Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - STEFANOS604

Σελίδες: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20
426

'' Αληθινά Ισοσυγκερασμένο'' vs ''Επακριβώς Κουρδισμένο σύστημα''


Στο άρθρο μου:


Κουρδίσματα Φυσαρμόνικας


που δίνει μια προσέγγιση  στους συγκερασμούς ( Temperaments) ,ασχολήθηκα περισσότερο με το κούρδισμα Just Intonation γιατί έχει άριστη εφαρμογή στη φυσαρμόνικα- που μ' ενδιαφέρει περισσότερο από κάθε άλλο όργανο (αφού, λόγω μικρού κόστους, μπορείς να κουβαλάς μαζί σου όλες τις τονικότητες).


Η υλοποίηση , δηλαδή, του ‘’ Just Intonation’’ είναι τεχνικά αδύνατη σε περισσότερες της μιας τονικοτήτων και της σχετικής της μινόρε σε οποιοδήποτε όργανο με μόνο 12 διαστήματα στην οκτάβα.


Επίσης το κούρδισμα Just Intonation μπορεί να έχει άριστη εφαρμογή και  για όργανα τα οποία έχουν την δυνατότητα να κουρδίσουν κάθε νότα σε διαφορετική συχνότητα ή απόκλιση σε cents από την Equal Tempered- πχ βιολιά ή άλλα όργανα χωρίς τάστα.


Την κιθάρα όμως με τα κανονικά τάστα την ξεχνάς γιατί σε Just Intonation θα πρέπει να ξανά-κουρδίζεις εάν πρόκειται να παίξεις σε άλλη τονικότητα, ακόμα και το ίδιο μουσικό κομμάτι.


Εκτός βέβαια αν πρόκειται για ειδική κιθάρα με ‘ειδικά τάστα’. βλέπε ΕΔΩ:


http://cf.unc.edu/our/surfprojects/shepherd10.pdf


Τότε όμως στην ουσία μιλάμε για  ένα άλλο όργανο - ξένο ως προς έναν κανονικό κιθαρίστα, αφού οι θέσεις των τάστων είναι διαφορετικές για κάθε χορδή.


Αληθινά Ισοσυγκερασμένο Σύστημα τάστων (True Temperament Fretting).




http://www.truetemperament.com/site/index.php




ο συγκερασμός υλοποιείται με διαφόρων σχημάτων ελάσματα στα τάστα, ώστε να δώσει αυτόν το επαναστατικό τρόπο κατασκευής των τάστων του μπράτσου της κιθάρας που να δίνει ακριβές κούρδισμα για το Πρότυπο 12-τονο Equal Temperament (Ισοσυγκερασμένο 12-τονο σύστημα).


Τέτοια καινοτομία έχω τη γνώμη ότι θα μπορούσε να έχει ένα αισθητό αντίκρισμα πχ στο χώρο της κλασσικής κιθάρας λόγω κυρίως του solistic χαρακτήρα της.


Αυτό που ‘κράτησα’ από όλο μου το ψάξιμο ήταν το κείμενο στο παρακάτω link που λέει:


 ‘Αυτό το σύστημα σχεδιάστηκε για να καταπολεμήσει τα προβλήματα intonation στις κιθάρες και τα μπάσα’.


http://www.truthinshredding.com/2010/01/mats-hedberg-true-temperament-frets.html




Άρα κατά τη γνώμη μου η κιθάρα True Temperament αποτελεί  μια αναβάθμιση του Equal Temperament. Δηλαδή είναι και αυτή μια συγκερασμένη κιθάρα με βελτίωση του intonation σ’ όλο της το μπράτσο.


Βέβαια δεν διαπίστωσα , από το μέχρι τώρα ψάξιμο, κάποια σπουδαία ανταπόκριση των κιθαρωδών.


Σαν ερασιτέχνης κιθάρας, αλλά και λόγω ηλικίας δεν προσδοκώ να αποκτήσω πόσο μάλλον να μάθω να παίζω μια τέτοια κιθάρα αλλά ενδιαφέρομαι για κάτι λίγο περισσότερο από εγκυκλοπαιδική μόρφωση .
 
Ίσως κάποιοι από σας να ξέρετε περισσότερα για την υλοποίηση της , την πατέντα της, αν το σύστημα δουλεύει σε bendings , αν μπορεί να γίνει πιο φιλικό στον παίχτη, αν μπορεί να γίνει πιο φτηνή, αν ο κιθαρίστας θα πρέπει να αλλάξει για πάντα το παίξιμο του (εννοώ να παίζει μόνο με το σύστημα αυτό) και κυρίως αν ‘’ακούει’’ τη διαφορά από μια κοινή ,αν………


Στέφανος


427

ΚΛΙΜΑΚΑ BLUES

Η πεντατονική κλίμακα , όπως το λέει και η λέξη είναι κλίμακα με 5 νότες/οκτάβα σε αντίθεση με την επτατονική κλίμακα με τις γνωστές  μας 7 νότες /οκτάβα όπως η ματζόρε και η μινόρε.


Οι πεντατονικές κλίμακες συναντώνται σ’ όλον τον κόσμο κυρίως στην Αμερικάνικη μουσική (Κυρίως στη μουσική jazz,blues,country..) αλλά και την αρχαία ελληνική μουσική αλλά και τη σύγχρονη πατροπαράδοτη ελληνική μουσική από Ηπειρο και βορειοδυτική Ελλάδα.


Η κλίμακα Blues δεν είναι τίποτε άλλο παρά η μινόρε πεντατονική κλίμακα που της προστέθηκε μια νότα ακόμα που ονομάστηκε ‘’Blue note” και έτσι έγινε εξατονική

H μινόρε πεντατονική κλίμακα σχηματίζεται από τα διαστήματα:


R – b3 – 4 – 5 – b7 δηλαδή στο κλειδί του C θα είναι: C – Eb – F – G -Bb

Ετσι στο κλειδί του C η εξατονική κλίμακα Blues είναι:C- Eb - F- Gb –G- Bb

http://www.box.com/s/zv60izobdtd6vj1qsg3x


•   1ον ηχητικό κλίμακαs G Blues: Ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας την κλίμακα , στην 1η  και 2η οκτάβα της διατονικής C φυσαρμόνικας :


http://www.box.com/s/zv60izobdtd6vj1qsg3x


•   2ον ηχητικό κλίμακαs G Blues: Κλίμακα G Blues της διατονικής C φυσαρμόνικας με συνοδεία ρυθμού Blues:


http://www.box.com/s/osfdk1mxdhcrnet6klpr




BLUES LICK ή BLUES RIFF

Είναι ένα μουσικό σχεδιάγραμμα (κάτι αντίστοιχο με τις  ελληνικές εισαγωγές τραγουδιών ή διάφορα μουσικά τσαλίμια) το οποίο είτε είναι έτοιμο είτε το αυτοσχεδιάζουμε και αποτελεί ‘‘απάντηση’’ στην ‘‘ερώτηση’’ του τραγουδιστή.
Παράδειγμα ‘‘απάντησης’’ στην ‘‘ερώτηση’’ του τραγουδιστή


http://www.box.com/s/r62zbkelmldnt463dt01


Δείτε εδώ με το 12-μετρο:


http://www.youtube.com/watch?v=W2jGN04Eqo4 (Embedding disabled, limit reached)


ΤΕΛΟΣ 1ου Μέρους του ΑΡΘΡΟΥ

428
Bends

1.    Γνωρίζοντας λοιπόν ότι το bending γίνεται στο γλωσσίδιο με τον  υψηλότερο τόνο σ’ έναν θάλαμο (οπή) και ότι ο τόνος αυτός  υποβιβάζεται (ύφεση) σε τόνο  ακριβώς πάνω από το γλωσσίδιο με τον χαμηλότερο τόνο στον ίδιο θάλαμο. Έτσι σε μια φυσαρμόνικα στο κλειδί C , το 1draw  είναι το D άρα το 1draw  bend είναι το C#/Db.
2.    Με τον ίδιο τρόπο λειτουργούν όλα τα bends είτε είναι draw είτε είναι blow άσχετα με το πόσο διάστημα (ημιτόνιο , τόνο , ή τριημιτόνιο ) απέχουν μεταξύ τους τα δύο γλωσσίδια. Έτσι για τα γλωσσίδια στην οπή 2 - το 2draw=G και το 2Blow=E που απέχουν μεταξύ τους διάστημα κατά ένα τριημιτόνιο  το 2drawbend θα είναι είτε Gb/F# (ένα ημιτόνιο ) ή το F (ένας τόνος)
3.    Στα μόνα γλωσσίδια που δεν μπορεί να γίνει bend είναι τα 5Draw και 7 Blow κι αυτό διότι τα γλωσσίδια στην μεν οπή 5 τα 5 Blow = E και το 5 Draw=F  και στην δε οπή 7 τα 7Blow= C  και 7Draw=B απέχουν ακριβώς ένα  ημιτόνιο μεταξύ τους. Βέβαια εδώ κάνουμε το λεγόμενο ψεύδο-bending δηλαδή κάτι λιγότερο από 1 ημιτόνιο.

