Εμφάνιση μηνυμάτων

Αυτό το τμήμα σας επιτρέπει να δείτε όλα τα μηνύματα που στάλθηκαν από αυτόν τον χρήστη. Σημειώστε ότι μπορείτε να δείτε μόνο μηνύματα που στάλθηκαν σε περιοχές που αυτήν την στιγμή έχετε πρόσβαση.


Μηνύματα - Vaiking

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 36
1
Δε ξέρω αν κατάλαβα καλά το νόημα αυτού του θέματος πάντως, το σημαντικό για κάποιον που θέλει να παίξει πχ. μια ρυθμική συνοδεία (accompaniment) είναι:

α) να έχει εξοικειωθεί πολύ καλά με το ρυθμό που πρέπει να παίξει καθώς και με τις κινήσεις που πρέπει να κάνει το χέρι που κρατά την πένα έτσι ώστε να μην έχει το άγχος του ρυθμού και να επικεντρωθεί στις συγχορδίες που πρέπει να παίξει

β) να έχει αποστηθίσει τις φόρμες του χεριού σε κάθε συγχορδία (σαν εικόνες)

γ) να εξασκηθεί πάρα πολύ στις αλλαγές των συγχορδιών προσέχοντας όπου υπάρχουν κοινά δάχτυλα απο τη μία συγχορδία στην άλλη να ΜΗΝ τα σηκώνει αλλά και αυτά που αναγκαστικά θα μετακινηθούν, να τα σηκώνει όσο το δυνατόν λιγότερο

δ) να εκπαιδεύσει σιγά σιγά το μάτι και το μυαλό του να αναγνωρίζουν την επόμενη συγχορδία ΠΡΙΝ έρθει η ώρα της να παιχτεί. Τότε τα πράγματα θα γίνουν σίγουρα πιο εύκολα ΑΝ υπάρχει βέβαια και η σωστή τεχνική στα χέρια..

Εγώ πχ στους μαθητές μου γράφω πάντα 4 βήματα προκειμένου να παίξουν μια ρυθμική συνοδεία:

1) Παίζουμε το ρυθμό σε 1 χορδή (για να κατανοήσουμε τις αξίες και τις κινήσεις που θα κάνει η πένα μας)

2) Παίζουμε το ρυθμό σε 1 συγχορδία (για να ανοίξουμε το έυρος κίνησης της πένας σε πραγματικές συνθήκες συνοδείας)

3) Παίζουμε τις αλλαγές των συγχορδιών (προσέχοντας αυτά που ανέφερα πριν)

4) Παίζουμε τη ρυθμική μας συνοδεία κανονικά, αλλά ΠΑΝΤΑ με συνοδεία μετρονόμου απο ένα πολύ αργό tempo το οποίο σιγά σιγά αυξάνουμε.

Ελπίζω να βοήθησα κάπως..

2
Φίλε μου δε μπορώ να σου δώσω κάποιο παράδειγμα για το 2. Είναι σχετικό για κάθε κιθαρίστα. Απλά επέλεξε κάποιες τονικοτητες οικειες σε εσένα και παίξε διάφορα πράγματα πάνω σε αυτές σε αργό και μετά σε μέτριο tempo χρησιμοποιωντας αυτά που ξέρεις να παίζεις απο άποψη τεχνικής. Άλλος θα παίξει μόνο strummings και άλλος θα παίξει εξεζητημενες τεχνικές. Όσον αφορά στο strumming, πάλι είναι δικό σου θέμα. Θες να ζεσταθεις με αυτό; Να χαλαρώσεις με αυτό; Και τα 2; Γι'αυτο και δε μπήκα σε λεπτομέρειες. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν παίζουμε στο ίδιο επίπεδο και δεν έχουμε τους ίδιους στόχους ως κιθαρίστες. Οπότε μην αγχώνεσαι. Θα βρεις μόνος σου τον τρόπο να οργανώσεις την καθημερινή σου μελέτη. Ελπίζω να σε βοήθησα λιγάκι..

3
Το πιο σημαντικό για κάποιον που θέλει να ασχοληθεί με κάποιο μουσικό όργανο είναι η καθημερινή επαφή με αυτό. Αυτός είναι κατα τη γνώμη μου ο πρώτος και πιο βασικός κανόνας για να εξελιχθεί κάποιος.

Βέβαια δεν είναι όλες οι ημέρες ίδιες τόσο απο άποψη διαθέσιμου χρόνου όσο και απο άποψη φυσικής κατάστασης των χεριών, πνευματικής ηρεμίας και συγκέντρωσης. Κάποιες ημέρες κάτι θα μας βγαίνει καλύτερα και κάποιες κάτι άλλο. Κάποιες ημέρες θα μας βγαίνουν όλα καλά και κάποιες δε θα βγαίνει τίποτα. Δεν έχει σημασία. Αυτό που έχει σημασία είναι να ασχολούμαστε κάθε μέρα ωστε σε βάθος χρόνου να δούμε αποτελέσματα συνολικά.

Ο χρόνος μελέτης είναι κάτι σχετικό. Ένας αρχάριος δεν έχει τη δυνατότητα (πνευματική και σωματική) να μελετήσει αποτελεσματικά για πάρα πολλές ώρες. Μπορεί να μελετά πχ. 6 ώρες αλλά η ποιοτική μελέτη να έχει διαρκέσει μόλις 1 ώρα. Στην πορεία βέβαια αυτό αυξάνεται αλλά καλό θα είναι να έχουμε υπ'όψιν μας πως αυτό που μετρά είναι πρώτα η ποιότητα της μελέτης μας και μετά η ποσότητα.

Τώρα αν κάποιος θέλει να βάλει έναν προγραμματισμό στη μελέτη του, εγώ έχω να προτείνω το εξής χωρίς να μπω σε λεπτομέρειες:

1) Διατάσεις στους μύες που εμπλέκονται όταν παίζουμε κιθάρα

2) Ζέσταμα. Κατα την άποψή μου το καλύτερο ζέσταμα δεν έρχεται απο ασκήσεις αλλά απο χαλαρό αυτοσχεδιασμό σε χαμηλό προς μέτριο tempo οπου θα χρησιμοποιηθούν χωρίς πίεση όλες οι τεχνικές που χρησιμοποιεί ο κιθαρίστας και μάλιστα με τα χέρια στημένα σε συνθήκες πραγματικού παιξίματος και όχι σε μία θέση επιβεβλημένη απο την κάθε άσκηση. Ο απαιτούμενος χρόνος για το ζέσταμα ποικίλλει απο χέρι σε χέρι άρα δε μπορώ να καθορίσω μια χρονική διάρκεια

3) Τεχνικές ασκήσεις. Στοχευμένες ανάλογα με ποια τεχνική θέλει να ασχοληθεί ο κιθαρίστας τη συγκεκριμμένη ημέρα. ΠΑΝΤΑ με συνοδεία μετρονόμου

4) Μελέτη κομματιού (η σημείων κομματιού που δεν έχουν βγει σε προηγούμενη ημέρα μελέτης). Ακαδημαικά, μέσα απο παρτιτούρα ώστε να ασκηθεί και το μυαλό πέρα απο τα χέρια

5) Χαλαρό παίξιμο εύκολων κομματιών για ξεκούραση αλλά και καλλιέργεια της έκφρασης του κιθαρίστα

6) Ακρόαση μουσικής. Πολλής μουσικής απο πολλά είδη που θα αναπτύξουν το μουσικό αισθητήριο του κιθαρίστα

Εννοείται πως μεταξύ των σημείων 3,4 και 5 πρέπει να μεσολαβούν και λογικά διαστήματα ανάπαυσης. Διότι το σημαντικό είναι να μάθουμε να παίζουμε ωραία κιθάρα και όχι να καταστραφούμε!!

