Περι μουσικής > Δισκοπαρουσιάσεις και κριτικές
ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΓΡΗΓΟΡΗ ΜΠΙΘΙΚΩΤΣΗ
Politis:
:)Καλημέρα φίλε bluewind,
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου για το ότι μια τέτοια προσπάθεια, θάπρεπε να αξιολογείται με διαφορετικά κριτήρια απ'ότι μια οποιαδήποτε δισκογραφική δουλειά.
Επίσης συμφωνώ για τον Αντώνη Ρέμο, ο οποίος παρά τις προηγούμενες του μουσικές επιλογές από τον χώρο της νυχτερινής πίστας και του απόλυτα εμπορικού τραγουδιού (για να μην πώ σκυλάδικου) τώρα τελευταία και ιδίως μετά την συνεργασία του με τον Γιάννη Πάριο και πολύ επιτυχημένη επανεκτέλεση των τραγουδιών του (βλέπε "ποιός να συγριθεί μαζί σου") έχει πάρει μια κλίση προς το ποιοτικό τραγούδι. Τώρα βλέπω στις αφίσες ότι θα συνεργαστεί αυτη την σεζόν με την Άλκιστη Πρωτοψάλτη. Όλα αυτά είναι πολύ θετικά και ελπιδοφόρα για μια φωνή ισάξια με τον Πάριο. Αλλά δεν αποκλείω να βγάλει και σε 1 ή δύο χρόνια ξανά σκυλάδικα της πίστας. Γιατί κακά τα ψέμματα, αυτά προσπαθούν να προωθήσουν τα περισσότερα μαγαζιά, οι περισσότερες δισκογραφικές εταιρείες και τα περισσότερα ιδιωτικά κανάλια (ραδιοφωνικά και τηλεοπτικά).
Μάλιστα θυμάμαι, κάπου μέσα στην δεκαετία του '90, τον Πανταζή να βγάζει έναν δίσκο με τον Μίμη Πλέσσα με όμορφα και ποιοτικά τραγούδια και 2-3 επανεκτελέσεις παλιών επιτυχιών της Τζένης Βάνου και του Τόλη Βοσκόπουλου. Τί έγινε όμως μετά? Ο επόμενος του δίσκος ήταν ακόμα πιο σκυλάδικος.
Τα ίδια ένιωσα επίσης όταν είχα δεί την Άντζελα Δημητρίου να τραγουδά Σπανουδάκη "Η ζωή που περνά και χάνεται..." :P
Κώστας:
Nai mono pou o Remos oute Pantazis einai oute Antzela. Kammia sxesh, kai tha symfwnhsw me ton Blue gia thn texnikh analysh pou ekane. Den peirazei pou o Remos leei laikistika tragoudia. Kai ti egeine pou eipe "kardia mou mhn anysyxeis"? Egw apla phga to cd (sorry to MP3) parakatw. Who cares? Egw ton xairomai giati stathike dipla ston Pario kai twra tha tragoudhsei me thn Prwtopsalti. Prokeitai gia enan poly kalo tragoudisth isws apo tous kalyterous ths genias tou.
Politis:
:)Καλημέρα φίλε Κώστα,
Νομίζω ότι έναν τραγουδιστή τον αναδεικνύει πάντα το ρεπερτόριό του και οι άνθρωποι που απευθύνεται και τον ακούνε. Έχουμε δει στο παρελθόν πολλά παραδείγματα πολύ καλών φωνητικών δυνατοτήτων όπως ο Κοντολάζος, ο Γερολυμάτος, η Λιζέττα Νικολάου, και το πιο πρόσφατο παράδειγμα της Βίσση, ακόμα και του Πάριου, που ενώ τραγούδαγαν ποιοτικά στην αρχή της καριέρας τους κι έκαναν ποιοτικές δισκογραφικές συνεργασίες, ξαφνικά ανακάλυψαν ότι πουλάει το εμπορικό, σκυλάδικο, γενικά φαστ φουντ τραγούδι (περάστε, σκουπίστε, τελειώσατε), και ενδώσανε σε αυτόν τον καρκίνο εν γνώσει και χωρίς δεύτερη σκέψη.
