Το Στέκι των Κιθαρωδών
Περι μουσικής => Δισκοπαρουσιάσεις και κριτικές => Μήνυμα ξεκίνησε από: melitzanio στις 06/12/06, 00:28
-
Κυκλοφορεί αυτή τη βδομάδα ο νέος δίσκος του Θανάση Παπακωνσταντίνου με τίτλο ο Διάφανος.
Περισσότερες πληροφορίες στα γρασίδια της Κοιλάδας των Τεμπών (http://www.koiladatwntempwn.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=337&Itemid=64).
Καλή μας ακρόαση.......
(Υ.Γ.: Συγχαρητήρια στους διαχειριστές του kithara.gr (αρχικώς είχα γράψει εκ παραδρομής "τους διαχειριστές της Κοιλάδας" :-[ συγνώμη για το ατόπημα - η συνήθεια είναι δίχτυ που λέει ο Αλκαίος :P) και στην αγαπητή Φιλουμένα που εμπνευστηκαν και υλοποίησαν την ιδέα των συνεντεύξεων της Μπάντας των Αναισχύντων")
-
Θανάσης Παπακωνσταντίνου - "Διάφανος"
(http://www.lyra.gr/Images/Products/Normal/116322.jpg)
Ο «Διάφανος» είναι ο πρώτος δίσκος σε δική μου παραγωγή, κάτω από τον διακριτικό τίτλο «Αχός».
Οι ηχογραφήσεις έγιναν στο Μεταξοχώρι Αγιάς -όπου μένω- με χαλαρότητα και καλή διάθεση.
Αρκετά από τα τραγούδια τα παίζαμε στις εμφανίσεις μας για καιρό πριν δισκογραφηθούν. Αυτό, και το ότι σχεδόν όλα ηχογραφήθηκαν «ζωντανά», δηλαδή με τη σύμπραξη όλων των μουσικών και σε μερικές περιπτώσεις των ερμηνευτών, έχει δώσει ενέργεια και ζεστασιά στο τελικό αποτέλεσμα.
Οι ενορχηστρώσεις έγιναν συλλογικά από τους συμμετέχοντες -κάθε φορά- μουσικούς.
Τα τραγούδια ερμηνεύουν ο Σωκράτης Μάλαμας, η Μάρθα Φριντζήλα, ο Φώτης Σιώτας, εγώ και διάφορα μέλη της οικογένειάς μου, ενώ σημαντική είναι και η συμβολή της ανδρικής χορωδίας της Τσιούξιανης.
Δράττομαι της ευκαιρίας να ευχαριστήσω, για τη συμμετοχή τους, τη μικρή Βάσω, την ορχήστρα του υπερωκεάνιου «Μέγας Ανατολικός» και τις μύγες από την περιοχή Αμυγδαλή Λάρισας.
Καλή ακρόαση
Θανάσης Παπακωνσταντίνου
Λίστα τραγουδιών:
1. Διάφανος
2. Περσεφόνη;
3. Στην Αμερική
4. Πες μου κάτι
5. Οι μύγες βαλσαμώνονται με βαλς
6. Το Κομμωτριάκι
7. Τα παξιμάδια
8. Αερικό
9. 360 ΧΛΜ
10. You, The_Universe
11. Στην Κοιλάδα των Τεμπών
12. Βασιλιάς
13. Η Μοσχαροκεφαλή
-
Λείπει ένα!!!
Το "Ορυχεία"... :-\
Τελικά αποφάσισε να μην το βάλει?? ?? ??
-
Αφού το έβαλε στον προηγούμενο...
-
Αφού το έβαλε στον προηγούμενο...
και μιας και εσκισε ο προηγουμενος δισκος..... ... . . . .. . . .
-
Για να πω την αλήθεια, τον προηγούμενο δεν μπόρεσα να τον ακούσω πάνω από δύο φορές.
Δεν συγκράτησα τίτλους.
Απλά ήξερα πως το συγκεκριμένο θα έμπαινε σε αυτόν τον δίσκο.
Για να δούμε...ελπίζω να μας δικαιώσει ο καινούριος διότι ο προηγούμενος, προσωπικά τουλάχιστον με απογοήτευσε ελαφρώς... :(
-
Σας ευχαριστούμε αγαπητή Μαρίνα! Μην ξεχνάμε και την συμβολή του Σωτήρη και τις υπέροχες ιδέες του!! ;D ;)
Ο νέος δίσκος είναι διαμάντι!!
Με ή χωρίς τα ορυχεία...αν και στις λαιβ εκδόσεις τους δεν παίζονται...
Σε αυτό το δίσκο θα ακούσετε και πολλα ΅νέα΅, ευφάνταστα όργανα!!!!!!!! ;D
-
Μην ξεχνάμε και την συμβολή του Σωτήρη και τις υπέροχες ιδέες του!! ;D ;)
"σιγανά, σιγανά, σιγανά και ταπεινά.." ::) :)
όντως η νέα ενορχήστρωση από τα "Ορυχεία" είναι υπέροχη και λείπει αλλά όπως και να χει ο δίσκος αναμένετε φωτιά! ;)
-
Μην ξεχνάμε και την συμβολή του Σωτήρη και τις υπέροχες ιδέες του!! ;D ;)
Δεν την γνώριζα τη συμμετοχή και συμβολή του αγαπητού Σωτήρη στο συγκεκριμένο θέμα, διαφορετικά δεν υπήρχε περίπτωση να τη ξεχάσω :).
