Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Φωνή και τραγούδι => Μήνυμα ξεκίνησε από: Blacksheepιος στις 27/09/08, 04:40
-
αυτα (http://www.thomann.de/gr/t-bone_ms180.htm)
-
Αν δεν κάνω μεγάλο λάθος, αυτή η "σίτα" μπαίνει μπροστά από το μικρόφωνο έτσι ώστε όταν πετάγονται σωματίδια σάλιου (όταν τραγουδάμε δηλαδή συγκεκριμένα σύμφωνα όπως το σ,ξ,ψ) αυτά να μην καταλήγουν στο μικρόφωνο και χαλάνε την ηχογράφηση..
-
Όχι, το πρόβλημα δεν είναι να μην λερώνεται το μικρόφωνο, αλλά στα σύμφωνα π, φ και μερικά άλλα, που μπορούν να προκαλέσουν "έκρηξη" σε ευαίσθητα μικρόφωνα. (Το π να ακούγεται σαν μπότα και το φ σαν θύελλα).
Γι αυτό λέγεται και "popkiller".
-
Ερώτηση: αυτά http://www.thomann.de/gr/the_tbone_windschutz_ws60.htm χρησιμοποιούνται σαν επιπρόσθετα στα "popkillers" ή πάνω κάτω κάνουν την ίδια δουλειά;
-
Η δουλεια ενος popkiller ειναι ουσιαστικα απλη και..διπλη!
Απο τη μια προστατευει τα μικροφωνα μεγαλου διαφραγματος απο τα ενοχλητικα "π" ( και λιγοτερο απο τα "σ" ) του τραγουδιστη. Ετσι εχουμε ενα καθαρο αποτελεσμα, χωρις εντονα "π".
Απο την αλλη προστατευει τα μικροφωνα μεγαλου διαφραγματος απο την καταστροφη! Μπορει να ακουγεται παραξενο, αλλα το 60-70% των μικροφωνων αυτων, εχουν διαφραγματα που στηριζονται σε μεταλλικα υλικα ( κυριως με επιχρυσισμο ) και με το σαλιο επιταχυνεται η οξειδωση τους!
Το δευτερο pop killer που εδειξες iny anos, ειναι κυριως για live, σε μικροφωνα δυναμικα τραγουδιστων ( πχ Shure 58 ). Σε συνθηκες live τοσο το σαλιο, οσο και ο ιδρωτας, ειναι καταστροφικος για ενα μικροφωνο. Ετσι, με αυτο τον τροπο γλυτωνεις την αμεση επαφη του τραγουδιστη με το μικροφωνο και συγχρονως τα ενοχλητικα "σ" που εμφανιζονται απο τις υψηλες συχνοτητες! Πολλοι τραγουδιστες φερνουν μαζι τους ενα set απο pop killers ( εαν δεν εχουν δικο τους μικροφωνο ).
Ενδεχομενως ο ηχος με το 2ο pop killer να ειναι πιο μουντος, λογω του περιορισμου των υψηλων συχνοτητων μεσα στο αφρωδες υλικο του.
-
Thanx! :)
-
... το δεύτερο δεν είνα ποπ-κιλερ ... είναι αντι ανεμική πρστασία ... χρησιμοποιείται κυρίως σε εξωτερικές ηχογραφίσεις όπου αν φυσάει αρκετά τότε ο ήχος του ανέμου είναι πολύ ενοχλητικός ...
/nEwBiE 8)
-
... το δεύτερο δεν είνα ποπ-κιλερ ... είναι αντι ανεμική πρστασία ... χρησιμοποιείται κυρίως σε εξωτερικές ηχογραφίσεις όπου αν φυσάει αρκετά τότε ο ήχος του ανέμου είναι πολύ ενοχλητικός ...
