Αποστολέας Θέμα: Συγκριτικό 11 μικροφώνων σε ηλεκτρική κιθάρα  (Αναγνώστηκε 10033 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος Korgy

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1442
  • Φύλο: Άντρας
  • Q the Filters 2 the F##k!!
    • Skype - korgy-
    • Προφίλ
    • το φάρμακο της περιέργειας..
Η περιέργεια εφαγε τη γάτα,  και απλωσα μερικά απο τα μικρόφωνα μου (τα οποια αφορούν τις προσγειωμένες τσέπες)

Για αρχή  ανέβασα μονο ενα ψιλοβρωμοκρανσάρικο τρακ (απο προηγούμενο τεστ ηχογραφημένο- το οποιο με διαδικασία Reamping ταίστηκε ο Hayden Mini MoFo.

Η ηχογράφηση εγινε στην πραγματικότητα για να βοηθήσω ενα γνωστό μέλος του φορουμ σχετικά με το ποιο μικρόφωνο να αγοράσει για τον ενισχυτή του. Ηρθε ειδε,ακουσε και δεν αποφασισε ακομα.  ΣΩΣΤΕ  :)


Το τεστ δεν εχει να αποδείξει ποιο εχει την μεγαλύτερη.... ευκρίνεια αλλά το εκανα ως παρακαταθήκη. Ο καθεις να εχει να ακουσει κατι πριν το παρει στα τυφλά (στα κουφά δηλαδή)



λοιπά στοιχεία

DAW ; Cubase 6
AD/DA conversion ; Presonus Firestudio @ 44.1kHz -24bit
Preamp ; Mackie VLZ3
Amp Hayden Mini MoFo με VHT 2x12 cab . Το ηχείο που επιλέχθηκε ηταν το VHT silverback. Υπάρχουν φυσικά και οσο νάναι ηχητικές παρεμβάσεις απο το Eminence Red Tonker που ηταν στην αλλη τρύπα.


ΟΛΑ τα μικρόφωνα σημάδευαν κέντρο κώνου , με απόσταση 15 χιλιοστών.


Mic list

Shure :  SM57, SM58, Beta 57
Rode: M2, M3 , Procaster
Karma : Bullet
Akg : C1000
Blue : Encore 100
Senheiser : e906 (low switch engaged)
Audix : i5



1ο μέρος  ;D
www.box.com/s/5g42zx65p2b2na463yoe

« Τελευταία τροποποίηση: 30/12/12, 16:47 από Βραζίλης »
Ο μουσικος-καυστήρας   . Ότι αφορά ήχο ,αγορά,πρόβα και ηχογραφήσεις εδώ είμαστε!
http://www.myspace.com/korgyatopon  -> project recording studio for the open minded ears <-

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Πριν ακομα ακουσω, θα πω στο φιλο αυτο που ανεφερε γνωστος παραγωγος της συμπρωτευουσας:

"Εαν ειχα να διαλεξω σε ενα ερημο νησι μεταξυ μιας γυναικας κι ενος sm57, θα προτιμουσα το sm57 γιατι κανει για ολα"...
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Συνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6334
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Το λοιπόν...τα άκουσα....και, περιέργως, ξεχώρισα το i-5 της Audix!
πιο γεμάτο και, συχνοτικά, πλήρες....

Τα Shure ήταν κάπου στη μέση μεταξύ όλων, με χειρότερα τα Rode από τα οποία περίμενα πολλά!

επίσης πολύ καλό ήταν και το C1000 της AKG!

ευχαριστούμε για το θέμα και είθε ο συμφορουμίτης να επιλέξει σοφά!

