Το Στέκι των Κιθαρωδών
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Ενισχυτές => Μήνυμα ξεκίνησε από: Wise_One στις 04/12/09, 18:55
-
Γεια και χαρά σ' όλους...
Επειδή μέχρι πριν λίγο καιρό δεν ήξερα τί ρυθμίσεις να κάνω στο eq του ενισχυτή μου για να βγάλω βαρύ ρυθμικό ήχο, σκέφτηκα μήπως ενδιαφέρεστε ν' ανοίξουμε ένα thread στο οποίο θ' αναφέρουμε όσο γενικότερα γίνεται τις ρυθμίσεις χωρίς να επικεντρωνόμαστε στον ενισχυτή, ίσως θα μπορούσαμε να τον αναφέρουμε ως μέτρο σύγκρισης
πχ
Heavy Metal
------------
Bass 10
Mid 2
Treb 10
Gain 10
Bridge Pickup
Θα μου πείτε σπουδαίο πράγμα, τα δοκιμάζεις και κρατάς αυτό που σ' αρέσει, απλά κι εγώ μέχρι να μου δείξουν τις σωστές ρυθμίσεις δεν ήξερα τί έκανα... Anyway, just food for thought...
-
Καλο θα ηταν να αναφερουμε τα eq και για συγκεκριμένα τραγουδια!!!
-
καθως και
τις χορδές,
την πένα ,
τον τρόπο κοπανήματος, και αν ειναι upstroke-downstroke,
τον ενισχυτή
τα ηχεία του ενισχυτή(και για τους ψείρες τα μικρόφωνα και τους προενισχυτές αυτών )
ήχος δεν είναι μόνο οι ρυθμίσεις . είναι η ψυχή. (και φυσικά το GEAR ;D ;D ;D)
-
καθως και
τις χορδές,
την πένα ,
τον τρόπο κοπανήματος, και αν ειναι upstroke-downstroke,
τον ενισχυτή
τα ηχεία του ενισχυτή(και για τους ψείρες τα μικρόφωνα και τους προενισχυτές αυτών )
ήχος δεν είναι μόνο οι ρυθμίσεις . είναι η ψυχή. (και φυσικά το GEAR ;D ;D ;D)
Το θεμα λεει για "Ρυθμίσεις ενισχυτή για συγκεκριμένο παίξιμο"
αυτο με τις χορδες και την πενα λιγο παραξενο μου ακουγεται ;)
Παντος φιλε Korgy ειναι ωραια ιδεα για ενα καινουριο θεμα :up
-
Παιδια θα σας αποητευσω αλλα δεν μπορει να γινει αυτο.
Καθε ενισχυτης αντιδρα διαφορετικα στο παιξιμο, στις κιθαρες, εχει αλλο τροπο κατασκευης κτλ, πραγματα που κανουν αδυνατο να πεις γενικα τα μεσαια στο -2 πχ για εναν μεταλ ηχο... Γιατι σε εναν ενισχυτη μπορει αυτη η ρυθμιση να κανει ενα ελαφρυ scoop στα μεσαια που να δινει ογκο στον ηχο (λεμε τωρα), αλλα σε καποιο αλλο μοντελο ενισχυτη, η ιδια ρυθμιση μπορει να εχει εντελως αλλο αποτελεσμα...
Καθε ενισχυτης εχει και μια φιλοσοφια κατασκευης και λειτουργιας, δεν υπαρχει κατι σαν generic στις γενικες ρυθμισεις ενισχυτη για να βγαλεις εναν Χ ηχο. Γιατι οχι μονο οι ενισχυτες ειναι πολλοι και διαφορετικοι αλλα και γιατι οι συνδυασμοι με πεταλακια, εφφε, μαγνητες, κιθαρες κτλ ειναι τοσοι πολλοι που μπορει να βγαζεις πχ το ιδιο ηχητικο αποτελεσμα με 2 εντελως διαφορετικα setup οργανων με εντελως διαφορετικες ρυθμισεις στο καθε setup.
Ελπιζω να γινομαι αντιληπτος...
Τωρα αν θελετε να κανετε ενα thread με θεμα "Οι ρυθμισεις που εχετε στο Χ μοντελο ενισχυτη για να παρετε τον Υ ηχο", θα μπορουσατε να βρειτε κατι για οσα ψαχνετε... Εκει μπορειτε να ανταλλαξετε αποψεις με ατομα που εχουν τον ιδιο ενισχυτη πχ και εχουν φτιαξει τον ηχο τους, οποτε μπορουν να σας δωσουν συμβουλες...
