Αποστολέας Θέμα: Ποιά είναι η διαφορά Mono - Stereo ? Πότε κ πού πρέπει να χρησ  (Αναγνώστηκε 8774 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Dimitris12345

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 142
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Για βοηθήστε λιγάκι σας παρακαλώ , γιατι έχω σκαλώσει  0:) 0:) 0:)

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Νομιζω πως ενα ομορφο κι εκτενες αρθρο βρισκεται εδω: http://person2.sol.lu.se/SidneyWood/praate/monstee.html

Μονοφωνικο ειναι το σημα που "τρωει" ενα καναλι στην ηχογραφηση σου ( πραγματικα δε μπορω να στο εξηγησω αλλιως ) και βρισκεται παντα στο κεντρο ως προς το κεντρο ηχογραφησης ( δηλαδη δε μπορεις να δημιουρησεις την αισθηση του οριζοντιου επιπεδου στην ηχογραφηση...στη μιξη μετα ομως ναι )!

Στερεοφωνικο ειναι το σημα που "τρωει" 2 καναλια στην ηχογραφηση ( Left και Right ) και βεβαια δημιουργει μια υπεροχη αισθηση του χωρου, τοσο ως προς το βαθος, οσο και ως προς το οριζοντιο αξονα ακροασης! Ενα ωραιο παραδειγμα ειναι τα pads στα πληκτρα οπου "ακους" τη μεταφορα του ηχου σε διαφορες πλευρες του ακουστικου πεδιου, ή ενα ωραιο tremolo effect που στελνει τον ηχο δεξια-αριστερα γρηγορα!

Γενικα μονοφωνικο ειναι ενα σημα μιας κιθαρας, ενος μικροφωνου ( φωνη πχ ), μπασου κλπ.
Στερεοφωνικο ειναι το σημα ενος ζευγαριου ζυγισμενων μικροφωνων, ενος CD player, των πληκτρων, κλπ!

Επισης τα effect units ( delay και reverb κυριως ) εχουν τη δυνατοτητα να δημιουργησουν μια ψευδοστερεο αισθηση ( οταν λαμβανουν μονοφωνικη πηγη ), ενω λειτουργουν κανονικα ως stereo οταν λαμβανουν στερεοφωνικο σημα ( προσοχη, δεν αναφερομαι σε πεταλακια κιθαρας, που ειναι κατεξοχην μονοφωνικα και στην εξοδο τους ).

Στην περιπτωση που εχεις μια μονοφωνικη πηγη ηχου ( οπως μια κιθαρα ) και θες να τη συνδεσεις σε μια στερεοφωνικη υποδοχη ( σε ενα στερεοφωνικο chorus κατευθειαν , να ξερεις πως κατα 99% το αριστερο καναλι ειναι αυτο που δεχεται το σημα μονοφωνικα ( ειναι κατασκευαστικο θεμα των μηχανηματων ).

Βεβαια υπαρχουν καποιες εξαιρεσεις ( οπως ενα Lexicon reverb ) που ρυθμιζεις απο το εσωτερικο menu ποιο καναλι θες να ειναι το μονοφωνικο ( αν κι εκει παιζει ψηφιακη τεχνολογια κι οχι κατασκευαστικη )!


Δεν καταλαβα ομως που εχεις σκαλωσει διοτι δε γινεται να "παιζεις" με καρτες ηχου και Guitar Rig και να μη ξερεις τι ειναι μονοφωνικο και τι στερεοφωνικο! :o
« Τελευταία τροποποίηση: 05/01/11, 10:12 από freemind »
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος Dimitris12345

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 142
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Νομιζω πως ενα ομορφο κι εκτενες αρθρο βρισκεται εδω: http://person2.sol.lu.se/SidneyWood/praate/monstee.html

Μονοφωνικο ειναι το σημα που "τρωει" ενα καναλι στην ηχογραφηση σου ( πραγματικα δε μπορω να στο εξηγησω αλλιως ) και βρισκεται παντα στο κεντρο ως προς το κεντρο ηχογραφησης ( δηλαδη δε μπορεις να δημιουρησεις την αισθηση του οριζοντιου επιπεδου στην ηχογραφηση...στη μιξη μετα ομως ναι )!

