Αποστολέας Θέμα: Whatever  (Αναγνώστηκε 24886 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #100 στις: 20/08/18, 12:00 »
Σε 1000 χρόνια απο τώρα, οι αρχαιολογοι τι θα ψάχνουν? και που? Και αν τα SSD/Magnetic drives/tapes τα έχουν παίξει? Πως θα διαβάσουν τα data? Και άντε και τα έχουν τα data. Το software που να το βρούν? Μιλάμε για software back-compatible για 1000 χρόνια!!! Και πως να συσχετίσουν το περιεχόμενο με την τοπικότητα του ευρήματος? εφόσον σήμερα όλα είναι σε κάποιο cloud 2000 km μακριά? Πως θα είναι η ιστορία του μέλοντος? Θα υπάρχει ιστορική έρευνα? Θα υπάρχει αντικειμενικότητα?
Μην νομίζεις ότι τώρα κάνουν κάτι διαφορετικό.Προσπαθούν να διαβάσουν ένα σκαλισμένο κείμενο (τεχνολογία πριν από χιλιάδες χρόνια πχ) μια γλώσσα που πλέον δεν υπάρχει...
Τα data δεν θα χαθούν, γιατί ναι μεν οι δίσκοι/μνήμες/tapes/whatever έρχονται και παρέρχονται, όμως μεταφέρονται σιγά σιγά σε άλλα μέσα.
Ας πούμε, μια φωτογραφική συλλογή που υπήρχε σε δισκέττες, μεταφέρθηκε σε σκληρό δίσκο, πήγε στο storage, χτύπησε ένας δίσκος του raid αλλά αλλάχθηκε, έγινε upgrade με μεγαλύτερους δίσκους στην πορεία, πήγε στο cloud, το "cloud" service στην πορεία μετέφερε τα data σε άλλο καλύτερο storage και πάει λέγοντας...
Προσωπικά, έχω data που τα "σέρνω" μαζί μου (και άμεσα προσβάσιμα) >30 χρόνια.

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2577
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #101 στις: 20/08/18, 12:09 »
Σε 1000 χρόνια απο τώρα, οι αρχαιολογοι τι θα ψάχνουν? και που? Και αν τα SSD/Magnetic drives/tapes τα έχουν παίξει? Πως θα διαβάσουν τα data? Και άντε και τα έχουν τα data. Το software που να το βρούν? Μιλάμε για software back-compatible για 1000 χρόνια!!! Και πως να συσχετίσουν το περιεχόμενο με την τοπικότητα του ευρήματος? εφόσον σήμερα όλα είναι σε κάποιο cloud 2000 km μακριά? Πως θα είναι η ιστορία του μέλοντος? Θα υπάρχει ιστορική έρευνα? Θα υπάρχει αντικειμενικότητα?
Μην νομίζεις ότι τώρα κάνουν κάτι διαφορετικό.Προσπαθούν να διαβάσουν ένα σκαλισμένο κείμενο (τεχνολογία πριν από χιλιάδες χρόνια πχ) μια γλώσσα που πλέον δεν υπάρχει...
Τα data δεν θα χαθούν, γιατί ναι μεν οι δίσκοι/μνήμες/tapes/whatever έρχονται και παρέρχονται, όμως μεταφέρονται σιγά σιγά σε άλλα μέσα.
Ας πούμε, μια φωτογραφική συλλογή που υπήρχε σε δισκέττες, μεταφέρθηκε σε σκληρό δίσκο, πήγε στο storage, χτύπησε ένας δίσκος του raid αλλά αλλάχθηκε, έγινε upgrade με μεγαλύτερους δίσκους στην πορεία, πήγε στο cloud, το "cloud" service στην πορεία μετέφερε τα data σε άλλο καλύτερο storage και πάει λέγοντας...
Προσωπικά, έχω data που τα "σέρνω" μαζί μου (και άμεσα προσβάσιμα) >30 χρόνια.

φάση 0) κείμενο
φάση 1) καταστροφή ερήμωση (διαφορετικά αν το κείμενο πήγαινε απο γενιά σε γενιά έστω με αλλαγες δεν θα ήταν απαραίτητη η ανασκαφή)
φαση 2) λήθη, περίοδως 100άδων ετών
φάση 3) ανασκαφή, εύρημα, ανακαίνιση, αποκατάσταση δεδομένων-γνώσσης

σήμερα απο το 0 μπορείς να πάς στο 3. Με μηδενική κατανάλωση ενέργειας απο κάποιον στα ενδιάμεσα βήματα.

Σε αυτό που λες εσύ, χρειάζεται κάποιος να συντηρεί συνεχώς, να ανανεώνει, (ενδεχομένως να πετάει μερικά  ... χμμ γκουχ γκουχ μη ... βολικά δεδομένα) , δηλ
α) και χρειάζεται ΤΡΕΛΗ ενέργεια για αυτην την συντήρηση
β) και η διαδικασία είναι στοχευμένα επιλεκτική

Το τελικό εύρημα ως ιστορικό τεκμήριο στην μια και στην άλλη περίπτωση απλά δεν έχει καμία σχέση.

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #102 στις: 20/08/18, 12:12 »
Διαφωνώ.

Ο ιστορικός του μέλλοντος θα έχει πλέον άπειρες πηγές, και μάλιστα χωρίς ανασκαφές. Απλά θα κάτσει (?) στον Η/Υ (?) του.
Θα μπορεί από φωτογραφίες να δει πως ακριβώς ήταν ο Χ άνθρωπος πριν από Υ χρόνια, τι ακριβώς έγραφε στα μηνύματα του, τι τον απασχολούσε, τι μουσική άκουγε, τι όργανο έπαιζε, πως ήταν το οτιδήποτε.Χωρίς ανασκαφές, χωρίς τίποτα.
Εκτός αν πατήσει ο Κιμ το κουμπί. Αλλά και τότε, δεν θα χαθούν όλα τα πράγματα...

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2577
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #103 στις: 20/08/18, 12:18 »
Αντιθέτως. Εμένα μια πυρκαγιά μου κόστισε όλες τις φωτογραφίες που είχα τραβήξει μέχρι τα 25 μου περίπου.Όλες οι ψηφιακές μου φωτογραφίες (18 περίπου έτη) υπάρχουν και θα υπάρχουν εις άπειρον.

πυρκαγια, είναι κάτι το τραγικό... αλλά και πάλι οι φωτος μακάρι να ήταν το πολυτιμότερο που χάθηκε...
αν κλείσει ένα site, π.χ. flickr , πόσος κόσμος θα κλαίει?

πως το έλεγαν αυτο (ειχαν πολύ απο εδω εκει φωτος π.χ. Αδριανός) που έκοψε το σέρβις?

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2577
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #104 στις: 20/08/18, 12:24 »
Διαφωνώ.

