Το Στέκι των Κιθαρωδών
Περι μουσικής => Μουσικά νέα και συζητήσεις => Μήνυμα ξεκίνησε από: Fteo στις 03/10/07, 17:16
-
Φαινεται πως τα πραγματα αλλαζουν στην μουσικη βιομηχανια. Ο Prince κυκλοφορει τον τελευταιο του δισκο χωρις τη διαμεσολαβηση καποιας δισκογραφικης, αλλα μεσω Κυριακατικης εφημεριδας κανοντας τα "μεγαλα κεφαλια" να αφριζουν απο το κακο τους. Οι Radiohead κυκλοφορουν τον καινουριο τους δισκο "In Rainbows" μεσω διαδικτυου απο το site τους, οπου ο χρηστης πληρωνει οσα πιστευει αυτος οτι αξιζει η μουσικη που αγοραζει (!!!), ενω ενα disk box με extra artwork, CD κ 2 βινυλια θα πωληθει απο τις 3 Δεκεμβριου παλι μεσα απο το site τους... Φαινεται πως τον δρομο της underground σκηνης οπου οι καλλιτεχνες αναλαμβανουν την χρηματοδοτηση, την διανομη και την προωθηση ενος δισκου ξεκινουν κ τα μεγαλα ονοματα. Αυτο απο τη μια με χαροποιει, αφου η δυναμη φευγει πια απο τις δισκογραφικες σε μια εποχη που τα CD ακουγονται χαλια κ αρχιζουν να μας πουλανε τη μουσικη ηδη συμπιεσμενη (βλ. κυκλοφορια single των Frattelis κ Bob Marley σε Flash drive) κ ετσι χανουν τη δυναμη τους, αλλα ο κοσμος θα βρισκει σχετικα δύσκολα τη μουσικη που επιθυμει να ακουσει σε "φυσικη" μορφη. Ναι εχω κ εγς τα απειρα mp3, αλλα ακομα βαζω το CD να ακουσω μουσικη εκτος λιγων περιπτωσεων. Επισης πως θα μπορεσουμε να ξεχωρισουμε τη μουσικη κ τις νεες κυκλοφοριες απο ολα αυτα τα σκουπιδια των home-made σπιτικων παραγωγων (βλ. myspace) που κ στη mainstream μουσικη υπαρχουν αρκετα σκουπιδια, αλλα τα πραγματα δεν ειναι χαοδη. Τα διαμαντακια τα βρισκει πιο ευκολα κανεις σε ενα δισκοπωλειο απο την ακροαση απειρων demos κ "ντεμεκ" LP. Αυτες ειναι οι αρχικες μου σκεψεις... Ποια ειναι η γνωμη σας?
-
Τιποτα δεν αλλαξε στην ουσια αν το καλοσκεφτεις. Τα περισσοτερα χρηματα οι μουσικοι τα βγαζουν απο τις συναυλιες τους. Παραγωγοι και μουσικοι παντα ειχαν διαμαχη, μιας και οι παραγωγοι αποτελουσαν εμποδιο στην πορεια τους.
Αρα, οι μουσικοι συνεχιζουν να βγαζουν τα ιδια χρηματα, με ελαχιστη διαφημιση ( αφου ειναι διαφημιση εαν τσαμπα CD, που θα προσελκυσει περισσοτερο κοσμο ) ενω οι παραγωγοι θα μεταμορφωθουν σε live producers, επομενως θα βγαζουν τα διπλασια.
Επισης, οι εταιριες δεν χανουν, γιατι κανενας μουσικος αυτη τη στιγμη δεν εχει τη δυναμικη να καλυψει ενα live μονος του ( διαδικαστικα, τεχνικα, κλπ ), οποτε οι εταιριες θα διατηρουν συμβολαια για live....
Αρα;;....Παλι θα τα βγαζουν χοντρα οι κυριοι...
Οι μονοι που θα χασουν ειναι οι πειρατες :D
-
Επισης, οι εταιριες δεν χανουν, γιατι κανενας μουσικος αυτη τη στιγμη δεν εχει τη δυναμικη να καλυψει ενα live μονος του ( διαδικαστικα, τεχνικα, κλπ ), οποτε οι εταιριες θα διατηρουν συμβολαια για live....