Αυτά απο εμένα..

4
Αν και δε διάβασα όλες τις απαντήσεις στο θέμα, νομίζω πως το βασικό πρόβλημα του φίλου μας είναι η έλλειψη χρόνου. Και όχι απλώς χρόνου για μελέτη ασκήσεων κλπ, αλλά ποιοτικού χρόνου οπου θα υπάρχει η σχετική ψυχική και πνευματική ηρεμία για να ασχοληθεί δημιουργικά με αυτό που λέγεται κιθάρα. ΑΝ λυθεί κάπως αυτό, τότε η συζήτηση περι του αν αξίζει το μάθημα σε ωδείο ή το ιδιαίτερο ή η ένταξη σε μια μπάντα ή η επιλογή κάποιου βιβλίου, θα αποκτήσει κάποια βάση. Αν όχι, τότε μάλλον εμείς δε μπορούμε να βοηθήσουμε το φίλο μας ουσιαστικά.,,

Απο εκεί και πέρα, νομίζω πως το ιδιαίτερο μάθημα θα πρέπει να προτιμηθεί κυρίως για λόγους οικονομίας χρόνου αν μιλάμε για μάθημα μέσω διαδικτύου ή αν έρχεται ο δάσκαλος στο χώρο του μαθητή. Αλλά μέχρι εκεί! Διότι τη διαφορά την κάνει ΠΑΝΤΑ ο σωστός δάσκαλος και η σωστή "χημεία" μεταξύ δασκάλου-μαθητή. Και αυτό μπορεί να βρεθεί (ή να μη βρεθεί) οπουδήποτε...

Αυτά :)

5
Άσχετα απο το αν το βιβλίο το Berklee θεωρείται ξεπερασμένο ή όχι (για εμένα ΔΕΝ είναι), οι νότες του είναι όπως όοοολες οι νότες σε όοοολη τη μουσική. Αν κάποιος δεν έχει ευχέρεια στο να διαβάζει νότες (πχ κοιτάζει ΜΟΝΟ τους δαχτυλισμούς και ΟΧΙ τις ίδιες τις νότες, κάτι που αναφέρει ξεκάθαρα το βιβλίο απο την αρχή) τότε όποιο βιβλίο και να πάρει, πάλι πρόβλημα θα έχει.

Αυτό όμως είναι θέμα δασκάλου ο οποίος πρέπει να αφιερώσει κάποιο χρόνο σε θέματα θεωρίας της μουσικής (2-3 μαθήματα) πριν βάλει το παιδί σε αυτό το βιβλίο. Επίσης, επειδή το εν λόγω βιβλίο απευθύνεται μάλλον σε πιο "ταγμένους" μαθητές στην κιθάρα, σε κάποια σημεία προχωρά κάπως γρήγορα. Και εκεί είναι αυθύνη του δασκάλου να κάνει σωστή επιλογή των μαθημάτων του βιβλίου (πχ. να μη δώσει αμέσως τα solo κομμάτια αλλά να περιμένει λίγο) αλλά και να δώσει και κάποιες έξτρα ασκήσεις που θα βοηθήσουν το μαθητή να κατανοήσει καλύτερα αυτά που του μαθαίνει το βιβλίο. Αν ο δάσκαλος διδάσκει το βιβλίο αυτό σελίδα σελίδα, χωρίς να ασχολείται με τίποτα απο αυτά που προανέφερα, τότε ενδεχομένως να παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα.

Οπότε, καλύτερα να συζητήσεις λιγάκι με το δάσκαλό σου φίλε μου και να βρείτε τη λύση σε αυτό που σε προβληματίζει. Πιστεύω ο δάσκαλός σου θα έχει τη σχετική ευελιξία και θα σε βοηθήσει καταλλήλως. Αν πάλι δεν την έχει, τότε ίσως είναι η ώρα απλά να αλλάξεις δάσκαλο..

6
Εγώ με τη σειρά μου θα πω κάποια πράγματα απλά και γενικά σε κάποιον που θέλει να γίνει μουσικός..

1) Αγαπάς τόσο πολύ τη μουσική; Νιώθεις πως δε μπορείς να ζήσεις τη ζωή σου χωρίς να ασχολείσαι με αυτή; Τότε ΠΡΟΧΩΡΑ!! Η επαγγελματική αποκατάσταση, (πχ. ο διορισμός σε κάποιο σχολείο) είναι άνευ σημασίας. Γιατί αυτός που αγαπά τόσο τη μουσική, θα ασχοληθεί μαζί της ακόμα και αν ένα πρωί τον βρουν ξυλιασμένο σε κάποιο παγκάκι! Τουλάχιστο δίπλα του θα βρουν πχ. την κιθάρα του!! Και αυτό είναι πολύ μεγάλο πράγμα!!!

2) Τι θες να κάνεις με τη μουσική; Πως φαντάζεσαι τον εαυτό σου να ασχολείται με τη μουσική; Ως οργανοπαίκτης; Ως δάσκαλος; Ως θεωρητικός; Ως ιστορικός; Ως μουσικολόγος; Ως συνθέτης; Ως ηχολήπτης; Ως μουσικός παραγωγός; Κάτι άλλο; Αποφάσισε και ΠΡΟΧΩΡΑ!!

3)  Αφού αποφάσισες, κάνε το ΣΩΣΤΑ!! Σε ωδείο; Σε μουσικό πανεπιστήμιο της Ελλάδας; Του εξωτερικού; Το θέμα είναι να το κάνεις όπως πρέπει (και βεβαίως όσο επιτρέπουν και άλλοι παράγοντες πχ. ο οικονομικός). Αλλά αν είσαι αποφασισμένος, βρες την άκρη και ΠΡΟΧΩΡΑ!!

4) Βρήκες που θα σπουδάσεις αυτό που αγαπάς; Δούλεψε ΣΚΛΗΡΑ και ΠΕΙΘΑΡΧΗΜΕΝΑ, χωρίς να αφήνεις ΤΙΠΟΤΑ να σε αποπροσανατολίζει! "Κλείδωσε" το στόχο σου και ΠΡΟΧΩΡΑ!!

5) Τα κατάφερες; Μπες στη δημιουργία και την αγορά εργασίας πάντα με ΑΓΑΠΗ/ΣΕΒΑΣΜΟ/ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ και ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΣΜΟ!! Ακόμα και αν στην αρχή δε σου αρέσει και τόσο αυτό με το οποίο κληθηκες να ασχοληθείς. ΜΟΝΟ έτσι θα αναγνωριστεί η αξία σου και θα καταφέρεις στο μέλλον να επιλέγεις με τι θα ασχοληθείς και εν τέλει να προσεγγίσεις τη δική σου ΕΥΤΥΧΙΑ (και επαγγελματική/οικονομική καταξίωση) μέσα απο τη μουσική. Βάλε το καλά αυτό στο μυαλό σου και ΠΡΟΧΩΡΑ!!!

