Ειδικά θέματα > Τρόποι παιξίματος, τεχνικές

"pick slanting": η ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ τεχνική για shredding

(1/1)

Fourier:
Γεια χαρά σε όλους!

Μετά από ατελείωτες ώρες εξάσκησης είχα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι απλά δεν έχω το ταλέντο να παίξω γρήγορες φράσεις (με πένα) σαν αυτές του Petrucci, Gilbert, Vai κτλπ. Ενώ το χέρι μου που παίζει στην ταστιέρα (το αριστερό στην περίπτωσή μου) είχε αποκτήσει την απαραίτητη ταχύτητα (το οποίο φαίνόταν από τα ligato licks που μπορούσα να παίξω) το χέρι που κρατούσε την πένα δεν μπορούσε να ακολουθήσει όταν γινόταν αλλαγή χορδής.

Επεστρέφοντας στην κιθάρα μετά από χρόνια απραξίας, ανακάλυψα οτι δεν είναι θέμα "ταλέντου" (μόνο) αλλά (κυρίως) τεχνικής, την οποία ο καθένας μπορεί να εκτελέσει (μετά από εξάσκηση προφανώς). Το μυστικό λέγεται "pick slanting" και, πραγματικά, είναι το κλειδί για γρήγορα licks, όχι μόνο για shredding φράσεις αλλά blues licks, κ.τ.λ.π. ΟΛΟΙ οι γνωστοί shredders κάνουν χρήση αυτής της τεχνικής, το πιο πιθανό χωρίς να το καταλαβαίνουν (και αυτό τους έκανε "ταλέντα").

Η "ανακάλυψη" της τεχνικής μάλλον χρεώνεται στον Troy Grady, ο οποίος έχει στο youtube μία σειρά από εξαιρετικά video ("breaking the code") τα οποία συνιστώ ανεπιφίλακτα. Μάλλον το καλύτερο breakdown της τεχνικής είναι το παρακάτω video από τον Ben Eller:

https://www.youtube.com/watch?v=9B4Ta6tyxr4&t=651s

Είχα δει τον όρο pick slanting να αναφέρεται στο forum, αλλά θεώρησα χρήσιμο να υπάρχει ένα dedicated thread για αυτή την τόσο σημαντική τεχνική.

Καλό shredding!  8)

Υ.Γ.: υπάρχουν και άλλα δύο "κλειδιά", τα "economy picking" και "selective picking", αλλά το "pick slanting" είναι μαλλον το πιο βασικό. Τα youtube κανάλια που ανέφερα παραπάνω έχουν πολύ καλά βίντεο και για αυτές τις τεχνικές.

BitCollector:
Σωστός! Είχα γράψει κάτι αντίστοιχο πέρσι και μου έκανε εντύπωση που πέρασε στο ντούκου.
Συμφωνώ ότι είναι η ουσία του γρήγορου και καθαρού παιξίματος, κι, απ' ό,τι καταλαβαίνω, όχι μόνο στο λεγόμενο "shredding" (μέταλ κτλ) αλλά σε όλα τα είδη, κάντρι, τσιγγάνικη κιθάρα κτλ. Θυμάμαι έναν φίλο μπουζουξή ο «καμπούριαζε» τον καρπό του για να δίνει την κατάλληλη κλίση στην πένα σχετικά με το επίπεδο των χορδών. Φυσικά ήταν ταχύτατος και πεντακάθαρος.
Έχω δει όλα τα βίντεο της σειράς. Πριν από τα βίντεο του Grady η μόνη σχετική αναφορά ήταν γενικώς και αορίστως το inside - outiside picking που υπήρχε στα βιβλία του Stetina. Αλλά μέχρι εκεί. Το slanting ήταν το επτασφράγιστο μυστικό.  ;D, μια φορά ένας - μακαρίτης πια - δάσκαλος ανέφερε κάτι για «πλάγιασμα» χωρίς λεπτομέρειες όμως.
Επίσης εντυπωσιακό ότι, σύμφωνα με τις αναλύσεις του Grady, ο Johnson και ο Malmsteen κατά κάποιο τρόπο έχουν προσαρμόσει το παίξιμο και τη φρασεολογία τους στον τρόπο που χειρίζονται την πένα. 
Κι εντυπωσιακότερο όλων ότι ο Grady είναι ζωντανό παράδειγμα του πόσο αποτελεσματική είναι η εμβάθυνση στην τεχνική. Ο τύπος πραγματικά παίζει αυτά που λέει. Ταχύτητα και καθαρότητα!

Fourier:
@BitCollector 99% δικό σου post ήταν αυτό που αναφερόμουν παραπάνω  ;D

Συμφωνώ 100% σε αυτά που γράφεις. Μπράβο στον Grady που αποκάλυψε το μυστικό (και ουσιαστικά ξεμπρόστιασε κάτι tutorial videos από Μalmsteen και άλλων που όντως το έκαναν πράξη και δεν το έλεγαν - πιθανώς δεν το καταλάβαιναν οι ίδιοι, πιθανώς δεν το αποκάλυπταν στρατηγικά).

Όντως ο Grady είναι παιχταράς και απόδειξη ότι η τεχνική δουλεύει. Αλλά αυτό το βλέπω και από το δικό μου παίξιμο. Πλέον μπορώ αβίαστα και με καθαρότητα να παίξω γρήγορα licks όπως αυτά του Petrucci, π.χ., κάτι μικρά runs που κάνει περιοδικά στο "pull me under" ή το παρατεταμένο χρωματικό lick στο τέλος του solo του "under a glass moon". Παλιότερα, όταν ήταν ώρα να τα παίξω αυτά, έπρεπε πρώτα να πάρω βαθιά ανάσα, να με λούσει κρύος ιδρώτας και τελικά να παίξω το lick άθλια  ;D.

BitCollector:
Κι εγώ βλέπω βελτίωση, αν και δεν τολμάω να πιάσω τόσο γρήγορα παιξίματα.
Δυο - τρία πράγματα που με δυσκολεύουν: η συνήθεια με κάνει να ξεχνάω να χρησιμοποιήσω την τεχνική. Δεν έχει αυτοματοποιηθεί ακόμα. Πρέπει να το σκεφτώ και τότε αυτομάτως νιώθω την πένα αλλάζει χορδή άνετα και χωρίς σκαλώματα.
Όμως τα ψιλοκαταφέρνω σε «μονοκόμματα» πράγματα, δηλ. σε licks ή ασκήσεις που απαιτούν ένα μόνο είδος κλίσης. Μου φαίνεται πιο εύκολο το downwards. Φυσικά εκεί που χρειάζεται να γίνουν εναλλαγές στο κατάλληλο σημείο τα βρίσκω σκούρα  ;D Κι άντε, αν πάμε σε 3 νότες/χορδή έχεις λίγο χρόνο να αλλάξεις την κλίση, και υπάρχει ένα pattern. Αν πάμε σε μια ματζόρε κλίμακα σε θέση, με 2 ή 3 νότες/χορδή γίνεται το μεγάλο μπέρδεμα. Που το ξεμπερδεύουν κάτι τύποι σαν τον Batio...  ;D

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση
Mobile View