Το Στέκι των Κιθαρωδών
Διάφορα => Περί παντός => Λοιπά => Μήνυμα ξεκίνησε από: Serviani στις 19/09/08, 20:09
-
Τα παρακάτω είναι απο ένα e-mail που μου έστειλαν σήμερα.
Aπ' τους 4ΤΡΟΧΟΥΣ Ιουλίου 2008 :
1. Γεµίστε το όχηµά σας νωρίς το π ρ ωί . Γιατί η θερµοκρασία εδάφους είναι χαµηλή. Σ' όλα τα πρατήρια ßενζίνας οι δεξαµενές είναι υπόγειες. Άρα , όσο πιο κρύο είναι το έδαφος, τόσο µεγαλύτερη είναι η π υ κ ν ό τ η τ α
του καυσίµου.Αν γεµίσετε απόγευµα, ή ßράδυ, το λίτρο σας δ ε ν θα είναι ακριßώς 1 –ένα- λίτρο.
2. Όταν γεµίζετε ο ίδιος-ίδια σε selfservice-πρατήριο, µην ßάζετε την αντλία στην υψηλή ταχύτητα. Απ' τις τρείς ταχύτητες/στάδια, - χαµηλό στάδιο,µεσαίο κι υψηλό,- το χ α µ η λ ό ελαχιστοποιεί τους ατµούς πουδηµιουργούνται απ' την ßενζίνη. Σ' όλες οι µάνικες προκαλείται µιαεπιστροφή ατµού. Εάν γεµίζετε στο γ ρ ή γ ο ρ ο, ένα µέρος του καυσίµου, που πηγαίνει στο ρεζερßουάρ γίνεται ατµός ßενζίνης. Αυτός ο ατµός απορροφάται επάνω, γυρίζει πίσω στην υπόγεια δεξαµενή του ßενζινάδικου κι έτσι στην πραγµατικότητα παραλαµßάνετε λ ι γ ό τ ε ρ ο καύσιµο.
3. Ένα απ' τα σηµαντικότερα είναι να κάνετε ανεφοδιασµό, όταν το απόθεµα ßενζίνης σας είναι περίπου στη µ έ σ η . Διότι, όσο περισσότερο καύσιµο έχετε στο ρεζερßουάρ, τόσο λιγότερος αέρας υπάρχει στο διαθέσιµο χώρο του. Η ßενζίνη εξατµίζεται γρηγορότερα απ' ό,τι µπορείτε να φανταστείτε.
4. Εάν την ώρα που εισέρχεστε, δείτε ότι γίνεται ανεφοδιασµός του ßενζινάδικου από ßυτιοφόρο, µ η ν γεµίζετε. Είναι πολύ πιθανό το καύσιµο να έχει ανακατευτεί κατά τον ανεφοδιασµό και να πάρετε µαζί τα ακάθαρτα συστατικά, που συνήθως κάθονται στον πάτο της δεξαµενής.
Τι άλλο σχετικό με τη βενζίνη και τα πρατήρια γνωρίζετε-έχετε διαβάσει αλλά και διαπιστώσει απο προσωπικές σας εμπειρίες;
-
Αυτο που εχω διαβασει απο τοτε που πηρα το αμαξι ειναι πως ενω σε ολοκληρο το κοσμο οι τιμες πεφτουν, στην Ελλαδα ανεβαινουν. Βεβαια, σαν καταναλωτης Β Ταξης, δεχομαι στα μουτρα τη δικαιολογια πως "τα βαρελια που χρησιμοποιουνται τωρα ειναι απο τιμες 2 εβδομαδων παλιες". Κι επειδη το κρατος μας προστατευει, μου πετανε και τα 2Ε ρεστα, "ξεχνωντας" τα ψιλα ( 20cents ) γιατι το κλεψιμο θελει και μποναμα!
Επισης, ξερω πως βρεθηκα στην επαρχια με χαλασμενη μηχανη λογω κακης ποιοτητας βενζινης, που υστερα απο καταγγελια στη τοπικη αστυνομια ελαβα την απαντηση "τι το ψαχνεις τωρα..".
Τελος, ξερω πως 2 πρατηρια στο Π.Φαληρο "πετανε" και αερα μαζι με τη βενζινη ( το φαινομενο του ατμου που λεει το περιοδικο, αλλα πιο..εξειδικευμενο ) με αποτελεσμα να βλεπω το δεικτη της βενζινης γεματο για 20 λεπτα και μετα, ως δια μαγειας, να εξαφανιζονται μερικα cm.
-
Αυτο που εχω διαβασει απο τοτε που πηρα το αμαξι ειναι πως ενω σε ολοκληρο το κοσμο οι τιμες πεφτουν, στην Ελλαδα ανεβαινουν. Βεβαια, σαν καταναλωτης Β Ταξης, δεχομαι στα μουτρα τη δικαιολογια πως "τα βαρελια που χρησιμοποιουνται τωρα ειναι απο τιμες 2 εβδομαδων παλιες". Κι επειδη το κρατος μας προστατευει, μου πετανε και τα 2Ε ρεστα, "ξεχνωντας" τα ψιλα ( 20cents ) γιατι το κλεψιμο θελει και μποναμα!
Επισης, ξερω πως βρεθηκα στην επαρχια με χαλασμενη μηχανη λογω κακης ποιοτητας βενζινης, που υστερα απο καταγγελια στη τοπικη αστυνομια ελαβα την απαντηση "τι το ψαχνεις τωρα..".
Τελος, ξερω πως 2 πρατηρια στο Π.Φαληρο "πετανε" και αερα μαζι με τη βενζινη ( το φαινομενο του ατμου που λεει το περιοδικο, αλλα πιο..εξειδικευμενο ) με αποτελεσμα να βλεπω το δεικτη της βενζινης γεματο για 20 λεπτα και μετα, ως δια μαγειας, να εξαφανιζονται μερικα cm.
Ειδικά δε το τελευταίο το έχουν αναγάγει όλοι σε επιστήμη εδώ πάνω (για αλλού δεν γνωρίζω). Ζήτημα να πέτυχα 3 βενζινάδικα όπου η βενζίνη που έβαζες ήταν όντως αυτή που πλήρωσες.
