Αποστολέας Θέμα: Πως θα βρω την τονικότητα μελωδίας και τι ακόρντα ταιρ  (Αναγνώστηκε 3940 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 387
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Ένα πολύ αναλυτικό και χρήσιμο video μου

Φτιάξτε τον ‘’κανόνα’’, σε μικρογραφία,που δείχνω στο Video εκτυπώνοντας τη φωτογραφία ΕΔΩ : και τοποθετήστε  τον, στο μέρος που παίζετε το μουσικό σας όργανο.
https://app.box.com/s/cwyqy9ssfcochh3sq5he6rmj71h3a6x6
 
Ερώτηση: Πώς όμως θα βρω τι ακόρντα απαιτεί ένα φωνητικό, οργανικό ή σύνθετο μουσικό κομμάτι που ακούω από CD…ή πώς θα εναρμονίσω μια μελωδία (πάνω στις νότες που εγώ προσωπικά παίζω με τις χορδές Εκαντίνι και Σί της κιθάρας) ή ακούγοντας μόνο μελωδία παιγμένη από άλλα όργανα σε CD…….  ώστε να προκύπτουν συγχορδίες που να είναι ακουστικά (τουλάχιστον στην αρχή της εκμάθησης) υποφερτές ;
 
Απάντηση: Ακούμε τη μελωδία και προσπαθούμε να βρούμε την τονική της (να βρούμε τον τόνο). Το σπουδαιότερο κριτήριο είναι το "καλό αυτί". Πάντως η γνώση αυτή αποκτάται με μελέτη και από την εμπειρία σας στο όργανο. Στην αρχή θα κάνετε λάθη (λογικό) απλά να μην υπάρχει εκνευρισμός. Ανάλογα με το "αυτί" μπορεί να σας πάρει από λίγες βδομάδες μέχρι και μήνες.
 
Δεν γίνεται χωρίς "καλό αυτί" να τα μάθετε από τη μια μέρα στην άλλη. Επιμονή, υπομονή και σύντομα θα βρίσκετε όχι μόνο την τονική αλλά και όλες τις συγχορδίες.
 
Πολλές φορές ένα τραγούδι μπορεί να ξεκινάει με την τονική συγχορδία, αλλά αυτό δεν συμβαίνει πάντα. Συνήθως όμως το τελείωμα του είναι η τονική.
Δηλαδή η τελευταία συγχορδία σχεδόν σίγουρα (η πρώτη με επιφυλάξεις) αποτελεί και την  κλίμακα της μελωδία
 
Αφού βρω τον τόνο μπορώ να συνοδεύσω τη μελωδία μόνο με τα 3 βασικά (σαν αρχάριος) ή και με εμπλουτισμό με τουλάχιστον άλλα 2 ακόρντα. (προσωπικά πχ σε κομμάτι D: Χρησιμοποιώ τα βασικά ακόρντα D – G - A7 και τα εμπλουτίζω με τα Em – Bm )
 
Το ποια είναι αυτά τα βασικά και τα δευτερεύοντα και πώς τα βρίσκουμε περιγράφεται αναλυτικά στο video και στην παρακάτω φωτογραφία:

