Αποστολέας Θέμα: Υπαρχει τροπος να βγαζω τα ακορντα απο ενα τραγουδι που ακουω?  (Αναγνώστηκε 49983 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος lovehunter

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω το Το Στέκι των Κιθαρωδών!
    • Προφίλ
Εχω ακουσει οτι αυτο το κατεφερνεις με τον καιρο....
Υπαρχει κατι πιο γρηγορο?????????    ;)

Ευχαριστω!!!

Αποσυνδεδεμένος Σπύρος

  • Συνήγορος του Διαβόλου
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1576
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Κιθάρα
Πιο γρήγορο από τον καιρό;
Δεν νομίζω.
Δοκίμασε αυτό
http://portal.kithara.gr/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=4
Forgive me if I'm out of order this NU METAL has no soul.
It may be good for making money sadly that is not my goal.

Αποσυνδεδεμένος Sl@sh

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 55
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Eksaskisi kai pali eksaskisi. kai fisika poli ipomoni

Αποσυνδεδεμένος mystic

  • Είμαι Μόρτης
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 307
  • Φύλο: Άντρας
  • No Pain... No Gain
    • Προφίλ
    • Τουριστικός οδηγός Χαλκιδικής
lovehunter x8es ebgala to prwto mu tragoudi  ;D ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D
thanks thanks k pali thanks  :P ;D Bebaia den exw idea an einai swsto alla emena mu akugetai kalutsika. Den eixa xana prospa8hsei na to kanw kai ta katafera me thn prwth  :P den xaneis tipota na prospa8hseis

Αποσυνδεδεμένος arismanouras

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 70
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Κοιτα ο πιο γρήγορος τρόπος στο στάδιο που είσαι είναι η ταμπλατούρα. Απ την άλλη αν ξέρεις νότες καλύτερη είναι η παρτιτούρα. Αλλά να ξέρεις ότι η εξάσκηση στο μουσικό αυτι το λεγόμενο ear training είναι κατα τη γνώμη μου η καλύτερη λύση και φυσικά σε γεμίζει πιο πολύ όταν ξέρεις οτι το κομμάτι το περασες μονος σου χωρίς τη βοήθεια κάποιου άλλου. Αυτό σημαίνει και περεταίρω μουσική αντίληψη.

Αποσυνδεδεμένος mleo

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 64
  • Φύλο: Άντρας
  • Εδώ δεν είναι το σπίτι μου
    • Προφίλ
Κοιτα ο πιο γρήγορος τρόπος στο στάδιο που είσαι είναι η ταμπλατούρα. Απ την άλλη αν ξέρεις νότες καλύτερη είναι η παρτιτούρα. Αλλά να ξέρεις ότι η εξάσκηση στο μουσικό αυτι το λεγόμενο ear training είναι κατα τη γνώμη μου η καλύτερη λύση και φυσικά σε γεμίζει πιο πολύ όταν ξέρεις οτι το κομμάτι το περασες μονος σου χωρίς τη βοήθεια κάποιου άλλου. Αυτό σημαίνει και περεταίρω μουσική αντίληψη.

Τι είναι η ταμπλατούρα και τι η παρτιτούρα? ???

Αποσυνδεδεμένος Γιώτα Μή

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 225
  • Φύλο: Γυναίκα
  • - -
    • Προφίλ
sqadmire>einai k oi dio tropoi apeikonishs twn notwn...
ee....den xerw an borw na sto perigrapsw.... :-\
gia na diabaseis partitoyra prepei na xereis na diabazeis notes enw sthn tablatoyra ta pragmata einai pio xalara....soy ipodeiknyetai mesw enos "sxedioy"pia tasta prepei na pathseis,pies sigxodies klp....
elpizw na boithisa!! :)
...La vita e una continua lotta...

Αποσυνδεδεμένος Arg0

  • The Downstroker
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 3257
  • Φύλο: Άντρας
  • Είμαι συναυλιάς... τι να κάνουμε?
    • Προφίλ
Ενα μικρο κολπακι ειναι το εξης:

Βγαλε την μελωδια σε μια χορδη, σημειωσε τις νοτες (η τα ταστα), και μετα παιξε την ιδια μελωδια με συγχορδιες. Ακου βεβαια προσεκτικα το κομματι για να δεις ποτε παιζονται οι συγχορδιες και πως. Μην περιμενεις να ακουσεις ολες τις νοτες της μελωδιας διοτι η συγχορδιες συνηθως ειναι η βαση στην οποια χτιζεται η μελωδια των φωνητικων...
If we are here not to do
What you and I wanna do
And go forever crazy with it
Why the hell are we even here?

