Χάσατε το μουσικό όργανό σας ή σας το έκλεψαν; Δηλώστε το εδώ!
0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.
Υ.Γ. 2: Ο elrich προφανώς μπερδεύτηκε, η D ματζόρε είναι ίδια με την B (φυσική) μινόρε (Bm)
...Τυπικά, θα βρεις σε ένα κομμάτι και άλλες νότες, εκτός κλειδιού (χρωματικές). Αυτό που έχει σημασία είναι ο τρόπος που χρησιμοποιούνται. Έτσι, προκειμένου να μην χαθεί η τονικότητα, οι χρωματικές νότες χρησιμοποιούνται με τέτοιο τρόπο ώστε να μην παραγκωνίζουν τις νότες του κλειδιού. Δηλαδή, εμφανίζονται αραιά (περαστικές νότες) και συνήθως σε χρονικά σημεία του κομματιού που δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία (π.χ., όχι στην αρχή ή στο τέλος μιας φράσης). Το τελικό αποτέλεσμα είναι το κομμάτι να έχει μικρές "χρωματικές δόσεις" που δίνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον, πάντα όμως υπό την σκιά των 7 βασικών φθόγγων του κλειδιού.
... η εκμάθηση των κλιμάκων σε τι ακριβώς μας βοηθάει;
Με λιγα λογια, .... αν δεν εισαι μουσικη διανοια για να δημιουργεις μονος σου μουσικη (οχι τραγουδακια, αλλα μουσικη που θα ασχολουνται με αυτην για αιωνες, πχ robert johnson) κατσε και μαθε (και) τις κλιμακες. Μετα θα καταλαβεις και γιατι χρειαζονται (αφου για να καταλαβεις κυριολεκτικα που χρησιμευουν, πρεπει ουσιαστικα να μαθεις και μουσικη)
Παράθεση από: cbk στις 29/04/14, 00:01... η εκμάθηση των κλιμάκων σε τι ακριβώς μας βοηθάει; Καλό ! Θα προσπαθήσω οχι ακριβώς να σου απαντήσω, αλλά να παραθέσω την προσωπική μου αντίληψη επί του θέματος ...1. (Στο ίδιο ακριβώς πλαίσιο υπάρχει και η ερώτηση : Γιατί να μάθω Γραμματική και συντακτικό στο σχολείο ; Αφού μπορώ να συννενοηθώ με τους υπόλοιπους ανθρώπους και με νοήματα !! ή και με κραυγές !! )2. Οπότε θα μου πεις, αφού μια κλίμακα φτάνει και είναι ολοκληρωμένη, τι χρειαζόμαστε τα παραπάνω ; Αυτή είναι και η ομορφιά της μουσικής σύνθεσης ... Να αλλάζεις τη μουσική αίσθηση σε κάποια σημεία έτσι ώστε να ξεφεύγει το αυτί από το δεδομένο πλαίσιο και να εκπλήσσεται ευχάριστα !!! , χωρίς να χάνεις όμως αυτό το αισθητικό πλαίσιο !!!/Πέτροc
1. Στην πράξη (και φέρνω ως παράδειγμα τον "ξύλινο" πολιτικό λόγο) αρκετές φορές ένα τέλειο συντακτικά και γραμματικά κείμενο είναι βαρετό ή απεχθές, σε αντίθεση με άλλο που και με τις ατέλειες ή τα (ακόμη και σκόπιμα πχ στη λογοτεχνία ή ποίηση-ποιητική αδεία) λάθη του μπορεί να μας κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον.
Με την ίδια λογική ίσως (και με προβληματίζει συχνά στους σημερινούς μαθητές) είναι καλύτερα (αν θα έπρεπε αναγκαστικά να επιλέξουμε) να επιμείνουμε στην ανάπτυξη ιδεών (τρόπου σκέπτεσθαι) παρά στην εκμάθηση ορθογραφίας (ας μην ανοίξουμε όμως και συζήτηση περί ορθογραφίας εδώ).
