εξαιρετική προσπάθεια με πολύ καλό αποτέλεσμα. Θαυμάζω το θάρρος σου να μπεις στη διαδικασία να αντιμετωπίσεις ένα εξαιρετικά απαιτητικό κομμάτι. Επίσης ωραίος ήχος. ΑΧΕ 2? Αν ναι ριξε μια γραμμή να πεις τι firmware χρησιμοποιείς και πως προσεγγίζεις τα patch σου?
Και πάλι μπράβο
ravaya - NEED
Καλησπέρα,
Σε ευχαριστώ για τα σχόλια σου και για το χρόνο σου. Όντως το κομμάτι ηχογραφήθηκε με το Axe Fx II αντί του Triaxis που το προόριζα.. Ο λόγος είναι ότι το τελευταίο διάστημα ο τελικός μου έκανε κάποιες "διακοπές" και "ανεβοκατεβάσματα" στην ένταση του ήχου (μάλλον θέλουν αλλαγή οι λυχνίες), αλλά πιστεύω ότι και το Axe FX έκανε καλούτσικη δουλειά..
Τώρα όσον αφορά το firmware, είμαι ακόμα στο 10.ΧΧ αν και θέλω μέσα στις επόμενες ημέρες να το κάνω upgrade στο 12.ΧΧ.. Ελπίζω να μην επηρεάσει τα patches μου σε μεγάλο βαθμό..
Σχετικά με τα patches η διαδικασία που ακολουθώ είναι η εξής.. Επιλέγω τον ήχο που θέλω να προσομοιάσω και αρχικά συλλέγω πληροφορίες για τον ενισχυτή με τον οποίο ηχογραφήθηκε ο συγκεκριμένος ήχος.. Στο Awake οι πληροφορίες αναφέρουν ότι ηχογραφήθηκε με Rectifier και Mark IIc+.. Επειδή δεν έχω καταφέρει ακόμα να φτιάξω ένα καλό patch με βάση τον Rectifier, επέλεξα σαν αφετηρία τον Mark IV (USA lead νομίζω ότι είναι το όνομα με το οποίο αναφέρεται στο AXE) ο οποίος έχει συνδεθεί με τον Petrucci και ως εκ τούτου, το θεώρησα ως αρκετά κοντινό σε σχέση με αυτό που ήθελα να κάνω..
Από εκεί και έπειτα, 9 στις 10 περιπτώσεις, φτιάχνω τα patches φορώντας ακουστικά γιατί δυστυχώς και τα ηχεία της κονσόλας μου και η Boogie καμπίνα αλλά και η full range καμπίνα της Atomic Amp χρωματίζουν τον ήχο και δεν μπορώ να καταλάβω τι θα "περάσει" στην τελική μίξη.. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι για να μην αναγκάζεσαι με το ένα χέρι να παίζεις κιθάρα και με το άλλο να πειράζεις knobs, να χρησιμοποιήσεις ένα looper στο οποίο θα ηχογραφήσεις ένα riff που θα παίζει στη λούπα και μετά να ασχοληθείς κατ'αποκλειστικότητα με τα settings του AXE FX.. Πραγματικά παλιότερα, όταν έφτιαχνα patches χωρίς looper κουραζόμουν εύκολα ή έπιανα τον εαυτό μου όταν δοκίμαζα ένα setting που μου άρεσε (π.χ. ένα ωραίο flanger) να παίζω με τις ώρες χάνοντας χρόνο ενώ στην πραγματικότητα θα έπρεπε να ασχολούμαι με το fine tuning του patch.. Νομίζω ότι οι περισσότεροι από εμάς έχουν περάσει κάτι αντίστοιχο οπότε καταλαβαίνεις τι εννοώ..