Δεν νομιζω οτι ειναι αυτο απαραιτητο... Πολλες μπαντες εχουν δικο τους live κ stage εξοπλισμο κ δεν αναφερομαι μονο στο θεμα του ηχου αλλα κ του show. Επομενως απο τη στιγμη που δεν νομιζω να υπαρχει καποιος που να μπαινει μεσα απο live (με εξαιρεση ισως ορισμενα Live σε μικρες σκηνες) με ενα manger συνεργαζεσαι κ εισαι οκ...
-
Fteo εαν αναφερεσαι σε μικρες και μεσαιες μπαντες, οπως το εχουμε συνηθισει εμεις, σιγουρα ο εξοπλισμος ειναι αυτονοητο.
Ομως δεν φανταζομαι να πιστευεις πως μεγαλυτερες μπαντες καθονται και ασχολουνται με το τεχνικο εξοπλισμο τους!!
-
Κι ομως, ξερω αρκετα μεγαλα ονοματα που ασχολουνται με τον live εξοπλισμο τους, και απο πλευρας ηχου και απο πλευρας show. Τον δρομο των Radiohead θα ακολουθησουν και οι Charlatans...
-
Δεν ειναι Manonwar, Kamelot, U2, Anastacia, κλπ...Δεν εχουν την ιδια δυναμικη κοινου.
Εαν αναφερεσαι σε 2-3 καλλιτεχνες ολους και ολους...τοτε δεν μιλαμε για επανασταση, αλλα για εξαιρετικα και μεμονωμενα παραδειγματα.
-
Προσωπικα πιστευω πως αυτη η επανασταση ηδη αρχισε και οι ηδη καταξιωμενες μπαντες σιγουρα θα μπορουν να αντεξουν να εχουν δικο τους εξοπλισμο.Επισης οσον αφορα τα mp3 και την ποιοτητα,δεν νομιζω πως θα χαθει η ποιοτητα διοτι αν δεν κανω λαθος οι radiohead για παραδειγμα δεν θα πουλησουνε mp3 αλλα το cd κανονικα,μονο που αντι να τρεχεις σε δισκαδικα θα στον στειλουν σπιτι σου.(ετσι νομιζω αποτι καταλαβα απο οσα εχω ακουσει τελευταια)
Το θεμα ειναι αλλο πως γενικα δεν νομιζω οι δισκογραφικες να κερδιζουν απο ολη την υποθεση,γιατι ποιος θα υπογραψει σε μια δισκογραφικη για να του τα παιρνει απο τα live χωρις λογο?Αλλα και αυτο να γινετε δηλαδη οι δισκογραφικες να χρηματοδοτουν τις περιοδειες και να περνουν ποσοστα.Ομως συμφερει εναν καλλιτεχνη αυτο?Διοτι αν οι δισκογραφικες δεν εχουν αλλα εσοδα,θα τις ξετιναξουν τις μπαντες!και σιγουρα θα βρουν και τροπους να τα κανουν μανταρα και εκει οπως τα εκαναν και κατεστρεψαν την δισκογραφια.
Ενα ερωτημα που εχω ομως ειναι το εξης.Ενταξει καλο το internet και το myspace και οντως βρισκεις κοινο απο εκει,ομως αν γινουν ετσι οπως τα λετε τα πραγματα,θα μπορει μια καινουρια μπαντα να ανταπεξελθει και να κανει επιτυχια?Δηλαδη αν δεν ειναι ηδη καταξιωμενη μπαντα,που θα βρει τα λεφτα για promotion στον τυπο,στα ραδιοφωνα και ακομα πιο σημαντικο,που θα βρει τα λεφτα για μια καλη επαγγελματικη παραγωγη και για δημιουργεια artwork και videoclip?δηλαδη οι arctic monkeys οντως φτιαξανε ενα fanbase απο myspace αλλα,χωρις μια δισκογραφικη να τους αρπαξει πως θα μπορουσανε 4 19χρονοι να κανουν videos,να βρουνε εξοπλισμο και να κανουν και μια σωστη παραγωγη και πολυδαπανες για εναν νεο περιοδειες?ακομα και να υα ειχαν ομως αυτα τα λεφτα ποιος θα τα εδινε χωρις να ξερει αν θα τα παρει ποτε πισω?
-
Οριστε η επανασταση στην οποια αναφερεστε:
http://www.in.gr/news/article.asp?lngEntityID=839324&lngDtrID=253
Τιποτα δεν θα αλλαξει παιδια. Οι εταιριες απλως, απο δισκογραφικες, θα ειναι γενικων καθηκοντων. Παλι θα βγαζουν τα λεφτα τους. Μην πω πως τα εισιτηρια θα ειναι στα υψη μετα απο μια τετοια κινηση.