-
Όχι άλλη γκρίνεια, παίδες! Δώστε και μια συγκεκριμένη λύση....
Ακούστε μια. Όταν πηγαίνετε στο ύποπτο πρατηρίο έχετε μαζί σας ένα προβαθμολογημένο πιστοποιημένο δοχείο. Βάζετε πρώτα σ' αυτό κι εάν η ποσότητα που είναι στο δοχείο δεν συμφωνεί μ' αυτήν που αναγράφεται στην αντλία ποιήστε τα απαραίτητα.
Επίσης τα απαραίτητα ποιηστε εάν στην αστυνομία σας πουν: "τι το ψάχνεις τώρα..."
Αν δεν ενδιαφέρεται κανένα μέλος της κοινωνίας για την κοινωνία, για να δημιουργήσει για το κοινό καλό και για να διορθώσει τα κακώς κείμενα, αυτή η κοινωνία αργά ή γρήγορα θα εκφυλιστεί.
-
Δεν θα διαφωνησω papou, αλλα επειδη η καταγωγη μου ειναι απο τα μερη που "νοθευτηκε" η βενζινη, ξερω πολυ καλα πως η αστυνομια κανει "πλατες" σε πολλα πραγματα, γιατι εχει τις μιζες της.
Οταν γινεται κατι τετοιο, να παμε σε πιο υψηλα κλιμακια; Τοτε μπαινουμε σε αλλα μονοπατια, που η καταληξη τους ειναι "εξορια" απο το χωριο και κινδυνος θανατος να βρεθεις με μαχαιρι στην πλατη ( προσφατα 1 αστυνομικος εκανε το λαθος να πιασει γεωργο που φυτευε "χορτο". Αυτη τη στιγμη ειναι στο νοσοκομειο με χτυπημα απο μαχαιρι στο γονατο ).
Οσο για τον ελεγχο ποσοτητας, συμφωνω. Δεν το κανει κανεις, γιατι μαθαμε να ειμαστε στο αμαξι μας και να μας εξυπηρετουν. Το ομολογω πως το κανω κι εγω αυτο.
-
Δεν θα διαφωνησω papou, αλλα επειδη η καταγωγη μου ειναι απο τα μερη που "νοθευτηκε" η βενζινη, ξερω πολυ καλα πως η αστυνομια κανει "πλατες" σε πολλα πραγματα, γιατι εχει τις μιζες της.
Οταν γινεται κατι τετοιο, να παμε σε πιο υψηλα κλιμακια; Τοτε μπαινουμε σε αλλα μονοπατια, που η καταληξη τους ειναι "εξορια" απο το χωριο και κινδυνος θανατος να βρεθεις με μαχαιρι στην πλατη ( προσφατα 1 αστυνομικος εκανε το λαθος να πιασει γεωργο που φυτευε "χορτο". Αυτη τη στιγμη ειναι στο νοσοκομειο με χτυπημα απο μαχαιρι στο γονατο ).
Οσο για τον ελεγχο ποσοτητας, συμφωνω. Δεν το κανει κανεις, γιατι μαθαμε να ειμαστε στο αμαξι μας και να μας εξυπηρετουν. Το ομολογω πως το κανω κι εγω αυτο.
πας στο πρατήριο με το δοχείο?
-
Μονο οταν ειναι να κανω εξεταση ουρων μετα :D
Προφανως εννοω πως ειμαι ο κλασσικος Ελληνας που ναι μεν ενδιαφερεται και παραπονιεται για την ποιοτητα των υπηρεσιων που πληρωνει, αλλα δεν κανει τον κοπο να ελεγξει και ο ιδιος την κατασταση. Αρα, δεν παιρνω κανενα δοχειο, ουτε "τρεχω" καποιες καταστασεις που θα βαλουν στη θεση τους πολλους βενζινοπωλες...
..μεταξυ μας..ουτε το κρατος δεν το κανει..θα το πετυχουμε εμεις;
-
δν έχουμε καταλάβει πως δεν είναι το κράτος πάνω από εμάς αλλά εμείς πάνω από το κράτος.....
πως εμείς το ανεβάζουμε κ το κατεβάζουμε όποτε θιέλουμε...
αλλά αυτό θέλει ομαδική δράση....κ αν πάει ένας στο πρατήριο να ελέγξει τη βενζίνη χέστηκε η φοράδα στ'αλώνι....
-
Δεν θα διαφωνησω papou, αλλα επειδη η καταγωγη μου ειναι απο τα μερη που "νοθευτηκε" η βενζινη, ξερω πολυ καλα πως η αστυνομια κανει "πλατες" σε πολλα πραγματα, γιατι εχει τις μιζες της.
Η αστυνομία δεν έχει δικαιοδοσία ελέγχου στα πρατήρια βενζίνης. Εκεί βάσει του νόμου και των ερμηνευτικών διατάξεων ελέγχει μόνο το υπουργείο Εμπορίου.
Ακόμα και να σε πιάσουν με νοθευμένο καύσιμο - πάντα με την σύμπραξη της αρμόδιας ΔΟΥ κάνει τους ελέγχους στα οχήματα και ποτέ μόνη της - δεν έχει δικαίωμα να ελέγξει το πρατήριο απ' όπου το αγόρασες ακόμα και αν βγήκες μόλις απ' αυτό.
Αν θέλετε να χτυπήσετε το λαθρεμπόριο πρέπει να ξέρετε και που πρέπει να απευθυνθείτε, ποιός ευθύνεται κλπ. Αλλιώς μην πετάτε ξερές γενικευμένες κατηγορίες!
-
Πολυ ωραια..Δηλαδη κατω στη Λακωνια, στο πρατηριο που απεχει περιπου 430Km απο την Αθηνα, θα πρεπει να βρω κλιμακιο του υπουργειου Εμποριου ωστε να διενεργησει τον ελεγχο και να πιασει επ'αυτοφορω ( οχι με την αστυνομικη εννοια ) το νοθευμενο καυσιμο? Ονειρο θερινη νυκτος με λαμπακια απο νεον για γαρνιτουρα!
Μαλλον ζουμε σε διαφορετικη χωρα :D
-
Δεν ζούμε σε διαφορετική χώρα, είμαστε απλά διαφορετικοί άνθρωποι και βλέπουμε σε διαφορετικό βάθος τις αιτίες ώστε να δώσουμε λύσεις.
