια Squier SA105). Την οποία δεν την έχω χρησιμοποιήσει περισσότερο από πέντε (5) φορές για πέντε (5) λεπτά τη φορά.
Το κακό είναι ότι πιάνει χώρο στον τοίχο.

Λέω λοιπόν να την πάω να την παρατήσω στο εξοχικό των δικών μου, να την έχω εκεί.
Την παρατάω όπως είναι; Θα πάω 3 φορές το χρόνο...Κι εδώ παρατημένη είναι (κουρδισμένη, κρεμασμένη στον τοίχο). Εδώ όμως την έχω μπροστά μου, την καθαρίζω, την σκουπίζω, την κουρδίζω. Και οι θερμοκρασίες είναι ελεγχόμενες.
Τι κάνουμε λοιπόν; Θήκη; Κρέμασμα; (προτιμώ κρέμασμα γιατί δεν υπάρχει χώρος.)Κουρδισμένη; Ξεκούρδιστη; Με χορδές; Χωρίς;

4
Μιας κι έχει γενέθλια η Ντέμπι σήμερα...

https://soundcloud.com/maglas/blondie-one-way-or-another-guitar-cover

5
https://vocaroo.com/i/s0VzenHBprFW
Ibanez RG370DXZ, Digitech GSP1101
(Τα έχω γράψει όλα δυο φορές και σπάσει αριστερά/δεξιά)

6
Άλλο ένα...  :)

https://vocaroo.com/i/s0isQowUmXgN
Ίδιο σεταπ αν θυμάμαι καλά.Το έχω γράψει με ένα Digitech GSP1101.Δυο (διαφορετικές) κιθάρες, μία αριστερά μία δεξιά.Η δεξιά Hofner Verythin. Η αριστερή δε θυμάμαι  ;D
Στην ουσία το είχα γράψει παλιότερα, το ξαναθυμήθηκα, το έπαιξα από πάνω και τις ψιλομοίρασα αριστερά/δεξιά.

7
Ας ανεβάσω κι εγώ ένα  ;D
Κι επειδή είμαι και κάποιας ηλικίας, με μέτρο οι ντομάτες  ;D ;D ;D

https://vocaroo.com/i/s12Ny05uWatt

(Γμταcopyrightsμουμεσαδεμπορουμεναανεβασουμετιποταπουθεναπλεον)

Για την ιστορία, το έγραψα σε ένα Tascam DP008EX, με Hofner Verythin και Digitech GSP1101 με ένα crunch effect που έχω φτιάξει...

8
Should I buy a new guitar?
Η απάντηση στο αιώνιο ερώτημα...  ;D

9
Μιας και δεν με πιάνει ύπνος, είπα να γράψω δυο λόγια για το καινούργιο μέλος της οικογένειας.

Μια Hofner Verythin Deluxe (Transparent Black / HCT-VTH-D-TBK).

Έχω μείνει πολύ ευχαριστημένος από την ποιότητα κατασκευής μίας Hofner Shorty, οπότε πήγα στην Verythin περιμένοντας τουλάχιστον ίδια ή καλύτερη ποιότητα (η Shorty αγοράστηκε κάτι περισσότερο από το  1/3 των χρημάτων της Verythin).

Η Verythin της σειράς Deluxe κατασκευάζονται στην Κίνα, με τις προδιαγραφές/σχεδιασμό της Hofner Γερμανίας.

Η κιθάρα ήρθε με 10ρες χορδές, και αρκετά καλοστημένη, όμως καμία σχέση με τις προδιαγραφές που δίνει στο site της, όσον αφορά το setup.

Δεν είχα καμία εμπειρία με hollow/semi hollow κιθάρες, οπότε ουσιαστικά δεν ήξερα τι να περιμένω από ήχο.
Η κιθάρα ακούγεται πολύ καλά unplugged, χωρίς να είναι στα επίπεδα μιας ακουστικής. Λογικό, και λόγω μεγέθους σώματος.

Η κιθάρα είναι ΛΕΠΤΗ. ΠΟΛΥ ΛΕΠΤΗ. ΚΑΙ ΕΛΑΦΡΙΑ. ΠΟΛΥ ΕΛΑΦΡΙΑ! (~2.5 κιλά).
Δεν είναι neck heavy, γενικά έχει καλό ζύγισμα.
Επίσης το σώμα της είναι μικρότερο, περίπου 2-3 cm πιο μεγάλο από μία tele.
Γενικά, είναι κιθάρα που νομίζω ότι ο οποιοσδήποτε -ηλεκτρικός- κιθαρίστας, θα προσαρμοστεί στη στιγμή.

Τι μου άρεσε:
Πολύ καλό το φινίρισμα.
Λεπτό μπράτσο, το nut είναι στα 44mm.
Άριστη η δουλειά στα τάστα. Δεν εξέχει τίποτα.
Οι τρύπες των μαγνητών είναι βαμένοι με αγώγιμη μπογιά και γειωμένοι.

Τι δε μου άρεσε:
Εμφανισιακά, τα κουμπιά vol/tone. Σα να πήραν κουμπιά βακελίτη από κουζίνα Ιζόλα των 70s.
Στα κουμπιά επίσης είχαν βάλει χαρτοταινία στον άξονα των ποτενσιόμετρων. Μου βγήκε η ψυχή να τα αφαιρέσω, φοβούμενος ότι θα μου μείνει και το καπάκι της στο χέρι.
Τα ποτενσιόμετρα έχουν καλή αίσθηση μεν, κακοβαλμένα δε. Μάλιστα, επειδή θα εξείχαν αρκετά, έβαλαν από πίσω παξιμάδι και ροδέλα και γκρόβερ. Μόνο που το παξιμάδι είναι από ότι-να-ναι. Απαράδεκτο. Απλά το χρησιμοποίησαν σαν spacer.
Ο επιλογέας (3θέσιος) έχει χάλια αίσθηση. Δεν ακούγεται στις αλλαγές, αλλά φοβάσαι ότι θα ξεκουμπώσει. Δεν το κάνει, αλλά είπαμε, η αίσθηση είναι χάλια.
Το κόψιμο κάτω δεν είναι αρκετό για να φτάσεις άνετα στα τελευταία τάστα.
Τα διπλά volume/tone. Δεν βρίσκω λόγο ύπαρξης για το δικό μου στυλ. Θα προτιμούσα ένα volume κι ένα tone.

Βάση των specs η Hofner δίνει το action στο 12ο τάστο (χωρίς capo) 2mm στη μπάσα μι και 1.3mm στην μι καντίνι.
Ήρθε στημένη με 2.15 και 1.50mm αντίστοιχα.
Στο τελευταίο τάστο (χωρίς capo) ήταν 2.50 & 1.40.
Το action περίπου στα 0.10mm (στο 9ο τάσο, με capo στο πρώτο και στο σημείο που ενώνει μπράτσο).

Κατέβασα άνετα το action στα specs (2.0/1.3) και κατεβαίνει κι άλλο άνετα χωρίς τριξίματα.

Από intonation κλπ μια χαρά ήταν, μικρορυθμίσεις των 2-3 cents χρειάστηκαν εκτός της Σολ.
Εκεί χρειάστηκε να γυρίσω το βαγονάκι ανάποδα ώστε να πάρω αυτό το χιλιοστό.
Ήρθε όμως άριστα. Νομίζω ότι έχει το καλύτερο intonation που έχω δει so far.

Οι μαγνήτες της, και γενικά ο ήχος της είναι πολύ μελωδικός. Λίγο μουντός, γενικά τζαζοφέρνει εύκολα.
Οι μαγνήτες γράφουν επάνω "BHC". Από μια γρήγορη ματιά που έριξα, μάλλον είναι κάποιος φασονατζής κινέζος που δίνει και στην Epiphone. Δεν το έψαξα παραπέρα, ήδη έχει μπει στο πρόγραμμα να αλλαχθούν.

