Ειδικά θέματα > Τα καλύτερα...

Ηχογραφηση ενισχυτη με μικροφωνο

<< < (2/6) > >>

Arg0:
Mα και γι αυτο αναμεσα στα αλλα ο σοφος Freemind αναφερει οτι χρειαζεσαι:


--- Παράθεση από: freemind στις 14/03/06, 14:17 ---...ενα πολυ καλα μελετημενο χωρο, οπου οι αντηχησεις ειναι μηδενικες!

--- Τέλος παράθεσης ---

Επισης, δεν το αναφερει αλλα εννοειται, απαιτειται απολυτη ησυχια οταν ηχογραφεις για μπορεσεις να εχεις οσο πιο καθαρο σημα γινεται...

Η τοποθετηση του μικροφωνου ειναι τεχνη απο μονη της και για μενα αποτελει κριτηριο ενος καλου ηχολυπτη... Υπαρχουν απειροι συνδυασμοι, απο το να βαλεις απλα το μικροφωνο μπροστα στο ηχειο του ενισχυτη (στο ιδιο αξονα με το ηχειο η offset) η να προσθεσεις μικροφωνο πισω απο το ηχειο ενος open-back (ανοιχτου) ενισχυτη μεχρι το συστημα Vortex (πατεντα του Tsangarides)... Για να μην αναφερθουμε σε PZM μικροφωνα, συνδυασμους DI boxes και μικροφωνων και dry and wet signal splitting...

Ισως καποια στιγμη αν το επιτρεψει η δουλεια και ο φιλτατος Freemind δωρησει κι αυτος την εκτενη του γνωση να καθισουμε παρεα να γραψουμε ενα αρθρακι... ;)

Costantine:
Επίσης, εκτός από το σημείο και τον τρόπο τοποθέτησης του μικροφώνου, πολλοι πειραματισμοί μπορούν να γίνουν και με το χώρο/δωμάτιο/σπηλιά κτλ κτλ που βρίσκεται ο ενισχυτής. Σε έναν μακρόστενο διάδρομο ας πούμε, θα έχεις διαφορετικό αποτέλεσμα απ'οτι σε ένα μεγάλο δωμάτιο. Πολλές φορές, ο χώρος που βρίσκεται ο ενισχυτής, μπορεί να δώσει ενδιαφέρουσα χροια στον ήχο.

freemind:
Ιασωνα, οι γνωσεις σου σιγουρα ειναι παραπανω απο τις δικες μου στο συγκεκριμενο θεμα...Εκτος του οτι δεν ειμαι "σπουδαγμενος" ηχοληπτης, δεν ειμαι και κιθαριστας..και ξερω ποσο "μη μου απτου" ειστε με τον ηχο σας μερικοι μερικοι ( και μεταξυ μας..καλα κανετε....).
Treloagori, με τη λογικη σου, ο ενισχυτης δεν θα επρεπε να ειχε ηχειο, αλλα μονο τα μερη της προενισχυσης και ενα line out/headphone out! Δεν σκεφτηκες ποτε οτι ο λογος που υπαρχει το ηχειο, ειναι για να δωσει εναν εξτρα ογκο και χροια στη κιθαρα? Επισης, δεν σκεφτεσαι ποσοι κιθαριστες αναζητανε τον τελειο ηχο, οχι αλλαζοντας τα πεταλακια τους, αλλα ρυθμιζοντας/αλλαζοντας μερη των ενισχυτων?! Ολοι αυτοι εχουν χασει το νοημα?? Οχι, αντιθετως! Γνωριζουν οτι ο ηχος που θα βγαλουν μεσω του ενισχυτη, ειναι το 90% μιας ηχογραφημενης ηλ.κιθαρας!
Για παραδειγμα, στο MAKING OF THE DARK SIDE OF THE MOON, o Alan parsons ( παραγωγος και ηχοληπτης στο δισκο ), σε πολλα σημεια θα τον ακουσεις να λεει "Ε..εδω τα effects και ο ηχος της κιθαρας ειναι απο τον Gilmour"...Το σημειο οπου ο ηχοληπτης εχει δικαιωμα να πατησει ποδι, ειναι οταν ερχεται η ωρα της τοποθετησης των μικροφωνων. Εαν μαλιστα ειναι ειδικευμενος και σαν παραγωγος σε ενα ειδος μουσικης, τοτε μπορει να δωσει αλλη "εικονα" στον ηχο του κιθαριστα..Ομως αυτο το κανει ηχογραφωντας με τη κλασσικη και απαραλλαχτη μεθοδο...Κιθαρα-> Ενισχυτης-> Μικροφωνο
Σε καποιες εξαιρεσεις ( ιδιαιτερα σε πιο POP καταστασεις ), μπορουν να κανουν και την εξης πατεντα...
Η κιθαρα συνδεεται με ενα DI, το οποιο δινει σημα και στον ενισχυτη, αλλα και στη κονσολα...Ο παραγωγος εχει λοιπον να παιξει με το καναλι που παιρνει καθαρο απο τη κιθαρα, και απο το καναλι/ια που παιρνει απο το μικροφωνο/μικροφωνα..Οταν θα ερθει η ωρα της μιξης, μπορει να "πειραξει" το καθαρο καναλι, ωστε να πετυχει καποιο tempo effect ( tap, flanger, phaser, κλπ ) που δεν θα μπορουσε να πετυχει με το καναλι που εχει ηδη effects. Ολα ειναι θεμα διαθεσης, ηχου, πειραματισμου..και εξοπλισμου...
Το πιο σημαντικο..αν πας να ηχογραφησεις με καναν φουκαρα combo 15W..ε...καλα..προτιμησε να ηχογραφησεις με καρφι κατευθειαν στον υπολογιστη ;D