-
Νομίζω οτι η κατεύθυνση που θα έβγαινε κάπου σε αυτό το thread είναι η απαρίθμηση της φιλοσοφίας του eq στην εκάστοτε περίπτωση, ίσως και η επισήμανση τυπικών λαθών που γίνονται. Προφανώς δηλαδή, εγώ θα βγάλω λόγου χάρη στο μπάσο τον ήχο που μου αρέσει τελικά ψάχνοντας, αλλά ξεκινώντας τουλάχιστον απο κάπου, ήτοι η ιδέα του gain στα low-high και κόψιμο στο mid.
Δε νομίζω οτι είναι τόσο αδύνατο να ειπωθούν μερικές γενικότητες ή παραδείγματα (π.χ. "Η ιδέα της 00's hardcore κιθάρας είναι μια διαρύθμιση που τονίζονται ιδιαίτερα τα ψηλά και κόβονται τα μεσαία (λέω τώρα), χαρακτηριστικό παράδειγμα οι τάδε μπάντες, που ενδεχομένως να αποτελούν την τάδε σχολή"). Πραγματικά σε ένα είδος ήχου αρκετά συγκεκριμένο είναι τόοοοσο τεράστια η διαφορά απο ενισχυτή σε ενισχυτή? Δεν είναι ρητορική αμφισβήτηση, ειλικρινά το ρωτάω. Θέλω να πώ, αν στον έναν κόβεις μεσαια για να επιτυχεις ενα αποτελεσμα, και στον αλλον θα κόψεις μεσαια, απλα λιγοτερο απ' ο,τι στον αλλο.
Εγινα καθολου κατανοητος στις αποριες / προτασεις μου η μπαααα? :P
-
Αλλο το γενικα και αλλο το ποσο τα μπασσα, ποσο τα πριμα, ποσο τα μεσαια, το presence, το gain κτλ και αυτο γιατι οπως ειπα πιο πανω, καθε ενισχυτης εχει εντελως αλλο ηχο και φιλοσοφια λειτουργιας. Μπορει να θες να κοψεις τα μεσαια τελειως σε εναν ενισχυτη για να βγαλει ηχο (λεμε τωρα) Metallica και με αλλον ενισχυτη να πρεπει να τα αφησεις στη μεση...
-
Θα μπορούσαμε τότε να "εξειδικεύσουμε" το θέμα, γράφοντας ο καθένας τις εκάστοτε ρυθμίσεις για το μοντέλο ενισχυτή που έχει και το είδος στο οποίο αναφέρεται. Έτσι, θα μπορούσε να χρησιμεύσει σαν μια "βάση δεδομένων" τρόπον τινά, την οποία θα μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί για αναφορά σε περίπτωση που έχει ίδιο amp με έναν ή περισσότερους συμφορουμίτες :Ρ ...
Πχ, για βαρύ ρυθμικό metal ήχο (πολύ κοντά σε Metallica -εξοπλισμού επιτρέποντος-):
Ενισχυτής
Line6 Spider III
EQ
Drive - 7
Mid - 2
Bass - 7
Treb - 7
Reverb - 2
-
Δεν παιζει τετοιο θεμα μαγκες. Δεν γινεται.
Αμα σου βαλει ο αλλος το eq που βγαζει megadeth με τον Marshall JVM410 εσυ που εχεις τον roland cube τι να το κανεις?
Αντε και σου βαζω εγω το eq που παιζω white lion με τον rocktron. Το πιο πιθανο εσυ που θα παιζεις white lion να εχεις randall...
Εγω παραμετροποιο τον ενισχυτη μου, εσυ το πεταλι σου ο αλλος την κιθαρα του.
Εγω για να παιξω με singlecoil θα τσιτωσω πιο πολυ το gain, θα ανεβασω τα πριμα. Eσυ με το hum θα ριξεις τα μεσαια...
-
Εγω για να παιξω με singlecoil θα τσιτωσω πιο πολυ το gain, θα ανεβασω τα πριμα. Eσυ με το hum θα ριξεις τα μεσαια...
Εγω νομίζω ότι και αυτά που μόλις είπες βοηθούν εμάς τους αρχάριους.
Ακόμα και ρυθμίσεις χωρίς να είναι ακριβείς σχετικά με τους γνωστούς ίσως ήχους χοντρικά ή είδη μουσικής.