 Πώς όμως γίνεται και ακούγεται σωστή η εναρμόνιση μελωδίας μόνο με τις κύριες 3 συγχορδίες;
Απαντώ πρακτικά ως εξής στο ερώτημα:
Είμαι παίχτης φυσαρμόνικας και όλες οι διατονικές φυσαρμόνικες παίζουν μόνο στη κλίμακα που είναι η τονικότητα τους (εκτός αν εφαρμόσουμε την τεχνική bendings). Δηλαδή στις διατονικές φυσαρμόνικες χρησιμοποιούμε ΜΟΝΟ 3 ακόρντα. (πχ με φυσαρμόνικα τονικότητας C μπορούμε να παίξουμε μόνο τα ακόρντα: C – G – Dm ,σχετική της F).
Με τη φυσαρμόνικα λοιπόν μπορούμε να συνοδεύσουμε μόνο με τις συγχορδίες I - IV - V άρα και να εναρμονίσουμε ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ μελωδία χρησιμοποιεί αποκλειστικά τους φθόγγους μιας διατονικής κλίμακας.
Πρακτικά θα τολμήσω να απαντήσω ως εξής:
Τα 3 αυτά ακόρντα περιέχουν ΟΛΕΣ τις νότες της διατονικής κλίμακας. Πχ τα ακόρντα C-G-F περιέχουν ΟΛΕΣ τις νότες της C ματζόρε, γι’ αυτό αυτή η έστω ελλιπής (με 3 μόνο ακόρντα) εναρμόνιση 'ακούγεται' σωστή. Δηλαδή το άκουσμα θα είναι αισθητικά αποδεκτό.
Με την κιθάρα μπορούμε να εναρμονίσουμε (μόλις μάθουμε τα βασικά) και με περισσότερα ακόρντα, όπως ανέφερα παραπάνω..
( Στους δρόμους/modes δεν ισχύουν αυτές οι εναρμονίσεις).
Τα 3 βασικά ακόρντα  (I – IV – V ) -  το V καλύτερα V7 - που τα βρίσκουμε  με τον τρόπο που αναλύω στο Video .
Με καθημερινή εξάσκηση σε μια πολύ βασική αλληλουχία ακόρντων (Chords Progression) όπως πχ: η I – IV – V7 – I για βασικές συνήθεις τονικότητες ( C , D , F , A – Dm , Em , Am ) σύντομα θα συνηθίσετε.
Μετά την επιλογή της αλληλουχίας  πρέπει να επιλέξετε την τονικότητα  στην οποία θα παιχθεί η αλληλουχία. Συνήθως η τονική είναι η πρώτη συγχορδία που παίζεται αλλά αυτό δεν είναι απαράβατος κανόνας.
Η γενική αίσθηση της αλληλουχίας  παραμένει η ίδια ανεξαρτήτως της τονικότητας όμως οι διαφορετικές τονικότητες προσθέτουν διαφορετικές αποχρώσεις.
Έτσι οι τονικότητες ματζόρε δίνουν έναν εύθυμο χαρακτήρα ενώ οι μινόρε έναν πιο λυπητερό.
Καταλαβαίνουμε λοιπόν ότι η εύρεση της τονικότητας ενός κομματιού μας βοηθάει στην διαδικασία εναρμόνισής του καθώς περιορίζει το πλήθος των δυνατών συγχορδιών σε αυτό το κομμάτι που παράγει η αντίστοιχη κλίμακα.
Πριν ξεκινήσετε λοιπόν να βρίσκετε όλα τα  ακόρντα σε ένα τραγούδι καλό είναι να μάθετε τα βασικά πιθανά ακόρντα που μπορούν να παιχτούν με την κιθάρα.
Η εκμάθηση με τη χειροποίητη ‘’συσκευή’’ που δείχνω στο video (που μπορείτε να τη φτιάξετε άμεσα και εύκολα - θα πρότεινα ξύλο ραμποτέ σε κατά βούληση διαστάσεις -και να την έχετε στο χώρο σας) μπορεί να γίνεται και παπαγαλία χωρίς βαθιές γνώσεις των μεταξύ των ακόρντων σχέσεων, απλά με μια ολίσθηση του "κανόνα" της ‘’συσκευής’’...
Σχετικά άρθρα:
Ο κύκλος των 5ων, όπως τον ‘’τροποποίησα’’ να δείχνει και τον προσαγωγέα της αρμονικής κλίμακας μινόρε
 
 
Οδηγός για Ακόρντα Μπαρέ (barre): ΕΔΩ
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=85930.0
 
Αρχάριοι και Κιθάρα: ΕΔΩ
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=87163.0
 