6) Να θυμάσαι... οι συνθήκες στη ζωή πάντοτε αλλάζουν. Αυτό που φαίνεται απίθανο σήμερα, αύριο μπορεί να είναι και κανόνας. Και αντίστροφα!! Το μέλλον σου ΔΕΝ το προγραμματίζεις με βάση το τι ισχύει σήμερα για να το κάνεις σήμερα (πράγμα αδύνατον) αλλά με το τι θες να κάνεις μετά απο 10-20-30-40 χρόνια. Άρα καμμία συμβουλή με βάση σημερινά δεδομένα δε θα σε βοηθήσει ουσιαστικά. Θα σου δώσει μεν κάποια στοιχεία, αλλά δε θα μπορέσει ΠΟΤΕ να σου υποδείξει το μέλλον. ¨Ασε λοιπόν στην άκρη το τι ισχύει σήμερα με τους αναπληρωτές στα μουσικά σχολεία ή τις μειώσεις μισθών στα ωδεία, πάρε τις αποφάσεις σου με βάση αυτά που είπαμε πριν και.... ΠΡΟΧΩΡΑ!!!

Έτσι τα είδα εγώ στη ζωή μου και (αν και δυσκολεύτηκα πολύ) τα κατάφερα και τα καταφέρνω. Όχι 100% βέβαια αλλά νιώθω πολύ καλά με τον εαυτό μου και την ενασχόλησή μου με τη μουσική.

Αυτά απο εμένα :)

7
Gibson σκάφος, με humbuckers 30ετίας τουλάχιστον, και χορδές 12άρες, πασαλειμμένες με λίπος απο τη γουρνοπούλα που θα έχεις φάει λίγο πριν!! Μόνο έτσι φίλε μου!!!!! :P ;)

9
Νομίζω πως πριν μερικά χρόνια η Epiphone είχε εντάξει στη σειρά Futura και μία Explorer με Floyd Rose και Emg μαγνήτες. Μάλιστα μία απο αυτές ήταν και η Markus Henderson model (ο τύπος που έγραφε τις κιθάρες στο παιχνίδι "Guitar Hero" ) η οποία είχε επιπροσθέτως και killswitch. Δε ξέρω αν τις βγάζει ακόμα αλλά κάνε φίλε μου ένα ψάξιμο. Οι τιμές αν θυμάμαι καλά ήταν ιδιαιτέρως ελκυστικές..

10
ΑΝ και δε διάβασα ολόκληρο το θέμα... ρωτάω... τί εννοεί κανείς όταν αναφέρεται στην "κλασσική κιθάρα"; Εννοεί το όργανο ως κατασκευή (χοντρικά νάυλον χορδές); Εννοεί την τεχνική παιξίματος του οργάνου (χοντρικά κρούση χορδών με τα δάχτυλα); Εννοεί το ρεπερτόριο; Προφανώς είναι ΚΑΙ τα 3 αλλά λίγοι μη κλασσικοί κιθαρίστες το αντιλαμβάνονται..

Το λέω αυτό επειδή συνήθως όταν κάποιος αναφέρεται στην "κλασσική κιθάρα" σκέφτεται σουίτες του Bach (που συνήθως ΔΕΝ έχει ακούσει κιόλας) ενώ η κλασσική κιθάρα είναι ποοοοοοολύ περισσότερα τα οποία είναι άκρως ενδιαφέροντα ακόμα και για έναν οπαδό των Motorhead και η γνώση της κλασσικής κιθάρας εγγυάται πως κομμάτια όπως των Πυξ-Λαξ, του Μάλαμα και του Περίδη είναι μετά απο εύκολα εως γελοία!

ΑΝ κάποιος βέβαια έχει ακούσει μεν σοβαρή κλασσική κιθάρα και έχει καταλήξει πως τον ενδιαφέρει να παίζει πχ. ακκομπανιαμέντα με πένα για την παρέα του στην παραλία, προφανώς και θα κινηθεί προς την ακουστική. Η κλασσική θα είναι γι'αυτόν χάσιμο χρόνου και κόπου. Αλλά αν κάποιος θέλει να παίζει πολυφωνικές εκτελέσεις με δάχτυλα των κομματιών που του αρέσουν ε τότε... πρέπει να μάθει να παίζει κλασσική κιθάρα τουλάχιστο μέχρι ένα επίπεδο Μέσης.

Βεβαίως, να τα λέμε και αυτά, το ρεπερτόριο διασκευών σε γνωστά Ελληνικά κομμάτια για κλασσική είναι ολίγον φτωχό και μάλλον κακογραμμένο. Εξαιρείται ο Μπουντούνης σε διασκευές Χατζηδάκι (μιας και ήταν και συνεργάτης του Μάνου) και ολίγον ο Ασημακόπουλος. Σε ξένα κομμάτια βέβαια υπάρχουν πολύ περισσότερες και καλύτερες προτάσεις.

Πάντως ένας καλός γνώστης κλασσικής κιθάρας μπορεί σχετικά εύκολα να κάνει τις δικές του διασκευές στα κομμάτια που του αρέσουν ΕΑΝ του αρέσει το κλασσικοκιθαριστικό παίξιμο. Ας ακούσει κάποιος το album "Rock Of My Soul" του Π. Μάργαρη και θα καταλάβει μια χαρά τι εννοώ!

Για να μη μακρυγορώ η δική μου απάντηση στο φίλο difono θα ήταν: Σου αρέσει φίλε μου αυτό που κάνεις; Νιώθεις καλά όταν στήνεις την κλασσική κιθάρα επάνω σου (και τα χέρια σου επάνω της) και παίζεις αυτά που σου έχει βάλει ο δάσκαλός σου με αυτό τον τρόπο; Τότε συνέχισε και κάθε μέρα θα ανακαλύπτεις όλο και πιο όμορφα και ενδιαφέροντα πράγματα πάνω στην κλασσική κιθάρα ενώ σύντομα θα ανακαλύψεις πως μπορεί να κάνεις πάνω της και αυτά που εσύ θες! Δεν σου αρέσει; Τότε άσε την κλασσική κιθάρα στην άκρη, πάρε μια ακουστική και μπόλικες πένες και ξεκίνα!!! ;)

Υ.Γ. Όταν άρχισα να κάνω έρευνα για να γραφτώ σε ωδείο, ούτε ήξερα τι ήταν η κλασσική κιθάρα, ούτε με ενδιέφερε! Ήμουν (και είμαι) ένας αμετανότος μεταλάς και με ενδιέφερε ΜΟΝΟ η Metal κιθάρα!! Η εξήγηση όμως που είχα κάνει με το σπίτι μου ήταν πως αν θέλω να γίνω κιθαρίστας θα πρέπει να πάρω και πτυχίο. Και πτυχίο δίνει ΜΟΝΟ η κλασσική κιθάρα. Και εκεί που σχεδόν είχα ξεμείνει απο ελπίδες, πήγα σε ένα ωδείο που μου είπαν μεν τα ίδια πράγματα αλλά με ενημέρωσαν πως καλά θα κάνω να γνωρίσω των έναν απο τους δύο καθηγητές κιθάρας του ωδείου που ακούει και αυτός Metal και θα συνεννοηθώ μια χαρά μαζί του!!