/nEwBiE 8)
Σωστο! Μου διεφυγε τελειως. Με την ελληνικη ονομασια αντιανεμιο. ;)
-
Και ειναι απαραιτητα ( τα ποπ-κιλερς ) μονο για μικροφωνα πυκνωτικα, η και για δυναμικα?
-
Για μια σπιτικη ηχογραφηση, ειτε δυναμικο εχεις, ειτε πυκνωτικο, θα στο προτεινα. Θα γλυτωσεις "βαβουρα" και "π" :)
Μαλιστα στο πυκνωτικο ειναι απαραιτητη η χρηση του για προστασια του μικροφωνου ( προστασια των μεταλλικων μερων και του διαφραγματος του ).
Σε περιπτωση live εγω παντα χρησιμοποιω στα μικροφωνα μας αντιανεμια, γιατι συνηθως εκει οι τραγουδιστες τα σαλιωνουν ( πανω στο παθος :D ) κι ετσι μειωνεται ο χρονος ζωης τους. Ακομα και τα SM58 ( που μπορεις να πλυνεις τη "κουκουλα" τους ) εχουν κι ενα οριο στην οξειδωτικη δραση του σαλιου! :D
-
Παιδια επειδη πηρα ενα,μπορειτε να μου πειτε ενδεικτικα, σε τι αποσταση να ειναι το μικροφωνο απο το ποπκιλλερ, και το ποπκιλλερ απο το στομα?
-
Εδω ερχεται αυτο που λεμε πειραματισμος ;) Αναλογα με τον τραγουδιστη, την ποσοτητα σαλιου που αφηνει, τα προβληματικα του "π" και αλλες χιλιαδες παραμετρους, κανουμε την τοποθετηση. Προσωπικα δε μπορω να σου δωσω ενα ακριβες σημειο αποστασης. Γι'αυτο καθε φορα κανουμε 3-4 δοκιμαστικες ηχογραφησεις.
-
ενδεικτικα δοκίμασε το διχτι να το εχεις σε 10-14 εκατοστά αποσταση απο το μικροφωνο.αν ειδικα το μικροφωνο ειναι πυκνωτικο μεγάλου διαφράγματος εχε του μια ελαφρά κλίση ωστε να μην ειναι παραλληλο με τη πεμβράνη του μικροφώνου.ετσι διασφαλίζεις λιγοτερη βίαιη διάχυση του αέρα απο το στομα στην μεβράνη κ λιγο πιο ευκρινές ήχο
-
Σε ολα αυτα ομως μη ξεχασεις να προσθεσεις πως οσο περισσοτερο απομακρυνεις την πηγη ηχου απο το μικροφωνο, τοσο πιο εντονο ειναι το φαινομενο της τουαλετας ;) Κι εξαλλου ο blacksheepios αναφερεται σε δυναμικο μικροφωνο, που η αποδοση του εξαρταται απο την ελαχιστη καθετη γωνια ως προς το διαφραγμα του.
παραλληλα, όσο πιο κοντά είσαι στο μικρόφωνο, τόσο πιο μπασσατη είναι η φωνή, όι Speaker σε ταινείες τρόμου το κάνουν αυτό...γενικώς, καλό είναι να τραγουδάει κανείς ακριβώς μπροστά απο το pop killer, και το ποπ κιλλερ να βρισκεται καμια 10ρια εκατοστα απο το μικρόφωνο, το καλο ειναι πως με αυτον τον τροπο, η αποσταση απο τραγουδιστη σε μικροφωνο μενει παντα η ιδια, ακομα και σε περισσοτερα takes...
-
καλό είναι να τραγουδάει κανείς ακριβώς μπροστά απο το pop killer, και το ποπ κιλλερ να βρισκεται καμια 10ρια εκατοστα απο το μικρόφωνο, το καλο ειναι πως με αυτον τον τροπο, η αποσταση απο τραγουδιστη σε μικροφωνο μενει παντα η ιδια
Πωπωω, ναι,σωστα, αυτο ειναι σωστος εφιαλτης.