1
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός / Gibson Les Paul Studio Faded Bigsby
« στις: 22/08/16, 22:23 »
Καλησπέρα στο όμορφο forum,
Αφορμή για το post αυτό αποτελεί το νέο μου - σχετικά - απόκτημα, μία Gibson Les Paul Studio Faded. Δεν μπορώ να γράψω πολλά για τα stock μοντέλα, καθώς την συγκεκριμένη την πήρα από έναν καλό φίλο. Η κιθάρα είχε υποστεί ήδη fret levelling, είχαν αλλαχτεί τα ηλεκτρικά, ενώ ο bridge μαγνήτης είχε αλλαχτεί με SD custom custom. Neck παραμένει ο Burstbucker pro (δένουν πολύ όμορφα μαζί). Επίσης, ο bridge σπλιτάρεται.
Αρχικά στην κιθάρα αλλάχτηκαν τα απαράδεκτα - για μένα - speedknobs, κυρίως λόγω εμφάνισης, με τα top hat knobs. Λειτουργικά, άξιζε ακόμα περισσότερο η αλλαγή, αν και το αντιλήφθηκα στο παίξιμο. Το τελευταίο 6μηνο παίζω αποκλειστικά στο gain κανάλι του ενισχυτή, οπότε χρησιμοποιώ volume and tone controls διαρκώς. Τα top hat knobs βολεύουν για τη δουλειά αυτή μιας και το μικρό δάκτυλο αγκαλιάζει τα knobs, κάτι που δεν συνέβαινε με τα προηγούμενα.
Ένα μειονέκτημα που έχει η κιθάρα αυτή είναι το chambered σώμα της. Η κιθάρα λοιπόν είναι ουσιαστικά headstock heavy, οπότε σε όρθιο παίξιμο με strap, το μπράτσο γέρνει προς τα κάτω. Επιτακτική ανάγκη ήταν η προσθήκη ελάχιστου βάρους στο σώμα. Σε συνδυασμό με την αγάπη μου για το τρέμολο, αποφάσισα να βάλω Bigsby. Μαζί, αγόρασα και το vibramate ώστε να μην γίνουν τρύπες στην κιθάρα και να μπορεί να επανέλθει στην αρχική της μορφή, πράγμα απίθανο για μένα πλέον. Η εγκατάσταση διήρκησε λιγότερο από 10 λεπτά. Το αποτέλεσμα φαίνεται στη photo...
Για όσους δεν έχουν παίξει με Bigsby, να τονίσω πως είναι διαφορετικό από το κλασσικό strat tremolo. Όσο για το κούρδισμα, δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα. Ομοίως με το σετάρισμα μιας strat με floating tremolo, αρκεί να είναι κομμένα σωστά το nut και οι χορδές να έχουν περαστεί σωστά. Υπάρχει αρκετός προβληματισμός στο internet σχετικά με το bigsby - out of tune, αλλαγή χορδών μία τη φορά, κλπ - τα οποία περισσότερο έχουν να κάνουν με την αμάθεια του κόσμου παρά με την πραγματικότητα.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται, μπορώ να γίνω πιο αναλυτικός. Η κιθάρα πλέον 'μιλάει'. Είμαι κάτι περισσότερο από χαρούμενος. Θα δούμε πως θ'ανταποκριθεί στα πρώτα της live το χειμώνα.
Αυτά
Αφορμή για το post αυτό αποτελεί το νέο μου - σχετικά - απόκτημα, μία Gibson Les Paul Studio Faded. Δεν μπορώ να γράψω πολλά για τα stock μοντέλα, καθώς την συγκεκριμένη την πήρα από έναν καλό φίλο. Η κιθάρα είχε υποστεί ήδη fret levelling, είχαν αλλαχτεί τα ηλεκτρικά, ενώ ο bridge μαγνήτης είχε αλλαχτεί με SD custom custom. Neck παραμένει ο Burstbucker pro (δένουν πολύ όμορφα μαζί). Επίσης, ο bridge σπλιτάρεται.
Αρχικά στην κιθάρα αλλάχτηκαν τα απαράδεκτα - για μένα - speedknobs, κυρίως λόγω εμφάνισης, με τα top hat knobs. Λειτουργικά, άξιζε ακόμα περισσότερο η αλλαγή, αν και το αντιλήφθηκα στο παίξιμο. Το τελευταίο 6μηνο παίζω αποκλειστικά στο gain κανάλι του ενισχυτή, οπότε χρησιμοποιώ volume and tone controls διαρκώς. Τα top hat knobs βολεύουν για τη δουλειά αυτή μιας και το μικρό δάκτυλο αγκαλιάζει τα knobs, κάτι που δεν συνέβαινε με τα προηγούμενα.
Ένα μειονέκτημα που έχει η κιθάρα αυτή είναι το chambered σώμα της. Η κιθάρα λοιπόν είναι ουσιαστικά headstock heavy, οπότε σε όρθιο παίξιμο με strap, το μπράτσο γέρνει προς τα κάτω. Επιτακτική ανάγκη ήταν η προσθήκη ελάχιστου βάρους στο σώμα. Σε συνδυασμό με την αγάπη μου για το τρέμολο, αποφάσισα να βάλω Bigsby. Μαζί, αγόρασα και το vibramate ώστε να μην γίνουν τρύπες στην κιθάρα και να μπορεί να επανέλθει στην αρχική της μορφή, πράγμα απίθανο για μένα πλέον. Η εγκατάσταση διήρκησε λιγότερο από 10 λεπτά. Το αποτέλεσμα φαίνεται στη photo...
Για όσους δεν έχουν παίξει με Bigsby, να τονίσω πως είναι διαφορετικό από το κλασσικό strat tremolo. Όσο για το κούρδισμα, δεν υπάρχει κανένα απολύτως θέμα. Ομοίως με το σετάρισμα μιας strat με floating tremolo, αρκεί να είναι κομμένα σωστά το nut και οι χορδές να έχουν περαστεί σωστά. Υπάρχει αρκετός προβληματισμός στο internet σχετικά με το bigsby - out of tune, αλλαγή χορδών μία τη φορά, κλπ - τα οποία περισσότερο έχουν να κάνουν με την αμάθεια του κόσμου παρά με την πραγματικότητα.
Αν κάποιος ενδιαφέρεται, μπορώ να γίνω πιο αναλυτικός. Η κιθάρα πλέον 'μιλάει'. Είμαι κάτι περισσότερο από χαρούμενος. Θα δούμε πως θ'ανταποκριθεί στα πρώτα της live το χειμώνα.
Αυτά
