Αποστολέας Θέμα: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.  (Αναγνώστηκε 23009 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Τα παρακάτω ειναι διασταύρωση ολων των πληροφοριων που εχω βρει(αλλα και δοκιμασει) για την αυξηση της ταχυτητας και ελπιζω να βοηθήσουν και αλλους ιδιαιτερα αν τα βλεπουν ολα μαζεμενα και τα εχουν στο μυαλό τους καθε φορα που θα πιανουν την κιθάρα για εξάσκηση.

1) Οικονομία κίνησης.Το χέρι πρεπει να κινειται οσο χρειαζεται για την εκτελεση μιας τεχνικής και οχι παραπανω.Αν χτυπας μια χορδη και η πενα ταξιδεύει παραπανω απο 1 χιλιοστο προς την αλλη κατευθυνση ειναι χαμένος χρόνος.Δεν παιζεις λοιπον γρηγορα κανοντας απαραίτητα γρηγορες κινησεις αλλα οικονομικές(τις απολυτως αναγκαιες δηλαδη)
2)Πενα:Αυτή πρεπει να ειναι αρκετα εως πολυ σκληρη(να μη μπορουμε να την λυγισουμε δηλαδη)και αρκετα παχια(δυο με τρια mm).Επισης σε καμια περιπτωση δεν πρεπει να την σφίγγουμε οταν την κραταμε αλλα να "παιζει" μεταξυ των δαχτυλων.Αν παμε να την κρατησουμε πολυ σφιχτα οταν ερχεται σε επαφή με την χορδή θα εξοστρακιζεται ελαφρως και αυτο ειναι το τελευταιο που θελουμε οταν παιζουμε γρήγορα.Επισης οταν την κραταμε να φαινεται μονο η πολυ ακρη πενας καθως αυτο μας δινει πολυ καλυτερο ελεγχο απο καθε εναλλακτική.
3)Καρπός:Καλό ειναι η κίνηση να γίνεται απο τον καρπό και οχι απο τον αγκωνα.Εκτός του οτι μπορει να αποκτησουμε σοβαρα προβληματα παιζοντας με τον αγκωνα η κινηση με τον καρπο μας αναγκάζει να παίζουμε με μικρες κινησεις(οικονομικά οπως ειπαμε και ποιο πανω) οποτε εχει μεγαλυτερη ακριβεια και ειναι ποιο ξεκουραστη.Καλο ειναι να χρησιμοποιουμε καθρεφτη για επαληθευση γιατι πολλοι ειναι αυτοι που νομιζουμε  οτι παιζουμε με τον καρπό αλλα οταν χρειαστει να παιξουμε κατι ποιο γρηγορο μπαινει στο παιχνιδι και ο αγκωνας ενω μεχρι και ο ωμος νιωθει την ενταση.
4)Ανεξαρτησία δαχτύλων:To ποσο δηλαδη το καθε δαχτυλο μπορει να κινηθεί χωρις να επηρεάσει (να σηκωθουν) τα υπολοιπα.Αυτό ειναι απο τα ποιο σημαντικά προβληματα καθώς ειδικα στις ποιο μεγαλες ταχυτητες τα δαχτυλα είτε "παγώνουν" ειτε δεν προλαβαινουν να χτυπησουν την νοτα ωστε να ακουστει καθαρά και μετα να σηκωθουν χαλαρα απο το ταστο για να ερθει το επομενο δαχτυλο να πιεσει το ταστο.Γιαυτο και πολλοι οταν παιζουν κλιμακες και φτανουν σε τετοια σημεια τα παιζουν με ψευδοlegato για να προλαβαινουν.Συνηθως το σοβαροτερο προβλημα ειναι μεταξύ του τριτου με το τεταρτο δαχτυλο(ο παραμεσος με το μικρο δαχτυλακι) που εχουν συνηθισει να κινουνται μαζι με αποτελεσμα απαιτησεις οπως οικονομια κινησης κτλ κτλ να πηγαινουν περιπατο.Η καλυτερη ασκηση ειναι να δοκιμαζουμε ολους τους δυνατους συνδιασμους πανω στην ταστιερα.Αντι δηλαδη μονο για το απλο 1234 δηλαδη και 4321 πανω κατω σε ολη την ταστιερα να δοκιμαζουμε και ολους τους υπολοιπους πιθανους συνδιασμους(με μετρονομο καλυτερα) πχ 1324 1432  2143 κτλ κτλ..προσεχοντας πάντα τα δαχτυλα σε καθε περιπτωση να μενουν οσο κοντα στην ταστιερα γινεται...ειτε παταμε καποιο ταστο ειτε οχι.
5)Ελαχιστη απαραιτητη δύναμη και αισθηση χαλαρότητας:Ενας σφιγμένος μυς δεν μπορεί σε καμία περιπτωση να κινηθεί γρηγορα.Οταν λοιπον παιζουμε πρεπει να νιωθουμε σε καθε περιπτωση χαλαροι και οτι τα δαχτυλα μας  απλα ριχνουν το βαρος τους πανω στη χορδη και οχι οτι πιεζουν με δυναμη τα ταστα.Αυτο μας χαλαρωνει και βοηθά ολα τα προηγουμενα(οικονομια κινησης ,ανεξαρτησια δαχτυλων κινηση καρπου κτλ κτλ ) να γινονται απειρως ποιο ευκολα.
6)Transition time:Οπως λεει και ο μεγας Troy Stetina.Αυτο βοηθάει πρακτικα στον συγχρονισμό των δυο χεριών και αναφερεται ποιο συγκεκριμενα στο τι γινεται απο το οταν ακουστει μια νοτα...μεχρι να ακουστεί η επόμενη.Το συμπερασμα ειναι οτι για να παιξει καποιος γρήγορα(και καθαρά) δεν πρεπει μονο να το κανει με τις νοτες αλλα και με το χρονο που μεσολαβει αναμεσα τους.Πρακτικα αυτο σημαινει:Παιζω μια νότα...την αφηνω να ηχησει κανονικα και καθαρα(δεν προσπαθω να σηκωσω το χερι ουτε ενα δεκατο του δευτερολεπτου νωριτερα) αλλα οταν φτασει η ωρα να παιξω την επομενη πρεπει να το κανω οσο ποιο γρήγορα και κοφτα γίνεται.Με αυτο τον τροπο και οι νοτες θα ειναι καθαρές και ο συγχρονισμός των χεριών πολυ ποιο ευκολος.
7)Αργή εξάσκηση:Ολα τα παραπάνω δεν προκειται ποτε να τα ακολουθησουμε αν δεν εξασκουμαστε αργά(η τουλ οσο αργα χρειαζεται ωστε να εκτελουνται τελεια).Εδω είναι και το βασικότερο προβλημα καθως πολυ λιγοι εχουμε την πειθαρχια να το κανουμε αυτο.Δεν μπορεις να εξασκηθείς για ταχυτητα παιζοντας γρήγορα οπως δεν μπορεις να προπονηθεις για κατοσταρι πριν μαθεις να περπατας.
Η ταχυτητα θα ερθει σιγουρα αν καποιος ακολουθησει τα παραπανω βηματα εξασκουμενος αργά και με την βοηθεια μετρονομου η drum machine.Επίσης ο καθρεφτης ειναι ο καλυτερος τρόπος να παιρνουμε feedback αν οντως εκτελουμε με τον σωστό τρόπο η οχι.
8 Νοητική εξασκηση:Αυτος ο τρόπος μπορει να μας φαινεται λιγο παπατζηδικος αλλα οντως λειτουργει καθως ακομα και αθλητες παγκοσμιου επιπεδου τον χρησιμοποιουν για να βελτιωνουν τις επιδοσεις τους...η και για να εξασκουνται ακομα και οταν ειναι τραυματισμενοι.Πρακτικα για τους κιθαριστες αυτο πχ δεν σημαινει σκεφτομαι  τον εαυτο μου απλα και αοριστα να παιζει μια κλιμακα με δεκαταέκτα στα 200 bpm και να χαιρομαι.Σημαινει πχ οτι αφου εχω εξασκηθει με το σωστο τροπο (οικονομια κινησης χαλαροι μυες ανεξαρτησια δακτυλων κτλ κτλ ) αφήνω το μυαλο μου να αναπαραγει την εξασκηση στην ταχυτητα που μπορω να παιζω στην πραγματικότητα(ισως και ελαχιστα ποιο γρήγορα) ετσι ωστε ολες οι καλες συνηθειες που προσπαθω να αποκτησω με την κανονική εξασκηση...να εντυπωθουν ακομα περισσοτερο στο μυαλό μου.Οταν λοιπον ερθει η ωρα να μπορω να παιξω γρηγορότερα....δεν θα το προσπαθησω......θα ερθει εντελως φυσιολογικά γιατι θα εχει γινει τοσο εντονα register στον εγκεφαλο που δεν θα το σκεφτω...απλα θα το κάνω.

