Το Στέκι των Κιθαρωδών

Ειδικά θέματα => Εκμάθηση – Πρώτα βήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: RON14 στις 19/12/10, 18:44

Τίτλος: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: RON14 στις 19/12/10, 18:44
γεια σας μαγκες η ερωτηση που εχω ειναι πως βγαζουμε ποιες συγχορδιες ταριαζουν με ποιες κλιμακες βλεπω διαφορα στο ιντερνετ αλλα αν καποιος μπορει ας το κανει λιανα.ευχαριστω.
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: RORY GALLAGHER στις 19/12/10, 21:06
Sorry, αλλά εσύ προσπάθησε να το κάνεις λίγο πιο λιανό!
Δε βγαίνει νόημα από αυτά που λες.
 
Μήπως εννοείς το αντίθετο?δηλαδή ποια κλίμακα ταιριάζει σε μια συγκεκριμένη σειρά συγχορδιών?
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: songless_bird στις 19/12/10, 21:29
Μπορει να εννοεί και το "μια συγχορδια σε ποιες κλιμακες ειναι κοινη."
Επισης μπορει να θελει και αυτο: Αν σχηματισουμε συγχορδιες σε καθε βαθμιθα μιας κλιμακας ποιες συγχορδιες εχουμε. Πχ ας παρουμε τις μείζονες(major). Οι συγχορδιες που θα σχοιματιστουν σε καθε βαθμιδα θα ειναι Ι->major, II-> minor, III-> minor, IV-> major, V-> major, VI -> minor, VII-> Diminished(ελλατωμενη). Δηλαδη στην C major κλιμακα οι Ι ειναι η C major ,η II D minor, η ΙΙΙ η E minor, η IV η F major και η V η G major κτλ.
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: RON14 στις 19/12/10, 21:42
σορρυ ας το κανω πιο ξεκαθαρο δινοντας ενα παραδειγμα:παιζοντας μια μελωδια με βαση την Am πεντατονικη που περιλαμβανει τις νοτες  la nto re mi sol la  ποιες οι συγχορδιες μπορουν να πλαισιωσουν τη μελωδια μας;
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: truepiece στις 19/12/10, 21:49
Προφανώς πέρα απο την Am, αν παίζεις αποκλειστικά πεντατονική, μπορείς να παίξεις και Amajor, παρόλο που παίζεις Minor πεντατονική (δίνει blueasy ήχο)

Στην πεντατονική μελωδία που παίζεις θα ταίριαζε κάποιο progression πάνω στην πεντατονική, δηλαδή στην περίπτωση μας οι συγχορδίες:
Ε, G, Am, C, D.
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: RON14 στις 19/12/10, 22:10
ευχαριστω φιλε μου να ρωτησω και κατι αλλο, πως ξεχωριζουμε π.χ οτι  μπορουμε να παιξουμε E  και οχι Εm μιας και η κλιμακα ειναι μινορε; και αν γινεται ας μου εξηγησει καποιος τις παρακατω διαφορες http://www.guitaristsource.com/lessons/tabs/A-Minor-Pentatonic-Tab.shtml  (http://www.guitaristsource.com/lessons/tabs/A-Minor-Pentatonic-Tab.shtml)
 
και http://www.guitaristsource.com/lessons/tabs/C-Major-Pentatonic-Tab.shtml (http://www.guitaristsource.com/lessons/tabs/C-Major-Pentatonic-Tab.shtml)

γιατι δεν καταλαβαινω!
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: truepiece στις 19/12/10, 22:32
Δεν υπάρχουν διαφορές σε αυτά τα 2. Η Aminor κλίμακα είναι η ουσιαστικά η Cmajor απλα παιγμένη ξεκινώντας από την 6η βαθμίδα (δηλαδή στην Cmajor η 6η νότα είναι η A, αν ξεκινήσεις να παίζεις απο εκεί τις νότες της Cmajor τότε ουσιαστικά παίζεις μια Aminor). Οπότε είναι η ίδια κλίμακα, παιγμένη αλλιώς. Το ίδιο ισχύει και για τις αντίστοιχες πεντατονικές τους εδώ.