Overblows

1.    Σε συνέχεια των αναφερομένων γι αυτά ξεκίνησε την πρακτική εξάσκηση overblowing στο 8 Blow=Ε (από E στο Eb ) που είναι εύκολο. Επίσης θυμήσου ότι όταν κάνεις overblow ηχεί μόνο το γλωσσίδιο Draw ενώ το γλωσσίδιο Blow στραγγαλίζεται (σταματά να ηχεί). Άλλοι  παίχτες βρίσκουν για ξεκίνημα του overblow ευκολότερη την οπή 6.
2.    Μετά  δοκίμασε την ίδια τεχνική στις οπές 1,4,5,6 όπου αντίστοιχα παίρνεις Eb , Eb , F# , Bb και μαζί λοιπόν με τα κοινά bends , Blows και draws παίρνεις όλες τους 12 τόνους (δηλαδή την πλήρη χρωματική κλίμακα) για τις δύο πρώτες οκτάβες της διατονικής φυσαρμόνικας. Στην ValvedMR -350 Suzukiπου την έχω αγοράσει (43 Ευρώ) το Overblowingείναι πανεύκολο στις οπές 1,2,3,4.
3.    Σύμφωνα με τη γνώμη γνωστών παιχτών με τις φυσαρμόνικες  HohnerMarineBandandSpecial 20 το overbendingείναι εξαιρετικά εύκολο.
4.    Επειδή το overblow απαιτεί τη λειτουργία και των δύο γλωσσιδίων του θαλάμου της οπής , δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί σε διατονικές φυσαρμόνικες με βαλβίδες σ’ όλες τις οπές , σε χρωματικές φυσαρμόνικες καθώς και στην XB-40 Hohner που έχει χωριστούς θαλάμους.
Overdraws

Στην Τρίτη οκτάβα της διατονικής (οπές 7 έως 10) αφού οι νότες draw είναι χαμηλότερου τόνου απ’ ότι οι νότες Blow (δηλαδή το αντίθετο απ’ ότι συμβαίνει στις δύο πρώτες οκτάβες) το bending γίνεται στα υψηλότερου τόνου γλωσσίδια δηλαδή τα blow.Εδώ ο σωστός εργοστασιακός συντονισμός των γλωσσιδίων είναι κρίσιμος διότι τα γλωσσίδια αυτά είναι πολύ κοντά σε μήκος και το overdraw είναι δύσκολο διότι τα μικρού μήκους γλωσσίδια draw είναι δύσκολο να στραγγαλιστούν.
1.    Ξεκίνα από το 7 draw =B κάνοντας Overdraw διεγείρεις το 7Βlow=C άρα παίρνεις πλήρη τόνο δηλαδή C#.
2.    Ομοίως από το 8 Draw = D διεγείρεται το 8 Blow=E και γίνεται F δεν είναι όμως απαραίτητο γιατί το F υπάρχει ήδη στο 9 Draw.Δηλαδή δεν παράγεις κάποια καινούρια νότα.
3.    Τα Overdraws στις οπές 9 και 10 δίνουν αντίστοιχα G# και C#
4.    Επομένως με τα bends και overdraws παίζεις όλους τους 12 τόνους στην Τρίτη οκτάβα της διατονικής.
5.    Για εύκολο overdraw χρησιμοποίησε φυσαρμόνικες χαμηλών κλειδιών πχ LowG και  LowF
Η ικανότητα bend ,overblow,overdrawκαι με πολύ πρακτική εξάσκηση συνοδεία vibrato, δίνει στον παίχτη περισσότερες δυνατότητες του φημισμένου Bluesy ήχου.

Συνεχίζεται...

429


Γιατί το CrossHarp μιας C ματζόρε είναι το G ;

ο ‘’Κύκλος των Τετάρτων & Πέμπτων=CircleofFourths & Fifths’’.

http://www.box.com/s/36yrcam55ox8iet99xdv

Οι μουσικοί άλλων οργάνων πνευστών και εγχόρδων ίσως να μην έχουν γνώση και στην ουσία δεν τους χρειάζεται να ξέρουν ότι αν παίζουν ένα κομμάτι Blues, Boogie-Boogie, Rock..πχ σε κλειδί του Cο μουσικός φυσαρμόνικας θα πρέπει να παίζει σε FBlues.
Φυσικά και θα μπορούσε η φυσαρμόνικα να συνοδεύσει τη μελωδία Bluesστο ίδιο κλειδί με την υπόλοιπη ορχήστρα όμως δεν θα ακουγόταν ο γνωστός BluesySound:

Η κλίμακα πχ G blues είναι: G, Bb, C, Db, D, F

Έτσι για να παίξεις την κλίμακα GBluesπρέπει στην οπή 3draw= Β  με bending η Β να γίνει Bb.Στην δε οπή 4draw =Dπρέπει με bending η Dνα γίνει Db.  Αυτό το Bending’ της  ροής του αέρα ρουφήγματος  με τεχνική του λάρυγγά της γλώσσας και της στοματικής κοιλότητας είναι που δίνει τον χαρακτηριστικό ήχο των μελωδιών Blues.(BluesySound)
Το 90% των Δυτικών λαών παίζουν σε CrossHarp (τονίζουν περισσότερο τις νότες ρουφήγματος) ενώ το 90% των Ανατολικών λαών παίζουν σε straightharp(τονίζουν περισσότερο τις νότες φυσήματος).
Τα περισσότερα τραγούδια blues-σύμφωνα με πληροφορίες από το διαδίκτυο- παίζονται στο κλειδί του Ε blues , άρα απαιτείται φυσαρμόνικα Α ( αφού το cross harp=2nd position της A είναι το Ε).

Marine Band Crossover Harmonica, Hohner: Είναι φυσαρμόνικα ποιοτική και επαγγελματική για αυτούς που παίζουν modern blues, rock, jazz, soul, or funk αφού τα bending , overblows, και overdraws γίνονται με ευκολία σε σχέση με τις κοινές διατονικές. Αυτό βοηθά βασικά τους αρχάριους στα blues. Αντί για πριτσίνια που έχουν όλες οι Marine Band οι crossover φυσαρμόνικες έχουν  βίδες στα εξωτερικά καπάκια άρα εύκολη η συντήρηση τους. Είναι εξαιρετικά αεροστεγής με ισχυρό ήχο χωρίς μικροφωνική συσκευή. Κυκλοφορεί σ’ όλα τα κλειδιά

Overbends = Overblows and Overdraws

http://www.box.com/s/zv60izobdtd6vj1qsg3x
Επειδή έχω πάρει αρκετά e-mail που αφορούν το bending-overdrawoverblow και ερωτήματα όπως: Γιατί στα 5 draw & 7 draw δεν γίνεται bending;
Σε συνέχεια των αναφερομένων γι αυτά  δίνω μια λεπτομερέστερη εξήγηση:
Το Overbend σε μια οπή είναι ένας τύπος bending όπου ο τόνος που προκύπτει είναι ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΣ απ’ ότι η φυσική νότα και των δύο γλωσσιδίων της οπής, σε αντίθεση με το απλό bending που χαμηλώνει τον τόνο των Draw γλωσσιδίων.
Αυτό συμβαίνει διότι η τεχνική overbend στην πραγματικότητα στραγγαλίζει το γλωσσίδιο που κανονικά θα έπρεπε να ηχεί και προξενεί το άλλο γλωσσίδιο της οπής να ηχήσει και όπως είπαμε δεν έχει να κάνει με το πόσο δυνατά φυσάς ή ρουφάς αλλά τεχνικής στόματος ,γλώσσας  και λάρυγγα .
Οποιαδήποτε κλειδιού φυσαρμόνικα που βγάζεις από το κουτί δεν σημαίνει ότι είναι και κατάλληλη για overbends. Όλα εξαρτώνται από το αν είναι σωστό το κενό διάστημα  μεταξύ  γλωσσιδίου και χτενιού της φυσαρμόνικας που πρέπει να είναι το ελάχιστο δυνατό. Μη σωστό διάστημα κάνει το overbendαν όχι ακατόρθωτο ,πολύ δύσκολο.
Συνεχίζεται...

430
Η χρωματική φυσαρμόνικα είναι σαν δύο διατονικές με διαφορά ενός ημιτονίου.
Πχ το κλειδί  Cχρωματικής είναι σαν μία διατονική κλειδιού C και μία  C#.
Στο μέλλον θα αφιερώσω ειδικό κεφάλαιο για τις χρωματικές.
Στις χρωματικές λοιπόν υπάρχουν οι εναρμόνιες νότες E# = F και  B# = C.
Βλέπε ΕΔΩ:
http://www.box.net/shared/cqo3z0b5z0nz5fl09arn
Πριν ασχοληθώ με τη χρωματική ποτέ δεν είχα ακούσει γι αυτές.
Κι όμως υπάρχουν και  χρησιμοποιούνται στις παρτιτούρες .
Ξεκινάω  το θέμα μ' αυτές τις 2 εναρμόνιες επειδή έχουν μεγάλη σπουδαιότητα στη χρωματική φυσαρμόνικα.
Παρατηρώντας την χρωματική της φωτογραφίας  των 12 οπών (3 οκτάβες) βλέπουμε ότι:
Η νότα F    παίζεται στη 2η  οπή με ρούφηγμα με τον μοχλό (slide)  προς τα έξω (out)
Η νότα E#  παίζεται στη 2η  οπή με φύσημα με τον μοχλό (slide)  προς τα μέσα (in).
Αυτό μας δίνει τη ευχέρεια να ανταλλάσουμε αναπνοή (ξεκούραση) αλλά και σε μερικά κλειδιά να επιτυγχάνουμε τέλειο Legato.
Αν κάποιος ξέρει να μας πει αν κάτι παρόμοιο συμβαίνει και σε άλλο μουσικό πνευστό όργανο ή να αναλύσει αυτές τις εναρμόνιες περισσότερο θα ήταν ωραίο.
Ανέφερα επίσης ότι δεν είχα ξανασυναντήσει , πριν ασχοληθώ με τη χρωματική φυσαρμόνικα, αυτές τις εναρμόνιες γιατί σε καμιά απ' τις φωτογραφίες πιάνου ή άλλων οργάνων που έχω δεν αναφέρονται ως Ε# και Β#.

