Όλα ξεκίνησαν ένα απόγευμα του Δεκέμβρη που πέρασα έξω από τον Νάκα με έναν μισθό στο λογαριασμό και γύρισα σπίτι χωρίς μισθό στο λογαριασμό.
Το κατάστημα απ’ έξω είχε μία διαφήμιση για μεγάλες εκπτώσεις σε κάποια προϊόντα. Εγώ σίγουρος για την αυτοσυγκράτησή μου μπαίνω να χαζέψω σκεπτόμενος, παράλληλα, οτι θα ήταν καλή ευκαιρία να δοκιμάσω καμία jazzmaster όπερ και εγένετο.
Για την ακρίβεια ζήτησα απ’ τον πωλητή να μου φέρει ό,τι jazzmaster έχει και δεν έχει. Κούμπωνα, δοκίμαζα, τσέκαρα τιμές στο καρτελάκι, έπαιρνα την επόμενη κ.ο.κ.
Ψασπάτεψα με ζέση squier vm, fender MIA, MIM, μία βαρύτονη κουρδισμένη σε Λα και μία με 2 humbackers που σπλιτάρουν. Έμεινα αρκετά στην τελευταία ανακαλύπτοντάς αρκετούς διαφορετικούς ήχους, κάτι που με δυσκόλευε στις υπόλοιπες λόγω των ρυθμιστικών που δεν εχω συνηθίσει.
Δεν ήθελα και πολύ τη στιγμή που ο πωλητής έκανε απλά τη δουλειά του λέγοντας οτι η συγκεκριμένη σήμερα είναι σε ειδική προσφορά (κλασικό τιπ ψησίματος πελάτου). Η τιμή στο καρτελάκι έγραφε 661 ή 674, δε θυμάμαι καλά και μου είπε οτι με την έκπτωση πέφτει στα 520. Του είπα να την τυλίξει για να τη φάω στο σπίτι και ο λογαριασμός της ΔΕΗ έμεινε να προστεθεί στον επόμενο!
Το χρώμα που διάλεξα ήταν το silver ghost. Υπήρχε μεν, εκείνη την ώρα βγήκε απ το κουτί της δε, πράγμα που σημαίνει οτι οποιαδήποτε ελπίδα για βασικό σεταπ βιτρίνας είχε πάει περίπατο. Πόσω μάλλον αν πρόκειται για μία jazzmaster, με ότι ιδιοτροπίες έχει από μόνο του αυτό το όργανο.
Παραθέτω τα χαρακτηριστικά της κιθάρας απ’ το site της fender:
BODY
Body Material Alder Body
Finish Gloss Polyester
Body Shape Jazzmaster®
NECK
Neck Material Maple
Neck Finish Satin Urethane
Neck Shape Modern "C"
Scale Length 25.5" (648 mm) Fingerboard Material Pau Ferro Fingerboard Radius 9.5" (241 mm) Number of Frets 21
Fret Size Medium Jumbo
Nut Material Synthetic Bone
Nut Width 1.650" (42 mm)
Position Inlays White Dots
Truss Rod Standard
ELECTRONICS
Bridge Pickup Blacktop™ Humbucking Neck Pickup Blacktop™ Humbucking Controls Master Volume, Master Tone Switching 3-Position Toggle: Up: Neck Pickup, Middle: Bridge and Neck Pickups, Down: Bridge Pickup Configuration HH
Special Electronics Push Pull Pot On Tone For Coil Split
HARDWARE
Bridge 6-Saddle Vintage-Style Adjustable with “Floating” Tremolo Tailpiece Hardware Finish Nickel/Chrome
Tuning Machines Standard Cast/Sealed Pickguard 3-Ply Black/White/Black
Control Knobs Black Plastic Switch Tip Black
Neck Plate 4-Bolt
MISCELLANEOUS
Strings Fender® USA 250L, NPS, (.009-.042 Gauges)
Το Pau fero της ταστιέρας δεν είναι παρά rosewood και το synthetic bone του nut ένα καλύτερης ποιότητας πλαστικό το οποίο “μολύβιασα” για καλό και για κακό.
Η κιθάρα είναι Μεχικάνα με σομπρέρο, τεκίλα και τσιμιτσάνγκας. Ότι θα κεράσω τον φίλο
@zeoy που μια ολάκερη μέρα ήμασταν σε τηλεφωνική επικοινωνία και μου έδινε οδηγίες πως να φερω την κιθάρα στα ίσια της, ασετάριστη πλήρως γαρ.
