Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Εκμάθηση – Πρώτα βήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: apressas στις 17/07/08, 12:24
-
Ξερετε νοτες?Ξερετε να παιζετε με πενταγραμμο στην κιθαρα και γενικα ασχολειστε με θεωρια η ειναι ακυρο που μου ειρθε και ζητησα απο τον δασκαλο απο του χρονου να κανουμε παραλληλα με tabs και νοτες?
-
ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΚΥΡΟ!!!
Και πιστεύω ότι πολύ καλά έκανες που ζήτησες κάτι τέτοιο.
Αν σ'ενδιαφέρει ν'ασχοληθείς με τη μουσική πέραν του "πιάσε μια Λα μινόρε", γνώμη μου είναι ότι πρέπει οπωσδήποτε να έχεις κάποιες βασικές γνώσεις θεωρίας και οπωσδήποτε να μπορείς να διαβάζεις ένα απλό πεντάγραμμο. Οι θεωρητικές γνώσεις, αν δε μείνουν μόνο σε ένα αόριστο θεωρητικό επίπεδο, αλλά μεταφραστούν παράλληλα σε πρακτική πάνω στο όργανό σου, θα είναι μια καταπληκτική άσκηση που θα πλουτίσει το παίξιμό σου, θα προστεθεί στις ώρες εξάσκησής σου, χωρίς να σε επιβαρύνει και θα σε ανεβάσει πολύ σα μουσικό.
-
εγω απο το πρωτο μαθημα που εκανα, ξεκινησα την μελετη παρτιτουρας και παραλληλα με τα μαθηματα θεωριας που εκανα με βοηθησαν πολυ. επειτα συνεχισα στην αρμονια. πηρα το πτυχιο και τωρα ειμαι στην αντιστιξη... εγω προσωπικα σου λεω οτι καλα εκανες και ζητησες αυτο απο τον δασκαλο σου. η θεωρια ειναι πολυ σημαντικη ακομα και αν παιζεις ερασιτεχνικα
-
εγω δεν εχω κανει μαθηματα ποτε.ειχα παει σε μια φιλη μου μια μερα και μου εμαθε τις νοτες(μετα απο 20' επαιζα ντο-ρε-μι και μετα απο 2 ωρες και τις 7 ;D ;D ;D ;D)και απο την α γυμνασιου θυμαμαι που διαβαζαμε τις νοτες και τωρα ξερω να διαβαζω και τις κανονικες(ντο,ρε,μι κλπ εκτος απο κατι περιπλοκες που ειναι πολλες μαζι)και τις βυζαντινες 8)
-
οι νότες πιστεύω είναι η βάση για να νιώσεις την κιθάρα... με την ταμπλατούρα είναι σαν να κάνεις κάτι παπαγαλίστικα χωρίς να το καταλαβαίνεις...η θεωρία είναι σημαντική χωρίς να σημαίνει βέβαια και ότι μόνο αυτή θα σαι κάνει δυνατό κιθαριστή.... είναι όμορφο να μπορείς να ξεκλειδώνεις νότες και να τις παίζεις πραγματικά γνωρίζοντάς τις :D
-
Θα σε βοηθησει πολυ...και επειτα θα δεισ μια διαφορετικη πτυχη της μουσικης (αν επαιζες απλως και μονο για να βγαζεισ τον ιδιο ηχο)
θα συνδεσεις ονοματα με ήχους αν αυτο δεν εχει ήδη γίνει.
Κοιτα εγω εμαθα μαντολινο στην πεπτη δημοτικου.Δν ολοκληρωσα δυστυχως την Αρμονια λόγω διαβασματος και χρηματων..... θα ήθελα να την ξαναρχισω.... Τωρα πρωτοετης στο Πολυτεχνειο επιασα να μαθω να παιζω μερικα τραγουδακια στη κιθαρα με ακορντα..... στο μαντολινο δεν επαιζα με συγχορδιες απλως σολο.
Και ειναι μαγικο να ακους ενα ήχο και να λες ειναι ρε ...ή απο μια τελεια στο χαρτι να μετατρεπεται σεναν ήχο σε οποιοδηποτε μουσικο οργανο......
