Αποστολέας Θέμα: Θέλω τελειότητα μαθητών. Είναι όμως σωστό;...  (Αναγνώστηκε 1970 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Anaximandros

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 597
  • Τα καλύτερα έρχονται!
    • Προφίλ
... Το χρόνο που μας πέρασε, ξεκίνησα μάθημα κιθάρας (με στόχο να μπορούν να παίζουν τραγούδια με ακκόρντα) σε τρία παιδιά. Τα δύο φοιτητές (ένα αγόρι, ένα κορίτσι) και το άλλο ένα, μαθητής (Λύκειο), ο οποίος μάλιστα, είναι άτομο με μαθησιακές δυσκολίες (παρ' όλο που έχει αυτή τη διάγνωση, τα σπάει το παιδί, είναι ιδιοφυία). Ακόμη κάνω μαθήματα.


Σε κάθε μάθημα, δείχνω με απίστευτη λεπτομέρεια πώς θα πρέπει να παιχτεί ένα τραγούδι και πώς θα πρέπει να μελετηθεί. Το πρόβλημα όμως, είναι το εξής: για να τους προχωρήσω, θέλω πρώτα να τους ακούω να παίζουν τις νότες καθαρά και να έχουν αυτοπεποίθηση στο χρόνο. Δε θέλω βιρτουοζιές. Θέλω όμως αν παίξουν ένα μέτρο ντο ματζόρε τέταρτα με 60bpm τέμπο, να το παίξουν τέλεια, σα να το έπαιζαν στον καινούργιο δίσκο του Αλκίνοου. Αυτό, το καταφέρνουν τα παιδιά μια χαρά. Προχωράνε όμως τα μαθήματα πολύ αργά.


Αν δε δώσω σημασία σ' αυτή μου την απαίτηση, θα προχωρήσουμε, θα μάθουν σ' ένα μήνα καμιά 20αριά τραγούδια (μπορεί και παραπάνω), όμως θα κουνάνε στο ρυθμό (άλλοτε θα τρέχουν, άλλοτε θα πάνε σιγά) και θα έχουν διάφορες βρωμιές στον ήχο (τριξίματα κτλ), χώρια που φοβάμαι μην πάθει κανείς κάποια τενοντίτιδα. Και φυσικά, δε θα μπορούν να συνυπάρξουν με κάποιον άλλο μουσικό (πχ σε μπάντα).


Παρ' όλο που περπατάμε αργά, εξ' ακολουθώ να τους έχω μαθητές μου και δε με εγκαταλείπουν. Μήπως όμως τελικά η απαίτησή μου αυτή δεν είναι σωστή; Ξέρω ότι και τα τρία τα παιδιά, τα ενδιαφέρει να παίζουν και να τραγουδάνε, καθώς επίσης, να συμμετέχουν σε κάποια μπάντα.

Αποσυνδεδεμένος Eagle Of Kamelot

  • Sworn Killer of Trolls
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2506
  • Φύλο: Άντρας
  • Set the flag and carry on, carry on into unknown
    • Προφίλ
Noμιζω πως πρεπει να κανεις "εκπτωσεις" στην τελειοτητα που απαιτεις, εξαλλου με τον καιρο στρωνουν αυτα τα πραγματα. Οσο για τη συνυπαρξη σε μπαντα, μην εισαι σιγουρος. Πολλοι απο εμας ξεκινησαμε στραβαδια κι ακομα και τωρα "κουναμε" και κανουμε λαθη. Η μουσικη ειναι και διασκεδαση, συμφωνω στο να προσπαθεις για το καλυτερο και το να τονιζεις τη σημασια του στους μαθητες σου (οπως και να τους δινεις κινητρο να γινονται καλυτεροι), αλλα καλο ειναι να ειναι και λιγο πιο light το μαθημα, νομιζω.

Αυτα απο εναν μετριο κιθαρο-μπασιστα :P

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2665
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Καταρχάς μου κάνει εντύπωση που μιλάς συνέχεια για σκαμπανεβάσματα στο ρυθμό και δε διάβασα πουθενά τη λέξη μετρονόμος. Οπότε μια λογική μου απορία είναι η εξής: Με μετρονόμο συνεχίζουν τα σκαμπανεβάσματα?