Όσο για το άλλο, μπορείς να το πας ακουστικά:
Η A minor pent έχει τις νότες A,C,D,E,G,A. Οπότε πας να φτιάξεις τις αντίστοιχες συγχορδίες.

Πχ στην E, η διαφορά της Emajor από την Eminor είναι στις νότες G# και G αντίστοιχα. Η G νότα ανήκει κανονικά στην Aminor και στην πεντατονική της. Οπότε μπορείς να παίξεις Eminor. Αλλά η μajor, έχει την νότα G#, που δεν είναι στην πεντατονική ούτε στην μινόρε, αλλά είναι η έβδομη της A, οπότε και να παίξες Emajor δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά θα έχεις μία πιο 7th αίσθηση.

Με την ίδια λογική (δηλαδή κοιτώντας τις νότες που κάνουν κάθε φορά την συγχορδία major ή minor και το τι σχέση έχει η κάθε μία με την τονική A) βγαίνουν όλες οι συγχορδίες. Πρακτικά μπορείς να παίξεις τα πάντα, αν και εφόσον ακούγεται καλά.
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: RON14 στις 19/12/10, 23:51
ευχαριστω φιλε,να σαι καλα.
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: songless_bird στις 20/12/10, 00:52
Δεν υπάρχουν διαφορές σε αυτά τα 2. Η Aminor κλίμακα είναι η ουσιαστικά η Cmajor απλα παιγμένη ξεκινώντας από την 6η βαθμίδα (δηλαδή στην Cmajor η 6η νότα είναι η A, αν ξεκινήσεις να παίζεις απο εκεί τις νότες της Cmajor τότε ουσιαστικά παίζεις μια Aminor). Οπότε είναι η ίδια κλίμακα, παιγμένη αλλιώς. Το ίδιο ισχύει και για τις αντίστοιχες πεντατονικές τους εδώ.

Όσο για το άλλο, μπορείς να το πας ακουστικά:
Η A minor pent έχει τις νότες A,C,D,E,G,A. Οπότε πας να φτιάξεις τις αντίστοιχες συγχορδίες.

Πχ στην E, η διαφορά της Emajor από την Eminor είναι στις νότες G# και G αντίστοιχα. Η G νότα ανήκει κανονικά στην Aminorκαι στην πεντατονική της. Οπότε μπορείς να παίξεις Eminor. Αλλά η μajor, έχει την νότα G#, που δεν είναι στην πεντατονική ούτε στην μινόρε, αλλά είναι η έβδομη της A, οπότε και να παίξες Emajor δεν υπάρχει πρόβλημα, απλά θα έχεις μία πιο 7th αίσθηση.

Με την ίδια λογική (δηλαδή κοιτώντας τις νότες που κάνουν κάθε φορά την συγχορδία major ή minor και το τι σχέση έχει η κάθε μία με την τονική A) βγαίνουν όλες οι συγχορδίες. Πρακτικά μπορείς να παίξεις τα πάντα, αν και εφόσον ακούγεται καλά.
Με μπερδεψες. Προερχομαι απο το κλασσικο χωρο και καποια πραγματα με μπερδευουν στο πως τα σκεφτονται στην ηλεκτρικη. Αν παιξεις τις ιδιες νοτες της C αλλα ξεκινώντας απο την Α παιζεις φυσικη μινορε ή Aeolian Mode. Ετσι δεν ειναι; Οταν μιλας για minore αναφερεσαι μονο στις Φυσικες μινορε; Οχι στις αρμονικες ή μελωδικες; Γιατι στην Α minore εγω βλεπω και μια G#. Και αν σχηματισεις συγχορδιες πανω στις βαθμιζες της μειζονας και σχετικης της ελλασονας θα δεις οτι δεν ειναι οι ιδιες. Πχ στην C major αν σχηματισεις συγχορδια στην τριτη βαθμιδα της , στην Ε δηλαδη, ειναι Εm. Στην σχετικη της ομως , την Α minor η Ε ειναι major. Για ξεκαθαρισε το μου λιγο. Να καταλαβω τον τροπο σκεψης. Στις πεντατονικες συμφωνω οτι ισχύει ετσι οπως τα λες.
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: truepiece στις 20/12/10, 10:03