Για παράδειγμα στην επαρχία δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς βενζινοκίνητο και εάν έχεις πρόβλημα με τον προμηθευτή σου φτειάχνεις το δικό σου καύσιμο και ξενιάζεις....
-
.Για παράδειγμα στην επαρχία δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς βενζινοκίνητο και εάν έχεις πρόβλημα με τον προμηθευτή σου φτειάχνεις το δικό σου καύσιμο και ξενιάζεις....
Μην ανησυχεις..Εξαλλου και στα πρατηρια της επαρχιας...το δικο τους καυσιμο φτιαχνουν! :D
Νομιζω πως πρεπει να υπαρχουν πραγματικες λυσεις. Δεν ζουμε σε μια ουτοπια, αλλα στην Ελλαδα! Κι εγω θα ηθελα να κυλαει η βενζινη με 0.90Ε, αλλα ξερω πως δεν γινεται, ακομα κι εαν κανω διαμαρτυρια εξω απο το βενζιναδικο μου!
Μπορω να πω με σιγουρια πως στη Λακωνια δεν υπαρχει κλιμακιο του υπουργειου Εμποριου. Ισως να βρεις πιο ευκολα καποιον να διενεργησει φορολογικο ελεγχο, ομως στην περιπτωση μας δεν θα βοηθησει καθολου. Η αποσταση των 430Km ειναι αρκετα απαγορευτικη για οποιοδηποτε "ελεγκτη" να κατεβει, ή να ξεκινησει απο την Σπαρτη ( εαν υπαρχει βεβαια κι εκει κλιμακιο ).
Και η λυση με το δοχειο, ειναι μεν σωστη, αλλα το λιντσαρισμα και ο αποδιοπομπαιος τραγος του χωριου, δεν το γλυτωνει κανεις ευκολα.
Εκτος, εαν η λυση "φτιαξε το δικο σου καυσιμο" ταιριαζει με τη θεωρια "που θα παει..θα συνηθισει και η μηχανη και θα ειμαστε μια χαρα" :D
-
Σαφώς Free "θέλει αρετή και τόλμη η ελευθερία". Σε κάθε περίπτωση όμως όταν ξεκινάς τέτοιες προσπάθειες δεν πηγαίνεις "ξυπόλητος στ' αγκάθια". Στηρίζεσαι σε συλλογική δουλειά οπότε έχεις δυνατές πλάτες για να αντιμετωπίσεις απειλές, τρομοκρατία και για να αντεπεξέλθεις στις οικονομικές απαιτήσεις τέτοιων ενεργειών.
Σαφώς στην περιπτωσή μας δεν βοηθάει ο φορολογικός έλεγχος, άσε που τον χρησιμοποιούν συνήθως παρα- μηχανισμοί προς εκφοβισμό, οπότε μπορεί να τον κάνεις και λαϊκό ήρωα!
Όσον αφορά την λύση "φτιάξε το δικό σου καύσιμο", δεν είναι καλός καιρός για αναλύσεις, πλησιάζουμε σε χοντρή κρίση, σ' αυτές τις περιπτώσεις ισχύει η ρύση "ο σώζων εαυτώ σωθήτω", επικρατεί το δίκαιο του ισχυροτέρου όπου ισχυρότερος αυτός που κατέχει την γνώση. Οπότε ας αφήσουμε αυτές τις αναλύσεις για πιο light εποχές.
-
Όσον αφορά την λύση "φτιάξε το δικό σου καύσιμο", δεν είναι καλός καιρός για αναλύσεις, πλησιάζουμε σε χοντρή κρίση, σ' αυτές τις περιπτώσεις ισχύει η ρύση "ο σώζων εαυτώ σωθήτω", επικρατεί το δίκαιο του ισχυροτέρου όπου ισχυρότερος αυτός που κατέχει την γνώση. Οπότε ας αφήσουμε αυτές τις αναλύσεις για πιο light εποχές.
δν κατάλαβα γιατί δν είναι καλή εποχή για να μν γίνει ανάλυση τώρα....
-
Τι παει να πει φτιαξε το δικο σου καυσιμο??? ???
-
Τι παει να πει φτιαξε το δικο σου καυσιμο??? ???
Κατεβαίνεις στην αλάνα με το φτυάρι και σκάβεις μέχρι να βρείς πετρέλαιο!
Ποιά καύσιμα δικά μας και ποιά βαζάκια ρε παιδιά? Ψάχ'τε να βρείτε κάνα βενζινάδικο που δεν είναι στην αλητεία, μια και άλλη λύση προφανώς δεν υπάρχει.
-
Προτείνω να φτιάξουμε ειδικό θέμα με τα φτηνότερα και καθαρότερα βενζινάδικα π έχουμε βρει...
-
Μπορείτε να αρχίσετε με αυτόν τον πίνακα:
http://www.ypan.gr/flash_fuel/kafsima/PROSTIMA.htm
-
Σχετικά με τις τιμές της βενζίνης. Μου το έστειλαν σήμερα.
...
Οι κάτοικοι της Βενεζουέλας, έχουν το προνόμιο να προμηθεύονται τη φθηνότερη βενζίνη παγκοσμίως. Πληρώνουν μόλις 0,12$ το γαλόνι! (1 US Gallon = 3.78541 λίτρα). Η τόσο χαμηλή τιμή επιτυγχάνεται, διότι η παραγωγή του πετρελαίου στη χώρα γίνεται από κρατική εταιρία, άρα προσφέρεται αφορολόγητη στους πολίτες.
Η ακριβότερη βενζίνη στο κόσμο είναι στη Τουρκία. Η μέση τιμή Ιουνίου ήταν 11,18$/gal! Από αυτά το 72% αντιστοιχεί σε φόρους!
Η μέση τιμή στην Ευρώπη ήταν τον Ιούλιο 7,52$/gal, ενώ στην Ελλάδα ήταν ελάχιστα πιο κάτω, στα 7,5$/gal. Τη φθηνότερη βενζίνη πάντως στην Ευρώπη μπορεί να την προμηθευτεί κάποιος …στη Γροιλανδία προς 3$/gal μόνο, χάρη στους ευνοϊκούς όρους των συμβολαίων πετρελαίου που έχει εξασφαλίσει το κράτος. Τώρα, αν αντέχει κάποιος στα κρύα (…τα πολύ κρύα δηλαδή) μετακομίζει. Αλλιώς, για φθηνά καύσιμα παίζουν και τα Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και η Σουαζιλάνδη!