Τα Ορυχεία προβλέπονταν να μπουν και στο νέο δίσκο με νέα εκπληκτική ενορχήστρωση (σιωτομπασλαμική) αλλά ο Θανάσης δεν ήθελε να τα ερμηνεύσει ο ίδιος και κάποιες προτάσεις που έκανε σε άλλους ερμηνευτές δεν ευδοκίμησαν οπότε τελικά εξαιρέθηκαν από το δίσκο. Ελπίζω ότι θα συμπεριληφθούν σε κάποιο επόμενο. Πάντως η ¨Βροχή από Κάτω" έλαχε εξαιρετικής ανταπόκρισης από το κοινό τελικά παρόλες τις όποιες ενστάσεις και αντιρρήσεις. Είμαι σίγουρη πως το ίδιο θα συμβεί και με το "Διάφανο".
-
Μην ξεχνάμε και την συμβολή του Σωτήρη και τις υπέροχες ιδέες του!! ;D ;)
Δεν την γνώριζα τη συμμετοχή και συμβολή του αγαπητού Σωτήρη στο συγκεκριμένο θέμα, διαφορετικά δεν υπήρχε περίπτωση να τη ξεχάσω :).
Τα Ορυχεία προβλέπονταν να μπουν και στο νέο δίσκο με νέα εκπληκτική ενορχήστρωση (σιωτομπασλαμική) αλλά ο Θανάσης δεν ήθελε να τα ερμηνεύσει ο ίδιος και κάποιες προτάσεις που έκανε σε άλλους ερμηνευτές δεν ευδοκίμησαν οπότε τελικά εξαιρέθηκαν από το δίσκο. Ελπίζω ότι θα συμπεριληφθούν σε κάποιο επόμενο. Πάντως η ¨Βροχή από Κάτω" έλαχε εξαιρετικής ανταπόκρισης από το κοινό τελικά παρόλες τις όποιες ενστάσεις και αντιρρήσεις. Είμαι σίγουρη πως το ίδιο θα συμβεί και με το "Διάφανο".
αληθεια;;;;;;ωωω και χασαμε τετοια ενορχήστρωση;;;; :-X >:( :( :o
χεχε παρεβλεψα οτι δεν το γνωριζες!Ό Σωτήρης μάλιστα παρεβρεθη στη συνέντευξη Μπασλάμ!Θυμασαι Σωτήρη;χεχε!
Ευχαριστούμε Ριναμά μας!
-
ειναι στα ραφια!!!!!!! ;D
-
ειναι στα ραφια!!!!!!! ;D
..και στο cd-player μου εδώ και καμιά ώρα....
Μόλις τέλειωσα το πρώτο άκουσμα!!!! Δεν έχω να σχολιάσω κάτι....
Ένα 2006 με πλήρη ανομβρία (εκτός από το μυστήριο τρένο του Θηβαίου) μας τρέλανε στο τέλος του με βολές κατά ριπάς!!!
Κούτρας , Θεοχαρίδης,Χαρούλης,Ζερβουδάκης και τώρα αυτό!!!!!
-
άντε να περάσει και τ αυλάκι....
-
Το ακροάστηκα αρκετές φορές σήμερα εδώ στη δουλειά, δεν μπορώ να πω ότι με ξετρέλανε. Συνεχίζω στους δίσκους του Θαν. Παπακ. στο τρίτο κομμάτι να βαριέμαι! Εχει βέβαια καταπληκτικούς στίχους και ενορχηστρώσεις αλλά κατά τα άλλα τπτ!
Μη πέσετε να με φάτε, προσωπική άποψη λέω! ::)
-
Αλήθεια Πάρη;
Εγώ πάλι δεν το χορταίνω ;D
(Και τώρα ακούω την Βάγια που μας το προσφέρει απο το κλαδί της :) )
-
Αλήθεια Πάρη;
Εγώ πάλι δεν το χορταίνω ;D
(Και τώρα ακούω την Βάγια που μας το προσφέρει απο το κλαδί της :) )
Και γω την ακούω αλλά συνεχίζω να έχω την ίδια άποψη ακόμα και μετά από αυτή την ακρόαση. Ισως μετά από πολλές ακροάσεις να μου καρφωθούν 2-3 κομμάτια στο μυαλό όπως το 3 ανθοί που τόσα χρόνια το αγνοούσα και τελευταία δεν το χορταίνω :)
-
Αχ Παρη μου, ο δισκος αυτος δεν ειναι για κιθαρωδους. Ειναι για ..τζαζοφιλους. ;D
-
Αχ Παρη μου, ο δισκος αυτος δεν ειναι για κιθαρωδους. Ειναι για ..τζαζοφιλους. ;D
λες να είμαι και να μην το ξέρω? ;D
-
Αντιγράφω το review μου από την Κοιλάδα των τεμπών (www.koiladatwntempwn.gr):
Λοιπόν μετά από αρκετές ακροάσεις και δεδομένου ότι η πλειονότητα των τραγουδιών μας ήταν γνωστή οπότε δε χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να γίνουν κτήμα μας παραθέτω και γω τις εντυπώσεις μου.
Ο διάφανος
Ξεκινάμε πολύ όμορφα με το ήδη πολυαγαπημένο μας κομμάτι. Συγκλονιστικό από κάθε άποψη. Ενορχήστρωση τέλεια! Στίχοι και μουσική άψογοι, το λέμε εδώ και πολύ καιρό. Κατέρρευσαν όλες οι αμφιβολίες μου περί ερμηνείας Σωκράτη. Είναι πράγματι συγκλονιστικός!!!! Κορυφαία η εναλλαγή ρυθμού και έντασης από κουπλέ σε μελωδία-ρεφρέν. Μπράβο σε όλους.