Στερεοφωνικο ειναι το σημα που "τρωει" 2 καναλια στην ηχογραφηση ( Left και Right ) και βεβαια δημιουργει μια υπεροχη αισθηση του χωρου, τοσο ως προς το βαθος, οσο και ως προς το οριζοντιο αξονα ακροασης! Ενα ωραιο παραδειγμα ειναι τα pads στα πληκτρα οπου "ακους" τη μεταφορα του ηχου σε διαφορες πλευρες του ακουστικου πεδιου, ή ενα ωραιο tremolo effect που στελνει τον ηχο δεξια-αριστερα γρηγορα!

Γενικα μονοφωνικο ειναι ενα σημα μιας κιθαρας, ενος μικροφωνου ( φωνη πχ ), μπασου κλπ.
Στερεοφωνικο ειναι το σημα ενος ζευγαριου ζυγισμενων μικροφωνων, ενος CD player, των πληκτρων, κλπ!

Επισης τα effect units ( delay και reverb κυριως ) εχουν τη δυνατοτητα να δημιουργησουν μια ψευδοστερεο αισθηση ( οταν λαμβανουν μονοφωνικη πηγη ), ενω λειτουργουν κανονικα ως stereo οταν λαμβανουν στερεοφωνικο σημα ( προσοχη, δεν αναφερομαι σε πεταλακια κιθαρας, που ειναι κατεξοχην μονοφωνικα και στην εξοδο τους ).

Στην περιπτωση που εχεις μια μονοφωνικη πηγη ηχου ( οπως μια κιθαρα ) και θες να τη συνδεσεις σε μια στερεοφωνικη υποδοχη ( σε ενα στερεοφωνικο chorus κατευθειαν , να ξερεις πως κατα 99% το αριστερο καναλι ειναι αυτο που δεχεται το σημα μονοφωνικα ( ειναι κατασκευαστικο θεμα των μηχανηματων ).

Βεβαια υπαρχουν καποιες εξαιρεσεις ( οπως ενα Lexicon reverb ) που ρυθμιζεις απο το εσωτερικο menu ποιο καναλι θες να ειναι το μονοφωνικο ( αν κι εκει παιζει ψηφιακη τεχνολογια κι οχι κατασκευαστικη )!


Δεν καταλαβα ομως που εχεις σκαλωσει διοτι δε γινεται να "παιζεις" με καρτες ηχου και Guitar Rig και να μη ξερεις τι ειναι μονοφωνικο και τι στερεοφωνικο! :o


Κοίτα βασικά τόσο καιρό κάνω δοκιμές με το αυτί , και προσπαθώ να καταλάβω τι ταιριάζει καλύτερα και που . Είχα μια ιδέα για το τί παίζει αλλα δεν είχα καταλάβει ακριβώς . Πιστεύω οτι το άρθρο σου με βοήθησε αρκετά , σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο σου .

Μια ερώτηση μόνο . Τα mono channel είναι περισσότερο δηλαδή για lead όργανα , και τα stereo για οτιδήποτε χρησιμοποιώ για να γεμίσω τον ήχο ? !


Τώρα πάω να "σκαλίσω" το ότι μου έγραψες και να και να καταλάβω τις λεπτομέριες ! :)

Ευχαριστώ,
Δημήτρης
« Τελευταία τροποποίηση: 05/01/11, 17:38 από DimitrisP »

Αποσυνδεδεμένος Dimitris12345

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 142
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Ώχ και άλλο ένα προβληματάκι .
-Άμα κάνω ηχογράφηση σε ένα stereo channel , και μετά αλλάξω γνώμη και μετακινήσω ότι ηχογράφησα σε mono channel έχει διαφορά , απο το να έκανα την ηχογράφηση κατευθείαν στο mono channel?

Και το αντίστοφο

-Άμα κάνω ηχογράφηση σε ένα mono channel , και μετά αλλάξω γνώμη και   μετακινήσω ότι ηχογράφησα σε stereo channel έχει διαφορά , απο το να έκανα την ηχογράφηση κατευθείαν στο stereo channel?