Αποσυνδεδεμένος Zoso

  • Heartbreaker
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 362
  • Φύλο: Άντρας
  • Our shadows taller than our soul...
    • Προφίλ
    • Zeppelin
Κοιτα ο πιο γρήγορος τρόπος στο στάδιο που είσαι είναι η ταμπλατούρα. Απ την άλλη αν ξέρεις νότες καλύτερη είναι η παρτιτούρα. Αλλά να ξέρεις ότι η εξάσκηση στο μουσικό αυτι το λεγόμενο ear training είναι κατα τη γνώμη μου η καλύτερη λύση και φυσικά σε γεμίζει πιο πολύ όταν ξέρεις οτι το κομμάτι το περασες μονος σου χωρίς τη βοήθεια κάποιου άλλου. Αυτό σημαίνει και περεταίρω μουσική αντίληψη.

Τι είναι η ταμπλατούρα και τι η παρτιτούρα? ???

Η παρτιτούρα είναι η μουσική σύνθεση που αναγράφεται πάνω στο γνωστό σε όλους μας πεντάγραμμο... Με κλειδιά, οπλισμούς κλπ κλπ... Με μια παρτιτούρα παίζεις το κομμάτι σε όποιο όργανο θέλεις...

Η ταμπλατούρα για κιθάρα, είναι αυτό:
|------------------------|-----------------------|
|------------------------|-----------------------|
|---2--4--5----5-4-2~-|------2--4--5----5-2~--|
|------------------------|-----------------------|
|------------------------|-----------------------|
|------------------------|-----------------------|
Είναι πιο απλή από την παρτιτούρα... Για παράδειγμα εδώ παίζεις το 2ο, το 4ο και το 5ο τάστο της τρίτης χορδής... Στην παρτιτούρα αυτό θα απεικονιζόταν σαν λα, σι, ντο (2ο διάστημα, τρίτη γραμμή, τρίτο διάστημα στο πεντάγραμμο...)

Σημ: Η κλασσική κιθάρα διδάσκεται συνήθως στην παρτιτούρα και η ηλεκτρική στην ταμπλατούρα...

Ελπίζω να με καταλαβαίνεις...
''...Πριν αρχίσουν όλα
Είχαν κιόλας αρχίσει
Πριν φτάσω ήμουν ήδη εκεί
Τα ίχνη μου και ο δρόμος προϋπήρχαν
Τ’ ακολούθησα
Βρήκα ένα σπίτι στις φλόγες
Μπήκα μέσα και του 'βαλα φωτιά...''

Αποσυνδεδεμένος ikatsoun

  • Ο Βάσκος
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 460
  • Φύλο: Άντρας
  • Κόψτε το ρημάδι επιτέλους
    • Προφίλ
    • ATHLETIC CLUB de BILBAO
Με τον καιρό φίλε θα το αποκτήσεις αυτό. Κανένας δεν τα έβγαλε με τη μία, απλά άλλος εξασκεί το αυτί του πιο γρήγορα και άλλος πιο αργά. Αυτό δεν σημαίνει ότι και ένας που εξασκείται το αυτί του πιο δύσκολα, δεν θα τα καταφέρει. Απλά θα χρειαστεί να δουλέψει περισσότερο. Δοκίμασε στην αρχή να βάζεις το τραγούδι να παίζει και να βρεις τον τόνο. Είναι σημαντικό. Μετά δοκίμασε σιγά-σιγά να βρίσκεις τις συγχορδίες. Στην αρχή θα κάνεις λάθη (λογικό είναι) απλά προσπάθησε να μην εκνευριστείς! Στη συνέχεια και με τον καιρό θα τα βγάζεις μονοκόμματα. Και μην σου φαίνεται εξαιρετικά δύσκολο. Κι εγώ πριν τα καταφέρω, αλλά και όλοι πιστεύω, έβλεπαν μπροστά τους αυτό το πρόβλημα σαν "βουνο". Μην περιμένεις να γίνει στην πρώτη μέρα και απογοητευτείς. Μπορεί να σου πάρει μήνες. Μετά θα δεις ότι δεν ήταν και κάτι αδύνατο να το καταφέρεις. Ούτε θα καταλάβεις για πότε θα παίζεις ένα τραγούδι χωρίς ίσως να το έχεις ακούσει και ποτέ. Τι μουσική σε ενδιαφέρει (έχει σημασία!). Προσπάθησε να δεις, ανάλογα με το είδος που θα παίξεις υπάρχουν χαρακτηριστικά γυρίσματα.
Δούλεψε για να φας και κλέψε για να έχεις