Johnie Darko:
Φυσικα ετσι οπως εχει προχωρησει η τεχνολογια σημερα και συνεχεια προχωραει, πλεον μπορεις να ηχογραφησεις αφοβα και με αψογα αποτελεσματα κατευθειαν απο line out αν εχεις τα καταλληλα μηχανηματα... (πχ line6)
Ενδεικτικο οτι οι Blind Guardian τον τελευταιο τους δισκο ηχογραφησανε παρα πολλα πραγματα με line6 καθως και παρα πολλοι αλλοι καλιτεχνες...
Βεβαια κι εγω ειμαι απο αυτους που πιστευω οτι ακομα και σημερα, η καλυτερη λυση ειναι συνδυασμος line out (εφοσον παιρνεις το σημα απο ενα αξιολογο μηχανημα) και μικροφωνο...
Οσο για την τοποθετηση μικροφωνων, ειναι μια τεχνη η ιδια η διαδικασια μεσα στην ηχοληψια... Ειναι κατι που μονο η πειρα μπορει να σε διδαξει...
Υπαρχουν πολλα μικροφωνα που μπορουν να χρησιμοποιηθουν, αλλα αν μιλαμε για δυνατες εντασεις (και ειδικα για παραμορφωση) τοτε σιγουρα μιλαμε για δυναμικα μικροφωνα... Πανω κατω ισχυουν ολα οσα ειπαν τα παιδια πιο πριν...
Βασικη τοποθετηση του μικροφωνου ειναι μπροστα απο το ηχειο, ελαφρως off-axis για να αποφυγεις τα υπερβολικα μεσαια και να παρεις περισσοτερο ογκο... Απο κει και περα, ολα παιζουν... Ποσα θα βαλεις (πχ σε καμπινα 4x12 μπορεις να βαλεις ενα στο κεντρο της καμπινας, εκει που δεν υπαρχει ηχειο και ενα μπροστα απο ενα ηχειο), που θα τα βαλεις (κοντα στο πατωμα θα παιρνεις πιο πολλες αντανακλασεις απο το πατωμα, που και παλι εξαρταται απο τι υλικο ειναι το πατωμα και αν εσυ θες αυτες τις αντανακλασεις η οχι) και με ποιο τροπο...
O πιο συνηθες τροπος παντως ειναι 1 μικροφωνο μπροστα απο το ηχειο ελαφρως off-axis, ισως αλλο ενα πισω απο το ηχειο εφοσον το ηχειο ειναι ανοικτο (ειτε ειναι καμπινα ειτε combo) και το πολυ πολυ, αλλα ενα μεσα στον χωρο σε αρκετη αποσταση για να παρεις τον "χωρο" του δωματιου ηχογραφησης... Αυτο ομως δεν ειναι και τοσο απαραιτητο, καθως μπορεις μετα στην μιξη να προσθεσεις οτι ambient θες εσυ με καταλληλα μηχανηματα reverb κτλ...
Παντως για καλα αποτελεσματα στο σπιτι, η πιο ευκολη και πολυ καλη λυση ειναι αν εχεις ενα καλο μηχανημα να ηχογραφησεις απο line out...
Εγω που ηχογραφουσα με Pod Pro (τωρα εχω Vetta II) ειχα μεινει παρα πολυ ευχαριστημενος...
Αυτα απο μενα...

freemind:
100% για ηχογραφηση σε σπιτι, που ο ηχος εχει πολλα "ψεγαδια" και ο εξοπλισμος μας παντα ειναι μετριος, η σωστη λυση ειναι αυτη που προτεινει ο Great...Εξαλλου, παρα πολλοι που θα ακουσουν το αποτελεσμα, ή δεν θα ειναι μουσικοι ή το ηχοσυστημα τους θα ειναι "της πλακας", οποτε το αποτελεσμα δεν θα ειναι και τοσο "καθαρο" στα αυτια τους ;D

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

[*] Προηγούμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση