Το Στέκι των Κιθαρωδών
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Κιθάρα - Μάρκες και τύποι => Μήνυμα ξεκίνησε από: Stel Andre στις 06/07/09, 11:45
-
Χαιρεται. Κατα καιρους εχω ακουσει να λενε για τις "αρμονικες" της κιθαρας μας, οτι ουσιαστικα για να μπορουν να ακουστουν πρεπει να προυπαρξει καποιο σεταρισμα. Χαρακτηριστικα θυμαμαι μετα απο μια επισκεψη για σεταρισμα μιας φθηνης κιθαρας μου στον Κουρμπη που μου ειχε πει, "οι αρμονικες στην κιθαρα ηταν χαλια". Που σημαινει λοιπον οτι δεν αρκει εμεις σαν κιθαριστες να τις χτυπαμε σωστα αλλα να υπαρχει και το αναλογο σεταρισμα. Αυτο που θα ηθελα να μαθω ειναι πιο ειναι ακριβως αυτο το σεταρισμα ωστε να κανω να ακουγονται οι αρμονικες στην κιθαρα no matter what.
-
Ο τεχνικός προφανώς εννοούσε το intonation. Πολλές φορές (λανθασμένα κατά τη γνώμη μου) το intonation μιας κιθάρας ρυθμίζεται με βάση την αρμονική της κάθε χορδής στο δωδέκατο τάστο και γι' αυτό μάλλον σου είπε ότι οι αρμονικές ήταν χάλια...
Όσο λοιπόν οι χορδές σου είναι οκ και χρησιμοποιείς σωστές τεχνικές οι αρμονικές σου θα είναι μια χαρά ;)
-
A μαλιστα.. εχεις δικιο οντως δε το χα σκεφτει ετσι... Ναι το intonation ξερω να το ρυθμιζω οποτε ολα καλα! Ευχαριστω!
-
Βασικα το intonation δεν ρυθμιζεται ακριβως με τις αρμονικες στο 12ο ταστο... Αν απλα παιξεις μια ανοιχτη χρορδη και μετα παιξεις την αρμονικη της στο 12ο, παντα καλα θα δειχνει το κουρδιστηρι οτι ειναι το κουρδισμα... (εκτος αν μιλαμε για κατεστραμενη κιθαρα αλα τοξο Legolas :P) Το θεμα ειναι οι αρμονικες στο 12ο ταστο να εχουν το ιδιο κουρδισμα με το αν πατησεις την χορδη στο 12ο ταστο και παιξεις κανονικα την νοτα και οχι με αρμονικη. (εκει ομως χρειαζεται προσοχη πως πατας στο 12ο ταστο, γιατι αν πατας με πολυ δυναμη ή αν δεν πατας τελειως καθετα, θα κανει εστω και λιγο bend η χορδη και ετσι θα ακουγεται πιο ψηλα). Εκει ειναι που πρεπει να εχει το ιδιο κουρδισμα η ανοιχτη (και φυσικα η αρμονικη της), να μην ειναι στο 12ο ταστο δλδ (με πατημενη την χορδη , οχι με αρμονικη) το κουρδισμα πιο ψηλα ή πιο χαμηλα. Αν ειναι ενα απο τα 2 (ψηλοτερα ή χαμηλοτερα το κουρδισμα σε σχεση με την ανοιχτη χορδη) χρειαζεται ρυθμιση το μηκος της χορδης μεσω της γεφυρας.
-
Βασικα το intonation δεν ρυθμιζεται ακριβως με τις αρμονικες στο 12ο ταστο... Αν απλα παιξεις μια ανοιχτη χρορδη και μετα παιξεις την αρμονικη της στο 12ο, παντα καλα θα δειχνει το κουρδιστηρι οτι ειναι το κουρδισμα... (εκτος αν μιλαμε για κατεστραμενη κιθαρα αλα τοξο Legolas :P) Το θεμα ειναι οι αρμονικες στο 12ο ταστο να εχουν το ιδιο κουρδισμα με το αν πατησεις την χορδη στο 12ο ταστο και παιξεις κανονικα την νοτα και οχι με αρμονικη. (εκει ομως χρειαζεται προσοχη πως πατας στο 12ο ταστο, γιατι αν πατας με πολυ δυναμη ή αν δεν πατας τελειως καθετα, θα κανει εστω και λιγο bend η χορδη και ετσι θα ακουγεται πιο ψηλα). Εκει ειναι που πρεπει να εχει το ιδιο κουρδισμα η ανοιχτη (και φυσικα η αρμονικη της), να μην ειναι στο 12ο ταστο δλδ (με πατημενη την χορδη , οχι με αρμονικη) το κουρδισμα πιο ψηλα ή πιο χαμηλα. Αν ειναι ενα απο τα 2 (ψηλοτερα ή χαμηλοτερα το κουρδισμα σε σχεση με την ανοιχτη χορδη) χρειαζεται ρυθμιση το μηκος της χορδης μεσω της γεφυρας.
Σωστοτατα!
Σωστο intonation : Νοτα (κανονικα fretted) στο 12ο ταστο = αρμονικη του 12ου ταστου (το ισον συμβολιζει το να ειναι ακριβως, ιδια, κουρδισμενες).