και για να δώσω μια πιο συγκεκριμένη βάση του προβληματισμού μου:Θέλω να παίξω μια μελωδία, πχ τον "Νονό". Οι αρχικές νότες (έτσι όπως το παίζω εγώ, στην πρώτη χορδή) είναι της Αιολικής κλίμακας (σωστά; ) μετά όμως τι γίνεται; και σε τι με βοηθάει να ξέρω ποιας κλίμακας νότες είναι;
Εγώ, που δεν φιλοδοξώ να γίνω ούτε βιρτουόζος ούτε συνθέτης παγκοσμίου φήμης αλλά θέλω να παίζω κάποια κομμάτια που μου αρέσουν στην κιθάρα και ενίοτε να αυτοσχεδιάζω δημιουργώντας τα ακούσματα που με ευχαριστούν (αδιαφορώντας για το αν συμφωνούν ή όχι με τους κανόνες -"το συντακτικό"- της όποιας αρμονίας), πρέπει για κάποιους συγκεκριμένους λόγους να ξέρω τις κλίμακες;
Φίλε Σπύρο δεν περίμενα τέτοιου είδους απάντηση από εσένα...
Παράθεση από: cbk στις 30/04/14, 09:001. Στην πράξη (και φέρνω ως παράδειγμα τον "ξύλινο" πολιτικό λόγο) αρκετές φορές ένα τέλειο συντακτικά και γραμματικά κείμενο είναι βαρετό ή απεχθές, σε αντίθεση με άλλο που και με τις ατέλειες ή τα (ακόμη και σκόπιμα πχ στη λογοτεχνία ή ποίηση-ποιητική αδεία) λάθη του μπορεί να μας κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον.Δυστυχώς για σένα, σε όσες μουσικές δουλειές (CD / Studio) έχω μελετήσει, έχω συναντήσει ελάχιστα λάθη-ΛΑΘΗ !!! ... Όλες οι "ατέλειες" είναι τόσο προσεκτικά μελετημένες και εκτελεσμένες ακριβώς για να εμφανίζονται έτσι !!! /Πέτροc
Παράθεση από: cbk στις 30/04/14, 08:30Φίλε Σπύρο δεν περίμενα τέτοιου είδους απάντηση από εσένα...Δεν καταλαβαινω γιατι δεν σου αρεσε.Απαντησα ειλικρινα και χωρις καμια ειρωνια στην ερωτηση σου "Θέλω να μάθω: η εκμάθηση των κλιμάκων σε τι ακριβώς μας βοηθάει;"Πως θα σου εξηγησει καποιος, που χρησιμευει το καρμπιρατερ, οταν δεν μαθαινεις συστηματικα μηχανικη.Απαντησα λοιπον, οτι οποιος ενδιαφερεται να μαθει πραγματικα, μπορει να κατσει συστηματικα και να μαθει τα περι μηχανικων.Αλλιως φτανει να ξερει να βαζει βενζινη και να πηγαινει τη βολτα του.Καπως ετσι ειναι και η μουσικη.Και να σου πει καποιος ολοκληρωμενα, θα καταλαβεις? Αντε να πιασεις δυο-τρεις εννοιες, κι αυτες μπορει να τις παρερμηνευσεις και να χασεις και το ενδιαφερον σου για το αντικειμενο.