Ο ιστορικός του μέλλοντος θα έχει πλέον άπειρες πηγές, και μάλιστα χωρίς ανασκαφές. Απλά θα κάτσει (?) στον Η/Υ (?) του.
Θα μπορεί από φωτογραφίες να δει πως ακριβώς ήταν ο Χ άνθρωπος πριν από Υ χρόνια, τι ακριβώς έγραφε στα μηνύματα του, τι τον απασχολούσε, τι μουσική άκουγε, τι όργανο έπαιζε, πως ήταν το οτιδήποτε.Χωρίς ανασκαφές, χωρίς τίποτα.
Εκτός αν πατήσει ο Κιμ το κουμπί. Αλλά και τότε, δεν θα χαθούν όλα τα πράγματα...

Μονο τα τελευταία 100+100 χρόνια στην Ελλάδα έχει ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΠΕΙΡΗ ιστορία (και έχει γραφεί καινούργια κατα το δοκούν)... Όταν τα πάντα γίνουν ψηφιακά, η απάτη θα είναι πιο εύκολη, έτσι ο ιστορικός του μέλλοντος θα είναι πρακτικά ανύπαρκτος.
Οσο για την καταστροφή, ο πόλεμος είναι σήμερα, και πιο φανερά απο ποτέ, μέσα στην ίδια την σύσταση των δυνάμεων του σήμερα. Μια διαρκής κατάσταση. Και όχι ο Κίμ δεν έχει κανένα ρόλο σε αυτό.

Μου θυμίζει λίγο τους "στοχαστές" που αναρωτιούνται αν η τεχνητή νοημοσύνη τελικά μπορεί να πεσει σε κακά χέρια (κακά είναι πάντα κάποια χέρια μακριά στην μακρινή ανατολή), όταν το ίδιο το google σου χώνει στην μούρη τις open source AI βιβλιοθήκες....

ελπίζω να γίνομαι αντιληπτος.

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #105 στις: 20/08/18, 12:36 »
αν κλείσει ένα site, π.χ. flickr , πόσος κόσμος θα κλαίει?
πως το έλεγαν αυτο (ειχαν πολύ απο εδω εκει φωτος π.χ. Αδριανός) που έκοψε το σέρβις?

Ο κόσμος που δεν έχει μυαλό θα κλαίει.Δεν χρησιμοποιείς online υπηρεσίες, και δη τέτοιου τύπου για την αποθήκευση των δεδομένων σου.

Προσωπικά, οι φωτογραφίες μου είναι ασφαλισμένες όσο μπορώ, και χρησιμοποιώ πλατφόρμες τύπου flickr για να δειξω μια φωτογραφία σε τρίτους.

Αντίστοιχα με υπηρεσίες τύπου dropbox/gdrive/κλπ βάζω δεδομένα που θέλω να τα μοιραστώ μαζί σου, όχι δεδομένα που θέλω να αποθηκεύσω για μια ή παραπάνω ζωές.

Μονο τα τελευταία 100+100 χρόνια στην Ελλάδα έχει ΔΙΑΓΡΑΦΕΙ ΑΠΕΙΡΗ ιστορία (και έχει γραφεί καινούργια κατα το δοκούν)... Όταν τα πάντα γίνουν ψηφιακά, η απάτη θα είναι πιο εύκολη, έτσι ο ιστορικός του μέλλοντος θα είναι πρακτικά ανύπαρκτος.

Αυτή είναι η πραγματική δουλειά του ιστορικού. Να βρει την αλήθεια, όχι να σκάψει και να ανακτήσει τα data.
Σκέψου ότι ακόμα και σήμερα, δεν έχομε το πρωτότυπο κείμενο της Οδύσσειας. Έχουμε κομμάτια ενωμένα, που σώζονται από επανεκτελέσεις από τρίτους, με τις όποιες διορθώσεις.

Φαντάσου τι ωραία που θα ήταν να είχαμε την πρωτότυπη πέτρα scanαρισμένη/φωτογραφημένη και διαθέσιμη σε όλους...

Να πάω πιο μακρυά και ελληνικά;
https://www.hellenicparliament.gr/Vouli-ton-Ellinon/I-Bibliothiki/Koinovouleftiki-Syllogi/Praktika-Synedriaseon/Praktika-Voulis-1843-1862/


https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/f3c70a23-7696-49db-9148-f24dce6a27c8/syn01.pdf

Αυτό πριν 100 χρόνια θα φάνταζε αδιανόητο. Κι όμως τώρα το έχεις στα χέρια σου...
« Τελευταία τροποποίηση: 20/08/18, 12:38 από vegos »

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5821
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #106 στις: 20/08/18, 12:53 »

Με τα παλιά φιλμ έπρεπε να κάνουμε σοβαρή οικονομία στις φωτογραφίες που βγάζαμε, γιατί κάθε φιλμ είχε ένα συγκεκριμένο αριθμό φωτογραφιών και κόστιζε χρήματα τόσο η αγορά όσο και η εμφάνισή του. Και υπήρχε πάντα η πιθανότητα κάτι να πάει στραβά, από μια πόζα που δεν βγήκε όπως ήθελες μέχρι το φιλμ να καεί και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο. Θυμάμαι ένα ταξίδι που κάναμε με κάτι φίλους στις αρχές της δεκαετίας του '90 και ένας από αυτούς για κάποιο λόγο δεν μπόρεσε να εμφανίσει καμία από τις φωτογραφίες που είχε τραβήξει με τη μηχανή του.

Δεν ήταν ακριβώς έτσι. Ή ήταν έτσι στον τυπικό end-user. Οι περισσότεροι που ασχολούμασταν με την φωτογραφία από παλιότερα, ήμασταν περισσότερο σπάταλοι στις πόζες. Είτε γιατί χρησιμοποιούσαμε ασπρόμαυρο φίλμ και τα εμφανίζαμε/εκτυπώναμε μόνοι μας (μικρότερο κόστος), είτε γιατί αγοράζαμε φιλμ σε ρολό, είτε γιατί απλά αυτό ήταν το χόμπυ μας κι εκεί ξοδεύαμε τα χρήματα μας. Όπως έγραψα και πριν, το θετικό είναι ότι πλέον πολύ περισσότερος κόσμος ήρθε σε επαφή με μια τέχνη. Δεν λέω ότι έγιναν όλοι φωτογράφοι, αλλά είναι κάτι.

Παράθεση
ήμερα αντίθετα υπάρχει η εύκολη και ανέξοδη δυνατότητα να βγάλει κανείς όσες φωτογραφίες ή video θέλει με το κινητό του, χωρίς καν να χρειάζεται ούτως ειπείν φωτογραφική μηχανή ή βιντεοκάμερα. Πλέον η "στιγμή" δεν χάνεται, γιατί είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα μπορέσουμε να την απαθανατίσουμε. Χάνεται όμως η μία, πιο σημαντική ίσως, φωτογραφία μέσα σε ένα πλήθος χιλιάδων φωτογραφιών που θα μπορούσαν κάλλιστα να μην υπάρχουν.

Δεν υπήρχε μία και σημαντική στιγμή αν μιλήσουμε από την πλευρά της τέχνης. Ο τελικός χρήστης, αποκλείεται να έβγαζε την υπέρτατη φωτογραφία. Απλά έβγαζε μία.Τώρα έχει πολλές, και μπορεί από όλες αυτές να διαλέξει την καλύτερη και να την μοιραστεί με τους φίλους του.