Η κιθάρα, ως τρύπια, αφήνει μια αίσθηση που θα την παρομοίαζα με κινέζικο βάζο του 10ου αιώνα. Νιώθεις ότι είναι κάτι εύθραυστο.

Την έχω περίπου 1 μήνα, παίζω αποκλειστικά με αυτήν (λογικό  ;D ) και την έχω ευχαριστηθεί πολύ.
Όμως η Shorty των 125€ είχε καλύτερη ποιότητα κατασκευής/συναρμολόγησης. Ειδικά στα ηλεκτρικά της.
Μικρό το κακό, καθώς όλα αυτά αλλάζουν εύκολα.

Α, και μιας και είπα εύκολα. Αυτό ήταν σχήμα λόγου.

Με το καλημέρα ξεκίνησα να αλλάξω τον διακόπτη/επιλογέα/3way switch. Ο διακόπτης βγήκε, αλλά ο νεός (ο κλασσικός LP) δεν χωράει στο ύψος για λίγα mm. Χρειάζετια γωνιακός (που δεν έχω στο στοκ).

Για να βγει, είναι εύκολο. Να ξαναμπει όμως... Πολύ ταλαιπωρία. Χρειάστηκε να επιστρατεύσω σωληνάκι σιλικόνης τροφοδοσίας βενζίνας, να το περάσω από την τρύπα, να το φτάσω στο f-hole, εκεί να το βιδώσω στη θέση του κουμπιού του διακόπτη και να τον τραβήξω πίσω. Και καλά αυτό. Άντε τώρα να τον σφίξεις. Δεν υπάρχει περίπτωση να φτάσει εκεί πίσω τίποτα (1 παλάμη απόσταση από το πολύ μικρό f-hole). Ευτυχώς, είχε ένα grover επάνω και δεν χρειάστηκε αρκετό σφίξιμο.

Το ίδιο πάνω κάτω ισχύει και για τα ποτενσιόμετρα. Μάλιστα σήμερα επειδή ήθελα να δοκιμάσω έναν Air Norton πως ακούγεται στην bridge θέση, μου έβγαλε την ψυχή μέχρι να περάσω τα καλώδια κλπ.

Για την ιστορία, ο Air Norton δε μου άρεσε καθόλου πάνω σε αυτή την κιθάρα.
Δεν μου φάνηκε ότι έδωσε κάτι σε σχέση με τον υπάρχοντα. Τουλάχιστον όσον αφορά τα καθαρά.
Έχω την αίσθηση ότι ο SD Jazz θα κούμπωνε άριστα σε αυτήν, αλλά δεν έχω το κουράγια να τον βγάλω από άλλη, να τον δοκιμάσω και να τον επιστρέψω μετά. Ίσως κι ο SD 59 Neck να κούμπωνε επίσης ωραία.

Γενικά πάντως, η κιθάρα είναι ευκολόπαιχτη, έχει μια αίσθηση "μαλακή", αν μπορώ να το περιγράψω έτσι.

Παρόλα αυτά, ήδη προγραμματίστηκαν οι εξής αλλαγές:
Μαγνήτες. Κάτι δεν μου αρέσει στους υπάρχοντες.
Διακόπτης. Τρισάθλιος.
Κουμπιά. Αλλάχθηκαν με το καλημέρα.

Ένα ηχητικό υπάρχει εδώ αλλά δεν λέει και πολλά, καθώς μου το έκοβε ο soundcloudης για πνευματικά δικαιώματα και άλλαξα το backing track μετά, με αποτέλεσμα να είναι αλλού η κιθάρα, αλλού το backing track παρόλες τις φιλότιμες προσπάθειες  ;D
(Digitech GSP1101 με emulation AC30/4x12, EQ & Reverb)

Πάντως, είναι κιθάρα που θα παραμείνει στη συλλογή!

10
Τι σταματάει μια κιθάρα;

Το πάτωμα  ;D

Μόλις μου έπεσε από 2μ ύψος (τοίχος) στο πάτωμα...

 ;D ;D ;D ;D ;D ;D

(και σε λίγο καλύτερη ανάλυση εδώ)
 

11
Ερώτηση:

Έχω μια strat.
Έχει 3 μονούς.

Θέλω να αλλάξω τον bridge με humbucker.

Ψάχνω την πολικότητα των μαγνητών με πυξίδα.
Βλέπω το εξής όμως.

Οι μονοί μαγνήτες έχουν την πολικότητα τους κάθετα.
Ή για την ακρίβεια, είναι ας πούμε North από την πλευρά των χορδών και South από την πλευρά του σώματος.

Έτσι οι 3 μαγνήτες είναι N/S/N από την πλευρά των χορδών και όλα δουλεύουν ρολόι.

Ο humbucker όμως έχει την πολικότητα του οριζόντια. Δηλαδή είναι από την πλευρά που κοιτάει ας πούμε προς την γέφυρα N και από την πλευρά που κοιτάει προς το μπράτσο S.

Και ερωτώ:

Πως τον συνδέω; Με ενδιαφέρει η μαγνητική του πολικότητα, ώστε να μην έχει πρόβλημα στη θέση που θα παίζει μαζί με τον μεσαίο;
Ή απλώς κοιτάω να μην είναι out of phase και ακυρώνει ο ένας τον άλλον στην ίδια θέση;

12
Hello!

Ως γνωστόν (καλά, δεν είναι και γνωστόν, αλλά λέμε τώρα  ;D ) έχω μια Hofner Shorty, η οποία έχει έναν decent humbucker μαγνήτη.

Από ρυθμιστικά, η κιθάρα έχει μόνο volume & tone, και ο μαγνήτης έρχεται με 2 καλώδια. Simplicity!  :)

Είπα λοιπόν, να τον σπάσω στα δύο, ώστε να μπορώ να αλλάξω λίγο τον ήχο.

To concept είναι να αλλάξω το tone switch με push-pull (λέω το tone, καθώς το volume είναι σε ηλίθιο σημείο), οπότε εμφανισιακά δεν θα αλλάξει το παραμικρό.

Ξεκίνησα λοιπόν με το λύσιμο του μαγνήτη.
Το πρώτο πράγμα ήταν η επιβεβαίωση του βαθμού δυσκολίας.
Δεν το χω ξανακάνει, ούτε είχα ψάξει να δω τι παίζεται, οπότε δεν ήμουν 100% σίγουρος ότι υπάρχει αρκετό καλώδιο για την μεταξύ τους σύνδεση (των 2 single coils στην ουσία).

Επιβεβαιώθηκε ότι υπάρχει ένα κομμάτι, όχι τεράστιο, αλλά αρκετό για να κοπεί στα δύο και να δρομολογηθεί αλλού.

Οπότε τώρα μένει να βρω το σωστό καλώδιο (αφού το κάνω που το κάνω, ας το κάνω σωστά, μάλλον θα πάω σε vintage cloth wires, έτσι για την πλάκα). Παραγγέλθηκε ήδη και ταινία υφασμάτινη (για να μην έχω άγχος να ξαναχρησιμοποιήσω την υπάρχουσα).

Προς το παρόν εν αναμονή υλικών, με δυο φωτογραφίες της πρώτης εγχείρισης/ελέγχου.
(Στον κίτρινο κύκλο, το μαύρο καλώδιο συνδέει τους δύο μαγνήτες).

ΥΓ 1: Δεν έχω ιδέα ποιον απ' τους δύο μαγνήτες θα συνδέσω μόνο του. Θα κάνω δοκιμές βέβαια για να δω τι ακούγεται καλά στα αυτιά μου, αλλά αν έχετε τίποτα ιδέες, θα χαρώ να τις ακούσω (και να τις υλοποιήσω  ;D ).

ΥΓ 2: Το deadline είναι μέχρι τέλος του μήνα, καθώς θα την κουβαλήσω μαζί μου στις διακοπές (αν καταφέρω να πάω πουθενά δηλαδή)...