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1832
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
και για όποιον έμαθε το μάθημα του έχω 2 ασκήσεις :




Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1832
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
λοιπόν τα 2 τραγουδάκια δεν τα πόσταρα για να γεμίζουμε σελίδες με άσχετα πράγματα, αλλά γιατί έχουν και τα 2 πιασάρικη μελωδία με ΜΗ ΠΡΟΦΑΝΗ ακόρντα!! για αυτό και τα έβαλα.... αν το ήξερα ο δύσμοιρος οτι έκανα έγκλημα θα καθόμουν στα αυγά μου .....

Στέφανε αν είχες κάνει τον κόπο να τα ακούσεις και να τεστάρεις την ίδια σου την θεωρία πάνω σε αυτά, τα πράγματα θα είχαν πάρει άλλη τροπή (δηλ πιο ουσιαστική). Προφανώς και δεν σε ενδιέφερε μια τέτοια εξέλιξη.
« Τελευταία τροποποίηση: 30/09/17, 09:35 από panixgr »

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 581
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
λοιπόν τα 2 τραγουδάκια δεν τα πόσταρα για να γεμίζουμε σελίδες με άσχετα πράγματα, αλλά γιατί έχουν και τα 2 πιασάρικη μελωδία με ΜΗ ΠΡΟΦΑΝΗ ακόρντα!!

Μια διευκρίνiση. Τι εννοείς "μη προφανή" ακόρντα? Τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι που άκουσα, δεν μου φαίνεται κάτι το ιδιαίτερο από πλευράς αρμονίας και αλληλουχίας συγχορδιών (αν και δεν έκατσα να το "βγάλω" για να είμαι ειλικρινής). Ψιλο-"στανταρ" mainstream κομμάτι μου ακούγεται  :) .

Το κομμάτι που πάντα με εντυπωσίαζε από την άποψη συγχορδιών (για mainstream δεδομένα, πάντα) είναι το "black hole sun" των soundgarden.

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 235
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
λοιπόν τα 2 τραγουδάκια δεν τα πόσταρα για να γεμίζουμε σελίδες με άσχετα πράγματα, αλλά γιατί έχουν και τα 2 πιασάρικη μελωδία με ΜΗ ΠΡΟΦΑΝΗ ακόρντα!!

Μια διευκρίνiση. Τι εννοείς "μη προφανή" ακόρντα? Τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι που άκουσα, δεν μου φαίνεται κάτι το ιδιαίτερο από πλευράς αρμονίας και αλληλουχίας συγχορδιών (αν και δεν έκατσα να το "βγάλω" για να είμαι ειλικρινής). Ψιλο-"στανταρ" mainstream κομμάτι μου ακούγεται  :) .

....... από την άποψη συγχορδιών (για mainstream δεδομένα, πάντα) είναι το "black hole sun" των soundgarden.

Πολύ καλό παράδειγμα σε αυτό το είδος.

Αποσυνδεδεμένος kotsos_ESP

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 134
    • Προφίλ
Και σε αυτό το video φαίνεται γιατί το Black Hole Sun είναι τόσο σπουδαίο τραγούδι, από συνθετικής απόψεως:



Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 235
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Προφανής τονικότητα "μη προφανή" ακόρντα. :P

! No longer available


Προφανής τονικότητα...σκέτο...

! No longer available
« Τελευταία τροποποίηση: 30/09/17, 20:41 από talfarlow »

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1832
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Μια διευκρίνiση. Τι εννοείς "μη προφανή" ακόρντα? Τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι που άκουσα, δεν μου φαίνεται κάτι το ιδιαίτερο από πλευράς αρμονίας και αλληλουχίας συγχορδιών (αν και δεν έκατσα να το "βγάλω" για να είμαι ειλικρινής). Ψιλο-"στανταρ" mainstream κομμάτι μου ακούγεται  :) .