Λοιπόν όταν βλέπουμε αυτά και άλλα πάρα πολλά παραδείγματα στην μουσική αυτού του τόπου, όλα είναι πιθανά.
Μακάρι ο Αντώνης Ρέμος, που πραγματικά έχει πολύ καλές φωνητικές δυνατότητες, να αλλάξει για πάντα πλώρη προς το ποιοτικό τραγούδι, αφού αυτή η πλευρά της μουσικής πάσχει!!!
Από σκυλάδικα Δόξα τω Θεώ, ο τόπος είναι φούλ γεμάτος. :P
Politis:
Συνέχεια:
Το ίδιο με μπερδεύει και ο Πλούταρχος ο οποίος τραγουδά κατα καιρούς μια κακή κόπια των έντεχνων λαικών τραγουδιών των δεκαετιών '60-'70, αλλά ο τελευταίος του δίσκος , που πήγα και τον πήρα επειδή άκουσα 2-3 τραγούδια που μ'άρεσαν πολύ και που πραγματικά είναι πάρα πολύ καλά, δουλεμένα και με καλό στίχο, και επίσης του έχει δώσει τραγούδια και ο Γιώργος Χατζηνάσιος (!).
Διαφωνώ και με τον όρο "λαϊκίστικα" που απέδωσες στα εμπορικά τραγούδια της πίστας (σκυλάδικα). Διότι κάποτε όταν λέγαμε λαϊκό τραγούδι, εννοούσαμε το τραγούδι που είχε την απλότητα, την ομορφιά της καθαρής πενιάς του μουζουκιού,
όπου ο συνθέτης και ο στιχουργός, επίσης και ο τραγουδιστής είχαν βάλει την ψυχούλα τους, και απευθυνόταν στους απλούς ανθρώπους που έπαιρναν κουράγιο και δύναμη από αυτό. Τώρα όταν λέμε "λαϊκό" εννοούμε κατευθείαν το τραγούδι της πίστας, το χωρίς ποιότητα και έμπνευση ούτε στον στίχο ούτε στην μουσική, που μ'αυτό λυκνίζονται οι καλλονές πάνω στα τραπέζια ακριβών νυχτερινών κέντρων, με τους γιάπιδες με τις χαζές γραβάτες να χτυπάνε παλαμάκια από κάτω.
Κάποτε ο κόσμος διασκέδαζε με Καζαντζίδη, Διονυσίου, Ζαμπέτα, Θεοδωράκη, Μπιθικώτση, Πουλόπουλο, Νταλάρα, Αλεξίου...
Τώρα ακούνε όλοι τον Νότη :P :P, την Άντζελα :P, την Βισση, την Γαρμπή, την Θεοδωρίδου, τον Ρουβά, τον Σφυράκη, τον Βολάνη... και δεν συμμαζεύεται.
Κακά τα ψέμματα, νομίζω λίγοι είναι αυτοί που διασκεδάζουν με ποιοτικά τραγούδια σήμερα. :'(
Κώστας:
Ontws apotyxymenos o oros "laikistika" pou edwsa parapanw. Alla den mboroume na poume oti ta laika tragoudia einai auta pou apokleistika exoun mbouzouki. Vasika o oros pop einai auto pou prepei na eksetasoume. Polla pop tragoudia exoun mbouzouki kai tha eprepe na theorithoun laika alla den einai etsi. Polla pop (symfwna me ton aggliko oro, popular gia ton poly kosmo dhladh) einai poiotika.
Genika einai dyskolo na diaxwrhseis th shmeron hmera ta diafora styl tragoudiwn kai pou antistoixei to kathena. Yparxei mia periergh katanomh eidwn.
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση