Μουσικά όργανα και εξοπλισμός > Τα καλύτερα...

Sustain (Διάρκεια ήχου) σε ηλεκτρικές

(1/9) > >>

Lord-George:
Θέλω να ρωτήσω τι είναι αυτό που κάνει τη κιθάρα να έχει περισσότερη διάρκεια ήχου στο παραμορφωμένο κανάλι.
Μιλάμε για humbuckers και στη περίπτωσή μου έναν Μarshall G30RCD.
H κιθάρα μου είναι μια ESP EX-100 με μαγνήτες Εmg-60 και Emg-81. Eίναι φτιαγμένη από basswood στο σώμα, ταστιέρα rosewood,maple μπράτσο κτλ. Κάνει 200.000 ενδεικτικά.
Έχω το παράπονο ότι δέ κρατάει πολύ ο ήχος στο παραμορφωμένο κανάλι με full το gain, το πολύ 3-4 δευτερόλεπτα(ατόφιος). Άκουσα και τη Les PAul του Gary Moore που κρατιέτε έως και 1 λεπτό, αλλά θα μου πείτε Les Paul είναι αυτή, 1 εκατομμύριο κάνει, τί ψάχνεις?
Τελοςσπάντων, μήπως φταίει το basswood? Το mahogany είναι καλύτερο? Ποιά κιθάρα θεωρείτε καλή ώς προς sustain?

Kαι κάτι άλλο.
Γιατί βρωμίζει τόσο πολύ ο ήχος της Stratocaster κάνει τόσο θόρυβο? Έτσι είναι οι μονοί μαγνήτες?

Απόλλων:
Φίλε Lord, πιθανόν τώρα να νομίσεις ότι παίρνω μίζα από τη Gibson για αυτά που λέω, αλλά κατά τη γνώμη μου η Les Paul είναι η απόλυτη ηλεκτρική κιθάρα.  Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά της είναι το απίστευτο sustain.  Aκόμα και το feedback που κάνει έχει πολύ "μουσικό" χαρακτήρα...

Όσο για την Les Paul του Gary Moore, όπως σου είχα πεί και σε άλλο post, είναι μια αυθεντική Les Paul του 1959, απ' αυτές που είχε βγάλει η Gibson την περίοδο 1957-1960, πρίν διακόψει προσωρινά την παραγωγή τους.  Στο διάστημα αυτό βγήκαν μόνο 1700 κιθάρες, οι οποίες μετά το τέλος της δεκαετίας του '60, όταν έγινε αντιληπτή η αξία τους, έγιναν αρχικά περιζήτητες, μετά ανάρπαστες και τέλος πανάκριβα συλλεκτικά είδη.  Γι αυτό και η Gibson άρχισε και πάλι την παραγωγή τους το 1968.  

Εκείνες λοιπόν οι αυθεντικές κιθάρες ήταν φτιαγμένες από Βραζιλιάνικο μαόνι (mahogany) και Ινδικό τριανταφυλλόξυλο (rosewood), ακριβώς γιατί αυτά τα ξύλα ήταν τα καλύτερα από άποψη τονικών χαρακτηριστικών.  Το Βραζιλιάνικο μαόνι δεν έιναι πλέον διαθέσιμο, όσο για το Ινδικό τριανταφυλλόξυλο το χρησιμοποιούν τώρα μόνο κάτι Martin ή Taylor σε πολύ ακριβά μοντέλα.

Κατάλαβες τώρα γιατί σου είχα πεί ότι άν ακούσεις μία από τις ακριβές Les Paul θα έκτιμήσεις τη διαφορά;  Kατάλαβες γιατί η κιθάρα του Gary Moore έχει sustain ένα λεπτό;  Βέβαια βοηθάει άν είσαι Gary Moore...  Και όσον αφορά την τιμή αυτής της κιθάρας, θα σου πώ πληροφοριακά ότι ένας Αγγλικός μουσικός οίκος που διαθέτει μερικές αυθεντικές Les Paul του 1959, τις αξιολογεί στην λογικότατη τιμή των 40000 λιρών.  Μάλιστα φίλε μου, πάνω από 20 εκατομμύρια...