Το κομμάτι που πάντα με εντυπωσίαζε από την άποψη συγχορδιών (για mainstream δεδομένα, πάντα) είναι το "black hole sun" των soundgarden.

Ακουσες το ρεφραίν απο το πρώτο? Τα ακόρντα του είναι πολύ έξυπνα και καθόλου προφανή. Το black hole sun το θυμάμαι όταν είχε βγει, αλλά δεν μου έκανε κλικ, κλασικό αμερικάνικο grunge.

Αποσυνδεδεμένος Fourier

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 581
  • Φύλο: Άντρας
  • Free Amp Sims FTW!
    • Προφίλ
Μια διευκρίνiση. Τι εννοείς "μη προφανή" ακόρντα? Τουλάχιστον το πρώτο κομμάτι που άκουσα, δεν μου φαίνεται κάτι το ιδιαίτερο από πλευράς αρμονίας και αλληλουχίας συγχορδιών (αν και δεν έκατσα να το "βγάλω" για να είμαι ειλικρινής). Ψιλο-"στανταρ" mainstream κομμάτι μου ακούγεται  :) .

Το κομμάτι που πάντα με εντυπωσίαζε από την άποψη συγχορδιών (για mainstream δεδομένα, πάντα) είναι το "black hole sun" των soundgarden.


Ακουσες το ρεφραίν απο το πρώτο? Τα ακόρντα του είναι πολύ έξυπνα και καθόλου προφανή. Το black hole sun το θυμάμαι όταν είχε βγει, αλλά δεν μου έκανε κλικ, κλασικό αμερικάνικο grunge.


Προφανώς αντιλαμβανόμαστε διαφορετικά την έννοια "μη προφανής συγχορδία" (χωρίς να έχω καταλάβει πως την εννοείς εσύ). Από την δικιά μου πλευρά, τα ακόρντα που θα θεωρούσα "προφανή" σε ένα κομμάτι είναι αυτά που ανήκουν στο κλειδί του κομματιού, χωρίς χρωματικούς φθόγγους. Αν σε κάποιο σημείο ενός κομματιού εμφανιστούν συγχορδίες με χρωματικούς φθόγγους που αλλοιώνουν σημαντικά το κλειδί ή αλλάζουν εντελώς το κλειδί, αυτές θα τις θεωρούσα "μη προφανείς. Υπάρχουν και άλλες συνθετικές τεχνικές που δημιουργούν την αίσθηση του αναπάντεχου, αλλά δεν θα επεκταθώ. Δεν ακούω κάτι από τα παραπάνω στο κομμάτι που παρέθεσες.

Με αυτή την λογική ανέφερα το black hole sun. Έχει τόσες πολλές ασυνήθιστες συγχορδίες και αλληλουχίες συγχορδιών ώστε ο ακροατής να χάνει την αίσθηση του κλειδιού, δημιουργώντας έτσι ένα περίεργο αίσθημα που, κατά την γνώμη μου, είναι καλλιτεχνικά επιτυχημένο (σε αυτήν την περίπτωση). Βέβαια, για αυτόν το λόγο κάποιος μπορεί να το χαρακτηρίσει ως παράδειγμα κακής μουσικής...  ;D


Και σε αυτό το video φαίνεται γιατί το Black Hole Sun είναι τόσο σπουδαίο τραγούδι, από συνθετικής απόψεως:


http://youtube.com/watch?v=SOTRoZMAJ0s


Ωραίο video! Όντως, πολύ δύσκολο κομμάτι για ανάλυση (ίσως κάποια χρόνια πριν να επιχειρούσα να το κάνω και εγώ!) και μάλλον δεν έχει και πολύ αξία στην συγκεκριμένη περίπτωση. Όπως αναφέρεται και σε κάποιο από τα σχόλια, οι επιλογές των συγχορδιών έγιναν χωρίς καμία υπόδειξη από θεωρίες κ.τ.λ.π., απλά βγήκαν από καλλιτεχνικό ένστικτο.

