Villa Lobos σπουδές μέχρι ανωτέρα το πολύ. Για πτυχίο παρα είναι τετριμμένα εκτός αν δουλέψεις πάρα πολύ την ερμηνεία σου.
1 Σπουδή Sor είναι στάνταρ
Asturias έχω ακούσει και σε μικρότερες τάξεις τσαπατσούλικα κυρίως για το τρέμολο.
Συγκεκριμένα η ύλη είναι:
ΙΙΙ. Προαγωγικές Ανωτέρας
1. Μία σπουδή του F. Sor (A. Segovia) από τις 11, 12, 16, 18, 19, 20.
2. Τρία μέρη από μία σουίτα του J. S. Bach.
3. Ένα έργο σύγχρονου συνθέτη.
4. Ένα έργο της επιλογής του εξεταζόμενου, Έλληνα συνθέτη.
5. Ένα έργο που επιλέγεται από την επιτροπή δύο μήνες πριν από την εξέταση.
6. Κλίμακες και αρπίσματα.
Η ικανότητα χορδίσματος χωρίς την παρέμβαση τρίτων είναι υποχρεωτική για τον εξεταζόμενο.
Αν εχεις το πρώτο, διάλεξε τη σουίτα του Bach για τσέλο ή για μαντολίνο που έχουν σχετικά εύκολα πρελούδια (η μαντολίνο έχει και πολυ εύκολη μπουρέ)
Έργο σύγχρονου συνθέτη μπορείς να παίξεις το Asturias.
Έργο Έλληνα συνθέτη εγώ είχα παίξει Τζωρτζινάκη και μου ζητήσανε και κάτι από Paganini από το βιβλίο της Βαφειάδου που δε με ενθουσίασε αλλά το έβγαλα.
Κλίμακες, αρπίσματα και κούρδισμα με ταυτοφωνίες και αρμονικές (άσε τους ηλεκτρικούς να κουρεύονται) είναι αυτονόητα....
Για πτυχιακές και διπλωματικές εξετάσεις τα πράγματα αγριεύουν πολυ. Σκέψου ότι το πρόγραμμά σου θα είναι ίσως μεγαλύτερο από 30 λεπτά... Το καλό είναι ότι στο πρόγραμμα για τη διπλωματική εξέταση μπορείς να κρατήσεις κάποια κομμάτια από πρίν. Αλλα θα είναι το ελάχιστο που θα σε απασχολήσει.
Χοντρικά θεωρώ ότι για να ετοιμαστείς για ανωτέρα και να φτιάξεις καινούριο πρόγραμμα θέλεις 1 χρόνο προετοιμασίας τουλάχιστον αν είσαι σε καλή κατάσταση, 2-3 αν απλά παίζεις και έχεις δυσκολίες στη δακτυλοθεσία και την ερμηνεία.
Αν δεν έχεις σκοπό να περάσεις Σολφέζ, θεωρίες, αρμονίες κλπ δεν αξίζει τον κόπο