Αρχικά να αναφέρω οτι σε θεμα φινιρίσματος και κατασκευής το όργανο είναι άψογο. Το πρώτο φαουλ εντοπίστηκε στη συνηθη ύποπτη γέφυρα που δε συνεργαζόταν με τίποτα με τις εργοστασιακές 9άρες χορδές. Τα saddles έχουν αρκετά ευρύχωρα αυλάκια με αποτέλεσμα οι χορδες να κανουν βόλτες μέσα και συχνά να φεύγουν εκτός. Επίσης οι βίδες που κρατάνε ψηλά τα saddles ήταν πολύ χαλαρές και με το παίξιμο άλλαζαν ύψος.
Ακολουθόντας πιστά και ευλαβικά τις οδηγίες του zeoy έλυσα τη γέφυρα, αφαίρεσα τα βιδάκια και αφού πέρασα κλωστή ραψίματος σε όλες τις τρύπες τα ξαναβίδωσα ωστε να είναι σφιχτά και να μην αλλάζουν ύψος.
Ρύθμισα τη γέφυρα σε σχετικά ψηλό action που με βολεύει και πέρασα 11άρες χορδές που προτείνονται από jazzmastορες ώς το minimum πάχος για τις jazzmaster και τις χαζές τους γέφυρες.
Τruss rod δεν πείραξα και ευτυχώς δεν χρειάστηκε. Με αυτά τα ολίγα η κιθάρα έγινε κιθάρα!!
Με floating jazzmasterοτρέμολο, ομοίως, δεν είχα πάρε δώσε. Δεν είναι το αυθεντικό, κοινώς δεν έχει την ασφάλεια που το κλειδώνει. Εγώ απλά ασφάλισα το arm στην ωπή και ρυθμισα την επιθυμητή θέση με την κεντρική βίδα. Το χρησιμοποιώ συνεχώς, δε με ενοχλεί κάτι σε αυτό εκτός απο το οτι όταν παλιώνουν οι χορδές αρχίζει να διαμαρτύρεται και να τρίζει και αν σπάσει κάποια χορδή δεν κρατάει κούρδισμα πράγμα καθόλου πρακτικό αν σου συμβεί κατα τη διαρκεια ενος live. Αν δε συμβει κάποιο απρόοπτο κρατάει σταθερά το κούρδισμά του αλλά και το intonation. Αν το original tremolo δεν έχει αυτά τα ελαττώματα σίγουρα αξίζει η αλλαγή του στο μέλλον.
To μπράτσο είναι πολύ άνετο, τα ποτενσιόμετρα ανταποκρίνονται ομαλά σε όλη τους τη διαδρομή και οι μαγνήτες σου δίνουν ένα πολύ μεγάλο φάσμα ήχων από κρυστάλλινο καθαρό σε όλες τις θέσεις μέχρι άγριο γκάζι το οποίο καθαρίζει πλήρως και ομαλά με το volume. Επίσης είναι τελείως αθόρυβοι!
Το όργανο γενικά έχει αρκετό sustain και συχνοτικά κινείται στο χώρο των μεσαίων. Λόγω μαγνητών ξεφεύγει απο τον συγκεκριμένο ήχο και χαρακτήρα των jazzmaster, χωρίς όμως να προσεγγίζει τον ήχο strat ή tele.
Θεωρώ οτι για τα χρήματα που έδωσα πήρα ενα αξιόλογο όργανο και ελπίζω να βοήθησα κάποιον που γυρεύει πληροφορίες γι αυτό το μοντέλο.
ΥΓ1: Η κιθάρα αυτή με έκανε να λατρέψω το fuzz factory το οποίο μέχρι τώρα δεν είχε ιδιαίτερο ρόλο στο pb μου.
ΥΓ2: Φωτογραφίες δεν ξερω πως να βαλω τωρα που πέθανε το photobucket, απο ηχητικό αρχείο σωθήκατε, θα βάλω όμως βίντεο από πρόσφατο live και με εναλλαγές καθαρού - βρώμικου για να πάρετε γεύση.
ΥΓ3: Και το όνομα αυτής Αργυρώ!
! No longer available