Αποστολέας Θέμα: Πείρα, ευχέρεια, τι;  (Αναγνώστηκε 5880 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος gkariot

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 3
  • Φύλο: Άντρας
  • Λατρεύω το Το Στέκι των Κιθαρωδών!
    • Προφίλ
Πείρα, ευχέρεια, τι;
« στις: 23/08/03, 16:24 »
Η ερώτησή μου αφορά στην άμεση εύρεση συγχορδιών στο παίξιμο οποιουδήποτε τραγουδιού απο έμπειρους βέβαια μουσικούς... με ποιό τρόπο βρίσκουν, και μάλιστα άμεσα, τη συγχορδία που ακολουθεί μια άλλη. Είναι θέμα "αυτιού" που λειτουργεί την τελευταία στιγμή με τόσο αποτελεσματικό τρόπο; Υπάρχει κάποιο άλλο μυστικό; Και πως έστω ξέροντας κάποιο τραγούδι απο έναν τόνο με απλό τρόπο αλλάζουν τον τόνο μεταθέτοντας ανάλογα όλες τις συγχορδίες έχοντας το ίδιο σωστό αποτέλεσμα... Τέλος πότε ένας κιθαρίστας μπορεί να παίζει και να συνοδεύει ένα μουσικό σύνολο, να θεωρεί οτι είναι σε θέση να παίξει οποιοδήποτε τραγούδι του ζητηθεί, αρκεί φυσικά να το έχει ακούσει....
 
« Τελευταία τροποποίηση: 07/09/03, 22:52 από Ο Νέος Κιθαρωδός »

Αποσυνδεδεμένος bluewind

  • Γαργαντούας
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 763
  • Φύλο: Άντρας
  • Μη μασάς...χαλάει τα δόντια!
    • Προφίλ
Re:Πείρα-ευχαίρεια-τι;
« Απάντηση #1 στις: 23/08/03, 16:57 »
Όλα τα εύλογα ερωτήματα που θέτεις βρίσκουν την απάντησή τους στο συνδυασμό "γνώση μουσικής θεωρίας"+"ικανό αυτί". Ο βαθμός στον οποίο διαθέτεις αυτά τα δύο στοιχεία σε βοηθάει ανάλογα να βγάλεις (ή να μη βγάλεις) σχεδόν οποιοδήποτε κομμάτι.

Αποσυνδεδεμένος kitharistas_poihths

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 33
  • Φύλο: Άντρας
  • Αισθάνομαι την πραγματικότητα με σωματικό πονο....
    • Προφίλ
Re:Πείρα-ευχαίρεια-τι;
« Απάντηση #2 στις: 23/08/03, 17:15 »
se ola ta parapano tha prostheta kai thn empiria kai praktiki eksaskisi
Ανοίγω το παράθυρο στην απεραντοσύνη της αυγής να φωτιστή απ' την ποίηση κάθε πτυχή του νου μου.Μα οι λέξεις βγάζουνε στην ράχη τους φτερά και κυνηγούν στ' άπλετο φως την Ελευθέρια τους.

Αποσυνδεδεμένος bluechild

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 618
  • Φύλο: Άντρας
  • Peace
    • Προφίλ
    • bluechild
Re:Πείρα-ευχαίρεια-τι;
« Απάντηση #3 στις: 23/08/03, 18:01 »
gkariot η σύνδεση των συγχορδιών είναι θέμα αρμονίας. Να σου πω κάποια βασικά : Έστω οι νότες της Ντο μείζονος κλίμακας C D E F G A B. Παίρνοντας τις νότες αυτές ανά τρεις και αρχίζοντας από διαφορετική νότα κάθε φορά βρίσκεις τις συγχορδίες που ανήκουν σε αυτή την κλίμακα. Σχηματικά :

       C D E F G A B C D E F G A B C D E F...

I) C E G -> Cmaj
ii) D F A -> Dmin
ιii) E G B -> Emin
IV) F A C -> Fmaj
V) G B D -> Gmaj
vi) A C E -> Amin
vii') B D F -> Bdim

    Οι maj(ore) είναι "χαρούμενες" συγχορδίες, οι min(ore) "λυπητερές" και η dim(inished) είναι μια περίεργη συγχορδία που δε χρησιμοποιείται συχνά και έχει ανατολίτικο ήχο.
    Μεταξύ αυτών των συγχορδιών τώρα μπορείς να κάνεις κάποιες στάνταρ κινήσεις οι οποίες ακούγονται καλά

Αποσυνδεδεμένος bluechild

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 618
  • Φύλο: Άντρας
  • Peace
    • Προφίλ
    • bluechild
Re:Πείρα-ευχαίρεια-τι;
« Απάντηση #4 στις: 23/08/03, 18:14 »
   Οι πιο στάνταρ από τις κινήσεις αυτές είναι οι εξής :

1) V -> I    (δηλαδή Gmaj -> Cmaj)
2) IV -> V   (Fmaj -> Gmaj) και είναι βασική στην κλασική αρμονία.
3) ii -> V   (Dmin -> Gmaj) που είναι βασική στην jazz αρμονία.
4) vi -> ii
5) iii -> iv

    Επίσης, είναι ασφαλές να πας από οποίαδήποτε συγχορδία πίσω στην I (τονική). Αυτοί είναι πο΄λύ γενικοί και τυποποιημένοι κανόνες και δεν θα πρέπει να κολλάς πάνω τους αφού υπάρχουν πολλές ακόμη ακολουθίες που ακούγονται όμορφα (πχ ΙV -> iii που δίνει έναν πιο ισπανικό ήχο). Ακόμα μπορείς εκεί που έχεις φτιάξει μια ακολουθία να αλλάξεις κάποιες ματζόρε ή μινόρε συγχορδίες σε εβδόμες και πάνω για να δεις αν ακούγονται καλύτερα (όπως στα κλασσικά μπλουζ που η ακολουθία F -> G -> C γίνεται F7 -> G7 -> C7). Πειραματίσου :) υπάρχουν διάφορες καλές σελίδες για αρμονία αν ψάξεις για harmony tutorials. Καλή τύχη !