431
Ποιά είναι η γνώμη σας για τις σημειολογικές παρτιτούρες ?
Εδώ θα δείτε τέτοιες παρτιτούρες:
http://www.box.net/s/tkfhv7vg3sacpppdm3z3
Κιθάρα
Όσον αφορά την κιθάρα πιστεύω ότι βοηθούν τον αρχάριο ειδικά αυτές που δείχνουν με φωτογραφίες τη θέση των δακτύλων για τα ακόρντα.

Φυσαρμόνικα
Όσον αφορά τη φυσαρμόνικα είμαι αντίθετος στη χρήση τους. Συνιστώ στους αρχάριους να αποφεύγουν αυτό το μη-πρότυπο σύστημα αριθμών, βελών, υπογραμμίσεων αριθμών, χρωμάτων κλπ. Βέβαια πολλοί αρχάριοι διαφωνούν...
Εκτός από πολύ σύντομα Licks-Riffs που χρησιμοποιούνται στα Blues αυτή η σημειολογία είναι δύσκολο ή και αδύνατον να αναγνωσθεί ειδικά όταν η μελωδία είναι γρήγορη, αν η περιέχει εισαγωγή , ρεφραίν με επανάληψη κλπ.
Μουσικοί άλλων οργάνων αγνοούν παντελώς την ύπαρξη αυτής της παρτιτούρας
Το χρόνο που θα διέθετες γι αυτές είναι καλύτερα να τον διαθέσεις να ‘’παίζεις στα δάκτυλα‘’ μια κλίμακα ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας την. Σύντομα θα διαπιστώσεις  ότι ΑΝ ΞΕΡΕΙΣ ΜΙΑ ΜΕΛΩΔΙΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΟΥ και ειδικά αν ξέρεις να τη σφυρίζεις, ΤΟΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΤΗΝ ΠΑΙΞΕΙΣ.
Οι παρτιτούρες φυσαρμόνικας είναι ένα  ‘κόλπο’ των σχολείων φυσαρμόνικας….. Θα σου δώσω μια διεύθυνση με εκατοντάδες παρτιτούρες:
http://www.harmonicacountry.com/.
Θα διαπιστώσεις ότι δεν μπορείς να παίξεις ΑΠΟΛΥΤΩΣ καμιά διότι απλά δεν ξέρεις τη μελωδία της  αλλά ούτε και τον ρυθμό της.
Εντάξει στην αρχή ,σαν αρχάριος, αν ξέρεις τον σκοπό ενός τραγουδιού και εμπιστεύεσαι αυτόν που έφτιαξε την παρτιτούρα τότε χρησιμοποίησε την.

Εάν όμως η σημειολογική  παρτιτούρα συνδυαζότανε με την στάνταρντ σημειολογία θα ήταν κάτι το ιδανικό για τη φυσαρμόνικα και ίσως και για τα άλλα όργανα.
Επίσης αν έχεις τέτοια παρτιτούρα και ταυτόχρονα έχεις και το  ηχητικό αυτής σε mp3 ή καλύτερα σε video να βλέπεις τον παίχτη  , να ακούς και ταυτόχρονα να βλέπεις την παρτιτούρα --μια ‘’δική μου’’ μέθοδο --τότε σίγουρα θα βοηθήσει.
Δύο τέτοιες δικές μου παρτιτούρες για το ‘’AVE Maria ‘’ αλλά για χρωματική φυσαρμόνικα μπορείτε να ακούσετε εδώ:
1.       http://www.youtube.com/watch?v=lGxg8W6REw0 (Embedding disabled, limit reached)
2.       http://www.youtube.com/watch?v=fRQtH36IBy0 (Embedding disabled, limit reached)

Στέφανος
 

432
 Manji

ονομάστηκε μια νέα διατονική που πήρε το όνομα της από τον ιδρυτή της Suzuki. Άρα διαφημιστικά θα πουλούσε αφού για να δοθεί το όνομα του σημαίνει καλή κατασκευή και τονικότητα.
LOW D HOHNER SPECIAL.

Άκουσετηνεδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=hOysbtr4clE&feature=related (Embedding disabled, limit reached)


Δύο φυσαρμόνικες  (LOW D και κανονική D ) σε BLUES.

Άκουσε τις εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=g-_nCSd4-7Q&feature=related (Embedding disabled, limit reached)


Suzuki ProMaster MR350V  half valved diatonic:

Εχει βαλβίδες στη χαμηλότερη νότα (γλωσσίδιο) κάθε θαλάμου οπής επιτρέποντας το overblowing να γίνει ευκολότερα ενώ στην υψηλότερη νότα( γλωσσίδιο) του θαλάμου το bending γίνεται με τον γνωστό τρόπο.
Pipe Humming:


Φυσαρμόνικα που κάνει πάρα πολύ εύκολο το Vibrato χωρίς να απαιτείται να αγωνίζεσαι για να κάνεις αεροστεγή χώρο με τα χέρια σου .Άκουσε την εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=HUzYoGZEw9A (Embedding disabled, limit reached)


Melody Maker Αφοράτην Melody Maker της Lee Oscar :
Δείτε την ΕΔΩ:
http://www.box.net/shared/sj3n65ppmv29dx8doznj
Άκουσε την εδώ:
http://www.youtube.com/watch?v=8vNoP08iQ_E&feature=related (Embedding disabled, limit reached)


ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

Στέφανος

433
 XB40 Hohner .

H μοναδική διατονική που παίζει ’’χρωματικά’’ .Το Layout της είναι το παρακάτω:
http://www.box.net/shared/h1fyh20635b664z24jxk
Είναι εντυπωσιακό , μπορείς να παίξεις 7 διαφορετικές νότες σε μια οπή (Οπή 3)
Η HohnerXB-40 είναι έτσι συντονισμένη ώστε να μπορεί να γίνει bending από 1 έως 2 ημιτόνια σε κάθε οπή με εξαίρεση στη οπή 3 draw όπου μπορεί να γίνει από 1 μέχρι 3 ημιτόνια  έτσι ώστε να είναι ολοκληρωμένη η χρωματική κλίμακα στην 1η οκτάβα της φυσαρμόνικας. Αυτό επιτυγχάνεται από 40 αντί των 20 γλωσσιδίων που έχουν οι κοινές διατονικές . Άκουσε την εδώ:
 
http://www.youtube.com/watch?v=mbED-PWnPQo (Embedding disabled, limit reached)
Και ΕΔΩ για 12-μετρο Blues:http://www.youtube.com/watch?v=W2jGN04Eqo4 (Embedding disabled, limit reached)

Auto Valve Harp
Ανήκει στην κατηγορία Φυσαρμόνικας Οκτάβας. Παίζοντας την ηχεί σαν να παίζουν ταυτόχρονα 2 παίχτες. Αυτό επιτυγχάνεται επειδή για κάθε νότα  ηχούν 2 τόνοι που απέχουν 1 οκτάβα μεταξύ τους.
Στις απλές Φυσαρμόνικες Οκτάβας το γλωσσίδιο κάθε νότας βρίσκεται  σε ξεχωριστό θάλαμο (οπή). Στην AutoValveHarp και τα blow και τα  draw γλωσσίδια βρίσκονται στον ίδιο θάλαμο κι αυτό επιτυγχάνεται με τις γνωστές μας βαλβίδες που έχουν όλες οι καλές χρωματικές φυσαρμόνικες (windsavers). Αυτή η τεχνική δίνει τη δυνατότητα στην AutoValveHarp να είναι πιο συμπαγής , να έχει δυνατό ήχο αλλά να μειονεκτεί στο ΤΡΕΜΟΛΟ και στα bendings.
Θα μπορούσαμε να συγκρίνουμε την  AutoValveHarp με την 12-χορδη κιθάρα. (Τιμή περίπου 85$)
Είναι ιδανική για εκκλησιαστικούς ύμνους αλλά και για μουσική blues.
Χαρακτηριστικά:
10 double holes, 40 reeds, Keys: A, Bb, C, D, E, F, G, Length: 4 5/8 inches
Δηλαδή ελάχιστα μεγαλύτερη σε μήκος από τις κοινές διατονικές που έχουν μήκος 4 inches.

Ακούστε την εδώ:
http (Embedding disabled, limit reached)://www.youtube.com/watch?v=NGpjfOuCA4M (Embedding disabled, limit reached)

Double sided harmonicas:


Δηλαδή 2 φυσαρμόνικες σε μία (back-back).Παράγονται  στα κλειδιά C/G ή  D/A ή Bb/F (όπως βλέπουμε τα 2 κλειδιά απέχουν μία πέμπτη)
http://www.youtube.com/watch?v=OH2dx_4NLMs&feature=related (Embedding disabled, limit reached)

Tremolo Sextet:

Μοναδικός τρόπος  τοποθέτησης  έξι διαφορετικών κλειδιών (C, D, F, G, A, Bb ) σε τροχό με μεταλλικούς αστέρες στα άκρα. Άκουσε την εδώ:http://www.youtube.com/watch?v=FmqfIrk3ZQE (Embedding disabled, limit reached)

Hammond
Σημαίνει μικρή σε μέγεθος φυσαρμόνικα αλλά με βροντερό ήχο και τονικότητα. HHammond απλώς έχει μαυριδερό χτένι  καθώς και μαυριδερό  λάκ  κάλυμμα  που πολλοί το προτιμούν περισσότερο (όπως συμβαίνει και στα χρώματα αυτοκινήτων)
Πιστεύουν (έτσι διαφημίζεται) ότι το μαύρο βάψιμο έχει καλύτερη τονικότητα.