Πολλοι κιθαρίστες βεβαια κανουν πολλα απο τα παραπανω με διαφορετικους τρόπους και εχουν και εξαιρετικα αποτελεσματα πολλες φορες.Η μεγαλυτερη πλειοψηφία ομως ακολουθει συνειδητα(η ασυνειδητα) τις παραπανω αρχες στην προσπαθεια να βελτιωσουν την ταχύτητα τους στην κιθάρα.Πιστεύω οτι αν καποιος τα εχει συνεχως αυτα στο μυαλο του και στον τροπο που εξασκειται θα εχει σιγουρα αποτελεσματα και η ταχυτητα θα ερθει σαν φυσικο επακόλουθο.Ελπιζω ολο αυτο το κατεβατο να φανει χρησιμο για καποιους που η ταχυτητα στην κιθαρα αποτελει βασικό στοχο και επιδιωξη 8).
« Τελευταία τροποποίηση: 24/01/10, 13:32 από denisgiann »
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος buckethead RULES!!

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 497
  • Φύλο: Άντρας
  • Slaughterhouse on the Prairie
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #1 στις: 23/01/10, 19:49 »
Συμφωνώ με αυτά και θα ήθελα να προσθέσω τα εξής.


7)Αργή εξάσκηση:

Αυτός είναι όντως ο πιο διαδεδομένος τρόπος και λειτουργεί τις περισσότερες φορές όμως υπάρχει και η αντίθετη άποψη 
. Βέβαια και ο ίδιος λέει ότι δεν λειτουργεί για όλους αυτή η προσέγγιση, αλλα για αυτόν δούλεψε μια χαρά, με τα γνωστά αποτελέσματα... Δεν λέω ότι είναι το σωστό, απλά το αναφέρω.


2)Πενα:Αυτή πρεπει να ειναι αρκετα εως πολυ σκληρη(να μη μπορουμε να την λυγισουμε δηλαδη)και αρκετα παχια(δυο με τρια mm).

