Το Στέκι των Κιθαρωδών

Διάφορα => Περί παντός => Επιστήμη και Τεχνολογία => Μήνυμα ξεκίνησε από: lavigne στις 05/03/08, 10:08

Τίτλος: Πλατφόρμες Γραφικών
Αποστολή από: lavigne στις 05/03/08, 10:08
όλοι παίζουμε παιχνίδια στον υπολογιστή μας (crysis,fear,pes) όμως δεν ξέρω έχετε αναρωτηθεί ποτέ πως δημιουργούνται. Έχω ακούσει για της πλατφόρμες γραφικών με τις οποίες δημιουργούνται γνωρίζει κάποιος κάτι πάνω σε αυτό?
Τίτλος: Απ: Πλατφόρμες Γραφικών
Αποστολή από: faser στις 05/03/08, 11:02
όλοι παίζουμε παιχνίδια στον υπολογιστή μας (crysis,fear,pes) όμως δεν ξέρω έχετε αναρωτηθεί ποτέ πως δημιουργούνται. Έχω ακούσει για της πλατφόρμες γραφικών με τις οποίες δημιουργούνται γνωρίζει κάποιος κάτι πάνω σε αυτό?
Χωρίς να έχω ασχοληθεί με τον προγραμματισμό επαγγελματικά, αυτό που ξέρω για τα παιχνίδια είναι ότι υποστηρίζονται από μια μηχανή γραφικών.. Αυτή η μηχανή γραφικών στην ουσία είναι ένας κώδικας, δηλαδή μια αλληλουχία εντολών οι οποίες ανάλογα με το πως επιδρά ο παίχτης (if), ανάλογα δίνουν την απαιτούμενη κίνηση στο παιχνίδι (then)..

Για παράδειγμα, θα έχεις προσέξει στα FPS ότι δεν κινείται ο παίχτης, αλλά το περιβάλλον.. Χρειάζονται καλά μαθηματικά για να γράψεις ένα καλό κώδικα και να παίξεις με τις προοπτικές.. Ας πούμε, θέτεις στο κώδικα ότι αν ο παίχτης θελήσει να κινηθεί προς τα αριστερά, τότε το περιβάλλον πρέπει να στραφεί προς τα αριστερά.. Αν θέλεις να προχωρήσεις σε ένα διάδρομο, τότε πρέπει τα pixels που δημιουργούν τους διαδρόμους, να έρθουν πιο κοντά και τα πιο κοντινά pixels να αποκτήσουν μεγαλύτερη φωτεινότητα έτσι ώστε να δώσουν την ψευδαίσθηση της κίνησης.. Φυσικά, ένας κώδικας χρησιμοποιεί και διάφορα υποπρογράμματα και κάνει συνδέσεις με αυτά.. Τα τελευταία χρόνια, οι απαιτήσεις στα παιχνίδια έχουν αυξηθεί πολύ και έτσι η αληθοφάνεια, η ομαλή κίνηση απαιτεί βαρύ κώδικα (πολλές γραμμές δηλαδή).. Ο υπολογιστής αυτό που κάνει στην ουσία είναι να τρέχει τον κώδικα γραμμή γραμμή κατά βάση και αν χρειαστεί μπορεί να γραφτεί έτσι ώστε να μην πάει από την γραμμή 2340 στην γραμμή 2341 αλλά κατευθείαν στην 2739, αν ο παίχτης κάνει την κίνηση Α ή στην γραμμή 2749 αν ο παίχτης κάνει την κίνηση Β.. Επειδή λοιπόν οι κώδικες έχουν βαρύνει, ο υπολογιστής για να διαβάσει τον τεράστιο αυτό κώδικα, απαιτεί ολοένα και περισσότερη υπολογιστική ισχύ.. Και αυτό βέβαια είναι εις βάρον των καταναλωτών..

Αυτά σε γενικές γραμμές, παρουσιασμένα πολύ απλοποιημένα.. Προσωπικά, νομίζω ότι το game developing είναι ένα μικρό θαύμα της τεχνολογίας..
Τίτλος: Απ: Πλατφόρμες Γραφικών
Αποστολή από: lavigne στις 09/03/08, 12:35
Που θα μπορόυσα να βρώ μια μηχανή γραφικών τέτοια για το προγραμματισμό της?
Τίτλος: Απ: Πλατφόρμες Γραφικών
Αποστολή από: Υπνοβάτης... στις 09/03/08, 14:12
Στο τζαμπατάν μωρε μια καλή κλασική μηχανή γραφικών...700.000 μόνο...
http://www.devmaster.net/engines/engine_details.php?id=25
Τίτλος: Απ: Πλατφόρμες Γραφικών
Αποστολή από: faser στις 09/03/08, 14:30
Πολλές εταιρίες, δίνουν τον κώδικα τους δωρεάν στους χρήστες για να μπορούν οι τελευταίοι να φτιάξουν τα διάφορα mods που θα κρατήσουν ζωντανό ένα παιχνίδι.. H μηχανή γραφικών του Unreal Tournament (http://games.slashdot.org/article.pl?no_d2=1&sid=03/10/12/171206) διανέμεται δωρεάν από την Epic.. Νομίζω και άλλες εταιρίες δίνουν τους κώδικες διάφορων παιχνιδιών τους.. Οπότε αν θέλεις, ψάξε στο google για "free game engine" και θα βρεις κάτι στην πορεία ;)..