Το Στέκι των Κιθαρωδών
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Κιθάρα - Μάρκες και τύποι => Μήνυμα ξεκίνησε από: Nicholas Jackson στις 29/11/09, 00:34
-
Υπάρχει κάποια διαφορά στον ήχο ή όχι.Είχα ακούσει οτι οι Maple ταστιέρες βγάζουν πιο bright ήχο,ισχύει?
-
Aν μιλας για ηλεκτρικες, εγω πιστευω οτι οι διαφορες στο αφτι μας ειναι απειροελαχιστες. Στη θεση σου αν ημουν μεταξυ μιας κιθαρας maple και μιας rosewood θα εστιαζα στις διαφορες τους οσον αφορα το παιξιμο.
-
Iσχυει, οπως και οτι εχουν πιο βαρβατο attack, αλλα θα συμφωνησω με τον Stinky...κοιτα περισσοτερο τι σε βολευει στο χερι.
-
Ωχ ερχεται πολεμος! ;D
-
Ωχ ερχεται πολεμος! Grin
Γιατι το γκαντεμιαζεις ρε αλητη? :P
Εχω απορω πως και δεν ξεκινησε ακομα >:D
-
Μιλας εσυ ρε αμπαλε που δεν μπορεις να ακουσεις τις διαφορες??
Το ξεκινησα! ;D ;D
-
εχει αποδειχτει μετα απο δεκαετιες πειραματων οτι οι νευρικες αποληξεις των κυτταρων του αφτιου δεν ερεθιζονται περισσοτερο με rosewood παρα με maple και ουτε το αντιθετο.
Εχει επισης αποδειχτει μικροσκοπικα, οτι τα αλλοφορα βοθρια και οι κρυσταλλικες περιοχες της S1 και ΚΥΡΙΩΣ της S2 στοιβαδας του μεσοκυτταριου πλεγματος εχουν παρομοια δομη μεταξυ των 2 ξυλων, πραγμα που σημαινει εκτος απο ομοιες ακουστικες ιδιοτητες, παρουσιαζουν και ομοια εμφανιση θλιψιγενους και εφελκυσμογενους ξυλου.
Και τελος αν προσθεσεις διαλυμα θειουχου οξεος στην διαδικασια της πολτοποισης το χαρτι που θα παρεις και απο τα 2 ξυλα ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΣΠΡΟ!
Γιαυτο βουλωνε!
(6 χρονια δασολογος, οτι σκορπιες λεξεις θυμαμαι απο τα σκονακια τις εβαλα παραπανω ;D)
-
χμμμμμ
νομίζω πως μία ανάλυσή σου για ΌΟΟΛΛΑ τα γνωστά ξύλα που χρησιμοποιούνται στις κιθάρες θα έκλεινε πάρα πολλά θέματα σ αυτό και σε άλλα φόρουμ...
τι λες? πότε λες να το αρχίσεις? :P ;D
-
To ξερω ρε hot sauce. Κοιτα επειδη οι γνωσεις μου περι του θεματος ειναι ατελειωτες, αν κατσω και το αναλυσω διεξοδικα το θεμα εσεις οι απλοι χομπιστες δεν θα κατανοησετε ουτε τα μισα.
Και εκτος αυτου αυτη την περιοδο ασχολουμαι με την πτυχιακη εργασια μου με θεμα τα "Θεραπευτικα Φυτα, ιδιοτητες και καλλιεργεια" οποτε ο χρονος μου ειναι περιορισμενος. Αυτη τη στιγμη συνγραφω το chapter Ατροπος Μπελαντονα και το επομενο ειναι το Καναβις Σατιβα οποτε καταλαβαινεις...
Πραγματικα ενα παλικαρι στη σχολη μας εκανε πτυχιακη πανω στις ιδιοτητες τυπων ξυλων στην κατασκευη μουσικων οργανων. Τον ψαξαμε τον τυπο αλλα αφαντος... Αμα δειτε τι μηχανημα και κακο παιζει στο εργαστηριο τεχνολογιας ξυλου θα παθετε πανικο.
Ξεπετας les paul σε 1 ωρα ;D
-
αυτά είναι....
το επάγγελμά σου να συμβαδίζει με το χόμπυ σου....
με το "ξεπετάς" εννοείς φτιάχνεις..?
-
με το "ξεπετάς" εννοείς φτιάχνεις..?