Δεκτόν, αλλά αν κρατήσεις μια μαλακή πένα τέρμα κάτω, ΙΣΩΣ να μην έχει διαφορά.(Ο Gilbert στο άλμπουμ Get out
of my yard έπαιξε με μαλακή πένα.)

Και μια προσωπική εμπειρία. Το δεξί χέρι χαλάρωσε αφάνταστα απο τότε που σταμάτησα να στηρίζω το μικρό δάχτυλο στο σώμα της κιθάρας. Οκ, ο Petruci,o MAB και ο Morse αυτό κάνουν ,όμως εγώ κόντεψα να πάθω ζημιά στο χέρι όταν χρησιμοποιούσα αυτή τη μέθοδο.

ΥΓ. Δεν μπορώ να παίξω γρήγορα, αλλά θεωρώ ότι αυτά που έγραψε ο denisgiann ισχύουν γενικά για το παίξιμο της κιθάρας ανεξαρτήτως ταχύτητας.



Αποσυνδεδεμένος Lo.Lee.Ta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2145
  • Φύλο: Γυναίκα
  • Venceremos
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #2 στις: 24/01/10, 01:40 »
Να 'σαι καλά Denisgiann, για τις πληροφορίες!
Adios Muchachos!

Αποσυνδεδεμένος Crossroad

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 573
  • Φύλο: Άντρας
  • I went down to the crossroads,fell down on my knee
    • Προφίλ
    • ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #3 στις: 24/01/10, 12:16 »
Τελειες και οι 8 συμβουλες, μπραβο.
Θα συμπληρωσω με μια αγορα που πρεπει να κανει καθε νεος κιθαριστας που θελει να δυναμωσει τα δαχτυλα του. Λεγεται gripmaster και οι περισσοτεροι το ξερετε. Ειναι πολυ καλο και για ζεσταμα πριν απο μια προβα ή live, εμενα με βοηθησε πολυ τα πρωτα χρονια αλλά και τωρα. Βγαινει σε 4 παραλλαγες.
http://www.gripmasterpro.com/gripmaster/which.html
http://www.thomann.de/gr/gripmaster_gmg.htm
http://www.thomann.de/gr/gripmaster_gmb.htm
http://www.thomann.de/gr/gripmaster_gmr_medium.htm


« Τελευταία τροποποίηση: 24/01/10, 12:19 από Crossroad »
Ninjammer | Guide | Blog

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #4 στις: 24/01/10, 13:24 »
Αυτός είναι όντως ο πιο διαδεδομένος τρόπος και λειτουργεί τις περισσότερες φορές όμως υπάρχει και η αντίθετη άποψη  http://www.youtube.com/watch?v=DhkbSBxPYcU. Βέβαια και ο ίδιος λέει ότι δεν λειτουργεί για όλους αυτή η προσέγγιση, αλλα για αυτόν δούλεψε μια χαρά, με τα γνωστά αποτελέσματα... Δεν λέω ότι είναι το σωστό, απλά το αναφέρω.

Και μια προσωπική εμπειρία. Το δεξί χέρι χαλάρωσε αφάνταστα απο τότε που σταμάτησα να στηρίζω το μικρό δάχτυλο στο σώμα της κιθάρας. Οκ, ο Petruci,o MAB και ο Morse αυτό κάνουν ,όμως εγώ κόντεψα να πάθω ζημιά στο χέρι όταν χρησιμοποιούσα αυτή τη μέθοδο.


Μου εβαλες και τον Shawn Lane ισως τον πιο τεχνιτη κιθαριστα ολων των εποχών  :king.Μακαρι να ειμασταν τοσο προικισμενοι σαν και αυτον που οπως ειδες ειπε οτι ποτε δεν προσπαθησε για ταχυτητα...υπηρχε εκει απο την αρχη :P.Οι περισσοτεροι κοινοι θνητοι ξεκινάμε σαν να σκαβουμε την ταστιερα...ενω κυριολεκτικα θα πρεπει να γλυστραμε απανω.Και μιλάω καθαρά για την μηχανική της κίνησης οχι το αν αυτα που παιζεις στην τελικη εχουν καποιο νοημα η οχι.Απλά πιστεύω πως ολοι μπορουν να παιζουν(η να shreddaroun παρτο οπως θες) ικανοποιητικά χωρις απαραιτητα να ειναι μουσικες ταλενταρες η οτιδηποτε.Είναι καθαρα η μηχανική της κινησης που μπορει οποιοσδηποτε να την μαθει σωστα(το τι θα την κανει μετα ειναι αλλο θεμα :P).
Αυτο με το δαχτυλακι μπορει να σου προσφερει σταθεροτητα και ενα σημειο αναφοράς αλλα οπως λες και εσυ ειναι μανικι....εγω το δοκιμασα για μια δυο μερες και φρικαρα....αλλα ειπαμε....κατι τετοιο ειναι πχ θεμα προτιμησης οπως και η πενα οπως πολυ σωστα ειπες.......καποια αλλα ομως οπως πχ η ανεξαρτησία δαχτυλων ή το transition time πρεπει να τα αναπτυξουν ολοι ενσυνειδητα η οχι αν θελουν να παιζουν γρηγορα και καθαρα.

Τελειες και οι 8 συμβουλες, μπραβο.
Θα συμπληρωσω με μια αγορα που πρεπει να κανει καθε νεος κιθαριστας που θελει να δυναμωσει τα δαχτυλα του. Λεγεται gripmaster και οι περισσοτεροι το ξερετε. Ειναι πολυ καλο και για ζεσταμα πριν απο μια προβα ή live, εμενα με βοηθησε πολυ τα πρωτα χρονια αλλά και τωρα. Βγαινει σε 4 παραλλαγες.