Πήγα να τον γνωρίσω και άρχισε να μου μιλά για τους Maiden τον Dio τους Zeppelin, τους Queensryche ενώ όταν με ρώτησε τι μου αρέσει απο κιθαρίστες του ανέφερα (για να δείξω πως κάτι ξέρω κι εγώ) τον Malmsteen! Και τότε... μου έπειξε τη 2η σπουδή του Villa Lobos (ο Songless ξέρει τι εννοώ) και εμένα... μου έπεσαν τα δόντια ένα ένα στο πάτωμα!!! Και μετά μου είπε απλά: Αν θες να παίξεις έτσι και καλύτερα, τότε θα μάθεις κλασσική κιθάρα και εγώ θα σου δείξω 5 πράγματα και για την ηλεκτρική κιθάρα και θα γίνεις φοβερός και στα 2 είδη!! Και έτσι έγινε!!! Και αυτό κάνω κι εγώ τώρα στους μαθητές μου!! ;) Συμπέρασμα: Τα πάντα είναι και θέμα δασκάλου!!

11
Τι; Αγόρασες PRS;; Μπράβο ρε φίλε!! Τώρα δηλαδή θα μάθεις να παίζεις και σωστά;;; :P :P :P

13
Συμφωνούμε 100% φίλε Απόλλων.

ΠΑΝΤΑ πρέπει να υπάρχει ευελιξία, γιατί κανένα παιδί δεν είναι ίδιο με το άλλο. Και ΠΑΝΤΑ ένας δάσκαλος πρέπει να προσπαθεί να βρεί τρόπους ώστε το παιδί να κάνει αυτά που πρέπει μεν, προσαρμοσμένα όμως στις δικές του ανάγκες και ιδιαιτερότητες δε.. Και αυτές οι ιδιαιτερότητες σε κάθε παιδί είναι απείρως περισσότερες και ενίοτε απείρως σημαντικότερες απο το αν ένα παιδί γράφει με το αριστερό χέρι. Μέχρι στιγμής πάντως δεν αντιμετώπισα ποτέ πρόβλημα με αριστερόχειρο παιδί που να παίζει με δεξιόχειρη στάση. Δεν αποκλείω τίποτα όμως. ΑΝ εμφανιστεί κάποτε σε εμένα ένα αριστερόχειρο παιδί που δε θα μπορεί σε καμμία περίπτωση να κρατήσει την κιθάρα σε δεξιόχειρη στάση, τότε θα επανεξετάσω το ζήτημα...

Πάντως, εχθές που είχαμε εξετάσεις σε άνα απο τα ωδεία που διδάσκω, έδωσε εξετάσεις στα drums ένα παιδί το οποίο είναι αριστερόχειρας και έπαιζε με αριστερόχειρο στήσιμο στο drum set. Επηρεασμένος εγώ απο τη συζήτηση που κάνουμε εδώ, ρώτησα το δάσκαλό του αν υπάρχει πρόβλημα στο μάθημα και μου απάντησε: "Το παιδί δε δείχνει να έχει πρόβλημα. Εγώ όμως ως δάσκαλος έχω τεράστιο πρόβλημα!! Κάθε φορά που πηγαίνω πίσω απο το drum set για να του δείξω κάτι, είναι σα να ανεβαίνω βουνό γιατί θα πρέπει για να με καταλάβει το παιδί να παίξω σαν αριστερόχειρας ενώ δεν είμαι"!! Βεβαίως δεν ήταν επιλογή του δασκάλου του το αριστερόχειρο στήσιμο στο drum set.. ήταν επιλογή προηγούμενου δασκάλου του παιδιού (ο οποίος αν θυμάμαι καλά ήταν αμφίχειρας)..

Πάντως δυσκολία υπάρχει. Και αν ένας καθηγητής τυμπάνων μπορεί να ξεπεράσει (έστω και πολύ δύσκολα) μέχρις ενός σημείου αυτό το πρόβλημα, ΠΩΣ θα το ξεπεράσει ο κιθαρίστας και δη ο κλασικός που στο ένα του χέρι έχει και νύχια τα οποία δυστυχώς δεν μεταφέρονται απο το ένα χέρι στο άλλο;

14
Όλος ο κόσμος είναι φτιαγμένος για δεξιόχειρες. Όλα τα πραγματα επίσης. Μια ερώτηση θα κάνω. Στο αυτοκίνητο ένας αριστερόχειρας πρεπει να κάνει ειδική παραγγελία;
Στα εργαλεία χειρός (ηλ/κα τρυπάνια, τροχοί...) κάνει ειδική παραγγελία;
Για τα εργαλεία δε ξέρω, αλλά στα αυτοκίνητα μάλλον κάνει παραγγελία απο Αγγλία όπου προφανώς ΟΛΟΙ οι οδηγοί είναι αριστερόχειρες!!! :P :P :P

Μη νομίζεις, ξέρεις πόσες φορές έχω σκεφτεί πόσο ηλίθιο είναι που έχω το γκάζι στη Harley Scooterson στο δεξί χέρι κι όχι στο αριστερό;

Πάντως, αν και γράφω με το αριστερό, παίζω κιθάρα με το δεξί, χρησιμοποιώ το αριστερό σε λεπτομέρειες/εργαλεία κλπ, και ΜΟΥ ΒΓΑΙΝΕΙ ΤΟ ΛΑΔΙ κάθε φορά που το Χ εργαλείο είναι "εργονομικό" για δεξιόχειρες. Το ξανάγραψα. Το πιο απλό. Ψαλίδι. Δεν βλέπεις τι κόβεις...
Συμφωνώ! Έχω δοκιμάσει να χρησιμοποιήσω δεξιόχειρα αντικείμενα με το αριστερό χέρι και είναι πραγματικά μεγάλο ζόρι! Αλλά σίγουρα σήμερα μπορείς να βρεις πολύ περισσότερες "αριστερές" εκδόσεις αντικειμένων απο ότι παλιότερα. Όπως και το να γράφεις με το αριστερό χέρι είναι ζόρι μιας και η γραφή πηγαίνει απο τα αριστερά προς τα δεξιά. Δε βλέπεις ποτέ τι γράφεις! Αλλά σε αυτό δυστυχώς δε μπορεί να γίνει τίποτα..

15
Όλος ο κόσμος είναι φτιαγμένος για δεξιόχειρες. Όλα τα πραγματα επίσης. Μια ερώτηση θα κάνω. Στο αυτοκίνητο ένας αριστερόχειρας πρεπει να κάνει ειδική παραγγελία;
Στα εργαλεία χειρός (ηλ/κα τρυπάνια, τροχοί...) κάνει ειδική παραγγελία;
Για τα εργαλεία δε ξέρω, αλλά στα αυτοκίνητα μάλλον κάνει παραγγελία απο Αγγλία όπου προφανώς ΟΛΟΙ οι οδηγοί είναι αριστερόχειρες!!! :P :P :P

16
Φίλε Απόλλων συμφωνώ μαζί σου κατα 95%. Το 5% της διαφωνίας μου βρίσκεται στο εξής απλό (αλλά καθοριστικής για εμένα σημασίας) πράγμα που είναι πρακτικής φύσεως και άπτεται της διαδικασίας της διδασκαλίας..