13
Κι εκεί που έπαιζα (τι έκανες λέει;) ξαφνικά παρατήρησα όντας σε high-gain, ότι οι χορδές συντονίζουν.
Παίζω πχ 8-9-10 τάστο στη μι καντίνι, συντονίζουν και πάλονται οι σολ-λα-ρε (όταν είναι ανοιχτές, το διπλοτσέκαρα κάνοντας τις mute...)
Και προφανώς, λόγω του high-gain ακούγεται τρισάθλια...

Τι κάνουμε λοιπόν;

14
Τα φώτα σας!

Έχω μια Ibanez RG370DXZ. Φοράει τους εξής μαγνήτες:
INF3 neck (H)
INFS3 middle (S)
INF4 bridge (H)

Οι μαγνήτες είναι μια χαρά στα αυτιά μου σε output κλπ, αλλά περισσότερο μπάσοι απ' ότι θέλω. Ειδικά ο neck, παρά είναι μουντός. Ψάχνω λοιπόν κάποιον/ους για αλλαγη (+ το GAS).

Σε γενικές γραμμές, όταν παίζω μόνος μου, βάζω τα EQ κλπ και φέρνω τον ήχο στα μέτρα μου.
Όταν παίζουμε όμως με τους υπόλοιπους χλιμίτζουρες, εκεί παίζω καρφί ενισχυτή και γενικά, θέλω κάτι πιο πρίμα.
Όχι πολύ, ένα τσακ (αν και το πρίμα το κάνεις μουντό πιο εύκολα).

Τι προτείνετε οι ειδικοί για αλλαγή;

Οι υπάρχοντες μαγνήτες μια χαρά είναι γι' αυτά που παίζω. Μόνο ο περισσότερο-μπάσος-απ'ότι-θέλω-ήχος με χαλάει λίγο...

Γενικά, δεν έχω ιδέα προς τα που να κινηθώ, οπότε όλες οι γνώμες δεκτές :)

15
Μιας και κάπου πήρε το μάτι μου έναν φίλο που ρώταγε πως μπαίνει, και μιας κι έβαλα πρόσφατα, ας γράψω μερικά λόγια.

Αρχικά, η κιθάρα.
Μια φτωχή πλην τίμια Squier SA105.

Κατά δεύτερον, το piezoμαραφέτι.
Η ανάγκη μου δεν ήταν για κανένα piezo. Ήθελα όμως ένα κουρδιστήρι ενσωματωμένο.
Οπότε ψάχνοντας, βρήκα ένα φθηνό κιτ, της G-Tone, το GT5 (όχι GTP, GT5 είπαμε!).

http://www.cherubtechnology.com/eq_detail.php?id=111&id1=43&id2=48

Το συγκεκριμένο έχει κουρδιστήρι, eq τριών περιοχών και δύο εφέ. Chorus & Reverb.

Το σύστημα αποτελείται από 3 κομμάτια.
(α) Το main κομμάτι, που έχει το EQ, τον προενισχυτή και τα εφέ
(β) Τη μπαταριοθήκη/βύσμα εξόδου
(γ) Το piezo.

Ξεκινώντας από το (γ), το πίεζο είναι ένα κομμάτι ομοαξωνικού καλωδίου το οποίο λειτουργεί όπως ακριβώς λέει το όνομα του. Πολύ χοντρικά, μόλις συμπιεστεί, δημιουργεί διαφορά τάσης.
Αυτό θα πρέπει να τοποθετηθεί στη γέφυρα, μεταξύ της και του καβαλάρη.

Στις οδηγίες, αναγράφονταν το πάχος του καλωδίου/πίεζο. Έτσι μπορούμε να μαρκάρουμε τον καβαλάρη προκειμένου να τον χαμηλώσουμε, ώστε όταν τοποθετηθεί το piezo να επιστρέψει το ύψος των χορδών στο ίδιο σημείο.

Για να συνδεθεί με τον προενισχυτή, έχει ένα βύσμα 3,5mm στην μία του άκρη. Θα χρειαστεί επίσης να ανοίξουμε μια μικρή τρύπα (2 χιλιοστών), ίσα να περάσει το piezo καλώδιο από τα εντόσθια της κιθάρας στη γέφυρα.

Πηγαίνοντας στο (β), την μπαταριοθήκη/βύσμα. Αυτή επικοινωνεί με ένα άλλο καλώδιο επίσης με τον προενισχυτή. Αρκεί να τρυπήσουμε την κιθάρα στο σημείο που θέλουμε (συνήθως κάτω από το σημείο που δένει το λουρί).

Το (α), ο προενισχυτής, χρειάζεται κι αυτός να χωνευτεί στην κιθάρα με την αντίστοιχη τρύπα. Συνήθως στο επάνω μέρος, όπως βλέπουμε την κιθάρα κρατώντας την.
Αποτελείται από δύο κομμάτια. Αυτό που μπαίνει μέσα στην κιθάρα και η πρόσοψη, η οποία είναι ελαφρώς μεγαλύτερη (ώστε να καλύψει το κενό).

Πάμε στην επέμβαση τώρα.

Αρχικά αφαιρούμε όλα τα περιττά πράγματα (χορδές, γέφυρες κλπ).
Βάζουμε ταινία (εικόνα #1), και σημειώνουμε πάνω σε αυτή που θα μπει ο προενισχυτής.

Όπως ισχύει πάντα, μετράμε τρείς (3) φορές και κόβουμε μία (1). Η διαδικασία είναι μη αναστρέψιμη, οπότε καλό θα είναι να το ελέγξουμε άλλη μια φορά. Και το σημείο (ώστε να μην πέσουμε σε κάποια κούρμπα μεγάλη και φαίνεται το κενό), αλλά και το μέγεθος (όχι μεγάλη τρύπα και μετά τι κάνουμε).

Να σημειωθεί ότι εσωτερικά η κιθάρα είναι γεμάτη δοκούς/ενισχύσεις κλπ. Θα πρέπει λοιπόν να ελεγχθεί πρώτα ότι το σημείο της εγκατάστασης ΔΕΝ θα συμπέσει σε κάποιες από αυτές.

Χρησιμοποίησα το αγαπημένο μου εργαλείο, dremel. Αρχικά μάρκαρα τις διαστάσεις της τρύπας που πρέπει να έχει ο προενισχυτής και με τον τροχό έκοψα την τρύπα. Λίγο μικρότερη για σίγουρα, και σιγά σιγά την άνοιξα (εικόνα #2).
Για το άνοιγμα της τρύπας και να έρθει στο ακριβές μέγεθος χρησιμοποίησα λίμα και υπομονή. Καλύτερα μικρότερη τρύπα και σιγά σιγά φάγωμα ώστε να είναι στις σωστές διαστάσεις, παρά μεγαλύτερη!

Χρειάστηκαν επίσης και τέσσερις (4) τρύπες όπου μπαίνουν οι βίδες που συγκρατούν τα δύο μέρη του προενισχυτή (πρόσοψη και μονάδα). Οι παρεχόμενες βίδες είναι ξυλόβιδες, οπότε θεωρητικά θα βιδώσουν άνετα, αν και έκανα 4 οδηγούς με ένα πολύ μικρό τρυπανάκι για σίγουρα.

Αφού ελέγχθηκε λοιπόν ότι κουμπώνει σωστά, τοποθετήθηκε ο προενισχυτής (εικόνα #3).

Το πρώτο μέρος είναι ΟΚ, οπότε ας πάμε στο επόμενο...

16
Μini (?) review Tascam DP008EX

Εδώ και καιρό με έτρωγε η αγορά ενός multitrack recorder.
Χρησιμοποιώ για τις αναπαραγωγές/εγγραφές εδώ και πολύ καιρό το Adobe Audition όπου στέλνω το σήμα από ένα Digitech GSP1101.
Βάζω σε αυτό τα backing tracks που θέλω, και κάθομαι και παίζω/γράφω/κλπ.

