Αποστολέας Θέμα: Ποιος εχει κανει freting-leveling-dresing η και ολα αυτα μαζι..μονο  (Αναγνώστηκε 6807 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3387
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Ε?ποιος??
Για να πεσει καμια εμπιρια να μαθαινουμε και οι υπολιποι..
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος modfori

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1805
  • less gain .. more grain!
    • Προφίλ
έκανα εγω μια φορά με ικανοποιητικά αποτελέσματα.
το μπράτσο που χρησιμοποίησα είναι φτηνό και τα τάστα δεν ηταν τοσο καλά βαλμένα .βάζοντας μια κάρτα ανα 3 τάστα έβλεπα να υπάρχουν πολλά χαμηλά και ψηλά σημεία.  με το leveling ήρθαν στα ίσα τους και μπορουσα να κατεβάσω το action σε νορμάλ επίπεδα.
τα εργαλεία (notched edge και fret leveling beam)  τα πήρα απο ebay απο ένα παληκάρι στη Θεσσαλονικη.
ακολούθησα τον παρακάτω οδηγό , δεν παρέκλινα ρούπι



τα εξηγεί και τα περιγράφει πάρα πολύ καλά αλλά είναι στα Αγγλικά


μετά δοκίμασα να κάνω και αλλαγή τάστων αλλά εκεί τα 'κανα μαντάρα. :(
Less Gain, More Grain!

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3387
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Η αλλαγη ειναι δυσκολη γιατι τα ταστα εχουν δοντακι που γατζωνει στην ταστιερα και οταν το τραβας μπορει να πεταξει δοντι το ξυλο
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1017
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Έχω αλλάξει κι εγώ σε ένα μπαγλαμά που έχω όλα τα τάστα...

Είχαπ άρει χύμα με το μέτρο (αφού μου βγήκε η ψυχή να βρω στην Αθήνα... Πρέπει να γύρναγα με το μηχανάκι κάνα 4ωρο από τον ένα στον άλλο  ;D ).

Ήταν η πρώτη φορά που το δοκίμασα, και το αποτέλεσμα βγήκε άριστο (η τύχη του πρωτάρη μάλλον).

Το μόνο κομμάτι που με πραγματικά με δυσκόλεψε, ήταν να τους φάω τις άκρες. Ξεκίνησα με το χέρι, αλλά δεν είδα φως, και δούλεψε dremel :)

Το ίσιωμα το περίμενα πιο δύσκολο. Τα είχα χτυπήσει με το πίσω μέρος του σφυριού θυμάμαι για να τα βάλω.
Μάλιστα από τρίψιμο κλπ μετά, σχεδόν δε χρειάστηκε...

Πιο δύσκολο μου φάνηκε να τα αφαιρέσω χωρίς να σηκώσω ξύλο, παρά να τα βάλω...

Θυμάμαι ότι για να τα χώσω όλα σωστά, χρησιμοποίησα και μέγγενη, σιγά σιγά πιέζοντας 4-4 τα τάστα...

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3387
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Eγω οταν εβαλα τα ταστα στο μπασο που εκανα τα πατουσα να μπυν με σφιγκτιρες.Τελικα εβαλα χειροβιδα και καμια σχεση η πιεση..(κατω απο το μπρατσο ενα κοματι ξυλο για να μην πληγωσει και στα ταστα λαμαρινα 2mm για να παταει ομοιομορφα) απλα καπια ηθελαν λιγο πριονακι παραπανο,αλλα φοβομαινος μην κοψω βαθιες θεσεις για τα ταστα..τερματιζουν μεσα και για μια τριχα δεν πατανε τερμα σωστα.Οποτε ενα λεβελινγκ ειναι αναγκαιο.Σκεφτομουν με κατι τετοιο
http://www.ebay.com/itm/Guitar-Bass-Fretboard-Fret-Protector-2pcs-Fretwire-Sanding-neck-polish-luthier/351300791054?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D777000%26algo%3DABA.MBE%26ao%3D1%26asc%3D35217%26meid%3Dcf936f0a6e6a40e78141067c8e859ad5%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26mehot%3Dpp%26sd%3D130977531047
αλλα δεν ξερω τελικα πως θα μου βγει.Οσο για την αφαιρεση,πιστεβω αν με το trus rod κανεις το μπρατσο να σηκωνετε η μεση,τοτε ισως να βγουν πιο ευκολα αφου θποτιθετε πως οπως τραβανε οι χορδες πιεζουν κοντρα τα ταστα.
Πρεπει να κανω καμια πατεντα notched edge γιατι τετοια κλημακα που ειναι το μπασονι σιγα μην βρω κανενα να τεριαζει.Ολα γινοντε μωρε..και του σπανου τα γενια..
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος modfori