Δεν είμαι Πόκεμον
Κυκλοφορώ επίσης με τα ψευδώνυμα :
ικα ικα, τσουν τσουν, πικατσουν, πόκεμον, πίκλατσουν (για Κύπριους)

Αποσυνδεδεμένος Candlemass

  • Τα ξέρω ΟΛΑ
  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 459
  • Φύλο: Άντρας
  • Έχουμε κάνει πλούσιο τον Γκαρούτσο...
    • Προφίλ
    • Kapsoura Club
Εχω ακουσει οτι αυτο το κατεφερνεις με τον καιρο....
Υπαρχει κατι πιο γρηγορο?????????    ;)

λοιπόν, για κάτι πιο γρήγορο για όσους δεν έχουν εξασκήσει ακόμα το αυτί τους, υπάρχει λύση (λέγε με πρόγραμμα)... Λέγεται AP Guitar Tuner (Audio Phonics) και εκτός από τη συνηθισμένη λειτουργία στη βοήθεια του κουρδίσματος των χορδών της κιθάρας, μπορεί να ανιχνεύσει τις συγχορδίες οποιουδήποτε τραγουδιού παίζεται από τον Η/Υ σε real time (πρέπει όμως να έχετε ενεργοποιήσει την wave recording ρύθμιση της κάρτας ήχου σας...) Το πρόγραμμα λειτουργεί ανιχνεύοντας τη συχνότητα της εκάστοτε συγχορδίας και την εμφανίζει στην οθόνη με τό όνομά της. Βέβαια, δεν είναι και αλάνθαστο, ενώ όσο πιο πολύπλοκο είναι το τραγούδι (π.χ. όσο πιο πολλές συγχορδίες ακούγονται ταυτόχρονα), τόσο δυσκολότερο είναι να διακρίνει και να απομονώσει τις διαφορετικές συγχορδίες. Όμως βοηθάει πάρα πολύ τους αρχάριους...

Αποσυνδεδεμένος paulchro

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 121
  • Φύλο: Άντρας
  • Guns n' Roses...
    • Προφίλ
meta apo polu kairo.... alla pou to vriskoume ayto to programma?? (AP Guitar Tuner )
She's got a smile
that itseems to me...
reminds me of childhood
memories.. where
everything was as fresh
as the bright blue sky...

Αποσυνδεδεμένος jazz man

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 2
  • Λατρεύω το Το Στέκι των Κιθαρωδών!
    • Προφίλ
me tin pira.kai sigoura me to na akous mousiki sinexos veltionese

Αποσυνδεδεμένος jimmys

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Λατρεύω το Το Στέκι των Κιθαρωδών!
    • Προφίλ
site?
« Απάντηση #13 στις: 30/11/04, 02:15 »
yparxei kanena site to opoio na exei stixous kai sygxwrdies apo jena tragoudia

Αποσυνδεδεμένος panokitharas

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 5
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
μπορω να κατεβασω το προγραμμα για τα ακορντα απο το ιντερνετ? στειλε αμα μπορεις την ιστοσελιδα στο panoskliro@in.gr
panokitharas

Αποσυνδεδεμένος Argykid

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 10
  • Φύλο: Γυναίκα
    • Προφίλ
Απ: site?
« Απάντηση #15 στις: 23/02/07, 20:07 »
yparxei kanena site to opoio na exei stixous kai sygxwrdies apo jena tragoudia
Φυσικά και υπάρχει:  www.e-chords.com

Αποσυνδεδεμένος elsar

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 36
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
    • Κιθάρες
Αν υποθέσουμε πως η τονικότητα ενός τραγουδιού είναι σε Ντο τότε τα εναρμονισμένα ακόρντα είναι το Ρε-μιν., Μι, Φα, Σολ και Λα-μιν. Αν είναι σε άλλη τονικότητα πρέπει να μεταφέρεις τις αντιστοιχίες (λίγη θεωρία χρειάζεται, αλλά μη φανταστείς). Αναμιγνύοντας αυτά τα απλά ακόρντα οι Μπητλς γράψαν εκατοντάδες τραγούδια.