Το ξέρω φιλε μου και εγω οταν ειχα πρωτοαρχισει με ηλεκτρική ηταν απο τα πρωτα που ειχα παρει  8).Απλα τωρα το βλεπω οπως βλεπω πχ αυτα τα οργανα γυμναστικής για κοιλιακους...δηλαδη σε βοηθάνε να τους γυμνασεις αλλα οχι περισσοτερο απο οτι θα τους γυμναζες χωρις καθόλου οργανο.Το προβλημα με το gripmaster δεν ειναι δικό του αλλα ποιο πολυ με αυτον που τον χρησιμοποιει.Γιατι εσυ πχ το χρησιμοποιεις λογικα κανεις το ζεσταματακι σου η το εχεις μαζι σου σε περιπτωσεις που δεν εχεις κιθαρα κοντα κρατας τα δακτυλα σε φορμα και εισαι super.Ο αλλος ομως που πεφτει μετα μουτρα και νομιζει οτι αν λιωσει πχ κανα δυωρο στο gripmaster σε κανα μηνα θα παιζει σαν τον petrucci αυτος μπορει να παθει σοβαρη ζημιά.

Νομιζω οτι αν καποιος αντιληφθει οτι και μονο που θα αφησει το δαχτυλο του να πεσει πανω σε μια χορδη(χωρις καθολου δυναμη απλα μονο με το βαρος του δαχτυλου) θα ακουστεί κανονικά η νοτα θα βοηθηθεί παρα πολυ και θα μειωσει τον χρονο που χρειαζεται για να πετυχει αυτο που θελει καθως θα δει οτι δεν χρειαζεται να δυναμωσεις τα δαχτυλα(αυτα θα παρουν την απαραιτητη δυναμη μονο απο το παιξιμο) αλλα να τα χαλαρωσεις.Γιατι αν ειναι χαλαρα ουτε θα πετανε δεξια αριστερα πανω απο την ταστιερα(ανεξαρτησια δαχτυλων) και το transition time θα μειωθεί αισθητά.Ολα δηλαδη πανε αλυσίδα.
Αν τα εχει αυτα στο μυαλό του gadgets σαν το gripmaster θα τον βοηθήσουνε (γιατι θα ξερει πως να τα χρησιμοποιει ή πως να μην τα υπερχρησιμοποιει) αρκετα.Αλλιως μπορει και να του κανουν κακο απο την λαθος χρήση.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος jim.ni

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 817
  • Φύλο: Άντρας
  • The Day That Never Comes
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #5 στις: 25/01/10, 02:50 »
Τελειες και οι 8 συμβουλες, μπραβο.
Θα συμπληρωσω με μια αγορα που πρεπει να κανει καθε νεος κιθαριστας που θελει να δυναμωσει τα δαχτυλα του. Λεγεται gripmaster και οι περισσοτεροι το ξερετε. Ειναι πολυ καλο και για ζεσταμα πριν απο μια προβα ή live, εμενα με βοηθησε πολυ τα πρωτα χρονια αλλά και τωρα. Βγαινει σε 4 παραλλαγες.
http://www.gripmasterpro.com/gripmaster/which.html
http://www.thomann.de/gr/gripmaster_gmg.htm
http://www.thomann.de/gr/gripmaster_gmb.htm
http://www.thomann.de/gr/gripmaster_gmr_medium.htm





πολύ επικίνδυνο εργαλείο για τους τένοντες (εκτός ίσως από το extra light). Εγώ αγόρασα το medium νομίζοντας οτι είναι "μέτριο"
από την ονομασία αλλά είναι το σκληρότερο απ τα 3 (δοκίμασα και το extra light, το light δεν το είχε). 1-2 λεπτά είναι αρκετά για να σου καταστρέψουν το χέρι (η αίσθηση μου είναι, δεν είμαι και γιατρός  :))

edit:μόλις είδα οτι υπάρχει και heavy και extra heavy, μακριά παιδιά μακριά 
Εχω λαμπατο LePou.......  :run

Αποσυνδεδεμένος newGuitarMan

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 516
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #6 στις: 25/01/10, 03:41 »
Πολύ καλές και σωστές όλες οι συμβουλές που αναφέρθηκαν!

Ίσως έχω να προσθέσω κάτι σχετικά με την ανεξαρτησία των δαχτύλων που "ανακάλυψα" πρόσφατα και το κάνω πάντα όταν κάνω εξάσκηση επειδή βοηθάει πολύ.
Όταν παίζουμε δεν παίζουμε πάντα σε τέσσερα διαδοχικά τάστα αλλά πολλές φορές κάνουμε μεγάλα ανοίγματα και εκεί πολλές φορές υπάρχει πρόβλήμα στο συγχρονισμό μεταξύ αριστερού και δεξιού χεριού.
Αυτό που κάνω για να μειωθεί το πρόβλημα είναι να κανω ασκήσεις σαν το 1234 ή τις τρίλιες (πάααρα πολύ βασική άσκηση) 1-2, 1-3, 1-4, 2-3, 2-4, 3-4, αλλά με πολύ μεγαλύερα ανοιγματα.
Τέτοιου είδους ασκήσεις μπορείτε να επινοήσετε πάρα πολλές, προσωπικά προσπάθω να εξασκούμαι σε όσους περισσότερους συνδιασμούς γίνεται.
Για παράδειγμα: 12-18 με 1ο και 4ο δάχτυλο συνέχεια με alternate picking ή legatto σε οποιαδήποτε χορδή-
                      12-14-19 με 1ο, 2ο και 4ο δάχτυλο  ->>-
                      12-16-19 με 1ο, 3ο και 4ο δάχτυλο ->>-
Γενικά είναι καλό στις ασκήσεις σας να βάζετε και μεγάλα ανοίγματα στα δάχτυλα για καλύπτετε και περισσότερες περιπτώσεις "πραγματικού" παιξίματος.

