Αποστολέας Θέμα: Μπέρδεμα με πεντατονικές,blues για συνοδεία σε Rock 'n' Roll...!!!  (Αναγνώστηκε 4646 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Mr Dimmer

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Καλησπέρα παιδιά.
Έχω μερικές γνώσεις ανακατεμένες στο μυαλό μου που τις έχω πάρει από ψάξιμο από διάφορα sites-forums,και στην πράξη μόνος μου.Αλλά έφτασα σε σημείο που μπερδεύτηκα λιγάκι.Ας ξεκινήσω λοιπόν.

Θα μιλήσω με παραδείγματα για να είμαι πιο κατανοητός.

Πρώτον,ξέρω ότι σε τραγούδια που ξεκινάνε από Am για παράδειγμα ,λέμε τώρα:
π.χ. Ι will survive-Glorya Gaynor στην διασκευή από Cake , είναι οι συγχορδίες Am,Dm,G,C,F,Bm,E...
Απλό τραγουδάκι και μπορώ πολύ όμορφα και εύκολα να αυτοσχεδιάσω με ένα πολύ ωραίο σολάκι σε Λα μινόρε Πεντατονική με νότες λα,ντο,ρε,μι,σολ!!!

Σε άλλο παράδειγμα, με τονικότητα από Σολ Ματζόρε:
π.χ. Knocking on heaven's door-BoB Dylan cover από Gun 'n' Roses
πηγαίνει G,D,Am,G,D,C κ.τ.λ.
Εδώ παίρνουμε την σχετική της Σολ Ματζόρε,δηλαδή Μι Μινόρε και χρησιμοποιούμε την Πεντατονική Μι Μινόρε και μπορώ πολύ όμορφα και εύκολα να αυτοσχεδιάσω με ένα πολύ ωραίο σολάκι,με τις νότες μι,σολ,λα,ντο,ρε!!!!

Πιστεύω μέχρι τώρα είναι απλά τα πράγματα και σχετικά σωστά.
Αυξάνοντας και την τρίτη νότα,δηλαδή στο παράδειγμα 1 την ρε# και στο παράδειγμα 2 την λα# ,έχουμε και ένα πιο blues άκουσμα...!!!

Έτσι κλέινουμε με τις πεντατονικές μινόρε και blues μινόρε κλίμακες έτσι στα πρόχειρα...
(Νομίζω δηλαδή δεν ξέρω περιμένω να μου πείτε αν ξέρετε κάτι που δεν γνωρίζω.... ???)

Και καθώς έπαιζα τις προάλλες είπα να ξεκινήσω λίγο να μελετώ την Rock 'n' Roll κατάσταση...
Εκεί διαπίστωσα κάποια προβλήματα και είναι που θέλω την βοήθεια σας.

Παίρνουμε μια  κλασική groovie 12 μετρη μπασογραμμή που πάει κάπως έτσι...
π.χ.
(λα,ντο#,μι,φα#,σολ,φα#,μι,ντο#) x4
(ρε,φα#,λα,σι,ντο,σι,λα,φα#)χ2
(λα,ντο#,μι,φα#,σολ,φα#,μι,ντο#) x2
(μι,σολ#,σι,ντο#,ρε,ντο#,σι,σολ#)χ1
(ρε,φα#,λα,σι,ντο,σι,λα,φα#)χ1
(λα,ντο#,μι,φα#,σολ,φα#,μι,ντο#)χ1
(μι,σολ#,σι,ντο#,ρε,ντο#,σι,σολ#)χ1

Και συνοδεύεται από συγχορδίες Λα Ματζόρε,Ρε Ματζόρε και Μι Ματζόρε....

Και ήρθε η ώρα να σας αφήσω να με βοηθήσετε.
Που θα αυτοσχεδιάσω τώρα????

Λα πεντατονική ματζόρε ή μινόρε?
στην σχετική της Λα Ματζόρε δηλαδή στην Φα# Μινόρε ή Ματζόρε Πεντατονική
ή τέλος και στην Λα Bebop?

Παρακαλώ αν ξέρει κάποιοσ να μου απαντήσει να μου γράψει τις νότες και λίγο το σκεπτικό που δουλεύει η κατάσταση,θα μου ήταν πολύ χρήσιμο...

Ευχαριστώ για την υπομονή σας να διαβάσετε όοοοοοολα αυτά. ::)
Θα περιμένω απαντήσεις...