οχι ρε λυκανθρωπε...εννοει την σπαει και την κοβει σε κομματακια μεγεθους ενος κυβου knor... 8)
-
Μπα δυστηχως δεν συμβαδιζει. Η τεχνολογια ξυλου αναφερεται πιο πολυ σε διακοσμηση, παρκετα, επιπλα, μονωση. Σε μουσικα οργανα μονο αναφορικα...
Ναι μπορεις να κατασκευασεις. Αλλα δυστηχως επειδη οι τυποι ειναι μα****ς δεν επιτρεπουν την εισοδο εκτος αν κανεις καποια πτυχιακη, ματαπτυχιακο, διδακτορικο...
-
Ωρα για καδο...;D
-
σορρυ απλα επρεπε να ρωτησω....
-
...και εκτος αυτου αυτη την περιοδο ασχολουμαι με την πτυχιακη εργασια μου με θεμα τα "Θεραπευτικα Φυτα, ιδιοτητες και καλλιεργεια"[...] Ατροπος Μπελαντονα
Για να σε βοηθησω να ξεκινησεις απο καπου ιδου ενα live των Anthrax με τον Joey Belladonna στα φωνητικα...
http://www.youtube.com/watch?v=qFmdV44f_cM
-
Για να επανέλθουμε, εγώ όντως νομίζω ότι είναι λίγο πιο bright το maple. Μπορεί να είναι ιδέα μου, το έχω ξαναπει.
-
Και εγω εχω ακουσει οτι το rosewood εχει καπως περισσοτερο sustain (διορθωστε αν κανω λαθος). Συμφωνω παντως στο οτι τετοιες ηχητικες διαφορες ακομα κι αν υπαρχουν ειναι αμελητεες και οτι η διαφορα των δυο ξυλων ειναι στην αισθηση
-
Οχι, δεν εχει μεγαλυτερο sustain το rosewood. Η διαρκεια της νοτας επηρεαζεται κυριως απο αλλους παραγοντες πιο πολυ κατασκευαστικους.
-
Κ εγω το εχω ακουσει αυτο περι sustain, αλλα δν το διαπιστωσα ποτε κι ετσι το θεωρησα λαθος...
-
Ειναι αστειο ποσο οι ανθρωποι ασχολουνται με τα ξυλα ενω ειναι το τελευταιο πραγμα που θα επηρρεασει τον ηχο τους... Λες και εχετε την αψογη τεχνικη, του τελειους ενισχυτες, μια αξιοζηλευτη συλλογη απο τα ποιοτικοτερα πεταλακια, high end μαγνητες στα οργανα σας, και ειπατε να δειτε και τα ξυλα...
Σαν να τρακαρεις με το αμαξι σου, να γινει σμπαραλια, να σπασει ο κινητηρας, το καπο να γινει κομματια, να στραβωσει ο αξονας κλπ και εσυ να πας στο συνεργειο και να πεις:
"Χμμμμ, ας του αλλαξουμε λαστιχα γι αρχη και βλεπουμε..."
-
Ειναι αστειο ποσο οι ανθρωποι ασχολουνται με τα ξυλα ενω ειναι το τελευταιο πραγμα που θα επηρρεασει τον ηχο τους... Λες και εχετε την αψογη τεχνικη, του τελειους ενισχυτες, μια αξιοζηλευτη συλλογη απο τα ποιοτικοτερα πεταλακια, high end μαγνητες στα οργανα σας, και ειπατε να δειτε και τα ξυλα...
Σαν να τρακαρεις με το αμαξι σου, να γινει σμπαραλια, να σπασει ο κινητηρας, το καπο να γινει κομματια, να στραβωσει ο αξονας κλπ και εσυ να πας στο συνεργειο και να πεις:
"Χμμμμ, ας του αλλαξουμε λαστιχα γι αρχη και βλεπουμε..."
+ άπειρο. Αλλά βέβαια αυτά μας "πουλάει" η μουσική βιομηχανία, με αυτά ασχολούμαστε. Για να μην πιάσω το θέμα "mojo - vintage - δεν τα φτιαχνουν like the good old times..."
-
Mechmech γιατι βλεπεις ντοκυμαντερ με δεινοσαυρους στο ΣΚΑΙ? Προκειται να κανεις ανασκαφη?
Η γνωση ειναι γνωση και δεν χρειαζεται συγκεκριμενος λογος για να την αποκτησεις
-
Δε μιλησα για λογους. Για προτεραιοτητες μιλησα.