Ελπίζω να βρείτε χρήσιμο το post μου :)

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #7 στις: 25/01/10, 13:24 »
Μια ακομα παρατηρηση που πολυ αργοτερα καταλαβα ποσο σωστη ειναι ηταν το να παιζεις γρήγορα ακριβώς με τον ιδιο τρόπο που παιζεις και αργά.Οι περισσοτεροι οταν πανε να παιξουν κατι αρκετα γρηγορο αλλάζουν τα παντα στη σταση του σωματος(κλιση πενας ,κινηση σαν κομπρεσερ με τον αγκωνα ενω αργα παιζανε με καρπο,μεγαλη ενταση σε ολο το χερι,τα ταστα πατιουνται με μεγαλυτερη ή μικροτερη δύναμη κτλ κτλ).Καλως η κακως ολοι εχουμε ενα συγκεκριμενο στυλ που μας βολευει οταν παιζουμε.Αν λοιπον παμε να παιξουμε κατι αρκετα πιο γρηγορο για τα δεδομενα τα δικά μας και αλλαζουμε λεπτομερειες στο παιξιμο και την σταση του σωματος και των χεριων ειναι σαν να βαζουμε και δευτερο μπελα στο κεφαλι μας που κανει την αποστολη μας(καθαρο παιξιμο,συγχρονισμός χεριών κτλ) ακόμα ποιο δύσκολη.
Αν ομως με το ιδιο στυλ που παιζουμε αργα παιζουμε και γρήγορα θα δουμε οτι η σταθερότητα ο ελεγχος αλλα και η καθαροτητα στις νοτες δεν συγκρινονται με την εναλλακτικη.Πρέπει πχ να νιωθουμε ακριβώς(μα ακριβως) το ίδιο ειτε παιζουμε πχ.. τεσσερις νοτες ανα κτύπο στα 80 bpm ειτε παιζουμε στα 140 bpm.Αμα νιωθω τον ωμο σφιγμενο ..τον αγκωνα να πονά τα δαχτυλα να πετανε σαν τρελα μακρια απο την ταστιερα ειναι εμφανες οτι εχω αλλαξει πολλα πραγματα σε σχεση με οταν παιζω πιο αργα.
Αρα λοιπον παντα να εμπιστευομαστε το πως νιωθουμε.Πρεπει να νιωθουμε ακριβως το ιδιο οτι και αν παιζουμε.Γιαυτο και ολες οι ασκησεις του κοσμου(οπως και οι ασκησεις του  newguitarman) ειναι καλες και αγιες ασε που υπαρχουν χιλιαδες απο δαυτες παντου απο βιβλια internet κτλ κτλ.Το σημαντικό ομως ειναι τι εχουμε στο μυαλο μας ενω εκτελουμε ασκησεις.Αν καποιος λοιπον εχει ολα τα παραπανω στο μυαλο του(οικονομια κινησης,transition time,σταση σωματος κτλ κτλ) πριν εκτελεσει οποιαδήποτε ασκηση παντα θα εχει απειρως καλυτερο αποτελεσμα απο να την εκτελει μηχανικά.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος Mahogany

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 44
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #8 στις: 26/01/10, 01:30 »
Μπραβο denisgiann πολυ ωραια αυτα που ειπες. Και μου αρεσει που ανεφερες αυτο για το πως νιωθουμε και τη σταση του σωματος. Ειχα μια συζητηση με καποια απο τα παιδια απο το Greek Guitar Power στο τελυταιο φεστιβαλ και μου ελεγαν αυτο ακριβως το πραγμα καθως επισης οτι αναφερεται και στην Alexander technique, που να πω την αληθεια τωρα την διαβαζω δεν ξερω πολλα πραγματα αλλα φαινεται πολυ πολυ χρησιμο!

Αποσυνδεδεμένος Μάνος Καμπούρης (m.k.)

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 847
  • Φύλο: Άντρας
  • Stranger in us all...
    • Skype - manos.kampouris1
    • Facebook profile
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #9 στις: 26/01/10, 13:05 »
Η τεχνική Αλεξάντερ είναι πολύ χρήσιμη και πέρα από τη μουσική ή όποια τέχνη. Όποιος θέλει πληροφορίες μπορεί να μου στείλει πμ να του δώσω ένα τηλέφωνο, εκτός και αν έχω την άδεια από τους συντονιστές να το γράψω εδώ

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #10 στις: 26/01/10, 14:29 »
Μπραβο denisgiann πολυ ωραια αυτα που ειπες. Και μου αρεσει που ανεφερες αυτο για το πως νιωθουμε και τη σταση του σωματος. Ειχα μια συζητηση με καποια απο τα παιδια απο το Greek Guitar Power στο τελυταιο φεστιβαλ και μου ελεγαν αυτο ακριβως το πραγμα καθως επισης οτι αναφερεται και στην Alexander technique, που να πω την αληθεια τωρα την διαβαζω δεν ξερω πολλα πραγματα αλλα φαινεται πολυ πολυ χρησιμο!

