1
Τρόποι παιξίματος, τεχνικές / Απ: Τεχνικη αρχαριου
« στις: 15/12/14, 14:19 »
Δε ξέρω αν κατάλαβα καλά το νόημα αυτού του θέματος πάντως, το σημαντικό για κάποιον που θέλει να παίξει πχ. μια ρυθμική συνοδεία (accompaniment) είναι:
α) να έχει εξοικειωθεί πολύ καλά με το ρυθμό που πρέπει να παίξει καθώς και με τις κινήσεις που πρέπει να κάνει το χέρι που κρατά την πένα έτσι ώστε να μην έχει το άγχος του ρυθμού και να επικεντρωθεί στις συγχορδίες που πρέπει να παίξει
β) να έχει αποστηθίσει τις φόρμες του χεριού σε κάθε συγχορδία (σαν εικόνες)
γ) να εξασκηθεί πάρα πολύ στις αλλαγές των συγχορδιών προσέχοντας όπου υπάρχουν κοινά δάχτυλα απο τη μία συγχορδία στην άλλη να ΜΗΝ τα σηκώνει αλλά και αυτά που αναγκαστικά θα μετακινηθούν, να τα σηκώνει όσο το δυνατόν λιγότερο
δ) να εκπαιδεύσει σιγά σιγά το μάτι και το μυαλό του να αναγνωρίζουν την επόμενη συγχορδία ΠΡΙΝ έρθει η ώρα της να παιχτεί. Τότε τα πράγματα θα γίνουν σίγουρα πιο εύκολα ΑΝ υπάρχει βέβαια και η σωστή τεχνική στα χέρια..
Εγώ πχ στους μαθητές μου γράφω πάντα 4 βήματα προκειμένου να παίξουν μια ρυθμική συνοδεία:
1) Παίζουμε το ρυθμό σε 1 χορδή (για να κατανοήσουμε τις αξίες και τις κινήσεις που θα κάνει η πένα μας)
2) Παίζουμε το ρυθμό σε 1 συγχορδία (για να ανοίξουμε το έυρος κίνησης της πένας σε πραγματικές συνθήκες συνοδείας)
3) Παίζουμε τις αλλαγές των συγχορδιών (προσέχοντας αυτά που ανέφερα πριν)
4) Παίζουμε τη ρυθμική μας συνοδεία κανονικά, αλλά ΠΑΝΤΑ με συνοδεία μετρονόμου απο ένα πολύ αργό tempo το οποίο σιγά σιγά αυξάνουμε.
Ελπίζω να βοήθησα κάπως..
α) να έχει εξοικειωθεί πολύ καλά με το ρυθμό που πρέπει να παίξει καθώς και με τις κινήσεις που πρέπει να κάνει το χέρι που κρατά την πένα έτσι ώστε να μην έχει το άγχος του ρυθμού και να επικεντρωθεί στις συγχορδίες που πρέπει να παίξει
β) να έχει αποστηθίσει τις φόρμες του χεριού σε κάθε συγχορδία (σαν εικόνες)
γ) να εξασκηθεί πάρα πολύ στις αλλαγές των συγχορδιών προσέχοντας όπου υπάρχουν κοινά δάχτυλα απο τη μία συγχορδία στην άλλη να ΜΗΝ τα σηκώνει αλλά και αυτά που αναγκαστικά θα μετακινηθούν, να τα σηκώνει όσο το δυνατόν λιγότερο
δ) να εκπαιδεύσει σιγά σιγά το μάτι και το μυαλό του να αναγνωρίζουν την επόμενη συγχορδία ΠΡΙΝ έρθει η ώρα της να παιχτεί. Τότε τα πράγματα θα γίνουν σίγουρα πιο εύκολα ΑΝ υπάρχει βέβαια και η σωστή τεχνική στα χέρια..
Εγώ πχ στους μαθητές μου γράφω πάντα 4 βήματα προκειμένου να παίξουν μια ρυθμική συνοδεία:
1) Παίζουμε το ρυθμό σε 1 χορδή (για να κατανοήσουμε τις αξίες και τις κινήσεις που θα κάνει η πένα μας)
2) Παίζουμε το ρυθμό σε 1 συγχορδία (για να ανοίξουμε το έυρος κίνησης της πένας σε πραγματικές συνθήκες συνοδείας)
3) Παίζουμε τις αλλαγές των συγχορδιών (προσέχοντας αυτά που ανέφερα πριν)
4) Παίζουμε τη ρυθμική μας συνοδεία κανονικά, αλλά ΠΑΝΤΑ με συνοδεία μετρονόμου απο ένα πολύ αργό tempo το οποίο σιγά σιγά αυξάνουμε.
Ελπίζω να βοήθησα κάπως..