Περσεφόνη;
Γνωστό και αυτό κομμάτι, έχουμε ήδη ανατριχιάσει σε κάμποσα live. Φοβερή η Μάρθα δίνει τον καλύτερο της εαυτό και τα συναισθήματα που δημιουργεί είναι ανάλογα αυτών στις ζωντανές εκτελέσεις. Μου άρεσε πολύ η λιτή ενορχήστρωση, σου δίνει τη δυνατότητα να εστιάσεις περισσότερο στο στίχο.
Στην Αμερική
Περνάμε τώρα στην χειρότερη κατά τη γνώμη μου στιγμή του δίσκου. Κατ’ αρχήν, είναι από τα κομμάτια του οποίου η studio εκτέλεση διαφέρει πάρα πολύ απ’ αυτήν που ακούγαμε στα ζωντανά. Κατ’ εμέ η ενορχήστρωση είναι ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ, ωστόσο η επιλογή του Σωκράτη γι αυτό το τραγούδι νομίζω ότι την αδικεί. Η ερμηνεία του δε μου άρεσε καθόλου. Έχει χαθεί κατ’ αρχήν η κορυφαία εναλλαγή (έντασης) που γινόταν μεταξύ κουπλέ και ρεφρέν. Θα έπρεπε οπωσδήποτε κατά τη γνώμη μου να υπάρχει δεύτερη φωνή στο ρεφρέν. Πολύ καλύτερο το ντουετάκι Θανάση - Μάρθας. Ειδικότερα στο ρεφρέν το αααα του Μάλαμα είναι ολίγον τι αποτυχημένο, αφήστε που στο δεύτερο ρεφρέν το μεταλλάσσει σε οοοο. Τέλος πάντων, απ’ αυτό το κομμάτι κρατάω την τέλεια ενορχήστρωση και το υπέροχο κλείσιμο.
Πες μου κάτι
Κατ’ εμέ, το κομμάτι αυτό είναι από τα πιο δυνατά στιχουργικά στο δίσκο για να μην πω το πιο δυνατό. Οι στίχοι είναι ειλικρινά άπιαστοι. Η μελωδία, ωστόσο, μου είναι απλώς συμπαθητική. Θα προτιμούσα επίσης να λείπει το τιραριταριριρα. Πολύ καλές οι προσθήκες του Μπαντούκ με την ηλεκτρική και το κλείσιμο.
Οι μύγες βαλσαμώνονται με βαλς
Ερχόμαστε τώρα στο με διαφορά καλύτερο κομμάτι του δίσκου για μένα. ΕΞΑΙΣΙΑ μελωδία. Ακούγοντας το νιώθεις πραγματικά ότι μεταφέρεσαι κάπου αλλού και αυτό κάποιες στιγμές είναι λυτρωτικό. Το απαραίτητο ψυχεδελικό χάσιμο στη μέση του δίσκου είναι όλα τα λεφτά (!!!!!!!). Μου θύμισε έντονα το «Several species of small fury animals gathered together in a cave and grooving with a pict» των Pink Floyd στο οποίο ακούγεται το μοιρολόι των εντόμων για το θάνατο μιας μύγας ύστερα από το θάνατό της με μυγοσκοτώστρα. Ειλικρινά τα συγχαρητήρια μου στη μπάντα που το εκτέλεσε. Ξανασημειώνω την υπέροχη μελωδία.
Το κομμωτριάκι
Συνεχίζουμε με ακόμη ένα ήδη πολυαγαπημένο τραγούδι. Ιδιαίτερα επιτυχημένη η τοποθέτησή του στη μέση του δίσκου, σώζει από μια ενδεχόμενη κοιλιά. Στιχουργικά και μελωδικά από τα καλύτερα με εξαιρετική ερμηνεία από τη Μάρθα. Θα ήθελα και το κλείσιμο από Μάρθα που γινόταν στις περσινές ζωντανές εμφανίσεις. Μπράβο σε όλους
-
Παξιμάδια
Τώρα γι αυτό το κομμάτι τι να πω. Τρομερή εικονοπλασία. Αναρωτιέμαι ώρες ώρες τι ταλέντο είναι αυτό που έχει ο Θανάσης να ζωγραφίζει με τους στίχους του κάτι υπερρεαλιστικές εικόνες που αν ήταν πράγματι πίνακες θα μας άφηναν άναυδους. Η ενορχήστρωση ωστόσο δε με ικανοποίησε. Είναι πολύ περισσότερο ρυθμικό απ’ ότι θα πρεπε πιστεύω. Τα περίεργα κρουστά το κάνουν πολύ υποτονικό το κομμάτι. Κάμμια σχέση με την κορύφωση που νιώθαμε στα lives. Κρίμα. Και σε ορισμένα σημεία πολύ αργόσυρτη η ερμηνεία του Μάλαμα. Σα να σέρνει τις λέξεις. Εν ολίγοις, πιστεύω πως το κομμάτι έχασε το μεγαλύτερο ποσοστό της δυναμικής που είχε στα lives λόγω ενορχήστρωσης.
Αερικό
Εξαιρετική η επανεκτέλεση. Πολύ ενδιαφέρον το ηλεκτρικό χρώμα που δίνει ο Μπαντούκ, άψογα τα σολάκια της τρομπέτας. Και μόνο γι αυτά μια τέτοια ενορχήστρωση δε φαντάζει καθόλου περιττό το ότι συμπεριλήφθηκε στο νέο δίσκο. Πολύ καλή η ερμηνεία Φώτη.