Η τεχνική Αλεξάντερ είναι πολύ χρήσιμη και πέρα από τη μουσική ή όποια τέχνη. Όποιος θέλει πληροφορίες μπορεί να μου στείλει πμ να του δώσω ένα τηλέφωνο, εκτός και αν έχω την άδεια από τους συντονιστές να το γράψω εδώ

Παιδια να σας πω την αληθεια δεν εχω ιδεα ποια ειναι η Alexander technique οποτε δεν εχω και αποψη.Παντως ειλικρινα πιστεύω οτι αν καποιος κανει ασκησεις εχοντας αυτες τις παραπανω αρχές στο μυαλό του μονο χαμενος δεν θα βγεί.Να γουσταρει στην τελικη να πιασει την κιθαρα να κανει εξασκηση και οχι να σκεφτεται απο μεσα του....σημερα πρεπει οπωσδηποτε να πιασω τα 160bpm παιζοντας κλιμακες και διαφορα runs.Να πιανει την κιθάρα και να παιζει ξεκουραστα και η ταχυτητα να ερχεται σαν φυσικο επακόλουθο οχι να το πιεζει το θεματάκι.Γιατι ξερω οτι πολυ το πιεζουν το θεματακι δεν τους βγαινει....το ξαναπιέζουν τσαντιζονται τα παρατάνε ή λενε απλα...δεν μπορω ειναι πολυ δυσκολο....ενω στην ουσια του πραγματος δεν ειναι και τόσο.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος MiXoLydian

  • Επισκέπτης
  • **
  • Μηνύματα: 56
  • Φύλο: Άντρας
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #11 στις: 26/01/10, 15:13 »
Οι κανόνες είναι απόλυτα σωστοί και το σύστημα Αλεξαντερ που θα επρεπε να γνωριζουν οι περισσοτεροι λατρες του οργανου, πολυ παλιο, ο φιλος Ντειβιντ Ρασσελ, με αυτο το συστημα εγινε απο τους καλυτερους ερμηνευτες και δεξιοτεχνες της κλασσικης Κιθαρας, αλλα περα απο ολα αυτα η μελετη ειναι το Α και το Ω, οτι ειδος κιθαρας παιζεις πρεπει να λειωσει ο πισινος σου, να κανεις και πολλες θυσιες, τωρα αν θα γινεις και διασημος μετα απο αυτο ειναι και θεμα Αστρου που λεμε, ποιος νοιαζεται και τοσο για την ταχυτητα οταν υπαρχουν ενα σωρο αλλοι παραμετροι, η Ερμηνεια,ας πουμε, Δεξιοτεχνια+Ερμηνεια+το κατι αλλο= Τελειο παιξιμο. Μην βιαζεστε πολυ για την ταχυτητα θα ερθει σιγα-σιγα μαζι με τη γενικοτερη Μουσικη Ωριμανση, δεν μπορεις να βιασεις ενα λουλουδι ν ανθισει θα ανοιξει....την Ανοιξη. Παμε για μελετη τωρα.
DrRaTnaBolenaTh

Αποσυνδεδεμένος Petros1

  • Περαστικός
  • *
  • Μηνύματα: 19
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #12 στις: 12/02/10, 01:16 »
Ανεβάστε κάποιος ρε παιδιά αυτό το σύστημα Αλεξάντερ,για μας που δε ξέρουμε τι είναι.... :)

Αποσυνδεδεμένος Απόλλων

  • Κιθαροσυντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 5846
  • Φύλο: Άντρας
  • Μονίμως προβληματικός...
    • Προφίλ
Διψάς και δεν το ξέρεις...

Αποσυνδεδεμένος kyriakos_t

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 245
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #14 στις: 30/07/11, 08:57 »
οποιος θελει βιντεο
λεει ωραια πραγματα και θα σας βοηθησουν!!!!

Αποσυνδεδεμένος Αυτάρεσκο Καθίκι Isnogood

  • Συντονιστής
  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 2668
  • Φύλο: Άντρας
  • So much to think, and so little beer....
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #15 στις: 30/07/11, 14:30 »
Πολύ καλές και σωστές όλες οι συμβουλές που αναφέρθηκαν!

Ίσως έχω να προσθέσω κάτι σχετικά με την ανεξαρτησία των δαχτύλων που "ανακάλυψα" πρόσφατα και το κάνω πάντα όταν κάνω εξάσκηση επειδή βοηθάει πολύ.
Όταν παίζουμε δεν παίζουμε πάντα σε τέσσερα διαδοχικά τάστα αλλά πολλές φορές κάνουμε μεγάλα ανοίγματα και εκεί πολλές φορές υπάρχει πρόβλήμα στο συγχρονισμό μεταξύ αριστερού και δεξιού χεριού.
Αυτό που κάνω για να μειωθεί το πρόβλημα είναι να κανω ασκήσεις σαν το 1234 ή τις τρίλιες (πάααρα πολύ βασική άσκηση) 1-2, 1-3, 1-4, 2-3, 2-4, 3-4, αλλά με πολύ μεγαλύερα ανοιγματα.
Τέτοιου είδους ασκήσεις μπορείτε να επινοήσετε πάρα πολλές, προσωπικά προσπάθω να εξασκούμαι σε όσους περισσότερους συνδιασμούς γίνεται.
Για παράδειγμα: 12-18 με 1ο και 4ο δάχτυλο συνέχεια με alternate picking ή legatto σε οποιαδήποτε χορδή-
                      12-14-19 με 1ο, 2ο και 4ο δάχτυλο  ->>-
                      12-16-19 με 1ο, 3ο και 4ο δάχτυλο ->>-
Γενικά είναι καλό στις ασκήσεις σας να βάζετε και μεγάλα ανοίγματα στα δάχτυλα για καλύπτετε και περισσότερες περιπτώσεις "πραγματικού" παιξίματος.