Eντάξει vegos, εσύ προφανώς το βλέπεις από εντελώς διαφορετική οπτική γωνία (μεταφορικά και κυριολεκτικά... ;D). Εγώ ακριβώς για τον τυπικό "τελικό χρήστη" μιλάω, ειδικά αφού πλέον σχεδόν όλοι είμαστε τελικοί χρήστες, δηλαδή ερασιτέχνες φωτογράφοι. Οι επαγγελματίες είναι φυσικό να είναι (και να ήταν πάντα) πιο "σπάταλοι", πιο μεθοδικοί, πιο απαιτητικοί ως προς την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος και γενικά να το προσεγγίζουν αλλιώς το θέμα. Εγώ δεν είχα κατά νου να βγάλω την "υπέρτατη" σούπερ επαγγελματική φωτογραφία όταν ξεκινούσα για διακοπές το 1991 με μια φτηνή φωτογραφική μηχανή και μερικά φιλμ, ούτε με απασχολεί τώρα κάτι τέτοιο όταν πηγαίνω διακοπές και βγάζω φωτογραφίες με το κινητό μου. Ήθελα απλά μερικές αναμνήσεις από τις εμπειρίες ενός ταξιδιού, τότε αποτυπωμένες σε φωτογραφικό χαρτί και τώρα αποθηκευμένες σε ένα σκληρό δίσκο.
no te vayas, Montoya...

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #107 στις: 20/08/18, 13:02 »
Εγώ ακριβώς για τον τυπικό "τελικό χρήστη" μιλάω, ειδικά αφού πλέον σχεδόν όλοι είμαστε τελικοί χρήστες, δηλαδή ερασιτέχνες φωτογράφοι. Οι επαγγελματίες είναι φυσικό να είναι (και να ήταν πάντα) πιο "σπάταλοι", πιο μεθοδικοί, πιο απαιτητικοί ως προς την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος και γενικά να το προσεγγίζουν αλλιώς το θέμα. Εγώ δεν είχα κατά νου να βγάλω την "υπέρτατη" σούπερ επαγγελματική φωτογραφία όταν ξεκινούσα για διακοπές το 1991 με μια φτηνή φωτογραφική μηχανή και μερικά φιλμ, ούτε με απασχολεί τώρα κάτι τέτοιο όταν πηγαίνω διακοπές και βγάζω φωτογραφίες με το κινητό μου. Ήθελα απλά μερικές αναμνήσεις από τις εμπειρίες ενός ταξιδιού, τότε αποτυπωμένες σε φωτογραφικό χαρτί και τώρα αποθηκευμένες σε ένα σκληρό δίσκο.
Μπα, δεν είμαι ούτε επαγγελματίας, ούτε καν φωτογράφος. Χειριστής φωτογραφικής μηχανής θα έλεγα ότι είναι ο σωστός τίτλος.
Σε κάθε περίπτωση, πλέον τα έχεις όλα μαζεμένα. Που τότε δεν τα είχες.
Είσαι διακοπές και βλέπεις ένα ωραίο τοπίο. Το φωτογραφίζεις. Το βλέπεις real time, δεν βγήκε όπως ήθελες; Ξαναδοκιμάζεις. Και πάει λέγοντας. Και στο τέλος έχεις τη φωτογραφία που θέλεις.Και την μοιράζεσαι με τους ανθρώπους που θέλεις. Σε πραγματικό χρόνο.
Ούτε να την ταχυδρομήσεις και να φτάσει (αν φτάσει), ούτε τίποτα...Κι αν θες, κάνεις και live stream την κάμερα σου!

Και στο τέλος, την αποθηκεύεις σε ένα folder, οπότε μετά από λίγο καιρό, την φέρνεις μπροστά σου. Εύκολα. Χωρίς να αρχίσεις να σκέφτεσαι "Χμ, που την έχω αυτή τη φώτο που είχα βγάλει τότε;" "Την είχα τυπώσει;" "Την είχα τραβήξει;"...

Γενικά, μόνο καλά βλέπω με την εφαρμογή της τεχνολογίας στο σύνολο...
Ας το φέρω και στο σημείο που μας αφορά:Ανοίγεις τον browser και βρίσκεις τα ακόρντα του τραγουδιού. Ανοίγεις το youtube και βρίσκεις και πως πιάνονται.Δεν έγινες κιθαρίστας.
Όμως περισσότερος κόσμος ασχολήθηκε με την κιθάρα... Και μόνο καλό είναι αυτό...

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3688
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #108 στις: 20/08/18, 14:11 »
Λοιπον.Οσοι λυωνουν να βγαινουν σελφες ειναι τραγικοι και παρακμιακοι.
Εκλεισε αυτο.
Προτιμω την "μαγεια" με την κλασικη φιλματη διαδικασια γιατι εχει αυτο το ριτουαλ.
Βεβαια δεν ειναι λιγες οι φορες που ηθελα πχ ενα ανταλακτικο,εστελνα φωτο στο viber και την επομενη ηταν εδω.
Παντος,πιστευω ειμαι μονος (εδω μεσα;) που δεν παω μια τις φωτογραφιες.
Ουτε στον γαμο μου δεν ηθελα φωτογραφο (βεβαια πηγσμε συμφωνα με τον νομο της ζουγκλας,οπου επικρατει ο δυνατοτετος aka εφαγα παντοφλα)δηλαδη εχω καθε μερα να βλεπω την γυναικα μου,το αλμπουμ δεν το ανοιξα ποτε και εδωσα και γκουχγκουχ 2000€ καλυτερα να πηγαιναμε ταξιδι με αυτα.
Τωρα θα μου πεις μπορει σε 100 χρονια να δουν στο κλαουντ το τορζαλ μπασο που φτιαχνω και να πιασει αξια και να πουληθει 100.000€ αλλα αφου δεν θαζω να τα φαω..ακυρο και αυτο :P
Το συμπαιρασμα ειναι ενα.
Καθε τι εξαρτατε απο το πως το χρησιμοποιουμε


ΥΓ ολοι οι hitech να πατε να αγορασετε modeling amp.αντε πια



The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5821
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #109 στις: 20/08/18, 14:39 »
Μπα, δεν είμαι ούτε επαγγελματίας, ούτε καν φωτογράφος. Χειριστής φωτογραφικής μηχανής θα έλεγα ότι είναι ο σωστός τίτλος.
Σε κάθε περίπτωση, πλέον τα έχεις όλα μαζεμένα. Που τότε δεν τα είχες.
Είσαι διακοπές και βλέπεις ένα ωραίο τοπίο. Το φωτογραφίζεις. Το βλέπεις real time, δεν βγήκε όπως ήθελες; Ξαναδοκιμάζεις. Και πάει λέγοντας. Και στο τέλος έχεις τη φωτογραφία που θέλεις.Και την μοιράζεσαι με τους ανθρώπους που θέλεις. Σε πραγματικό χρόνο.
Ούτε να την ταχυδρομήσεις και να φτάσει (αν φτάσει), ούτε τίποτα...Κι αν θες, κάνεις και live stream την κάμερα σου!

