Ειδικά θέματα > Ηχογραφήσεις και Στούντιο

Home Studio

(1/5) > >>

LiveToPlayLive:
Καλισπερα.Χρειαζομαι τα φωτα σας.Διαβασα τα προιγουμενα θεματα,επειδη και εμενα με ενδιαφερει για ηχογραφησεις στο σπιτι.
Με αυτο εδω ειδα οτι κανει για ηχογραφησεις:http://www.thomann.de/gr/behringer_xenyx_x1204_usb.htm
Με αυτο εδω γινεται?:http://www.thomann.de/gr/behringer_xenyx_502.htm


Last but not least,μπορειται περιπου να μου πειτε τι περιπου χρειαζομαι για ενα ''home studio''?(με ενδιαφερουν οι ηχογραφησεις φωνης,κιθαρας(ηλεκτρικης και κλασικης),αρμονιου και synthesizer).
Επισης,αν μπορειτε να μου πειτε περιπου με ποσα λεφτα μπορω να εχω ενα σχετικα καλο ''home studio'',και με τι πραγματα.(ας μην ξεπερναν τα 500).




Υ.Γ.Καρτα ηχου εχω ηδη(lexicon alpha studio),πιστευω πως για τα λεφτα της ειναι μια χαρα.

freemind:
Τα προϊοντα της behringer που προτεινεις ειναι απλως κονσολιτσες ( μετριας ποιοτητας ) που απλως σου δινουν "δωρο" μια εξωτερικη USB καρτα στην οποια στελνεις ολη τη μιξη των καναλιων της κονσολας σε ενα stereo/mono καναλι μεσα στον υπολογιστη.

Κοινως ειναι ο,τι πρεπει για καποιον που θελει να ηχογραφει on the fly σε lives, οχι ομως και για ενα home studio, το οποιο απαιτει πολυκαναλο περιβαλλον κι οχι απλως μια στερεοφωνικη μιξη.

Γενικα, θα ελεγα να αποφυγεις τα συγκεκριμενα προϊοντα, μιας και δεν σου δινουν τιποτα παραπανω απο μια καλουτσικη καρτα ηχου. Και σε επιπεδο home studio μια δικαναλη καρτα ( 2 mono καναλια, κατα προτιμηση με προενισχυση και στα 2 ) ειναι ο,τι πρεπει!


Η καρτα που εχεις ηδη ειναι καλη, με μονο μειονεκτημα την υπαρξη μονο μιας προενισχυσης για μικροφωνο, οποτε αναγκαστικα θα αξιοποιησεις αυτη την εισοδο για ολες τις ακουστικες πηγες. Μονη λυση ειναι να παρεις μια μικρη εξωτερικη προενισχυση ( ξεκινανε απο 100€ και πανε οσο θες ) και να μπορεις να συνδεεις αλλο ενα μικροφωνο πανω στην καρτα!

Η φωνη μπορει να ηχογραφηθει και με ενα μικροφωνο, ομως καποια ακουστικα οργανα ( οπως η κλασσικη κιθαρα ) θελουν 2 μικροφωνα minimum.


Αρχικα θα πρεπει να μας πεις τι εχεις ηδη απο εξοπλισμο, περα απο την καρτα ηχου. Εχεις καποιο μικροφωνο στην κατοχη σου, ή θελεις μεσα στα 500€ να ειναι ολα μεσα?

LiveToPlayLive:
Οχι δεν εχω μικροφωνο,θελω να ειναι ολα μεσα στα 500 ευρω.
Θα παρακαλουσα,αν μπορεις να γινεις πιο συγκεκριμενος με τα πραγματα(δηλαδη αν μπορεις να δειξεις τιποτα).

freemind:
Οι τιμες των προιοντων που αναγραφονται στα παρακατω post ενδεχομενως να διαφερουν απο τις μελλοντικες ανατιμησεις που γινονται απο τα site αναφορας. Προτεινω ανεπιφυλακτα να αναζητησετε τα μοντελα που σας ενδιαφερουν και σε αλλα eshops και στην ελληνικη αγορα.