Συνεχίζεται....

434
 
‘’Κοινές’’ Διατονικές ΦυσαρμόνικεςΤις ονομάζω ‘’Κοινές’’ για να τις ξεχωρίσουμε από τις παρακάτω ‘’Με προσόντα’’
Τις διατονικές φυσαρμόνικες τις εξετάσαμε αναλυτικά ΕΔΩ:

http://forum.kithara.gr/index.php?topic=82868.0

με πολλές ενότητες το καθένα , καλύψαμε σχεδόν τα πάντα γι αυτές και ταυτόχρονα ‘’διαφημίζοντας’’ τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφορούν στην αγορά: Οι τιμές τους κυμαίνονται από 4 ευρώ (GoldenCup) , 8 ευρώ (SilverHohner) , 25 ευρώ (MarineBand , Seydel) , 29 ευρώ (LeeOscar)

Μερικές απ’ αυτές τις κοινές φυσαρμόνικες από διάφορους κατασκευαστές μπορείτε να ακούσετε στα video μου:
Μινόρε:

εναλλακτικό κούρδισμα:

Χιτζάζ:

Ανάμικτες Μινόρε:

Τα πάντα για τη φυσαρμόνικα:

 
΄΄Με προσόντα΄΄Διατονικές Φυσαρμόνικες Τις παρακάτω φυσαρμόνικες τις ονομάζω ‘’ΜΕ ΠΡΟΣΟΝΤΑ’’ και θέτω τη λέξη σε εισαγωγικά γιατί πολλές απ’ αυτές ναι μεν έχουν μερικά ειδικά χαρακτηριστικά  σε σχέση με τις κοινές , όμως η ίδια δουλειά γίνεται και από τις κοινές. (τιμές από 43 μέχρι 90 ευρώ).
Με κανένα τρόπο δε θέλω να διαφημίσω τις αναφερόμενες αντίθετα ο αναγνώστης έχει τη δυνατότητα να μάθει τι κυκλοφορεί στο εμπόριο , να συγκρίνει ακούγοντας τις, να διαλέξει , να απορρίψει αλλά και να ψάξει και για άλλες μη αναφερόμενες εδώ:

Special 365/28 Marine Band.

Είναι όπως όλες οι MarineBand ,που το χτένι τους είναι από ξύλο (πεύκο) ,όμως είναι 14 οπών αντί 10 οπών και άρα έχει μια πλήρη οκτάβα ψηλότερη από ότι η απλή 10-οπών MarineBand. Άκουσε την εδώ:
http (Embedding disabled, limit reached)://www.youtube.com/watch?v=3BQlbK0YYxU (Embedding disabled, limit reached)

Marine Band piccolo.
Άκουσετηνεδώ:

http://www.youtube.com/watch?v=Go8W0xQuSh0 (Embedding disabled, limit reached)


Marine Band Crossover Harmonica, Hohner:


Είναιφυσαρμόνικαμεχτένιαπόμπαμπού, ποιοτικήκαιεπαγγελματικήγιααυτούςπουπαίζουν modern blues, rock, jazz, soul, or funk αφούτα bending , overblows, και overdraws γίνονταιμεευκολίασεσχέσημετιςκοινέςδιατονικές. Αυτό βοηθά βασικά τους αρχάριους στα blues. . Άκουσε την εδώ:       http://www.youtube.com/watch?v=58SpULSUl_w&feature=related (Embedding disabled, limit reached)

HohnerCrossHarp

παίρνει το όνομα από το στυλ παιξίματος που μεταμορφώνει ένα απλό παίχτη διατονικής φυσαρμόνικας σε κυρίαρχο στο παίξιμο Blues.Το χτένι είναι από πλαστικό (αντί από μπαμπού της παραπάνω αναφερθείσης crossover).Έχει πιο παχιά γλωσσίδια απ’ τις κοινές διατονικές (1.05mm αντί 0.9mm ) ώστε να εξασφαλίζουν πιο δυνατό ήχο και πιο εύκολο bending.
! No longer available (Embedding disabled, limit reached)


Συνεχίζεται....

435
Ακριβώς αυτό ήθελα να διορθώσω αλλά δεν υπήρχε η τροποποίηση.
Ευχαριστώ και μπράβο για την παρατηρητικότητα


Δηλαδή απλά ρωτάω: Γιατί ο κατασκευαστής φυσαρμόνικων έδωσε το όνομα F# και όχι Gb ενώ δίνει Ab και όχι G# , Db και όχι C# ,Bb και όχι A#??
Στέφανος

436
 Στην Equal Temperament –βλέπε:
 
[font=]http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83218.0[/font]
 
  το F# = Gb και είναι τόνοι ίδιοι σε συχνότητα και ονομάζονται εναρμόνιοι.
  Όλα τα κλειδιά όλων των κατασκευαστριών εταιρειών φυσαρμόνικας έχουν τα ονόματα :
 Low G -Ab-A-Bb-B-C-Db-D-Eb-E-F-F# -High G   
  Γιατί όμως γίνεται εξαίρεση στο κλειδί F# και δεν ονομάζεται Gb ?
 Το ίδιο και για άλλα πνευστά όπως οι τρομπέτες:
 Έτσι οι τρομπέτες ονομάζονται Bb & Eb  αντί για A#  και D# αντίστοιχα.
  Θα δώσω 3 εξηγήσεις που έχω τη γνώμη είναι σωστές. Ποιά είναι η γνώμη σας
 
  Απάντηση 1η:
 
 Το κλειδί του Gb  έχει 6 υφέσεις  :  Gb Ab Bb Cb Db Eb F.
  Το κλειδί του F#  έχει 6 διέσεις   :   F# G# A# B C# D# E#
 Ομοίως :
 Το κλειδί του Bb έχει 2 υφέσεις: Bb  C   D Eb F  G  A
  Το κλειδί του A# έχει 10 διέσεις : A#B#C##D#E#F##G##
 Άρα ένα λόγος είναι ότι διαλέγουμε το κλειδί με τις λιγότερες υφέσεις/διέσεις για την ονομασία του οργάνου στο αντίστοιχο κλειδί
 
Απάντηση 2η:
 
 Όταν μελετάμε μια κλίμακα ή ένα κλειδί το σωστό είναι να την ονομάζομε έτσι ώστε σ’ αυτήν να υπάρχουν όλα τα γράμματα A B C D E F G και να μη λείπει κανένα.
 Για καλύτερη κατανόηση:
 Αν το παραπάνω κλειδί F# : F# G# A# B C# D# E# ονομαζόταν Gb τότε  το G θα εμφανιζόταν 2 φορές
 
Απάντηση 3η:
 
 Καλόν είναι σωστό να αποφεύγεται η μίξη διέσεων και υφέσεων στην ίδια κλίμακα
Στέφανος

437
 HarmonicaAir-Machine
 
  Είναι μια μηχανή αέρα που πρέπει να διαθέτουν όλα τα καλά καταστήματα που εμπορεύονται φυσαρμόνικες με την οποία , πριν εκτελέσουν μια παραγγελία ,ελέγχουν όλα τα γλωσσίδια (reeds) της φυσαρμόνικας.
 Συγκρατητήρες διατονικής φυσαρμόνικας
 Δείτε τις φωτογραφίες ΕΔΩ:
 http://www.box.net/shared/c6qvbov29lqt52nrcz8o
 Είναι συσκευές (Hand Free) που συγκρατούν τη φυσαρμόνικα ώστε να μένουν τα χέρια ελεύθερα για παίξιμο κιθάρας για συνοδεία.
 Κοινός Λαιμού
 βλέπε video:
 
http://www.youtube.com/watch?v=4LrwJC-US-E&feature=related

 b)         Εργονομικός  Λαιμού
 
 
c)         Σε βάση Μικροφώνου
 
Είναι μία κοινή βάση  μικροφώνου όπου με κάποιο δικό μας τρόπο (προσαρμόζοντας ένα κλίπ ) στηρίζεται η φυσαρμόνικα.
 
http://www.youtube.com/watch?v=1cwIpu1q8Qw

  d)        harphugger
 
Αποτελείται από μία κοινή βάση  μικροφώνου όπου όμως αντί για κλίπ τοποθετείται αυτός ο έξυπνος μηχανισμός.
http://harphugger.com/
Τροχός για φυσαρμόνικες
 Δείτε τη φωτογραφία ΕΔΩ:
 http://www.box.net/shared/srvnag79roxq12c9g35x
 
 Μillioniser
 
 http://www.box.net/shared/04uqqdbmd0e3eqv6j96z
 
 
Περισσότερα για τη millioniserΕΔΩ:
 
http://www.millioniser.com/
 
[/size]Εργαλειοθήκες – Ανταλλακτικά διατονικής φυσαρμόνικας:[/size]
[/size] [/size]
[/size]Βλέπε φωτογραφία ΕΔΩ:
[/size] 
[/size]http://www.box.net/shared/qmxqjsavz8um22473v0r

438
 
Στην κιθάρα η απόσταση από τάστο σε τάστο είναι πάντα ένα ημιτόνιο ,δηλαδή η τονική απόσταση μετρούμενη με θεώρηση ημιτονίων είναι η ίδια, ενώ η απόσταση σε mm είναι κάθε φορά διαφορετική είναι όμως ανάλογη της συχνότητας που παράγεται πατώντας κάποιο τάστο.
Επομένως το ημιτόνιο δεν ισοδυναμεί με μήκος που να ισχύει για όλα τα τάστα άρα γι αυτό απέχουν μεταξύ τους διαφορετικό μήκος.
Άρα το ημιτόνιο δεν μπορεί ποσοτικά να προσδιοριστεί από μία συγκεκριμένη μεταβολή μήκους που να ισχύει για όλα τα τάστα.
Δηλαδή τα τάστα είναι τοποθετημένα έτσι ώστε κάθε φορά που το πιέζουμε, το ισοδύναμο μήκος χορδής που φτιάχνεται  από πίεση του δακτύλου μας να είναι 1,059463 φορές μικρότερο  από ότι αν πιέζαμε  το δάκτυλο μας στο προηγούμενο τάστο ή αντίστοιχα 1,059463 φορές μεγαλύτερο από ότι αν πιέζαμε  το δάκτυλο μας στο αμέσως επόμενο.
Βλέπε κεφάλαιο ‘’Κουρδίσματα – ενότητα Equal Temperament ΄΄ ΕΔΩ:
Κουρδίσματα Φυσαρμόνικας
Τα μήκη χορδών αλλά και η συχνότητα  ακολουθούν  μια γεωμετρική πρόοδο και  το "βήμα" της γεωμετρικής προόδου στην οποία ανήκουν οι τιμές συχνότητας των μουσικών φθόγγων της Equal Temperament είναι το 1,059463  .
 