360 χλμ
Λόγω καταγωγής (Λάρισα) έχω ιδιαίτερη αδυναμία σ’ αυτό το κομμάτι. Χωρίς καμμία εμφανή διαφορά εκ πρώτης όψεως από τη live εκτέλεση. Στίχος και μελωδία άψογοι. Η Μάρθα στην καλύτερή της στιγμή στο δίσκο. Η κορύφωση φτάνει στα ίδια επίπεδα με ζωντανή εκτέλεση, κάτι όχι και πολύ εύκολο.
You, the_universe
Και τώρα το πιο αμφιλεγόμενο κομμάτι του δίσκου αφιερωμένου στα παιδιά της Κοιλάδας, Τουλάχιστον είναι αρκετά η ενδιαφέρουσα η προσέγγιση που επιχειρεί. Μουσικά μου ταιριάζει περισσότερο στο concept της «Βροχής». Για τις εντυπώσεις μου γι αυτό χρειάζομαι αρκετό ακόμη χρόνο και διαπιστώσης.Kepp_blogging. Θα προτιμούσα το Δεύτερο Άνεμο. Ταίριαζε περισσότερο στο concept αυτού του δίσκου.
Κοιλάδα των Τεμπών.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ!!!! Φανταστικό και ανατριχιαστικό συνάμα. Μ’ άρεσε η λιτότητα της εκτέλεσης. Το τραγούδι που ταίριαζε περισσότερο από κάθε άλλο στον Σωκράτη, ο οποίος και το ερμηνεύει τέλεια. Μπράβο. Για το ίδιο τραγούδι τα λέμε εδώ και κάμποσα χρόνια!!!!
Ο βασιλιάς
Δεδομένων των πολύ ωραίων στίχων δε θα έπρεπε το συγκεκριμένο τραγούδι να μείνει στη δισκογραφία μόνο ως ορχηστρικό. Από κάθε πλευρά εξαιρετική η ενορχήστρωση!!! Πολύ space βγήκε.
Μοσχαροκεφαλή
Και κλείνουμε με το αγαπημένο τραγούδι του noa. Πηγή έμπνευσης μέχρι και ένα πιάτο πατσά σε ένα πατσατζίδικο στη Λάρισα. Τα λόγια περιττεύουν. Το καταλληλότερο για κλείσιμο.
Artwork
Κατ’ αρχήν σαν σύνολο η έκδοση μου φάνηκε αρκετά φτωχή και περισσότερο λιτή από όσο θα έπρεπε δεδομένου και του πήχη που έθεσαν οι αμέσως προηγούμενες δουλειές και ιδιαίτερα η Βροχή. Κάποιος που δεν ενδιαφέρεται και πάρα πολύ θα διστάσει να αγοράσει το δίσκο, από τη στιγμή που μπορεί να τον κατεβάσει σε δέκα λεπτά, μιας και το βιβλιαράκι στην ουσία δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο artwork και παραείναι απλό. Δε γνωρίζω τις δυνατότητες της παραγωγής, πάντως σίγουρα περίμενα περισσότερα πράγματα. Τα εξώφυλλα παρά την ευρηματικότητά τους δε με εντυπωσίασαν κυρίως αισθητικά αλλά και σε σχέση με το περιεχόμενο του δίσκου. Μετά το άψογο artwork της Βροχής οι απαιτήσεις είχαν ανέβει πολύ. Εν ολίγοις, δεν εντυπωσιάστηκα μόνο και μόνο από την αντισυμβατικότητα του.
Γνωρίζω ότι ήταν εκτενέστατο το Post. Ιδιομορφία του συγκεκριμένου δίσκου είναι ότι γνωρίζαμε την πλειονότητα των τραγουδιών και τα είχαμε ήδη ακούσει πολλάκις ζωντανά με ότι αυτό συνεπάγεται για την εντύπωση και τα συναισθήματα που σου προκαλούν.
Αντί επιλόγου.
Η τελική μου εντύπωση είναι πολύ διφορούμενη. Το συγκεκριμένο cd είναι λίγο κατώτερο των πολύ υψηλών προσδοκιών που μου είχαν δημιουργηθεί από τα live. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ακρόαση της Bροχής μου δημιουργεί και ανιχνεύει περισσότερα νέα συναισθήματα και δύσκολα θα εκτοπίζεται από τον Διάφανο στο ηχοσύστημά μου.
Αυτά τα ολίγα (χχχχχχ)
-
Σαν τα χιόνια! ;D
απλά οφείλουμε να λάβουμε υπόψιν οτι δεν τα ακουνε όλοι στα λαιβ τα τραγουδιά και αρκετός κόσμος δεν τα γνωρίζει δυστυχώς! :P
Εγώ απλά θα γράψω ότι ειναι ο λογος που με κοιτανε περιεργα σε ολη τη διαδρομή απο και προς τη δουλειά μου, διότι βλέπουν μια κουστουμαρισμενη να χορευει(‘‘μια μοσχαροκεφαλήηη ,γεια σου Διονύση μου!!‘‘)
τα υπόλοιπα λίαν συντόμως!