Ξεκιναμε:

1) Μικροφωνο


i) Μικρη κατηγορια ( 50-100€ ):

α) http://www.thomann.de/gr/behringer_b1_microphone.htm

Fair enough για τη τιμη του, οχι ομως και κατι ιδιαιτερο ως προς την αποδοση του. Ενα copy paste των low budget μικροφωνων της AKG, το οποιο χαρη στα φτηνα υλικα και στη κινεζικη γραμμη παραγωγης, εχει και χαμηλοτερη τιμη.

Για καποιον που ξεκιναει ειναι ενα καλουτσικο μικροφωνο, που στην πορεια ( και στα πιο εμπειρα αυτια του ) θα αναδειξει τις ατελειες του. Επισης ειναι καρδιοειδες, πραγμα που το κανει ιδανικο για πολλες εφαρμογες. 

Κλασσικα η Behringer αποφευγει να παραθεσει καποιο διαγραμμα αποκρισης συχνοτητων, αρα μενουμε με την περιεργεια. Στο manual του ( http://www.behringer.com/assets/B-1_P0142_S_YY.pdf ) παραθετει ενα υποτυπωδες διαγραμμα, το οποιο δειχνει μια τελεια ευθεια μεχρι τα 10.000Hz, απ'οπου αρχιζει ενα μικρο τσιμπημα στις υψηλες μεσαιες. Ειλικρινα θεωρω τελειως ψευτικο αυτο το διαγραμμα και η ελλειψη λεπτομερειεων με κανει καχυποπτο υπο ποιες συνθηκες μετρηθηκε το μικροφωνο!

β) http://www.thomann.de/gr/akg_perception_120.htm

Το πιο φτηνο perception της AKG κι ενδεχομενως μια προσπαθεια της εταιριας να "παιξει" με τις χαμηλες προσφορες των αντιπαλων της. Παρολαυτα, ο αυστριακος κολοσσος αποκλειεται να εβγαζε κατι μετριο ως προς τα υλικα κατασκευης, ομως ως μικροφωνο θεωρειται αρκετα "σκληρο".


( για καλυτερη ποιοτητα: http://www.akg.com/mediendatenbank2/pspic/hires/35/perception46dc260f2c48d.jpg )

Το συγκεκριμενο μικροφωνο ειναι καταλληλο για ηχογραφησεις πηγων που απαιτουν clarity στο αποτελεσμα. Πχ μια ρυθμικη ακουστικη κιθαρα, μια μουντη αντρικη φωνη, κλπ. Παρολαυτα σε αλλες εφαρμογες ( πχ μια εντονα τσιριχτη γυναικεια φωνη ) ισως να χρειαστει και λιγο EQ για να διορθωθει ο ηχος του μικροφωνου.

Μια καλουτσικη επιλογη σε αυτη τη κατηγορια. Χωρις να ξοδευτεις εχεις στα χερια σου ενα μικροφωνο μιας μεγαλης εταιριας, καρδιοειδες κι ετοιμο για χρηση  ;)

γ) http://www.thomann.de/gr/se_electronics_se_2000.htm

Μια μικρη εκπληξη απο την Ασια. Το συγκεκριμενο μικροφωνο εχει αποσπασει παρα πολυ καλες κριτικες στο εξωτερικο ( απο Ευρωπαιους κι Αμερικανους ηχοληπτες ) κι ενδεχομενως να εχουν δικιο αν υποθεσω πως κανει χρηση FET Class A ενισχυτη, μιας τεχνολογιας που αγαπηθηκε κι απο ευρωπαϊκες εταιριες ( με τα παλια C 414 AKG )



Η συχνοτικη του αποκριση δειχνει πως απο μονο του "κοβει" ελαχιστα χαμηλες και χαμηλομεσαιες, τονιζοντας τις υψηλομεσαιες. 