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1805
  • less gain .. more grain!
    • Προφίλ
Η αλλαγη ειναι δυσκολη γιατι τα ταστα εχουν δοντακι που γατζωνει στην ταστιερα και οταν το τραβας μπορει να πεταξει δοντι το ξυλο

η αφαίρεση των παλιών δε με δυσκόλεψε. είχα τροχίσει ένα κοφτάκι ώστε το μπροστινό του μέρος να'ναι επίπεδο , είχα τροχίσει και τις αιχμές του ώστε να μπαίνουν εύκολα κάτω απο το τάστο. με τοκολλητήρι τα ζεσταινα ένα - ενα και τα αφαιρούσα.
εκεί που έκανα πατάτα ήταν ότι χρησιμοποίησα ένα πριονάκι για να καθαρίσω τις τρύπες στην ταστιέρα απο υπολείματα κόλλας . η λάμπα του πριονιού ηταν λίγο πιο χοντρή και διεύρυνε τις τρύπες με αποτέλεσμα να μη γατζώνουν τα καινούρια τάστα και να μου τα πετάει.
Less Gain, More Grain!

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2126
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Eγω οταν εβαλα τα ταστα στο μπασο που εκανα τα πατουσα να μπυν με σφιγκτιρες.Τελικα εβαλα χειροβιδα και καμια σχεση η πιεση..(κατω απο το μπρατσο ενα κοματι ξυλο για να μην πληγωσει και στα ταστα λαμαρινα 2mm για να παταει ομοιομορφα) απλα καπια ηθελαν λιγο πριονακι παραπανο,αλλα φοβομαινος μην κοψω βαθιες θεσεις για τα ταστα..τερματιζουν μεσα και για μια τριχα δεν πατανε τερμα σωστα.Οποτε ενα λεβελινγκ ειναι αναγκαιο.Σκεφτομουν με κατι τετοιο
http://www.ebay.com/itm/Guitar-Bass-Fretboard-Fret-Protector-2pcs-Fretwire-Sanding-neck-polish-luthier/351300791054?_trksid=p2047675.c100009.m1982&_trkparms=aid%3D777000%26algo%3DABA.MBE%26ao%3D1%26asc%3D35217%26meid%3Dcf936f0a6e6a40e78141067c8e859ad5%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26mehot%3Dpp%26sd%3D130977531047
αλλα δεν ξερω τελικα πως θα μου βγει.Οσο για την αφαιρεση,πιστεβω αν με το trus rod κανεις το μπρατσο να σηκωνετε η μεση,τοτε ισως να βγουν πιο ευκολα αφου θποτιθετε πως οπως τραβανε οι χορδες πιεζουν κοντρα τα ταστα.
Πρεπει να κανω καμια πατεντα notched edge γιατι τετοια κλημακα που ειναι το μπασονι σιγα μην βρω κανενα να τεριαζει.Ολα γινοντε μωρε..και του σπανου τα γενια..