Στο παράδειγμά σου, αν ο σπουδαστής μηχανικός με ρωτήσει "Δάσκαλε, γίνεται να γίνω μηχανικός χωρίς να μελετήσω για το καρμπυρατέρ; τι θα μου χρησιμεύσει η γνώση για το καρμπυρατέρ;"Εγώ, δεν θα πήγαινα να του ξεκινήσω τη θεωρία περί αναλογίας καυσίμου/αέρα και θερμοκρασιών ανάφλεξης, ταχύτητα ροής μίγματος κλπ αλλά θα του εξηγούσα πως π.χ. αν το αμάξι δεν τραβάει ή δεν ξεκινάει ή καταναλώνει πολύ καύσιμο, ένα πράγμα που κοιτάμε είναι το καρμπυρατέρ, άρα πρέπει να ξέρουμε τι κάνει και πως το κάνει. Και ανάλογα με το βάθος των γνώσεών μας καταφέρνουμε να διαγνώσουμε ή/και να επισκευάσουμε τη βλάβη. Δεν θα του έλεγα πως αν θέλεις να είσαι σοβαρός σπουδαστής πρέπει να τα διαβάσεις και να τα μάθεις όλα.(κάτι που έτσι κι'αλλιώς δεν γίνεται στο 100% της όποιας ύλης σε περιορισμένο χρόνο). Γιατί η δική σου προτροπή ήταν "οποιος ενδιαφερεται να μαθει πραγματικα, μπορει να κατσει συστηματικα και να μαθει τα περι μηχανικων." Δηλ. όποιος δεν μπορεί να κάτσει συστηματικά (σε δάσκαλο ή ωδείο) δεν δικαιούται να ενδιαφέρεται πραγματικά και να έχει συγκεκριμένες απορίες; Αν είχα δάσκαλο ή ωδείο δεν θα ρώταγα εδώ! Και κατά τη γνώμη μου - όσο μπορεί να έχω άποψη αφού δεν είμαι μουσικός - ο δάσκαλος πάντα βρίσκει τρόπο να επικοινωνήσει με όλες τις βαθμίδες των μαθητών. (ναι , ακόμη και μέσω πληκτρολογίου). Γι'αυτό δεν μου άρεσε η απάντησή σου, γιατί ξέρω πως γνωρίζεις και περίμενα πιο σαφή απάντηση, έστω και επιγραμματικά.
Πολύ ωραία!!! Κατάλαβα! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ!!! (αν και αυτό σημαίνει πως απαιτείται και αρκετή απομνημόνευση στα θεωρητικά, έτσι; είχα μια μικρή ελπίδα πως θα τη γλύτωνα, όχι λόγω βαρεμάρας αλλά λόγω ....ηλικίας!)
Στο παρακάτω μόνο, δεν κατάλαβα γιατί έγραψες "Δυστυχώς για σένα..." α
Και προς Spyro Delta και όχι μόνο : Είχα αγοράσει το DVD του Clapton, που έκανε τα sessions για τον Robert J. , λόγω όμως ότι δεν ξέρω μουσική, αδυνατούσα και αδυνατώ να καταλάβω γιατί ο Robert J. θεωρείται μουσική διάνοια. Βεβαίως και τα κομμάτια ήτανε πολύ όμορφα σε ολόκληρο το DVD, όπως και αυτά που ειπώθηκαν, όπως και ο Clapton. Έχω ακούσει και τα αυθεντικά. Ποιός όμως ο λόγος που ασχολούνται με τη μουσική του αιώνες ? Είναι ας πούμε κάτι ανάλογο γνωστών κλασσικών ?
Ξεκίνησε από kopaniamento Αρμονία και θεωρία της μουσικής
Ξεκίνησε από mleo « 1 2 » Αρμονία και θεωρία της μουσικής
Ξεκίνησε από Und3ad Μουσικά νέα και συζητήσεις
Ξεκίνησε από Little Hendrix Τρόποι παιξίματος, τεχνικές
Ξεκίνησε από GEO_ZZZZ Μουσικά όργανα και εξοπλισμός
Ξεκίνησε από WhiteEagle Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από RON14 Εκμάθηση – Πρώτα βήματα
Ξεκίνησε από ChuckDukowski Μπάσο
Ξεκίνησε από mefthymiop Μουσικά νέα και συζητήσεις
Ξεκίνησε από STEFANOS604 Τρόποι παιξίματος, τεχνικές