 ;) 

Αποσυνδεδεμένος Manolis123

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 14
    • Προφίλ
Για να μπορέσει κάποιος να βρει τα "accorda" σε ένα τραγούδι απαραίτητα πρέπει να κατανοήσει τι σημαίνει αυτό. Περιγράφοντας με απλά λόγια αυτή τη διαδικασία μπορεί να πει κάποιος ότι με μία κιθάρα συνοδεύουμε (ακολουθούμε με νότες - ήχους που παίζουμε στο όργανο) τη μελωδία που τραγουδά η φωνή μας ή η φωνή κάποιου άλλου. Ας δούμε λίγο πώς μπορεί να γίνει αυτό. Πρώτα απ' όλα μαθαίνουμε το τραγούδι ΧΩΡΙΣ ΟΡΓΑΝΟ μόνο με τη φωνή μας απολύτως τονικά σωστά. Δηλαδή κάθε ήχο που παράγει ο τραγουδιστής στην κασέτα - CD που ακούμε προσπαθούμε να τον πούμε με τη φωνή μας μαθαίνοντας έτσι και τους στοίχους του τραγουδιού. Αφού τελειώσει αυτή η διαδικασία τότε ψάχνοντας στο όργανο βρίσκουμε τις νότες που λέμε με το στόμα μας συγκρίνοντας (Νότα που παράγει η φωνή μας - με νότα που παράγει το όργανο) να είναι ακριβώς ίδιες. Έτσι με αυτό τον τρόπο κάποια στιγμή θα ακούσουμε την μελωδία που έχουμε μάθει να τραγουδάμε από την Κιθάρα. Οι νότες που λέμε με το στόμα όσο και οι νότες που παίζει η κιθάρα, θα μπορούσαν να παρομοιαστούν με τους κρίκους μίας αλυσίδας. Για να είμαστε πιο ακριβείς με μία αλυσίδα όπου έχει κρίκους διαφορετικών μεγεθών. Οι μεγάλοι κρίκοι ακούγονται περισσότερο από τους μικρότερους. Αν μπορούσαμε τώρα αυτή την αλυσίδα να την απλώσουμε κάτω θα βλέπαμε ότι το πρώτο μέρος της αλυσίδας έχει ακριβώς το ίδιο σχήμα με το διπλανό του ενώ όλη μαζί η αλυσίδα είναι σα να έχουν ενωθεί μικρότερα ίδια κομμάτια. Αυτό γίνεται γιατί το πρώτο μέρος της μελωδίας μας περιλαμβάνει νότες οι οποίες ακούγονται τόση ώρα όση χρειάζεται ώστε να μας δώσουν την αίσθηση του ρυθμού του τραγουδιού. Το σύνολο αυτό από νότες που μας δίνει την αίσθηση του ρυθμού σε ένα τραγούδι το ονομάζουμε στη μουσική "Μέτρο" και περιλαμβάνει τόσες νότες σε χρονική διάρκεια και με τέτοια σχέση ώστε κάθε στιγμή που το ακούμε να νιώθουμε το ρυθμό του τραγουδιού. (Πχ ζεϊμπέκικο, καλαματιανό, ρυθμό μπαλάντας  συνήθως 4/4 κ.α) . Προσοχή. Άλλο μελωδία και άλλο Ρυθμός. Μπορείτε φαντάζομαι εύκολα να καταλάβετε ότι μπορούμε να έχουμε 4 κρίκους αλυσίδας οι οποίοι να έχουν οποιοδήποτε σχήμα και μέγεθος θέλουμε και το οποίο σχήμα να επαναλαμβάνεται φτιάχνοντας επίσης όσα μέτρα αλυσίδας θέλουμε...Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στη Μουσική. Νότες διαφορετικής οξύτητας (Ντο, φα , λα, κα) συνδυάζονται σε ένα μέτρο προκειμένου να δώσουν με την οξύτητά τους τη μελωδία του τραγουδιού ενώ με τη χρονική διάρκειά τους το ρυθμό του τραγουδιού.