καλά είναι αυτά αλλα θα πρεπει να εχεις ύψος. Τα έχω. Επίσης έχω 9.5 radius maple short block (απο ebay) το οποίο έχω χρησιμοποιήσει στην Kramer και στην Strat μου. Βάζεις γυαλόχαρτο από κάτω, θα δείς οτι το γυαλόχαρτο είναι πολύ πιο δραστικό απο τις λίμες.

ΠΡΟΣΟΧΗ το μπράτσο να είναι με ελευθερο truss rod, 100% ευθεία, ή ιδεατά με το πραγματικό relief παιξίματος.

Ξεκίνα με το leveling. Μετά το crowning, τελευταίο το γυάλισμα.

Για crowning έχω επίσης ατσάλινο λιμάκι ειδικό για frets. (ΟΧΙ ΔΙΑΜΑΝΤΙΝΟ) Τα έχω πάρει όλα απο ebay. ρώτα ότι θες.

έχω χρησιμοποιήσει διάφορες μεθόδους απο τον νετ, που είναι ουσιαστικά η ίδια στην τελική.Θα χρειαστείς ακόμη λίμες, ατσαλόμαλο. Πρεπει να μαρκάρεις με ήπιο μαρκαδόρο τις κορυφες των frets. Νομίζω οτι με long (όχι short) sanding block θα ήταν αυτό που θα αγόραζα αν το ξανάκανα ποτέ.

Βγάζεις το nut εννοείται.
« Τελευταία τροποποίηση: 29/01/16, 10:32 από panixgr »

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3387
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Με αυτο το λαμακι που εβαλα δεν εχει σχεση το ριλιφ γιατι τα κανεις ενε-ενα ;)
αρκει βεβαια να εισαι σιγουρος γθα το υψος ;D
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος zeoy

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1346
    • Προφίλ
Διαβάστε εδώ το tutorial από τον Ron Kirn. Αν δεν τον ξέρετε ποιος είναι, σας λέω ότι είναι στην παγκόσμια αφρόκρεμα, παντού λένε τα καλύτερα και για τις κιθάρες που φτιάχνει αλλά και για το πόσο γεναιώδωρος είναι στο μοίρασμα της γνώσης του. Το πρώτο δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω (δυστυχώς  :(  ) αλλά το δεύτερο ισχύει 100%.


http://www.tdpri.com/forum/tele-technical/201556-fret-leveling-yer-tele-101-a.html

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2126
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Με αυτο το λαμακι που εβαλα δεν εχει σχεση το ριλιφ γιατι τα κανεις ενε-ενα ;)
αρκει βεβαια να εισαι σιγουρος γθα το υψος ;D


αυτα τα λαμάκια είναι για crowning, καμία σχέση με relief. Σου τα είπα μπερδεμένα και εγώ γιατί γράφω απο την δουλιά. Βασικά αυτα που πρέπει να κάνεις είναι :

1) Leveling : χρησιμοποιείς :  long sanding radiused block :
http://www.ebay.co.uk/itm/LUTHIERS-FINGERBOARD-RADIUS-SANDING-BLOCK-/330852715968?var=&hash=item4d085bcdc0:m:mMWGKeAHGuUe3rgwGoM1LNA
, διάφορα γυαλόχαρτα για μέταλο απο 100->600, μαρκαδόρο, με το relief στο 0+
2) Dressing των fret edges :τριγωνικά μικρά λιμάκια :
http://www.ebay.co.uk/itm/Hiroshima-Files-Uo-Chikyu-Fret-End-Dressing-File-/111718367892?hash=item1a02ef0294:g:5boAAOSwRLZTzxk8
3) Crowning : χρησιμοποιείς  :
http://www.ebay.co.uk/itm/Hosco-Double-Edged-Fret-Crowning-Files-Medium-/321975849756?hash=item4af741931c:g:IFAAAOSw3xJVWPWD
σε συνδιασμό με αυτα τα λαμάκια που έδειξες και εσύ
http://www.ebay.co.uk/itm/Set-of-2-Guitar-Fretboard-Protectors-Fret-Guard-Bass-Luthier-Fingerboard-Tool-/131600544463?var=&hash=item1ea400f2cf:m:miTJlHJAQK54UsH5Me6iY-Q
4) Γυάλισμα : χρησιμοποιείες λεπτό-> πάρα πολύ λεπτό γυαλόχαρτο (όλα τα στάδια) -> ατσαλόμαλο, και γυαλιστικό ασημικών