Αυτά και ελπίζω να μη σε κούρασα.

jagmaster:
nomizw georgie oti i fender exoun auto to kousouri gia kapoious,pleonektima gia mena.oi monoi magnites mpoukwnoun pio eukola.min agxwneste omws tekna mou.to tubescreamer kanei thaumata.a,kai mia pou to fere i kouventa:o tubescreamer einai eidika sxediasmenos gia kithares me monous magnites(stratocaster kai co.).se mia les paul tha tis eixe kanei ton ixo kwlo.

Lord-George:
Απόλλων καταλαβαίνω τι λες.
Χρονομέτρησα το sustain του Moore και ήταν 27 ολόκληρα δευτερόλεπτα ενώ η δικιά μου μόλις 4!
Κάτι άλλο που πρόσεξα στη δικιά μου ήταν ότι με δυσκολία ακούγονται οι τρύλλοι ή τα γρήγορα legato's. Eπίσης δεν υπάρχει ροή του ήχου αλλά μεμωνομένες νότες. Επλίζω να καταλαβαίνεις.
Και κάτι άλλο που πρόσεξα στη δικιά μου είναι ότι είναι πολύ ύσηχη καθώς δεν κάνει το παραμικρό feedback με full παραμόρφωση ό,τι και να κάνω! Ο Moore πώς κάνει το ελεγχόμενο feedback?
Μήπως φταίει στη δικιά μου ότι οι μαγνήτες είναι active και δουλεύουν με μπαταρία, και δε μπουκώνουν εύκολα?
Εσύ θα προτιμούσες fender ή gibson?
Eπίσης σε τι διαφέρει μια les paul studio των 500.000 από τη standard των 1.300.000 δρχ? Ο ήχος μήπως?
Σε ρωτάω γιατί θέλω να πάω να αγοράσω μια.

Απόλλων:
Lord, απ' ότι ξέρω η μόνη διαφορά της Standard Les Paul από την Studio, είναι το ότι η τελευταία δεν έχει binding (μου διαφεύγει η ελληνική λέξη) ανάμεσα στο σώμα και το μπράτσο της κιθάρας.  Όλα τα άλλα χαρακτηριστικά είναι ίδια.  Αυτή η διαφορά υποτίθεται ότι κάνει τη Studio πιο ευπαθή και λιγότερο κατάλληλη για τις ταλαιπωρίες των live εμφανίσεων (γι αυτό και το όνομα Studio).  Δεν νομίζω ότι η διαφορά στον ήχο είναι αντιληπτή, τουλάχιστον όχι από το δικό μου αυτί...

Μου κάνει εντύπωση πάντως το γεγονός ότι η κιθάρα σου δεν βγάζει παραπάνω από 4 δευτερόλεπτα sustain, γιατί οι ESP έχουν καλό όνομα.  Η Squire Strat που διαθέτω έχει περισσότερο sustain απ' αυτό.  Μήπως είναι θέμα ενισχυτή, ή του όλου set-up;  To υποψιάζομαι κάτι τέτοιο επειδή λες ότι η κιθάρα σου δεν έχει καθόλου feedback.  Δεν θα επιχειρήσω να σου δώσω συμβουλές, γιατί φοβάμαι ότι δεν το κατέχω καλά το θέμα και θα πέσω σε λάθη.

Όσο για τον Gary Moore, δεν ξέρω άν κάνει "ελεγχόμενο" feedback, αλλά ξέρω ότι η Les Paul βγάζει πολύ διαφορετικό και πολύ πιο "μουσικό" feedback απ' ότι οι κοινές κιθάρες.  Σχετικά με το sustain και τα άλλα κόλπα, αν αναφέρεσαι στο Parisienne Walkways, καλύτερα μην το ψάχνεις.  Ξέρω πολύ καλούς κιθαρίστες που προσπάθησαν να βγάλουν αυτά που κάνει στο συγκεκριμένο τραγούδι, χωρίς αποτέλεσμα.  Εγώ προσωπικά ίσως το ξαναεπιχειρήσω σε 20-30 χρόνια...

ΥΓ:  Ελπίζω να είναι εμφανές από όσα έχω αναφέρει στο θέμα αυτό άν προτιμώ Fender ή Gibson.  Όταν κάποτε αποκτήσω ΠΟΛΛΑ λεφτά και γίνω καλύτερος κιθαρίστας, θα χτυπήσω (αλύπητα) μια Custom '57...
http://www.gibson.com/products/gibson/LesPaul/Custom.html

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση
Mobile View