Και στο τέλος, την αποθηκεύεις σε ένα folder, οπότε μετά από λίγο καιρό, την φέρνεις μπροστά σου. Εύκολα. Χωρίς να αρχίσεις να σκέφτεσαι "Χμ, που την έχω αυτή τη φώτο που είχα βγάλει τότε;" "Την είχα τυπώσει;" "Την είχα τραβήξει;"...

Γενικά, μόνο καλά βλέπω με την εφαρμογή της τεχνολογίας στο σύνολο...

Καμία αντίρρηση σε αυτά. Κι εγώ το βρίσκω ιδιαίτερα θετικό που μπορώ να έχω σε ψηφιακή μορφή μουσική, βιβλία, περιοδικά, ταινίες, φωτογραφίες, κιθαριστικό υλικό, προσωπικά και επαγγελματικά αρχεία και ένα σωρό άλλα πράγματα. Όλα σε ένα μέσο αποθήκευσης μικρότερο από μία σοκολάτα, ταξινομημένα, εύκολα προσβάσιμα και μεταβιβάσιμα. Και με μερικά backup είναι εντελώς απίθανο ότι θα χάσω κάτι. Απλά το θέμα ξεκίνησε από τη χρήση της φωτογραφίας από το μέσο χρήστη (τουλάχιστον αυτό εξέλαβα εγώ) και το πήγαμε σε τέχνη, σε ιστορία, αρχαιολογία και να δούμε πού αλλού θα πάει. Γι αυτό και έχω την αίσθηση ότι ξεφύγαμε πολύ από αυτό που ήθελε να πει ο Uriah. Αλλά φυσικά ο τίτλος του thread είναι whatever...

φάση 0) κείμενο
φάση 1) καταστροφή ερήμωση (διαφορετικά αν το κείμενο πήγαινε απο γενιά σε γενιά έστω με αλλαγες δεν θα ήταν απαραίτητη η ανασκαφή)
φαση 2) λήθη, περίοδως 100άδων ετών
φάση 3) ανασκαφή, εύρημα, ανακαίνιση, αποκατάσταση δεδομένων-γνώσσης

σήμερα απο το 0 μπορείς να πάς στο 3. Με μηδενική κατανάλωση ενέργειας απο κάποιον στα ενδιάμεσα βήματα.

Σε αυτό που λες εσύ, χρειάζεται κάποιος να συντηρεί συνεχώς, να ανανεώνει, (ενδεχομένως να πετάει μερικά  ... χμμ γκουχ γκουχ μη ... βολικά δεδομένα) , δηλ
α) και χρειάζεται ΤΡΕΛΗ ενέργεια για αυτην την συντήρηση
β) και η διαδικασία είναι στοχευμένα επιλεκτική

Το τελικό εύρημα ως ιστορικό τεκμήριο στην μια και στην άλλη περίπτωση απλά δεν έχει καμία σχέση.

Ρε συ panixgr, ή εγώ δεν κατάλαβα καθόλου τι θέλεις να πεις ή εσύ κάπου τα έχεις μπερδέψει. Λες ότι χρειάζεται λιγότερη "ενέργεια" για να ανακαλύψεις κείμενα, αρχαιολογικά ευρήματα και άλλες πηγές από εξερευνήσεις και ανασκαφές, να τα ανακαινίσεις, να τα μεταφέρεις (αν κάτι τέτοιο είναι εφικτό) σε κάποιο εργαστήριο, να τα μελετήσεις, να τα ερμηνεύσεις (πολύ σημαντικό), να τα φυλάξεις σε ασφαλές μέρος και να τα διατηρήσεις διαμέσου των αιώνων και περισσότερη για να μεταφέρεις σταδιακά κάποια ψηφιακά αρχεία από ένα μέσο αποθήκευσης σε ένα άλλο; Κατ' αρχήν αυτά τα δύο μπορεί να είναι εντελώς διαφορετικά στάδια μιας γενικότερης διεργασίας (αν εννοούμε ότι το ζητούμενο είναι η ανεύρεση και διαιώνιση της γνώσης), οπότε και λογικά κατά μία έννοια το τελικό "εύρημα" θα είναι πολύ διαφορετικό σε κάθε περίπτωση. Αυτό από μόνο του δε λέει τίποτα. Δεύτερον, οποιαδήποτε παρόμοια προσπάθεια είναι εξ ορισμού επιλεκτική, ή τουλάχιστον εμπεριέχει ένα βαθμό επιλογής για διάφορους λόγους π.χ. διαδικαστικούς, συνθηκών ή εξυπηρέτησης εκάστοτε συμφερόντων. Τελικά σε πρακτικό ατομικό επίπεδο ισχύει αυτό που λέει και ο vegos. Ότι δηλαδή οι περισσότεροι από εμάς που χρησιμοποιούμε υπολογιστές τα τελευταία 20 ή 30 χρόνια έχουμε βρει τρόπους να διασώσουμε τα παλιότερα αρχεία μας που τη δεκαετία του '80 και '90 ήταν σε δισκέττες των 8, 5,25 ή 3,5 ιντσών σε όλο και πιο σύγχρονα αποθηκευτικά μέσα. Σε επίπεδο εταιριών, οργανώσεων, εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, κυβερνήσεων κλπ υπάρχουν πολύ περισσότεροι πόροι και συνθήκες ώστε αυτό να γίνει χωρίς να χρειάζεται "τρελή" κατανάλωση ενέργειας σε οποιαδήποτε μορφή.
no te vayas, Montoya...

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2577
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #110 στις: 20/08/18, 15:01 »
Απόλλωνα, εννοώ τα βήματα 1,2.

Επίσης στην θεώρηση του Βέγγου λείπει ο παράγοντας της καταστροφής, την οποία υποβίβασε σε υπόθεση "γραφική" δηλ αν ο Κιμ πατήσει το κουμπί ή όχι.

Εγω πιστεύω οτι η καταστροφή δεν είναι καθόλου θέμα Κιμ, και έχει πάντα μια πιθανότητα.

Αν π..χ. συμβεί μια μαγνητική ή χημική ή άλλη καταστροφή στα κέντρα της amazon/google, βασικά αν "αλλάξει" μορφή ο πολιτισμός μας, αν ΘΑΦΤΕΙ με την αλληγορική και κυριολεκτική σημασία κάτω απο τόνους χώματος, αν η τεχνολογία του σήμερα καταστεί παρωχημένη στο σύνολό της....

Και έρθει ο ιστορικός αρχαιολόγος του μέλλοντος (2500 μ.χ.) να ψάξει πχ για την .... λογοτεχνία του 2050.... τι θα βρεί???? ΤΙΠΟΤΕ. Αυτη η περίοδος ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ σύμφωνα με την σημερινή λογική.

Δειτε το λίγο εκτός σημερινού πλαισίου.

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #111 στις: 20/08/18, 15:37 »
Αν καταστραφεί το Google ή η Amazon ή οποίος άλλος τέτοιος κολοσσός δεν είναι το τέλος του κόσμου ή ότι άλλο.

Η ιδιαιτερότητα του internet και αυτό που το κάνει/έκανε μοναδικό είναι η διασκόρπιση και ο διάμοιρασμος των δεδομένων σε πολλά σημεία. Για αυτό και το internet δεν είναι ούτε η Google ούτε κανείς. Είναι όλοι μας.

