Περι μουσικής > Ακόρντα
Πείρα, ευχέρεια, τι;
gkariot:
Η ερώτησή μου αφορά στην άμεση εύρεση συγχορδιών στο παίξιμο οποιουδήποτε τραγουδιού απο έμπειρους βέβαια μουσικούς... με ποιό τρόπο βρίσκουν, και μάλιστα άμεσα, τη συγχορδία που ακολουθεί μια άλλη. Είναι θέμα "αυτιού" που λειτουργεί την τελευταία στιγμή με τόσο αποτελεσματικό τρόπο; Υπάρχει κάποιο άλλο μυστικό; Και πως έστω ξέροντας κάποιο τραγούδι απο έναν τόνο με απλό τρόπο αλλάζουν τον τόνο μεταθέτοντας ανάλογα όλες τις συγχορδίες έχοντας το ίδιο σωστό αποτέλεσμα... Τέλος πότε ένας κιθαρίστας μπορεί να παίζει και να συνοδεύει ένα μουσικό σύνολο, να θεωρεί οτι είναι σε θέση να παίξει οποιοδήποτε τραγούδι του ζητηθεί, αρκεί φυσικά να το έχει ακούσει....
bluewind:
Όλα τα εύλογα ερωτήματα που θέτεις βρίσκουν την απάντησή τους στο συνδυασμό "γνώση μουσικής θεωρίας"+"ικανό αυτί". Ο βαθμός στον οποίο διαθέτεις αυτά τα δύο στοιχεία σε βοηθάει ανάλογα να βγάλεις (ή να μη βγάλεις) σχεδόν οποιοδήποτε κομμάτι.
kitharistas_poihths:
se ola ta parapano tha prostheta kai thn empiria kai praktiki eksaskisi
bluechild:
gkariot η σύνδεση των συγχορδιών είναι θέμα αρμονίας. Να σου πω κάποια βασικά : Έστω οι νότες της Ντο μείζονος κλίμακας C D E F G A B. Παίρνοντας τις νότες αυτές ανά τρεις και αρχίζοντας από διαφορετική νότα κάθε φορά βρίσκεις τις συγχορδίες που ανήκουν σε αυτή την κλίμακα. Σχηματικά :
C D E F G A B C D E F G A B C D E F...
I) C E G -> Cmaj
ii) D F A -> Dmin
ιii) E G B -> Emin
IV) F A C -> Fmaj
V) G B D -> Gmaj
vi) A C E -> Amin
vii') B D F -> Bdim
Οι maj(ore) είναι "χαρούμενες" συγχορδίες, οι min(ore) "λυπητερές" και η dim(inished) είναι μια περίεργη συγχορδία που δε χρησιμοποιείται συχνά και έχει ανατολίτικο ήχο.
Μεταξύ αυτών των συγχορδιών τώρα μπορείς να κάνεις κάποιες στάνταρ κινήσεις οι οποίες ακούγονται καλά
bluechild:
Οι πιο στάνταρ από τις κινήσεις αυτές είναι οι εξής :
1) V -> I (δηλαδή Gmaj -> Cmaj)
2) IV -> V (Fmaj -> Gmaj) και είναι βασική στην κλασική αρμονία.
3) ii -> V (Dmin -> Gmaj) που είναι βασική στην jazz αρμονία.
4) vi -> ii
5) iii -> iv
Επίσης, είναι ασφαλές να πας από οποίαδήποτε συγχορδία πίσω στην I (τονική). Αυτοί είναι πο΄λύ γενικοί και τυποποιημένοι κανόνες και δεν θα πρέπει να κολλάς πάνω τους αφού υπάρχουν πολλές ακόμη ακολουθίες που ακούγονται όμορφα (πχ ΙV -> iii που δίνει έναν πιο ισπανικό ήχο). Ακόμα μπορείς εκεί που έχεις φτιάξει μια ακολουθία να αλλάξεις κάποιες ματζόρε ή μινόρε συγχορδίες σε εβδόμες και πάνω για να δεις αν ακούγονται καλύτερα (όπως στα κλασσικά μπλουζ που η ακολουθία F -> G -> C γίνεται F7 -> G7 -> C7). Πειραματίσου :) υπάρχουν διάφορες καλές σελίδες για αρμονία αν ψάξεις για harmony tutorials. Καλή τύχη !
Πλοήγηση
[0] Λίστα μηνυμάτων
[#] Επόμενη σελίδα
Μετάβαση στην πλήρη έκδοση