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Τα mono channel είναι περισσότερο δηλαδή για lead όργανα , και τα stereo για οτιδήποτε χρησιμοποιώ για να γεμίσω τον ήχο ? !

Ειναι καθαρα συμπτωση αυτο που λες!

Το μονοφωνικο καναλι εγγραφης αφορα και μονοφωνικες πηγες ηχογραφησης.

Πχ, μπορει να ηχογραφεις μια κιθαρα μεσω του ενισχυτη της με ενα μικροφωνο. Αυτο το μικροφωνο στο συστημα ηχογραφησης σου θα χρειαστει ενα μονοφωνικο καναλι.

Ακομα και με 2 μικροφωνα να ηχογρφησεις τον ενισχυτη, παλι το καθε μικροφωνο θα εχει το δικο του μονοφωνικο καναλι και στη συνεχεια τα μιξαρεις εσυ οπως θες μεσα στο συστημα ηχογραφησης!


Αλλο παραδειγμα ειναι μια φωνη, που συνηθως την ηχογραφουμε με ενα ή δυο μικροφωνα ( αναλογα τις τεχνικες που εφαρμοζουμε για close mic ηχογραφησεις ). Καθε μικροφωνο ανταποκρινεται σε ενα μονοφωνικο καναλι ξεχωριστο για το καθενα! Αλλο το τι θα κανεις μετα στη μιξη πανω!



Αντιθετως τα στερεοφωνικα καναλια αφορουν πηγες που εχουν στερεοφωνικο ηχο.

Πχ τα πληκτρα γραφονται στερεοφωνικα, διοτι το ιδιο το μηχανημα παρεχει στερεοφωνικη εξοδο!

Επισης μπορει να γραφεις τη κιθαρα σου μεσω της πεταλιερας κατευθειαν πανω στο συστημα ηχογραφησης σου. Εαν εχεις βαλει καποιο effect ( πχ ενα ping pong delay ) που "μοιραζει" τον ηχο δεξια αριστερα καθε φορα που παιζεις καποια ατακα, τοτε μπορεις ( κι εφοσον η πεταλιερα το επιτρεπει ) να τη συνδεσεις στερεοφωνικα στο συστημα ηχογραφησης σου και να δημιουργησεις ετσι ενα στερεοφωνικο καναλι!

Αλλο παραδειγμα ειναι η μετατροπη ενος βινυλιου σε ψηφιακο αρχειο ηχου! Το βινυλιο ειναι στερεοφωνικα γραμμενο ( εκτος εαν μιλαμε για βινυλια απο το 40 και πισω :p ) κι ετσι εσυ πρεπει να το διαχειριστεις ως στερεοφωνικη πηγη ηχου!

Γι'αυτο εχει 2 εξοδους, Left και Right!



-Άμα κάνω ηχογράφηση σε ένα mono channel , και μετά αλλάξω γνώμη και   μετακινήσω ότι ηχογράφησα σε stereo channel έχει διαφορά , απο το να έκανα την ηχογράφηση κατευθείαν στο stereo channel?

Εαν η πηγη που ηχογραφησες ηταν μονοφωνικη ( δηλαδη καποια απο αυτες που ανεφερα στα παραπανω παραδειγματα ) τοτε για ποιο λογο να τη μεταφερεις σε stereo καναλι, αφου η διαχειριση της θα ειναι μονοφωνικη?

Εαν το κανεις αυτο, αναλογα με το DAW που χρησιμοποιεις, το πιο πιθανον ειναι να δημιουργησει ενα μονοφωνικο καναλι με την ιδια κεντρικη φαση, αρα στην ουσια...δε κερδιζεις καμια στερεοφωνια ( δηλαδη μη περιμενεις ο ηχος να "ανοιξει" ετσι απλα ).

-Άμα κάνω ηχογράφηση σε ένα stereo channel , και μετά αλλάξω γνώμη και μετακινήσω ότι ηχογράφησα σε mono channel έχει διαφορά , απο το να έκανα την ηχογράφηση κατευθείαν στο mono channel?