Ακόμα και το kithara. gr πχ να καταστραφεί, κάπου υπάρχει cachαρισμένο.

Στο κομμάτι της φωτογραφίας τώρα, για να επανέλθουμε, ισχύει ότι παντού..

Δεν έγιναν όλοι μουσικοί παραγωγοί όταν ανακάλυψαν ότι μπορείς να στήσεις ένα streaming radio με δύο κλικ, ούτε έγιναν ολοι μουσικοί όταν έβαλαν ένα virtual piano στο κινητό τους, έτσι δεν έγιναν φωτογράφοι όσοι τραβάμε φωτογραφίες.

Περνάμε όμως την ώρα μας, και αν αυτό γίνεται ευχάριστα και χωρίς να ενοχλείς τους υπόλοιπους, δεν είναι κακό, αντιθέτως.
« Τελευταία τροποποίηση: 20/08/18, 16:18 από vegos »

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5821
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #112 στις: 20/08/18, 15:53 »
Απόλλωνα, εννοώ τα βήματα 1,2.

Επίσης στην θεώρηση του Βέγγου λείπει ο παράγοντας της καταστροφής, την οποία υποβίβασε σε υπόθεση "γραφική" δηλ αν ο Κιμ πατήσει το κουμπί ή όχι.

Εγω πιστεύω οτι η καταστροφή δεν είναι καθόλου θέμα Κιμ, και έχει πάντα μια πιθανότητα.

Αν π..χ. συμβεί μια μαγνητική ή χημική ή άλλη καταστροφή στα κέντρα της amazon/google, βασικά αν "αλλάξει" μορφή ο πολιτισμός μας, αν ΘΑΦΤΕΙ με την αλληγορική και κυριολεκτική σημασία κάτω απο τόνους χώματος, αν η τεχνολογία του σήμερα καταστεί παρωχημένη στο σύνολό της....

Και έρθει ο ιστορικός αρχαιολόγος του μέλλοντος (2500 μ.χ.) να ψάξει πχ για την .... λογοτεχνία του 2050.... τι θα βρεί???? ΤΙΠΟΤΕ. Αυτη η περίοδος ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΕΙ ΥΠΑΡΞΕΙ σύμφωνα με την σημερινή λογική.

Δειτε το λίγο εκτός σημερινού πλαισίου.

Αν προσπαθήσουμε να το δούμε εκτός σημερινού πλαισίου, θα πρέπει δεχτούμε ότι οι ιστορικοί και οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος κατά πάσα πιθανότητα θα έχουν στην κατοχή τους τεχνολογία που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε εμείς σήμερα. Οπότε τι θα βρούν και πως θα καταφέρουν να το επαναφέρουν σε λειτουργική κατάσταση, δεν το ξέρει κανείς μας.

Και αν ο πολιτισμός μας θαφτεί κάτω από τόνους χώματος λόγω μιας κοσμογονικής (ή κοσμοκτόνου) καταστοφής και παρ' όλα αυτά συνεχίσουν να υπάρχουν άνθρωποι που στο μέλλον θα ψάξουν να βρούν ενδείξεις για τον πολιτισμό του 21ου αιώνα, θα έλεγα ότι ίσως η ψηφιακή πληροφορία έχει περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από ένα βιβλίο ή μια φωτογραφία. Έτσι κι αλλιώς ένα σωρό σημαντικά έργα της παγκόσμιας τέχνης και επιστήμης έχουν καταστραφεί ή χαθεί για πάντα κάτω από χώμα και τσιμέντο κατά τη διάρκεια της ανθρώπινης ιστορίας. Απλά λόγω φυσικής φθοράς όσο και πολέμων, διωγμών και παρόμοιων καταστάσεων, χωρίς τη μεσολάβηση κάποιας βιβλικής καταστροφής. Ή μήπως νομίζεις π.χ. ότι δεν υπήρχαν άλλοι αρχαίοι τραγωδοί εκτός από τους τρεις γνωστούς...; Εγώ πιστεύω ότι, όσο είναι δυνατόν να προβλέψουμε τη μοίρα του ανθρώπινου γένους, οι πληροφορίες και οι γνώσεις που έχουμε σήμερα και στη μορφή που τις έχουμε είναι πιο πιθανό να επιβιώσουν απ' ό,τι πριν από 1000 ή 5000 χρόνια.

Στα υπόλοιπα προφανώς διαφωνούμε ριζικά, οπότε ας το αφήσουμε καλύτερα.
no te vayas, Montoya...

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2577
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #113 στις: 20/08/18, 16:42 »
Αν προσπαθήσουμε να το δούμε εκτός σημερινού πλαισίου, θα πρέπει δεχτούμε ότι οι ιστορικοί και οι αρχαιολόγοι του μέλλοντος κατά πάσα πιθανότητα θα έχουν στην κατοχή τους τεχνολογία που δεν μπορούμε καν να φανταστούμε εμείς σήμερα. Οπότε τι θα βρούν και πως θα καταφέρουν να το επαναφέρουν σε λειτουργική κατάσταση, δεν το ξέρει κανείς μας.

διάτρητες κάρτες κανείς? floppy drives? πόσοι μπορούν να τα διαβάσουν αυτά σήμερα με την "σημερινή" τεχνολογία, η οποία ήταν "αγνωστη" πίσω στο 1980?  Σχεδόν κανείς. Το postscript τί έχει απογίνει? στο οποίο συνηθίζαμε να γράφουμε τα papers μας πίσω στην 10ετία του 80, όταν στα πανεπιστήμια πρωτογνωρίσαμε και συνδεθήκαμε στο internet (gopher, archie, ftp, email ktl - αρκετά πριν τον πρώτο mosaic και το http). Και έχουν περάσει ΜΟΝΟ 30-40 χρόνια. Η αναγωγή στο 2500 είναι προφανής.

Και αν ο πολιτισμός μας θαφτεί κάτω από τόνους χώματος λόγω μιας κοσμογονικής (ή κοσμοκτόνου) καταστοφής και παρ' όλα αυτά συνεχίσουν να υπάρχουν άνθρωποι που στο μέλλον θα ψάξουν να βρούν ενδείξεις για τον πολιτισμό του 21ου αιώνα, θα έλεγα ότι ίσως η ψηφιακή πληροφορία έχει περισσότερες πιθανότητες επιβίωσης από ένα βιβλίο ή μια φωτογραφία.

αν υπάρξει τεχνολογικό χάσμα ή ψηφιακή καταστροφή δεν θα μείνει τίποτε για το μέλλον. Καμία μνήμη. Απο τους 100άδες τραγικούς συγγραφείς μπορεί να σώθηκαν οι 3 μόνο, αλλά αυτό είναι κατα πολύ περισσότερο απο τον κανέναν.