Αποσυνδεδεμένος atav (φλουτσ)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 547
  • Φύλο: Άντρας
  • Κουλάδι ολκής!
    • Προφίλ
Αρχικά ο...συμφορουμίτης ευχαριστεί και δημόσια τον kor για τη βοήθεια!  :) Η επιλογή είναι όντως δύσκολη, αλλά μου φαίνεται ότι ο παραγωγός έχει δίκιο free...!
Το λοιπόν...τα άκουσα....και, περιέργως, ξεχώρισα το i-5 της Audix!
Γιατί περιέργως; Φοβερό μικρόφωνο...Είναι στους...επιλαχόντες!
Οὔτε τάματα οὔτε οἱ ἅγιοι ὠφελοῦν στὴν ἀρρώστια μου. Ἐγὼ εἶμαι παιδὶ τῆς θάλασσας. Μὲ κράζει καὶ θὰ πάω.
http://www.andor-sailing.gr

Συνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6334
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Γιατί περιέργως; Φοβερό μικρόφωνο...Είναι στους...επιλαχόντες!
γιατί δεν είναι απ'τις "ξακουστές" μάρκες...

Αποσυνδεδεμένος Korgy

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1442
  • Φύλο: Άντρας
  • Q the Filters 2 the F##k!!
    • Skype - korgy-
    • Προφίλ
    • το φάρμακο της περιέργειας..
Γιατί περιέργως; Φοβερό μικρόφωνο...Είναι στους...επιλαχόντες!
γιατί δεν είναι απ'τις "ξακουστές" μάρκες...


αδιάβαστος!




Αυριο με τον κηδεμονα σου  :P
Ο μουσικος-καυστήρας   . Ότι αφορά ήχο ,αγορά,πρόβα και ηχογραφήσεις εδώ είμαστε!
http://www.myspace.com/korgyatopon  -> project recording studio for the open minded ears <-

Συνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6334
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
αδιάβαστος!

Αυριο με τον κηδεμονα σου  :P
η ΜΟΝΗ φορά που έχω συναντήσει Audix είναι το μικρόφωνο που έχει ο τραγουδιστής μας!
οπότε, ξακουστή.....ΔΕ τη λες! :P

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Καλο ειναι να εχουμε κατα νου τι ειδους μουσικης θα ηχογραφησουμε, ωστε να επιλεξουμε το καλυτερο δυνατο μικροφωνο, το οποιο με τη σωστη τοποθετηση να μας δωσει ενα καλο πρωτογενες σημα το οποιο θα επεξεργαστουμε ελαχιστα.


Ενα "λαμπρο" μικροφωνο ( οπως ειναι το C1000 ) το οποιο εχει την ταση να "σκληραινει" οταν πιεστει, θα ειναι καλο για pop/rock παραγωγες ή για metal solos, ομως εαν θελουμε να ηχογραφησουμε jazz/blues ή βαριες ρυθμικες κιθαρες, θα ειναι σχετικα ακαταλληλο ( με την καταλληλη τοποθετηση μπορει να αποδωσει ογκο ομως ).

Ενα ribbon ή ribbon-οειδες μικροφωνο απο την αλλη, λογω του μουντου χαρακτηρα του, ειναι ο,τι πρεπει για old fashioned rock καταστασεις, για jazz/blues και κανα soft rock solo. Προφανως εαν θελουμε "λαμπερες" κιθαρες, το ribbon δεν κανει, αφου απο τη φυση του το μικροφωνο αυτο δεν μπορει να συλλαβει υψηλες συχνοτητες ( και το λαθος που κανουν πολλοι ηχοληπτες ειναι να προσπαθουν να αναδειξουν πριμα σε ενα ηχο που δεν εχει πριμα...αρα βγαζουν το θορυβο του μικροφωνου μπροστα ). Βεβαια ειναι ευαισθητουλια στην ηχητικη πιεση κι αν η ταινια "κολλησει" πανω στο "σασι", τοτε το μικροφωνο ειναι αχρηστο. Οποτε προσοχη.

Απο την αλλη, ενα δυναμικο τυπου SM57 ειναι πιο "γενικο" και αναλογα με την τοποθετηση μπορει να δωσει διαφορετικα ηχοχρωματα. Απο μουντο ηχο ( on axis, εκτος κωνου σχεδον ) εως λαμπερο ( on axis, στο κεντρο του κωνου ) ειναι η καλυτερη επιλογη για all around παραγωγες.