Θα ειμαι κατηγορηματικος σε αυτο!

Μη το επιχειρησεις ποτε!

Τα DAWs μπορουν και το μετατρεπουν, ομως μπορει στη διαδικασια να ακυρωθουν φασεις ( με αποτελεσμα να ακουγεται σαπιο σε συχνοτικες συμπτωσεις φασεων ) και να χασεις και τον ογκο του ηχητικου αποτελεσματος!


Γι' αυτο παντα πριν ηχογραφησουμε προσεχουμε την πηγη μας κι ανοιγουμε το αντιστοιχο καναλι!
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος Spyros Delta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1096
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • SpyrosDeltaVideos
Μια ερώτηση μόνο . Τα mono channel είναι περισσότερο δηλαδή για lead όργανα , και τα stereo για οτιδήποτε χρησιμοποιώ για να γεμίσω τον ήχο ? !
Οχι ακριβως.
Για κιθαρα μιλαμε ετσι?
Αν ηχογραφεις με προενισχυτη (συνηθως ειναι stereo) γραφεις παντα στερεο και αναλογα στελνεις τον ηχο στην μιξη οπου θες left right ή κεντρο
Αν ηχογραφεις με mic απο ενισχυτη γραφεις mono.

Αν θες ογκο και πραγματικη στεροφωνια υπαρχουν αλλοι τροποι ηχογραφησης.
Στα rythm πχ ντουμπλαρεις  και στελνεις την καθε κιθαρα ελαφρα (πχ 33-50%) left και right
Για τα lead χρησιμοποιεις stereo effects πχ stereo delay
« Τελευταία τροποποίηση: 05/01/11, 23:13 από Spyros Delta »

Αποσυνδεδεμένος kostas80

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 691
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Αν θες ογκο και πραγματικη στεροφωνια υπαρχουν αλλοι τροποι ηχογραφησης.
Στα rythm πχ ντουμπλαρεις  και στελνεις την καθε κιθαρα ελαφρα (πχ 33-50%) left και right


Να συμπληρώσω σε αυτό ότι στη μία νουμπλαρισμένη κιθάρα μπορείς να δώσεις και 20-25 ms καθυστέρηση για πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα .
Λειτουργεί υπέροχα σε μια ακουστική κιθάρα πχ .
www.alfacor.gr  ....  http://www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Νομιζω πως η μετακινηση των αρχειων δε πρεπει να εχει καποια standard διοτι εαν εχεις ενα γρηγορο κομματι, μια ρυθμικη κιθαρα μετατοπισμενη κατα 20-25ms θα προκαλεσει ενα ηχητικο χαος, σε σχεση με ενα αργο!

Δικη μου αποψη ειναι ( εφοσον ο κιθαριστας μπορει να το κανει ) το ντουπλαρισμα της ιδιας ρυθμικης κιθαρας με μια επιπλον ρυθμικη που θα παιζει στα ρυθμικα κενα ή θα εχει αλλο ρυθμικο σχημα ( πχ στο πρωτο χτυπημα θα ειναι ανοικτη η συγχορδια, μετα θα εχει 2 κτυπηματα, μετα ανοικτη, κοκ )!

Ακομα και η διαφορετικη θεση με ενα "ρομποτ" κιθαριστα που μπορει να παιξει ακριβως τον ιδιο ρυθμο, δινει την αισθηση του ογκου στο συνολικο αποτελεσμα του ρυθμου!
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος kostas80

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 691
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Σωστά ....  το 20 25ms  δεν είναι κανόνας ..... είναι μια τεχνική που δουλεύει σε τέμπο μπαλάντας περισσότερο . αξίζει να το δοκιμάσει κανείς παρ'όλα αυτα .
www.alfacor.gr  ....  http://www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Αποσυνδεδεμένος Spyros Delta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1096
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • SpyrosDeltaVideos
Αν θες ογκο και πραγματικη στεροφωνια υπαρχουν αλλοι τροποι ηχογραφησης.
Στα rythm πχ ντουμπλαρεις  και στελνεις την καθε κιθαρα ελαφρα (πχ 33-50%) left και right