ΥΓ
μερικά απο αυτά (π.χ. τριγωνικά λιμάκια) μπορείς ίσως να τα βρείς και στο μαγαζί της γειτονιάς, δεν χρειάζεται να ξοδεύεσαι στο ebay. Μερικά όμως μόνο ebay, ή μαγαζία για οργανοποιούς τα οποία άντε βρες τα.
« Τελευταία τροποποίηση: 29/01/16, 14:43 από panixgr »

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3387
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
http://dimizparts.gr
Να σου πω εγω πως το σκεφτομαι..βρισκω ποσο ειναι το υψος του ταστου,κανω ενα λαμακι με τετιο παχος και με την εγκοπη,το βαζω στο ταστο και λιμαρω/τριβω με γυαλοχαρτο μεχρι να φτασει εκει.Αρα ολα τα ταστα εχουν ιδιο υψος αρα κομπλε  ;)
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2126
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
http://dimizparts.gr
Να σου πω εγω πως το σκεφτομαι..βρισκω ποσο ειναι το υψος του ταστου,κανω ενα λαμακι με τετιο παχος και με την εγκοπη,το βαζω στο ταστο και λιμαρω/τριβω με γυαλοχαρτο μεχρι να φτασει εκει.Αρα ολα τα ταστα εχουν ιδιο υψος αρα κομπλε  ;)


πολύ καλή σκέψη και πρωτότυπη! αλλά 1) θα πήξεις στο τρίψιμο, και 2) το radius πάει περίπατο. ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΤΟ RADIUS!!! Πως θα κάνεις το λαμάκι σου να έχει π.χ. radius 9.5"
Δες τα ζυγιζέ τα, και πάλι το 2)->4) θα χρειαστείς να τα κάνεις.

ευχαριστώ για το λίνκ μαν.

Αποσυνδεδεμένος modfori

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1805
  • less gain .. more grain!
    • Προφίλ
μπαγάσηδες , με ξαναβάλατε στο τριπ με την κουβεντα και τσίμπησα μια λίμα για crowning.

να πω κι'ενα κολπάκι (που ειδα από άλλον  ;D ) : για να κολλήσουμε το γυαλόχαρτο στο sanding block δε χρειάζεται να πάρουμε αυτοκόλλητο γυαλόχαρτο ούτε να βάλουμε ταινία 2πλής όψης. κολλάμε χαρτοταινία στο sanding block , κολλάμε χαρτοταινία στο γυαλόχαρτο και μετά τα κολλάμε μεταξύ τους με κόλλα στιγμής. έτσι η κόλλα στιγμής μένει στην πλάτη των ταινιών συγκρατόταντες τις μεταξύ τους.  ;)
η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται οπουδήποτε δεν έχουμε ταινία διπλής όψης.

Διαβάστε εδώ το tutorial από τον Ron Kirn. Αν δεν τον ξέρετε ποιος είναι, σας λέω ότι είναι στην παγκόσμια αφρόκρεμα, παντού λένε τα καλύτερα και για τις κιθάρες που φτιάχνει αλλά και για το πόσο γεναιώδωρος είναι στο μοίρασμα της γνώσης του. Το πρώτο δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω (δυστυχώς  :(  ) αλλά το δεύτερο ισχύει 100%.


http://www.tdpri.com/forum/tele-technical/201556-fret-leveling-yer-tele-101-a.html


δυστυχώς οι φωτογραφίες δεν υπάρχουν πια
Less Gain, More Grain!