Και αναφέρομαι στο γεγονός πως ένα παιδί που ξεκινά να μάθει κιθάρα (και όχι μόνο κιθάρα αλλά μιας και αναφερόμαστε σε αυτή) βασίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην εικόνα που βλέπει και στην οπτική του μνήμη. Το παιδί αρχικά μαθαίνει να απομνημονεύει και να αναπαράγει τις εικόνες που βλέπει (γι αυτό και όλες οι μέθοδοι κιθάρας έχουν στην εισαγωγή τους σκίτσα και εικόνες με τη σωστή στάση και τοποθέτηση των χεριών αλλά και οι πρώτες ασκήσεις έχουν πολύ συχνή επανάληψη των ίδιων φθόγγων... όχι μόνο για την εκγύμναση των χεριών αλλά και την απομνημόνευση της εικόνας μίας νότας) χωρίς να έχει τη δυνατότητα να τις αναλύσει όμως τόσο πολύ. Και συνήθως η πρώτη εικόνα είναι αυτή που του μένει στο μυαλό, την οποία μάλιστα αν το παιδί την ερμηνεύσει λάθος, δύσκολα μπορεί να την αντικαταστήσει με τη σωστή και να διορθώσει το όποιο λάθος.

 Ας αφήσουμε για λίγο τα περι αριστερόχειρης-δεξιόχειρης στάσης και ας πάμε σε κάτι πιο απλό..

Σχεδόν σε όλους τους μαθητές μου έχει τύχει να διαβάσουν λάθος το δαχτυλισμό που θα παιχτεί μία νότα. Αν το διαβάσουν λάθος, τότε όοοοσες διορθώσεις και επισημάνσεις να κάνω στο μάθημα πάλι (συχνά) λάθος θα την παίζουν. Όχι όμως γιατί δε μπορούν να δουν το σωστό δαχτυλισμό. Μια χαρά το βλέπουν! Αλλά γιατί η πρώτη εικόνα που απομνημόνευσαν ήταν λανθασμένη και ο εγκέφαλός τους για πολύ μεγάλο διάστημα προβάλλει τη λάθος εικόνα και δίνει τις λάθος εντολές στα χέρια. Μπορεί λοιπόν να περάσουν ακόμα και 5-6 μαθήματα με συνεχείς επισημάνσεις απο εμένα προκειμένου ο εγκέφαλος να "επαναπρογραμματιστεί", να αντικαταστήσει τη λάθος εικόνα με τη σωστή και να αλλάξει τις εντολές που δίνει στα χέρια για την εκτέλεση της συγκεκριμμένης νότας.

Να σημειώσω εδώ πως αναφέρομαι κυρίως στο μάθημα της κλασικής κιθάρας όπου εκεί η λογική του "θα παίξω τη νότα όπως μου βγαίνει πιο φυσικά χωρίς να πιέζομαι να ακολουθήσω κάτι που θεωρώ πως είναι έξω απο την όποια φύση μου" απλά δεν υπάρχει.. στην ηλεκτρική κιθάρα τα πράγματα είνα σαφώς πιο χαλαρά αλλά και πάλι κάποια πράγματα ή τα παίζει κάποιος όπως είναι ή δεν τα παίζει καθόλου..

Τώρα ας προσθέσουμε σε αυτά που προανέφερα περι εικόνας, τη χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία που θα πρέπει να βάζει ένα αριστερόχειρο παιδί με αριστερόχειρη στάση τον εαυτό του, να αντιστρέφει επι μονίμου βάσεως τις εικόνες που παίρνει απο το δεξιόχειρα δάσκαλό του και να είναι υποχρεωμένο να τις ερμηνεύσει και σωστά γιατί αλλιώς τα όποια (μάλλον πολλά) λάθη θα παίρνουν πολύ καιρό να διορθωθούν..

Και μετά σκέψου την απογοήτευση που θα νιώθει αυτό το παιδί επειδή (αναπόφευκτα, για παιδί μιλάμε) κάνει διαρκώς λάθη στα κομμάτια που καλείται να παίξει..

Και σκέψου μετά το κατα πόσο είναι εύκολο για το δάσκαλο να πείσει το παιδί πως δε φταίει αυτό που κάνει διαρκώς λάθη, αλλά φταίει η διαφορετικότητά του απο το δάσκαλο, αλλά κάποια στιγμή στο μέλλον πιθανότατα να συνηθίσει και να ξεπεράσει αυτή του τη δυσκολία αρκεί να δείξει μεγάλη υπομονή και επιμονή..

Και σκέψου μετα το ενδεχόμενο ο δάσκαλος να μη καταφέρει να πείσει το παιδί, το οποίο τελικά να εγκαταλείψει την κιθάρα επειδή δε μπορεί να παίξει σωστά ούτε ένα απλό κομμάτι...

Δε νομίζω πως είναι εύκολα πράγματα αυτά απο παιδαγωγικής/εκπαιδευτικής απόψεως.. γι'αυτό και επιμένω πως ο δάσκαλος πρέπει να εξηγήσει στο παιδί (και πολύ περισσότερο ΣΤΟ ΓΟΝΙΟ) πως αφ'ενός ΔΕΝ υπάρχει "καλό" και "κακό" χεράκι όσον αφορά στην κιθάρα, αλλά πως ακολουθώντας τη στάση του δασκάλου του, θα μπορέσει να μάθει πιο εύκολα, πιο γρήγορα και πιο ευχάριστα την κιθάρα που τόσο αγαπάει!

Αυτά...

17
Φίλε bassman.

Mιας και εγώ έκανα τον έλεγχό μου εχθές που έγραψα το ομολογουμένως αρκετά επιθετικό μου μύνημα (συγγνώμη αν σε έθιξα τόσο πολύ)...