Να συμπληρώσω σε αυτό ότι στη μία νουμπλαρισμένη κιθάρα μπορείς να δώσεις και 20-25 ms καθυστέρηση για πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα .
Λειτουργεί υπέροχα σε μια ακουστική κιθάρα πχ .
Οταν ντουμπλαρεις ξαναπαιζοντας το θεμα δεν χρειαζεται delay γιατι υπαρχει ενα ελαχιστο φυσικο.
Αυτο που αναφερεις ειναι καπως χρησιμο σε live παιξιμο μπαντας με ενα κιθαριστα.
Εχω δοκιμασει με ωραιο αποτελεσμα για power chords και εχω βαλει και λιγο διαφορετικο EQ στα δυο καναλια.
Οι συχοντητες του ενος καναλιου να συμπληρωνουν τις  συχνοτητες που εχω κοψει απο το αλλο καναλι.

Αποσυνδεδεμένος kostas80

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 691
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Μιλούσα για χρήση του ίδιου take . απλό copy paste σε καινούριο κανάλι .... panάρισμα και λίιιιγο καθυστέρηση σε ένα απο τα 2 .
www.alfacor.gr  ....  http://www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Αποσυνδεδεμένος Spyros Delta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1096
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • SpyrosDeltaVideos
Μιλούσα για χρήση του ίδιου take . απλό copy paste σε καινούριο κανάλι .... panάρισμα και λίιιιγο καθυστέρηση σε ένα απο τα 2 .
Για στουντιακη χρηση ειναι πολυ "φτωχη" μεθοδος.

Αποσυνδεδεμένος kostas80

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 691
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
καλά δε θα μαλώσουμε  :P 
www.alfacor.gr  ....  http://www.facebook.com/kostas.antonakopoulos

Αποσυνδεδεμένος Spyros Delta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1096
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • SpyrosDeltaVideos
Φυσικα και δεν μαλλωνουμε.
Αποψεις καταθετουμε προς ενημερωση και πειραματισμο για ολους  :)

Αποσυνδεδεμένος RORY GALLAGHER

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
καλά όλα αυτά...και γω αυτά κάνω όταν δε γίνεται να παίξω πάλι το ίδιο πράγμα, το κάνω dublicate, ίσως λίγo delay και διαφορετικούς ήχους τελείως από το ριγκ, πχ δεξιά καφρίλα, αριστερά πιο vintage - ισχύς εν τη ενώσει :o


Ο DimitrisP όμως απ' οτι κατάλαβα και φαντάζομαι, ρωτάει τι παίζει με τα μονο-στερεο + guitar rig.
Εδώ αλλάζει το πράγμα κάπως. Ναι μεν η κιθάρα είναι μονοφωνικό όργανο, άρα η λογική λέει ότι θα μπει σε μονοφωνικό κανάλι, αλλά μέσα απ'το guitar rig όπου φορτώνεις τα εφέ σου, ο ήχος παίρνει και μια νέα διάσταση ,την οριζόντια.Δεν είναι πια ατόφιος ο ήχος της κιθάρας με τα αντίστοιχα overdrive/distortion/fuzz/compressor, κουβαλάει μαζί του και θέματα όπως πχ delay στα αριστερά, βάθος στα δεξιά, echo 30% wet στο 50% left, οπότε ένα μονοφωνικό κανάλι δεν ενδείκνυται (το σκότωσα νομιζω) για την περίπτωση. Αυτό που είπε και ο free με τη σύνδεση πεταλιέρας που βγάζει στέρεο έξοδο. Φυσικά η ηχογράφηση σαν ηχογράφηση μπορεί να γίνει στεγνή μονοφωνικά, και απο κει και πέρα τα εφέ να μπουν ή ολα μαζί ή ένα ένα σε ανάλογα εξτρα παναρισμένα κανάλια.
Βασικά ούτε εγώ το έχω λήξει τελείως το θέμα (αν και θα θελα), αλλά μου φαίνεται ότι ήχοι με πολλά εφέ χώρου στο rig αποδίδονται πολύ καλύτερα σε stereo κανάλια.


