Περι μουσικής > Ακόρντα
Παράξενη Συγχορδία...
Page:
Πάντως στη Δυτική Μουσική αυτη η συγχορδία (C#-Eb-G) είναι η Ιταλική 6ης Αυξημένης στη Σολ μείζονα.
Δηλαδή οξύνουμε την ΙV και βαρύνουμε την VI βαθμίδα της κλίμακας.
Τζουράς:
--- Παράθεση ---Πάντως στη Δυτική Μουσική αυτη η συγχορδία (C#-Eb-G) είναι η Ιταλική 6ης Αυξημένης στη Σολ μείζονα.
--- Τέλος παράθεσης ---
Ναι είναι όντως η Ιταλική αυξ. 6η στη Σολ Μείζονα, αλλά αυτό δεν ισχύει εδώ γιατί δεν είμαστε στη Σολ Μείζονα αλλά στην Ρε Χιτζαζκιάρ.
(Αν ήταν Ρε Χιτζάζ θά ήταν το ίδιο με Σολ Ελάσσονα Αρμονική)
Θα συμφωνήσω με τον Νέο κιθαρωδό. Στους λαικούς δρόμους δεν καλοδουλέυει ν διημιουργία συγχορδιών σε όλες τις βαθμίδες του δρόμου. Θεωρητικά γίνετα αλλά πρακτικά δεν χρησιμοποιούνται όλες.
Για παράδειγμα στο Ρε Χιτζαζκιάρ, οι πιο συνιθισμένες συγχορδίες είναι οι D, A και Gm. Αν το τραγούδι περάσει και από σκέτο Χιτζάζ τότε στη θέση της Α μπαίνουν οι Cm και Eb.
SKYLLAS:
--- Παράθεση από: santanaras στις 20/12/04, 20:16 ---...Είναι μία συγχορδία η οποία δημιουργείται στην εβδόμη βαθμίδα της Ρε Χιτζασχιάρ. Η Ρε Χιτζασχιάρ, είναι ένας γνωστός Βυζαντινός δρόμος. Παίρνει τον οπλισμό της Ρε Μείζονας και έχει επιπλέον Μι Ύφεση και Σι Ύφεση.
--- Τέλος παράθεσης ---
Η ρε Χιτζασχιαρ, παιρνει τον οπλισμό της απο την Gm(Bb,Eb, F# προσαγωγέα) με ενα επιπλέον ντο#. αν το σκεφτείτε το κομματο ως Gm to ντο# ειναι μια ντιμινουίτα, ή μια ελλατωμενη την πρωτης βαθμίδας της Gm. π.χ. υπαρχει ενα κομματι του Στέλιου Καζαντζίδη, "ποια είσαι εσύ" οποιος ξέρει την εισαγωγη θα θυμαται ποια συγχορδια είναι εκει.
Τωρα, το C# , Eb, G, μαλλον ειναι αυτα που σου είπαν.
Παντως ακομα και στη λαικη μουσικη δεν υπαρχουν κομματια πολλά στο δρομο αυτό.
Flanger:
θα ηθελα καποιοις να μου πει ποιο ακορντο ειναι το "Αno3" αλλα και το "Fm7-5".οπως επισης και το "Α4"και αν για αυτο το ακορντο(4ης)υπαρχει και μινορε.βασικα εχω μια λογικη για το Αno3 που λεει οτι ειναι η A χωρις την 3η αλλα δεν μου αρεσει στο ακουσμα και ειπα να ρωτησω.οσον αφορα την Α4 μαλλον ειναι Α+την4η αλλα ασ ειμαστε σιγουροι.
fatses asteies:
Λοιπόν, το Fm7-5 είναι πολύ συνηθισμένη συγχορδία (οι m7-5 γενικά δηλαδή, όχι η F συγκεκριμένα). Έχει όπως λέει το όνομα της 1η-3η(μικρή αφού είναι μινόρε)-5η(ύφεση ή ελατωμένη, όπως θέλεις τη λες αλλά η ονομασία είναι ύφεση)-7η . Η ονομασία είναι Φα μινόρε επτά ύφεση πέντε (αν θέλεις να συνεννοείσαι με τους άλλους μουσικούς, αλλιώς μπορείς να χρησιμοποιήσεις την ορολογία του ωδείου αλλά θα σε κοιτάνε όλοι παράξενα). Συνεπώς οι νότες της είναι F-Ab-Cb-Eb και πιάνεται
με μπάσσο στην 4η χορδή
----4----
----4----
----4----
----3----
----x----
----x----
με μπάσσο στην 5η χορδή
----x----
----9----
----8----
----9----
----8----
----x----
με μπάσσο στην 6η χορδή
----x----
----0---- (προεραιτικά στη F)
----1----
----1----
----2----
----1----
Όσο για το A4 (και για όλα τα 4ης) έχεις τις 1η-3η-5η + την 4η. Άρα όταν λες A4 σημαίνει A-C#-D-E (αντίστοιχα στη μινόρε έχεις A-C-D-E) και πολλές φορές θα τη συναντήσεις και Aadd4 ή Amadd4 αλλά το A4 είναι ο απλούστερος τρόπος γραφής. Επίσης υπάρχει και το sus4 όπου εκεί έχεις 1η-4η-5η (όταν βλέπεις sus4 κάνεις τη 3η ---> 4η ενώ αν δεις sus2 κάνεις τη 3η--->2η). 'Οταν δεις A4 εννοείται πάντα η ματζόρε.
Όσο για τη Ano3 αν ήταν χωρίς την 3η θα μπορούσε απλά να λέγεται A5 (power chord) που είναι η πλέον συνηθισμένη στη ροκ, μεταλ κλπ. Πιθανότατα λοιπόν ή είναι η A5 ή εννοεί τη Asus2 η οποία γράφεται και Aadd9(no3) και ίσως ( ; ) για συντομία να γράφεται και Ano3. Δηλαδή αν είναι αυτή (που μάλλον είναι) τότε έχεις 1η-2η-5η ( A-B-E). Ο απλούστερος τρόπος να την πιάσεις είναι 0-0-2-2-0-0
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση