Από την αρχή μου άρεσε σαν ιδέα αυτό που περιγράφει ο adr1anos στο thread αυτό και διαβάζω με προσοχή τα σχόλια που γίνονται. Όσο όμως το σκέφτομαι τόσο διαφωνώ σε ένα σημείο του, όχι γιατί είναι κακό αλλά γιατί έχει να κάνει με τη βιωσιμότητά του σαν επιχείρηση:
...Εάν θέλετε να αγοράσετε κάτι, το μαγαζί ΔΕΝ σας πουλάει τον εξοπλισμό του...
Θεωρώ ότι είναι πολύ αγαθή (με την καλή έννοια

) η πρόθεση να παρέχεις μόνο υπηρεσία και να μην πουλάς, από τη στιγμή που θα είναι πολύ εύκολο και δεν θα σου κοστίσει τίποτε να το κάνεις κι αυτό! Ο πελάτης δοκιμάζει, αποφασίζει τι θέλει να αγοράσει, εσύ το παραγγέλνεις στον εισαγωγέα και σε μερικές μέρες τηλεφωνείς στο πελάτη να έρθει να το πάρει. Αν ο πελάτης θέλει εκείνη τη στιγμή να το πάρει, του δίνεις το δείγμα και άμεσα παραγγέλνεις άλλο δείγμα για το μαγαζί.
Τι κερδίζεις αν ο πελάτης εκτός από τη δοκιμή κάνει και την αγορά από εσένα: 1. Έσοδα.
Ακόμη και λίγα να είναι ώστε να μπορείς να ανταγωνιστείς τα μεγάλα μαγαζιά του εξωτερικού, πάλι καλά θα είναι. Έτσι κι αλλιώς προσδοκάς ότι τα κύρια έσοδα θα προέρχονται από το "δοκιμαστήριο" όχι την πώληση.
Τα έσοδα της πώλησης θα είναι πρόσθετα και ΔΕΝ απαιτούν επιπλέον προσωπικό ή προσπάθειες προώθησης. Η ίδια η δοκιμή θα λειτουργήσει σαν προώθηση και το ίδιο προσωπικό της "δοκιμής" θα χρησιμοποιηθεί.
2. Αναγνώριση από τους εισαγωγείς.
Ο Χ πελάτης πάει στο μαγαζί του adr1anou κάνει τις δοκιμές του και μετά έρχεται στο δικό μου και παραγγέλνει την κιθάρα του. Χωρίς κανένα κόπο εγώ βγάζω τα λεφτά κι ο adr1anos μένει με τη δόξα. Επιπλέον ο εισαγωγέας που φέρνει τις κιθάρες στην Ελλάδα είναι πολύ χαρούμενος με εμένα, μου δίνει καλύτερες εκπτώσεις, τρόπους πληρωμής, κλπ. και τον adr1ano τον αγνοεί παντελώς.
Αν αντιστρέψουμε το σενάριο και ο adr1anos πουλάει σωρό τις κιθάρες και τους ενισχυτές, κάτι που είναι "εύκολο" όπως είδαμε παραπάνω, τότε πέρα από όλα τα άλλα ο adr1anos θα επωφεληθεί και από την αναγνώριση του εισαγωγέα. Πως μεταφράζεται έμπρακτα αυτό: όταν βγει η νέα κιθάρα ή το καινούριο πεταλάκι, ο εισαγωγέας δεν θα έχει μεγάλο πρόβλημα να τα δώσει σαν δωρεάν δείγματα στον adr1ano. Φαντάζεστε πόσο μειώνονται τα λειτουργικά έξοδα σε ένα τέτοιο μαγαζί αν παίρνει δωρεάν ένα μεγάλο τμήμα του εξοπλισμού που διαθέτει για δοκιμές;
Τι χάνεις αν ο πελάτης εκτός από τη δοκιμή κάνει και την αγορά από εσένα: Δεν μπορώ να σκεφτώ κάτι...