Απο κει και πέρα, απο την εμπειρία μου σα μαθητής, θα σου πώ το εξής: Αντί να περιμένεις να κρίνεις αποκλειστικά ακουστικά, είναι καθήκον σου σα δάσκαλος να μάθεις να διαβάζεις τα χέρια τους, τις εκφράσεις και τις κινήσεις τους. Πρέπει την ώρα που παίζουν να είσαι σε θέση να αναγνωρίζεις τί βελτίωσαν, τί άφησαν στάσιμο, τό έμεινε πίσω. Η δουλειά του δασκάλου δεν είναι να μεταδίδει ξερά τη λεπτομέρεια στη νότα και αν το βγάλει, το έβγαλε. ΠΡΕΠΕΙ να είσαι σε θέση να αναγνωρίζεις τί κατανοήσαν, τί εμπεδώσαν και τί εφάρμοσαν. Να είσαι σε θέση να αναγνωρίζεις αν η νότα παίχτηκε σωστά απο τύχη ή απο τεχνικη.Και απο αυτή την άποψη ευγνωμονώ απίστευτα το δάσκαλο της κλασικής κιθάρας.Δε με έμαθε ούτε αρπέτζια, ούτε κλιμακες. Αυτά τα διάβασα μόνος μου.Με έμαθε να αναλύω αυτό που κάνω, να βρίσκω τα αδύναμα σημεία, και με έμαθε πως να τα διορθώνω. Και αυτό πρέπει να κάνεις σαν δάσκαλος πλέον. Να αναγνωρίζεις τις αδυναμίες συγκεκριμένα, και όχι να περιμένεις να ακούσεις "ηχογράφηση", ή τέλοσπάντων αυτό που έχεις στο μυαλό σου σαν ιδεατό. Ελπίζω να μην ακούγομαι επιθετικός! Απλά, θεωρώ την μάθηση-εκπαίδευση μια πολύ ιδιαίτερη διαδικασία. Να 'σαι καλά, και keep teaching.
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος Μητσάκος

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1819
  • Φύλο: Άντρας
  • Κιθαρίστας της κακιάς ώρας...
    • Προφίλ
Ένας κακός κιθαρίστας θα συμφωνήσει με τον μέτριο κιθαρίστα-μπασίστα... ;D
If music be the food of love, play on,
Give me excess of it; that surfeiting,
The appetite may sicken, and so die...

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5775
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Aπό την οπτική πλευρά κυρίως του μαθητή, τείνω να συμφωνήσω με τον Eagle. Ίσως αυτή η τελειομανία να απωθήσει κάποια στιγμή τα παιδιά, ειδικά όταν ο αρχικός ενθουσιασμός θα έχει μειωθεί. Η προσέγγισή σου μού θυμίζει λίγο τα μαθήματα σε ωδείο που έκανα εγώ σε πολύ μικρή ηλικία, κατά τα οποία δινόταν υπερβολικά μεγάλη έμφαση (για τα δικά μου γούστα) σε τέτοιες λεπτομέρειες και έπρεπε να παίξω ένα κομμάτι τέλεια πριν προχωρήσουμε στο επόμενο.

Πάντως πιστεύω ότι θα ήταν καλό να συζητήσεις και με τους μαθητές σου για να δεις τι στόχους και προσδοκίες έχουν οι ίδιοι από τα μαθήματα που κάνουν και τι θα τούς ικανοποιούσε περισσότερο. Έτσι θα μπορέσεις να προσαρμόσεις το στυλ της διδασκαλίας σου στις απαιτήσεις και το χαρακτήρα του κάθε μαθητή, αλλά και να σχεδιάσεις πιο μακροπρόθεσμα προγράμματα διδασκαλίας, να θέσεις στόχους για τον καθένα κλπ. Επίσης αυτό που θα ήθελα εγώ από τα μαθήματα των παιδικών μου χρόνων (και δεν είχα) ήταν η δυνατότητα για μεγαλύτερη αυτονομία, αναπτύσσοντας την ικανότητα να βγάζω μόνος μου κομμάτια (χωρίς να χρειαστεί να μού δείξει κάποιος πώς παίζονται ή να διαβάσω παρτιτούρα), να αυτοσχεδιάζω και γενικά να ανακαλύψω τα μυστικά της κιθάρας αντί να γίνω απλά ένας καλός οργανοπαίχτης...
Στάγδην βραδέως ενδοφλεβίως