πχ. το μεταλ του 80 στις ρυθμικές προεκυπτε απο γκαζατα μπασσα και πριμα και η lead high output μεσαία και πρίμα σηνήθως με λίγο delay με αποτελεσμα καθαρό γρήγορο παίξιμο σόλο (παράδειγμα είναι, δεν ξέρω καναν ισχύει)
-
Και γω αρχαριος ειμαι. Αλλα δεν ειναι προτιμοτερο να ψαχουλεψεις τον ενισχυτη σου και να βρεις τον ηχο που θες?
Δεν νομιζω να ειναι πολλοι εδω μεσα με Mark V να χανεις τον μπουσουλα. Οι περισσοτεροι εχουμε σχετικα μικρους με απλο equilizer...
Και μετα οπως ειπα αλλιως θα φτιαξει τον ηχο του ο καθενας. Εμενα ας πουμε ο ενισχυτης μου ειναι μονιμως flat και "στρωνω" τον ηχο απο το eq του distortion μου. (σπανια παιζω καθαρο)
ΕDIT. Για μενα ο χαρηκτηριστικος ηχος βγαινει απο χαρακτηριστικο ενισχυτη. Δηλαδη το μισο 80ς μεταλ ειναι μαρσαλιζον
-
Παιδια νουμερο ενα κανονας: Ρυθμιστε τον οποιοδηποτε ενισχυτη/προενισχυτη κτλ με τα αυτια σας και οχι με τα ματια σας... Αν για παραδειγμα γενικα ενας mid scooped ηχος ειναι ψιλο κατατεθεν για metal τυπου metallica κτλ, αυτο δεν σημαινει οτι ΠΡΕΠΕΙ να κοψεις τα μεσαια σε Χ ποσοστο σε καθε ενισχυτη... Αν παιζεις πχ με ενισχυτη που ηδη απο μαμα ειναι με scooped μεσαια, δεν θα θες να κοψεις κι αλλα μεσαια, αλλο αν γενικα με αλλους ενισχυτες μπορει να εκοβες πολυ απο τα μεσαια... Καθε περιπτωση ειναι διαφορετικη και ετσι θα πρεπει να αντιμετωπιζεται...
-
Καλά κι εγώ στο μυαλό μου δεν είχα κάτι συγκεκριμένο ή λεπτομερές, πολύ χοντρικά settings για κάποιον που θέλει να πετύχει στο περίπου συγκεκριμένο ήχο. Προφανώς και παίζουν πάαααααρα πολλά πράγματα ρόλο, απλά εμένα έπρεπει να μου δείξει φίλος τις ρυθμίσεις που έδωσα παραπάνω. Τα έβαζα όλα στο 4-5 κι ακουγόταν χάλια...
-
Μια απλη λυση ειναι να βαλεις ολα τα ποτενσιομετρα στη μεση, και παιζοντας να τα γυρνας ενα ενα μεχρι να κατανοησεις τι κανει το καθενα και πως επηρεαζει τον ηχο σου. Αργα η γρηγορα θα καταφερεις να φτιαξεις ενα ηχο που θα ικανοποιει πανω απο ολα τα δικα σου αφτια.
-
Παντως αυτο το ''παιζω metal, ριχνω το μεσαια'' μπορει να αποδειχθει μεγαλη παγιδα, μιας και μπορει να σε ''θαψει'' πολυ ευκολα μεσα στη μπαντα...
-
Μια απλη λυση ειναι να βαλεις ολα τα ποτενσιομετρα στη μεση, και παιζοντας να τα γυρνας ενα ενα μεχρι να κατανοησεις τι κανει το καθενα και πως επηρεαζει τον ηχο σου. Αργα η γρηγορα θα καταφερεις να φτιαξεις ενα ηχο που θα ικανοποιει πανω απο ολα τα δικα σου αφτια.
Φαντάζομαι ότι εννοείς να τοποθετήσει τα ποτενσιόμετρα στη μέση, αν το eq του ενισχυτή του είναι active.. Αν είναι passive, τότε τα ποτενσιόμετρα μόνο αφαιρούν σήμα από τις συγκεκριμένες συχνότητες οπότε η εκκίνηση θα πρέπει να είναι το 0 (ή εναλλακτικά το 10)..
-
Για heavy ρυθμικα απ οσο εχω καταλαβει παιζουν πολυ σημαντικο ρολο τα low-mids (χαμηλομεσαια).Οποτε ενα εξωτερικο eq μπορει να φανει χρησιμο σε καποιον που θελει να πετυχει τον συγκεκριμενο ηχο.Σε πολυ γενικες γραμες θεωρω καλυτερη μια ρυθμιση 5(b) 4(m) 6-7(t) και λιγο ανεβασμενα low mids στο eq σε σχεση με ακραιες ρυθμισεις του στιλ 10,0,10.Βεβαια το gear του καθενος ειναι πολυ διαφορετικο κλπ κλπ ...