Γράφω λοιπόν και το σκεπτικό της αγοράς, καθώς μπορεί να ενδιαφέρει κάποιον που είναι επίσης στην ίδια κατάσταση με μένα:

Αν και είμαι φουλ digital στη ζωή μου και περνάω 12-15 ώρες την ημέρα μπροστά από μερικές οθόνες κλπ, έψαχνα κάτι που να με αποδεσμεύσει λίγο από το PC (στην ουσία παίζω κιθάρα με ακουστικά, μετά τις 12:00 τη νύχτα). Στην εβδομαδιαία συνάντηση της τρισάθλιας μπάντας μας (της ποιας; μπουχαχα) , οι ηχογραφήσεις μας γίνονται με υψηλά standards (λέγε με "ηχογράφηση από το κινητό"). Οπότε ήθελα κάτι και για αυτό.

Ήθελα λοιπόν κάτι που να μπορώ να κάνω τα εξής:
α) Να το χρησιμοποιώ ως player για τα backing tracks (φέτος είπα να πάρω και κιθάρα στις διακοπές ώστε να ενοχλήσω και κάναν ακόμα (τις ποιες;)
β) Να το χρησιμοποιώ για εγγραφές, χωρίς να χρειάζεται PC
γ) Να έχει αξιοπρεπή ήχο
δ) Να έχει μικρόφωνο (για να πάρω τον ήχο από την καμπίνα, κι όχι από το line-out)
ε) Να έχει δυνατότητα τουλάχιστον 2 καναλιών ταυτόχρονα (είτε για στέρεο είτε για 2 κιθάρες πχ)
στ) Να μην θέλει μια περιουσία για αγορά
ζ) Να παίρνει SD (μιας και έχω μπόλικες)

Ψάχνοντας είχα καταλήξει σε 3-4 συσκευές. Tascam DP-006, Tascam DP-008EX, Boss Micro BR80, Zoom R8.
Βάση των specs, αυτό που έβγαλα ως ιδανικό, ήταν το Boss. Τα μειονεκτήματα του είναι το πολύ μικρό μέγεθος (σιγά-μη-διαβάσω-τι-λέει-στην-οθόνη) αλλά και η έλλειψη πολλών πλήκτρων, άρα περισσότερο μενού άρα δύσχρηστο.
Δεύτερη επιλογή ήταν το Zoom R8, το οποίο επιτρέπει να λειτουργεί και σαν audio interface (δεν με πολύ έκαιγε, καθώς έχω ήδη αρκετές συσκευές για αυτή τη δουλειά), πλεονέκτημα επίσης ότι μπορεί να λειτουργήσει και σαν daw controller, αλλά πιο τσιμπημένο στην τιμή. Παρόλα αυτά θεωρώ ότι τα αξίζει. Α, έχει και αρκετά εφέ (zoom γαρ) οπότε ουσιαστικά δε θες και τίποτα άλλο).
Τρίτη επιλογή κάποιο Tascam. Μεταξύ των 006 & 008, είπα να διαλέξω το 008 καθώς έχει 8 κανάλια και XLR (+ phantom power που 99,8% δε πρόκειται να χρησιμοποιήσω ποτέ). Η τιμή του αρκετά φυσιολογική (~220€).

Αν και βάση των προδιαγραφών δεν φαινόταν η καλύτερη επιλογή, είπα να το επιλέξω.

Η παραγγελία έγινε από ελληνικό κατάστημα, σε τιμή ίση με αυτή του εξωτερικού, ήταν ετοιμοπαράδοτο και το είχα σε 2-3 μέρες στα χέρια μου (έτσι κι αλλιώς, προς το παρόν δεν μπορούμε να ψωνίσουμε κι απ' το εξωτερικό...). By the way, αρκετά καλή εξυπηρέτηση από Ελληνικό κατάστημα (και γρήγορη!).

Αφού λοιπόν το ψώνισα (ας είναι καλά ένα refund από άλλη αγορά  ;D που το επιχορήγησε), είπα να μοιραστώ τις εντυπώσεις μου, σε περίπτωση που κάποιον τον ενδιαφέρει.

Το Tascam DP-008EX έχει 2 πανκατευθυντικά πυκνωτικά μικρόφωνα (πσσσς τι μετάφραση έκανα πάλι!  ;D ), έχει 2 XLR inputs, 2 inputs TS όπου μπορεί να συνδεθεί είτε κάποιο output από effect ή κάτι σε επίπεδο line και το 1 από αυτά μπορεί να πάρει απευθείας κιθάρα (στην ουσία βέβαια το καθαρό της σήμα). Έχει διάφορες ρυθμίσεις για το επίπεδο της στάθμης εισόδου, και ρυθμιστικό ξεχωριστά σε κάθε κανάλι με ενδεικτικό OL LED.

Φυσικά μπορεί κάποιος να κάνει ότι συνδυασμό θέλει στα παραπάνω (πχ να γράφει ταυτόχρονα καθαρή κιθάρα και μικρόφωνο, ή 2 κιθάρες, κλπ κλπ κλπ).

Οι διαστάσεις του είναι μεγέθους βιντεοκασέτας VHS. Έχει μια οθονούλα που αν δεν είσαι πρεσβύωψ είναι μια χαρά.

Για κάθε κανάλι έχει ξεχωριστό reverb (έχει 4-5 reverb να διαλέξεις και να παραμετροποιήσεις), panning και level. Έχει μερικά ακόμα εφέ στην είσοδο (Compressor, De-Esser για φωνή και μερικά ακόμα που δε θυμάμαι). Επίσης υπάρχει κι ένα EQ δύο περιοχών που ακόμα δεν έχω καταλάβει αν μπορεί να οριστεί σε κάθε κανάλι ξεχωριστά ή όχι. Anyway.

Η χρήση του είναι αρκετά εύκολη, τουλάχιστον σε όποιον έχει δουλέψει με software DAW.

Μερικές φωτογραφίες:







(Περισσότερες photos έχω εδώ.)

Το Tascam στο site αναφέρει ότι έρχεται με μία SD των 2GB. Στο μοντέλο που παρέλαβα είχε κολλημένο sticker επάνω ότι πλέον έρχεται με 4GB Micro-SD με Adaptorα. Η κάρτα κινέζικη βέβαια, άνευ μάρκας.

Στην κάρτα πρέπει να δημιουργηθούν διάφορα partitions. Τουλάχιστον ένα που το ονομάζει η Tascam ως MTR (Προφανώς Multi Track Recorder) και ένα FAT. Το FAT είναι για να μεταφέρεις αρχεία από/προς το Tascam, βλέποντας το σαν Mass Storage Device.

Η δοκιμή:

Αρχικά έβαλα ένα backing track της υπέρτατης κομματάρας των Judas των Priest, το Breaking The Law που το ξαναθυμήθηκα από τον συμφορουμίτη που το ανέβασε  ;D

Το Tascam δυστυχώς διαβάζει μόνο WAV 44.1KHz/16bit, οπότε download/convert σε wav από mp3 και μεταφορά στην SD.

Στην ουσία μεταφέρουμε το αρχείο στο FAT partition, και μετά, πρέπει να επιλέξουμε το σωστό MTR partition που είναι το "τραγούδι" που θέλουμε, και το κάνουμε import.

Σημείωση: Τα MTR partitions δεν κατάφερα να τα διαβάσω ούτε από Windows, ούτε από *nix. Φαίνονται unallocated. Δεν το έψαξα ιδιαίτερα, επιφυλάσσομαι όμως.
Μπορείς να έχεις partitions αναλόγου του μεγέθους της μνήμης, αλλά θα πρέπει να έχεις και FAT partition. Έτσι, με μία 16GB κάρτα που έβαλα, έφτιαξα 2 MTR partitions των 4GB (δεν μου έφτιαχνε 1 των 8, δεν ξέρω γιατί) και ένα των 2GB. Σύνολο 10GB. Αναγκαστικά μου έφτιαξε ένα FAT των 4GB. Σύνολο 14GB. Μέχρι τα 15GB, κάπου λείπει 1+GB. Μικρό το κακό.