Αποσυνδεδεμένος edgar_jp ♫

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 234
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
κοίτα... το χαρακτηριστικό άκουσμα του ιδιώματος του blues προέρχεται από χρήση της μινόρε πεντατονικής πάνω σε dominant συγχορδίες (δηλαδή ματζόρε στην βάση τους)

πχ να παίζεις λα μινόρε πεντατονική πάνω από A7, D7, E7
βεβαίως μια χαρά μπορείς να χρησιμοποιήσεις και Λα ματζόρε πεντατονική ή επτάφθογγη...
Από εκεί και έπειτα μπορείς να χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε ακούγεται καλά στα αυτιά σου... no rules.
Η ζωή είναι ένα αγγούρι...

Αποσυνδεδεμένος Jimi Pap

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 429
  • Make music,not priests!!
    • Προφίλ
Ενας καλος μπλουζ παιχτης θα κανει μια ωραια μιξη των δυο πεντατονικων. Δεν εννοω να παιζεις και τις δυο ξεχωριστα, αλλα να φτιαξεις φρασεις που να περιεχουν νοτες και απο τις δυο πεντατονικες, major και minor. Στο συγκεκριμενο, μιας και εισαι απο λα, δοκιμασε να παιξεις στη μινορε πεντατονικη και να προσθεσεις τις νοτες f#, c# καθως και τη blue note. ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ, πανω σε καποια ακορντα μπορεις να σταθεις με αυτες τις νοτες, πανω σε καποια αλλα θα πρεπει να ειναι απλα "περαστικες" για να δωσουν λιγο blues χρωμα. Επισης, αν θες να το κανεις λιγο πιο περιπλοκο, μπορεις να εφαρμοσεις τα παραπανω ξεχωριστα για καθε ακορντο. Δηλαδη, πανω στο d7 να παιξεις ρε μινορε πεντατονικη με τις προσθηκες που ανεφερα και στο e7 να παιξεις μι μινορε πεντατονικη, αλλα με τροπο που να μην ειναι τοσο προφανες οτι αλλαζεις κλειδια. Προσπαθησε οι φρασεις να κυλουν ομαλα στις αλλαγες των ακορντων και να μην παιζεις απλα την ιδια φραση αλλαζοντας τονικοτητα πανω στις αλλαγες.

Αποσυνδεδεμένος Mr Dimmer

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Δηλαδή πρέπει να προσπαθώ να βάλω όσο το δυνατόν περισσότερες διατονικές νότες ανάλογα με το που είμαι...
Και από ότι παρατήρησα τις περισσότερες φορές ταιριάζουν τα πάντα μέσα αρκεί να παίζεις σωστά με τον ρυθμό και να βάζεις τους διατονικούς φθόγγους στο ισχυρό μέρος και στο ασθενές μέρος τις περαστικές ή αλλιώς ξένες νότες από την κλίμα ε?

Αποσυνδεδεμένος Jimi Pap

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 429
  • Make music,not priests!!
    • Προφίλ
Θεωρω πως πανω απο ενα δωδεκαμετρο περνανε τα παντα.Το θεμα ειναι πως θα τα περασεις, πολυ βασικο ο ρυθμος που θα τα παιξεις και το feel που θα βγαλεις! Σωστο αυτο που λες αλλα στο blues δεν υπαρχουν διατονικες νοτες!! Εκτος αν παιζεις μονο μιξολυδια μιας και μονο αυτη ειναι απολυτως "μεσα" πανω στα dominant 7 ακορντα, αλλα τοτε δεν θα ακουστεις "blues".

Αποσυνδεδεμένος Μάνος Καμπούρης (m.k.)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 791
  • Φύλο: Άντρας
  • Stranger in us all...
    • Skype - manos.kampouris1
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Εδώ παίρνουμε την σχετική της Σολ Ματζόρε,δηλαδή Μι Μινόρε και χρησιμοποιούμε την Πεντατονική Μι Μινόρε και μπορώ πολύ όμορφα και εύκολα να αυτοσχεδιάσω με ένα πολύ ωραίο σολάκι,με τις νότες μι,σολ,λα,ντο,ρε!!!!

Πρόσεχε: Είναι μι, σολ, λα, σι, ρε και όχι ντο!