Στέφανος

439
ΔΙΑΤΟΝΙΚΕΣ
Οι απλές διατονικές έχουν γλωσσίδια κουρντισμένα στις φυσικές νότες της κλίμακας μιας φυσαρμόνικας.
Έτσι η Hohner για παράδειγμα χρησιμοποιεί 3 διαφορετικούς τύπους Temperament για τις 10-οπών διατονικές.
1.       Tα γλωσσίδια στις φυσαρμόνικες τύπου Marine Band της Hohner έχουν τροποποιηθεί ανάλογα με το στυλ της μουσικής από το παλιό στυλ Country μέχρι το  στυλ Blues και Rock.
2.       Tα μοντέλα MS Models Blues Harp κατάλληλα για όλα τα στυλ μουσικής Blues, Folk, Rock και Country — αλλά και για παίξιμο της φυσαρμόνικας σε  “Straight Harp” ή “Cross Harp” positions.
 
Η Hohner ανακάλυψε ότι η πλειονότητα των παιχτών διατονικής είναι ευχαριστημένοι με κούρδισμα στους Α442 -η Lee Oscar στους Α441.
Αυτό γίνεται έτσι ώστε σε περιόδους έντασης ο τόνος να βαίνει προς ύφεση ενώ στο κανονικό παίξιμο να μη επηρεάζει την υπόλοιπη ορχήστρα.
 
Πρακτικά μιλώντας ποιο λοιπόν είναι το καλύτερο κούρδισμα για μια φυσαρμόνικα που θα παίζει με ένα πιάνο κουρδισμένο στους Α440;
Η απάντηση είναι η Α442  ώστε σε περιόδους έντασης ο τόνος να βαίνει προς ύφεση ενώ στο κανονικό παίξιμο να μη επηρεάζει. Αν δε  κουρδίσουμε χαμηλότερα από Α440 οι πιθανότητες να ακουγόμαστε ξεκούρντιστοι πολλαπλασιάζεται.
Συνήθως  στις standard  διατονικές των 10- οπών οι νότες 3η και 5η της κλίμακας κουρδίζονται ελαφρώς προς ύφεση  περίπου 4 υποδιαιρέσεις  για να δώσουν στις φυσαρμόνικες την πατροπαράδοτη αίσθηση του just  temperament
 
Τελικό Συμπέρασμα:
Μερικοί ακροατές προτιμούν να ακούν ελαφρώς σε δίεση τους ήχους άλλοι δεν το υποφέρουν.
Σε μερικούς αρέσει το Equal Temperament σε άλλους όχι.Μερικοί συμβιβάζονται μεταξύ Equal Temperament και Just Intonation, άλλοι όχι.
Η μέθοδος που θα ακολουθήσει στο νέο θέμα αποτελεί ένα πρακτικό τρόπο κουρδίσματος μερικοί θα την προτιμήσουν μερικοί όχι .
Εγώ πάντως έκανα δοκιμές σε πολλές φυσαρμόνικες με άριστα αποτελέσματα.
 Η ‘’ζωή’’ σαν κουρδιστής φυσαρμόνικων δεν είναι εύκολη.
  Στέφανος

ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

440
ΧΡΩΜΑΤΙΚΕΣ
Είναι ‘σε “Equal Temperament” κουρδισμένες.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα στη χρωματική να είναι κουρδισμένη άσχετα με το τι κλειδί κι αν παίζει. (Με μια χρωματική ενός κλειδιού πχ C μπορούμε να παίξουμε όλα τα υπόλοιπα κλειδιά).
Αν και η χρωματική είναι συντονισμένη σε “Equal Temperament” μπορεί να παίξει περιορισμένα ακομπανιαμέντα (συγκεκριμένα μόνο 2 –για το κλειδί C ,τα ακομπανιαμέντα C και Dm).
Με χρήση όμως ΑΡΠΕΖ μπορούν να παιχτούν κι εδώ όλα τα ακομπανιαμέντα.
Εξαιρέσεις στις χρωματικές, αποτελούν τα μοντέλα Koch #980 model και Slide Harp .
Αυτά τα μοντέλα είναι “Just Temperament” όπως δηλαδή και οι κοινές διατονικές Marine Band. (Δηλαδή είναι μοντέλα που παίζουν όπως όλες οι διατονικές με bending –κούρδισμα Richter-αλλά έχουν και slide μοχλό που επιτρέπει να παίζουμε και τις διέσεις όλων των τόνων όπως συμβαίνει στις χρωματικές. Φυσικά είναι μεγαλύτερου μεγέθους.
Ετσι λοιπόν όταν τα όργανα είναι χρωματικά – συνήθως έχοντας 12 νότες ανά οκτάβα- όπως το πιάνο, η κιθάρα…τότε το Equal Temperament είναι το καλύτερο κούρδισμα για να ηχεί ισοδυνάμως ‘ωραία’ ή ‘άσχημα’ (υποκειμενική αντίληψη).
Πάντως μπορεί να έχουμε και όργανο με 12 νότες ανά οκτάβα με διαφορετικό Temperament αν πρόκειται πχ να κάνουμε ακομπανιαμέντα να ηχούν ‘πιο γλυκά ΄. Τότε φυσικά το όργανο αυτό θα ηχεί τέλεια στο συγκεκριμένο κλειδί αλλά θα ηχεί κάκιστα σε οποιοδήποτε άλλο κλειδί ειδικά όσο απομακρυνόμαστε από το «βασικό κλειδί»  γύρω από τον «Κύκλο των Πέμπτων». βλέπε :
http://www.box.net/shared/zhcsdhicc47srec1ks0q
Είτε χρησιμοποιήσετε τη μέθοδο που θα αναλύσουμε στη  θέμα με τίτλο ‘’Πρακτική μέθοδος για το κούρδισμα φυσαρμόνικας’’ είτε θεωρήσετε ότι το tuner σας είναι ακριβές και στις 2 περιπτώσεις απαιτείται να γνωρίζετε τη συχνότητα ΑΝΑΦΟΡΑΣ (Α441…) που χρησιμοποίησε ο κατασκευαστής και να τη θέσετε στο tuner σας
Η Lee Oscar στο φυλλάδιο που δίνει στο σετ εργαλείων της ενώ χρησιμοποιεί την Α440 για Equal Tuning όμως επισημαίνει "LEE OSKAR HARMONICAS ARE EQUAL TUNED TO A441 TO A442+."
Ο πίνακας της LEE OSKAR για Equal Tuning δίνει τις αποκλίσεις σε cents για κάθε νότα της φυσαρμόνικας και καμιά απ’ αυτές τις αποκλίσεις δεν είναι μηδέν. Ετσι δίνει: 1.00Hz=4 Cents; 0.50Hz=2 Cents; 0.25Hz=1 Cent ακόμα και αυτές οι τιμές δεν είναι επακριβείς αλλά κατά προσέγγιση διότι η αξία που έχει ένα Cent σε Hz δεν είναι σταθερή σε όλο το φάσμα των συχνοτήτων-τονικού ύψους .
Αν λοιπόν χρησιμοποιήσεις το Tuner σου και κατά το κούρντισμα τοποθετήσεις αυτές τις παραπάνω τιμές τότε θα είναι «εργοστασιακά κουρντισμένη» αλλά όχι επακριβώς Equal Temperament.
Για πλήρης πληροφορίες για κούρντισμα διατονικών και χρωματικών δείτε:
Το video ΕΔΩ:
 

 
Δύο επιπλέον παραδείγματα για καλύτερη κατανόηση
 
a)            Τελικά σε τι αναφορά θα πρέπει να κουρντίζω τη χρωματική φυσαρμόνικα;
Εάν έχω μάθει να παίζω ήπια φυσώντας /ρουφώντας (μειονότητα των παιχτών)  τότε σίγουρα δεν προξενώ ύφεση στα γλωσσίδια και άρα παίρνω σαν αναφορά το Α440.Αν όμως έχω μάθει να παίζω με ένταση φυσώντας /ρουφώντας τότε παίρνω σαν αναφορά το Α442 ή και Α443.
 
b)            Ας υποθέσουμε ότι θέλω να έχω μια χρωματική έστω κλειδί C με την οποία θέλω να παίζω μόνο Blues .Και στην παραπάνω a) και σ’ αυτή b) περίπτωση τί κούρδισμα πρέπει να κάνει ο κιθαρίστας που θα με συνοδεύει;
Τότε την κουρδίζω όπως απάντησα στην a) και κατόπιν κουρδίζω τα γλωσσίδια τρίτης και εβδόμης κατά 4 cents να βαίνουν προς ύφεση από την συχνότητα αναφοράς.
Ο κιθαρίστας θα πρέπει να κουρδίσει σε Equal Temperament χρησιμοποιώντας tuner με αναφορά στην Α440. Τότε η χρωματική σου θα ακούγεται κουρδισμένη με την κιθάρα.
Αν όμως ο κιθαρίστας κουρδίσει με αναφορά Α442 ή ψηλότερα τότε η χρωματική σου θα ακούγεται ξεκούρδιστη.
 
