Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Τρόποι παιξίματος, τεχνικές => Μήνυμα ξεκίνησε από: devakiance στις 17/09/10, 09:56
-
Καλησπέρα. Τους τελευταίους έξι μήνες προσπάθώ να μάθω κιθάρα αλλά μόνος μου, από βιβλία. Γι' αυτό το λόγο δεν ξέρω κάποια βασικά πράγματα. Έχει σημασία το πως πιάνεις το μπράτσο της κιθάρας; Εγώ δεν αφήνω κανένα κενό μεταξύ της παλάμης μου με το μπράτσο. Μήπως πρέπει να αφήνω;
-
Χμμ... Η παλαμη συνηθως βρισκεται μπροστα (προς στην μερια της ταστιερας) και κατω απο το μπρατσο οταν παιζεις, οχι πισω του... Συνηθως πισω απο το μπρατσο ακουμπας τον αντιχειρα για αντισταση στο πατημα των χορδων απο τα δαχτυλα...
Παντως γενικα, δεν υπαρχει "σωστος" και "λαθος" τροπος. Αν σε βολευει ετσι οπως παιζεις, εισαι οκ. Ο Ηendrix που ειχε τεραστια χερια πχ, αγκαλιαζε με τον αντιχειρα ΟΛΟ τον λαιμο και επαιζε ετσι συγχορδιες με τον αντιχειρα και σολο με τα υπολοιπα δαχτυλα...
Οποτε, αν νιωθεις καλα οταν παιζεις, μην αγχωνεσαι και τοσο για αυτο το θεμα.
Αυτο που θελει ομως προσοχη ειναι πως τοποθετεις τα δαχτυλα στις χορδες (πρεπει να ναι καθετα στην ταστιερα) και πως πιανεις και χρησιμοποιεις την πενα, οπου ειναι συχνο φαινομενο το παιξιμο μονο με downstrokes, το οποιο βεβαια ειναι αρκετα περιοριστικο και γενικοτερα "λαθος".
-
Βασικα υπάρχουν δύο τρόποι "πιασίματος" της ταστιέρας (όπως ανέφερε και ο φίλος Darko).
Ο πρώτος είναι αυτός όπου ο αντίχειρας βρίσκεται "πάνω" από την 6η χορδή, με τμήμα της παλάμης να ακουμπάει το μπράτσο. Αναφέρεται συνήθως ως blues τρόπος (με τον Hedrix τον πιο γνωστό χρήστη του). Το πλεονέκτημα που προσφέρει είναι η μεγαλύτερη ευκολία στα bends και στο vibrato, αλλά η επαφή της παλάμης με το μπράτσο εμποδίζει (τους περισσότερους) στα (υπερβολικά) γρήγορα παιξίματα και παράλληλα δίνει στα δάκτυλα σου μια κλίση που δεν επιτρέπει μεγάλα stretches.
Ο δεύτερος τρόπος, που συνήθως λέγεται κλασικός, είναι αυτός με τα δάκτυλα σου τελείως παράλληλα με τα τάστα, και τον αντίχειρα σου μόνο να ακουμπάει το μπράτσο περίπου στη μέση του. Ο τρόπος αυτός εξαλείφει τις αδυναμίες του blues τρόπου αλλά κάνει πολύ δύσκολα τα bends. Επίσης είναι αναγκαίος όταν παίζεις τις τυπικές μπαρέ συγχορδίες.
Στην πράξη το χέρι κάνει συνδυασμό των δύο τρόπων, ανάλογα με το τι παίζεις κάθε φορά. Επίσης η αλλαγή αυτή μπορεί να γίνετε αστραπιαία. Π.χ., παίζεις μία πολύ γρήγορη φράση με τον κλασσικό τρόπο και τελειώνεις με την τελευταία νότα να είναι bend όποτε και πρέπει να περάσεις σε blues mode...
Τα παραπάνω μόνο σαν γενικές παρατηρήσεις, θα δεις πολλούς παίχτες που κάνουν τα πάντα με τον δικό τους, μη συμβατικό τρόπο. Το θέμα είναι τι βολεύει εσένα. Καλό είναι να πειραματιστείς με τις διάφορες δυνατότητες και να επιλέξεις ποια είναι καλύτερη για την κάθε στιγμή.
-
Ευχαριστώ παιδιά για τις απαντήσεις. Απ' ότι κατάλαβα υπάρχουν κάποιες τεχνικές για να πιάνεις την ταστέρια αλλά είναι καλύτερα να την πιάνεις όπως θες εσύ. Με ανακουφίσατε με αυτή την απάντηση γιατί σκεφτόμουν μήπως τα είχα μάθει όλα στραβά κι έπρεπε να ξαναρχίσω απ' την αρχή.
Darko, αν είναι αργό το κομμάτι, γιατί να μην παίζεις μόνο με downstrokes?
-
Ευχαριστώ παιδιά για τις απαντήσεις. Απ' ότι κατάλαβα υπάρχουν κάποιες τεχνικές για να πιάνεις την ταστέρια αλλά είναι καλύτερα να την πιάνεις όπως θες εσύ. Με ανακουφίσατε με αυτή την απάντηση γιατί σκεφτόμουν μήπως τα είχα μάθει όλα στραβά κι έπρεπε να ξαναρχίσω απ' την αρχή.
Darko, αν είναι αργό το κομμάτι, γιατί να μην παίζεις μόνο με downstrokes?
Ειναι καλύτερα να μάθεις την τεχνική του alternate picking, πάνω-κάτω πένα δλδ...
Θα σου λύσει τα χέρια όσο προχωράς τεχνικά...
Να ξέρεις πάντως πως το χέρι συνήθως δεν κάθεται σε μια θέση... τοπ πιάσιμο αλλάζει...