-
Απλα...Trust your ears!!
-
Απλα...Trust your ears!!
+1
-
Η "μαγεια" γενικοτερα βρισκεται στα μεσαια
Απλα λεω :)
-
Αυτός ο πίνακας πιστεύω θα σου δώσει αυτό που ζητάς, μία κατεύθυνση να καταλάβεις κάποια αρχικά πράγματα:
(http://i527.photobucket.com/albums/cc359/adr1anos/SettingsMK50H.jpg)
Επικεντρώσου κυρίως στα Volume, Treble, Middle, Bass και Master. To Volume εδώ είναι ακριβώς το ίδιο με το Gain που έχουν όλοι οι άλλοι. Δίνει το distortion της προενίσχυσης. Τα Master είναι απλά δύο τελικά Volumes Το Οverdrive είναι ένα ακόμα στάδιο (λυχνία προενίσχυσης) η οποία προστίθεται στον προενισχυτή. Όπου το βλέπεις να παίζει στην ρύθμιση, σημαίνει περισσότερο Gain στον προενισχυτή.
Οι τελευταίες δύο στήλες είναι το Presence που είναι ας πούμε το Treble των τελικών λυχνιών, και το Resonance που είναι το αντίστοιχο Bass.
Δώσε βάση κυρίως στα Treble, Middle, Bass για τα διάφορα είδη μουσικής. Δοκίμασε τα και άκου αν σου ταιριάζουν.
Ο Ενισχυτής από όπου προέρχονται οι ρυθμισεις είναι ένας από τους καλύτερους στον κόσμο, ανεξαρτήτως χρημάτων.
-
Πολλα σωστα πραγματα εχουν γραφτει παραπανω. Ωστοσο, ειναι πολλες οι μεταβλητες...Στο τελος της ημερας αυτος που ακουγεται σαν metallica στην ακουστικη θα ακουστει και στον cube και αυτος που το τραβαει στο srv θα ακουγεται ετσι ακομη και απο "metal" στημενο συστημα.
Η οπως ειπε κ ο manuell barrueco (κλασσικος παιχταρας!) :προσπαθησα να παιξω rock με ηλεκτρικη και παραημουν "καθαρος"...!Δεν του εβγαινε...
Ενα απλο πραγμα που προσεξα και πανω κατω τεινει να επαναλαμβανεται, ειναι οτι θελει προσοχη σε ποιο σημειο της αλυσιδας ειναι το eq και πως θα το πειραξεις.
Περιπτωση 1: πεταλακι eq οπως το γνωστο boss π.χ. Σημειο: μπροστα απο την εισοδο του σηματος μεταξυ κιθαρας και ενισχυτη.
Κιθαρα--------πεταλακι eq--------ενισχυτης
Αν καποιος το κανει αυτο και περιμενει οτι θα λειτουργει οπως "βαζω πριμα, αυξανουν τα πριμα, βαζω μπασσα το ιδιο" δεν προκειται να γινει.
Εδω μιλαμε οτι ρυθμιζεται το ποσο των πριμων π.χ. που προκειται να παραμορφωθουν. Πολυ απλα γιατι ακομη δεν εχει γινει το μπαμ της παραμορφωσης στο σημα. Θα ακουσετε για treble boosters. Ε δεν ειναι κ πολυ μακρια. Το γνωστο "κολπο" βαζω ενα tube screamer για booster πριν απο τον ενισχυτη πανω κατω αυτο κανει, κοβει πολλα μπασσα και ενισχυει καποιες αλλες συχνοτητες. Δεν ειναι τυχαιο οτι ιδιαιτερα για metal ο ρολος του δεν ειναι καν distortion: Οι πιο συχνες ρυθμισεις του ειναι level τερμα, distortion λιγο εως καθολου, πανω στο βρωμικο καναλι του ενισχυτη και οχι στο καθαρο!!! Πανω κατω το κανεις κ με το eq πεταλακι αν κοψεις ραψεις αντιστοιχες συχνοτητες και ανεβασεις το level. Γενικα, σκεφτειτε το eq πριν τον ενισχυτη σαν να ειχε η κιθαρα αλλους (θηρια!) μαγνητες, αλλους με περισσοτερα πριμα αλλους με μπασα κτλ.