Σημειωτέον ότι τα 4 cents δεν θα δείχνουν τη διαφορά στο κλειδί του C , όμως σε ψηλότερα κλειδιά (ειδικά Ε και Β) οι τονικές θα ακούγονται εκτός κουρδίσματος.
Συνήθως οι παίχτες Blues με διατονική ,αν παίξουν blues με τη χρωματική χρησιμοποιούν την 3η position χωρίς το μοχλό της(slide).Στην C χρωματική αυτό είναι η D Dorian mode.


Συνεχίζεται.....

441

 
 Πότε και πώς γίνεται το κούρδισμα φυσαρμόνικας;Ο χρόνος, η ηλικία και η χρήση προξενούν ελαφρές αλλαγές στον τόνο. Η πίεση από τις εισπνοές-εκπνοές, το στυλ παιξίματος, το περιβάλλον, ο τόπος, η θερμοκρασία, η υγρασία, η απόθεση σάλιου, οι βαλβίδες και οι πλακέτες των γλωσσιδίων όλα αυτά επηρεάζουν την τονικότητα της φυσαρμόνικας.
Να γιατί το να ελέγξουμε την τονικότητα με ένα tuner είναι εξαιρετικά δύσκολο. Με τόσες μεταβλητές που αλλάζουν ραγδαία είναι δύσκολο να πούμε πια ένδειξη στο tuner είναι ακριβής.
 Όσο πιο αξιόπιστο είναι το tuner τόσο η σύγχυση μπορεί να μεγαλώνει. Ένα όμως από τα πιο ευχάριστα χαρακτηριστικά της φυσαρμόνικας είναι η ικανότητα που έχουν οι νότες της να αλλάζουν ελαφρώς από πλήρη συντονισμό σε ελαφρό αποσυντονισμό με εντολή του παίχτη. Αυτό το χαρακτηριστικό το ονομάζουμε ΕΚΦΡΑΣΗ είναι κάτι που δεν έχουν τα όργανα με πλήκτρα. Εννοώ ότι στο κλασικό πιάνο δεν υπάρχει αυτή η δυνατότητα. Στο ηλεκτρικό πιάνο, γίνεται μέσω εξωτερικού ελέγχου. Για παράδειγμα εξωτερικό Pitch Bend Controller .
Όμως στη φυσαρμόνικα η δυνατότητα είναι ‘’μεγάλη’’ λόγω των bendings.
Πχ μόνο από την νότα G, οπή 3 ρούφηγμα, με το bending μπορώ να πάρω τις νότες : G-B-Bb-A-Ab και δεκάδες ψευδο-bendings (μικροαλλοιώσεις από 1 ως 100 cents).Δείτε το ΕΔΩ:
http://www.box.net/shared/vm088d3l7kbjzv9lmx1f
 
•             Όταν κουρδίζεις τη φυσαρμόνικα να λάβεις υπ’ όψη ότι αν συνηθίζεις να παίζεις φυσώντας δυνατά (συνήθεια που κοστίζει) πιθανώς να θέλεις να κουρδίσεις τα γλωσσίδια να βαίνουν προς δίεση, αφού όσο πιο δυνατά φυσάς τόσο ο τόνος βαίνει προς ύφεση.
•             Μη κουρδίζεις κρύα φυσαρμόνικα, αφού το κρύο παράγει ελαφρώς υψηλότερο τόνο. Θέρμανε την με την αναπνοή σου.
•             Απέφευγε να φυσάς/ρουφάς  για πολύ ώρα στο ίδιο γλωσσίδιο καθώς βαθμιαία θα αναπτυχθεί υγρασία.
•             Όταν κουρδίζεις τη φυσαρμόνικα, συνήθως αυτό γίνεται χωρίς τα καπάκια , έχε υπ’ όψη ότι όταν τα βάλεις ό τόνος θα πέσει ελαφρώς.(αυτός είναι ο λόγος που πρέπει να κουρδίζουμε όλα τα γλωσσίδια ελαφρώς με δίεση).
 
Ο συντονισμός γλωσσιδίου σε δίεση γίνεται αφαιρώντας μέταλλο από τη βάση του γλωσσιδίου(κοντά στο πριτσίνι ή τη βίδα αναλόγως) χρησιμοποιώντας μια μικρή λίμα κοσμημάτων για αρκετή ποσότητα μετάλλου ή πολύ ψιλό σμυριδόπανο ή γυαλόχαρτο ή και ξυραφάκι για μικρότερη ποσότητα
Ο συντονισμός γλωσσιδίου σε ύφεση γίνεται αφαιρώντας μέταλλο από την άκρη του.
Τα μακρύτερα γλωσσίδια απαιτούν αφαίρεση μεγαλύτερης ποσότητας μετάλλου για να δώσουν την ίδια ποσότητα αλλαγής(πχ ¼ του ημιτονίου) απ’ ότι τα βραχύτερα γλωσσίδια.
Αυτοί η μέθοδοι αφαίρεσης μετάλλου γίνονται για μέχρι αλλαγές ¼ του ημιτονίου. Για περαιτέρω αλλαγή μπορείς να βάλεις κόλληση με κολλητήρι αν πρόκειται να πάμε το γλωσσίδιο προς ύφεση ενώ για αλλαγές μεγαλύτερες ¼ του ημιτονίου προς δίεση καλύτερα να αλλαχθεί πλήρως το γλωσσίδιο (οδηγία Hohner).
Η ποσότητα μετάλλου που των Χ cents που πρέπει να αφαιρεθεί ή να προστεθεί από τα γλωσσίδια ώστε η φυσαρμόνικα να μπορεί να παίζει σ’ όλα τα κλειδιά ισοδύναμα  είναι Equal Temperament.
Αρα βλέπουμε ότι ο τόνος επηρεάζεται από τη στοματική και λαρυγγική κοιλότητα του παίχτη γι αυτό και είναι αδύνατο να κουρδιστεί ένα γλωσσίδιο ακριβώς σ’ έναν τόνο γιατί δεν είναι μόνο η ίδια η φυσαρμόνικα που το επηρεάζει.
Μπορείς να κάνεις αυτό το τεστ φυσώντας τη μια φορά με κλειστή και την άλλη με ανοιχτή μύτη με λίγη η περισσότερη διαρροή αέρα και θα διαπιστώσεις κάθε φορά ότι το κουρδιστήρι δείχνει μερικά cents διαφορετικά την κάθε φορά.
 Αρα εκ προοιμίου κουρδίζουμε το γλωσσίδιο πάντα να βαίνει προς δίεση. Εκτός των παραπάνω, κούρδισμα με λίγη δίεση δίνει πιο λαμπερό και εντυπωσιακό ήχο.
 
Όμως να έχεις πάντα υπ’ όψη ότι ο καλύτερος κριτής είναι το αυτί σου ακόμα κι αν χρησιμοποιήσεις ένα από τα ακριβέστερα tuners για το κούρδισμα.
 
Συνεχίζεται......

442
Συνέχεια .... Διόρθωση
''Δείτε  τον κύκλο των Πέμπτων στον οποίο θα βρείτε  πλήρης εφαρμογές στις θέσεις (Positions)  παιξίματος της φυσαρμόνικας. (  Straight  Harp και Cross Harp). ΕΔΩ:
http://www.box.net/shared/tdcqugrjo9nhh7tzzism'' = Λάθος
 


Η σωστή εικόνα για τον κύκλο των πέμπτων είναι ΕΔΩ:
http://www.box.net/shared/c1aqq81r2qoggm9yomf3


443
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ...
Ο σκοπός μου , αφού δεν είμαι μουσικός, ήταν να δώσω ένα κατανοητό τρόπο διδασκαλίας για κάποιους  λάτρεις της μουσικής που δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρες με νότες και απλώς έχουν  στοιχειώδεις  γνώσεις μουσικής όπως για το που γράφονται οι νότες στο πεντάγραμμο και τι είναι οπλισμός.
Ένας τέτοιος ‘’μουσικός’’ που θέλει με το όργανο που παίζει (Διατονικό ή χρωματικό) να προχωρήσει άμεσα να μάθει και μερικούς δρόμους (τρόπους), μπορεί να το κάνει εκτυπώνοντας  τις 6 παραστατικές , καθαρογραμμένες, ευκολονόητες  σελίδες  μου  ΕΔΩ:


http://www.box.net/shared/0cm8gduisr812is5as1z
http://www.box.net/shared/6ru9vv3o0dpel5l3qz8q
http://www.box.net/shared/tpzkrllkcn8p2ke1fgy3
http://www.box.net/shared/nbo90c7gpob68zoel835
http://www.box.net/shared/uknxm41fgj54olk8re7o
http://www.box.net/shared/qpucfe6v63p2vjafz38y

Αλλά και ακόμα αν δεν έχει καθόλου γνώσεις θεωρίας , έχοντας ‘’μουσικό αυτί’’  εκτυπώνοντας μόνο αυτή τη σελίδα , που την ονόμασα ‘’Το ευαγγέλιο για την άμεση εκμάθηση των δρόμων ’’ μπορεί να μάθει άμεσα τους δρόμους:

http://www.box.net/shared/6ru9vv3o0dpel5l3qz8q
Μέρος από το ρεπερτόριο μου σε Phrygian Dominant ή όπως σύμφωνα με την Wikipedia Hitzaz  ή  Hijaz  ή  Mixolydian b9b13 ή Harmonic minor perfect 5th below ή Dominant flat 2 flat 6 (στην jazz), ή απλώς the 5th Ahava Rabbah ή Freygish  ή......