Αποσυνδεδεμένος Mr Dimmer

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Όντως ο όρος διατονικός δεν ταιριάζει,αλλά κατάλαβες πάνω κάτω τι εννοούσα.
Πάντως πιστεύω ότι έχω ακόμα δρόμο για να τα ξεκαθαρίσω ακόμα και να είμαι πιο άνετος.
Όσον αφορά τα προηγούμενα που έγραψα σχετικά με τις συνοδείες με τις πεντατονικές ,για πες είμαι σε καλό στάδιο ή έχω μπερδέψει κάτι?

Αποσυνδεδεμένος Mr Dimmer

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ

[/quote]

Πρόσεχε: Είναι μι, σολ, λα, σι, ρε και όχι ντο!
[/quote]

ναι όντως αυτό ήθελα να γράψω αλλά μπερδεύτηκα,ευχαριστώ!

Αποσυνδεδεμένος themos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1016
  • Φύλο: Άντρας
  • Αγιάτρευτος ροκαμπιλάς
    • Προφίλ
    • Picos Apicos & The Pina Coladas
Γενικά πολύ σωστά τα είπε ο Jimi Pap.
Προσωπικά, όντας περισσότερο "εμπειρικός" παρά της θεωρίας, άρχισα με την κλασική πεντατονική και σιγά-σιγά πρόσθετα ματζόρε στοιχεία-περάσματα.
Μπλέξε την πεντατονική π.χ. με στοιχεία από την μπασογραμμή που αναφέρεις.
Ένα "κόλπο" είναι να ακούς κομμάτια και να αντιγράφεις φρασούλες, και στη συνέχεια να τις ενσωματώνεις στα σόλο σου.

Άντε σιγά-σιγά να αυξανόμαστε οι rockabill-άδες!  ;D
Picos Apicos & the Pina Coladas on the Web:

www.picosapicos.gr
MySpace
Facebook

Αποσυνδεδεμένος kostas80

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 691
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Πολύ σωστές όλες οι απαντήσεις που πήρες απο τα παιδιά.
Απο θεωρητικής πλευράς είσαι σωστός και φαινεται να το έχεις καταλάβει.

Η συμβουλή μου είναι : Άκου όσο περισότερο μπορείς , παίξε πάνω απο ακούσματα και φράσεις που σου αρέσουν και κάν'τες δικές σου.
Έτσι θα οργανώσεις οπλοστάσιο απο φράσεις και θα μπορείς να αυτοσχεδιάζεις .

Εύχομαι καλή πρόοδο .
www.alfacor.gr  ....  http://www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Αποσυνδεδεμένος Mr Dimmer

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
    • Προφίλ
Σας ευχαριστώ όλους για τις συμβουλές σας.
Θα τα ξαναπούμε αν χρειαστεί κάτιτις ακόμη στο μέλλον!

Αποσυνδεδεμένος kirk (IBANEZ RG370) hammet

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 323
  • Φύλο: Άντρας
  • Obey your master
    • Προφίλ
Επειδη ειχα ασχοληθει με τις πεντατονικες σολ σε ολες τις θεσεις στα ταστα, αλλα τις ειχα αφησει καιρο και τις ξεχασα, μπορει καποιος να μου υπενθυμησει απο ποια θεση ξεκιναει η καθεμια? Συνολικα ειναι 6 νομιζω, ετσι δεν ειναι? Η πρωτη ας πουμε ξεκιναει απο 6η χορδη τριτο ταστο. Αν μπορει να βοηθησει καποιος....Ευχαριστω!
See our Mother put to death, see our Mother die...

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 573
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Πέντε είναι οι θέσεις  :) . Για την σολ είναι στο 3ο, 6ο, 8ο, 10, και 13ο τάστο. Δες και αυτό το thread και κατέβασε το πρώτο αρχείο (του πρώτου post) για τους αντίστοιχους δακτυλισμούς.

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
35 Απαντήσεις
7704 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/08/04, 16:14
από Αύγουστος
12 Απαντήσεις
2799 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/09/06, 05:20
από Stelios Sovolos
15 Απαντήσεις
3377 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/11/06, 02:38
από Νίκος
15 Απαντήσεις
3339 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/09/08, 00:20
από themos
20 Απαντήσεις
3296 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/10/08, 02:56
από ariman86
35 Απαντήσεις
5854 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/03/09, 12:15
από BLUESPL
5 Απαντήσεις
3660 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/03/11, 17:25
από Stinky
3 Απαντήσεις
6439 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 26/05/12, 16:32
από STEFANOS604
6 Απαντήσεις
1579 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/08/12, 19:50
από davemurrayaris
6 Απαντήσεις
1302 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/10/12, 00:58
από sotto