Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Ηχογραφήσεις και Στούντιο => Μήνυμα ξεκίνησε από: kronus στις 16/12/10, 16:58
-
Το ξέρω, παίζει θέμα αν είναι καουμπόικες, μεξικάνικες, βέρμαχτ, με δέρμα κροταλία, με ή χωρίς κρίκο,
αλλά έστω ότι έχουμε να κάνουμε με κάτι πιο εικονικό όπως ένα drum machine, τι πειράζουμε (eq, bass boost ή οτιδήποτε) για να τριγκάρουμε τις μπότες;;
-
Δεν καταλαβα ακριβως την ερωτηση σου.
Δηλαδη θελεις να μαθεις πως χρησιμοποιουμε τα triggers ( με τον "εγκεφαλο" τους ) σε μια μποτα ή πως μπορουμε να επεξαργαστουμε καποια samples απο ενα VSTi ή drum machine?
Νομιζω πως χρησιμοποιεις λαθος τη λεξη "τριγκαρισμα", το οποιο στην ουσια σημαινει την τοποθετηση των ειδικων triggers controllers πανω στη μποτα. Εσυ εννοεις μαλλον πως θα επεξεργαστουμε ενα σημα ωστε να "δενει" στη μιξη!
-
ναι, μάλλον δεν το έθεσα σωστά.. χρησιμοποιώ το hydrogen για να γράφω τύμπανα και θέλω να επεξεργαστώ τον ήχο του bass drum (μπότας δηλ.) ούτως ώστε να ακούγεται, σαν αυτό που λέμε "τριγκαρισμένος". Πχ, αν ακούσει κανείς το bleed των meshuga θα καταλάβει ότι οι μπότες ακούγονται... κάπως. ε, αυτο το "κάπως", το "χτυπητό" είναι αυτό που λέω "τριγκαρισμένο". Αυτό, έιναι που θέλω να επιτύχω κ δεν ξέρω πως.
-
Για αρχη θα σου προτεινα να χρησιμοποιησεις εναν ηχο με καλο "χτυπημα" ( δηλαδη να ειναι ευδιακριτος ο "κοπανος" πανω στη μποτα ). Στη συνεχεια πειραξε με ενα γραφικο EQ τα πριμα και τα μπασα ( 100-200Ηz στα μπασα περιπου και 4-6KHz για τα πριμα ) σε μορφη "καμπανας" ( δηλαδη να τραβηξει λιγο κι απο τις αλλες συχνοτητες ).
Οσο πιο εντονο κανεις το EQ ανα περιοχη, τοσο πιο εντονο θα γινεται αυτο που αναζητας. Τα πριμα δινουν το "χτυπημα" του κοπανου ( και γενικα "καθαριζουν" λιγο τα υψηλα της μποτας που για metal θα σε βοηθησουν πιστευω ) ενω οι μπασες προσφερουν αυτο το "σκασιμο" των χαμηλων που γεμιζουν σε ογκο τον ηχο.
Εαν θες να παμε και πιο βαθια θα σου ελεγα και για ενα Compressor, ομως παμε σε μονοπατια που θελουν και προσωπικο γουστο! ;)
-
Εννοείται θέλει και κομπρέσορ. Με το EQ "προσδιορίζεις" τη συχνοτική περιοχή στην οποία θα ακούς τη μπότα, κοινώς της δίνεις "χαρακτήρα".
Με τον κομπρέσορ, τη δυναμώνεις όσο θές έτσι ώστε να μην πικάρει, με τις ανάλογες (καλές ή κακές) επιπτώσεις στις δυναμικές
(Άσχετο,αλλά τριγκάρισμα λέγεται αυτό? Τα triggers νομίζω έχουν να κάνουν με φυσικά ή ηλεκτρονικά τύμπανα, όχι με machines και VSTs.)
-
Σαν σιγουρη λυση θα ελεγα να κοιταζες και το The Metal Foundry (http://www.toontrack.com/products.asp?item=51), την "νεοτερη" εκδοση δηλαδη του Drumkit From Hell που χρησιμοποιησαν στο Catch Thirtythree. Νομιζω οτι αφου ο ιδιος ο Haake επαιξε τα samples που ηχογραφηθηκαν, με τα presets που εχει φτιαξει ο ιδιος για το προγραμμα σιγουρα θα πετυχεις αρκετα παρομοιο ηχο (αν δεν λαβουμε υποψη το mixing), επισης νομιζω οτι αυτο χρησιμοποιησαν και στο ObZen σε καποια σημεια (δεν ειμαι και 100% σιγουρος). Βασικα οταν χρησιμοποιουσα το DFK απο τα ετοιμα presets πετυχαινα αρκετα αυτον το ηχο μποτας που περιγραφεις (και που ακουγεται στο Bleed) με σχεδον καθολου επεξεργασια (το snare, τα crash κ.τ.λ. ειναι αλλη ιστορια).
Δοκιμασε βασικα αυτο που λεει ο freemind (μιας και ειναι αυτο που ζητας), και αν δεν το καταφερεις ξερεις απο που να αγορασεις η να "αγορασεις" το προγραμμα.
-
Επειδη ο kronus αναφερεται σε ηδη sample μποτα νομιζω πως καλο ειναι να κοιταξει για αρχη να "παιξει" με το EQ. Απ'οσο ξερω δεν υπαρχει καποιο sample που να ειναι "peakαρισμενο" απο τη μανα του ;)
Ξερω αρκετους φιλους ηχοληπτες που θελοντας να κρατησουν το φυσικο "χτυπημα" αποφευγουν να "κομπρεσαρουν" τη μποτα ( χρησιμοποιουν ισα ισα ενα gate για να δωσουν λιγο πιο εντονη την ατακα απο τη "σιωπη" ). Ειναι καθαρα προσωπικο το θεμα το πως θα χειριστει καποιος τον ηχο του και το "σωστο" "λαθος" δεν υφισταται.
Και ναι, οπως ρωτησα παραπανω και "ξεκαθαριστηκε", αλλο το trigger, αλλο το "πειραγμα" ;)
-
Ευχαριστώ πολύ παίδες! μόλις βρώ χρόνο θα το ψάξω το ζήτημα :D