Περιπτωση 2: Τα eq του ιδιου του ενισχυτη...Γνωστα και ως "tonestack". Τα κουμπακια πανω στο μηχανακι ρε παιδι μου!
Κιθαρα----------ενισχυτης-κουμπακια πανω στον ενισχυτη...
Συνηθως ειναι bass-mid-treble της ποικιλιας fender marshall σε διαφορες παραλλαγες. Προσφατως βγηκε ενας 50 watt λαμπατος με νεες πατεντες χωρις βαριους μετασχηματιστες που κανει χρηση μονο bass treble με πολυ καλα αποτελεσματα (χρησιμοποει φιλτρα eq απο hi fi ενισχυτες.) Στην πλειονοτητα των περιπτωσεων εστω και με διαφορετικο τροπο, τα "tonestacks" αυτα ειναι μετα την παραμορφωση. Δηλαδη το σημα μπηκε εφαγε τις σφαλιαρες του μερικες φορες (gain stages, clipping diodes η ο,τι κανει ο καθενας) και απο εκει και μετα ο,τι βγηκε βγηκε, εξαρτωμενο εν πολλοις απο την κιθαρα σας, δλδ κιθαρα με παχυ ηχο (les paul π.χ), με λεπτο κ κομμενα μεσαια (strat π.χ.) δινουν σαφως διαφορετικα αποτελεσματα. Εκει ερχεται το bass mid treble παιρνει το αποτελεσμα και το διαμορφωνει...κοβωντας-προσθετωντας...bass mid και treble στο ηδη παραμορφωμενο σημα. Υποψην οτι οι strat και οι les paul ειναι χιλιοπαιγμενες και πανω κατω ολοι οι κατασκευαστες θελουν να ακουγονται καλα οι ενισχυτες τους με αυτες. Δεν μου φαινεται παραξενο οτι ο κος Rivera εχει ποτενσιομετρα mid π.χ. τα οποια τα τραβας και αλλαζουν τις συχνοτητες απο "les paul" μεσαια στο να ταιριαζουν σε "strat".
Υποσημειωση. Μερικοι (ελαχιστοι) ενισχυτες εχουν τα bass mid treble πανω στον ενισχυτη, αλλα πριν απο την παραμορφωση(συγκεκριμενα, μετα απο την πρωτη λυχνια που συναντα το σημα). Τετοιοι ειναι παλιοι marshall, τα 2 πρωτα καναλια του jvm, η σειρα mark της mesa και ισως οι dc-studio-f(σε παραλλαγη), οι dumble, οι two-rock. Ασχετα με τον προσανατολισμο τους (vintage rock, metal, blues κτλ) θα δειτε οτι πανω κατω λειτουργουν σα να εχεις "αυτονομα" booster για την καθε μπαντα (αλλα επηρεαζονται και μεταξυ τους) οπως στην περιπτωση 1. Αν ρωτησετε τον κο johhnie Darko αν το studio preamp επαιζε καλα με το bass στο 0 το mid ελαχιστο στο 1-2 και το treble ακομη και τερματισμενο θα σας πει, ναι, κ μαλιστα με αρκετα παχυ ηχο!!! Μονο που για να εχεις, την απολυτη ευελιξια, χρειαζεσαι και παλι eq μετα την παραμορφωση το οποιο μας παει στην περιπτωση...
Περιπτωση 3: Δε μου φτανει θελω κι αλλο! Τι? EQ στη Loopα. Πως? ειτε πεταλακι, ειτε rack unit. Προσοχη στις αντιστασεις του σηματος (hi-lo απλοποιημενα) ωστε να ταιριαζουν με πεταλακια η εφφεδιερες αντιστοιχα.
Εδω ειμαστε ενα βημα πριν τον τελικο. Ασχετα με το τι καναμε, το σημα μπηκε βγηκε σφαλιαριστηκε παραμορφωθηκε κτλ παιξαμε και με τα eq του ενισχυτη...Κ ομως κατι δεν ειναι απολυτα καλα...
Ενα eq στη λοοπα ανοιγει φανταστικες δυνατοτητες. Αν σε ενοχλει μια συχνοτητα στο περιπου και δεν βγαινει με τα eq του ενισχυτη κτλ, μπορεις ισως να τη βγαλεις ετσι...Μπορεις να κανεις ηχεια να μπουμαρουν, να μη μπουμαρουν...γενικα μπορεις! Σε ενοχλει ο συνδυασμος V30 με EL84 και marshall? Οσο και να πειραξες τον ενισχυτη γρατζουναει? Που? Στα 2,8 khz? Βγαλτο. Λεμε τωρα. Το σκεπτικο ομως ειναι αρκετα αυτο.