Το 95% του παρακάτω ρεπερτορίου μου είναι λυπητερό τόσο στην μελωδία όσο και στους στίχους.

Ακούστε το τροπάριο της Μεγάλης Παρασκευής ΕΔΩ:

http://www.box.net/shared/uk3af4bc64y05j9qlgzs

Λυπητερά

ΓΙΑΣΕΜΙ ΜΟΥ - ΑΦΗΝΩ ΓΕΙΑ ΣΤΟ ΜΑΧΑΛΑ - ΜΙΑ ΠΑΣΧΑΛΙΑ
ΤΩΡΑ ΕΙΝ' ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ - ΜΙΑ ΠΕΡΔΙΚΑ  - ΣΗΜΕΡΟΝ ΚΡΕΜΑΤΑΙ (μοιρολόγια-καθιστικά)
ΠΑΡΕ ΜΕ ΚΑΙ ΜΕΝΑ ΜΠΑΡΜΠΑ
ΚΑΛΕ ΞΕΝΟΣ - ΜΕΣ' ΤΑ ΣΤΕΝΑ ΔΡΟΜΑΚΙΑ Ω ΜΑΓΙΑ ΜΟΥ 'ΚΑΝΕΣ (Συρτά)
ΠΑΣΑΤΕΜΠΟΣ-ΣΤΟΥ ΧΑΡΟΚΟΠΟΥ-ΣΥΡΑ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗ (Χασάπικα)
ΤΟΥΤΟ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΑΚΙ - ΠΟΥΛΑΚΙ ΞΕΝΟ ΜΙΑ ΚΛΑΡΑ (τσάμικα)

 
Παρακάτω δίνω παραδείγματα oriental  στον δρόμο χιτζάζ:

ΕΙΔΑ ΚΙ ΕΠΑΘΑ ΚΥΡΑ ΜΟΥ -  ΖΑΪΡΑ -  ΖΙΓΚΟΥΑΛΑ - Η ΡΟΖΑ Η ΝΑΖΙΑΡΑ - ΜΑΓΕΜΕΝΗ ΑΡΑΠΙΑ  -ΜΙΣΙΡΛΟΥ -ΜΟΝΟΠΑΤΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ και δεκάδες Ινδικά , εβραϊκά (όπωςHava Nagila) και  – Vucovo (σέρβικα)

Εύθυμα
ΕΧΕ ΓΕΙΑ ΠΑΝΑΓΙΑ - ΣΕ ΕΙΔΑ ΝΑ ΚΛΑΔΕΥΕΙΣ –ΣΟΥΣΟΥΡΑΔΑ -ΤΙ ΜΑΛΑΜΩ ΜΟΥ ΤΙ(ΓΑΛΑΝΗ )
ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ ΚΑΙ ΒΡΑΔΙΑΖΕΙ -Ο ΚΟΣΜΟΣ ΟΛΟΣ ΤΩΡΑ

 

444
Ρίξε μια ματιά στο παρακάτω άρθρο:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83581.msg663532
 
Θα βρείς οδηγίες για τους μετρονόμους , ηχητικά και video παραδείγματα , και γενικά για τη Ρυθμική Αγωγή (tempo)
Επίσης το αρθρο:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83568.0
που θα εμπλουτίζεται συνεχώς και θα αφορά τα στοιχειώδη και βασικά για την κιθάρα και φυσαρμόνικα χωριστά και μαζί
 
Στέφανος
 

445
 
ΜΕΤΡΟΝΟΜΟΙ

Δείτε στις παρακάτω 2 φωτογραφίες όλες τις λεπτομέρειες που αφορούν τους μετρονόμους. ΕΔΩ:

http://www.box.net/shared/sz7in1vv3amgatb64fcs

http://www.box.net/shared/nia3y7uyrtxbqrqy9na4

Δείτε το video μου με λεπτομέρειες για μετρονόμους ΕΔΩ:

http://www.youtube.com/watch?v=VxFrbHlMEFg

Ένα απλό και ένα σύνθετο μετρονόμο online μπορείτε να δείτε εδώ:

http://a.bestmetronome.com/

http://www.gieson.com/Library/projects/utilities/metronome/

Αντί με μετρονόμο χρησιμοποίησε Ετοιμους Ελληνικούς Ρυθμούς Ντραμς ΕΔΩ:

http://www.harmonicaclub.com/cgi-bin/harmonicaclub/pm.cgi?action=display&login=stefanos

Αυτούς τους ρυθμούς τους έφτιαξα απομονώνοντας τα ντραμς από Ελληνικά τραγούδια


 Ακούστε το παρακάτω ηχητικό: http://www.box.net/shared/t86et4u352j4loz8h9ey
  Στην αρχή συνοδεύω το τραγούδι με κιθάρα πρώτα με 2 ακομπανιαμέντα /ανά μέτρο και στη συνέχεια με 6 ακομπανιαμέντα (αρπέζ)/μέτρο.Δηλαδή ή χρησιμοποιήσω την 1η ή τη 2η ταχύτητα tempo ο ρυθμός είναι ο ίδιος. Μετά ακούγεται το ίδιο τραγούδι  σε 6/8 την πρώτη φορά με tempo = 207 κλικ/λεπτό ή (6 κλικ/μέτρο-1 κλικ σε κάθε όγδοο) και τη δεύτερη φορά με tempo = 69 κλικ/λεπτό (2 κλικ/μέτρο-1 κλικ σε κάθε τέταρτο παρεστιγμένο –αφού 1 τέταρτο παρεστιγμένο =3/8= 1 κλικ και άρα 2 τέταρτα παρεστιγμένα = 3/8+3/8= 6/8=2 κλικ). (Δείτε για πλήρης λεπτομέρειες τις προηγούμενες φωτογραφίες).
 
ΤΕΛΟΣ ΑΡΘΡΟΥ

446
ΘΕΩΡΙΑ & Πράξη από ''μουσικό''
Εισαγωγή:
Εισαγωγή:
Πολλοί και κυρίως επαγγελματίες του χώρου ίσως πουν: όχι πια άλλη θεωρία αυτού του επιπέδου! Κάποιοι άλλοι ίσως  την βρουν χρήσιμη αν και παρόμοια θέματα υπάρχουν σε παλιότερες συζητήσεις. Εγώ πιστεύω ότι έγραψα την δική μου πρόταση για βέλτιστο "επίπεδο"- ειδικά σε ότι αφορά τις φωτογραφίες. Είναι δε γνώσεις ενός απλού ερασιτέχνη που αποκτήθηκαν με ερωτήσεις, διασταυρώσεις, μελέτη αλλά και επεξεργασία ξενόγλωσσων κειμένων - πιστέψτε δεν είναι κάποια μετάφραση ή copy/paste από ελληνικά ή ξένα συγγράμματα -απ’ όπου απλώς προέρχεται σχεδόν το σύνολο των σκαριφημάτων και φωτογραφιών που παραθέτω .
Άρθρα που έχουν σχέση με την εκμάθηση μουσικής - κατά την γνώμη μου , πρέπει να επαναλαμβάνονται σε τακτικά χρονικά διαστήματα. Όταν αυτά είναι γραμμένα από διαφορετικούς συντάκτες ,που αναφέρονται στο ίδιο θέμα, τότε παρέχεται η ευχέρεια στον αναγνώστη να κάνει και κάποια διασταύρωση των αναφερομένων στοιχείων ή αν κάτι δεν κατάλαβε από το ένα άρθρο τότε ίσως να το καταλάβει από άλλο. Αυτό είναι πάρα πολύ ωφέλιμο. Αν είναι δε τα νεώτερα και «εμπλουτισμένα» με νέες πληροφορίες τότε ακόμη καλύτερα .....
Αν και δεν είμαι μουσικός- όμως επειδή απ’ την αγάπη για τη μουσική έχω κατανοήσει ,έτσι πιστεύω, πολλά που πρώτα τα θεωρούσα πολύ δύσκολα- είμαι βέβαιος ότι αυτά θα βοηθήσουν και πολλούς άλλους-ειδικά αδαείς και αρχάριους- να μάθουν ευκολότερα το μουσικό τους όργανο αλλά και να εμπλουτίσουν τις μουσικές τους γνώσεις.
Ξέρω ότι η διδασκαλία δεν είναι δουλειά του καθενός που απλώς έχει μεράκι και καλή θέληση. Όμως τόλμησα να τα γράψω πιστεύοντας- έχοντας διδάξει για 10ετία διάφορα μαθήματα- ότι πληρώ τις προϋποθέσεις που απαιτούνται για τη διαχείριση και αναμετάδοση της συγκεκριμένης γνώσης .
Βέβαια ένας δάσκαλος ,ένα ωδείο ή κάποια μουσική σχολή, ή βιβλία μουσικής θεωρίας θα  είναι ότι το καλύτερο. Έτσι το παρών δεν σκοπεύει να αντικαταστήσει αυτά αλλά  να στοχεύσει σ’ αυτά στο μέλλον.
Τα σχεδιαγράμματα είναι προσεκτικά επιλεγμένα και διασκευασμένα για τον Έλληνα αναγνώστη και στα οποία αναφέρεται η διεύθυνση προέλευση τους. Εννοείται ότι για τον αναγνώστη που έχει μερικές στοιχειώδεις γνώσεις μουσικής θεωρίας από το σχολείο οι 3 αυτές ενότητες με τα περιληπτικά  θέματα της θεωρίας της μουσικής θα τον βοηθήσουν ταχύτερα να μάθει οποιοδήποτε όργανο.
Εγώ επειδή έμαθα κορνέτα στη Φιλαρμονική του Δήμου και κατόπιν μόνος μου  κιθάρα ,διατονική φυσαρμόνικα και χρωματική φυσαρμόνικα , φλογέρα και ζουρνά... τα ηχητικά παραδείγματα και Videos των άρθρων μου αναφέρονται σ’ αυτά τα όργανα.