Εσύ δεν είσαι αυτός που έλεγες πως σου φαίνεται "ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ" να έρχεται κάποιος δεξιόχειρας που είναι "έξω απο το χορό" και να προσπαθεί να "παραβιάσει" τη φύση ενός αριστερόχειρα, κάτι το οποίο κατα την άποψή σου βρίσκεται στη σφαίρα του ΑΝΕΚΔΟΤΟΥ;;; Φαντάζομαι πως κατα την άποψή σου αυτό είναι κάτι που ΔΕΝ θα έπρεπε να το πάρω προσωπικά και να το προσπεράσω "αθόρυβα" ΑΝ τα είχα καλά με τον εαυτό μου, που προφανώς ΔΕΝ τα έχω... ΟΚ! :)

Και μετά δεν εμφανίστηκαν κάποιοι με (διόρθωσέ με αν κάνω λάθος) μάλλον μεγαλύτερη διδακτική εμπειρία απο εσένα (πχ εγώ και πολύ περισσότερο ο songless bird) να σου εξηγήσουν με πολύ όμορφο και χαλαρό τρόπο, κάποια πράγματα και παρ'όλα αυτά εσύ (ασχέτως αν έκανες μερικά βηματάκια πιο πίσω) να επιμένεις πως ούτε λίγο ούτε πολύ κάνουμε λάθος που διδάσκουμε όπως διδάσκουμε;  Σε ευχαριστώ βέβαια που μου αναγνώρισες το δικαίωμα να έχω το δικό μου τρόπο διδασκαλίας χωρίς να αισθάνομαι ως "φασίστας/καταπιεστής/παραβιαστής της ανθρώπινης φύσης"! Λίγο ετεροχρονισμένα βέβαια το έκανες, αλλά δεν πειράζει! Φτάνει που το έκανες :)

Και όταν επανήλθα στο θέμα αναφέροντας το παράδειγμα με τη νέα μου μαθήτρια και το πως με 2 απλές κουβέντες άλλαξε η αριστερόχειρη ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ της (ΕΚΕΙ ήθελα να επικεντρωθώ) ποιά ήταν η θέση σου; Μία στείρα διαφωνία... συγγνώμη που σου το λέω αλλά κατα την άποψή μου, αυτό ήταν! Κάνω λάθος; Μήπως να το ξαναδιαβάσεις; :)

Και πάλι ζητώ συγγνώμη αν σε έθιξα αλλά... πως να το κάνουμε... έχω και ολίγα "ελαφρυντικά" τα οποία ελπίζω να μου αναγνωρίσεις... :)

Γι'αυτό πιστεύω πως καλύτερα να αφήσουμε πίσω μας τα περι "φασιστικής καταπίεσης" των δασκάλων (που δεν πάω να τους υπερασπιστώ κατ'ανάγκην.. υπάρχουν πολλοί "περίεργοι" στο χώρο) και να επικεντρωθούμε στην ουσία του πράγματος, την οποία επανέφερε πολύ ωραία ο adrianos και να φτάσουμε -αν γίνεται- σε ένα σχετικά ασφαλές συμπέρασμα που θα βοηθήσει ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ και δε θα μας βάλει σε όποια αντιπαράθεση μεταξύ μας! Δε συμφωνείς; :)

Y.Γ. "Παραλήρημα με δόσεις μελοδράματος τύπου Ξανθόπουλου";;;;  ??? ??? ???

Υ.Γ2. Τι ακριβώς θέλω να αποδείξω στον εαυτό μου γράφοντας με ψευδώνυμο στο kithara που δεν το έχω ήδη αποδείξει στη ζωή και τη δουλειά μου οπου κινούμαι επώνυμα;;; Δε χρειάζεται να την πάμε τόσο μακρυά τη συζήτηση φίλε bassman. Ασε το να πάει στο καλό καλύτερα... :)

Υ.Γ.3 Βεβαίως και έχω διδαχθεί με μία μέθοδο απο ένα δάσκαλο και την ακολουθώ σε μεγάλο βαθμό, αλλά διαρκώς ρωτάω, ψάχνω και ενημερώνομαι πάνω στο αντικείμενο της δουλειάς μου. Και έτσι πρέπει να γίνεται! Οι καιροί αλλάζουν, νέες απόψεις/μεθοδολογίες εμφανίζονται και επιπλέον οι ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή, με αναγκάζουν (με την καλή έννοια) να βλέπω τα πράγματα με διαφορετικό τρόπο απο αυτόν που τα έβλεπα όταν ήμουν εγώ μαθητής με τις δικές μου ιδιαιτερότητες. Άρα η άποψή μου για τη δεξιόχειρη στάση ΔΕΝ πηγάζει απο την αντίληψη του: "εγώ έμαθα έτσι, άρα και θα διδάξω έτσι"! Θα ήταν εξαιρετικά ανόητο αν το έκανα αυτό! Άλλωστε μία βασική εσωτερική μου ρήση είναι το "διδάσκω αεί διδασκόμενος". Αλλά στο συγκεκριμμένο θέμα, η έρευνα που έκανα μέχρι τώρα και οι μέχρι τώρα εμπειρίες μου, δικαιολογούν 100% τη θέση μου πάνω στο θέμα αυτό. Αν μου παρουσιαστεί όμως κάτι άλλο, δεν έχω ΚΑΝΕΝΑ πρόβλημα να επαναπροσδιορίσω τη θέση μου αυτή και να την κοινοποιήσω και σε εσάς! Αυτά... :)
 

18
Στην κιθάρα όμως ΔΕΝ είναι έτσι τα πράγματα. Διότι στην κιθάρα δουλεύουν ΚΑΙ ΤΑ 2 χέρια, τα οποία επιτελούν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ εργασίες και τα οποία ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΟΥΝ, ανεξαρτήτως του ποιο χέρι είναι το "καλό" και ποιο όχι.  Άρα όπως και να το κάνουμε, ένα χέρι θα έχει μία σχετική ευχέρεια και εμείς θα πρέπει να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω με το άλλο για να το φέρουμε σε κατάσταση να συνεργαστεί σωστά με το "καλό" χέρι.

Διαφωνώ.
Δεν λέω ότι δεν μπορεί κάποιος να μάθει να παίζει με το δεξί ή με το αριστερό ή με τα πόδια.
Γίνεται. Και με σχετική επιτυχία.

Ως αριστερόχειρας όμως θεωρώ ότι ΑΝ σου βγαίνει να κρατήσεις την κιθάρα με τον ανάποδο τρόπο, έτσι θα πρέπει να το κάνεις.
Όχι με το δεξί, επειδή δε βολεύει το δάσκαλο. Φαντάζομαι ότι θα υπάρχει κάποιος αριστερόχειρας δάσκαλος να σε βοηθήσει...
Κι εγώ όταν ήμουν μικρό παιδί, μου έβγαινε να βάζω την κιθάρα ξαπλωτή πάνω στα γόνατά μου και να χτυπάω τις χορδές πάνω στα τάστα... δυστυχώς δε βρέθηκε ένας δάσκαλος να με μάθει να παίζω με αυτό τον τρόπο, άρα μάλλον καταπιέτηκα και εγώ!!! :P

Πέρα απο την πλάκα όμως... τι είναι αυτό που κάνει ένα παιδί να πιάσει την κιθάρα με τον ένα ή τον άλλο τρόπο; Φυσική παρόρμηση; Δηλαδή για κάποιο λόγο ο οποίος είναι καταγεγραμμένος στο DNA του ανθρώπου, οταν ένα παιδί αντικρύζει μία κιθάρα, το ένα του χέρι ζητά απο μόνο του να χτυπά χορδές και το άλλο να τις πιέζει στα τάστα, άρα του υπαγορεύουν με έναν ανεξήγητο τρόπο να κρατήσει την κιθάρα έτσι ή αλλιώς; Δεν το πολυπιστεύω... :(

Νομίζω πως είναι απλά θέμα παραστάσεων που έχει πάρει ένα παιδί. Ένα δεξιόχειρο παιδί που γνωρίζει πως ανήκει στη μεγάλη πλειοψηφία του πληθυσμού, όταν δει μία κιθάρα, θα θέλει να την κρατήσει όπως έχει δει να την κρατούν όλοι! Ενώ ένα αριστερόχειρο παιδί που γνωρίζει πως ανήκει στη μειοψηφία όσον αφορά στις λειτουργίες που επιτελούν τα χέρια του θα την κρατήσει όπως ΔΕΝ την κρατάνε όλοι οι υπόλοιποι που έχει δει. Διότι θεωρεί οτι λόγω της "διαφορετικότητάς" του, θα πρέπει να κρατήσει και την κιθάρα διαφορετικά. Κάπως έτσι το βλέπω εγώ το πράγμα..