Για να περάσεις λοιπόν το wav/backing track από την sd, πρέπει στο tascam να φτιάξεις ένα νέο τραγούδι.
Bug #1: Μπορείς να δώσεις όνομα μόνο μέχρι 8 χαρακτήρες. Welcome to 1990 :)
Aπό εκεί, κάνεις import το wav που πέρασες στο τραγούδι. Επιλέγεις σε ποιο track θα πάει (επέλεξα το 1+2 καθώς είναι stereo το wav).

Έβαλα λοιπόν την κιθάρα στο Digitech GSP1101 και με XLR έστειλα το σήμα στο Tascam. 2 κανάλια (stereo effects).
Για κάθε κανάλι έχει ξεχωριστό πλήκτρο για να οπλίσεις την εγγραφή (REC), με ενδεικτικό LED.
Μπορείς φυσικά να ορίσεις το κάθε κανάλι που θα πηγαίνει (πχ το 1 να πηγαίνει στα tracks 1, 2, 3, 4 και το 2 στα 5, 6, 7, 8 ή τέλος πάντων όποιο συνδυασμό θες).

Ξεκίνησα την εγγραφή στα κανάλια 2+3 και έπαιξα το πρώτο riff στα 2 σημεία του τραγουδιού.
Αφού τελείωσα με αυτό, γύρισα πίσω και έγραψα τα power chords στα κανάλια 4+5.
Τέλος έγραψα και κάτι γεμίσματα-my-ass στα 5+6.

Όλα μια χαρά; Σχεδόν.

Ωραία, το γράψαμε, πως το κάνουμε export; Εδώ ξεκινάνε τα δύσκολα...

Αλλαγή mode από multi-track σε mixdown.
Εδώ πρέπει να βάλουμε το τραγούδι να παίξει από την αρχή μέχρι το τέλος (από τα σημεία που έχουμε μαρκάρει ως αρχή και τέλος) και ξανακάνουμε record.

Bug #2. Θα πρέπει να ακούσουμε το τραγούδι ξανά για να το κάνουμε mixdown.
Εδώ βέβαια, εκτός του ότι το παραπάνω είναι μερικές φορές άχρηστο, το bug γίνεται feature αφού σου δίνει το πλεονέκτημα να παίξεις με τα levels και να κάνεις real-time διορθώσεις κατά την εγγραφή.
Έπαιξα λίγο με το panning και είχε πλάκα.

Έτοιμο; Μπα, έχει ακόμα...

Αλλαγή mode σε mastering.

Εδώ κάνει ένα υποτυπώδες mastering. Έχει μερικές επιλογές, διάλεξα το auto. Είπαμε, ωραίο τραγούδι, αλλά:
α) Το άκουσα τόσες φορές που το σιχάθηκα
β) Το έπαιζα εγώ, όχι οι Judas Priest  ;D
γ) Όλα έγιναν ΑΡΓΑ τη νύχτα (1:00+), σε επίπεδο ψιθύρου).
Ξανά-μανά να παίξει άλλη μία φορά (δεν κατάλαβα το λόγο).

Και -γκα-γκαααααν!- τώρα μπορούμε να το κάνουμε export.

Το αρχείο σώζεται στο partition FAT, με το όνομα που θέλουμε, σε wav.

Μετατροπή σε mp3 με το audacity, upload στο soundcloud και ... voila (ή écoute για να είμαστε ακριβείς  ;D ):

https://soundcloud.com/maglas/tascam-dp-008ex-breaking-the-law-judas-priest
Πριν με πάρετε με τις πέτρες για το παίξιμο, έπαιζα με τη σύζυγο να κοιμάται και με τα ακουστικά και είναι one-pass.

https://soundcloud.com/magla.s/judas-priest-breaking-the-law-tascam-dp008ex
Ξανά, κάπως καλύτερα, με το Zoom G3.

Γενικά πάντως, αν και η εγγραφή/mastering είναι λίγο μπελαλίδικη, έχει πλάκα*.

Σημειώσεις/Συμπεράσματα:
- Δουλεύει με 4xAA μπαταρίες. Οι μπαταρίες που είχε μέσα (αλκαλικές) άντεξαν περίπου 6+ ώρες.
- ΔΕΝ έρχεται με τροφοδοτικό. Θέλει ένα των 5V/2A.
- Μπορεί να δώσει +48V Phantom Power για μικρόφωνα από μπαταρίες (προφανώς έχει ένα step-up DC-DC μέσα, οπότε οι μπαταρίες θα πάνε περίπατο σύντομα).
- ΔΕΝ βλέπεις άμεσα τι έχεις γράψει χωρίς να τα κάνεις export.
- ΔΕΝ τροφοδοτείται από USB (μάλλον περιορισμός λόγω του phantom power, θα ήθελα πάντως να γίνεται κι ας μην έχεις phantom power σ' αυτή την περίπτωση).
- Τα knobs έχουν καλή αίσθηση, αν και μικρά.
- Για το κάθε input έχει ξεχωριστό τρίμμερ για τη ρύθμιση της στάθμης εισόδου. Έχει επίσης και overload led.
- Ποιότητα κατασκευής αρκετά καλή, αν και τα XLR + TS inputs θα τα ήθελα μεταλλικά.
- Έξοδο ακουστικών 3.5mm. Oπότε το χρησιμοποιώ και με τις ψείρες του κινητού και δε χρειάζομαι adaptorες.
- Παίρνει footswitch.
- Μπορείς να κάνεις cut/paste/clone μέρη ή ολόκληρα tracks. Χρήσιμο πχ για να κόψουμε το κομμάτι που μπορεί να μην παίζει κάτι το όργανο και έχει στατικό θόρυβο ή ότι άλλο. Επίσης μπορούμε να πάρουμε ένα riff, να το κάνουμε clone και να το επαναλάβουμε σε άλλο σημείο.
Γενικά από editing πάει καλά, αλλά δεν το έχω ψάξει τόσο πολύ ακόμα.
- Εύχρηστο λόγω του περιστροφικού διακόπτη.

Η σελίδα του προϊόντος για περισσότερες πληροφορίες: http://www.tascam.eu/en/dp-008ex.html

Αυτά τα ολίγα  ;D

Edit:
* Μετά από 2-3 μέρες νομίζω ότι του πήρα τον αέρα, και όλα γίνονται πιο γρήγορα. Γενικά είναι αρκετά εύχρηστο.
* Μαζί ΔΕΝ έρχεται τροφοδοτικό. Χρειάζεται ένα σταθεροποιημένο τροφοδοτικό των 5V/2A (center positive, 1.7mm νομίζω το jack).
* Θα ήθελα να έχει υποστήριξη για mp3. Προφανώς χρειάζεται καλύτερη CPU, οπότε δεν το βλέπω να είναι εφικτό να μπει σε κάνα μεταγενέστερο firmware.
* Κατά τη διάρκεια του import/export το Tascam ψιλοαργεί. Για να βάλεις ένα τραγούδι 2 καναλιών των 3,5 λεπτών θα τρώει κάνα 2λεπτο μες το νερό για να το "αντιγράψει". Ίσως και παραπάνω.
* Δεν έχει καθόλου εσωτερική μνήμη και τα multitracks που γράφεις δεν είναι εκ πρώτης προσβάσιμα. Οπότε δεν ξέρω πόσο εφικτό είναι να πάρεις backup/κλώνο της κάρτας εύκολα και γρήγορα από PC. Θεωρητικά δεν γίνεται. Υπάρχει η δυνατότητα του backup από τη συσκευή, αλλά ανά τραγούδι, και πρέπει να ξαναγράφεις όνομα κλπ, να το ρίξει στο FAT partition, κι από εκεί να το αντιγράψεις σε καμιά άλλη SD, και μετά restore και πάει λέγοντας. Βαρέθηκα μόνο με την ιδέα.
* Τα μικρόφωνα είναι αρκετά καλά για τα αυτιά μου (αλλά δεν έχω προυπηρεσία με άλλα για να συγκρίνω0. Έγραψα εξωτερικά από έναν ενισχυτή και μου φάνηκε μια χαρά. Μπορείς επίσης να κάνεις monitor τα μικρόφωνα στα ακουστικά (ή στο line out). Έχει έξοδο ακουστικών με ξεχωριστό volume και έχει και 2 RCA στο line-out.