Γενικα, πριν παμε να ηχογραφησουμε τις κιθαρες μας, πρεπει να εχουμε κατα νου πως θα ειναι στη μιξη ή τι ηχο θελουμε να εχουν. Αυτο θα μας λυσει στα χερια οσον αφορα το τι θα συλλαβουμε ως ηχο, γιατι εαν παμε μετα σε επιπεδο "fix it in the mix" μπορει να εχουμε μπερδεματα φασικα και συχνοτικα.

Πριν ακομα ξεκινησουμε να ηχογραφουμε πρεπει να ξερουμε τι ηχο θελουμε και με το μικροφωνο που κραταμε στα χερια μας ποια θα ειναι η καλυτερη θεση για να το πετυχουμε. Δυσκολο εαν ξεκιναει καποιος τωρα να κανει παραγωγες, ομως οσο πιο πολυ μπει στη διαδικασια αυτη, τοσο πιο ευκολη θα κανει τη ζωη του!



Προσωπικα προτιμω το συνδυασμο μικροφωνων, ωστε να εχω εναν ελεγχο σε 2 faders του τι ηχοχρωμα θελω να βγαλω. Πχ, ενας ωραιος συνδυασμος ειναι τα SM57 και MD421. Το ενα ειναι ενα ουδετερο μικροφωνο, ενω το αλλο ενα μικροφωνο με ιδιαιτερη αποκριση στις υψηλομεσαιες. Ενας συνδυασμος αυτων των 2 εχει ομορφο αποτελεσμα.

Αν και θελει λιγο προσοχη στη τοποθετηση , ειναι ωραιο το αποτελεσμα γιατι δεν κανεις καθολου ΕQ, αλλα παιζεις με τα 2 faders ως ενταση και βρισκεις το καλυτερο συνδυασμο. Προσφατα ηχογραφησα με αυτα τα 2 μικροφωνα:





Αλλοι ωραιοι συνδυασμοι ειναι το C414 ( σε καρδιοειδες pattern με pad ) με το SM57 ή ενα Ribbon με το SM57. Γενικα το Sm57 το θεωρω ελβετικο σουγια και παει σε οποιαδηποτε περισταση, ακομα κι αν τελικα δεν κρατησω το καναλι!


Και παντα, μα παντα, ενα room mic ( πυκνωτικο ειτε σε omni, ειτε με καρδιοειδες που κοιταει σε καποια γωνια του χωρου, ωστε να το υπερκομπρεσαρω μετα και να φερω την ουρα του δωματιου μεσα στην ηχογραφηση ), ακομα κι αν ειναι αχρειαστο τελικα.....
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Συνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6334
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
απ'όσα έχετε πει και έχω διαβάσει....η καλύτερη λύση για έναν αρχάριο δεν είναι ένα "sm57-οειδές"?
ένα all-around, δηλαδή, για να ξεκινήσει κάποιος τα πρώτα του βήματα στο χώρο....

και σιγά σιγά, όσο θα μαθαίνει, θα αρχίσει να αποκρυσταλλώνει και τις ανάγκες του και να κινείται προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις....


ΥΓ.@free
ωραίες τεχνικές! ειδικά η τελευταία....
ουσιαστικά δημιουργεί ένα πιο "φυσικό" reverb?

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Η τεχνικη αυτη ειναι ακριβως ιδια με την τεχνικη του room mic σε ενα drum recording. Θελεις να παρεις χωρο, αλλα εαν ο χωρος σου δεν ειναι και τοσο καλος ( οπως τον περισσοτερων μεσα στο δωματιο μας ), μπορεις με διαφορους τροπους να δωσεις εναν απιστευτο ογκο, χωρις να παρει κανεις ειδηση πως τελικα το ηχογραφησες σε ενα στεγνο ή μικρο δωματιο.

Στην πραγματικοτητα, αναγκαζεις τον χωρο να βγαλει reverb, οποτε η "φυσικοτητα" δεν υπαρχει και τοσο στο καναλι.  ;D

Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Συνδεδεμένος hot_sauce (φλουτσ)

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6334
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Στην πραγματικοτητα, αναγκαζεις τον χωρο να βγαλει reverb, οποτε η "φυσικοτητα" δεν υπαρχει και τοσο στο καναλι.  ;D
σε σχέση με ένα ψηφιακό ή, έστω, αναλογικό εφέ το εννοούσα....
ωραίο! :D

Αποσυνδεδεμένος freemind

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 6514
  • Φύλο: Άντρας
  • Dreamcatcher
    • Προφίλ
    • DreamCatcher
Παραθετω ενα μικρο μερος της ηχογραφησης που εκανα για το session που ειδατε στη φωτογραφια.