Προφανής τονικότητα "μη προφανή" ακόρντα. :P

! No longer available

Προφανής τονικότητα...σκέτο...

! No longer available


Για να είμαι ειλικρινείς, στο απαίδευτο αυτί μου όλες οι συγχορδίες και στα δύο παραδείγματα είναι μη προφανείς!

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3134
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Γιαθτο ο μπαρμπα-saved δεν ξερει συγχορδιες και απλα γκρουβαρει στις root notes..κατι ξερει..(βασικα πιο πολλα ειναι αυτα που δεν ξερει,παρα αυτα που ξερει,αλλα λεμε οτι ξερει  :P :P :P )
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 235
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Κάπως έτσι βρίσκουν και αυτοί τις τονικότητες... :)
Αξίζει να το δει κανείς απλά για να θαυμάσει το επίπεδο της γνώσης και την αντίληψη των δυο μουσικών.

! No longer available

« Τελευταία τροποποίηση: 30/09/17, 22:02 από talfarlow »

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 235
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
saved, ορίστε εύκολο κομμάτι για να γκρουβάρεις.

! No longer available


Για όλους εμάς τους υπόλοιπους κομματάκι δύσκολο θα έλεγα.
« Τελευταία τροποποίηση: 30/09/17, 22:15 από talfarlow »

Αποσυνδεδεμένος kotsos_ESP

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 134
    • Προφίλ

Ωραίο video! Όντως, πολύ δύσκολο κομμάτι για ανάλυση (ίσως κάποια χρόνια πριν να επιχειρούσα να το κάνω και εγώ!) και μάλλον δεν έχει και πολύ αξία στην συγκεκριμένη περίπτωση. Όπως αναφέρεται και σε κάποιο από τα σχόλια, οι επιλογές των συγχορδιών έγιναν χωρίς καμία υπόδειξη από θεωρίες κ.τ.λ.π., απλά βγήκαν από καλλιτεχνικό ένστικτο.


Κι εγώ πιστεύω πως βγήκαν από καλλιτεχνικό ένστικτο, αλλά και πάλι η ανάλυσή τους έχει ενδιαφέρον - δείχνει γιατί το ένστικτο οδήγησε σε αυτό το αποτέλεσμα.


Αποσυνδεδεμένος BitCollector

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 125
  • 11110101110
    • Προφίλ
Όταν πρωτοξεκινούσα με τη μουσική είχα τέτοιου είδους προβληματισμού κι έψαχνα "μαγικές" συνταγές για το ποιο ακόρντο ταιριάζει ή για το πώς να αναγνωρίζω τα ακόρντα. Σήμερα πιστεύω ότι η συνεχής εξάσκηση του, κατά προτίμηση "καλού", αυτιού είναι το σημαντικότερο, χωρίς να παραγνωρίζω την αξία της θεωρητικής γνώσης για πιο προχωρημένες καταστάσεις. Πάντως το 3ο ακόρντο στην εισαγωγή του "Μη γυρίσεις" των Κατσιμιχαίων κι ένα ακόρντο στο Chameleon του Hancock ακόμα δεν κατάφερα να τα βρω... ;D

Σχετικά πρόσφατα βρήκα ένα πολύ ενδιαφέρον κατά τη γνώμη μου βίντεο, που νομίζω σχετίζεται κάπως με το θέμα:
! No longer available


Το δεύτερο μισό παρακολουθήστε το με δική σας ευθύνη...  ;D
« Τελευταία τροποποίηση: 01/10/17, 19:51 από BitCollector »

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 235
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Ο τύπος εδώ έχει δουλέψει πολύ σε αυτό που λες.

Και τα δείχνει όλα..

http://youtube.com/user/jreichbart/playlists

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 235
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Υπάρχει μία μελωδία μεταξύ δεύτερης και τρίτης συγχορδίας σε εκείνο το σημείο.
Έπειτα συνεχίζει να ακούγεται η τονική της δεύτερης συγχορδίας ενώ μπαίνει η τρίτη.