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3387
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Το ραντιους το πετιχαινεις πρεσαροντας το λαμακι η πολυ απλα αφου ειναι ισιο καη ταστιερα οχι φροντιζεις να το πατας καλα εκει που τριβεις.Επησεις εμενα ειναι φλατ και δεν εχει ραντιους.. ;)
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2126
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ

να πω κι'ενα κολπάκι (που ειδα από άλλον  ;D ) : για να κολλήσουμε το γυαλόχαρτο στο sanding block δε χρειάζεται να πάρουμε αυτοκόλλητο γυαλόχαρτο ούτε να βάλουμε ταινία 2πλής όψης. κολλάμε χαρτοταινία στο sanding block , κολλάμε χαρτοταινία στο γυαλόχαρτο και μετά τα κολλάμε μεταξύ τους με κόλλα στιγμής. έτσι η κόλλα στιγμής μένει στην πλάτη των ταινιών συγκρατόταντες τις μεταξύ τους.  ;)
η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται οπουδήποτε δεν έχουμε ταινία διπλής όψης.


ποτέ προσωπικά δεν είχα θέμα να μου ξεφεύγει με κάποιο τρόπο το γυαλόχαρτο, το κρατάς απο τις πλευρές του ούτως ή άλλως. Καλό είναι να κρατούμε την σκληρότητα του block, διότι εισάγοντας μαλακά μέρη, π.χ. ταινίες, και πιο σκληρά μέρη π.χ. κόλλες CYA εισάγουμε και πιθανές ανωμαλίες. Θες να έχεις απόλυτη ισοκατανομή στην πίεση που ασκείται απο το γυαλόχαρτο στα τάστα, σε όλη την επιφάνεια.

Αποσυνδεδεμένος modfori

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1805
  • less gain .. more grain!
    • Προφίλ

να πω κι'ενα κολπάκι (που ειδα από άλλον  ;D ) : για να κολλήσουμε το γυαλόχαρτο στο sanding block δε χρειάζεται να πάρουμε αυτοκόλλητο γυαλόχαρτο ούτε να βάλουμε ταινία 2πλής όψης. κολλάμε χαρτοταινία στο sanding block , κολλάμε χαρτοταινία στο γυαλόχαρτο και μετά τα κολλάμε μεταξύ τους με κόλλα στιγμής. έτσι η κόλλα στιγμής μένει στην πλάτη των ταινιών συγκρατόταντες τις μεταξύ τους.  ;)
η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται οπουδήποτε δεν έχουμε ταινία διπλής όψης.



ποτέ προσωπικά δεν είχα θέμα να μου ξεφεύγει με κάποιο τρόπο το γυαλόχαρτο, το κρατάς απο τις πλευρές του ούτως ή άλλως. Καλό είναι να κρατούμε την σκληρότητα του block, διότι εισάγοντας μαλακά μέρη, π.χ. ταινίες, και πιο σκληρά μέρη π.χ. κόλλες CYA εισάγουμε και πιθανές ανωμαλίες. Θες να έχεις απόλυτη ισοκατανομή στην πίεση που ασκείται απο το γυαλόχαρτο στα τάστα, σε όλη την επιφάνεια.


εγω επειδή χρησιμοποιώ ράβδο και όχι block χρειάζεται να'ναι κολλημένο το γυαλόχαρτο.
ουτως ή άλλως μπαίνει το χαρτί του γυαλόχαρτου στην εξίσωση το οποίο είναι σίγουρα μαλακότερο και απο το ξύλο και απο το αλουμίνιο.
το παν είναι να είναι επίπεδη η επιφάνεια με την οποία τρίβουμε . η χαρτοταινία η οποία είναι πολυ λεπτή, αλλά και η κόλλα στιγμής η οποία είναι πολύ ρευστή δε θα δημιουργήσουν ανισόπεδη επιφάνεια... τουλάχιστον όχι αν χρησιμοποιούμε ράβδο (leveling beam) στην οποία με ένα μόνο κομμάτι ταινία καλύπτεται η επιφάνεια.
 ίσως στο block η μέθοδος αυτή να μην είναι η κατάλληλη.
« Τελευταία τροποποίηση: 29/01/16, 18:40 από modfori »
Less Gain, More Grain!