17
Χαζεύοντας διάφορα, εντός κι εκτός, διαβάζω από πολλούς ότι το 4-way switch στην Tele της δίνει ένα όμορφο ήχο.
Από μια γρήγορη ματιά, κατάλαβα ότι στην 4η θέση, περνάμε τους μαγνήτες σε σειρά, σωστά;
Οπότε η πρώτη μου ερώτηση είναι:
Σε τι σειρά; Ποιος πάει πρώτος και ποιος δεύτερος;

Επίσης διάβασα ότι μεγαλώνει αρκετά η φασαρία στον bridge μαγνήτη, και αρκετοί προτείνουν την αφαίρεση της γης από τον neck και τη μεταφορά της γης του, στο μεταλλικό καπάκι.
Έχει βάση όσο το σκέφτομαι, αλλά θα ήθελα να ακούσω τις γνώμες σας.
Να σημειώσω πάντως εδώ ότι στην δική μου (μαμά) Affinity Tele το καπάκι του neck ΔΕΝ είναι γειωμένο. Πρέπει;

18
Προ ημερών, ένας φίλος (ευτυχώς, κιθαρίστας) με ενημέρωσε ότι βρήκε μια κιθάρα ... στα σκουπίδια!
Φυσικά την μάζεψε.

Σήμερα την είχα εδώ για το υπέρτατο service.

Η κιθάρα είναι αυτή:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152728083748117&l=17a399222c

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10152728080943117.1073741835.691338116&type=1&l=fce6374e7b
(sorry, απλά την ανέβασα στο facebook για να την εντοπίσουμε)



Έχει επάνω το logo της Guytone, επικοινώνησα με αυτούς και μου είπαν ότι είναι Matsumoku (ούτε που τις είχα ξανακούσει αυτές τις μάρκες, Japanese) και ότι έχουν αλλάξει το logo στο headstock  ;D )

Anyway, η κιθάρα είναι σε ΑΡΙΣΤΗ κατάσταση (1-2 σημαδάκια), ο προηγούμενος είχε βάλει 6 χορδές (και είχε βγάλει γμτ και τα 3-4 κλειδιά από τα 12, αλλά δεν πειράζει, σάμπως την πληρώσαμε;). Φαίνεται σχεδόν αχρησιμοποίητη. Τα τάστα είναι μαμά (99,9%), και φαίνονται άπαιχτα, εκτός ενός (7ο-8ο κάπου εκεί, το οποίο είναι λιώμα).

Το μόνο πρόβλημα ήταν το ποτενσιόμετρο του volume, το οποίο είχε παραδώσει πνεύμα (μάλιστα ο προηγούμενος είχε ενώσει το ένα καλώδιο που πάει στο jack, χωρίς κόλληση, γιατί είχε σπάσει το πόδι του Pot και είχε σφίξει το σύρμα με το χέρι  ;D ).

Αφού έγινε κομμάτια, καθαρίστηκε επιμελώς, τρίφτηκαν λίγο τα τάστα, κλπ, την δέσαμε, φτιάξαμε τα ηλεκτρικά, ρίξαμε κι ένα τελικό καθάρισμα/γυάλισμα και setup και η κιθάρα απλά πετάει. Έπαθα πλάκα με το πόσο χαμηλά κατεβαίνει το action (της βάλαμε 8ρες χορδές γιατί δεν είχε άλλες πρόχειρες ο φίλος) και η κιθάρα απλά δεν τρίζει ποτέ.

Του 'πα βέβαια να πα' να ρίξει και κάνα τζόκερ στο καπάκι  ;D

Anyway, μέχρι στιγμής δεν έχω καταφέρει να εντοπίσω μοντέλο (και χρονολογία). Το ψάχνουμε απλά για ιστορικούς λόγους, οπότε αν κανείς έχει πετύχει ποτέ καμιά τέτοια και ξέρει παραπάνω πληροφορίες, ας βάλει μια φωνή :)

19
Καταρχάς, ξεκίνησα να γράφω pm, αλλά στην πορεία είπα να το κάνω δημόσιο.

Σήμερα λοιπόν, σχολώντας από την εργασία μου, με περίμενε ένα δέμα στο σπίτι. Το ανοίγω, και βλέπω τα εξής:



Ο φίλος pipokas99 θέλοντας να με ευχαριστήσει για κάτι πλακέτες που του έστειλα (ευτελούς αξίας, ίσως το γραμματόσημο να κόστιζε περισσότερο), μου έστειλε ένα πετάλι για πειράματα.

Μέσα στο δέμα, είχε και 2 μπουκάλια με πόσιμη ύλη, ώστε τα πειράματα να γίνουν πιο ενδιαφέροντα!
Ο Γιώργος είχε φαγωθεί να ανταποδώσει, παρόλο που τον είχα ενημερώσει ότι δεν θέλω το παραμικρό (άλλωστε δεν είχα κάνει και τίποτα, ένα φάκελλο έστειλα  ;D ).

Φίλε Γιώργο, σε ευχαριστώ πάρα πολύ!

Παράλληλα με αυτό, η παραμονή μου στο forum μου έχει δείξει (ακόμα κι αν προσωπικά δε γνωρίζω κανέναν σας), ότι όντως το επίπεδο σε όλα τα σημεία είναι αρκετά υψηλό.
Άπειρες πληροφορίες (και το βασικότερο, σωστές), κόσμιες συζητήσεις κλπ.

Συνδυάζοντας τα παραπάνω, επιβεβαιώνεται, τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, ότι το kithara.gr έχει αρκετά υψηλό επίπεδο, στο πιο σημαντικό τομέα ίσως, στην "κάστα ανθρώπων".

Keep up!

YΓ Στη φωτο, κάπου στο βάθος φαίνεται κι ένα πετάλι  ;D ;D ;D

20
Εφέ / ZOOM G3 Patch Select Mod
« στις: 16/12/13, 18:59 »
Vegos finally presents the ultimate add-on for ZOOM G3  ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Οι κάτοχοι του ZOOM G3 θα έχουν παρατηρήσει ότι υπάρχει μια δυσκολία στην αλλαγή από patch σε patch.
Ενώ είναι υπερβολικά εύχρηστο, έχοντας 3 ποδοδιακόπτες για τα 3 εφέ που φαίνονται στις οθόνες, και 3 σειρές από 3 ρυθμιστικά για το κάθε εφέ, η αλλαγή από patch σε patch είναι υπερδύσχρηστη.
Θα πρέπει είτε να σκύψεις και να το κάνεις με τα δάχτυλα, είτε να κρατήσεις πατημένους 2 ποδοδιακόπτες για αλλαγή δεκάδας, ή έναν και μετά άλλον για αλλαγή από ένα patch σε άλλο.

Από την πρώτη μέρα που το πήρα μου είχε κάνει εντύπωση ο βαθμός δυσχρηστίας. Ψάχνοντας στο ιντερνέτε, εντόπισα αρκετούς ξένους με το ίδιο πρόβλημα.

Αρκετοί είχαν κάνει ένα κλασσικό mod που κυκλοφορεί:
Πρόσθεσαν ένα jack και εξωτερικούς ποδοδιακόπτες (αρχικά τους είχαν παράλληλα με το Patch Up/Down, μέχρι που άλλαξε σε Version 2 και έπρεπε να βραχυκυκλώσουν και το tap, κλπ κλπ κλπ κλπ).