Οσοι απο εμάς (Βεγγος??) γνωρίζουν τι τραβάνε όσοι ασχολούνται με back compatibility σε VM images παλιών λειτουργικών στα διάφορα upgrades του provider, migration απο provider σε provider, κτλ.... θα έπρεπε να ξέρουν την τεράστια δυσκολία συντήρησης. Να μην πω για file συστηματα, αλλαγές στους kernels, .... η τεχνολογία κινείται με απίστευτους ρυθμούς και η προχειρότητα με την οποία αυτό επιτελείται είναι ακόμα πιο απίστευτη. Τα σημερινά data (ακόμα και αν ΔΕΝ καταστραφούν) θα είναι ΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ/ ΜΗ αναγνώσιμα απο την τεχνολογία του 2500. Δεν θέλει πτυχίο πυρηνικής φυσικής.

Στα υπόλοιπα προφανώς διαφωνούμε ριζικά, οπότε ας το αφήσουμε καλύτερα.

Όπως?
« Τελευταία τροποποίηση: 20/08/18, 16:44 από panixgr »

Αποσυνδεδεμένος panixgr

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2577
  • Φύλο: Άντρας
  • Συνταξιούχος Thrasher
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #114 στις: 20/08/18, 16:55 »
Η ιδιαιτερότητα του internet και αυτό που το κάνει/έκανε μοναδικό είναι η διασκόρπιση και ο διάμοιρασμος των δεδομένων σε πολλά σημεία. Για αυτό και το internet δεν είναι ούτε η Google ούτε κανείς. Είναι όλοι μας.

αυτο ίσως είχε μια επίφαση αλήθειας για τα ρομαντικά χρόνια του 80, όταν δεν υπήρχε ασφάλεια, έμπαινες σε όποιον ftp server γούσταρες, έκανες finger άνετα σε όποιον host.....
Ούτε τότε υπήρχε καμία ισότητα (το IETF πού εδράζονταν (όσο ήταν ακόμα "relevant") είπαμε? τα 13 top level DNS??)
Και προφανώς ούτε τώρα.

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3688
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #115 στις: 20/08/18, 17:03 »
Να ρωτηξω γω το αλλο,καθαρα απο αγνοια και οχι για να εκφαιρω γνωμη.
Πριν 50 χρονια πχ ο λακγς/μακης/τακης εβγαλε μια φωτο τον μπαμπη/λαμπη και τελικα αυτη εγινε εργο τεχνης κτλ και εβγαλε και μια περιοτσια.
Τωρα,αν κανει καποιος εντα "ψιφιακο" εργο τεχνης,πως προστετευετε απο τα copy/paste/save image/screenshot κτλ και μπορει να εχει αυτος και μονο το αυθεντικο,προτοτυπο κτλ;
Γιατι,βλεπεις μια φωτο απο τον βππ και ξες οτι δεν εχει ουτε φωτοσοπ ουτε τιποτα,αρα,μπορεις να πιστεψεις εστω την μιση ιστορια που λουβαλαει.Με τα ψιφιακα ομως,ισχυει τιποτες τετοιο;
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #116 στις: 20/08/18, 17:04 »
Διαφωνώ. Πλέον έχουμε την τεχνολογία να διαβάσουμε το οτιδήποτε ψηφιακό ή αναλογικό μέσο έχει υπάρξει και περιέχει δεδομένα.
Ότι κι αν είναι αυτό, όσο παλιό κι αν είναι.
Ίσως κάποια ακόμα δεν έχουμε καταφέρει να αποκωδικοποιήσουμε, αλλά αυτό είναι γιατί δεν υπάρχει συνέχεια.
Με την τεχνολογία στο σημερινό επίπεδο, μια χαρά συνέχεια υπάρχει και θα υπάρχει.

διάτρητες κάρτες κανείς? floppy drives? πόσοι μπορούν να τα διαβάσουν αυτά σήμερα με την "σημερινή" τεχνολογία, η οποία ήταν "αγνωστη" πίσω στο 1980?  Σχεδόν κανείς. Το postscript τί έχει απογίνει? στο οποίο συνηθίζαμε να γράφουμε τα papers μας πίσω στην 10ετία του 80, όταν στα πανεπιστήμια πρωτογνωρίσαμε και συνδεθήκαμε στο internet (gopher, archie, ftp, email ktl - αρκετά πριν τον πρώτο mosaic και το http). Και έχουν περάσει ΜΟΝΟ 30-40 χρόνια. Η αναγωγή στο 2500 είναι προφανής.
Επειδή τα έζησα όλα αυτά σε πρώτο πρόσωπο την εποχή τους μάλιστα, μπορώ να τα διαβάσω εγώ σχεδόν όλα αυτά, που δεν είμαι ούτε επιστήμων ούτε έχω τίποτα τρομερά μέσα στη διάθεση μου.
Το postscript πχ συνεχίζει να υπάρχει -- εγώ έχω πρόσφατη εγκατάσταση σε παραγωγή fax server που παίζει με postscript.
Παράθεση
Οσοι απο εμάς (Βεγγος??) γνωρίζουν τι τραβάνε όσοι ασχολούνται με back compatibility σε VM images παλιών λειτουργικών στα διάφορα upgrades του provider, migration απο provider σε provider, κτλ.... θα έπρεπε να ξέρουν την τεράστια δυσκολία συντήρησης. Να μην πω για file συστηματα, αλλαγές στους kernels, .... η τεχνολογία κινείται με απίστευτους ρυθμούς και η προχειρότητα με την οποία αυτό επιτελείται είναι ακόμα πιο απίστευτο. Τα σημερινά data (ακόμα και αν ΔΕΝ καταστραφούν) θα είναι ΜΗ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΑ/ ΜΗ αναγνώσιμα απο την τεχνολογία του 2500. Δεν θέλει πτυχίο πυρηνικής φυσικής.
Δεν είναι εύκολο, αλλά εξίσου δύσκολο ήταν να διαβάσει κάποιος το δίσκο της Φαιστού, ή να προσπαθήσει να αποκωδικοποιήσει τον μηχανισμό των αντικηθήρων.
Μη προσβάσιμα δεν θα είναι. Η φύση του internet είναι τέτοια που υπάρχει τρομερός κατακερματισμός.
Τέλος, δεν υπάρχει ούτε μία περίπτωση στις άπειρες+1, που στο μέλλον να μην μπορεί να αναγνωστεί ψηφιακό μέσο προηγούμενης εποχής.
Δεν τα βγάζω από το μυαλό μου, φίλος αυτή τη στιγμή κάνει convert κασέτες από home micros σε wav για να υπάρχουν.

Κάρτα από διατρητική μηχανή μπορεί να διαβάσει ο οποιοσδήποτε χωρίς την ανάγκη ύπαρξης Η/Υ.
Δεν μπορώ να σκεφτώ το παραμικρό ψηφιακό μέσο που με τη σημερινή τεχνολογία (κι όχι αυτή άλλης μιας ζωής της γης) που δεν μπορεί να αναγνωριστεί/αναγνωστεί...
Το πιο απλό παράδειγμα, χτυπημένος δίσκος μπορεί να γίνει recover στον end user με τρομερό ποσοστό επιτυχίας με σχετικά μικρό κόστος.
Το 198Χ, άμα χτύπαγε bad sector που δεν ήταν μαρκαρισμένος (γιατί τότε ήταν default να υπάρχουν bad sectors), απλά τα έχανες...