Καταλαβαίνω πού καλά ότι ίσως κάποιους να μη τους ενδιαφέρει να εμβαθύνουν και τόσο στη δομή της Μουσικής και ίσως ακούγονται βαρετά αυτά που γράφω όμως πρέπει να γίνει κατανοητό σε όλους ότι η Μουσική από την απλούστατη Μελωδία ενός παιδικού τραγουδιού μέχρι τη σύνθετη δομή μιας Φούγκας Bach αποτελεί γλώσσα συναισθημάτων με συγκεκριμένο κώδικα γραφής η οποία θα πρέπει όλοι να προσεγγίζεται με κάποιο σεβασμό ως προς αυτούς αν μη τη άλλο που τη δημιούργησαν. Επιστρέφοντας στο θέμα μας έχουμε πει λοιπόν ότι πρέπει πρώτα απ' όλα  να μάθουμε καλά να τραγουδάμε με τη φωνή μας το Τραγούδι που μας ενδιαφέρει και στη συνέχεια να παίξουμε αυτό στην Κιθάρα ψάχνοντάς το. Όταν τελειώσει η πιο πάνω διαδικασία ερχόμαστε γνωρίζοντας ότι τα τραγούδια έχουν πάντα ένα συγκεκριμένο ρυθμό να ψάξουμε να βρούμε ποίος είναι αυτός. Μία απλή μέθοδος είναι την ώρα που τραγουδάμε να κτυπάμε το ένα πόδι μας κάθε φορά που ακούμε μία νότα πιο τονισμένη όπως λέμε σε σχέση με τις υπόλοιπες. Αυτή συνήθως μας δείχνει το τονισμένο μέρος του μέτρο ή το ισχυρό όπως λέμε στη μουσική . Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο Ρυθμός Vals. Αυτός ο ρυθμός έχει τονισμένη την πρώτη νότα ακολουθούν άλλες δύο και πάλι τονισμένη και είναι ο γνωστός ρυθμός των Τριών Τετάρτων ή Έξι Ογδόων σε κάποιους. Ένας άλλος γνωστός Ρυθμός είναι να έχει τονισμένη την πρώτη ακολουθεί λιγότερο τονισμένη και πάλι τονισμένη και είναι βέβαια ο γνωστός ρυθμός των δύο τετάρτων όπου ακούγοντάς τον νιώθουμε το γνωστό χασάπικο στη Λαϊκή μουσική που όταν γίνεται πιο γρήγορα η εναλλαγή τονισμένη ατόνιστη δίνει την αίσθηση του γνωστού χασαποσέρβικου στα λαϊκά τραγούδια ή εμβατήριου σε άλλες περιπτώσεις.
Άρα λοιπόν πρέπει να εντοπίσουμε το ρυθμό στο τραγούδι που θέλουμε να πούμε. Στις μπαλάντες συνήθων είναι τεσσάρων τετάρτων όπου έχουμε το σχήμα Τονισμένο - Ατόνιστο - λιγότερο Τονισμένο - Ατόνιστο και στην Κιθάρα αυτό γίνεται με τεχνική ARPEZ. (p-i-m-i-a-i-m-i) (Ανίχειρα - Δείκτη - μέσο - Δείκτη - παράμεσο - .....-......-......) ( Αντίχειας Μπάσσο - 3η - 2η -3η -1η - 2η - 1η ) σε χαρδές και αριστερό το εκάστοτε ακόρντο. Τα Τέσσερα τέταρτα αναλύοντα σε 8/8 δηλαδή δύο νότες σε κάθε χτύπο με ισχυρό το πρώτο. (η συνέχεια στο επόμενο..)