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3387
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Να φανταστω η ραβδος δεν εχει ραντιους,ε;
Θα κανω μια DIY αυριο με μια πατεντα που σκεφτικα για το γιαλοχαρτο και βλεπουμε..αν πετιχει καντε και εσεις μια ;)
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2126
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Γιατι αν το κρατήσεις με τον ίδιο τρόπο γιατί να σου φύγει το γυαλόχαρτο? H CYA πάντως είναι ύπουλο πράγμα. Θα έβαζα απλή UHU. Το χαρτί του γυαλόχαρτου έχει εννιαίο πάχος, η CYA είναι απρόλεπτη και πανσκληρη. Δεν αμφισβητώ την μέθοδό σου απλά θεωρητική κουβέντα κάνουμε.

Αποσυνδεδεμένος modfori

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1805
  • less gain .. more grain!
    • Προφίλ
Να φανταστω η ραβδος δεν εχει ραντιους,ε;

είναι τελείως επίπεδη και η επιφάνεια τριβής είναι στενή , σε αντίθεση με τα ξύλινα blocks

Θα κανω μια DIY αυριο με μια πατεντα που σκεφτικα για το γιαλοχαρτο και βλεπουμε..αν πετιχει καντε και εσεις μια ;)

καν'την και να μας πεις αν πέτυχε


Γιατι αν το κρατήσεις με τον ίδιο τρόπο γιατί να σου φύγει το γυαλόχαρτο? H CYA πάντως είναι ύπουλο πράγμα. Θα έβαζα απλή UHU. Το χαρτί του γυαλόχαρτου έχει εννιαίο πάχος, η CYA είναι απρόλεπτη και πανσκληρη. Δεν αμφισβητώ την μέθοδό σου απλά θεωρητική κουβέντα κάνουμε.

καταθετουμε τις εμπειρίες μας. τη μέθοδο αυτή την είδα να την προτείνει ένας οργανοποιός στο youtube.μ'αρεσε και την υιοθέτησα.
απο δικιά μου εμπειρία με τριβεία χειρός έχω δει πως είναι πιο εύκολο και αποτελεσματικό να κρατάω μόνο το τριβείο , να συγκεντρώνομαι στο πόση δύναμη εφαρμόζω σ'αυτό κτλ και να μην ασχολούμαι με το αν είναι τεντωμένο το γυαλόχαρτο , αν μου φύγει απο το τριβείο κτλ.
 
Less Gain, More Grain!

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2126
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Ένας λόγος να επενδύσει κανείς σε sanding block, (δεν είναι δα και κανα αστρονομικό ποσό τα 20 ευρώ), είναι οτι μπορεί να "δένει" απάνω το μπράτσο και για άλλες επισκευές, π.χ. τρύπημα ακριβείας με drill press (neck heel holes, locking nut holes, etc...).

Αποσυνδεδεμένος modfori

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1805
  • less gain .. more grain!
    • Προφίλ
Ένας λόγος να επενδύσει κανείς σε sanding block, (δεν είναι δα και κανα αστρονομικό ποσό τα 20 ευρώ), είναι οτι μπορεί να "δένει" απάνω το μπράτσο και για άλλες επισκευές, π.χ. τρύπημα ακριβείας με drill press (neck heel holes, locking nut holes, etc...).

καλά το λες αλλά άμα έχεις 4 κιθάρες με διαφορετικά radius προτιμάς τη ράβδο που εξυπηρετεί για οποιοδήποτε  ;)
Less Gain, More Grain!