Προσοχη οτι η λοοπα καλο ειναι (για μενα, απαραιτητο) να ειναι σειριακη και οχι παραλληλη. Μια παραλληλη λοοπα, ακομη κ αν εχει 100% Mix ειναι ενα παραλληλο κυκλωμα? Παντως δε μου φαινεται να συμπεριφερεται το ιδιο με μια σειριακη οταν βαζω eq. Το ιδανικο θα ηταν, κ οι δυο τυποι σε εναν ενισχυτη αλλα αυτο ειναι αλλη ιστορια.
Οσο για τους μεταλλαδες που γουσταρουν το "θεικο" καλπαζον palm mute με σφικτο πυκνο ηχο, για μενα προσωπικα το "κολπο" ειναι ενα:
Κοψτε τα μπασσα πριν να παραμορθωθει το σημα. Οταν παραμορφωνεις πολυ μπασο τοτε, ο ηχος γινεται σα fuzz πεταλι, μπορει να εχει τη χρηση του αλλα το one δεν προκειται να το παιξεις ετσι και να γουσταρεις. Θα μου πεις, να παρει η ευχη, θελω μεγαλο τεραστιο ηχο να μου κουναει το στομαχι σε καθε συγχορδια, αν κοψω τα μπασα τι γινεται?
Το επομενο βημα ειναι να τα προσθεσεις μετα, αφου παραμορφωθει το σημα ειτε απο τα eq του ενισχυτη ειτε απο καποιο eq στη λουπα. Το οτι τα κοβεις πριν την παραμορφωση δεν σημαινει οτι δε θα εχεις μπασο στο σημα σου. Απλα σημαινει οτι θα ειναι σφικτο, και οχι ζελεδιασμενο...παραμορφωμενο.
Ο τροπος? Μαλλον με treble booster (που ουσιαστικα βγαζει πιο πανω τα πριμα κ παραταει τα μπασσα) ειτε με tube screamer (παρομοιο...) ειτε απλα με eq πεταλακι. Μετα, ξαναπροσθετεις μπασσο ειτε απο τα eq του ενισχυτη ειτε με καποιο eq στη λουπα.
Μετα απο αυτα οπως τουλαχιστο ισχυουν για μενα, θεωρω οτι ειναι μαλλον αδυνατο να μοιραζομαστε ρυθμισεις μεταξυ διαφορετικων ενισχυτων/κιθαρων και εντελει ακομη και διαφορετικων παικτων.
Οσοι ομως εχουν μια απο τις πιο δημοφιλεις πεταλιερες οπως pod x3 κτλ, τα οποια καλως η κακως συχνα αδιαφορουν!!! για το εισερχομενο σημα!!!, πιστευω οτι μπορουν να μοιραστουν patch ποσο μαλλον οταν δεν τα χρησιμοποιουν σε ενισχυτη κιθαρας αλλα σε ουδετερα μονιτορ κτλ.
Δοκιμαστε παντως ενα απλο μοντελο στο pod π.χ. marshall με λιγο gain οπως plexi η πιο χαρακτηριστικα jcm800 οσοι εχετε. Απο τα effects (stomp) βαλτε ενα tubescreamer με δrive 18% και level 70%+!!! Νομιζω οτι η διαφορα ειναι εμφανης. Μοντελλα οπως τo treadplate (rectifier) με αργο βαρυ και ζελεδιαστο μπασο με τερμα gain επισης ωφελουνται πολυ απο αυτη την τεχνικη...