Εb minor-C#minor

Μια αποδεκτή και πιο λογική θα ήταν π.χ αυτή
« Τελευταία τροποποίηση: 01/10/17, 22:42 από talfarlow »

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10171
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα

Αποσυνδεδεμένος BitCollector

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 125
  • 11110101110
    • Προφίλ
Υπάρχει μία μελωδία μεταξύ δεύτερης και τρίτης συγχορδίας σε εκείνο το σημείο.
Έπειτα συνεχίζει να ακούγεται η τονική της δεύτερης συγχορδίας ενώ μπαίνει η τρίτη.

Εb minor-C#minor

Μια αποδεκτή και πιο λογική θα ήταν π.χ αυτή

Δεν ξέρω αν απαντάς στην απορία περί "Μη γυρίσεις", φαντάζομαι πως ναι λόγω της ... χμ... τονικότητας!

Tο ξαναείδα σε keyboard και όπως το "ακούω" σήμερα (μετά από χρόνια) νομίζω ότι γίνεται το εξής: ενώ το μπάσο πάει E - D# - C#, τα ακόρντα από Emaj7 - D#min7 ξαναγυρίζει με Emaj7, με αποτέλεσμα αυτή η 6η στο μπάσο να δημιουργεί αυτό το παράξενο άκουσμα. Αν προσθέσουμε και ότι ο πληκτράς μάλλον δεν έπαιξε "καθαρές" τετράφωνες αλλά παρέλειψε κάποιες βαθμίδες και πρόσθεσε άλλες (πχ η E μου ακούγεται πιο κοντινή στο άκουσμα του δίσκου με 2η αντί για 3η) γίνεται το τουρλουμπούκι. Αν έχουμε κανέναν από τους τυχερούς που καταφέρνουν να ξεχωρίσουν νότες σε τέτοια μπερδέματα, ας ρίξει καμιά γνώμη!

Ανέφερα το συγκεκριμένο κομμάτι επειδή όταν πριν από χρόνια έπαιζα σε μαγαζιά κανένας μαέστρος ή "μαέστρος" (της εποχής και της κατηγορίας μαγαζιών) ή μουσικός δεν είχε ξεκάθαρη απάντηση... Άλλος έβαζε Dim που σαν την Κόκα Κόλα πάει μ' όλα, άλλος C#min7... ψιλοχαμός.  Κι έτσι έμεινα με την απορία...
« Τελευταία τροποποίηση: 04/10/17, 21:29 από BitCollector »

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 235
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Η συγχορδία αυτή είναι όντως περίεργη, τόσο που δεν μπορώ να ξέρω αν είναι επίτηδες παιγμένη ή κατά λάθος ή και τα δύο(να προέκυψε κατά λάθος, να τους άρεσε και να την κράτησαν). Δοκίμασε ποια από τις παρακάτω 4 συγχορδίες σου ταιριάζει καλύτερα.Στην εικόνα κάτω δεξιά.


Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10171
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
@talfarlow πολύ ενδιαφέρων αυτός ο αναλυτής συχνοτήτων. Πως λέγεται το πρόγραμμα; Έχει γενικά αρκετή επιτυχία στις αναλύσεις του;

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 387
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Λέγεται ‘’transcribe’’ Εδώ:
Εγώ το χρησιμοποιώ για πχ υποβιβασμό του πλάτους κάποιων συχνοτήτων σ’ ένα backing track έτοιμους ρυθμούς drums….
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος talfarlow

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 235
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Ναι είναι το transcribe.Έχω αφαιρέσει το πάνω μέρος της εικόνας όπου φαινόταν το όνομα του προγράμματος για να αποφύγω τυχόν παραβιάσεις όρων του φόρουμ.