Δεν ειδα κανενα θεμα εδω μεσα που να συζητα τις συνεπειες των τυλιγματων, της αντιστασης κλπ των μαγνητων, κανενα θεμα που να εξηγει γιατι Αλνικο ΙΙ και οχι 5 ή κεραμικο, και αλλα τετοια πιο σημαντικα για τον ηχο. Που και αυτα ειναι για να τα ψαχνει κανας Πετρουτσι, οχι εμεις που με το ζορι πιανουμε κανα ακορντο σωστα, αλλα τεσπα.
-
Nαι εδω εχεις δικιο. Αλλα το να ανακαλυψεις αν ενα ξυλο ηχει διαφορετικα απο ενα αλλο ξυλο και πως, πραγμα που σε αλλα οργανα πρεπει να μαθεις, ειναι πολυ πιο απλο απο το να προσπαθησεις να μαθεις πια η διαφορα ενος μαγνητη με 3000 στροφες και ενος με 3005. Αλλα και απο πιο ψηλα να τα δεις τα πραγματα, πανω κατω οι περισσοτεροι ξερουν που απευθυνεται καθε μαγνητης και πανω κατω ποιος ειναι ο ηχος του. Οχι για ολους αλλα για τους πιο ευρειας κυκλοφοριας.
-
Μόνο που τα ξύλα, σε αντίθεση με όλα τα άλλα, δεν αλλάζουν... Οπότε αν κάποιος θέλει να αγοράσει μια καλή κιθάρα, καλό είναι να ξέρει τι διαφορές (ελάχιστες ίσως, δεν διαφωνώ) έχουν μεταξύ τους.
-
Δεν ξέρω τι λέτε, αλλά νιώθω πλέον ότι έχω μάθει στην εντέλεια, από δω κι από κει, τι συμπεριφορά (υποτίθεται ότι) έχει το κάθε ξύλο.
Αλλά για τους μαγνήτες ή για τα nuts π.χ., είμαι μάλλον σε μαύρο σκοτάδι, και γι αυτό δυσανασχετώ. Γι αυτό και επειδή, όπως ειπώθηκε παραπάνω, έχουμε μπει μέχρι το λαιμό σε ένα καταναλωτικό τριπάκι που μας κρατάει μακριά από την ουσιαστική μουσική εξέλιξη.
Τέσπα, μη μου δίνετε πολλή σημασία....Απλά γκρινιάζω. Πάντως το θέμα με τα ξύλα όντως έχει πάρει αστείες διαστάσεις.
-
Δυστυχώς ο Mech έχει δίκιο. Έψαχνα πρόσφατα πληροφορίες σχετικά με τον πυκνωτή του tone pot. Συγκεκριμένα ήθελα να μάθω ποιές θα ήταν οι μεταβολές που μπορεί να επιφέρει στη λειτουργία του ποτενσιόμετρου και τον ήχο της κιθάρας η αφαίρεσή του πυκνωτή από το κύκλωμα ή η αλλαγή του με έναν μικρότερης αξίας. Μετά από αρκετό ψάξιμο κατάφερα τελικά να βρω κάποια πράγματα, αλλά δεν είναι ένα θέμα που φαίνεται να έχει συζητηθεί εκτενώς στα κιθαριστικά fora. Αν αντίθετα ψάξω για θέματα που έχουν σχέση με τις διαφορές maple και rosewood σαν ξύλα για την ταστιέρα, είμαι σίγουρος ότι θα βρω υλικό για να διαβάζω αρκετές μέρες...
-
Η yamaha RGX μου εχει ενα παρακαμπτηριο τι ειναι τελος παντων switchaki (η ετσι υποτιθεται) των πυκνωτων και το εχω μονιμως στο on. Μιλαμε πολυ ογκος!!! Κανε ενα bypass διακοπτακι να κανεις και Α/Β πιο ευκολα!!!
-
εμενα μου φαινονται ηχητικά το ιδιο. Αλλά η εμφάνιση του maple απλα τα ΣΠΑΕΙ!. Για αυτον τον καθαρα υποκειμενικο και προσωπικο λογο το επιλεγω αποκλειστικά.
Maple FTW!! :)
-
Στινκυ στις μελετες σου να βοηθησω και γω ρε φιλε !!! :P
Προσωπικα προτιμω το Maple επειδη μου καθεται καλυτερα στο χερι σαν επαφη και σαν αισθηση και τελος σαν προτιμηση στο "ματι".