Επίσης dimitriP αν αλλάζεις συχνά γνώμη για το αν θα έπρεπε να χες γράψει mono /stereo, μπορείς κατά την ηχογράφηση να "οπλίζεις" ταυτόχρονα 2 κανάλια, ένα μονο κ ένα στέρεο. Και μετά κρατάς αυτό που θες. (οκ, μπακαλίστικο, αλλά...)
.......sex fai skata kai ypnos!

Αποσυνδεδεμένος odeon-mastering

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ


Και τι γινεται οταν αυτα τα 2 σηματα προστεθουν σε ενα μονο καναλι?....π.χ. αν παιξει ενα τραγουδι σου σε ενα club/bar κτλπ., ακους ολες τις κιθαρες ή μηπως ενα μεγαλο μέρος τους εξαφανιζεται?

Επιλεξτε να δουλευετε απλα...Ειτε μονο ειτε στερεο το θεμα μπορει να καταγραφει πληρως, ως ενα προχειρο σκετσακι (οπως κανουν οι ζωγραφοι ή οι πεζογράφοι πριν ξεκινησουν το κανονικο εργο τους) και οταν ειστε ετοιμοι, πηγαίνετε σε καποιον καλο τεχνικο και αφεθειτε να σας το φτιαξει να ακουγεται σωστα και με χαρακτηρα (τωρα βεβαια καλοι τεχνικοι σπανιζουν στο ελλαντα αλλα το σωστο να λεγεται)....Επικεντρωστε την προσπαθειά σας στην μουσικη, αυτο που γνωριζετε καλυτερα απο ολους εμας τους τεχνικους.....ολα τα αλλα απλα θα σας δημιουργουν περισσοτερα προβληματα απο οσα μπορειτε να λυσετε με βαση τις γνωσεις σας και τα εργαλεια σας .

Τα παραπανω ειναι τυχαιες σκεψεις που εκανα διαβαζοντας το θεμα...Ελπιζω να τα διαβασετε χωρις προκαταληψη και να σας βοηθησουν να κανετε οσο πιο καλες μουσικες γινεται, για εμας τους λιγοτερο ταλαντουχους.

Αποσυνδεδεμένος RORY GALLAGHER

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 474
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Ναι, σύμφωνοι, αλλά εδω περα μιλάμε στα πλαίσια του diy και του χομπίστικου και της χαράς της δημιουργίας.
Όσο ο σκοπός και ο στόχος δεν είναι τα λεφτά και η μουσική δεν αποτελεί επάγγελμα, δε βρίσκω κάτι κακό στο να προσπαθήσει κάποιος να δει που μπορεί να φτάσει από μόνος του.
Αυτό δεν αναιρεί τη "μουσική" σκέψη, δε σημαίνει δηλαδή ότι αν κάτσει και "καεί" σε ένα daw θα υστερήσει σε θέματα σύνθεσης (πχ με την κιθάρα και το ουίσκι στον καναπέ το βράδυ ;D  )

Στον τεχνικό και στον μαστερά θα πάει άλλη κατηγορία μουσικών κατά τη γνώμη μου ::)
.......sex fai skata kai ypnos!

Αποσυνδεδεμένος odeon-mastering

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 37
    • Προφίλ
Κατ' αρχην να πω, οτι τιποτα απο αυτα που ειπωθηκαν δεν ειναι λαθος και ολα αποτελουν μεθοδους και τροπους στερεοφωνικης απεικονισης.
Διεκρινα ομως μια σχετικη ευκολια, στην προταση μεθοδων σε καποιους λιγοτερο τεχνικα καταρτισμενους και για αυτο εγραψα το παρακατω:
Παράθεση
Επιλεξτε να δουλευετε απλα...Ειτε μονο ειτε στερεο το θεμα μπορει να   καταγραφει πληρως, ως ενα προχειρο σκετσακι (οπως κανουν οι ζωγραφοι ή   οι πεζογράφοι πριν ξεκινησουν το κανονικο εργο τους) και οταν ειστε   ετοιμοι, πηγαίνετε σε καποιον καλο τεχνικο και αφεθειτε να σας το   φτιαξει να ακουγεται σωστα και με χαρακτηρα