Δε ξερω, αλλα στην επομενη μου αγορα θα ηθελα να ειχα αυτο το μικροφωνο στο οπλοστασιο μου ( αν και ειμαι fan της ουδετερης συχνοτικης αποκρισης, ασχετα με το κοστος ) για αντρικα φωνητικα, ακουστικες κιθαρες και overheads.

δ) http://www.thomann.de/gr/mxl_2006.htm

Ενα αμερικανικο μικροφωνο, αρκετα αγαπητο στην αλλη πλευρα του Ατλαντικου απο τους home fanatic στουντιαδες. Παρολαυτα εγω το θεωρω αρκετα "τσιριχτο" και για του λογου του αληθες, οριστε και το διαγραμμα:



Η καμπυλη αποκρισης "παιζει" αρκετα ξεφευγοντας ως και 10dB στα υψηλομεσαια ( 10.000Hz περιπου ). Ισως στους αμερικανους η εννοια της "καθαρης" παραγωγης που συνδυαζεται με την αγαπη των καθαρων υψηλων, να κανει αρεστο το συγκεκριμενο μικροφωνο.

Σε καποιες εφαρμογες, οπως overheads, back vocals, ρυθμικες κιθαρες, κρουστα με υψηλες ( καχον πχ ) θα ηταν καλο, ομως μονο ως "συμπληρωματικο" μικροφωνο στον εξοπλισμο κι οχι ως κυριο ( οπως θελεις εσυ ).

Θα το σκεφτομουν δυο και τρεις φορες εαν το ειχα αναγκη  ;)

freemind:
ii) Μεσαια κατηγορια ( 100-200€ ) ( κι ως εδω θα φτασουμε για να μεινει κατι και για τα υπολοιπα  ;D )

α) http://www.thomann.de/gr/studio_projects_b1.htm

Ενα εξισου αγαπητο μικροφωνο στους home studio fanatics, το οποιο με μια πρωτη ματια θυμιζει "βαρια" κατασκευση των 90s, ομως στην ουσια προκειται για ενα καλοφτιαγμενο μικροφωνο αμερικανικης προελευσης!

http://www.studioprojectsusa.com/pdf/b1_polar.pdf

Κοιταζοντας το διαγραμμα, βλεπουμε πως ειναι παρομοιο με της μικρης κατηγοριας μικροφωνα ( ιδιαιτερα το AKG Perception 120 ), μονο που εχει μικροτερο ευρος ως μικροφωνο.

Κυκλοφορει και σε bundle προσφορα απο το Thomann ( http://www.thomann.de/gr/studio_projects_b1_bundle.htm ) στο οποιο στα 111€ μπορεις να παρεις κι ενα anti-pop filter και 2 βιβλια για τοποθετηση μικροφωνων.

Στη θεση σου θα το "χτυπαγα" διοτι ειναι ενα fair enough μικροφωνο και με το bundle μπορεις να εχεις τοσο ενα antipop filter ( που θα σου προτεινα αργοτερα ), οσο κι εναν οδηγο τοποθετησης μικροφωνων ( χρησιμο για μελετη κι εξελιξη ).

β) http://www.thomann.de/gr/mxl_9000.htm

Το πρωτο "λαμπατο" μικροφωνο στη λιστα μας! Μη φανταστεις κατι το εξαιρετικο, αλλα οπως ολα τα "λαμπατα" εχουν μια ζεστασια στον ηχο τους, ενω κατα συνηθεια, τονιζουν τα υψηλομεσαια και υψηλα.

Οντως, απο το συχνοτικο διαγραμμα ( που θα βρεις στο manual http://www.mxlmics.com/catalog/MXL_900-Series_Catalog.pdf ) εχει 2-4dB αυξηση των μεσαιων και υψηλων (  500Hz-11KHz ), ομως γενικα θα ελεγα πως για λαμπατο ειναι αρκετα ουδετερο.

Δε ξερω τι αντοχη εχει στο χρονο ή τι συντηρηση απαιτειται στον προενισχυτη λυχνιας, ομως εαν θες κατι πιο "ζεστο", θα ηταν η καλυτερη αγορα αυτη τη στιγμη!

