Μουσικά όργανα και εξοπλισμός > Κιθάρα - Μάρκες και τύποι

Σωμα για baritone κιθάρα

<< < (2/4) > >>

Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood:

--- Παράθεση από: The common cunning linguist στις 20/11/07, 20:53 ---Ξαναλέω λοιπόν.

1) Παίρνεις μια Στρατ με 21 τάστα. Ως γνωστόν οι Στρατ έχουν κλίμακα 25.5"
2) Ξεβιδώνεις το μπράτσο
3) Τραβάς το μπράτσο προς τα έξω, στο neck pocket, μέχρι να δημιουργήσεις ένα κενό μήκους 2.5". Συνολικά δηλαδή, πλέον η κιθάρα έχει κλίμακα 28".
4) Αυτό το κενό καλύπτεται από τα 3 επιπλέον τάστα στην 24άρα ταστιέρα που έχουν τα μπράτσα της Warmoth

Στην πραγματικότητα βέβαια, τα (24) τάστα θα έχουν διαφορετικές (μεγαλύτερες) αποστάσεις μεταξύ τους, απ'ότι στο 21 τάστων κλασσικό μπράτσο της Στρατ. Αλλά στο σύνολο, θα έχεις το ίδιο μήκος.

Πιο κατανοητό τώρα?  ;)



--- Τέλος παράθεσης ---
Τη καταλαβα τη διαδικασία που περιγράφεις, αλλα σε ρώτησα που είναι το λάθος στο συλλογισμό που κάνω....

Καταλαβαίνω πολύ καλά τι εννοείτε με το μπράτσο, πιστέψτε με δεν έχω πρόβλημα.Το πρόβλημα που προσπαθώ να βγάλω άκρη είναι στο σώμα.

Ας θεωρήσουμε 2 custom warmoth κιθάρες, με 24 τάστα και οι 2, απλά η μία είναι baritone. Υπάρχει περίπτωση η απόσταση neck pocket-tremolo να είναι ίδια και στις 2? Αν ναι, πως γίνεται?

The common cunning linguist:

--- Παράθεση από: Μεταβαρώνος Isnogood στις 21/11/07, 14:49 ---Ας θεωρήσουμε 2 custom warmoth κιθάρες, με 24 τάστα και οι 2, απλά η μία είναι baritone. Υπάρχει περίπτωση η απόσταση neck pocket-tremolo να είναι ίδια και στις 2? Αν ναι, πως γίνεται?

--- Τέλος παράθεσης ---

Είναι τόσο απλά τα πράγματα και τα κάνεις περίπλοκα ρε μπαγάσα!  ;D

Φυσικά και θα έχουν την ίδια απόσταση.

Φυσικά και γίνεται.

Το επιπλέον μήκος, θα προέρχεται από την μεγαλύτερη απόσταση που έχουν τα τάστα μεταξύ τους στην βαρίτονη. Αθροιστικά αυτή η απόσταση θα είναι 2.5".   ;D ;)

Επομένως, για Warmoth που ψάχνεις, δεν θα έχεις κανένα πρόβλημα με τα "κοινά" σώματα, όπως και με όλες νομίζω τις aftermarket προτάσεις (π.χ. Goeldo, USACG κλπ) γιατί απλά απευθύνονται σε κάποιον που έχει ήδη το (στάνταρ) σώμα.  :)

Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood:

--- Παράθεση από: The common cunning linguist στις 21/11/07, 14:59 ---Είναι τόσο απλά τα πράγματα και τα κάνεις περίπλοκα ρε μπαγάσα!  ;D

Φυσικά και θα έχουν την ίδια απόσταση.

Φυσικά και γίνεται.

Το επιπλέον μήκος, θα προέρχεται από την μεγαλύτερη απόσταση που έχουν τα τάστα μεταξύ τους στην βαρίτονη. Αθροιστικά αυτή η απόσταση θα είναι 2.5".   ;D ;)

--- Τέλος παράθεσης ---

Το ζήτημα που θέτω είναι καθαρά θέμα intonation. Λοιπόν Σε μια  σεταρισμένη 24ταστη κιθάρα, η χορδή απο το τρέμολο μέχρι το 24 τάστο, ή οριακά το neck pocket έχει μήκος, ίσο με το 1/4 της χορδής. (Αμα θες να το αιτιολογήσω, μου λες).
Αν τώρα η χορδή αλλάξει συνολικο μήκος, για σωστό intonation δεν πρεπει και η περίφημη απόσταση neck pocket - tremolo να αλλάξει και αυτή?

The common cunning linguist:

--- Παράθεση από: Μεταβαρώνος Isnogood στις 21/11/07, 15:14 ---Το ζήτημα που θέτω είναι καθαρά θέμα intonation. Λοιπόν Σε μια  σεταρισμένη 24ταστη κιθάρα, η χορδή απο το τρέμολο μέχρι το 24 τάστο, ή οριακά το neck pocket έχει μήκος, ίσο με το 1/4 της χορδής. (Αμα θες να το αιτιολογήσω, μου λες).

--- Τέλος παράθεσης ---

Ναι... πολύ θα το ήθελα, γιατί... δεν ισχύει!   ;)

Ή μάλλον θα ίσχυε, αν η κιθάρα είχε 144 τάστα, ένα για κάθε χορδή. Με μια ματιά μπορεί να δει κανείς ότι οι χορδές σε καμμία ηλεκτρική κιθάρα ΔΕΝ έχουν το ίδιο μήκος, εκτός αν είναι "intonated" και το nut.  ;)


--- Παράθεση ---Αν τώρα η χορδή αλλάξει συνολικο μήκος, για σωστό intonation δεν πρεπει και η περίφημη απόσταση neck pocket - tremolo να αλλάξει και αυτή?