Θεωρω οτι υπαρχει αγνοια κινδυνου απο την χρηση  των τεχνικων που αναφερθηκαν. Αλλα, επειδη ειναι μερος της δουλειας μας, τουλαχιστον θα σας πω ενα μικρο, καλα φυλαγμενο  :P , μυστικο.
Οταν ψαχνεστε με το delay για τα δυο ακρα, ή με την συχνοτικη τους αποκριση και με το ποσο ακριβως μακρια απο το κεντρο ειναι, ειναι καλο να ακουτε και μονοφωνικα ...με συνεχεις αλλαγες απο στερεο σε μονο, σε διαφορα σημεια και για αρκετη ωρα (οχι στιγμιαια), για να ελεγχετε, ποσο απο τις κιθαρες, σας παιρνει να χασετε, οταν συμβουν οι σχετικες ακυρωσεις κατα την προσθεση (αν αυτες υπαρχουν).
Το εργαλειο που θα βοηθησει, ειναι το bx_solo και ειναι δωρεαν.

Παράθεση
Όσο ο σκοπός και ο στόχος   δεν είναι τα λεφτά και η μουσική δεν αποτελεί επάγγελμα, δε βρίσκω κάτι   κακό στο να προσπαθήσει κάποιος να δει που μπορεί να φτάσει από μόνος   του.
Αυτό δεν   αναιρεί τη "μουσική" σκέψη, δε σημαίνει δηλαδή ότι αν κάτσει και "καεί"   σε ένα daw θα υστερήσει σε θέματα σύνθεσης (πχ με την κιθάρα και το   ουίσκι στον καναπέ το βράδυ ;D  )
 


Δεν μπορω να πω οτι εχεις αδικο, απλα εχω δει καποιους ταλαντουχους μουσικους, να χανουν το δασος, ψαχνωντας ενα δεντρο σε ολη τους την ζωη. Κατα συνεπεια χασαμε και ολοι εμεις οι λιγοτεροι ταλαντουχοι.
Αλλες φορες, αντιθετως, το "καψιμο" οδηγει σε δημιουργικο οργασμο με νεες ιδεες προερχομενες απο νεες τεχνικες κτλπ κτλπ.
Οποτε σιγουρα προσπαθηστε οσο ο καθενας θελει και μπορει και καειτε οσο σας παιρνει (αλλωστε ολοι καμενοι ειμαστε).

Παράθεση
Στον τεχνικό και στον μαστερά θα πάει άλλη κατηγορία μουσικών κατά τη γνώμη μου ::)


...και οι γυναικες δεν βγαζουν ολες λεφτα ως μοντελα αλλα οι περισσοτερες, οταν θελουν να παρουσιασουν την ομορφια τους, πηγαινουν στο κομμωτηριο . Το ιδιο και εμεις οι αντρες...πχ δεν νομιζω να κουρευεσαι μονος σου...ουτε φανταζομαι, κανεις μονος σου, τα δικα σου σφραγισματα.

γεια χαρα,
Αποστολης
« Τελευταία τροποποίηση: 21/01/11, 01:07 από odeon-mastering »

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
90 Απαντήσεις
33744 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/11/09, 18:59
από Μητσάκος
5 Απαντήσεις
3071 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/08/04, 21:53
από Johnie Darko
127 Απαντήσεις
28146 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/12/07, 13:45
από Μαργαρίτα Π.
79 Απαντήσεις
38674 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/12/07, 13:40
από Jezus
5 Απαντήσεις
1715 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/05/08, 09:40
από Evangelos 123
0 Απαντήσεις
1236 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/09/08, 16:43
από Lightstringer
11 Απαντήσεις
17007 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/01/10, 00:29
από Αλκιβιαδης
7 Απαντήσεις
2305 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/01/11, 12:06
από ibanezbass
2 Απαντήσεις
1132 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/02/12, 19:04
από freemind
14 Απαντήσεις
3341 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/07/13, 14:27
από Sandman1_1