Αποσυνδεδεμένος Manolis123

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 14
    • Προφίλ
Τώρα λοιπόν και αφού έχουμε κάνει όλα τα παραπάνω θα ξεκινήσουμε να δούμε πώς βρίσκουμε τα accorda. Accorda σημαίνει συνοδεία και ουσιαστικά είναι παράλληλες αλυσίδες σαν την αλυσίδα που έχει η κύρια μελωδία οι οποίες δημιουργούνται με συγκεκριμένους κανόνες τους οποίους μελετά η Αρμονία της Μουσικής. Σ' ένα Ωδείο η ύλη της είναι Τρία Χρόνια και προϋποθέτει γνώση της Θεωρίας της Μουσικής άρα λοιπόν δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Τώρα θα μου πει κάποιος ένας φίλος μου δε ξέρει τίποτα απ' όλ ' αυτά και Βρίσκει τα accorda σε όποιο τραγούδι κι αν ακούσει. Αυτό μπορεί να συμβεί με τον ίδιο τρόπο που βρίσκει κάποιος μόνο τη μελωδία. Δηλαδή απλά ψάχνοντας και έχοντας και λίγες γνώσεις θεωρίας. Όμως κανείς από αυτούς που δουλεύουν έτσι δε ξέρουν ν' απαντήσουν αν τους ρωτήσει κάποιος γιατί βάζεις εδώ Ρε μινόρε και δε βάζεις Φα ματζόρε?Η Απάντηση που έχουν είναι γιατί αυτό παίζει ο Κιθαρίστας στο δίσκο. Ένας όμως με γνώσεις Αρμονίας τουλάχιστον τις Βασικές συγχορδίες σε ένα Τραγούδι ακόμα κι αν δεν  μπορεί να ακούσει καλά τι παίζει στο δίσκο είτε γιατί το άκουσε μόνο μία φορά κάπου και δε θυμάται είτε γιατί όντως δε μπορεί να ξεχωρίσει τα ακόρντα ακουστικά μπορεί όμως να τοποθετήσει σωστά τις συγχορδίες έτσι ώστε το άκουσμα να είναι αισθητικά αποδεκτό.
Παρ' όλ' αυτά για κάποιον εντελώς ερασιτέχνη και αρχάριο υπάρχει ένας τρόπος που για μένα είναι ο πλέον κατάλληλος. Πριν ξεκινήσει κάποιος να βρίσκει ακόρντα σε τραγούδια καλό είναι να μάθει τα βασικά πιθανά ακόρντα που μπορούν να παιχτούν σε μία κιθάρα. Αυτό μπορεί να γίνει παπαγαλία χωρίς βαθιές γνώσεις των συνδέσεών τους .Υπάρχουν βιβλιαράκια στο εμπόριο τα οποία έχουν μέσα πολλά ακόρντα τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις τα έχουν χωρισμένα και σε ομάδες τριάδων. Ο λόγος που γίνεται αυτό είναι γιατί όλες οι μελωδίες (τραγούδια) είναι συνθέσεις από μεμονωμένες νότες που έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό να ακολουθούν τη σχέση κάποιας κλίμακας. (Κλίμακα ονομάζουμε την απόλυτη σειρά επτά νοτών. Η βασική κλίμακα είναι το γνωστό Ντο,Ρε,Μι,Φα,Σολ,Λα,Σι,Ντο) Αυτό που διαφοροποιεί και κάνει να ξεχωρίζει τη μία κλίμακα από την άλλη είναι οι σχέση - ηχητική απόσταση- που