Ελπίζω να βρείτε χρήσιμο το post μου :)

Πραγματικά χρήσιμο, καθώς οι περισσότεροι αγνοούμε οτι σε "πραγματικό" παίξιμο οι νότες δεν είναι πάντα δίπλα-δίπλα.

Mε αφορμή αυτό, θα σας παραπέμψω σε ένα δικό μου πόστ περι ανοιγμάτων: http://forum.kithara.gr/index.php?topic=75530.msg589204#msg589204

Επίσης πάνω στο transition time: Ο Stetina νομίζω αναφέρεται σε αυτό, αναφέροντας τα περίφημα bursts ταχύτητας. Τί γίνεται με αυτά? Αντί να παίζει κανείς ισόχρονα όλτες τις νότες σε μια άσκηση, βρίσκει τα σημεία που έχουν μια αυξημένη δυσκολία, και αλλάζει τις αξίες με σκοπό να δώσει μια γκαζιά σε αυτά τα δύσκολα σημεία, και μετά να κολουθήσει ένας χρόνος χαλάρωσης μέχρι το επόμενο δύσκολο σημείο.
Με τόσα "μπράβο" και τόσα χαϊδέματα στα αυτιά, τη Δευτέρα, δε περιμένω κάτι λιγότερο απο Ρωμαϊκό όργιο...

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #16 στις: 30/07/11, 20:15 »
Επίσης πάνω στο transition time: Ο Stetina νομίζω αναφέρεται σε αυτό, αναφέροντας τα περίφημα bursts ταχύτητας. Τί γίνεται με αυτά? Αντί να παίζει κανείς ισόχρονα όλτες τις νότες σε μια άσκηση, βρίσκει τα σημεία που έχουν μια αυξημένη δυσκολία, και αλλάζει τις αξίες με σκοπό να δώσει μια γκαζιά σε αυτά τα δύσκολα σημεία, και μετά να κολουθήσει ένας χρόνος χαλάρωσης μέχρι το επόμενο δύσκολο σημείο.

Δεν εχουν καμια σχεση αυτα τα δυο μεταξυ τους.Το transition time που λεει στην ουσια αναφερεται στον συγχρονισμο των χεριων.Δεν εχει σχεση με το ποσο γρηγορα η ποσο αργα παιζεις μια νοτα ...αλλα ποσο γρηγορα η ποσο αργα περνας απο μια νοτα σε μια αλλη.Μπορει να παιζεις βασανιστικα αργα μια κλιμακα αλλα οταν πας απο μια νοτα σε μια αλλη αυτο πρεπει να γινεται οσο ποιο κοφτα και γρηγορα μπορεις.Γιατι συνηθως οταν πας απο μια νοτα σε μια αλλη πρωτα παει το αριστερο χερι να παρει θεση και μετα απο δεκατα του δευτερολεπτου ακολουθει το δεξι για να χτυπησει την χορδη(η το αντιθετο)...αυτο δεν φαινεται τοσο με γυμνο ματι...φαινεται περισσοτερο στο αποτελεσμα...οι νοτες σου δεν ειναι καθαρες....αλλα οταν πας  να παιξεις την επομενη πρεπει να το κανεις οσο ποιο γρηγορα και κοφτα μπορεις.Αυτο συγχρονιζει τα χερια σου μια χαρα.

Τωρα η εξασκηση σε bursts το μονο που κανει ειναι να συνηθισει το νευρικο σου συστημα σε ποιο γρηγορες καταστασεις.Για να το πετυχει αυτο σου λεει οτι μεγαλε δεν θα παιξεις  ολη την φραση ποιο γρηγορα αλλα μονο πχ τις τρεις με τεσσερις πρωτες νοτες.Παρτες σου λεει παιξτες οσο ποιο γρηγορα μπορεις(σε λουπα επαναλαμβανοντας τις και καθαρα παντα) και μολις δεις βελτιωση τοτε προσθεσε μερικες ακομα.....κτλ κτλ κτλ μεχρι να  εχεις τελικα ολη τη φραση.Αν δεν το εκανες αυτο και προσπαθουσες να παιξεις ποιο γρηγορα ολοκληρη τη φραση θα σου επαιρνε τον διπλασιο και παραπανω χρονο για να βελτιωθεις γιατι πολυ απλα το νευρικο συστημα χειριζεται και αφομοιωνει καλυτερα μικροτερο ογκο πληροφοριων.Μικρες μπουκιες δηλαδη παρα ολο το βοδι.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος Spyros Delta

  • Εδώ είναι το σπίτι μου
  • *****
  • Μηνύματα: 1106
  • Φύλο: Άντρας
    • Facebook profile
    • Προφίλ
    • SpyrosDeltaVideos
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #17 στις: 31/07/11, 14:08 »
+1
Πολυ καλο αρθρο.

Με μια παραλειψη ομως αν δεν κανω λαθος.
Ισως γιατι θεωρηθηκε δεδομενη ως οδηγια?
Η επαναληψη.

- Χρειαζονται πολλες επαναληψεις σε οτι παιζουμε και κανουμε εξασκηση, ξεκινωντας απο αργη ταχυτητα οπως αναφερθηκε και ανεβαζοντας  ελαχιστα καθε φορα που αισθανομαστε ανεση σε αυτο που παιζουμε.