Μετά το amp block επιλέγω μια recommended καμπίνα βάσει του πολύ καλού wiki που έχει φτιαχτεί για το AXE Fx και προσθέτω ένα compressor με ήπια settings απλά για να μην ακούγονται άσχημες αυξομειώσεις στις δυναμικές.. Για να τεστάρω τα επίπεδα του compressor συνήθως ασχολούμαι με τα extreme loud spots οπότε προσπαθώ ηχογραφώντας στο looper ένα riff παιγμένο δυνατά να βρω σε πια επίπεδα compression δεν θα περνάνε στον ήχο άσχημα peaks..
Σε αυτό το σημείο, ο ήχος συνήθως δεν είναι αρκετά κοντά σε αυτό που θέλω.. Τα συνήθη προβλήματα που παρατηρώ είναι η έλλειψη gain και όγκου.. Για το πρώτο, επιλέγω ένα drive block (πριν το amp block και μετά το compressor block) και εκεί συνήθως "πέφτει" το 60% της δουλειάς του patch.. Δυστυχώς (ή για κάποιους άλλους ευτυχώς) το AXE προσφέρει πάρα πολλές δυνατότητες επιλογών για όλα τα settings του και το drive block δεν αποτελεί εξαίρεση.. Αν και πειραματίζομαι με αρκετά pedals, συνήθως καταλήγω σε δοκιμασμένες λύσεις όπως το Tubescreamer και ΒΒΕ preamp ή το (μη γελάσεις) Metal Zone.. Αφού αναλώσω αρκετό χρόνο στο drive block, συνήθως σε αυτό το σημείο ο ήχος αρχίζει και θυμίζει σε σημαντικό βαθμό αυτό που έχω στο μυαλό μου..
Μετά προσθέτω ένα reverb block στο τέλος (συνήθως ένα απλό middle room reverb) για να προσθέσω όγκο.. Επίσης, αν θέλω να χρησιμοποιώ το patch και για solos, βάζω και ένα delay block το οποίο το βάζω bypass και το ενεργοποιώ στα Scenes του patch..
Αυτά γίνονται την 1η ημέρα.. Την επόμενη ημέρα (ή όποτε άλλοτε ασχοληθώ), ξανακούω το patch.. Τις περισσότερες φορές ο ήχος δεν μου αρέσει τόσο όσο μου άρεσε στο τέλος της 1ης ημέρας και για αυτό το λόγο επιλέγω το fine tuning να μην γίνεται την ίδια ημέρα για να έχω "ξεκούραστη" ακοή.. Αυτό που αλλάζω είναι συνήθως το cab block.. Πραγματικά, η επιλογή του τύπου της καμπίνας αλλάζει άρδην τον ήχο οπότε το επόμενο 30% της δουλειάς αναλώνεται στην επιλογή της καμπίνας.. Δεν μπαίνω στη διαδικασία να παίξω με τα settings της καμπίνας (εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων) γιατί είμαι σίγουρος ότι θα χαθώ.. Αφού επιλέξω την καμπίνα, αφήνω το looper και πιάνω την κιθάρα.. Παίζω λίγο για να σποτάρω συχνότητες οι οποίες είναι δυσάρεστες στο αυτί και συνήθως δημιουργούνται στο palm muting ή στα τάστα 17 και μετά.. Μπαίνω στο eq του amp block και με trial and error βρίσκω ποιες συχνότητες δημιουργούν το πρόβλημα και τις κατεβάζω..
Τέλος, αφού έχω φτιάξει το βασικό ήχο και είμαι ευχαριστημένος, προσθέτω εφφέ κατά το δοκούν.. Τα εφφέ τα βάζω στο τέλος γιατί συνήθως δεν επηρεάζουν το ηχόχρωμα και επίσης είναι πιο δύσκολο να "καταλάβεις" το χαρακτήρα και την συμπεριφορά ενός patch όταν αυτό είναι φορτωμένο με εφφέ..
Ελπίζω να πήρες μια γεύση για το τρόπο που προσεγγίζω τα patches μου.. Εννοείται ότι η συγκεκριμένη προσέγγιση είναι προσωπική και ο καθένας έχει το δικό του τρόπο στο να δουλεύει..