Το χρησιμοποιώ πάνω από 15 χρόνια για να βγάζω τραγούδια ή να αλλάζω τις τονικότητες των τραγουδιών όταν έπρεπε.
Είναι πάρα πολύ ακριβές, για να μην πω απόλυτα, και με αυτό έχω κάνει πολλά transcriptions ειδικά στο είδος της Jazz , chord melody, αλλά και σε παλιές ηχογραφήσεις ρεμπέτικων-σμυρνεικων που δεν ακούς πολύ καλά την κιθάρα από πίσω ή χρειάζεται να φέρεις κάτι στα 440HZ, ή γενικώς παίζουν πάρα πολύ τα τρανσπόρτα..
Το θεωρώ απαραίτητο εργαλείο για κάθε επαγγελματία μουσικό που σέβεται το αυτί του περισσότερο απ'όσο σέβεται τα αυτιά όσων γράφουν παρτιτούρες-ταμπλατούρες, τουλάχιστον για κιθάρα.

Ένα κακό έχει μόνο...ότι μαθαίνοντας μαζί του τις αυθεντικές εκτελέσεις ή όπως ακριβώς είναι παιγμένο το ο,οτιδήποτε, ξενερώνεις πολύ εύκολα όταν ακούς κάποιον να βιάζει μια σύνθεση ή να παίζει στον γάμο του καραγκιόζη..από άποψη...

Παρεμπιπτόντως για την πατέντα με τον κύκλο των πεμπτών που έχει φτιάξει ο στέφανος, χωρίς να τον γνωρίζω προσωπικά...πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε ωδείο, ειδικά για μικρές ηλικίες είναι ιδανικό για την κατανόηση ενός μέρους της αρμονίας.
« Τελευταία τροποποίηση: 05/10/17, 15:10 από talfarlow »

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 387
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Παρεμπιπτόντως για την πατέντα με τον κύκλο των πεμπτών που έχει φτιάξει ο στέφανος, χωρίς να τον γνωρίζω προσωπικά...πιστεύω ότι θα έπρεπε να υπάρχει σε κάθε ωδείο, ειδικά για μικρές ηλικίες είναι ιδανικό για την κατανόηση ενός μέρους της αρμονίας.


talfarlow ευχαριστώ για τα καλά λόγια. Όμως έτσι είναι , ο ‘’ανοιχτός’’ κύκλος των 5ωνέχει βοηθήσει πολλούς, ειδικά το αποτύπωμα όπως το δίνω σε μεγάλες διαστάσεις για να φτιαχτεί με ραμποτέ!!
 
 Επί τη ευκαιρία να τι σημαίνει , με απλά ελληνικά : transcribing = βγάζω κομμάτια με το αυτί!!!
 Ή πιο απλά  το transcribing είναι η αποτύπωση μιας μελωδίας - που ακούμε από CD, mp3…. - στο χαρτί ή στην μνήμη μας ώστε να μπορέσουμε μετά να την παίξουμε και να την μελετήσουμε με την ησυχία μας (ειδικά όσοι μελετάνε τζαζ ).
 
 Μπορεί μεταξύ άλλων δυνατοτήτων του, που κυρίως εγώ χρησιμοποιώ,, να επιβραδύνει την ταχύτητα σε μια μελωδία χωρίς να αλλάζει το pitch, να αλλάξει τονικότητα και το σπουδαιότερο , για εμένα, απομονώνει συχνότητες για να "σβήσει" ή να δυναμώσει κάποιο όργανο μέσα στο κομμάτι …..
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

Αποσυνδεδεμένος Βραζίλης

  • Δεν με λένε Bill!
  • Administrator
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 10171
  • Φύλο: Άντρας
  • Βασίλης + Βραζιλία = Βραζίλης
    • Skype - fronimitis
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Φαίνεται πολύ καλό λοιπόν το transcribe (δεν υπάρχει πρόβλημα αναφοράς ονόματος κάποιου λογισμικού-εργαλείου, όπως άλλωστε και ονομάτων κιθάρων, ενισχυτών, κλπ).