Στη δε θεωρία που περιγράφω θα ασχοληθώ μόνο με το γνώμονα (κλειδί) του σολ που χρησιμοποιείται στα ανωτέρω μουσικά όργανα.
Το άρθρο αυτό να θεωρηθεί συμπληρωματικό των Μαθημάτων Μουσικής που έχουν ήδη δημοσιευτεί.
Τόλμησα και έγραψα το άρθρο αυτό –πιστέψτε δεν είναι κάποια μετάφραση ή αντιγραφή από ελληνικά ή ξένα συγγράμματα -σε τρείς περιληπτικές ενότητες:

1.    Στοιχειώδεις Γνώσεις Μουσικής Θεωρίας
2.    Βασικές Γνώσεις Μουσικής Θεωρίας και
3.    Προχωρημένες Γνώσεις Μουσικής Θεωρίας


Το άρθρο αυτό είναι τελείως απαραίτητο για την κατανόηση των ενοτήτων της Κιθάρας, Χρωματικής Φυσαρμόνικας, Φλογέρας   που θα ακολουθήσουν με λεπτομέρειες:

1. ΣΤΟΙΧΕΙΩΔΕΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ

Ορισμός της Μουσικής Νότας
Στη μουσική ο όρος ‘’νότα’’ έχει 3 σημασίες:
  • Νότα είναι ο τόνος ενός καθορισμένου ήχου. Πχ όταν πατάμε το πλήκτρο ενός πιάνου ή φυσάμε σε μια οπή μιας φυσαρμόνικας ακούμε έναν συγκεκριμένο ήχο που είναι η νότα.
  • Νότα είναι και το σύμβολο ενός τέτοιου τόνου, που δείχνει τη θέση του στο πεντάγραμμο καθώς και τη διάρκεια του από το σχήμα του συμβόλου (πχ ολόκληρο-ήμισυ-τέταρτο-όγδοο-δέκατο έκτο).
  • Νότες είναι και τα πλήκτρα του πιάνου ή οι οπές μίας φυσαρμόνικας κλπ.


Κλειδιά και Γνώμονας του ΣΟΛ:
Δείτε την παρακάτω εικόνα Εδώ:Η λέξη ‘’ΝΤΟ’’  αντιστοιχεί στο σύμβολο C ;

Δείτε τις παρακάτω 2 φωτογραφίες και θα ξεδιαλύνετε άμεσα την όποια σύγχυση.

http://www.box.net/shared/rvihkzzx5baldfcm4one

http://www.box.net/shared/gqnzveg6o2cyao1xhbdf





(Οι υπόλοιπες φωτογραφίες στα LINLS)
Οι υπόλοιποι 3 κύριοι γνώμονες της μουσικής: Bass-alto-tenor clef
 
http://www.box.net/shared/5hndd2cnm81gd5schbaz
 

Χρωματική Κλίμακα

Στην παρακάτω εικόνα δείχνεται η εφαρμογή της χρωματικής κλίμακας στο πιάνο στην κιθάρα και στη φυσαρμόνικα:

 
http://www.box.net/shared/2lcp38gdhul93nd79906

Αξία των νοτών , η σχέση μεταξύ τους, οι παύσεις
http://www.box.net/shared/4m9qcbu2t11e76ivgze2

Κατάληξη Μουσικού Κομματιούhttp://www.box.net/shared/j2fu3m7no7fmfu1ckeac

 
ΤονικότητεςΟπλισμόςΈχουμε 12 τονικότητες (θα συναντήσεται τη λέξη και σαν ''κλειδιά'' - από το Key = τονικότητα:
A, A#/Bb, B, C, C#/Db, D, D#/Eb, E, F, F#/Gb, G, και G#/Ab. 
Το κλειδί (key) χαρακτηρίζει το τονικό κέντρο ενός τραγουδιού. Ένα τραγούδι μπορεί να γραφεί σε οποιοδήποτε από τα 12 κλειδιά (τονικότητες).

Πώς μπορείς να πεις σε τι κλειδί είναι γραμμένο ένα τραγούδι;

1.       Από τον οπλισμό

2.       Από την τελευταία νότα του της μελωδίας του τραγουδιού

3.       Από το τελευταίο ακόρντο (συγχορδία) του τραγουδιού



http://www.box.net/shared/lyq12rvc5ejg04o3p0ec
Ρυθμοί1η Σελίδα

http://www.box.net/shared/ez7gk5p2juscjd8ym655



2η Σελίδα


http://www.box.net/shared/8022zz7sz36zvtkbqk8f

 
Μετρονόμοι
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83581.0
 Σημειολογικές Παρτιτούρες (Tablaturesή TABs)

http://
www.box.net/shared/tkfhv7vg3sacpppdm3z3


2. '' Βασικές Γνώσεις Θεωρίας Μουσικής'' .Το θέμα αυτό αναπτύχθηκε με λεπτομέρειες εδώ :
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85485.0

Πως εξελίχτηκε το σύμβολο για το κλειδί (Γνώμονας – Clef) του:  G και του F  : https://www.box.com/s/f1bnh867fhf4wwa4t870




Το 3ο μέρος αναπτύχθηκε σε ξεχωριστό κεφάλαιο: ''Θεωρία μουσικής για προχωρημένους'' : Εδώ: Θεωρία μουσικής για προχωρημένους

447
Μινορο-μάτζορο τραγούδι με ίδια ζεύγη μινόρε και ματζόρε  πχ (Dm - D ή Am - A κοκ...) είδαμε στα:


Τώρα θα δούμε Μινορο-μάτζορο τραγούδι με διαφορετικά ζεύγη μινόρε και ματζόρε πχ (Dm - F ή Am - C κοκ...) στo:



448

Ανέβασα πρόχειρα ένα video με ντουμπλάρισμα του 'Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι' της Γιώτα Λύδιας με :


1.Με φυσαρμόνικα 'Stefanos Hitzaz' σε κλειδί του Α {Λά}


2.Με Χρωματική φυσαρμόνικα σε κλειδί του Α {Λά} το ίδιο τραγούδι




Θα εκτιμούσα τις όποιες αντιδράσεις σας




Στέφανος

449
Δεν έχω παίξει ποτέ με ορχήστρα εξ' άλλου πριν 1 έτος ξεκίνησα.
Θα προσπαθήσω να ντουμπλάρω μια ρεμπέτικη ορχήστρα και θα σας ενημερώσω.


Στέφανος

450
Hava Nagila= Ας είμαστε χαρούμενοι: Είναι ένα Ουκρανέζικο λαϊκό με ΕβραΪκό κείμενο σε κλίμακα Φρύγια { Phrygian Dominant Scale} ή (Χιτζάζ) .

Hava Nagila: Με Διατονική Φυσαρμόνικα ‘Stefanos’ Hitzaz σε κλειδί του C
http://www.box.net/shared/tkkdjonoky1hjfkzjmh4
 
Ρίξε μια ματιά στο Σχεδιάγραμμα ‘Κούρδισμα Stefanos Hitzaz’:ΕΔΩ
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=83275.0
 
Άκουσε περισσότερα χιτζάζ τραγούδια από φυσαρμόνικες με ‘Κούρδισμα Stefanos Hitzaz’:ΕΔΩ
 
1.‘’Μάνα μου τα λουλούδια μου’’  ‘Stefanos’ Hitzaz κλειδί A
http://www.box.net/shared/0je54o24cb8mrfkrn11d
 
2.‘’Σε είδα να κλαδεύεις»  ‘Stefanos’ Hitzaz κλειδί A
http://www.box.net/shared/7ge9kcevsg8bavkbg498
  3.Νύχτωσε χωρίς φεγγάρι ‘Stefanos Hitzaz’ σε κλειδί του C
  http://www.box.net/shared/4qit4p4xlzcb8ekhuy7f


4. Phrygian Dominant Scale Ελληνικά τραγούδια με Χρωματική Φυσαρμόνικα CX-12  κλειδί A:



http://www.box.net/shared/954ty8rbpe

5.Video-Ντουμπλάρισμα τραγουδιού 'Νύχτωσε Χωρίς Φεγγάρι' της Γιώτα Λύδια με φυσαρμόνικες



Φυσικά η χροιά του ήχου της φυσαρμόνικας μπορεί αρχικά να φαίνεται διαφορετική σ' όσους έχουμε συνηθίσει να ακούμε χιτζάζ με μπουζούκι και κιθάρα.



Ποιά είναι η γνώμη σας?


Σελίδες: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20