-
Παιδια για σας ειμαι νεο μελος και διαωασα ολα αυτα που λετε για την ρυθμηση του εξοπλισμοθ μας..Αν και αρχαριος στο ειδος της μουσικη αλλα με πολυ γοργα βηματα εχο καταλαβει και προσπαθω να καταλαωο και αλλα πραγματα..Αυτο που θελω να πω ειναι οτι δεν γινεται να υπαρχουν standar ρυθμισεις σε εναν ενισχυτηγιατι πχ εγω το FEDER PASSPORT 200w με πεταλο line6 floor pod plus εχω να ωγαλο δεν χερω και εγω ποσους ηχους ,αλοιοσεις ,η ποιοτητα...ελπιζω να εγινα κατανοητος.Και κατι ακομα μηπως ξερεται ??? που ειναι το θεμα που λεει στην αρχη για τροποθσ παιξιματος πενες και τετοια...ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ;D
-
Γνωμη μου ειναι οτι το μουσικο αυτι και κατ'επεκταση οι ρυθμισεις που θα κανει ενας κιθαριστας στον ενισχυτη και γενικοτερα σε ολο τον εξοπλισμο του ειναι το ιδιο (αν οχι περισσοτερο) σημαντικα απο τον ιδιο τον εξοπλισμο του... με αλλα λογια μπορει να εχεις τον ιδιο ακριβως εξοπλισμο με πχ τον Πετρουτσι και παρολα αυτα να μην πετυχαινεις τον/τους ηχους του ή μπορει να εχεις πολυ φθηνοτερο/λιγοτερο εξοπλισμο και να πλησιασεις τον ηχο του στο 99%... και δεν αναφερομαι στον τροπο παιξιματος (που και αυτο παιζει μεγαλο ρολο στο τελικο ηχητικο αποτελεσμα), αλλα καθαρα και μονο στον ηχο της κιθαρας.
Παντως ολοι μας με τον ενα ή τον αλλο τροπο εχουμε τον δικο μας προσωπικο ηχο που μας χαρακτηριζει σαν κιθαριστες και αυτο πιστευω ειναι και το καλυτερο, απο το να ακουγομαστε ολοι σαν τον Πετρουτσι, Σαντανα, Βαϊ, Χετφιλντ κτλ κτλ... ;)
-
Χεχε, η πλάκα είναι ότι από τότε που έκανα αυτό το θέμα πέρασε καιρός και δε μου χρειάζονται πια ρυθμίσεις και τέτοια. Πάνω κάτω έχω βρει τις ρυθμίσεις στον ενισχυτή μου αν και σχεδόν πάντα τις αλλάζω για να δώ πώς θα βγεί με "λίγο από αυτό, λίγο από εκείνο".
Για παράδειγμα, ήρθε φίλος στο σπίτι πριν κανα 2 βδομάδες, με τη Jackson του, το DropC του, καλύτερους μαγνήτες και με το δυνατό picking του. Ανέβασε τα μεσαία, έριξε τα μπάσα.
Εγώ με την κινέζα Dean μου, τους μανίσιους humbuckers, τις 10άρες χορδές, το E Standard και το ελαφρύτερο picking μου, ανεβάζω πολύ τα μπάσα και ρίχνω πολύ τα μεσαία. Δε μου αρέσει ο ήχος με πολλά μεσαία. Κάνουν τον ήχο της κιθάρας μου πολύ ...επίπεδο. Άλλοι βέβαια θέλουν αυτόν τον "παχύ" ήχο, εμένα μ' αρέσει πολύ το γρέζει που βάζει το ανεβασμένο treble.
Οι scooped ρυθμίσεις ας πούμε που στον Cube 20X μου *μπιπ* και δέρνουν, στον Line6 15άρη ενός φίλου, δε μου άρεσαν καθόλου.
Οπότε ναι, βρίσκεις ήχο που σ' αρέσει στον ενισχυτή σου. Σ' έναν άλλον μπορεί οι ρυθμίσεις να είναι αρκετά διαφορετικές.
Αλλά θεωρώ ότι η φωτό που ανέβασε ο adr1anos, είναι ότι πιο κοντά μπορούμε να έχουμε σαν workaround για κάποιον που ψάχνει κάποιο στυλ. Ναι μεν η καλύτερη λύση είναι "trust your ears", αλλά δε μπορείς να το πεις σ' ένα παιδί που μόλις πήρε τον εξοπλισμό του! Δεν ξέρει πάνω-κάτω πώς πρέπει ν' ακούγεται!
Εγώ για παράδειγμα τον Αύγουστο πήρα την κιθάρα και μέχρι και μετά τα Χριστούγεννα, έπαιζα με τα Knobs στο 4-5! Και τα τρία! Άλλος μου έδειξε τις scooped ρυθμίσεις. Παρ' ότι πειραματιζόμουν, αυτά που άκουγα δε μου έλεγαν κάτι. Φυσικά επειδή δεν είχα μάθει να "παίζω metal" οπότε όλα μου φαίνονταν ίδια. Στην αρχή είσαι εντελώς πελαγωμένος και δε ξέρεις τί να κάνεις.