Αναρωτιέμαι, πόσο εύκολα θα μπορούσε να βγάζει τα ακόρντα από τραγούδια διαφόρων ειδών σαν αυτά που υπάρχουν στο http://stixoi.kithara.gr ;
Γιατί, αν είναι μπελάς να γίνει ανάλυση σε όλο το τραγούδι, για πολλά τραγούδια, τότε ίσως είναι καλύτερα "με το αυτί", και ας είναι "στο περίπου".

Αποσυνδεδεμένος STEFANOS604

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 387
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Γιατί, αν είναι μπελάς να γίνει ανάλυση σε όλο το τραγούδι, για πολλά τραγούδια, τότε ίσως είναι καλύτερα "με το αυτί", και ας είναι "στο περίπου".
Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο θα ήταν θαυμάσιο, θα ‘’αχρηστεύονταν’’ όσοι γράφουν παρτιτούρες!!! Είναι λοιπόν πράγματι μπελάς να γίνει τέτοια ανάλυση (ειδικά από drums που έχουν ευρύτατη περιοχή συχνοτήτων). Αυτό είναι και θα παραμείνει άλυτο πρόβλημα, όπως και με τα midi notate προγράμματα (μια παρένθεση για το midi:με τέτοιο ξεκίνησα την εκμάθηση φυσαρμόνικας - αν το γράψεις με midi keyboard είσαι τέλειος και το τρανσπορτάρεις σε όποια τονικότητα και σε όποιο όργανο θέλεις - από αρχείο wav όμως με αυτόματο Transcribe θα πάθεις ''εγκεφαλικό'' και καλύτερα να το γράψεις απ' την αρχή παρά να το πάρεις από CD. Αν όμως είναι γραμμένο με πολλά όργανα είναι απίθανο, σου βγάζει ακριβώς την παρτιτούρα . Αν κάποιος ενδιαφέρεται έχω τέτοια midi κομμάτια αλλά παίζουν μόνο αν διαθέτεις το πρόγραμμα Midi Notation... ).
Έτσι και το transcribe κάνει πολύ καλά αυτά που ανέφερα στο προηγούμενο μου σχόλιο και γι’ αυτό που λέτε πρέπει πάλι υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσετε το αυτί σας και το μυαλό σας.
Απλά πχ με το ‘’αυτί’ μπορείτε να αποφασίσετε αν τελικά κάποιο peak που βλέπετε στο φάσμα της μελωδίας, φωνής, ακόρντων, τη στιγμή που παίζεται, αν ανήκει σε νότες ή σε αρμονικές ή απλά σε θόρυβο. Όμως για τα άλλα που ανέφερα είναι το καλύτερο απ’ όλα που έχω ‘’εξερευνήσει’’
‘’Αν δεν μπορείς να το εξηγήσεις με απλά λόγια, ούτε εσύ ο ίδιος το έχεις καταλάβει καλά’’: Einstein

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
14 Απαντήσεις
8338 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/09/04, 17:47
από rory duke
45 Απαντήσεις
51460 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 15/01/10, 12:23
από matina22
32 Απαντήσεις
13846 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 05/02/05, 23:48
από Panos1984
0 Απαντήσεις
800 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 18/12/08, 23:35
από JesterMan
1 Απαντήσεις
1811 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 25/09/09, 22:27
από Tempus
0 Απαντήσεις
744 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 20/12/10, 13:17
από sabbbas
3 Απαντήσεις
19023 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 08/01/12, 23:03
από angry_bird
0 Απαντήσεις
673 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/12/11, 13:41
από ISOBITHS
2 Απαντήσεις
3499 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 13/01/12, 10:59
από RON14
11 Απαντήσεις
5911 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 22/09/17, 01:04
από STEFANOS604