Δυο τιπς πανω στις επαναληψεις και την ταχυτητα ειναι οτι.
α) Κοβουμε σε μικρα μερη το θεμα που μελεταμε (οχι αναγκαστικα μετρο μετρο, μπορει το μερος  που μελεταμε να ειναι μια φραση μονο με λιγες νοτες), και μελεταμε το καθενα ξεχωριστα.
Πχ μελεταμε την 1η φραση αργα και ανεβαζουμε σταδιακα την ταχυτητα της, μετα τη 2η παρομοιως και μετα τις ενωνουμε ξεκινωντας παλι αργα και αυξανωντας σταδιακα.
Προσεχουμε ιδιαιτερως και επιμενουμε στο σημειο "συγκολλησης".
Μετα παρομοιως την 3η και την 4ηφραση και μετα τις ενωνουμε κι αυτες. Μετα μελεταμε 1η, 2η, 3η, και 4η μαζι. Συνεχιζουμε με τις επομενες 4 παρομοιως και μετα ενωνουμε και τις 8, κ.ο.κ.
Αυτο το αναφερω γιατι παρακολουθω μαθητες μου που ξεκινανε να παιξουν ενα θεμα και οταν κατι κανουν λαθος ξεκινανε απο την αρχη.
Αν τους αφησω να μελετησουν ετσι, στο τελος θα καταληξουν να εχουν παιξει 1000 φορες τις πρωτες νοτες και 10 τις τελευταιες. Θα εχουν χασει χρονο μελετης και σιγουρα οι τελευταιες νοτες δεν θα ειναι τοσο καλες οσο οι πρωτες.
β) Η ταχυτητα που θα εχουμε καταληξει να μπορουμε να παιξουμε το θεμα μας, να ειναι τουλαχιστον 20% πιο γρηγορη απο αυτη που επιθυμουμε να παιξουμε ζωντανα το κομματι.
Αυτο γιατι παντα στο λαιβ δεν θα εχουμε την πνευματικη και φυσικη ανεση που μας προσφερει η σπιτικη μελετη και θα εχουμε απωλειες και σε τεχνικα θεματα και πνευματικα στην αυτοσυγκεντρωση.
Στο κατω κατω, στο λαιβ πρεπει να το διασκεδαζουμε κι εμεις λιγακι και οχι να ειμαστε κολλημενοι στην ταστιερα.
« Τελευταία τροποποίηση: 31/07/11, 14:12 από Spyros Delta »

Αποσυνδεδεμένος denisgiann

  • Παλιός
  • ****
  • Μηνύματα: 434
  • Φύλο: Άντρας
  • You Dont Remember Ill Never Forget
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #18 στις: 31/07/11, 21:41 »
+1
Πολυ καλο αρθρο.

Με μια παραλειψη ομως αν δεν κανω λαθος.
Ισως γιατι θεωρηθηκε δεδομενη ως οδηγια?
Η επαναληψη.

- Χρειαζονται πολλες επαναληψεις σε οτι παιζουμε και κανουμε εξασκηση, ξεκινωντας απο αργη ταχυτητα οπως αναφερθηκε και ανεβαζοντας  ελαχιστα καθε φορα που αισθανομαστε ανεση σε αυτο που παιζουμε.


Κοιτα οι επαναληψεις νομιζω οτι ειναι αυτονοητες για οτιδηποτε αλλα εδω το αρθρο επικεντρωνεται στο πως οχι στο ποσο.Γιατι πολυ απλα αν δεν ξερει καποιος πως να κανει σωστα μια ασκηση τοτε οι επαναληψεις οχι μονο δεν εχουν νοημα αλλα ειναι και επιβλαβεις.Γιατι αν επαναλαμβανεις κατι λαθος δημιουργεις κακες συνηθειες και μετα θελει διπλασια προσπαθεια για να το διορθωσεις.
Civilize the mind make savage the Body

Αποσυνδεδεμένος kyriakos_t

  • Θαμώνας
  • ***
  • Μηνύματα: 245
    • Προφίλ
Απ: Οι οκτώ κανόνες για αυξηση της ταχύτητας.
« Απάντηση #19 στις: 31/07/11, 21:48 »
ρε παιδια οσοι ξερετε καλα το σρενταρισμα πειτε μας και μας καμια κλιμακα...... 

 

Σχετικά θέματα

  Τίτλος / Ξεκίνησε από Απαντήσεις Τελευταίο μήνυμα
5 Απαντήσεις
15294 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 14/01/20, 20:44
από Guitar Fan
0 Απαντήσεις
41773 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 28/05/03, 18:59
από Ο Νέος Κιθαρωδός
1 Απαντήσεις
52531 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 19/01/08, 05:00
από ARGIRIS25
32 Απαντήσεις
14673 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/08/04, 02:46
από atzolina
15 Απαντήσεις
10028 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/11/20, 16:24
από ΚΙΘΑΡΑ
60 Απαντήσεις
43348 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 12/11/20, 16:21
από ΚΙΘΑΡΑ
86 Απαντήσεις
26812 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 16/03/09, 16:18
από gers
9 Απαντήσεις
52248 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 27/02/11, 22:45
από YmiRLinG
4 Απαντήσεις
4776 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/03/21, 00:06
από Vassilis_1
0 Απαντήσεις
3108 Εμφανίσεις
Τελευταίο μήνυμα 04/06/21, 19:52
από Ioannis Anastassakis