-
Ενα "τσικ" στο EQ του ενισχυτη, ενα χιλιοστο στο υψος του μαγνητη, λιγο μεγαλυτερο η μικροτερο action και φυσικα ο τυπος και το παχος της πενας (δεν το συζηταω καν για τις χορδες και την ηλικια τους) εχουν το καθενα απο μονο του παρα μα παρα πολυ πιο μεγαλη σημασια στον ηχο απο το ξυλο της ταστιερας. Εχουμε πετυχει την τελειοτητα σε ολα αυτα (και ειναι τελεια καθε φορα που πιανουμε την κιθαρα) και λεμε "Αχ, ο μονος τροπος για λιγο παραπανω brightness ειναι να ειχε η κιθαρα maple ταστιερα...";
-
Ακριβως ετσι. Για να μην πω κιολας, οτι κατα βαση οταν ξεκινας τον ηχο απο τη χορδη στην κιθαρα το ενα μερος που παταει τη χορδη ειναι το δαχτυλο σου με το σχημα του και τη σκληροτητα του, το αλλο ειναι το ταστο, το οποιο ειναι μεταλλικο, βουτηγμενο σε κολλα. Και μετα ερχεται σε επαφη με το ξυλο το οποιο κανει τι? Παιρνει ηχητικα κυματα? Δεν αντιλεγω οτι δονειται μεσα στα χερια σου αλλα αυτο τι σημαινει οταν οι μαγνητες π.χ. στη strat ειναι στον αερα και "οχι στο ξυλο!!!". Μηπως, λεω, οταν πας απο φαρδυ κοντοχοντρο ταστο σε υπερψηλο στενο κωνικο με πολυ μεγαλυτερο action ξαφνικα αλλαζει και ο ηχος? Χωρις καν να αλλαξεις ξυλο...Ειναι υπερβολικα πολλες οι μεταβλητες, και νομιζω οτι το ξυλο ειναι μονο μια και μαλιστα χωρις ιδιαιτερη σημασια. Η μαζα ειναι ενα αλλο θεμα.
Δες το και ετσι. Προφανως μια strat εχει πιο λεπτο γυαλινο καθαρο ηχο απο μια les paul. Πριν ομως το αποδωσουμε στο μαονι της μιας και στο σφενδαμι της αλλης, δεν πρεπει να ξεχναμε οτι η μια εχει μακρυτερο μηκος χορδων για ιδιο κουρδισμα (scale) και ετσι πιο οξυ ηχο, διαφορα στα ταστα, μονο μαγνητη και οχι διπλο, το μπρατσο ειναι βιδωτο (θεωρητικα κατι γινεται και εκει) αντι για κολλητο κοκ...Ολα αυτα πολυ πριν μπει ο παραγοντας ξυλο...
Και αντε και το εποιασες. Ολες αυτες οι κιθαρες που θαυμαζουμε ολοι σε κλασσικα τραγουδια τι κοινο εχουν ως ξυλεια με τις νεες? Οι τωρινες gibson δεν εχουν καν "μαονι" ονδουρας αλλα ενα αλλο ειδος "μαονιου" που μοιαζει. Αλλη οικογενεια εντελως. Σα να πηρες μια μελαχρινη αμερικανα και τη βαφτισες μεσογειακη επειδη ειναι κοντουλα λεμονια. Ουτε καν ξαδερφη. Brazilian rosewood το ξεχνας. Κοκ. Οποτε τι κανουμε και τι πληρωνουμε?
Προσωπικα, τα θεωρω μπουρδες. Κανενας κατασκευαστης δεν βγηκε να πει οτι "το american basswood ειναι ανωτερο διοτι εχει ταδε περιεκτικοτητα σε αζωτο και αλατα, την ταδε κυτταρικη δομη ξεραμενο το οποιο ενισχυει την χ συχνοτητα και αποσβενει την αλλη". Κανενας. Ολοι προσπαθουν να το περιγραψουν εμπειρικα αλλα αυτο ποτε δεν εφτασε στην επιστημη. Και δεν μπορουν να εγγυηθουν την επαναληψιμοτητα στην ξυλεια η στην υγρασια. Τους συμφερει ομως να πουλανε κιθαρες και παραμυθι ωστε να γεμισουν τα ταμεια.
Καποια πραγματα κανουν μια κιθαρα ακριβη. Καποια ειδη ξυλου και η σπανιοτητα τους η το σχημα τους και η επεξεργασια τους την κανουν ακομη πιο ακριβη. Αλλα οχι τοσο φανταζεται ο καθενας...Το αφηνω εδω γιατι μαλλον ο οποιοσδηποτε θα εχει αλλη αποψη και δεν υπαρχει περιπτωση να με πεισει περι σφενδαμι-bright ηχος οποτε δε βαριεσαι!!! Απλα αποψεις μοιραζομαστε.