Η προσφορα περιεχει, περα απο το μικροφωνο και το shock mount, και τα καλωδια συνδεσης του μικροφωνου με τον προενισχυτη του, καθως και του προενισχυτη με την καρτα ηχου σου!


γ) http://www.thomann.de/gr/akg_perception_220.htm
Το μεγαλο αδελφακι του Perception 120, και σαφως καλυτερο κατασκευαστικα και συχνοτικα! Καταρχας εχει σαφως μεγαλυτερο ευρος και πιο ουδετερη αποκριση με μια μικρη αυξηση στα 10ΚHz που θα γινει αισθητη μονο σε πηγες με εντονα υψηλομεσαια!



Δε θα επεκταθω παραπανω. Το συγκεκριμενο μικροφωνο ειναι εγγυηση ως προς την εταιρια, οσο κι ως προς την αποδοση του. Πολλοι το θεωρουν "στριφνο" και κατωτερο απο τα ακριβα μοντελα της AKG, ομως το θεωρω φυσιολογικο...αφου ανηκει στη χαμηλη κατηγορια ετσι κι αλλιως  ;D

δ) http://www.thomann.de/gr/studioprojects_c1.htm

Ξανασυνανταμε την αμερικανικη Studio Projects με "τσιρικτο" μικροφωνακι.

Κλασσικα εχει μια μικρη αυξηση στα 10000Hz ( http://www.studioprojectsusa.com/pdf/c1_polar.pdf ) πραγμα αναμενομενο, αφου αποτελει το trademark του αμερικανικου ηχου. Γενικα ειναι καλο και στα ξενα forums περιγραφεται ως αξιο της τιμης και της αποδοσης του.

Ειναι λιγο "μουλαρι" ως προς την ευαισθησια του, ομως το κανει καταλληλο και για δυνατες πηγες ( με μονο μειονεκτημα το 1% παραμορφωσης που προσθετει οταν φτασει στα ορια του ).

ε) http://www.thomann.de/gr/oktava_mk_101_black.htm
Γερμανικο μικροφωνο, "ιδιαιτερης" τεχνολογιας, ιδιαιτερα αγαπητο στα βορειοευρωπαϊκα studios.

Γενικα πιστευω πως για τα λεφτα του ειναι πολυ καλυτερο απο το Studio Projects, με μονη αντιρρηση μου τη μουνταδα που εμφανιζει στις υψηλες συχνοτητες ( εχει μια πτωση στα 5-10KHz ). Παρολαυτα ειναι καταλληλο για πολλες εφαρμογες, αφου χαρη σε αυτη τη πτωση κανει για τραγουδιστες με προβλημα στα συριστικα τους!




Γενικα, μη κανεις το λαθος να ρωτησεις ποιο μικροφωνο θα παιρναμε εμεις. Εγω σου εδωσα μια λιστα απο μικροφωνα που μπορουν να παιξουν σε home studio και μια μικρη προσωπικη αποψη για το καθενα απο αυτα. Ενδεχομενως θα υπαρξουν πολλοι που θα βρουν θετικα σε καποιο μικροφωνο που εγω δε θα ηθελα ποτε να ειχα ή και το αντιστροφο!

Το θεμα ειναι να ψαχτεις κι εσυ στα forum του εξωτερικου και να αγορασεις κατι που να ειναι συμβατο με τη τσεπη και τις εφαρμογες που θελεις!

Να ξερεις πως το μικροφωνο ειναι το Α και το Ω του ηχου σου, οπου με σωστη τοποθετηση και με μια καλη προενισχυση θα εχεις σωστο αποτελεσμα, χωρις πολλες παρεμβασεις σε EQ και δυναμικη αργοτερα!



( συνεχιζεται )

Πλοήγηση

[0] Λίστα μηνυμάτων

[#] Επόμενη σελίδα

Μετάβαση στην πλήρη έκδοση