Αυτό που είχα δει από την Day 1, ήταν ότι το ZOOM ανταποκρίνεται σε midi μηνύματα. Όμως το midi που έχει είναι over usb. Έτσι ή θα έπρεπε κάποιος να πάρει ένα MIDI Controller και ένα MIDI  USB HOST blackbox (~ 175$ απ' ότι είχα δει παλιότερα), είτε να χρησιμοποιεί ένα PC που θα έχει μια USB 2 Midi κάρτα της πλάκας κλπ. Ογκώδεις κατασκευές και μη φορητές.

Κάνοντας λίγο sniffing στο MIDI over USB είδα ότι το ZOOM ανταποκρίνεται στα "Program Change" midi μηνύματα, και έτσι είναι εφικτό να μετακινηθείς άμεσα σε όποιο patch θες.

Το παίδεψα λίγο, και κατέληξα στην εξής υλοποίηση:

MIDI control for the ZOOM G3


(Σημείωση: Τα τεχνικά χαρακτηριστικά ακολουθούν στο τέλος)

Ένα ποτενσιόμετρο, όπου η μία του άκρη είναι το patch A0 και η άλλη το J9.
Υπεργρήγορη αλλαγή δηλαδή μεταξύ patches.

Οπότε, προχώρησα λίγο παραπέρα, στην δεύτερη έκδοση:

USB Midi Controller (v.0.02a)


Μια οθονούλα, 5 πλήκτρα.
Αριστερά/Δεξιά: Ορίζει σε ποιο patch θα μετακινηθούμε (-/+ 1) αλλά δεν το αλλάζει.
Select: Αλλάζει στο ορισμένο patch.
Πάνω/Κάτω: Αλλάζει στο επόμενο/προηγούμενο patch.

Το σκεπτικό μου είναι ακόμα λίγο διαφορετικό. Να υπάρχουν μερικοί διακόπτες (2-3 κλπ) οι οποίοι θα πηγαίνουν σε συγκεκριμένο patch, σαν μνήμες.


Η υλοποίηση / Τεχνικά χαρακτηριστικά:

Θέλησα να φτιάξω κάτι το οποίο θα είναι μικρό, φορητό, θα τρέχει από μπαταρίες και δεν θα επέμβω στα εντόσθια.
Να είναι κάτι universal, να αξιοποιεί το MIDI over USB και να μπορώ να το χρησιμοποιήσω και με άλλες συσκευές.

Έχοντας αρκετό στοκ από διάφορα, κατέληξα στα εξής:

Arduino Uno (~10$)
USB Host Shield v2.0 (~10-15$)
LCD/Keypad Shield (~5-10$)

Το μαραφέτι προγραμματίστηκε ως εξής:
Εμφανίζει 2 γραμμές στην οθόνη, το τρέχων patch (το οποίο αλλάζει με τα πάνω/κάτω απευθείας) και το επιθυμητό patch (το οποίο αλλάζει με το αριστερά/δεξιά). Το επιθυμητό patch ενεργοποιείται με το select.

Ο κώδικας είναι σχετικά απλός και βρίσκεται εδώ:
https://github.com/vegos/ArduinoMIDI

Στην ουσία, αυτό που κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε ένα MIDI μήνυμα (2 bytes) και να το στείλουμε μέσω του USB σε MIDI μορφή. Ευτυχώς, ένας καλός κινεζούλης (?) είχε φτιάξει ένα library.

Αυτό που προσπαθούσα να δω, είναι να "διαβάζω" το ZOOM, προκειμένου να γνωρίζω όλες τις πληροφορίες, αλλά δυστυχώς αυτό 99,9% γίνεται με κάποιο proprietary πρωτόκολλο, και όχι με MIDI μηνύματα. Δεν έχω το χρόνο προς το παρόν να δω τι στέλνει/λαμβάνει κλπ, κάποια στιγμή στο μέλλον ίσως το προχωρήσω.

Πάντως, προς το παρόν, με μια φθηνή κατασκευή και με μερικούς ποδοδιακόπτες μπορούμε πχ να μετακινούμαστε σε συγκεκριμένες "μνήμες" (patches) ή στον προηγούμενο ή στο επόμενο κλπ.

Η ταχύτητα είναι υπερβολικά γρήγορη. Έχω "κόψει" την ταχύτητα με delay μεταξύ της αποστολής των midi μηνυμάτων. Απ' ότι είδα, ακυρώνοντας τα, πάει σε ms από το Α0 στο Ι9 :)

Τέλος, το επόμενο κομμάτι είναι να προσθέσω ένα κλασσικό midi βύσμα, όπου η συσκευή θα κάνει παράλληλα και μετατροπή των USB MIDI -> Σειριακά MIDI και αντιστρόφως (οπότε και θα μπορεί να συνδεθεί επάνω απευθείας κάποια midi πεταλιέρα ή οτιδήποτε).

Ο κώδικας είναι νομίζω αρκετά απλός και κατανοητός.

ΥΓ1: Λόγω conflict των pins του USB Host Shield και του LCD Host Shield, έχω κάνει μερικές αλλαγές στην συνδεσμολογία. Φαίνονται στον κώδικα αναλυτικά.
ΥΓ2: Το USB Host Shield δεν είναι ικανό να τροφοδοτήσει το ZOOM μέσω του USB. Θα χρειαστεί να ενεργοποιηθεί πρώτα το ZOOM, και μετά να συνδέσουμε το USB καλώδιο.
ΥΓ3: Δεν έχει ΥΓ3  ;D Αλλά δε μου άρεσε να έχει μόνο ΥΓ1 & ΥΓ2...  ;D ;D ;D

21
Πριν λίγες μέρες πέτυχα ένα ωραίο gadgetακι στο internet.
N-Tune Guitar Tuner.

Πρόκειται για ένα chromatic tuner, το οποίο μπαίνει ανάμεσα στο κουμπί του tone και το pickguard.
Αρκετά όμορφο, αρκετά χρήσιμο, σχετικά φθηνό (γύρω στα 25€ από ebay).



Η εταιρία έχει κλείσει, αλλά υπάρχουν στο ebay (και όχι μόνο) καινούργια, σφραγισμένα.

Στην ουσία, αντικαθιστούμε το ποτενσιόμετρο του volume με ένα pushpull ποτενσιόμετρο (που παρέχεται), κάνουμε την αντίστοιχη καλωδίωση (αφαίρεση από το μαμά ποτενσιόμετρο και σύνδεση στο νέο), βρίσκουμε χώρο για να χώσουμε την 9V μπαταρία (απ' ότι διάβασα αντέχει ~600 κουρδίσματα) και τέλος.

Τέλος;
Έτσι νόμιζα  ;D

Ξεκινάω από το τέλος:



Το "κουρδιστήρι" εγκατεστημένο.
Ένα γνωστό πρόβλημα, είναι ότι βρίσκει στην βίδα του μαγνήτη της γέφυρας. Στο κιτ υπάρχει μέσα βίδα η οποία είναι με ίσιο κεφάλι (φρεζαριστή), οπότε αυτό το πρόβλημα λύνεται.
Φαντάζομαι στις υπόλοιπες κιθάρες, γιατί η βίδα που είχε ο μαγνήτης μου είχε άλλη διάμετρο πάχους.
Ας είναι καλά το dremel, και έγινε ίσια.

Επίσης το ίδιο πρόβλημα αντιμετώπισα και με μια βίδα του pickguard, το έλυσα με τον ίδιο τρόπο.

Και πάμε από την αρχή:



Αφαίρεση αρχικά των χορδών και του pickguard.
Δοκιμή του παρεχόμενου push pull ποτενσιόμετρου, και -γκαγκάν- δε χωράει.
ΟΚ, το περίμενα, θα πέσει σκάψιμο.

Επίσης σε αυτό το στάδιο εντοπίστηκε ότι ούτε η μπαταρία χωράει πουθενά εκεί μέσα. Θα συνεχιστεί το σκάψιμο λοιπόν.