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2126
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Ένας λόγος να επενδύσει κανείς σε sanding block, (δεν είναι δα και κανα αστρονομικό ποσό τα 20 ευρώ), είναι οτι μπορεί να "δένει" απάνω το μπράτσο και για άλλες επισκευές, π.χ. τρύπημα ακριβείας με drill press (neck heel holes, locking nut holes, etc...).

καλά το λες αλλά άμα έχεις 4 κιθάρες με διαφορετικά radius προτιμάς τη ράβδο που εξυπηρετεί για οποιοδήποτε  ;)

Το σωστό όπως είπαμε είναι με sanding block. Αν έχεις 4 κιθάρες και τις παίζεις κυκλικά και σε όλο το φάσμα της ταστιέρας απλά θα κάνεις leveling στην κάθε μία κάθε 10 χρόνια και βάλε, τα τάστα σήμερα είναι απο γερότερα κράματα από ότι οι κιθάρες του 70 που γινόταν όλο βαθουλώματα μετά απο λίγα χρόνια. Νομίζω 20 ευρωλάκια (με διπλό radius) ανα δύο κιθάρες για 10 χρόνια (=10 ευρώ ανα κιθάρα/ 10 χρόνια = 1 ευρώ/ανα κιθάρα / χρόνο) είναι παρα πάνω απο συμφέρουσα επένδυση αν συνυπολογίσεις και τις άλλες επισκευές / μόντες στις οποίες θα χρειαστεί.
Η μέθοδος της ράβδου είναι καλή για φθηνή κιθάρα και αρχικό πειραματισμό/εκμάθηση. Αν τα radiiused block ήταν δραματικά ακριβότερα ή απλώς ακριβότερα θα συμφωνούσα. Δες π.χ. τα εργαλεία για refret. Για αυτό και το leveling είναι κάτι που συμφέρει να το κάνει κανείς μόνος του, ενώ το refret καλύτερα να το δίνει στον μάστορα.
A και κάτι άλλο, ακόμη μια χρήση του block είναι για πλανάρισμα της ταστιέρας πριν το refret.
« Τελευταία τροποποίηση: 30/01/16, 07:06 από panixgr »

Αποσυνδεδεμένος zeoy

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1346
    • Προφίλ
μπαγάσηδες , με ξαναβάλατε στο τριπ με την κουβεντα και τσίμπησα μια λίμα για crowning.

να πω κι'ενα κολπάκι (που ειδα από άλλον  ;D ) : για να κολλήσουμε το γυαλόχαρτο στο sanding block δε χρειάζεται να πάρουμε αυτοκόλλητο γυαλόχαρτο ούτε να βάλουμε ταινία 2πλής όψης. κολλάμε χαρτοταινία στο sanding block , κολλάμε χαρτοταινία στο γυαλόχαρτο και μετά τα κολλάμε μεταξύ τους με κόλλα στιγμής. έτσι η κόλλα στιγμής μένει στην πλάτη των ταινιών συγκρατόταντες τις μεταξύ τους.  ;)
η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται οπουδήποτε δεν έχουμε ταινία διπλής όψης.

Διαβάστε εδώ το tutorial από τον Ron Kirn. Αν δεν τον ξέρετε ποιος είναι, σας λέω ότι είναι στην παγκόσμια αφρόκρεμα, παντού λένε τα καλύτερα και για τις κιθάρες που φτιάχνει αλλά και για το πόσο γεναιώδωρος είναι στο μοίρασμα της γνώσης του. Το πρώτο δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω (δυστυχώς  :(  ) αλλά το δεύτερο ισχύει 100%.


http://www.tdpri.com/forum/tele-technical/201556-fret-leveling-yer-tele-101-a.html


δυστυχώς οι φωτογραφίες δεν υπάρχουν πια



Τις βλέπω κανονικά εδώ ρε συ (κι έκανα και logout από το tdpri). Τσέκαρα και στο photobucket που τις είχε ανεβάσει και είναι ζωντανές.
Έχει ενδιαφέρον και η συζήτηση γιατί θίγεται και το θέμα του radius + compound radius κλπ.
Κάπου στη 2η σελίδα έχει κι ένα link για έναν ψυχάκια που κάνει refret και το τερματίζει το θέμα (20 parts η παρουσίαση).