--- Τέλος παράθεσης ---

Λάβε υπόψιν σου, εκτός από το παραπάνω, και τι χορδές χρησιμοποιούμε συνήθως στη βαρίτονη κιθάρα.

Είναι γεγονός πάντως, πέραν του ότι κάθε κιθάρα είναι ένα "περίπου" intonated όργανο, ότι στην βαρίτονη θα πρέπει η γέφυρα να έχει δυνατότητα επαρκούς ρύθμισης στα σελάκια, ειδικά βέβαια προς τα πίσω. Θα έχεις παρατηρήσει ίσως, ότι σε αρκετές Στρατ (για παράδειγμα) αν η μπάσσα μι είναι 52 και πάνω, το ελατηριάκι της Μι πρέπει μάλλον να αλλαχτεί με ένα πιο μικρό, ώστε το σελάκι να μπορεί να πάει πιο πίσω, για σωστότερο intonation.

Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood:

--- Παράθεση από: The common cunning linguist στις 21/11/07, 22:02 ---
--- Παράθεση από: Μεταβαρώνος Isnogood στις 21/11/07, 15:14 ---Το ζήτημα που θέτω είναι καθαρά θέμα intonation. Λοιπόν Σε μια  σεταρισμένη 24ταστη κιθάρα, η χορδή απο το τρέμολο μέχρι το 24 τάστο, ή οριακά το neck pocket έχει μήκος, ίσο με το 1/4 της χορδής. (Αμα θες να το αιτιολογήσω, μου λες).

--- Τέλος παράθεσης ---

Ναι... πολύ θα το ήθελα, γιατί... δεν ισχύει!   ;)

--- Τέλος παράθεσης ---

Η αλήθεια είναι οτι έχω παρατηρήσει αυτό που λες. Θα ξέρεις ήδη οτι ο αρμονικός που παράγεται όταν ακουμπάμε ελαφρά τη χορδή στο 24ο τάστο, προκαλεί μια κίνηση στη χορδή, τέτοια ώστε να έχει 3 (πλήν των άκρων) σταθερά σημεία. Αφου λόγο ομοιογένειας τα 3 σημεία ισαπέχουν μεταξύ τους  και απο τα άκρα, τα 4 τμήματα της χορδής που δημιουργούνται έχουν ίδιο μήκος, άρα έχουν μήκος=χορδή/4.

Πίσω όμως στο ζήτημα του intonation.. αν μου ζητούσαν να εξηγήσω γιατι οι μπάσες χορδές έχουν μεγαλύτερο μήκος, θα απάνταγα οτι λόγο του υλικού της χορδής, της δομής της, κατα τη διάρκεια της ταλάντωσης, η έξτρα τάση που αποκτά προκαλεί μια αύξηση της συχνότητας κίνησης, κοινώς "σκληραίνει" , με αποτέλεσμα να πρέπει να αποκτήσει περαιτέρω μήκος. Ο λόγος δε που το intonation γίνεται απο τη μιά μεριά της χορδής είναι επειδή απο την ίδια μεριά έχουμε και τους μαγνήτες. Ο λόγος που επιλέγουμε το 12 τάστο για τη διαδικασία του intonation είναι επειδή είναι ο "μέσος όρος "  στα τάστα, ακριβώς μέση.

Το ζουμί όμως είναι το εξής:Η διαφορά μήκους της Μι καντίνι, με τη μι μπάσο είναι πόσο? 0,5 εκ.? 1εκ.? Όταν αλλάζουμε απο 25.5" σε 28,6125" (αυτό που διάλεξα), αλλάζει το μήκος των χορδών κατα 3+ ίντσες, το οποίο αντιστοιχεί σε  7.9375εκ. Το ένα τέταρτο αυτού του μήκους είναι περίπου 2 εκατοστά.

--- Παράθεση από: The common cunning linguist στις 21/11/07, 22:02 ---Είναι γεγονός πάντως, πέραν του ότι κάθε κιθάρα είναι ένα "περίπου" intonated όργανο, ότι στην βαρίτονη θα πρέπει η γέφυρα να έχει δυνατότητα επαρκούς ρύθμισης στα σελάκια, ειδικά βέβαια προς τα πίσω. Θα έχεις παρατηρήσει ίσως, ότι σε αρκετές Στρατ (για παράδειγμα) αν η μπάσσα μι είναι 52 και πάνω, το ελατηριάκι της Μι πρέπει μάλλον να αλλαχτεί με ένα πιο μικρό, ώστε το σελάκι να μπορεί να πάει πιο πίσω, για σωστότερο intonation.
--- Τέλος παράθεσης ---
Tο συμπέρασμα που βγάζω απο τα εξής νούμερα, είνα οτι η απόσταση neck pocket - bridge πρέπει να ΄χει μια αύξηση των 2 εκατοστών ώστε το τρέμολο να έχει το περιθώριο ενός σωστού (σχετικά πάντα) intonation. Να πώ την αλήθεια δεν έχω δεί τρέμολο που να μετακινείς τα saddles σε τέτοιες αποστάσεις. Για λόγους που δεν υπάρχει λόγος να αναλύσουμε τώρα, το τρέμολο που επέλεξα είναι το Edge Pro II (Ibanez)

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση
Mobile View