SM57: https://www.box.com/s/wjj9yjp7cbdlvdx4vcz1

MD421: https://www.box.com/s/wt4wmogpwwjlcpv725xs

MD421+SM57 equal gain: https://www.box.com/s/s1k3ph42slzsvj6d62hx

MD421+Sm57 rough mix: https://www.box.com/s/gedkvft9sr9vl1e653z6

Για την ηχογραφηση χρησιμοποιηθηκε προενισχυση της κονσολας ( SSL 4000 ) και για τα 2 μικροφωνα, χωρις καμια παρεμβαση EQ ή δυναμικου επεξεργαστη.

Μονο το rough mix εχει υποστει επεξεργασια απο εξωτερικες μοναδες ( EQ+Compression και ηχοραφηση σε ταινια για "καψιμο" ), αλλα ειναι απλως το τελικο take που κρατηθηκε απο το mixdown. Γι' αυτο ειναι και στερεοφωνικο, γιατι "ανοιξα" τις 2 πηγες δεξια κι αριστερα ( οχι hard panning ομως, για να μη χασω το κεντρο ).


Επειδη ειναι ρυθμικη κιθαρα, η τοποθετηση εγινε on axis περιπου λιγο πιο εξω απο τον κεντρο. Το SM57 ειναι λιγο πιο μπροστα απο το MD421 λογω της διαφορας που εχουν στο θεμα "καψας", αλλα ο συνδυασμος των 2 κανει ενα ομορφο comb filtering ακομα κι αν εχουν το ιδιο gain και τα 2 μαζι.

Ο κιθαριστας παιζει με μια Les Paul Studio κατευθειαν στον ενισχυτη ( τρομερο θηριο by the way ). Τα αρχεια ειναι wave 44.1KHz/16bit, υποβιβασμενα απο 96KHz/24bit. Δηλαδη στην ουσια μονο dithering και downsample εχουν υποστει τα καναλια ( εκτος απο το rough mix )
« Τελευταία τροποποίηση: 30/12/12, 23:20 από freemind »
Μη κοιτάς το δάχτυλο. Στην άκρη του υπάρχει ένα Φεγγάρι
DreamCatcher

Αποσυνδεδεμένος zeromancer

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1904
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
πωπω τωρα ειδα το θεμα...μπραβο ρε παιδια. μολις πηρα ενα Sh-57 για να γραφω με την νεα καρτα ηχου που εχω ( fast track c-400) και εχω πελαγωσει...οτι μπορειτε να μοιραστείτε μαζι μας παρακαλω καντε το...
καλα για τα pro tools θα ανοιξω θεμα :P
GARFIELD FOR PRESIDENT

εκατομμυρια μυγες δεν μπορει να κανουν λαθος...φαε κ εσυ σκατα!!!

People should not be afraid of their governments,governments should be afraid of their people

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
9 Απαντήσεις
6345 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/09/06, 22:05
από freemind
3 Απαντήσεις
4839 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/11/08, 23:49
από RORY GALLAGHER
11 Απαντήσεις
1869 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/02/10, 17:29
από indie-anos laternative
14 Απαντήσεις
4779 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 10/08/10, 20:20
από j-chris
9 Απαντήσεις
1752 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/02/11, 13:18
από guitarcrazy
7 Απαντήσεις
5572 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 01/04/11, 17:17
από vagtanplan
7 Απαντήσεις
3168 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/09/11, 20:16
από Fotis83
6 Απαντήσεις
1666 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 23/07/11, 01:22
από Nosferatu
10 Απαντήσεις
2644 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/10/11, 20:36
από ScorpionsManiac
17 Απαντήσεις
7074 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 09/12/12, 15:33
από Υπνοβάτης...