...
Μήπως να την κάνουμε για Βενεζουέλα;;;!!!
-
Αλλιώς, για φθηνά καύσιμα παίζουν και τα Εμιράτα, η Σαουδική Αραβία και η Σουαζιλάνδη!
Ωραία, μόλις μου έδωσες έναν ακόμη λόγο για να μεταναστεύσω στο ντουμπαι...
Τώρα με την απεργία να δείτε που θα φτάσουν οι τιμές μόλις λήξει...
Μπορεί κάποιος να μου πει ποιος είναι ο λόγος της απεργίας... και αν την κάνουν οι πρατηριούχοι ή οι μεταφορεις...
-
Δεν θα φτασουν πουθενα! Απλως θα καθεται σε μια σειρα απο 10 αμαξια ο βενζινοπωλης ( κατα προτιμηση πακιστανος, μιας και η Μιραρακη πια, πακιστανους βαζει ) και με ενα μικρο εδρανο και ενα σφυρακι θα δημοπρατει το λιτρο! :D
-
Τι παει να πει φτιαξε το δικο σου καυσιμο??? ???
Κατεβαίνεις στην αλάνα με το φτυάρι και σκάβεις μέχρι να βρείς πετρέλαιο!
Ή κάνεις την παρακάτω μετατροπή:
http://www.greasecar.com/kit_detail.cfm?prodID=24
-
papous, μ' αρέσει που προσπαθείς να το σώσεις :P
-
Δεν προσπαθώ να σώσω τίποτε άλλο εκτός από όσους ενδιαφέρονται. Εθελοντική προσφορά νομίζω ότι λέγεται αυτό....
Λοιπόν εφόσον η εποχή έγινε πιο ανάλαφρη μπορώ να σας ενημερώσω και όποιος ενδιαφέρεται έχει την δυνατότητα να βρει περαιτέρω πληροφορίες μόνος του.
Στις μηχανές εσωτερικής καύσης που επινόησε ο Diesel, οι οποίες πήραν και το όνομά του, χρησιμοποιήθηκε ως πρώτο καύσιμο το φυστικέλαιο, τουτέστιν το λάδι που βγαίνει από το φυστίκι. Αργότερα βρήκαν ότι το πετρέλαιο έχει τις ίδιες ιδιότητες με τα φυτικά λάδια σε χαμηλότερες θερμοκρασίες οπότε είναι και πιο εύχρηστο, έτσι αντικατάστησε τα φυτικά έλαια ως καύσιμο με τα γνωστά αποτελέσματα.
Οι συνθήκες όμως που επικρατούν πλέον (οικονομικές, περιβαλλοντικές, κοινωνικές) έσπρωξαν αρκετούς να οραματιστούν την απεξάρτησή τους από το πετρέλαιο για τις βασικές τους ανάγκες παραγωγής έργου μέσω της επιστροφής στα φυτικά έλαια, τα οποία καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα ρευστών. Από χρησιμοποιημένα τηγανόλαδα έως έλαια που παράγονται από μικροφύκη.
Τα πλεονεκτήματα αυτής της μεθόδου είναι η απεξάρτηση από τις δομές εμπορίας καυσίμων, η ελαχιστοποίηση των ρύπων (τα φυτικά έλαια δεν περιέχουν θείο), η απόλυτη εξισορρόπηση παραγώμενου και καταναλισκόμενου Ο2 και η ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας μέσω της ντόπιας παραγωγής των καυσίμων.
Το μόνο μειονέκτημα είναι η μετατροπή των κινητήρων που απαιτείται και η οποία έχει κόστος γύρω στα 300 ευρώ σε ιδιοκατασκευή και γύρω στα 1500 στο εμπόριο. Ένα άλλο μειονέκτημα είναι η απώλεια των φόρων καυσίμων για την κεντρική Κυβέρνηση κι έτσι δεν γνωρίζω εάν είναι νόμιμη ή παράνομη η διαδικασία. Αλλά όμως και η παραγωγή βιοντήζελ δεν υπόκειτε σε φόρους και μάλιστα επιδοτείται, οπότε δεν υπάρχει κανένα ηθικό πρόβλημα.
Οπότε σας προσκαλώ να προσχωρήσετε ως εθελοντές στην εναλλακτική ντηζελοκίνηση.
-
papous, υπάρχουν κι άλλα μειονεκτήματα, όπως το οτι πρέπει να βρίσκεις μόνος σου πηγή φυτικού λαδιού (πχ. εστιατόρια), να έχεις χώρο και εξοπλισμό για να το φιλτράρεις, να εγκαταστήσεις το σύστημα και το ρεζερβουάρ να πιάσει χώρο στον χώρο αποσκευών, να μην μπορείς να ανεφοδιαστείς αλλού εκτός από το σπίτι σου, να πρεπει να να αλλαζεις το φιλτρο συχνα, να καθαριζεις τα εξαρτηματα που και που...
Και το σημαντικοτερο:
You should ONLY use vegetable oil on converted diesel engine's, otherwise you will run the risk of ruining your engine or injection system. Remember, gas engines cannot be modified to use Waste Vegetable Oil (WVO)!
που σημαίνει οτι δεν μπορούν να το χρησιμοποιήσουν τα ΙΧ στην Ελλάδα γιατί απαγορεύεται να είναι ντηζελοκίνητα.
Άρα, εύκολο να το προτείνεις, δύσκολο να το κάνεις.
Σχετικά με τη Βενεζουέλα, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Εκεί έχουν την τύχη (και την ατυχία ταυτόχρονα) να έχουν πολύ πετρέλαιο. Έχουν επίσης έχουν την τύχη (και την ατυχία ταυτόχρονα) να έχουν για πρόεδρο τον Τσάβες, που θέλοντας να πάει κόντρα στο κατεστημένο που θέλει τις τριτοκοσμικές χώρες με φυσικούς πόρους να καταληστεύονται από τις πολυεθνικές, σχεδόν χαρίζει το πετρέλαιο στο λαό του και δεν θέλει να έχει σχέσεις με την Βόρεια Αμερική.