ΥΓ: τα παξιμάδια κατ’εμε αγαπητέ Χ. θέλανε άλλη ερμηνεία, αν με νοείς! ;D ;)
Παξιμάδια
Τώρα γι αυτό το κομμάτι τι να πω. Τρομερή εικονοπλασία. Αναρωτιέμαι ώρες ώρες τι ταλέντο είναι αυτό που έχει ο Θανάσης να ζωγραφίζει με τους στίχους του κάτι υπερρεαλιστικές εικόνες που αν ήταν πράγματι πίνακες θα μας άφηναν άναυδους. Η ενορχήστρωση ωστόσο δε με ικανοποίησε. Είναι πολύ περισσότερο ρυθμικό απ’ ότι θα πρεπε πιστεύω. Τα περίεργα κρουστά το κάνουν πολύ υποτονικό το κομμάτι. Κάμμια σχέση με την κορύφωση που νιώθαμε στα lives. Κρίμα. Και σε ορισμένα σημεία πολύ αργόσυρτη η ερμηνεία του Μάλαμα. Σα να σέρνει τις λέξεις. Εν ολίγοις, πιστεύω πως το κομμάτι έχασε το μεγαλύτερο ποσοστό της δυναμικής που είχε στα lives λόγω ενορχήστρωσης.
Αερικό
Εξαιρετική η επανεκτέλεση. Πολύ ενδιαφέρον το ηλεκτρικό χρώμα που δίνει ο Μπαντούκ, άψογα τα σολάκια της τρομπέτας. Και μόνο γι αυτά μια τέτοια ενορχήστρωση δε φαντάζει καθόλου περιττό το ότι συμπεριλήφθηκε στο νέο δίσκο. Πολύ καλή η ερμηνεία Φώτη.
360 χλμ
Λόγω καταγωγής (Λάρισα) έχω ιδιαίτερη αδυναμία σ’ αυτό το κομμάτι. Χωρίς καμμία εμφανή διαφορά εκ πρώτης όψεως από τη live εκτέλεση. Στίχος και μελωδία άψογοι. Η Μάρθα στην καλύτερή της στιγμή στο δίσκο. Η κορύφωση φτάνει στα ίδια επίπεδα με ζωντανή εκτέλεση, κάτι όχι και πολύ εύκολο.
You, the_universe
Και τώρα το πιο αμφιλεγόμενο κομμάτι του δίσκου αφιερωμένου στα παιδιά της Κοιλάδας, Τουλάχιστον είναι αρκετά η ενδιαφέρουσα η προσέγγιση που επιχειρεί. Μουσικά μου ταιριάζει περισσότερο στο concept της «Βροχής». Για τις εντυπώσεις μου γι αυτό χρειάζομαι αρκετό ακόμη χρόνο και διαπιστώσης.Kepp_blogging. Θα προτιμούσα το Δεύτερο Άνεμο. Ταίριαζε περισσότερο στο concept αυτού του δίσκου.
Κοιλάδα των Τεμπών.
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΣΤΗ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑ!!!! Φανταστικό και ανατριχιαστικό συνάμα. Μ’ άρεσε η λιτότητα της εκτέλεσης. Το τραγούδι που ταίριαζε περισσότερο από κάθε άλλο στον Σωκράτη, ο οποίος και το ερμηνεύει τέλεια. Μπράβο. Για το ίδιο τραγούδι τα λέμε εδώ και κάμποσα χρόνια!!!!
Ο βασιλιάς
Δεδομένων των πολύ ωραίων στίχων δε θα έπρεπε το συγκεκριμένο τραγούδι να μείνει στη δισκογραφία μόνο ως ορχηστρικό. Από κάθε πλευρά εξαιρετική η ενορχήστρωση!!! Πολύ space βγήκε.
Μοσχαροκεφαλή
Και κλείνουμε με το αγαπημένο τραγούδι του noa. Πηγή έμπνευσης μέχρι και ένα πιάτο πατσά σε ένα πατσατζίδικο στη Λάρισα. Τα λόγια περιττεύουν. Το καταλληλότερο για κλείσιμο.
Artwork
Κατ’ αρχήν σαν σύνολο η έκδοση μου φάνηκε αρκετά φτωχή και περισσότερο λιτή από όσο θα έπρεπε δεδομένου και του πήχη που έθεσαν οι αμέσως προηγούμενες δουλειές και ιδιαίτερα η Βροχή. Κάποιος που δεν ενδιαφέρεται και πάρα πολύ θα διστάσει να αγοράσει το δίσκο, από τη στιγμή που μπορεί να τον κατεβάσει σε δέκα λεπτά, μιας και το βιβλιαράκι στην ουσία δεν έχει κάποιο συγκεκριμένο artwork και παραείναι απλό. Δε γνωρίζω τις δυνατότητες της παραγωγής, πάντως σίγουρα περίμενα περισσότερα πράγματα. Τα εξώφυλλα παρά την ευρηματικότητά τους δε με εντυπωσίασαν κυρίως αισθητικά αλλά και σε σχέση με το περιεχόμενο του δίσκου. Μετά το άψογο artwork της Βροχής οι απαιτήσεις είχαν ανέβει πολύ. Εν ολίγοις, δεν εντυπωσιάστηκα μόνο και μόνο από την αντισυμβατικότητα του.
Γνωρίζω ότι ήταν εκτενέστατο το Post. Ιδιομορφία του συγκεκριμένου δίσκου είναι ότι γνωρίζαμε την πλειονότητα των τραγουδιών και τα είχαμε ήδη ακούσει πολλάκις ζωντανά με ότι αυτό συνεπάγεται για την εντύπωση και τα συναισθήματα που σου προκαλούν.
Αντί επιλόγου.
