Αποστολέας Θέμα: Συγχωρδίες 6ες, 7ες κλπ και ελαττωμένες  (Αναγνώστηκε 10199 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος mleo

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 64
  • Φύλο: Άντρας
  • Εδώ δεν είναι το σπίτι μου
    • Προφίλ
Μπορεί κάποιος παρακαλώ να μου εξηγήσει τη θεωρία γύρω από τις 7ες, 6ες, 9ες κλπ συγχωρδίες? Για παράδειγμα οταν έχω C6 είναι η C συν η 6η νότα? δηλαδή λα? Επίσης θα ήθελα και την θεωρία γύρω από τις ελαττωμένες και τες "Μεγάλες" αν είναι δυνατόν. Όταν βλέπω το "ο" πάντα σημαίνει ότι είναι ελαττωμένες? Όπως για παράδειγμα D#o

Ευχαριστώ.
« Τελευταία τροποποίηση: 01/12/05, 11:47 από Μάρκος Λεονάρδος »

Αποσυνδεδεμένος cromlech

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 111
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Συγχωρδίες 6ες, 7ες κλπ και ελαττωμένες
« Απάντηση #1 στις: 01/12/05, 11:51 »
οταν λες εκτες,εβδομες,εννατες κτλ ειναι αυτο ακριβως που λεει η λεξη:ειναι συγχορδιες που περιεχουν την εβδομη,ενατη,εκτη νοτα της εκαστοτε κλιμακας και ειναι τετραφωνες
π.χ αμα θες να παιξεις F#m7 δεν θα παιξεις την οκταβα της F# αλλα θα εχεις πατημενη την Ε που ειναι και η εβδομη στην κλιμακα F# μινορε.υπαρχει και αλλος τροπος βεβαια -στην ιδια θεση-οπου θα πιασεις την Ε στην σι χορδη.
γενικα ψαχτο μονος σου.οποιοδηποτε ακκορντο πιασεις που να εχει και τις παραπανω νοτες ομως αυτοματως θα ειναι...σωστο!
 οσον αφορα τις ελλατωμενες αυτες προκυπτουν απο την ελλατωση της πεμπτης(δηλαδη παιζεις ελλατωμενη πεμπτη νοτα) εξου και ο ιδιαιτερα ξεχωριστος ηχος τους.πιο συνηθισμενη ειναι βεβαια η αναλυση τους σε ντιμινουιτες(διαστηματα τριτης μικρα στη σειρα).προσωπικα μονο σε τραγουδια του malmsteen και του rhoads εχω δει να παιζεται ελλατωμενη συγχορδια εκτος απο ντιμινουιτα
« Τελευταία τροποποίηση: 01/12/05, 11:55 από cromlech »