Αν τώρα υπάρχει ένα παιδί που δε μπορεί να κάνει αλλιώς... τότε πιθανότατα ένας αριστερόχειρας δάσκαλος να το βοηθήσει περισσότερο. Αλλά για λόγους ψυχολογίας περισσότερο και όχι για πραγματικούς κιθαριστικούς λόγους κατα την άποψή μου...

19
Το επιχειρημα με το πιανο (οπως και πνευστα κλπ) δεν ισχυει, γιατι τα χερια κανουν το ιδιο πραγμα πανω στα πληκτρα, δεν παζει αλλο χερι τεμπο και το αλλο νοτες.
Ειπαμε οτι περισσοτερο ρολο στην καλυτερη αποδοση, παιζει η διαταξη  των ημισφαιριων του εγκεφαλου. Τα χερια μπορουν να εξασκηθουν.
Οι μισοι σχεδον αριστεροχειρες εχουν ιδια διαταξη με τους δεξιοχειρες, γιαυτο και αποδιδουν καλα με δεξια κιθαρα.

Περισσοτερα εδω http://forum.kithara.gr/index.php?topic=81364.msg693419#msg693419
Κι εγώ μαζί σου εν μέρει, αν και στο πιάνο τα 2 χέρια διαβάζουν σε διαφορετικά πεντάγραμμα, σε διαφορετικά κλειδιά και μέχρις ενός σημείου (πχ. επίπεδο Μέσης), το αριστερό χέρι παίζει τη συνοδεία και το δεξί τη μελωδία η οποία λόγω της φύσης της μάλλον απαιτεί μεγαλύτερη ευχαίρια στο δεξί χέρι (αριστερό ημισφαίριο), κάτι που αριστερόχειρας (θεωρητικά) δεν έχει. Μια χαρά πιάνο όμως παίζουν και οι αριστερόχειρες...

20
Ο καθένας μπορεί να παίξει ένα μουσικό όργανο με ΟΠΟΙΟ συνδυασμό χεριών επιθυμεί και ΔΕΝ ισχύει η έννοια περι "καλού" και "κακού" χεριού! Αλλιώς σε παρακαλώ να μου πεις πόσα πιάνα για αριστερόχειρες έχεις δει!!!! Ο καθένας μας, με ΟΠΟΙΑ στάση ξεκινήσει να παίζει, ΜΕ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΘΕΙ!

Αν τα μετακινήσουμε τα πράγματα στο σχολείο πχ, αν μάθαινες σε κάποιο -αριστερόχειρο- παιδί γραφή, θα το έβαζες να γράψει με το δεξί;
¨Εχω απαντήσει και παλιότερα σε αυτό. Στο θέμα της γραφής λειτουργεί ΜΟΝΟ το ένα χέρι το οποίο κάνει μία συγκεκριμμένη δουλειά. Δεν υπάρχει λόγος να αναγκάσεις κάποιον να κάνει κάτι με το άλλο χέρι. Θα το κάνει με όποιο χέρι του βγαίνει πιο φυσικά! Και όποιος δάσκαλος το έχει κάνει αυτό (να αναγκάσει ένα παιδί να γράψει με το δεξί), προφανώς έχει καταπιέσει πολλά παιδιά αδίκως!

 'Αλλωστε, το κείμενο που θα γράψει ένας δεξιόχειρας και ένας αριστερόχειρας είναι ακριβώς το ίδιο. Οι οδηγίες που θα δώσεις στο παιδί για το πως γράφεται το κάθε γράμμα και σε ποια σειρά μπαίνουν τα γράμματα για να βγουν λέξεις με νόημα, είναι ο ίδιος! ΑΝ όμως (υπόθεση επιστημονικής φαντασίας) ένα αριστερόχειρο παιδί έγραφε και απο δεξιά προς τα αριστερά και χρειαζόμουν καθρέπτη για να δω τι γράφει ή για να με δει να γράφω, τότε... λυπάμαι! Μάλλον θα το ανάγκαζα να γράψει με το δεξί :(

Στην κιθάρα όμως ΔΕΝ είναι έτσι τα πράγματα. Διότι στην κιθάρα δουλεύουν ΚΑΙ ΤΑ 2 χέρια, τα οποία επιτελούν ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ εργασίες και τα οποία ΟΦΕΙΛΟΥΝ ΝΑ ΣΥΓΧΡΟΝΙΣΤΟΥΝ, ανεξαρτήτως του ποιο χέρι είναι το "καλό" και ποιο όχι.  Άρα όπως και να το κάνουμε, ένα χέρι θα έχει μία σχετική ευχέρεια και εμείς θα πρέπει να ασχοληθούμε λίγο παραπάνω με το άλλο για να το φέρουμε σε κατάσταση να συνεργαστεί σωστά με το "καλό" χέρι.

Δε νομίζω πως λέω κάτι περίεργο...

21
Εγω και παλι διαφωνω.Το παραδειγμα του κοριτσιου δεν μου λεει κατι.Κ αν ποτε κανω παιδι και θελει να παιξει μουσικη ας παιξει με οποιο χερι θελει,ειτε ειναι αριστεροχειρας ειτε ειναι δεξιοχειρας.Ο δικος μου δασκαλος παντως οταν του ειπα οτι γραφω με το αριστερο με εβαλε να παιξω με το αριστερο.

Οποτε ο καθενας με τα συμπερασματα του..
Χμμμ.... και..... αν ξεκινούσες να παίζεις σε δεξιόχειρη στάση πιστεύεις πως δε θα έπαιζες τόσο καλό μπάσο όσο παίζεις τώρα; Απο που προκύπτει αυτό;;;

Τέλος πάντων... καλά κάνεις και διαφωνείς! Και Ό'ΤΙ και να πει κάποιος εδώ πέρα ή οπουδήποτε αλλού, εσύ και πάλι θα διαφωνείς... Δικαίωμά σου! Ελπίζω μόνο να έχεις καταλάβει πως στην ουσία ΔΕΝ υπάρχει αντιδικία!! Ο καθένας μπορεί να παίξει ένα μουσικό όργανο με ΟΠΟΙΟ συνδυασμό χεριών επιθυμεί και ΔΕΝ ισχύει η έννοια περι "καλού" και "κακού" χεριού! Αλλιώς σε παρακαλώ να μου πεις πόσα πιάνα για αριστερόχειρες έχεις δει!!!! Ο καθένας μας, με ΟΠΟΙΑ στάση ξεκινήσει να παίζει, ΜΕ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΘΑ ΜΑΘΕΙ!