έχουν οι νότες. Για παράδειγμα στην πιο πάνω έχουμε Τονο - Τονο- ημιτόνιο - Τονο - Τονο - ημιτόνιο)Αυτή είναι η δομή ,μας δίνει την αίσθηση του Μείζονα ή Ματζόρε τρόπου όπως λέμε στη μουσική. Ενώ αν παίξουμε μία κλίμακα ξεκινώντας από τη νότα Λα(λα,σι,ντο,ρε,μι,φα,σολ#,λα) θα δούμε ότι έχουμε τη δομή Τόνο - ημιτόνιο - Τονο - Τονο - ημιτόνιο -Τρημιτονιο - ημιτόνιο) Το σολ# παίζεται δίεση γιατί όλες οι κλίμακες απαραίτητα πρέπει να τελειώνουν σε ημιτόνιο. Η πιο πάνω δομή αποτελεί τη δομή του Ελασσόνα ή μινόρε τρόπου. Με χαρακτηριστικό στο άκουσμα το τρημιτόνιο.
Όλες τώρα οι κλίμακες έχουν κάποιες νότες οι οποίες είναι κύριες νότες αυτής. Αυτές είναι η πρώτη η οποία ονομάζεται και Θεμέλιος, η Τέταρτη και η Πέμπτη. Δημιουργώντας Συγχορδίες με αυτές τις νότες μίας κλίμακας έχουμε τις Κύριες Συγχορδίες ή Ακόρντα της κλίμακας οι οποίες σίγουρα αν η μελωδία που θέλουμε να συνοδεύσουμε έχει δομικό λίθο την κλίμακα αυτή οι συγχορδίες θα ταιριάζουν οπωσδήποτε. Όμως ας δούμε πώς χτίζουμε μία συγχορδία. Αν θέλουμε να φτιάξουμε μία συγχορδία με βάση όπως λέμε μία νότα, δεν έχουμε παρά από τη νότα αυτή να ανέβουμε διάστημα Τρίτης προς τα πάνω . Δηλαδή να μετρήσουμε τρεις Νότες προς τα πάνω και θα βρούμε τη δεύτερη νότα της συγχορδίας. Αν θέλουμε να βρούμε και την τρίτη νότα τότε ανεβαίνουμε διάστημα τρίτης από την προηγούμενη. Για παράδειγμα με βάση το Ντο η επόμενη (δεύτερη ) νότα της συγχορδίας μας είναι το Μι ενώ η επόμενη Τρίτη νότα μας  ή κανονικά πέμπτη όπως ονομάζεται είναι η νότα Σολ. (ονομάζεται πέμπτη γιατί απέχει διάστημα πέμπτης από τη βάση - θεμέλιο )
Έτσι λοιπόν έχουμε τη συγχορδία Ντο-Μι-Σολ. Από τη σχέση που έχει η Βάση - Θεμέλιος με τη δεύτερη Νότα εξαρτάται αν η συγχορδία μας είναι Ματζόρε ή Μινόρε. Δηλαδή Αν στην πιο πάνω συγχορδία αντί για Μι παίξουμε Μι ύφεση τότε η Συγχορδία μας από Ντο Ματζόρε ή Ντο+ θα γίνει Ντο μινόρε ή Ντο-. Με την ίδια λογική δημιουργούμε συγχορδίες στην κλίμακα Ντο τόσο με βάση το Φα όσο με βάση Το Σολ. ή ακόμα και με όλες τις νότες της κλίμακας τις οποίες συγχορδίες μπορούμε μετά να εφαρμόσουμε στην μελωδία μας - το τραγούδι μας δηλαδή - παίζοντάς τα στο ρυθμό που Ίδη είπα παραπάνω. Πειραματιστείτε με όσο το δυνατό πιο απλές μελωδίες και θα δείτε ότι δεν είναι και τόσο δύσκολα τα πράγματα. Απλά χρειάζεται πολύ όρεξη...