Αποσυνδεδεμένος fatses asteies

  • μια εξ αυτών κι εγώ ο Αντώνης
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 528
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Συγχωρδίες 6ες, 7ες κλπ και ελαττωμένες
« Απάντηση #2 στις: 01/12/05, 22:25 »
Μερικά συμπληρώματα από την προηγούμενη απάντηση. Πρώτον να πούμε πόσο απλά μπορεί να διαβάζεις τις συγχορδίες και να κατανοείς αμέσως περί τίνος πρόκειται. Ας πάρουμε λοιπόν για παράδειγμα τη συγχορδία Cm7 . C..m...7    τι μας λέει; το πρώτο μέρος Cm7 είναι η ονομασία η αρχική νότα της συγχορδίας , ορίζει την πρώτη δηλαδή άρα εδώ έχουμε ως πρώτη νότα της συγχορδίας τη C   ,  το δεύτερο μέρος  Cm7  μας λέει αν είναι μινόρε ή ματζόρε (αν ήταν ματζόρε απλά δε θα έγραφε το m) οπότε ορίζει την τρίτη της κλιμακας (και δευτερη νότα της συγχορδίας) όπου αν είναι ματζόρε είναι τρίτη μεγάλη και αν είναι μινόρε είναι τρίτη μικρή. Για την πέμπτη της κλίμακας (και τρίτη νότα της συγχορδίας) εφόσον δε γίνεται ιδιαίτερη αναφορά στη συγχορδία πάντοτε μιλάμε για πέμπτη καθαρή. Το τελευταίο μέρος στο συγκεκριμένο παράδειγμα Cm7 μας λέει για την έβδομη  νότα της κλίμακας όπου πρέπει να προστεθεί στη συγχορδία σα τέταρτη νότα εδώ και όταν γράφεται όπως εδώ (ένα απλό 7) τότε βάζουμε μικρή έβδομη (αν ήταν να χρησιμοποιήσουμε μεγάλη έβδομη θα έλεγε maj7) . Αντίστοιχα μπορούμε να διαβάσουμε και να βγάλουμε οποιαδήποτε συγχορδία από την ονομασία της αρκεί να γνωρίζουμε την κλίμακα. Παράδειγμα πιο σύνθετο Cm7b5  (διαβάζεται ντο μινόρε επτά ύφεση πέντε)  εδώ έχουμε πρώτη C , τρίτη μικρή  (από το m) Eb , πέμπτη ελλατωμένη (επειδή γίνεται αναφορά και λέει b5-δηλαδη μειωμένη κατα ένα ημιτόνιο η πέμπτη) Gb , και έβδομη μικρή (από το 7) Bb , άρα η συγχορδία μας έχει τις νότες C-Eb-Gb-Bb  (στο συγκεκριμένο παράδειγμα η μόνη νότα που σπάει τις μικρές τρίτες και δεν είναι η συγχορδία αυτή ίδια με τη Cdim7 είναι η Bb που θα έπρεπε να ήταν A). Έτσι λοιπόν βλέποντας και μόνο την περιγραφή της συγχορδίας ξέρεις αμέσως ποιές νότες έχεις (για το πως πιάνονται είναι άλλο θέμα).  Μερικά χρήσιμα , όταν βλέπεις για παράδειγμα 9 (ας πούμε C9) τότε σημαινει ότι πρέπει να έχεις 1η-3η-5η-7η-9η   δηλαδή έχεις και την 7η μέσα αλλιως αν ήταν να έχεις μόνο τη συγχορδία + την 9η θα ήταν Cadd9 (όπου βλέπεις το add σημαίνει ότι προσθέτεις ) , και λογικά όταν δεις 11η παλι τα ίδια 1η-3η-5η + 7η + 9η +11η (παμε αν δυο και δεν πηδαμε τις ενδιαμεσες, η πρώτη που παραλείπουμε συνηθως όταν έχουμε πολλές είναι η 5η εκτός αν γίνεται ειδικη αναφορά σε αυτή όπως στο παραπάνω παράδειγμα). Ένα απλό λοιπόν C4 σημαίνει η γνωστή C με την τέταρτη της κλίμακας. Εκτός από το add άλλο σημείο που συναντάται συχνά είναι το sus (συνήθως sus2 ή sus4 που αντικαθιστά την τρίτη και δεν υπάρχει σε αυτές τις  συγχορδίες , άρα το ακουσμά τους είναι ιδιαίτερο γιατι δεν καταλαβαίνεις αν είναι ματζόρε ή μινόρε, στη sus2 η 3η γίνεται 2η (άρα στη C έχεις C-D-G) και στη sus4 ή τρίτη γίνεται τέταρτη (άρα έχεις C-F-G   , εδώ βλέπουμε και τη διαφορά της Csus4 με τη C4 που έχει ΚΑΙ την τρίτη μέσα και άρα έχει C-E-F-G). Υπάρχουν πολλά ακόμα αλλά πόσα να γράψω εδώ , αν έχεις κάποια συγκεκριμένη απορία ρώτησε. Να πω εδώ ότι αυτός είναι απλός και κατά κάποιο τρόπο πρακτικός τρόπος να βρίσκεις τις νότες της συγχορδίας αλλά έτσι είναι πιο εύκολα κατανοητό.
"....Μιλούν με τις ώρες για κρύες ανάγκες και μετά με το φόβο παλεύουν. Κι είναι τόσο καλοί όταν λένε βλακείες που καμιά φορά ...ΞΕΓΕΛΟΥΝ."   -    fatses asteies

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
9 Απαντήσεις
3772 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/03/11, 19:15
από Harpwood
3 Απαντήσεις
1820 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/10/11, 13:55
από babisgr