Αν απο εκεί και πέρα εγώ επιμένω στη δεξιόχειρη στάση ΔΕΝ το κάνω επειδή αυτή είναι και η "σωστή" στάση αλλά επειδή ΕΤΣΙ μπορώ ΚΑΙ εγώ να διδάξω καλύτερα ΚΑΙ ο μαθητής να διδαχθεί καλύτερα μιας και εγώ παίζω με ΔΕΞΙΟΧΕΙΡΗ στάση! Τι να κάνουμε; Δε θα αλλάξω στάση στην κιθάρα μετά απο 20+ χρόνια ασχολίας με το όργανο για να ανταπεξέλθω στην πρακτικά ΑΝΟΥΣΙΑ απαίτηση κάποιου να διδαχθεί κιθάρα με αριστερόχειρη στάση ενώ ξέρω πολύ καλά πως δεν κάνει διαφορά!!

Αν πάλι αυτός ο μαθητής νιώσει καταπιεσμένος τι να κάνω; Προφανώς αυτός ο μαθητής έχει υποστεί καταπίεση απο αλλού... και απο αλλού πρέπει να βρει την όποια δικαίωσή του! Δε θα καθήσω εγώ μέσα σε 40 λεπτά μαθήματος την εβδομάδα να λύσω όοοοοοολα τα συμπλέγματα που του έχει δημιουργήσει η οικογένεια, οι φίλοι, οι λοιποί συγγενείς, το σχολείο και δε ξέρω κι εγώ ποιος άλλος έρχεται σε επαφή μαζί του όοοοοολες τις υπόλοιπες ώρες της εβδομάδας!!!! Γιατί τότε δε θα λεγόμουν "καθηγητής κιθάρας" αλλά "ΨΥΧΑΝΑΛΥΤΗΣ"!

Επι της ουσίας λοιπόν... πρόβλημα σε αριστερόχειρα να παίξει με δεξιόχειρη στάση και το αντίθετο ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!!! Η θες να το καταλάβεις, ή δε θες.. Αν τώρα θεωρείς τον εαυτό σου ωσάν τον ηγήτορα της επανάστασης των καταπιεσμένων αριστερόχειρων που τους καταδυναστεύουν οι δεξιόχειρες (και δη αυτή η "άτιμη φάρα" των δασκάλων κιθάρας) σε αυτό τον άδικο κόσμο, καλά κάνεις! Εγώ όμως δε θα σε ακολουθήσω σε αυτό! Γιατί αν το πάμε έτσι θα καταλήξουμε σαν τα κριάρια, να χτυπάμε τα κέρατά μας ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ!!!

Υ.Γ. Ο Theodore Ziras αν δεν κάνω λάθος, είναι αριστερόχειρας κιθαρίστας αλλά στα εκπαιδευτικά του videos αντιστρέφει την εικόνα ωστε να φαίνεται ως ΔΕΞΙΟΧΕΙΡΑΣ... Για ποιο λόγο άραγε να το κάνει αυτό;;; ΚΑΙ εδώ τα συμπεράσματα δικά σας...

22
Πριν λίγο καιρό μου ήρθε μία μαθήτρια μικρή σε ηλικία (3η Δημοτικού) η οποία μου δήλωσε απο το 1ο μάθημα (με σχετικό άγχος αλλά και αποφασιστικότητα) πως: "Κύριε, εγώ παίζω με το αριστερό χέρι"!!

Της απάντησα πολύ απλά πως :"Κι εγώ παίζω με το αριστερό χέρι! Το χρησιμοποιώ για να πιέζω τις χορδές πίσω απο τα τάστα, ενώ με το δεξί μου χέρι τις χτυπάω για να βγάλουν ήχο".. και την έβαλα να ξεκινήσει σε δεξιόχειρη στάση! Και κάπου εκεί της τελείωσε το όποιο άγχος...

Τολμώ να πω πως (μετά απο 5 μαθήματα που έχουμε κάνει) το κοριτσάκι έχει ένα απο τα καλύτερα δεξιά χέρια που έχω δει!! Τόσο απλά!!!

Τα συμπεράσματα δικά σας...

23
Δικό μου το λάθος! Το διόρθωσα μόλις τώρα. Σε ευχαριστώ πολύ free! Το θέμα είναι αν δουλεύει και το blue tac ή αν απλά δεν κολλήσει πάνω στο υλικό της ηχοαπορρόφησης. Τώρα για τη διάρκεια στο χρόνο... δε σκοπεύω να γεράσω σε αυτό το σπίτι :P Αυτό που έχω στο μυαλό μου είναι μπόλικα κομματάκια blue tac σε κάθε φύλλο (ίσως ένα ανα 5 cm σε όλη την επιφάνεια του φύλλου, όχι μόνο περιμετρικά) και η ευχή να κρατήσει το θέμα για 3-4 χρόνια ίσως με κάποια αντικατάσταση αν και όπου χρειαστεί. Πάντως σε ευχαριστώ πολύ!

Γιατί δεν κολάς τα ηχοαποροφτικά υλικά μόνιμα πάνω σε ένα πολύ λεπτό κόντρα πλακέ (αυτό που είναι λίγο πιο χοντρό από χαρτόνι), και μετά να κρεμάσεις αυτό στον τοίχο, σαν κάδρο ας πούμε. Και όταν φύγεις το ξεκρεμάς και το πέρνεις μαζί σου, και στον τοίχο μένουν μόνο δύο καρφάκια...
Τελικά ήδη έχω κολλήσει τα υλικά της ηχομόνωσης στο δωμάτιο με ταινίες διπλής όψης. Με ελάχιστες εξαιρέσεις έχει γίνει μια χαρά δουλειά. Φίλε Jezus η ιδέα σου είναι πολύ καλή και πρακτική αλλά δυστυχώς επειδή έπρεπε να στερεώσω πάρα πολλά κομμάτια στο τέλος θα έμπαιναν πάρα πολλά καρφιά και δε θα ήθελα να το κάνω αυτό σε επίτι που δεν είναι δικό μου Βέβαια το ξεκόλλημα κάποια στιγμή θα είναι ιδιαίτερα κουραστική υπόθεση αλλά καλύτερα αυτό απο το να με βρίζει ο ιδιοκτήτης που του γέμισα τους τοίχους με τρύπες. Σε ευχαριστώ πολύ πάντως για τη συμβουλή σου! :)

24
Εφέ / Απ: ZOOM G3 v2
« στις: 15/11/13, 22:38 »
Ευχαριστώ πολύ παιδιά! Να'στε καλά!! :)

25
Εφέ / Απ: ZOOM G3 v2
« στις: 15/11/13, 13:55 »
Μία ερώτηση σχετικά με τη G3... Μπορεί να χρησιμοποιηθεί αποκλειστικά ως πολυεφφέ παρακάμπτωντας τις όποιες προσομοιώσεις ενισχυτών; Ψάχνω για μία μονάδα εφφέ σε μικρό μέγεθος ώστε να χωράει σε ένα pedalboard αλλά την όποια προενίσχυση να την παίρνω απο τον ενισχυτή μου (και προφανώς τα εφφέ στο FX Loop).. Λογικά θα γίνεται αλλά θέλω μια πιο σίγουρη απάντηση. Ευχαριστώ!

Σελίδες: [1] 2 3 4 ... 36