-
Σχετικά με τη Βενεζουέλα, είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση. Εκεί έχουν την τύχη (και την ατυχία ταυτόχρονα) να έχουν πολύ πετρέλαιο. Έχουν επίσης έχουν την τύχη (και την ατυχία ταυτόχρονα) να έχουν για πρόεδρο τον Τσάβες, που θέλοντας να πάει κόντρα στο κατεστημένο που θέλει τις τριτοκοσμικές χώρες με φυσικούς πόρους να καταληστεύονται από τις πολυεθνικές, σχεδόν χαρίζει το πετρέλαιο στο λαό του και δεν θέλει να έχει σχέσεις με την Βόρεια Αμερική.
Ίσως λίγο off-topic, αλλά επειδή δε μου αρέσουν οι ανακρίβειες:
http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_policy_of_Venezuela (http://en.wikipedia.org/wiki/Energy_policy_of_Venezuela)
Και για να μην κουράζεστε:
Venezuela is the world's eight oil exporter and fifth largest net exporter.[9] It meets around 15% of US oil consumption.
και από http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Venezuelan_oil_industry#1998-present (http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_Venezuelan_oil_industry#1998-present)
The United States currently accounts for 65 percent of Venezuela's exports.
O Τσάβες μπορεί να ήθελε να μην έχει σχέσεις με την Αμερική, αλλά για σκέψου να κοπεί το 65% των εξαγωγών...όπως και οι ΗΠΑ θα θέλανε κάποιον πιο συνεργάσιμο πρόεδρο σε αυτή την περιοχή, αλλά σκέψου να τους λείψει το 15% του πετρελαίου τους! Γενικά παίζεται ένα θέατρο για λόγους ιδεολογικούς, "image" αλλά και πραγματικής οικονομίας (εθνικοποιήσεις εκ μέρους του Τσάβες). Αλλά τα θεμέλια της οικονομικής σχέσης ΗΠΑ-Βενεζουέλας απέχουν πολύ από το να κινδυνέυουν.
Ο αντιαμερικανισμός του Τσάβες θυμίζει εξάλλου και κάποιον Έλληνα πρωθυπουργό που δεν ήθελε να έχει καμία σχέση με ΕΟΚ, ΝΑΤΟ, βάσεις κλπ. :)
-
τα ΙΧ στην Ελλάδα γιατί απαγορεύεται να είναι ντηζελοκίνητα.
Άρα, εύκολο να το προτείνεις, δύσκολο να το κάνεις.
Τι παρανόηση των νόμων και διατάξεων είναι αυτή!
Πάντα επιτρέπονταν τα ντηζελοκίνητα ΙΧ στην Ελλάδα Βραζίλη. Τόσα αγροτικά τι νομίζεις πως είναι, ΔΧ? Άσχετα από τα αγροτικά και τα επιβατικά ΙΧ επιτρέπονταν. Μόνο μέχρι τον Δεκέμβριο του 2008 δεν επιτρεπόταν η κυκλοφορία ντηζελοκίνητων ΙΧ και ΔΧ κάτω του 1,5 τόνου στην Αθήνα και Θεσσαλονίκη. (Εκτός κι αν εννοείς ότι Ελλάδα είναι μόνο η Αθήνα, οπότε πάω πάσο!!)
Αυτό φαντάζομαι ότι συνέβαινε διότι ανέκαθεν στην Ελλάδα διώκονταν οι μικροί παραγωγοί καπνού και όχι οι μεγάλοι. Τα μεγάλα ΔΧ (φορτηγά μεταφορών, λεωφορεία, στρατιωτικά οχήματα κλπ) επιτρέπονταν, ενώ τα μικρά ΙΧ διώκονταν. Τώρα πια όμως,επιτέλους, εναρμονιστήκαμε με την ΕΕ και επιτρέπεται η ελεύθερη ντηζελοκίνηση και στα μεγάλα αστικά κέντρα. Δεν το διαφημίζουν όμως διότι καταλαβαίνεις τι επανάσταση έχει να γίνει...
Για τις υπόλοιπες τεχνικές δυσκολίες που ανέφερες όντως υπάρχουν, όπως σε όλα τα αυτοκίνητα, οπότε δεν το θεωρώ μειονέκτημα της μεθόδου. Όλα τα αυτοκίνητα χρειάζονται αλλαγές φίλτρου και σέρβις. Όσο για τις δεξαμενές, ναι χρειάζονται αλλά όλοι σχεδόν έχουν σύστημα κεντρικής θέρμανσης και δεν φείδονται αποθηκευτικών χώρων. (Παρεμπιπτόντως αυτό το σύστημα λειτουργεί τέλεια και σε μονάδες κεντρικής θέρμανσης με καυστήρες πετρελαίου)
Για τον κόπο και χρόνο που απαιτούνται για την μέθοδο έχω να πω ότι είναι ελάχιστος αν συγκριθεί με τον κόπο και χρόνο που χρειάζεται κάποιος για να πάει από μια περιοχή της Αθήνας στην Πάρνηθα και να φυλλάξει το δάσος, ενώ συνεισφέρει και πάρα πολύ περισσότερο στην μείωση των εκπομπών CO2 της χώρας μας, και στο περιβαλλοντικό πρόβλημα εν γένει!
-
Είχε εφεύρει πρόσφατα ένας τύπος πως να λειτουργεί μία μηχανή με σκουπίδια. To είχανε βγάλει και οι εφημερίδες στη φόρα.
Καμία εταιρεία δεν θέλησε να βγάλει σε παραγωγή την πατέντα του μάλλον λόγω συμφερόντων.
Μπορείτε να τον βρείτε και να ξηγηθείτε ότι πηγαίνετε εκ μέρος του pappou να σας κάνει την μόντα και σε καλή τιμή.
-
Χοληδόχε, σ' ευχαριστώ πολύ που συνεισφέρεις στην εξέλιξη αυτής της εθελοντικής κίνησης, παρόλο που δεν στηρίζεται από ΜΚΟ (Μεταλλαγμένες Κυβερνητικές Οργανώσεις) και ΚΟ (Κυβερνητικές Οργανώσεις).