αυτο ίσως είχε μια επίφαση αλήθειας για τα ρομαντικά χρόνια του 80, όταν δεν υπήρχε ασφάλεια, έμπαινες σε όποιον ftp server γούσταρες, έκανες finger άνετα σε όποιον host.....Ούτε τότε υπήρχε καμία ισότητα (το IETF πού εδράζονταν (όσο ήταν ακόμα "relevant") είπαμε? τα 13 top level DNS??)
Και προφανώς ούτε τώρα.
Θα σου απαντήσω με πραγματικό περιστατικό:
Έχω πριν καιρό αγοράσει ένα ρολόι, το οποίο έχει μέσα διάφορους sensors, και μικροεπεξεργαστή.
Είχα "πειράξει" το software του και το είχα παρατήσει.Έχω τη συνήθεια να ανεβάζω public σχεδόν το πλήθος του κώδικα που γράφω, ειδικά αν υποψιάζομαι ότι μπορεί να βοηθήσει κάποιον άλλο.
Κάποια στιγμή λοιπόν το φλασάρω με άλλο firmware. Και λέω γμτ, αυτό δείχνει το υψόμετρο. Αφού δείχνει το υψόμετρο, θα έχει βαρόμετρο. Άρα θα μπορεί να δείξει τη βαρομετρική πίεση.Ψάχνω, και βρίσκω έναν τύπο που λέει "Ορίστε ο κώδικας για το πως να τον δείξει". "Τον έχει φτιάξει ο vegos".
Έχω άπειρα τέτοια παραδείγματα.
Δεν υπάρχει κάτι κρυφό από τη στιγμή που ανέβει στο internet. Μην ξεχνάς ακόμα πως οτιδήποτε είναι σήμερα secure δεν θα είναι για πάντα.
Κάποτε θεωρούσαμε επανάσταση το PPTP στις vpn συνδέσεις, θεωρούσαμε ότι ασφαλίζαμε WiFi δίκτυο με WEP key κλπ.
Γενικά, δεν βρίσκω ούτε μία πιθανότητα κάτι από την εποχή μας, να μην υπάρξει στο μέλλον. Όσο μακρυνό και να είναι....

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #117 στις: 20/08/18, 17:10 »
Να ρωτηξω γω το αλλο,καθαρα απο αγνοια και οχι για να εκφαιρω γνωμη.
Πριν 50 χρονια πχ ο λακγς/μακης/τακης εβγαλε μια φωτο τον μπαμπη/λαμπη και τελικα αυτη εγινε εργο τεχνης κτλ και εβγαλε και μια περιοτσια.
Τωρα,αν κανει καποιος εντα "ψιφιακο" εργο τεχνης,πως προστετευετε απο τα copy/paste/save image/screenshot κτλ και μπορει να εχει αυτος και μονο το αυθεντικο,προτοτυπο κτλ;
Γιατι,βλεπεις μια φωτο απο τον βππ και ξες οτι δεν εχει ουτε φωτοσοπ ουτε τιποτα,αρα,μπορεις να πιστεψεις εστω την μιση ιστορια που λουβαλαει.Με τα ψιφιακα ομως,ισχυει τιποτες τετοιο;

Καταρχάς, ανέκαθεν υπήρχε photoshop.
Εννοώ ότι και τις αναλογικές φωτογραφίες, τις "πείραζες" (και το κάνεις ακόμα) στον σκοτεινό θάλαμο.Το πιο απλό παράδειγμα είναι οι επιχρωματισμοί, ένα άλλο είναι οι μάσκες (σημεία όπου κάλυπτες το χαρτί για να μην εκφωτιστούν κλπ). Άλλο είναι η τοπική υπερ/υπό-εμφάνιση του χαρτιού κλπ.


Επίσης, μια φωτογραφία τυπωμένη μπορεί να ήταν αποτέλεσμα πολλών εκθέσεων, να είναι δηλαδή είτε τραβηγμένη έτσι ώστε να έχει 2 ή περισσότερα καρέ, έιτε να εκτυπωθεί στο χαρτί ενώνοντας ή αφαιρώντας κομμάτια.

Ο μόνος τρόπος που μπορεί κάποιος να προστατέψει τις φωτογραφίες του, είναι να έχει τις πρωτότυπες, και αυτές που μοιράζεται να είναι σε μικρότερη ανάλυση. Οπότε αν ποτέ κάποιος πει εγώ την έβγαλα αυτή, να μπορείς να αποδείξεις ότι η δική σου είναι η "καλή".

Οι ψηφιακές μηχανές επίσης αποθηκεύουν στην φωτογραφία (ακόμα και στο jpeg) και άλλες πληροφορίες, τα λεγόμενα EXIF data.Αυτές περιλαμβάνουν τις ρυθμίσεις της φωτογραφικής μηχανής (ISO, aperture, exposure, EV, flash, και ότι άλλο), αλλά και μάρκα/μοντέλο/σειριακό αριθμό.

Βέβαια αυτά είναι δεδομένα που μπορεί κάποιος να αφαιρέσει (θεωρητικά όχι να τροποποιήσει, αλλά είναι κάτι που γίνεται υπερβολικά εύκολα)...

Οπότε, απλά κρατάς τις πρωτότυπες, και μοιράζεις μικρότερες αναλύσεις...

Από την άλλη, συνηθίζω να λέω ότι ειλικρινά, πιστεύει κάποιος από τον μέσο φωτογράφο που έχει αυτή την απορία, ότι θα δημιουργήσει το υπέρτατο έργο τέχνης στην ιστορία της φωτογραφίας;
Πλέον όλα έχουν φωτογραφηθεί. Πολλάκις. Από όλες τις οπτικές γωνίες. Με όλες τις τεχνικές.
Αν κάποιος είναι τόσο τρομερός καλλιτέχνης, ε δεν θα είχε τέτοιες ανησυχίες! :) :) :)
« Τελευταία τροποποίηση: 20/08/18, 17:12 από vegos »

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3688
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #118 στις: 20/08/18, 17:59 »
Οπως διαφωνω στο οτι εχουν παιχτει ολα στην μουσικη,διαφωνω και στο οτι εχουν τραβιχτει ολα σε φωτο.
Πχ εισαι διακοπες και βγαζεις εναν βεδουινο με τις 3 καμιλες την ανατολη οι πιθανοτιτες να εχει βγει η ιδια φωτο στο παρελθον η να βγει στο μελον,ειναι απο καμια,εως καμια.
Εσυ ο ιδιος καπακι μετα την πρωτη να πεις να βγαλεις δευτερη,δεν θα την βγαλεις ιδια
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος saved

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3688
  • play bass like a badass
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #119 στις: 20/08/18, 18:01 »
Δεν λεω οτι δεν εχει βγαλει κανει εναν βεδουινο με 3 καμιλες την ανατολη,απλα ολες αυτες οι ιδιες φωτογραφιες,δεν ειναι και τοσο ιδιες.Αλλες θα ειναι ωραιες,αλλες για κλαματα
The μπασό is the law

Αποσυνδεδεμένος Uriah

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 693
  • Φύλο: Άντρας
  • Κουλάδι με Κ κεφαλαίο!
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #120 στις: 20/08/18, 21:02 »
@vegos γνωριζεις εαν γινεται να εμφανιστει φωτογραφια απο καμμενο φιλμ?
Do you remember when things seemed so eternal?