Να σημειωθεί ότι στο internet, απ' ότι είδα σε κιθάρες τύπου fender stratocaster (ή και στις γνήσιες fender stratocaster) οι περισσότεροι το χωρέσανε. Εμένα ήθελε >1cm σκάψιμο (Behringer iAXE-393).



Βήμα δεύτερο. Μαρκάρισμα των καλωδίων κλπ, ώστε να μπουν μετά σωστά και να μην ξεφύγει κάτι.




Το πιο δύσκολο κομμάτι. Σκάψιμο του ξύλου. Ξεκίνησα να τρώω σιγά σιγά (ας είναι καλά ο άγιος Dremel  ;D ) μέχρι να χωρέσω το νέο ποτενσιόμετρο.




Πολύ πριονίδι...
Να σημειωθεί ότι η εργασία έγινε στο μπαλκόνι, μέρα και ώρα που η σύζυγος έλειπε από το σπίτι  >:D




Φάγωμα του ξύλου για να φτιάξουμε λίγο χώρο για την 9V μπαταρία...




ΟΚ, καλό έγινε, και ίσιο...
Τέλος με το ξύλο...




Το νέο ποτενσιόμετρο (push-pull).




Σχεδόν έτοιμο...

Εδώ δεν έβγαλα φωτογραφίες της πλακέτας του tuner. Πρόκειται για μία στρογγυλή πλακέτα που κουμπώνει πάνω από το pickguard, και πάνω σε αυτή κουμπώνει το στρογγυλό πλαίσιο. Η πλακετίτσα αυτή έχει μια καλωδιοταινία που πάει κάτω, και συνδέεται στο ποτενσιόμετρο. Αυτή έχει και τα ενδεικτικά LEDs.



Δοκιμή, και ΟΚ, έχουμε σήμα :)




Κούρδισμα της Μι.
Το κουρδιστήρι λειτουργεί ως εξής: Σηκώνουμε το ποτενσιόμετρο και κάνει mute την έξοδο, και ανάβει το LED της νότας/χορδής που χτυπάμε. Στην περίπτωσή μου η Μι. Όταν είναι κουρδισμένη, ανάβει το LED που έχει ένα σταυρό σε κύκλο (πράσινο). Αν είναι flat ή sharp, ανάβει το αντίστοιχο LED.





Ωραίο το αποτέλεσμα, σχεδόν δε φαίνεται.

Στο κιτ υπήρχαν 5 πλαίσια, άσπρο, μαύρο και 3 σε αποχρώσεις του άσπρου/γκρι/vintage για να ταιριάξει με τον διακόπτη! Φαντάζομαι είναι τα 5 πιθανά που έχει χρησιμοποιήσει η fender.



Τέλος.

Τέλος; Μπαα...
Καταρχάς, ήθελε λίγο παραπάνω φάγωμα. Τώρα χρειάστηκε να παιδευτώ γύρω στα 15 λεπτά για να περάσω τα καλώδια έτσι ώστε να μην βρίσκουν. Με λίγο φάγωμα ακόμα θα γλύτωνα αυτή την "αγγαρεία".
Επίσης, αφού τελείωσα τα πάντα, τα σύνδεσα, τα δοκίμασα κλπ, τότε ξαφνικά με θυμήθηκε ένας νόμος του Μέρφι.
Ξέχασα να συνδέσω τη γείωση με τη γέφυρα/τρέμολο.

Ευτυχώς, δεν άλλαξα χορδές (που έπρεπε έτσι κι αλλιώς), οπότε μόλις αξιωθώ και τις αλλάξω, θα το λύσω για το τελευταίο fine-tuning και πέρασμα της γείωσης.

Χρειάστηκε 1-2 ώρες για να σκάψω το ξύλο (για μένα, το δυσκολότερο κομμάτι), γύρω στα 15-20 λεπτά να αλλάξω τα βύσματα/τοποθετήσω ποτενσιόμετρα, μπαταρίες κλπ.
Α, και αρκετό χρόνο για να μαζέψω όλα αυτά που είχα κάνει στο μπαλκόνι  ;D ;D ;D .

Αρκετά ενδιαφέρον πάντως, όμορφο και χρήσιμο.

Ένα video της εταιρίας:

How to install N-Tune in your guitar


Το kit το πήρα από το ebay, από έναν Άγγλο πωλητή για 26€ με τα μεταφορικά και το είχα σε 4-5 μέρες στα χέρια μου.

Υπάρχει το kit για για Les Paul σε δύο εκδόσεις, μία για να κουμπώνει στο volume και μία για να κουμπώνει στον πάνω διακόπτη. Η έκδοση για Les Paul έχει push-pull 500Κ (ενώ για Fender 250K) ποτενσιόμετρο.

Η δική μου κιθάρα με ταλαιπώρησε αρκετά, γιατί εμφανισιακά είναι σαν stratocaster, δυστυχώς όλα είναι διαφορετικά (pickguard, βάθος στα ξύλα, πάχος, μέγεθος μαγνητών κλπ). Άξιζε τον κόπο πάντως :)

(Περισσότερες photos από την εγκατάσταση εδώ)

Κι ένα πολύ πρόχειρο videάκι με το tuner εγκατεστημένο στην κιθάρα μου...

N-Tune Guitar Tuner

22
Εφέ / ZOOM G3 v2
« στις: 14/07/12, 19:12 »
Μόλις κυκλοφόρησε νέο firmware (v2) για το Zoom G3 το οποίο επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση έξι (6) εφέ αντί για 3 που υποστήριζε μέχρι τώρα!
http://www.zoom.co.jp/products/g3/software/

Ταυτόχρονα κυκλοφόρησε και νέα έκδοση του Edit & Share (v5) που το υποστηρίζει.
http://www.zoom.co.jp/downloads/edit_share/software/?lang=en

Μπράβο στη Zoom από μένα, γιατί όχι μόνο δεν ξέχασε το προϊόν της, αλλά το αναβάθμισε σημαντικά!

ΥΓ Το μόνο μείον που βρίσκω, είναι ότι το site τους είναι πιο-αργό-πεθαίνεις...  ;D

23
Κιθάρα - Μάρκες και τύποι / Upgrade
« στις: 11/02/12, 16:53 »
Καλησπέρα!

Σας παρακολουθώ χρόνια, αλλά δεν είχε τύχει να γράψω κάτι (διαβάζω όμως ανελλειπώς  ;D )
Ήρθε όμως η ώρα να αναβαθμίσω την κιθαρίτσα μου, και λέω να σας ζητήσω τη γνώμη, ως πιο ειδικοί από μένα.

Ψάχνω λοιπόν μια ηλεκτρική κιθάρα που θα αναβαθμίσει μια Behringer iAXE που έχω. Θεωρητικά ότι και να πάρω θα είναι upgrade.
Έπεσε στο μάτι μου η Ibanez RG370DΧ.  Απ' ότι καταλάβει (παρακαλώ διορθώστε με) είναι γενικότερα μια all-around κιθάρα και με τους 5 μαγνήτες μπορείς να τη φέρεις εκεί που θες.
Παίζω (ή για την ακρίβεια, προσπαθώ να παίξω) τα πάντα, με τα περισσότερα να είναι κλασσικά ψιλοροκ.
Έχω βάλει ως ταβάνι τα 400€.

Έχω πιάσει κατά καιρούς Ibanez και μου φάνηκε βολικό το μπράτσο της. Σε κάθε περίπτωση θα γίνει μια βόλτα για δοκιμές (ελπίζω να έχουν ωτοασπίδες οι μαγαζάτορες) αλλά ψάχνω να βρω μερικές προκειμένου να ψάχνω πιο συγκεκριμένα.

Έχετε καμιά άλλη πρόταση;
Ποια η γνώμη σας για την RG370DX;

ΥΓ Η αλήθεια είναι ότι επειδή έχω βαρεθεί τη μαυρίλα της Behringer που έχω τώρα, ψάχνω για άσπρη ή έστω κάποιο άλλο χρώμα.

Αντώνης.

Σελίδες: [1]