Μια καλή διεύθυνση είναι η: http://www.journeytoforever.org/biodiesel_svo.html
Ας υπάρχει, δεν ξέρεις ποτέ, όλο και κάποιος μπορεί να ενδιαφερθεί. Εκεί θα βρείτε όλες τις μεθόδους παραγωγής και χρησιμοποίησης εναλλακτικών καυσίμων (ακόμα και για παραγωγή αιθανόλης και μετατροπή του κινητήρα, για τους οπαδούς της βενζινοκίνησης).
Είναι δεδομένο ότι ο οποιωσδήποτε έχει απλές γνώσεις επιπέδου Λυκείου μπορεί πλέον να φτειάξει το δικό του καύσιμο.
-
themos, δεν το ηξερα αυτο... Ωστε πουλημενος και ο Τσαβες, τσκ τσκ :(
papous, πραγματι δεν διαφημιζεται η απελευθερωση χρησης ντιζελοκινητων ΙΧ. Με μια μικρη αναζητηση βρηκα μερικα αρθρα και ειδησεις _πριν_ την αναμενομενη εφαρμογη νεων μετρων.
Παντως, στην Αθηνα η πλειοψηφια των κατοικων ζει σε διαμερισματα, οποτε δεν μπορει να κουβαλαει μπιτονια λαδιου στο διαμερισμα και μετα να τα χυνει σε βαρελι που θα'χει μεσ'το σπιτι ή στο μπαλκονι (επισης, τον χειμωνα το λαδι θα "παγωνει").
Καμια αλλη ιδεα για κινηση με λαδι ή αλλο καυσιμο; (πχ. υγραεριο, συμφερει; )
Στο λινκ που εδωσες υπαρχουν διάφοροι προβληματισμοι για το αν τελικα η κινηση με φυτικο λαδι ειναι μια καλη ιδεα...
-
Αυτοί που νιώθουν περισσότερο απ όλους το πρόβλημα της τιμής της βενζίνης είναι και αυτοί που χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο σε καθημερινή βάση..
Οι λύσεις κατά τη γνώμη μου:
- ΜΜΜ. Ντάξει, αν χρειάζεται να αλλάξετε 3 συγκοινωνίες για να φτάσετε στον προορισμό σας, αυτό είναι ένα πρόβλημα.. Αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις βολεύουν αρκετά!
- Ποδήλατο.
- ΜΜΜ + Ποδήλατο. Και αντί να παραπονιέστε για τη βενζίνη, ελάτε σε καμιά ποδηλατοπορεία!
-
themos, δεν το ηξερα αυτο... Ωστε πουλημενος και ο Τσαβες, τσκ τσκ :(
Δεν ξέρω πόσο έυκολα βρίσκεις αγοραστές για το 60% του πετρελαίου σου για να αντικαταστήσεις ένα γίγαντα όπως οι ΗΠΑ...ο Τσάβες ισχυρίζεται πάντως ότι προσπαθεί να συνάψει περισσότερες συμφωνίες με την Κίνα, που έχει διαρκώς αυξανόμενες ανάγκες σε πετρέλαιο.
-
Καμια αλλη ιδεα για κινηση με λαδι ή αλλο καυσιμο; (πχ. υγραεριο, συμφερει; )
Το ιδανικό "υλικό", που θα χρησιμοποιηθεί σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης είναι το....νερό! ναι, δεν αστειεύομαι.. το νερό.. βέβαια, το νερό δεν είναι καύσιμο, όμως ο μοριακός του τύπους αποτελείται από 3 άτομα τα οποία είναι εύφλεκτα: δύο άτομα υδρογόνου κ ένα οξυγόνου. Το καύσιμο, λοιπόν είναι το υδρογόνο.Το υδρογόνο μπορούμε να το αποδεσμεύσουμε με την μέθοδο της ηλεκτρόλυσης (μπακαλιστί: διοχέτευση ηλεκτρικού ρεύματος στο νερό με μια Χ διαδικασία νηπιακού επιπέδου), κ να το χρησιμοποιοήσουμε ως καύσιμο, ενώ το αποδεσμευμένο οξυγόνο θα χρησιμοποιηθεί στον "ψεκασμό", του καυσίμου. Το ενδιαφέρον, όμως της όλης υπόθεσης είναι ότι τα "καυσαέρια" του υδρογόνου, δεν είναι τίποτε άλλο παρά...νερό! Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το νερό είναι το υλικό που εγγυάται την αέναη-ή την μερικώς αέναη-κίνηση, εφόσον ηλεκτρολύνεται έυκολα, κ δεν έχει ούτε άχρηστα προϊόντα καύσης, ούτε ρυπαίνει, ενώ ίσως είναι κ το μοναδικό αυτο-ανακυκλώμενο υλικό που χρησιμοποιείται σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Όσον αφορά την συντήρηση των κινητήρων, προφανώς να είναι κατασκευασμένοι από ανοξείδωτα, γαλβανιζέ κτλ κτλ μέταλα, κάποιου είδους αποσκλυρηντικό-αν δεν χρησιμοποιείται απιονισμένο νερό- κ ίσως παραφλού τον χειμώνα. Όσον αφορά τις επιδόσεις,΄συστήματα υδρογονοκίνησης χρησιμοποιούνται σε πυραυλικά συστήματα παντός μεγέθους, από όπλα μέχρι διαστημικά λεωφορεία. Το όλο θέμα, πιστεύω ότι προσκολλά στο γεγονός ότι θα γεμίζω το ντεπόζιτο από την βρύση του σπιτιού μου μια φορά-ίσως κ επ' απροσδιόριστου χρονικού διαστήματος-κ οι "πετρελαϊκές αδερφούλες" (δεν θυμάμαι τον αριθμό) δεν θα έχουν να λαβαίνουν..
-
Και αντί να παραπονιέστε για τη βενζίνη, ελάτε σε καμιά ποδηλατοπορεία!