Η τελική μου εντύπωση είναι πολύ διφορούμενη. Το συγκεκριμένο cd είναι λίγο κατώτερο των πολύ υψηλών προσδοκιών που μου είχαν δημιουργηθεί από τα live. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η ακρόαση της Bροχής μου δημιουργεί και ανιχνεύει περισσότερα νέα συναισθήματα και δύσκολα θα εκτοπίζεται από τον Διάφανο στο ηχοσύστημά μου.
Αυτά τα ολίγα (χχχχχχ)
-
Δεν είχα ξεμπερδέψει με τις προθέσεις του Η Βροχή Από Κάτω απέναντί μου, όπως και ο δίσκος με τις δικές μου απέναντί του.
Ωστόσο, προτίμησα να ακούσω το tracklist αυτής της καινούργιας δουλειάς διαδοχικά με εκείνο της προηγούμενης, "ξεχνώντας", προς στιγμήν, πως πρόκειται για κυκλοφορίες της ίδιας χρονιάς.
Η εντύπωση είναι πως, αν η Βροχή αποτελεί ψηφιακή ηχογράφηση από την κατ' ιδίαν κινηματογραφική αίθουσα του δημιουργού, ο Διάφανος είναι απευθείας μετάδοση από το ...κουτούκι του, "φίλοι μαζεμένοι, λέν' πολλά".
Συνήθως τα νερά που απομένουν από τις βροχές μόνο διάφανα δεν είναι, ωστόσο keep fusion it, αγαπητέ κύριε Θανάση, ώσπου στο νερό θα φανεί πού κοιτά το είδωλο του Αθανάσιου - στα ίσα ή στ' ανάποδα / αυτί μου πλανημένο...
-
Η ομορφιά, πολλές φορές, κρύβεται στα απλά πράγματα.Κοινότοπο αλλά στη συγκεκριμένη περίπτωση πιστεύω πως ισχυεί...
-
Τον άκουσα δύο φορές με προσοχή και υπέροχη διάθεση. Δυστυχώς δεν αντέχω τρίτη. Βαρέθηκα και μου χάλασε και τη διάθεση... :(
-
συμφωνώ με τον προλαλήσαντα..παρατηρώ στο εξώφυλλο τους τίτλους των τραγουδιών..μπροστά στα ελληνικά, πίσω στα αγγλικά..όχι όμως με την ίδια σειρά (γιατί άραγε;να μπερδέψουμε τους Αγγλους;)..το εξώφυλλο πάλι..τι είναι αυτό; πρωτοτυπία;όπως "η βροχή από κάτω"; για μένα είναι κακογουστιά....μήπως ελλείψει έμπνευσης καταφεύγουμε σιγά-σιγά σε φτηνά κολπάκια; ή επειδή κάναμε στο περελθόν και κάποια αριστουργηματικά τραγούδια κυκλοφορούμε τώρα τους δίσκους δυο-δυο, ενώ θα μπορούσαμε να κάνουμε έναν και με το ζόρι;
και ο Παπάζογλου έκανε 10 χρόνια να βγάλει δίσκο (και πάλι χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο)..είναι γεγονός ότι το έντεχνο τραγούδι περνάει κρίση..κάτι που φαίνεται και από τις κριτικές σας εδώ στο φόρουμ με τις οποίες προσωπικά συμφωνώ..βαρετές επαναλήψειςστο στίχο και στη σύνθεση ,επανεκτελέσεις, καμιά έμπνευση ,κανένα ρίσκο..τελικά όλα στον καιρό τους λέω..κάτι που δέιχνει και το πόσο δύσκολο είναι τελικά να μένεις δεκαετίες στο μουσικό στερέωμα με επιτυχία.. εγώ δύο ξέρω που το κάνουν..Βασίλης Παπακωνσταντίνου, Γιώργος Νταλάρας.. Τον Θανάση ήμουν από τους πρώτους που τον ανακάλυψαν ,κι έβαλα πολλούς στο κόλπο, γιατί έτσι περπάτησε στην αρχή,από στόμα σε στόμα,ήταν το υπέροχο μυστικό μας..μέχρι και πριν δυο χρόνια που τον είδα ήταν συγκλονιστικός..δεν αμφιβάλλω ότι θα είναι πάλι..με τα παλιά του όμως τραγούδια και ολίγα από τα τελευταία..
Edit by Witchking: Διαγράφονται τα ανωτέρω σχόλια διότι δεν έχουν καμία σχέση με το θέμα και μπορούν να οδηγήσουν σε εκτροχιασμό του...
-
Δεν φταιν σε τίποτα τα υπέροχα μυστικά, όταν τα εγκλωβίζουμε σε γραμματοσειρές και artwork αισθητικές.
Αναγνωρίζω όμως ότι είναι λίγο άχαρο να "πάρεις θέση" στην κυκλοφορία ενός άλμπουμ. Το άγνωστο, οι προσδοκίες, οι επιρροές, σε οριζοντιώνουν προκειμένου να "αντικειμενικοποιήσεις" την κάθετη υποκειμενικότητά σου. Άχαρο δηλαδή, να ταξινομήσεις συναισθήματα με λογική ιπποδρομιών (άλογα που κουράστηκαν, κακές τακτικές, φαβορί που δεν δικαίωσαν).
Σαν απόπειρα επικοινωνίας-συνενοχής βλέπω και αυτό το άλμπουμ του Θανάση, που έχει καταφέρει ισχυρά πλήγματα στην αντικειμενικότητά μου, το ομολογώ.