Π.Χ. αν θέλεις να παίζεις κάποια ρυθμικά, μετά να περάσεις σε κάποιο σόλο με γρήγορα περάσματα και μεγάλα ανοίγματα, μετά να περάσεις σε ενα αργό μέρος με μεγάλα bend κτλ.. το πιάσιμο μπορεί να αλλάζει για τις "ανάγκες" του παιξίματος αν καταλαβαίνεις τι εννοώ...
-
Ναι κατάλαβα. Το πρόβλημα που έχω με το alternate picking είναι ότι άμα π.χ. θέλω να το κάνω σε μία χορδή, εκτός απ' τις ακριανές, γρήγορα, τότε χτυπάω κι άλλες χορδές. Αυτό πως μπορώ να το αποτρέψω?
-
Ναι κατάλαβα. Το πρόβλημα που έχω με το alternate picking είναι ότι άμα π.χ. θέλω να το κάνω σε μία χορδή, εκτός απ' τις ακριανές, γρήγορα, τότε χτυπάω κι άλλες χορδές. Αυτό πως μπορώ να το αποτρέψω?
Σιγα-σιγα, θα συνηθισεις...προσπαθησε να παιζεις αργα και σταθερα και μετα αυξανε ταχυτητα λιγο-λιγο...πρωτα να μαθεις να εισαι ακριβης και μετα θα ερθει και η ταχυτητα...
-
Ναι κατάλαβα. Το πρόβλημα που έχω με το alternate picking είναι ότι άμα π.χ. θέλω να το κάνω σε μία χορδή, εκτός απ' τις ακριανές, γρήγορα, τότε χτυπάω κι άλλες χορδές. Αυτό πως μπορώ να το αποτρέψω?
Σιγα-σιγα, θα συνηθισεις...προσπαθησε να παιζεις αργα και σταθερα και μετα αυξανε ταχυτητα λιγο-λιγο...πρωτα να μαθεις να εισαι ακριβης και μετα θα ερθει και η ταχυτητα...
That's the trick... ;)
-
με search στο youtube θα βοηθηθείς πολύ....
με search για «alternate picking» σου βγάζει κάμποσα.... ενδεικτικά:
http://www.youtube.com/watch?v=_a5CwqMvdzs
http://www.youtube.com/watch?v=rU6f7Vzieh4
-
Κοίταξε φίλε μου: όταν μιλάμε για παίξιμο κιθάρας πρέπει να κάνουμε αναγωγή στη "μαμά" κιθάρα, δηλαδή την κλασική. Είναι ένα όργανο με πολλούς αιώνες εξέλιξης στην πλάτη σε τεχνικό επίπεδο, άρα είναι και η μόνη που θα σου προσφέρει τις βάσεις μιας σωστής τεχνικής στο αριστερό χέρι. Δηλαδή, η παλάμη παράλληλη προς την ταστιέρα χωρίς να την αγγίζει, ο αντίχειρας να βρίσκεται πίσω απο το 2ο δάχτυλο (μέσος) χωρίς να τσακίζει ή να εξέχει απο την ταστιέρα, ο αγκώνας κοντά στο σώμα, τα δάχτυλα λυγισμένα ώστε να πατούν τις χορδές κάθετα και ακριβώς δίπλα στα τάστα (για να αποφεύγονται τριξίματα).
Απο εκεί και πέρα όμως αυτή η τεχνική δε μπορεί να εφαρμοστεί 100% στην ηλεκτρική κιθάρα μιας και τεχνικές όπως αυτή του bending και του vibrato (παρεμφερείς τεχνικές) δε μπορούν να επιτευχθούν με τον κλασικό τρόπο. Άρα σε αυτά τα σημεία πρέπει να εφαρμόσεις τους άλλους τρόπους που σου είπαν οι προηγούμενοι.
Συμπέρασμα: Μάθε να παίζεις με τη "σωστή" κλασική τεχνική αλλα μάθε και να τη "σπας" όπου χρειάζεται ή και επιβάλλεται. Έτσι θα γίνεις ΕΣΥ κυρίαρχος στην τεχνική σου και όχι το αντίθετο ;)
-
Δεν ειναι λαθος το downstroke παιξιμο, απλα δεν πρεπει να χρησιμοποιειται παντου και παντα. Οταν θες πχ γρηγορα (ή αργα) palm mutes με παραμορφωση, αναγκαστικα θα πας σε downstrokes για να βγει σωστα ο ηχος και κοφτος. Αν ομως πρεπει να παιξεις ακομα πιο γρηγορα, θα δεις οτι μονο με downstrokes αποκλειεται να πιασεις σοβαρες ταχυτητες και ακομα κι αν μπορεις, δεν θα μπορεις να το κρατησεις για πολυ ωρα γιατι κουραζεται πολυ το δεξι χερι.
Με το alternate picking, η πενα παει συνεχως πανω-κατω και ετσι με σχεδον μια κινηση, παιζεις 2 νοτες αντι για μια νοτα που θα επαιζες με μια κινηση μονο downstroke. Αυτο σημαινει οτι παιζοντας συνεχεια με κινησηεις πανω-κατω, μπορεις να επιτυχεις πολυ μεγαλυτερη ταχυτητα απο οτι μονο με downstrokes. Απλα στα ρυθμικα και ειδικα με παραμορφωση, συνηθως θα θες να παιζεις μονο με downstrokes (τουλαχιστον σε αυτα που ειναι σε σχετικα λογικες ταχυτητες) για να πετυχεις τον στακατο ηχο που απαιτουν τα ρυθμικα.
Φυσικα πρεπει να μαθεις και τους 2 τροπους και να χρησιμοποιεις τον καθε ενα οπου σου χρειαζεται.