Αποσυνδεδεμένος modfori

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1805
  • less gain .. more grain!
    • Προφίλ
σημερα τις βλέπω και εγώ κανονικά :)


Το σωστό όπως είπαμε είναι με sanding block.

δεν είπαμε κάτι τέτοιο .δεν έχει σωστό και λάθος . ό,τι εξυπηρετεί τον καθένα καλύτερα

Αν έχεις 4 κιθάρες και τις παίζεις κυκλικά και σε όλο το φάσμα της ταστιέρας απλά θα κάνεις leveling στην κάθε μία κάθε 10 χρόνια και βάλε, τα τάστα σήμερα είναι απο γερότερα κράματα από ότι οι κιθάρες του 70 που γινόταν όλο βαθουλώματα μετά απο λίγα χρόνια. Νομίζω 20 ευρωλάκια (με διπλό radius) ανα δύο κιθάρες για 10 χρόνια (=10 ευρώ ανα κιθάρα/ 10 χρόνια = 1 ευρώ/ανα κιθάρα / χρόνο) είναι παρα πάνω απο συμφέρουσα επένδυση αν συνυπολογίσεις και τις άλλες επισκευές / μόντες στις οποίες θα χρειαστεί.

να σου μιλήσω για μένα συγκεκριμένα , τα τελευταία 3-4 χρόνια (που ξανασχολούμαι) έχουν περάσει 9 ηλεκτρικές κιθάρες απο τα χέρια μου . κάποιες απο αυτές ακόμα και καινούριες χρειάζονταν ένα μικρό leveling. καλά να 'μαστε μέσα στην επόμενη 10ετία θα περάσουν κι'άλλες .αντιλαμβάνεσαι πως δε θα μπορούσα να έχω block για κάθε radius.
σ'αυτές που έχω βλέπω οτι η φθορά στα τάστα δεν είναι σ'ολα η ίδια , ακόμα και στο ίδιο τάστο η φθορά διαφοροποιείται στο μήκος του. ούτε μοιράζω το χρόνο παιξίματος για να μη φθαρεί κάποια παραπάνω.
η 10ετία που λες μου φαίνεται υπερβολικά μεγάλο χρονικό διάστημα . μέσα σε 3 χρόνια οι δικές μου χρειάζονται ένα φρεσκαρισμα
Less Gain, More Grain!

Αποσυνδεδεμένος modfori

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1805
  • less gain .. more grain!
    • Προφίλ
αν κατάλαβα καλά ο Ron Kirn κινεί τη ράβδο κατά πλάτος της ταστιέρας και όχι κατά μήκος?
Less Gain, More Grain!

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
13 Απαντήσεις
15626 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/02/04, 13:27
από Καρχαρίας
5 Απαντήσεις
1364 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 29/06/05, 01:25
από Symeon
6 Απαντήσεις
1839 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/03/07, 21:15
από amfenster
15 Απαντήσεις
2820 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/09/07, 14:31
από ship_me_out!!!
11 Απαντήσεις
3186 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 31/08/08, 20:51
από Seth21
5 Απαντήσεις
1577 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/11/08, 15:57
από gkou
6 Απαντήσεις
1034 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/11/10, 14:29
από kopaniamento
5 Απαντήσεις
1271 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/04/12, 11:38
από JOBAK
2 Απαντήσεις
2565 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 11/09/14, 14:38
από modfori
6 Απαντήσεις
1474 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 02/06/15, 13:21
από Κώστας Σο.