-
Ο Διάφανος είναι ένας δίσκος που δεν μου πρόσφερε την ίδια συλλογική ικανοποίηση που μου χάρισε απλόχερα η Βροχή του, στην οποία κι αισθάνθηκα πως συγχώνευσε την πλέον ώριμη πειραματική του έκφραση, αβίαστα και σχεδόν αναπόφευκτα. Και λέω σε συλλογικό μονάχα, γιατί κατά διαστήματα βίωσα την απόλαυση μιας τραγουδοποιίας ρηξικέλευθης, μοναδικής κι εύστοχης, που αντιστέκεται στην κοινοτοπία και τα καλούπια τόσο σθεναρά, όσο λίγες. Όσο όμως κι αν ξεχείλωσα την ανοχή μου, δεν ένοιωσα πως θα μπορούσε να με αφορά κατά οιονδήποτε τρόπο ο φόρος τιμής του "You The Universe", εκτός κι αν ανήκα στους άμεσα, έστω και ψευδωνύμως, τιμώμενους.
Ο μοναδικός μου φόβος κατά καιρούς με τον Θανάση δεν είναι η ενδεχόμενη ένδεια ιδεών, αλλά η αυθεντικότητα μερικών δειγμάτων προωθημένης δημιουργίας κι η ελπίδα να μην αποτελούν αυτοσκοπό και εμβόλιμους λόγους διαφοροποίησης από το μέσο όρο. Σκεπτόμενος φωναχτά αυτή τη στιγμή, δεν είναι κάτι που του το προσάπτω απαραίτητα...πιθανότατα να με πήραν και τα χρόνια και να δυσκολεύομαι καμιά φορά να αποδεκτώ με ευκολία πως ένας αναμφίβολα εξαιρετικός, μα συνάμα ορθόδοξος και δημώδης τραγουδοποιός, μετεξελίχθηκε σε μια μουσική περσόνα με avantgarde χαρακτηριστικά κι υπερρεαλιστικούς συνειρμούς με μύγες και βαλς. Δεν αποκλείω φυσικά τίποτα, γι' αυτό και το θέτω μονάχα ως προβληματισμό, στον οποίο δεν έχω δώσει ακόμα συγκεκριμένη απάντηση.
Κατά τα άλλα θα συμφωνήσω απόλυτα και με τον Kain πως μιλάμε για ένα δίσκο παρέας, με ό,τι αυτό συνεπάγεται: χαλαρότητα, μεράκι, αυτοσχεδιαστική αισθητική, ζεστασιά. Ταυτόχρονα κι ένας δίσκος που εκ των πραγμάτων θα υπολειπόταν σε συνοχή, μια και μιλάμε για κομμάτια διάσπαρτα στο χρόνο και παραλειπόμενα που έπρεπε αργά ή γρήγορα να βρουν τη δισκογραφική τους θαλπωρή. Έχεις όμως έναν ιδιαίτερο τρόπο ο Θανάσης να σε πείθει πως ακόμα κι αυτό που ενδεχομένως δε σε κερδίζει, βρίσκεται τουλάχιστον ένα σκαλοπάτι από τις καλύτερες δουλειές πολλών μετρίων που μας κατακλύζουν.
Κι εν πάσει περιπτώσει, συνεχίζω να προτιμώ έναν απλώς καλοδεχούμενο και με διακυμάνσεις Θανάση, από οποιονδήποτε νέο δισκο του Νταλάρα ή του Βασίλη "ζούμε για να σ' ακούμε". Όταν ο τελευταίος φύγει από τη ζωή, θα κάνουν χρυσές δουλειές τα κοράκια!
-
όσο τον ακούω το δίσκο τόσο μου αρέσει περισσότερο..το' χει αυτό ο Θανάσης..άλλωστε η ελληνική μουσική σκηνή δεν έχει και πολλούς του είδους του.."η βροχή από κάτω"όμως δεν με έπεισε..
προσωπική θέση εκφράζω..για κάποιους μπορεί να ήταν ο κορυφαίος δίσκος του..μου άρεσε πολύ ο δίσκος του Χαρούλη..και του Θαλασσινού..δεν άκουσα ακόμη του Ζερβουδάκη..συνεχίζω πάντα με Βασίλη και Γιώργο..οι παλιές αγάπες δεν ξεχνιούνται.. δεν τσιμπάω στις έντεχνα κατασκευασμένες προκλήσεις κάποιων πως το ροκ ήταν μόνο ο Σιδηρόπουλος ή κι ο Αγγελάκας..για τον οποίο έχασα πάσα ιδέα όταν καταφέρθηκε απαξιωτικά εναντίον του Βασίλη σε συνέντευξη στο περιοδικό schooligans.. ποιος..ο Αγγελάκας..ο οποίος μου αρέσει επίσης ..σε ελάχιστα όμως τραγούδια του..αυτά..
Edit by witchking: Παρακαλώ να μείνουμε επί της κριτικής του δίσκου και όχι επί προσωπικών απόψεων περί οτιδήποτε άλλου. Να μην σχολιαστούν οι απόψεις από τα μέλη ώστε να μην βγει off topic το θέμα...
-
ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΘΑΝΑΣΗΣ!!!;όσο για το φίλο που λέει ότι τον ανακαληψε πρέπει να είναι απο τα μέρη του κανείς για να τον έχει ανακαλυψει ....Πάντως εγω τον πρωτοείδα το χειμώνα του 92 στο blues στην Καρδίτσα. Και για να επανέρθω στο διάφανο ένα θα πω μόνο δείτε τι γίνεται όταν δένει μια παρέα ... γιατί παρέα τον έχει γράψει όλο το δίσκο ... πολλά μπράβο σε όλους λοιπόν 8)
-
Τώρα τελευταία αγόρασα το cd του θανάση παπακωνσταντίου που λέγεται "Διάφανος". Τον έχω ακούσει 3456620953 φορές! Είναι καταπληκτικός! Τα τραγούδια, οι ερμηνευτές (Μάλαμας, Φριτζήλα, Σιώτας κ.λπ.) είναι εξαιρετικοί. Γενικά μπορώ να πω ότι είναι μία προσεγμένη δουλειά. Πείτε κι εσείς τη γνώμη σας!