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1372
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Πιο χαλαρά από μένα έχοντας "διδάξει" λίγο πάνω από 20 παιδιά αν δεν απατώμαι. Δε στο λέω για να διαφημιστώ :P απλά για να επιβεβαιώσω ότι έχω δει πολλούς διαφορετικούς μαθητές. Πρέπει ΠΑΝΤΑ, να βρίσκεις τι κάνει το κλικ σε κάθε μαθητή σου.

O όρος απαιτητικός έχει πολλές έννοιες. Αυτό που πρέπει να απαιτείς ως δάσκαλος είναι να κάνουν το καλύτερο που μπορούν. Αν αυτό είναι μια ώρα δουλειά την εβδομάδα, είναι τόσο, τι να κάνουμε. Να επιμένεις περισσότερο στο μηχανισμό πίσω από τις ασκήσεις και όχι στο ξερό "σταθερό στα 60 και βλέπουμε".

Ό,τι είπαν Απόλλωνας και Ιζνογκούντ είναι νόμος για μένα.
Πρέπει να αφουγκράζεσαι το τι ζητάει ο κάθε παίχτης και να μην περιμένεις να σου το πει. Δεν πρόκειται. Από σεβασμό κ μόνο ή από ντροπή ή από ο,τι άλλο θες. Θα σταματήσει τα μαθήματα :P Είναι κακό το ξέρω αλλά έτσι είναι. Κ από την ελάχιστη εμπειρία που έχω κανείς δε θέλει μετρονόμο και κλικι κλικι. Δεν καταλαβαίνουν πόσο σημαντικό είναι.

Αντί να επιμείνεις στην απόλυτη τάξη και πειθαρχία δειξτους πόσο σημαντικό είναι, σε βαθμό που να θέλουν να το κάνουν μόνοι τους! Παίζοντας μαθαίνει, κακά τα ψέμματα και πρέπει να δίνουμε μονίμως ερεθίσματα για να παίζουν όσο περισσότερο γίνεται. Οι ατέλειες θα διορθωθούν όσο παίζουν. Εσύ φρόντιζε να διώχνεις τα "bad habits" που λέει και ο Govan.

Να σου δώσω ένα παράδειγμα: Ένας αρχάριος (το τονίζω αυτό) μαθητής έχει την επιλογή να παίζει μια ώρα την ημέρα για 6 μέρες με φιλαράκια (πιο προχωρημένα από αυτόν) και μια ώρα την ημέρα για 6 μέρες στο σπίτι μελετώντας. Σαν δάσκαλος προτιμώ να παίξει 4 μέρες με τα φιλαράκια και δυο να μελετήσει. Θα μάθει πιο πολλά και θα έχει ουσιαστικότερη επαφή με το όργανο.

Λέω πολλά και μπερδεμένα αλλά νομίζω αυτό είναι το σημαντικότερο. Αυτό που επίσης πρέπει να λαμβάνεις υπόψη σου είναι το πόσο χρόνο μπορεί να διαθέσει ο καθένας για το όργανο και πόσο διαθέτει τελικά. Τι εννοώ. Προσπάθησε να δεις το πρόγραμμά τους και να καταλάβεις πόσο χρόνο σπαταλάνε για την κιθάρα. Αν κάποιος έχει 2 ώρες τη βδομάδα για να κάνει κάτι που γουστάρει, θα ήταν καλύτερο να μην τον φορτώσεις με βαρετές και ατελέσφορες (κατά την κρίση του) ασκήσεις. Θα ήταν προτιμότερο να του δώσεις ένα κομματάκι και ο,τι καταφέρει. Αλλιώς δε θα βλέπει πρόοδο και θα τα παρατήσει. Τουλάχιστον στα πρωτα στάδια πρέπει να προχωρήσει γρήγορα (σχετικά και ανάλογα με το κάθε παιδί) η δουλειά.