Με μπερδεψες. Προερχομαι απο το κλασσικο χωρο και καποια πραγματα με μπερδευουν στο πως τα σκεφτονται στην ηλεκτρικη. Αν παιξεις τις ιδιες νοτες της C αλλα ξεκινώντας απο την Α παιζεις φυσικη μινορε ή Aeolian Mode. Ετσι δεν ειναι; Οταν μιλας για minore αναφερεσαι μονο στις Φυσικες μινορε; Οχι στις αρμονικες ή μελωδικες; Γιατι στην Α minore εγω βλεπω και μια G#. Και αν σχηματισεις συγχορδιες πανω στις βαθμιζες της μειζονας και σχετικης της ελλασονας θα δεις οτι δεν ειναι οι ιδιες. Πχ στην C major αν σχηματισεις συγχορδια στην τριτη βαθμιδα της , στην Ε δηλαδη, ειναι Εm. Στην σχετικη της ομως , την Α minor η Ε ειναι major. Για ξεκαθαρισε το μου λιγο. Να καταλαβω τον τροπο σκεψης. Στις πεντατονικες συμφωνω οτι ισχύει ετσι οπως τα λες.

Ναι αναφέρομαι στις φυσικές, και σόρυ αν δεν το ξεκαθάρισα. Η G# δεν υπάρχει στη φυσική, αλλά στην αρμονική (και στη μελωδική στο κατέβασμα, άλλωστε η Aminor-Aeolian δεν έχει οπλισμό για να έχει G#)


Εκεί με τις βαθμίδες, μπερδέυτηκα κι εγώ :P Στο ότι Cmajor-->Eminor συμφωνούμε. Αλλά γιατί Aminor-->Emajor? Αν ξεκινήσεις την σχετική Αminor από την 5η βαθμίδα (για να έχεις τονική E), τότε παίζεις Phrygian mode, που αντιστοιχεί σε minor, οπότε γιατί να είναι major η E?

Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: songless_bird στις 20/12/10, 10:26
Γιατι εχω στο σκεπτικο μου την G#. Η οποια στη στην V βαθμιδα της Αminor υπαρχει E G# B και δημιουργει διαστημα τριτης μεγαλο, αρα μειζωνα συγχορδια. Στις φυσικες εχουμε  τις ιδιες συγχορδιες με την σχετικη μειζωνα οποτε απουσιαζει στην προκειμενη περιπτωση η G# και ετσι εχουμε μινορε. Εκει με εχασες. Οποτε ειναι αναλογα τι μινορε χρησιμοποιεις ;) Στην κλασσικη δεν χρησιμοποιουμε παντως φυσικες μινορε οταν γραφουμε.

Υ.Γ. Μαλιστα προσφατα ενας μαθητης μου, αυτοδιδακτος στην ηλεκτρικη, σε μαθημα θεωριας μπερδευτικε με τις μινορε γιατι ειχε στο μυαλο του τις φυσικες λογικα. Ευχαριστω για το ξεκαθαρισμα.
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: truepiece στις 20/12/10, 10:32
Στην κλασσικη δεν χρησιμοποιουμε παντως φυσικες μινορε οταν γραφουμε.

Εγώ νόμιζα ότι έχετε μονο μείζωνες και φυσικές ελάσσωνες, και στις άλλες πχ αρμονική αναφέρεστε ως "φυσική με αυξημένη την 7η κατά ένα ημιτόνιο". Τέσπα πάει αλλού η συζήτηση... ;D
Τίτλος: Απ: κλιμακες και συγχορδιες
Αποστολή από: songless_bird στις 20/12/10, 10:37
 ;D Απο τα πρωτα χρονια της αρμονιας παντα επρεπε να προσεχουμε τον προσαγωγεα, την αυξημενη Vii. Ετσι μας εμεινε "κουσουρι" :D
"Για να κατασκευαστεί μία Ελάσσων κλίμακα ή αντίστροφα, για να είναι   μία κλίμακα Ελάσσων, θα πρέπει οι αποστάσεις μεταξύ των 8 ήχων της, να   προχωρούν κατά:  1 Τόνο, 1 Ημιτόνιο, 2 Τόνους, 1 Ημιτόνιο, 1 τριημιτόνιο, 1 ημιτόνιο." Αυτος ειναι ο βασικος κανονας για τις μινορε στην κλασσικη.