Αποσυνδεδεμένος Thanocaster

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 202
  • Φύλο: Άντρας
  • Was it love or was it the idea of being in love?
    • Προφίλ
Re:Πείρα-ευχαίρεια-τι;
« Απάντηση #5 στις: 24/08/03, 19:37 »
Egw pantws den nomizw oti thelei idiateres gnwseis to na katalaveis ti sigxordia prokeitai na akolouthisei se ena kommati. Pio poly thema emeirias einai. Kai episis polles fores simvainei dyo kommatia na exoun idies allages, opote den xreiazetai idiaiteri fantasia. Px i tetrimmeni akolouthia Am -> G -> F -> E(m) i klassika Em -> C -> G -> D
The Floydian

Αποσυνδεδεμένος jazz man

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω το Το Στέκι των Κιθαρωδών!
    • Προφίλ
Re:Πείρα, ευχέρεια, τι;
« Απάντηση #6 στις: 09/02/04, 14:55 »
ayto xriazete poli pira kai vasika talento.den iparxi kapio kolpo.sxetika omos me jazz min to psaxnis.alo prama.

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Re:Πείρα, ευχέρεια, τι;
« Απάντηση #7 στις: 10/02/04, 01:12 »
Απλα θα ηθελα να διορθωσω μια λαθος αντιληψη που υπαρχει.Η κλασσικη αρμονια περιεχει συγχορδιες που πολλες φορες τις ακουμε στη τζαζ μουσικη.Πχ, οπως σωστα ειπε ο Bluechild, τη συνδεση
ΙΙ->V την χρησιμοποιουμε μεν πολυ στην τζαζ, ομως τα περισσοτερα κλασσικα εργα ( κυριως μετα τον κλασσικισμο ) εχουν τετοιες συνδεσεις, και μαλιστα με συγχορδιες και συνδεσεις που πολλοι τζαζιστες χρησιμοποιουν.Η κλασσικη μουσικη γενικα ειναι γεματη απο αλλοιωμενες συγχορδιες, απλα αναλογα με την εποχη και το στυλ χρησιμοποιουνται σε ενα βαθμο..Δηλαδη μην ακουμε ενα τζαζ κομματι και λεμε "πω πω τι παιζουν οι @##$", ενω στην πραγματικοτητα αν κοιταξουμε παρτιτουρα κλασσικου κομματιου θα δουμε ακριβως τις ιδιες συγχορδιες, αλλα με αλλες συνδεσεις και αλληλουχιες
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος antonis_t

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 23
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Re:Πείρα, ευχέρεια, τι;
« Απάντηση #8 στις: 21/04/04, 15:52 »
Πράγματι έχει δίκιο ο freemind , απλά αλλάζει κάπως η χρήση η γραφή και η ορολογία. Όσον αφορά το να ξέρεις τι ακολουθεί αν γνωρίζεις το κομμάτι δεν είναι δύσκολο , αν εννοείς τον αυτοσχεδιασμό και αυτό υπόκειται σε κάποιους κανόνες αλλά μάλλον δεν είναι η στιγμή να το συζυτήσουμε αφού μάλλον αγνοείς πιο βασικά πράγματα για να κάνεις αυτή την ερώτηση. Και μια συμπλήρωση στο φίλο moonchild για να διευκολύνω λίγο τους άλλους (φαίνεται ότι ο ίδιος τα γνωρίζει , ίσως ήθελε να τα γράψει απλά για να μη σας μπερδεύει). Στη Σύγχρονη μουσική (jazz blues κλπ) οι συγχορδίες είναι τετράφωνες (τουλάχιστον) και διμιουργούνται από την 1η - 3η - 5η - 7η βαθμίδα της κλίμακας (δηλαδή προσθέτουμε και την έβδομη). Έτσι λοιπόν το παράδειγμα γίνεται ως εξής :
I) C E G B -> Cmaj7
ii) D F A C -> Dm7
ιii) E G B D -> Em7
IV) F A C E -> Fmaj7
V) G B D F -> G7   (dominant)
vi) A C E G -> Am7
vii') B D F A -> Bm7-5    (ή Bm7b5)  το b είναι το σύμβολο της ύφεσης όχι το αγγλικό γράμμα b (αλλά επειδή μάλλον δεν υπάρχει στο πληκτρολόγιο θα το δείτε συνήθως στη πρώτη μορφή που το έγραψα ) και διαβάζετε Σι μινόρε επτά ύφεση πέντε

   
« Τελευταία τροποποίηση: 21/04/04, 17:44 από antonis_t »

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
2 Απαντήσεις
2390 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/12/09, 02:14
από Dr Bluz (G.K.)