Αποσυνδεδεμένος onfire

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 230
    • Προφίλ
Μηπως εκτος απο τα κομματια να αφιερωσεις ενα μερος του μαθηματος σε ρυθμικες ασκησεις, ξεκινωντας τους απο το τεμπο που τους ειναι ανετο; (υπαρχει δυσκολια να παιξεις κατι με ακριβεια και σε πολυ αργο και σε πολυ γρηγορο τεμπο). Οπως σωστα προταθηκε και παραπανω μια κουβεντα με τους μαθητες σου θα ειναι διαφωτιστικη για εσενα ως προς τους στοχους τους και για αυτους ως προς τη σημασια της σταθεροτητας στο ρυθμο.
They tell you black is really white, and moon is just the sun at night and when you walk in golden halls you get to keep the gold that falls...It's heaven and hell

Αποσυνδεδεμένος Bagiaderas

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 1
    • Προφίλ
 Το μυστικό είναι να γουστάρουν και να προσπαθούν χωρίς να τους γίνεται καταναγκασμός.
Αν δεν γουστάρουν θα τα παρατήσουν...  ;)
Η μουσική μας είναι το καλύτερο καταφύγιο όταν σφίγγουν πραγματικά οι κώλοι.
Ο μικρός και η μικρή μου, πρέπει να το μάθουν οπωσδήποτε αυτό...

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1372
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Να ξαναπω ότι μιλάμε για αρχάριους έτσι; Στους προχωρημένους είναι εντελώς διαφορετικά τα πράγματα.

Αποσυνδεδεμένος Vaiking

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 881
  • Φύλο: Άντρας
  • Why should I sit and sigh...
    • Προφίλ
Απο τη δική μου εμπειρία, η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Αφ'ενός οφείλεις να αφουγκράζεσαι τα παιδιά και να τους δίνεις αυτό που έχουν ανάγκη, απο την άλλη όμως οφείλεις να είσαι αυστηρός ως προς την τεχνική, το ρυθμό και την καθαρότητα του ήχου. Θέλει δηλαδή ΚΑΙ καρότο ΚΑΙ μαστίγιο!

 Αλλα ο καλύτερος τρόπος για εμένα να πείσεις τα παιδιά για την ανάγκη σωστής τεχνικής/ρυθμού/ήχου είναι να τους παίζεις παραδείγματα με λάθος τεχνική κλπ. και μετά τα ίδια ακριβώς με σωστή τεχνική έτσι ώστε να καταλάβουν απο το παίξιμο του άλλου πόσο αναγκαία είναι αυτά που θες να επιβάλλεις. Διότι το παιδί δε μπορεί να αντιληφθεί τα λάθη του εύκολα. Δεν ακούει πάντα αυτό που παίζει αλλα αυτό που φαντάζεται πως παίζει. Γι'αυτό και θα σου έρχονται συχνά στο μάθημα λέγοντάς σου: "μα, στο σπίτι το έπαιζα μια χαρά"!!

Κατα την άποψή μου καλό είναι να επιμείνεις στην ανάγκη σωστής εκμάθησης του οργάνου (άλλωστε είσαι δάσκαλος κιθάρας και όχι δάσκαλος τραγουδιών με κιθάρα) αλλα φρόντισε να ανταμείβεις συχνά τους μαθητές σου με πράγματα που θέλουν να παίξουν κι ας ξεφεύγουν λίγο απο τη ροή του μαθήματός σου.

Και βεβαίως, μπορείς πότε πότε να δίνεις και κομμάτια που ξέρεις εκ των προτέρων πως είναι δύσκολα να βγούν σωστά απο το μαθητή. Έτσι τον βάζεις να συνειδητοποιήσει τις δυσκολίες που θα αντιμετωπισει στο μέλλον αν δε φτιάξει τεχνική και με τη δική σου καθοδήγηση και ενθάρρυνση όχι μόνο δε θα απογοητευθεί αλλα θα προσπαθήσει ακόμα περισσότερο. Μπορεί να εν λόγω κομμάτι να μη βγεί άμεσα, αλλα στο μέλλον, μετά απο καλή δουλειά, όταν ο μαθητής ξαναπιάσει το κομμάτι αυτό, θα εκπλαγεί απο το πόσο εύκολα θα του βγεί!!