Καμία αντίρρηση φίλε gers. Απλά θυμήσου να υποστηρίζεις την ίδια άποψη και όταν θα φτάσεις τα 40 ή 50... :)
@ kronus. Ενδιαφέρουσα άποψη αν και δείχνει λίγο απλοϊκή. Το ότι οι εφτά (τόσες είναι) αδερφές έχουν τη δύναμη να παγώσουν κάθε αναζήτηση προς εναλλακτικές μορφές ενέργειας είναι γεγονός. Όμως είναι δυνατόν να έχει ο πλανήτης τόσα χρόνια μπροστά στα μάτια του, σε απίστευτη ποσότητα και μηδενικό κόστος ένα τέτοιο καύσιμο και να μην το έχει εκμεταλλευτεί; Μήπως κάπου αλλού κολλάει το θέμα;
-
κ όμως δεν είναι ούτε κάτι το απλοϊκό, ούτε κάτι το δύσκολο.. είναι απτή η πραγματικότητα της υδρογονοκίνησης, (ήδη χρησιμοποιείται, όπως προανέφερα) τα μόνα πράκτικά θέματα είναι ο πετρελαϊκός κόσμος, η γραμμή παραγωγής των βιομηχανιών κατασκευής κινητήρων εσωτερικής καύσης, η οποία θα πρέπει να αλλάξει κ η χρήση ανθεκτικότερων υλικών-τουλάχιστον στο στάδιο της ανάφλεξης. Πάντως, είναι η πλέον οικολογική μορφή κ ταυτοχρόνως ιδανική ως προς τις επιδόσεις.. Απλώς, η χρήση νερού προσκολλά σε τόσα οικονομικά θέματα.. σκεφτείτε μόνο πόσος κόσμος ζει από τα αναλώσιμα των καυσίμων αυτοκινήτου-όλο αυτό το δυναμικό θα πρέπει κάπου να διοχετευθεί, δεν γίνεται να το παρατήσεις έτσι..
-
Μην νομίζετε ότι οι 7 παγώνουν τις έρευνες για εναλλακτικά καύσιμα και ενέργεια. Αντιθέτως συμμετέχουν - και με μεγάλα ποσοστά - σε όποια καινούρια ιδέα έχει την δυνατότητα να εκπορεύεται κεντρικά. Πχ. βιοντήζελ, ανεμογεννήτριες, πυρηνική ενέργεια, κυψέλες καυσίμων (όπως του υδρογόνου).
Δεν είναι κολλημένες μόνο με ένα είδος καυσίμου, έχουν την ικανότητα αλλαγής πλεύσης και ανάλυσης των γεγονότων, γι' αυτό και έφτασαν εκεί που έφτασαν! Οι καταναλωτές έχουν το κόλλημα.
kronus, στην χρησιμοποιήση Η2 το κυριότερο πρόβλημα είναι η αποθήκευση. Όπως γνωρίζουν όλοι όσοι χρησιμοποιούν οξυγονοκόληση οι φιάλες αδειάζουν χωρίς χρήση, λόγω του ότι το Η2 έχει μεγάλη ικανότητα διαπίδησης. Επίσης η ηλεκτρόλυση Η2Ο χρειάζεται ενέργεια. Από που θα την πάρεις μέσα στο αυτοκίνητο? Αν την πάρεις από τον ήλιο, τότε για ποιόν λόγο να έχεις τις απώλειες μετατροπής, τις απώλειες συμπίεσης, τις απώλειες αποθήκευσης, τις απώλειες μετατροπής σε κινητική ενέργεια, και να μην χρησιμοποιήσεις απευθείας την ηλεκτρική για κίνηση?
Ο ντόρος με το Η2 έγινε διότι αρχικά οι κυψέλες καυσίμων (καταλυτική καύση με απόδοση σε ηλεκτρική ενέργεια κοντά στο 90%), χρησιμοποιούσαν Η2. Όταν αργότερα η έρευνα προχώρησε και μπορούν πλέον να χρησιμοποιούνται και άλλου τύπου καύσιμα η ιδέα ψιλοξεφούσκωσε και έμεινε μόνο για πιθανή μελλοντική κεντρική παροχή, κάτι σαν το δίκτυο φυσικού αερίου.
Άσχετα απ' αυτό κάθε κινητήρας μπορεί να καίει Η2 με μια μικρή μετατροπή. Η καύση είναι απολύτως καθαρή και δεν έχεις φθορά στον κινητήρα από την αιθάλη. Άλλωστε από κάθε καύση υδρογονανθράκων προκύπτει ως παραπροϊόν και Η2Ο!
Καμια αλλη ιδεα για κινηση με λαδι ή αλλο καυσιμο; (πχ. υγραεριο, συμφερει; )
Στο λινκ που εδωσες υπαρχουν διάφοροι προβληματισμοι για το αν τελικα η κινηση με φυτικο λαδι ειναι μια καλη ιδεα...
Σαφώς και υπάρχουν προβληματισμοί και περιθώρια βελτίωσης σε κάθε τεχνολογική μέθοδο. Άλλωστε είναι τόσες πολλές που ο καθένας διαλέγει όποια του ταιριάζει. Το σημαντικό πλεονέκτημα του SVO είναι η αυτονομία και ανεξαρτησία που παρέχει. Πχ. σε περίπτωση πτωχεύσεως, (λέμε τώρα...) 500 τ.μ. είναι αρκετά για να παρέχουν την απαιτούμενη ενέργεια που χρειάζεται μια μέση οικογένεια, με τις σύγχρονες μεθόδους παραγωγής.
Η παρεμβασή μου ήταν προς απάντηση της παρακάτω ερωτήσεως:
Τι παει να πει φτιαξε το δικο σου καυσιμο??? ???
-
Καμία αντίρρηση φίλε gers. Απλά θυμήσου να υποστηρίζεις την ίδια άποψη και όταν θα φτάσεις τα 40 ή 50... :)
Κοίτα, δεν αντιλέγω, έχω και γονείς και καταλαβαίνω περίπου πώς σκέφτονται τα άτομα αυτής της ηλικίας.. ;D Όμως νομίζω πως είναι πιο πολύ θέμα αντιλήψεων και ανατροφής παρά φυσικής κατάστασης και περιορισμών λόγω ηλικίας... Δες για παράδειγμα πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζεται το ποδήλατο στις ξένες χώρες, ΚΑΙ από μεγαλύτερης ηλικίας άτομα...