Δεν ξερω ειναι πολυ ωραιο να σου δωσουν μια κολα χαρτι με σημαδια(παρτιτουρα) και να βγαζεις τον ήχο ,την μελωδια..... αλλωστε για να διαβασεις μια παρτιτουρα δεν εχει σημασια τη γλώσσα μιλας ή ξερεις να διαβασεις και να γραψεις....
Η μουσικη ενώνει πολιτισμους.....
-
Noμιζω πως πολυ κακως δεν ξεκινησες εξάρχης να διαβαζεις παρτιτουρα και πως πολυ καλα κανεις τωρα εστω και καθυστερημενα να το ψαχνεις το θεμα..Απορω λιγο με τον δασκαλο σου αλλα ας μην ασχοληθουμε τωρα με αυτο..
Η παρτιτουρα ειναι απο τη φυση της πολυ που πλουσια σε αναγνωση απο οτι θα μπορουσε να ειναι η πιο καλογραμμενη ταμπλατουρα..
Με τους οπλισμους,συμβολισμους κλπ μπορεις να δεις σκαλες,εναρμονισεις,πτωσεις η οτιδηποτε αλλο με τις απαραιτητες γνωσεις θεωριας ακομα και αν δεν κρατας μια κιθαρα στα χερια σου..
Η ταμπλατουρα απο την αλλη ειναι απλα ενα ματσο νουμερα τα οποια χωρις μια κιθαρα ειναι καπως αχρηστα..
Δεν εχω τπτ κατα της ευκολιας στο διαβασμα..Εξηπηρετει και τους σκοπους της η ταμπλατουρα..Αλλα για μενα δεν νοηται να μην ξερουμε να διαβαζουμε τα στοιχειωδη σε μια παρτιτουρα..
-
Ξέρω να διαβάζω νότες. Οι ταμπλατούρες τι είναι?
-
Η ταμπλατούρα είναι ένας τρόπος μουσικής γραφής για κιθάρα, όπου αντί να σημειώνεται ο φθόγγος που παίζεται κάθε φορά, σημειώνεται η θέση του χεριού πάνω στην ταστιέρα. Για παράδειγμα εδώ:
E-------0---------
B-----1---------1-
G---2---------2---
D---2-------2-----
A-0-------0-------
E-----------------
έχουμε γραμμένη μια συγχορδία Λα μινόρε, παιγμένη με δύο διαφορετικούς τρόπους.
Από κάτι τέτοιο ξεκίνησε η μουσική γραφή, αλλά δεδομένου του ότι οι δυνατότητές του είναι πολύ περιορισμένες, γρήγορα εξελίχτηκε.
-
Καλό θα ήταν να μαθαίνει κανείς να διαβάζει την παρτιτούρα χωρίς να έχει και την ταμπλατούρα.Δεν ξέρω για τους μαθητές της ηλεκτρικής κιθάρας αλλά πάντως στους κλασικούς κιθαρίστες δεν υπάρχει ταμπλατούρα( αν βέβαια μια νότα παίζεται και σε άλλο τάστο, τότε σημειώνεται κάτω απ τη νότα η χορδή σε κύκλο ).Ξεκίνα να διαβάζεις με ταμπλατούρα και σταδιακά να την αποσυνδέεις απ το διαβασμά σου για να μάθεις να παίζεις με νότες. ;)
Γενικά, η θεωρία είναι αρκετά χρήσιμη αν θες να εμβαθύνεις στην πεμπτουσία της μουσικής.... να ασχοληθείς με αντίστιξη,φούγκα,ενορχήστρωση,σύνθεση....Παράλληλα με τη θεωρία ωραίο είναι και το σολφέζ διότι μαθαίνει το αυτί να ακούει και εξασκείται. :)
-
Εμένα, πάλι, οι ταμπλατούρες μου φαίνονται πιο δυσανάγνωστες από τις νότες... :o Πάντως. συμφωνώ ότι πρέπει να είναι πολύ περιορισμένη μέθοδος γραφής. Δεν γράφει ούτε τους χρόνους. Και πρέπει να παίρνει πολύ χόρο.
( >:DΤώρα θα ρώταγα τι είναι η αντίστιξη και η φούγκα, αλλά θς το ψάξω μόνη μου, μη βγούμε και off-topic. ;D)