Πάντως οι δικοί μου μαθητές, ξέρουν απο το πρώτο μάθημα πως θα περάσει αρκετός καιρός για να παίξουν κάποιο κομμάτι που θα τους αρέσει. Ξέρουν όμως επίσης πως όταν μάθουν καλά αυτά που έχω να τους δείξω θα μπορούν να βγάζουν πολλά κομμάτια και μόνοι τους χωρίς καν να με χρειάζονται παρα μόνο για κάποιες διορθώσεις. Όσοι το κατανοούν, τα πάνε μια χαρά. Όσοι δεν το κατανοούν... :-\

Αυτά, απο εμένα και καλή επιτυχία στο δύσκολο αλλα και πανέμορφο δρόμο της διδασκαλίας της μουσικής!!

Υ.Γ. Εγώ πρώτα μαθαίνω τα παιδιά να μετρούν χτυπώντας με το πόδι και όταν προχωρήσουν αρκετά, τα βάζω να παίξουν παλιά και εύκολα πια κομμάτια με το μετρονόμο. Έτσι κατα την άποψή μου εξοικειόνονται πιο εύκολα με αυτό το "καταραμένο μηχάνημα" και το μετατρέπουν εύκολα σε "καλό φίλο και συνεργάτη" ;)

Υ.Γ.2. Αν κάποιο παιδί κάνει ένα λάθος στο μάθημα σε κομμάτι που είχε να μελετήσει στο σπίτι, μην το κόβεις αμέσως για να το διορθώσεις. Άσε το να παίξει χωρίς διακοπές που θα του χαλάνε τη συγκέντρωση, σημείωσε στο μυαλό σου τα σημεία που πήγαν λάθος και μετά βάλε το να σου παίξει μόνο αυτά τα σημεία για να κάνεις τις παρατηρήσεις/διορθώσεις σου. Οι συχνές διακοπές (που έκανα κι εγώ στο παρελθόν) δεν αφήνουν το παιδί να συγκεντρωθεί, το αγχώνουν και του μειώνουν την απόδοση δείχνοντας μια εικόνα, συχνά κατώτερη της πραγματικής

Υ.Γ.3. Αν κάποια στιγμή (μια στις τόσες) το παιδί έρθει σε μάθημα και δεν έχει καθόλου διάθεση να παίξει, μην το αναγκάσεις. Κάνε καλύτερα μια συζήτηση μαζί του για τη μουσική, για τα προβλήματα που το απασχολούν ή και για κάτι άσχετο. Εκείνη την ημέρα δε θα είσαι δάσκαλος αλλα ψυχοθεραπευτής, κάτι που είναι απολύτως αναγκαίο για έναν καλό δάσκαλο μουσικής. Μη θεωρείς το μάθημα χαμένο. Αν το παιδί νιώσει καλά, στο επόμενο μάθημα, θα αναπληρώσει το χαμένο έδαφος και με το παραπάνω.
The most important second of our lives is the last one...

Αποσυνδεδεμένος Υπνοβάτης...

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1372
  • Φύλο: Άντρας
  • I love it when it rains potatoes
    • Προφίλ
    • Ypnovatis
Ωραίος Vaiking ;)

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
24 Απαντήσεις
10331 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 21/01/07, 10:33
από ΠΑΝΜΕΓΙΣΤΟΣ - EOSFORUM - SOTRIANI -
17 Απαντήσεις
3418 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/06/09, 19:05
από Alex_Under
2 Απαντήσεις
2210 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/07/10, 12:24
από marathon
5 Απαντήσεις
1269 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/11/11, 15:09
από mackay
8 Απαντήσεις
3241 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/07/12, 17:22
από STEFANOS604
10 Απαντήσεις
3796 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 24/10/13, 11:22
από Βραζίλης
0 Απαντήσεις
2830 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/03/14, 17:55
από Πάνος Μαλαχιάς
0 Απαντήσεις
2644 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/01/16, 00:55
από Πάνος Μαλαχιάς
0 Απαντήσεις
3856 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/01/17, 23:43
από Πάνος Μαλαχιάς
0 Απαντήσεις
4529 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/01/18, 14:57
από Πάνος Μαλαχιάς