-
Να πω ότι υπήρχανε 70αρηδες "παππούδες" που στα 24 μου, μία όμάδα από 4 άτομα κάτω των 26 και 20 χρόνων δεν μπορούσε να τους μαρκάρει αλλά και να τους νικήσει στο μπάσκετμπολ. Πρόσφατα ο ξάδεφλος μου ετών 34 δεν μπορούσε να φτάσει έναν 50ντάρη με το ποδήλατο. Κάθε μέρα αποφάσισε να καλύπτει την διαδρομή Κορυδαλλός - Ελληνικό.
Έαν τελικά κατά κάποιο μαγικό τρόπο, ο κύριος Κόπερφιλντ, βρεί έναν τρόπο να κάνει το νερό την φοβερή, τρομερή και απόλυτη πηγή καυσίμου, εσείς νομίζετε πως το μόνο που θα αλλάξει θα είναι αυτό ? ΜΟΥΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ ΧΑ!!!! Θα δείτε για πότε οι λίμνες τα ποτάμια και οι θάλασσες θα γίνουνε ιδιωτικές, θα περιφραχτούνε με Καλάσνικοφ και πόσο θα ανεβεί η τιμή του νερού!
θα σας ρωτήσω και κάτι άλλο. Μήπως λέω εγώ στη ζωή μας δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα ? Μήπως κάποια πραματάκια είναι πολυτέλειες ? Μήπως εμείς καταναλώνουμε περισσότερη βενζίνη από ότι χρειάζεται ? Μήπως εμείς επιλέγουμε να μένουμε μακρυά από τη δουλειά μας επειδή θέλουμε να χωράμε πολλά καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη ? Μήπως δεν έχουμε διαλέξει το σωστό μέρος για να μείνουμε ? Μήπως γουστάρουμε να μετακινούμαστε πολύ παραπάνω από όσο έχουμε ανάγκη ? Τέλος στις περισσότερες δουλειές, που χρειάζεται συχνή μετακίνηση με μεταφορικό μέσο, πληρώνει το αφεντικό, μήπως δεν διαλέξαμε τη σωστή δουλειά ή το σωστό αφεντικό ? Μήπως κάνουμε κάτι λάθος εμείς, πέρα από τους Κύριους που κατέχουν τις Εταιρείες Βενζίνης ? Μήπως οι περισσότεροι δεν γουστάρουνε να κουνήσουνε τα ποδαράκια τους ? Μήπως οι περισσότεροι ακόμη και όταν πάνε στη καφετέρια, θέλουν να παρκάρουν το αυτοκίνητο ακριβώς απέξω ? Μήπως οι περισσότεροι θέλουν να παρκάρουν το αυτοκίνητο έξω από την πολυκατοικία τους, έξω από τη δουλειά τους ? Εμένα τουλάχιστον με βασανίζουν πολλά μήπως.
Η ζυγαριά γέρνει και από τις 2 μεριές. Δεν φταίνε μόνο οι αδελφές εταιρίες, ούτε μόνο οι κάποιοι κλέφτες βενζινάδες, που η βενζίνη μας έχει γίνει βραχνάς.
Κάπου ο άνθρωπος νόμισε, ότι μπορεί να τα έχει όλα και μάλιστα σε "καλή τιμή".
Ο μόνος τρόπος να καταπολεμήσεις κάτι που πωλείται, είναι να μην το αγοράσεις.
-
Όμως νομίζω πως είναι πιο πολύ θέμα αντιλήψεων και ανατροφής παρά φυσικής κατάστασης και περιορισμών λόγω ηλικίας... Δες για παράδειγμα πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζεται το ποδήλατο στις ξένες χώρες, ΚΑΙ από μεγαλύτερης ηλικίας άτομα...
Συμφωνώ απόλυτα. Έχω και προσωπική εμπειρία από την Ολλανδία όπου το ποδήλατο είναι τμήμα της κουλτούρας τους, ανεξάρτητα από ηλικίες. Είναι ζήτημα παιδείας. Αυτό οδηγεί (ή "αναγκάζει") το κράτος να δημιουργεί και τις αντίστοιχες υποδομές (ποδηλατοδρόμοι παντού, κλπ.) ώστε ο ποδηλάτης να έχει μεγαλύτερη ασφάλεια και ευκολία, πέρα από τον αποδεδειγμένο σεβασμό που απολαμβάνει από το κοινωνικό σύνολο.
Πάντως έκανα λάθος στις ηλικίες (40-50) που έγραψα. Στις ηλικίες αυτές ο κόσμος ίσως από άγχος για ενδεχόμενα προβλήματα υγείας που πλησιάζουν απειλητικά, να δεχτεί πιο εύκολα το ποδήλατο έστω για συγκεκριμένες χρήσεις. Οι χειρότερες είναι οι ηλικίες 22,23 με 35. Εκεί αν δεν έχεις να μοστράρεις σε μόνιμη βάση τα 395 σου άλογα "το χάσαμε το κορμί πατριώτη"... ;D :P
-
Καλό το ποδήλατο στην Ολλανδία όπου το υψηλότερο "βουνό" έχει ύψος 200μ, αλλά φαντάσου να κάνεις την ανάβαση των Τουρκοβουνίων ή του Υμμητού με ποδήλατο και 36 β Κελσίου.....
Για διαδρομές όπως αυτές της Ελλάδας χρειάζεται υποβοήθηση και τι καλύτερο από ηλεκτρική! Δείτε παρακάτω οδηγίες μετατροπής ενός απλού ποδηλάτου σε ηλεκτρικό:
http://www.iqsolarpower.com/solar_electric_bike.htm
-
Καλημέρα
Τη διαδρομή Αθήνα Ν. Πέραμο (Μ. Πεύκο) την κάνω μέρα παρά μέρα.
Χθες μόνο πρόσεξα τις τιμές της βενζίνης τις αναρτημένες στα βενζινάδικα, επειδή μου έκανε εντύπωση ο αριθμός των αυτοκινήτων που περίμεναν στη σειρά σε ένα από αυτά.
Από τα διυλιστήρια του Ασπροπύργου και σε μικρή απόσταση (800) μέτρα, υπάρχουν 5 βενζινάδικα. Δείτε τιμές.
1,082 – 1,088 – 1,097 – 1,036 – 1,038