Φίλε bluechild, είμαι πράγματι μεγάλος fan των Guns n' roses από τα τέλη της δεκαετίας του '80 που τους πρωτογνώρισα. Επειδή λοιπόν κι εσύ λογικά θα πρέπει να γνωρίζεις κάποια πράγματα, θα προσπαθήσω να σου απαντήσω με συγκεκριμένα λογικά επιχειρήματα.
Κατ' αρχήν δεν συμφωνώ με τη λογική ότι ένα άλμπουμ διασκευών είναι εξ' ορισμού απογοητευτικό, εκτός και αν κρίνουμε από δημιουργήματα όπως αυτό του Σφακιανάκη. Αφ' ενός αυτό που θα πρέπει να σκεφτεί κανείς είναι γιατί το συγκρότημα επέλεξε να κάνει μια τέτοια δουλειά και σε τι αποσκοπεί. Αυτό νομίζω το κάλυψα στο προηγούμενο μήνυμά μου. Σαν όχι μόνο πορωμένος αλλά και σκεπτόμενος (ίσως και ψαγμένος) fan, δεν αρκούμαι να μένω στην επιφάνεια (τι έφαγε σήμερα ο Slash ή πόσες φορές πήγε στην τουαλέτα ο Axl) αλλά προσπαθώ να γνωρίσω το συγκρότημα πιο ουσιαστικά. Πράγμα στο οποίο εμένα προσωπικά το άλμπουμ αυτό με βοήθησε πολύ. Αφ' ετέρου πρέπει να αξιολογήσουμε τις διασκευές αυτές από πλευράς ποιότητας. Και επ' αυτού είπα ήδη την άποψή μου. Εξ' άλλου δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς ότι και παλιότερες διασκευές που έχει κάνει το συγκρότημα (τόσο στο "Illusions" όσο και στο "Lies" ήταν και σωστές διασκευές (όχι απλό remake του αυθεντικού κομματιού) και ποιοτικές.
Την παραγωγή δεν μπορώ να πω ότι είμαι σε θέση να την κρίνω επαρκώς. Όμως τόσο το σαφώς "χύμα" ύφος του "Apettite" όσο και η πιο προσεγμένη παραγωγή του "Illusions", που είναι αναμφίβολα ένας δίσκος πιο ώριμος, συμβάλλουν στην ταυτότητα και στη μοναδικότητα του κάθε άλμπουμ. Θα έλεγα ότι στο "Spaghetti incident" το πρόβλημα που αναφέρεις έχει σχέση περισσότερο με τη συνοχή των τραγουδιών (σαν να πρόκειται για τραγούδια ηχογραφημένα κατά καιρούς και σε χρόνο ανύποπτο, τα οποία κάποια στιγμή συγκεντρώθηκαν για να αποτελέσουν ένα σύνολο κάπως παράταιρο) και όχι με την ποιότητα του καθενός. Αυτό όμως εμένα προσωπικά ούτε με ξενίζει ούτε με ενοχλεί, γιατί πιστεύω ότι δίνει ξεχωριστό ύφος στην όλη δουλειά. Αν εγώ ή οποιοσδήποτε άλλος επιχειρούσε να κάνει μια συλλογή με τις δικές του επιρροές, πάλι το σύνολο θα έμοιαζε περισσότερο με ένα αταίριαστο συνονθύλευμα, παρά με ένα λογικά δομημένο σύνολο. Πόσο μάλλον όταν μιλάμε για διασκευές.
Όσο για τη φωνή του Axl, αυτή είχε πάντα τη συγκεκριμένη χαρακτηριστική ιδιομορφία. Και μάλιστα θυμάμαι ότι την εποχή που το συγκρότημα βρισκόταν στην ακμή του, πολλοί χρησιμοποιούσαν αυτή την ιδιομορφία για να κατηγορήσουν τον Axl και τις τραγουδιστικές και ερμηνευτικές του ικανότητες. Εν πολλοίς, είναι θέμα γούστου. Αν δεν σε ενοχλεί στα προηγούμενα άλμπουμ, δεν βλέπω γιατί το πρόβλημα ενσκήπτει στο "Spaghetti incident". Για μένα είναι ένα ακόμα χαρακτηριστικό γνώρισμα του ήχου των Guns, που συμβάλει στη ταυτότητά του ως συγκρότημα.
Τέλος, το κύριο ζήτημα είναι το εξής: Oι Guns ήταν πάντα ένα εντελώς αντισυμβατικό και απρόβλεπτο συγκρότημα, και γι αυτό και δεν είχε τη χρονική διάρκεια που θα μπορούσε να έχει υπό άλλες συνθήκες. Αυτό αντικατοπτρίζεται πλήρως στις δισκογραφικές τους προσπάθειες όσο και στα live τους. Πέρα από τα γνωστά γεγονότα της συναυλίας στην Αθήνα το 1993 (μάλλον λόγω ηλικίας δεν ήσουν εκεί, εγώ ήμουν) διάφορα "χαριτωμένα" έχουν συμβεί σε διάφορες συναυλίες τους, με αποκορύφωμα αυτή στο St. Louis, αν δεν κάνω λάθος το 1991. Ε λοιπόν, εμένα όλα αυτά δεν με χαλάνε καθόλου. Οι Guns θα μπορούσαν κάλιστα να είναι άλλο ένα ανάμεσα στα πολλά hard rock και heavy metal συγκροτήματα που εμφανίστηκαν και χάθηκαν χωρίς κανένα ίχνος τη δεκαετία του '80. Δεν ήταν όμως. Για μένα οι Guns n' roses ήταν το τελευταίο αληθινό rock συγκρότημα και μάλλον βρέθηκε σε λάθος εποχή γιατί το ίδιο σύστημα που τους ανέδειξε, αυτό τους κατέστρεψε. Η δική μου προσωπική μουσική εποχή "έκλεισε" με το "Spaghetti incident" και την παρακμή των Guns n' roses. Mε αυτά (και πολλά άλλα πιο προσωπικά) ως γνώμονα, το άλμπουμ αυτό ήταν σημαδιακό. Για μένα κάθε δουλειά των Guns n' roses είχε το δικό της χαρακτήρα και τη δική της ταυτότητα και συγκρίσεις ενός άλμπουμ με ένα άλλο δεν έχουν κανένα νόημα.
Συγγνώμη που και πάλι μακρηγόρησα, αλλά επί των Guns πάντα είχα πολλά να πω..