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #121 στις: 20/08/18, 21:05 »
@vegos γνωριζεις εαν γινεται να εμφανιστει φωτογραφια απο καμμενο φιλμ?
Define καμμένο.Συνήθως μπορείς να σώσεις αρκετά, ειδικά με το scanάρισμα πλέον, αν η φωτογραφία είναι υπό/υπέρ εκτεθειμένη.
Αν όλο το φιλμ έχει πάρει φως, μάλλον όχι πολλά πράγματα.
Σε τι κατάσταση είναι το φιλμ;
Βγάλε μια φωτογραφία το αρνητικό να το δούμε...

Αποσυνδεδεμένος Uriah

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 693
  • Φύλο: Άντρας
  • Κουλάδι με Κ κεφαλαίο!
    • Προφίλ
Απ: Whatever
« Απάντηση #122 στις: 20/08/18, 22:46 »
@vegos γνωριζεις εαν γινεται να εμφανιστει φωτογραφια απο καμμενο φιλμ?
Define καμμένο.Συνήθως μπορείς να σώσεις αρκετά, ειδικά με το scanάρισμα πλέον, αν η φωτογραφία είναι υπό/υπέρ εκτεθειμένη.
Αν όλο το φιλμ έχει πάρει φως, μάλλον όχι πολλά πράγματα.
Σε τι κατάσταση είναι το φιλμ;
Βγάλε μια φωτογραφία το αρνητικό να το δούμε...
Είναι καποιες στάσεις που δεν εμφανιστηκαν, υποθετω λογω υπερεκθεσης. Θα πρεπει να ψαξω να βρω τα αρνητικά και να τα φωτογραφίσω. Ειναι τουλαχιστον 20 χρονων αλλα ακομα δεν εχω ξεχασει πως θελω να εμφανισω καποιες φωτογραφιες.  Καπου εχω και 2 φιλμ που δεν εμφανισα ποτε. Υποθετω πανε αυτα ε;
Do you remember when things seemed so eternal?

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #123 στις: 20/08/18, 23:12 »
Είναι καποιες στάσεις που δεν εμφανιστηκαν, υποθετω λογω υπερεκθεσης. Θα πρεπει να ψαξω να βρω τα αρνητικά και να τα φωτογραφίσω. Ειναι τουλαχιστον 20 χρονων αλλα ακομα δεν εχω ξεχασει πως θελω να εμφανισω καποιες φωτογραφιες.  Καπου εχω και 2 φιλμ που δεν εμφανισα ποτε. Υποθετω πανε αυτα ε;

Με scanάρισμα σώζονται αρκετά πράγματα. Όχι θαύματα, αλλά γίνεται δουλειά.
Τα φιλμ που δεν εμφάνισες, αν τα είχες μέσα στο κουτί τους και σε φυσιολογικές θερμοκρασίες, απλά θα έχουν χάσει πολύ από το χρώμα τους, θα έχουν γίνει ψιλοφλατ, αλλά δεν χάθηκαν τελείως.
Αν είναι ασπρόμαυρα, η κατάσταση είναι κάπως καλύτερη καθώς υπάρχουν διάφορες τεχνικές εμφάνισης που μπορείς να δοκιμάσεις.
Στα έγχρωμα, δυστυχώς δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Μπορείς να τα εμφανίσεις μόνος σου, αλλά είναι πολύ μανίκι η δουλειά. Καλύτερα φτιάξε κάνα μπάσο σαν του saved from-scratch χεχε.
Οπότε βρες κάνα αξιοπρεπές φωτογραφείο που να τα εμφανίσει και να τα scanάρει κιόλας...
Με τα φιλμ υπάρχει το εξής πρόβλημα στα φωτογραφεία. Δεν πολύ-αλλάζουν τα χημικά τόσο συχνά όσο θα έπρεπε (και πλέον δεν έχουν και ιδιαίτερη χρήση) οπότε η ποιότητα είναι χαμηλότερη απ' ότι παλιότερα (που ποτέ δεν ήταν κορυφαία στο 90% των φωτογραφείων).

Πάντως εμφάνισε τα. Θα έχει πλάκα το αποτέλεσμα με τα χρώματα.
Για την ιστορία, υπάρχει κόσμος που αγοράζει ληγμένα φιλμ για να πετύχει αυτό που θα πετύχεις εσύ χωρίς κόπο  ;D


YΓ1 Οι παράγοντες που καταστρέφουν ένα φιλμ είναι η θερμοκρασία και η έκθεση στο φως. Ακόμα κι αν είναι κλειστό. Οπότε αν έχεις μαύρα κουτάκια φιλμ, χωσ' τα εκεί μέσα μέχρι να εμφανιστούν και βάλτα μετά στο ψυγείο...
YΓ2 Αν είναι ασπρόμαυρα, μπορούμε να τα εμφανίσουμε εύκολα.
« Τελευταία τροποποίηση: 20/08/18, 23:14 από vegos »

Αποσυνδεδεμένος vegos

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1054
  • Φύλο: Άντρας
  • Άμα μεγαλώσω, θα γίνω κιθαρίστας...
    • Skype - amagla
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • MoschatoWeather
Απ: Whatever
« Απάντηση #124 στις: 21/08/18, 01:58 »
Θα πρεπει να ψαξω να βρω τα αρνητικά και να τα φωτογραφίσω.
Τώρα το θυμήθηκα.

Μπορείς να κάνεις το εξής (εγώ αρκετά αρνητικά έτσι τα "σκανάρω", καθώς δεν έχω scanner της προκοπής.
Βάλε το αρνητικό σε ένα πεντακάθαρο γυαλί και ένα πλεξιγκλας γαλακτερό, θολό από πίσω.Φώτισε από πίσω το πλέξι με έναν φακό ή μια λάμπα, αρκεί να έχει σχετικά καλή διάθλαση κι όχι εστιασμένο σε ένα σημείο.
Καλύτερα να το υπερκαλύψει.

Τράβηξε το μια φωτογραφία χρησιμοποιώντας το macro mode της μηχανής, αν έχει. Προσπάθησε να πας όσο πιο κοντά γίνεται ή τέλος πάντων να γεμίσεις όλο το καρέ.

Μετά, το κάνεις invert στο photoshop και είσαι έτοιμος για "πείραγμα".

Με μία μηχανή που έχω με καλό macro φακό, έβαζα το ρολό της χαρτοταινίας επάνω του (ταίριαζε η διάμετρος σχετικά), και πάνω σε αυτό το αρνητικό με το γαλακτερό πλέξι.Έτσι δεν έμπαζε φως από πουθενά, και απλά "σημάδευα" είτε κάποιο φως στο σπίτι, είτε παράθυρο κλπ.

Τα αποτελέσματα είναι αρκετά καλά.

Στην ουσία φτιάχνεις ένα el-cheap-ο "duplicator", όπως είναι η σωστή ονομασία...