Αποσυνδεδεμένος .:°:. Apollon .:°:.

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 190
  • Φύλο: Άντρας
  • St.Gus ♪
    • Προφίλ
Ανοιξε το ραδιο οπου ναναι και βρες και γραψε οτι ακους... Μετραει... Με το οργανο ανα χειρας παντα... 8)

Αποσυνδεδεμένος γατόφιλος

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 35
  • Φύλο: Άντρας
  • Με γάτα και κιθάρα, ποτέ δεν είμαι μοναχός
    • Προφίλ
Έχει γίνει αναφορά σε προγράμματα υπολογιστή, τα οποία βρίσκουν αυτόματα τις συγχορδίες ή ακόρντα. Δεν έχω δοκιμάσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα που αναφέρθηκε, δοκίμασα όμως άλλα 2, και αναφέρω ότι με απογοήτευσαν πλήρως, σε σημείο που τα απεγκατέστησα. Μην αγοράσετε κανένα τέτοιο πρόγραμμα αν δεν το δοκιμάσετε πρώτα δωρεάν.

Κατά τη γνώμη μου, η πείρα και το μουσικό αυτί είναι αναντικατάστατα. Φυσικά πρέπει να κατέχουμε πλήρως τη μελωδία του τραγουδιού.

Σημαντικό βοήθημα είναι η επιλογή να γίνεται από τις επικρατέστερες συγχορδίες κάθε κλίμακας, όπως έχουν αναφερθεί. Δηλαδή, για κλίμακα ΝΤΟ+ ισχύουν:
ΝΤΟ+, ΡΕ-, ΜΙ-, ΦΑ+, ΣΟΛ+, ΛΑ-

Το πόσο δύσκολη θα αποδειχθεί η εξεύρεση των συγχορδιών εξαρτάται από το τραγούδι. Μερικά απλά τραγούδια με αποκλειστικά ματζόρε ακόρντα, όπως παιδικά τραγούδια, μπορεί να τα βγάλει ο καθένας, οπότε αποτελούν μια καλή αρχή για εξάσκηση.

Αξίζει ακόμα να λεχθεί ότι, σε κάποιο βαθμό, η επιλογή μιας συγχορδίας μπορεί να είναι και θέμα γνώμης ή προσωπικής προτίμησης, π.χ. αν θα είναι ματζόρε ή μινόρε, ανάλογα με το χαρακτήρα που θέλουμε να δώσουμε στο τραγούδι. Ακόμα και ειδικοί μπορούν να διαφωνούν εδώ.

Τελειώνοντας προσθέτω ότι, κατά τη γνώμη μου αλλά και συγκρίνοντας με άλλες πηγές, οι συγχορδίες που δίνονται στη συλλογή τραγουδιών του kithara, είναι μεν κατά κανόνα πολύ καλές, κατ’ εξαίρεση όμως, έστω σπάνια, δυνατό να μην είναι και οι καλύτερες. Αυτό αποδεικνύει ότι η εξεύρεση των συγχορδιών δεν είναι πάντα εύκολη υπόθεση.
Πληροφορία δεν είναι γνώση. Γνώση δεν είναι σοφία. Σοφία δεν είναι αλήθεια. Αλήθεια δεν είναι ομορφιά. Ομορφιά δεν είναι αγάπη. Αγάπη δεν είναι μουσική. Η μουσική είναι η καλύτερη. (Frank Zappa)

Αποσυνδεδεμένος MACMISIAS

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1907
  • Φύλο: Άντρας
  • ΣΚΑΤΑ...
    • Προφίλ
    • www.myspace.com/meresmakis
Για να βγάλεις τις συγχορδίες ενός τραγουδιού ΜΟΝΟΣ ΣΟΥ θέλει εξάσκηση,εξάσκηση,εξάσκηση.Με τον καιρό και με την πείρα θα σε βοηθάει και το εξής .Κάθε είδος τραγουδιού ,συνήθως έχει κάποιους συγκεκριμένους "δρόμους" ,κάποια συγκεκριμένα ακκόρντα που χρησιμοποιούντε συνήθως. Για παράδειγμα ένα απλό ελληνικό λαικό τραγούδι από Λα μιν. , συνήθως έχει και Μι ματζ.,Μι ματζ.7, Ρε μιν. Αυτό εξηγείτε αρμονικά ,αλλά  είναι μια άλλη ιστορία... Αντίστοιχα ,από τον τόνο που ξεκινάς έχεις και τις αντίστοιχες συγχορδίες .Δηλαδή από Σι μιν. έχεις και Φα#ματζ.,Φα#ματζ7, Μι μιν. , από Ντο μιν. έχεις και Σολ ματζ.,Σολ ματζ7 κ.ο.κ . Ξεκίνα με τα απλά (Φραγκοσυριανή κλπ.) Καλή επιτυχία !!!
"Θέλω ν' αλλάξω το κόσμο Μάνα- Παιδί μου δεν υπάρχει τόσο μεγάλη πάνα..."
www.myspace.com/meresmakis
www.myspace.com/meresmeres
http://mikriellinikiistoria.blogspot.com/

Αποσυνδεδεμένος osios1

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 1
  • Μπουζούκη
    • Προφίλ
gia  na vgalis  akornta  apo  ena  komati  pou  akous   xriazete  na  exeis  katharo avti....diladi  na  ksexorizis  tis  notes   k  na  tis  vriskis  pano  sto  organo...kane  gia  paradigma  mia  askisi..diladi  vres  mia  apli  melodia  k  prospathise...k  meta  rotise  enan  empiro  an  ien  sosta  afta  pou  pezis...