Άρα το "trust your ears", που όντως είναι η καλύτερη συμβουλή, πρέπει να έρθει ΑΦΟΥ μάθει ο φίλος να παίζει στο στυλ που θέλει (κι έστω με κάποιες generic ρυθμίσεις). Αν σου (δεν αναφέρομαι σε κάποιον συγκεκριμένα) έρθει κάποιος και σε ρωτήσει "ρε φίλε, θέλω πάνω κάτω τον ήχο των The Who, πώς να βάλω τον ενισχυτή μου", ε δε μπορείς να του πείς "ό,τι αρέσει σε σένα" έτσι δεν είναι; Κάποια guidelines, αν θέλετε, υπάρχουν στον ήχο.
Παρ' ότι μεταλάς, δε θα βγάλω το Smoke On the Water με τις metal ρυθμίσεις μου που έτσι κι αλλιώς μ' αρέσουν. Απλά δε μου κάθεται καλά ηχητικά.
Τέλος πάντων, νομίζω ότι μακρηγορώ (πώς διάολο γράφεται;) και δε χρειάζεται. Απλά προτείνω να κρατήσουμε τη φωτό του adr1anos, κι αν ζητήσει κάποιος το ίδιο πράγμα, του δίνουμε αυτή σαν οδηγία. Να ξέρει πάνω κάτω πο;y να κινηθεί.
Over and out - metal in our veins - if it's not metal it's nothing - κι άλλα τέτοια κλισέ.... Adios!
-
Σε καταλαβαινω ιδιαιτερα εκει που ειπες απο τον cube20x στον spider.
Μια μικρη ιστορια.
Κανενας δε σκεφτεται ρυθμισεις πριμα μηδεν μπασσα μηδεν μεσαια τερμα. Για μεταλ. Ομως στον ενισχυτη μου δουλευει αψογα. Και στον fender red knob twin δουλευει αψογα. Εχει να κανει με το που ειναι και πως λειτουργει το eq στον καθε ενισχυτη. Το ειδε ενας τεχνικος σε ενα οργανο μετρησης τυχαια, ενω ο ενισχυτης ειχε αυτες τις ρυθμισεις οταν τον μετρουσε η και εγω δεν ξερω τι. Λεει καλο ειναι!!! Δοκιμασε το. Το δοκιμαζει ο ιδιοκτητης καγκελο. Μου το λεει το βαζω και εγω στον ενισχυτη μου τα ιδια. Το βαζω σε αλλους χαλια. Ειδες λοιπον?
-
Αυτο εχει να κανει και με το τι ειδος EQ εχει ο καθε ενισχυτης. Το "παραδοσιακο" fender tone stack π.χ. (googlαρετε το) οταν ειναι "φλατ" (ολα στη μεση δηλαδη) εχει ενα ιδιαιτερα αισθητο mid scoop. Οποτε με τα μεσαια τερμα και μπασα-πριμα στο μηδεν, πας σε ενα πιο "ουδετερο" curve στο EQ που σαφως αναλογα με τις αναγκες σου μπορει να ακουγεται ωραιοτατο.
-
Ετσι ειναι ειχα κανει και αναλογο θεμα με το tonestack emulator. Ωστοσο αυτο μας λεει πανω κατω, τι κανει το eq σε εκεινο το σημειο του κυκλωματος...
-
... και κάτι που δεν πρέπει να ξεχνάμε. 'Αλλο ο ήχος που μας αρέσει όταν παίζουμε μόνοι μας και άλλο ο ήχος που 'δουλεύει' σε live, πρόβα ή ηχογράφηση. Στις τελευταίες περιπτώσεις το να μαλώνουν τα μπάσα μας με τα μπάσα του μπασίστα και τη μπότα του drummer δεν είναι και το καλύτερο. Κάποιες φορές less is more ;) (ισχύει και για το gain αυτό)
-
μπορειτε να μου πειτε πως να ρυθμισω εναν ενισχυτη (Line6 Spider III 15 W) για να παιζω ροκ κομματια οπως PARANOID και SMOKE ON THE WATER
-
Καλά θυμόμουν ότι αυτοί οι ενισχυτές έχουν και sample ρυθμίσεις. Για δες εδώ (http://line6.com/data/l/0a060072659b49ca9ba29511e/application/pdf/Spider%20III%20Sample%20Settings%20(Rev%20A)%20-%20English.pdf).
-
μπηκα αλλα δεν ηταν τα κομμαται που ηθελα
μηπως ξερει κανενασ αλλος?
-
Έχει δύο σελίδες ρε σύ. Το Smoke On the Water το έχει. Δεν έχει το Paranoid αλλά το Iron Man. Και τα 2 απ' το ίδιο άλμπουμ είναι οπότε ο ήχος είναι ίδιος.