-
Συγχώνευσα τα 2 θέματα.
Παρακαλώ να είστε πιο προσεκτικοί όταν ανοίγετε θέματα, με μια απλή αναζήτηση μπορείτε να δείτε αν έχει ξαναμπεί το θέμα.
-
Τί να πω??
ΑΠΛΩΣ ΤΕΛΕΙΟ!!!!!!!!! ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Ά ρε Θανάση.... Σταθερή αξία!!!!!!!!!! :D :D :D ;) ;) ;) ;)
-
(Η Βροχή Από Κάτω δεν είναι σαν να την έφτιαξε κάποιος απ' το σπίτι του με Cubase κι ένα σωρό VST και DX;)
Παιδιά, ο Διάφανος καταπληκτικός δίσκος! Απ' τους πιο δυνατούς δίσκους που έχει βγάλει! Πωω και στην Αμερική που αναλύει ντιμινουίτα με τα μπάσα (εννοώ τις μπάσες χορδές τις κιθάρας) ο Θεός ο Μυστακίδης στο τέλεια καθορισμένο μέρος, είναι πόρωση!
Και φυσικά, δεν ξέρω ποιο είναι το αγαπημένο μου απ' αυτό το δίσκο: ''Η Μοσχαροκεφαλή'' ή ''Στην Αμερική''; Πολύ δύσκολο δίλημμα. Τραγουδάρα επίσης και η Κοιλάδα!
-
Και το ''360χιλ'' με τν Φριτζήλα κυριολεκτικά ΤΑ ΣΠΑΕΙ!!!!
-
πολυ καλό το cd και το διαφανος απο τα καλύτερα του θανάση που έχω ακούσει... Αλλά τι να σας πω ρε παιδιά, αυτή τη μαρθα δεν την αντέχω...όχι οτι μου χει κάνει τίποτα, δεν ξέρω γιατί, πραγματικά!
-
Και το ''360χιλ'' με τν Φριτζήλα κυριολεκτικά ΤΑ ΣΠΑΕΙ!!!!
Όχι η Φριντζήλα αλλά οι μουσικοί ;D Ας μην έκανε αυτές τις καταπληκτικές γέφυρες ο Μυστακίδης, να βλέπαμε αν θα τα έσπαγε :P
Όχι εντάξει, ωραία το λέει η Φριντζήλα.
-
Καταπληκτικό cd!!! Από τα αγαπημένα μου!!!
-
Παίδες, όποιος ενδιαφέρεται για τον εν λόγω δίσκο, ας μου στείλει ΠΜ.
Τον ακούω, τον ξανακούω, δεν ξέρω αν μ' αρέσει ή αν με χαλάει σε μερικά σημεία. ???
-
Δε ξέρω αν αναφέρθηκε από κάποιον ή αν το έχω ξάνα αναφέρει εγώ!
Άλλα μια που επαναφέρατε αυτό το θέμα....ας το πω ή ας το...ξαναπώ! ;D
Αφήστε το cd να παίξει μετα τη μοσχαροκεφαλή.....μέτα από αρκετή ώρα θα ακούσετε τον Σωκράτη μαζί με τους άλλους σε μια απίστευτη κατάσταση! Σε μια κατάσταση..."κρασάκι μου συγχώραμε που σε κακολογάω με πιάνει μαύρη ταραχή όταν σε συναντάω..."
Όσο για την άποψη μου για το Θανάση....ας μη τα ξαναλέμε! Είναι πρωτοπορία για τα ελληνικά δεδομένα..
Μόνο να σας θυμήσω ότι....αχ αχ αχ....ότι θα αργήσουμε να τον ξαναδούμε ζωντανά! Ένα-δυο χρονάκια θα'ναι στα στούντιο μέσα...
Σύνδρομο στέρησης θα πάθω! Μέχρι τότε θα συμβιβαστώ....Δε ξέρω που γεννήθηκα (παιδάκια), θυμίστε μου που πάω;;;Ξέχασα αυτούς που έψαχνα κι αυτούς που αγαπάω...ή αλλιώς....Γι'αυτό αμά δείτε μάγκες μου, έτσι όπως τραγουδάω ρίχνω το σώμα μου μπροστά σα να σας προσκυνάω...ή αλλιώς;;; Βαθιά πληγή, παλιά πληγή μονακριβη δική μου, την ξεριζώνω απ'την καρδιά φυτρώνει στην αυλή μου....κλπ κλπ κλπ...
Εντομετάξυ έβγαλε κι ο Σωκράτης τους Δρόμους...αν και δεν έχω ενθουσιαστεί ακόμα...με κάτι έχω να ασχολούμαι τουλάχιστον!
"....Που σαι Θανάάάάάάση, που 'σαι Θανάάάάάση.....ήθελα να σ'ανταμωνά....."
-
Πολύ σωστή η παρατήρηση της Fusalida. Αν και με χαλάει λιγάκι αυτό το ύφος του φτιαγμένου Σωκράτη αλλά ντάξει, πάνω απ' όλα η καλή παρέα :)