Γιατί το CrossHarp μιας C ματζόρε είναι το G ;
ο ‘’Κύκλος των Τετάρτων & Πέμπτων=CircleofFourths & Fifths’’.
http://www.box.com/s/36yrcam55ox8iet99xdv (http://www.box.com/s/36yrcam55ox8iet99xdv)
Οι μουσικοί άλλων οργάνων πνευστών και εγχόρδων ίσως να μην έχουν γνώση και στην ουσία δεν τους χρειάζεται να ξέρουν ότι αν παίζουν ένα κομμάτι Blues, Boogie-Boogie, Rock..πχ σε κλειδί του Cο μουσικός φυσαρμόνικας θα πρέπει να παίζει σε FBlues.
Φυσικά και θα μπορούσε η φυσαρμόνικα να συνοδεύσει τη μελωδία Bluesστο ίδιο κλειδί με την υπόλοιπη ορχήστρα όμως δεν θα ακουγόταν ο γνωστός BluesySound:
Η κλίμακα πχ G blues είναι: G, Bb, C, Db, D, F
Έτσι για να παίξεις την κλίμακα GBluesπρέπει στην οπή 3draw= Β με bending η Β να γίνει Bb.Στην δε οπή 4draw =Dπρέπει με bending η Dνα γίνει Db. Αυτό το Bending’ της ροής του αέρα ρουφήγματος με τεχνική του λάρυγγά της γλώσσας και της στοματικής κοιλότητας είναι που δίνει τον χαρακτηριστικό ήχο των μελωδιών Blues.(BluesySound)
Το 90% των Δυτικών λαών παίζουν σε CrossHarp (τονίζουν περισσότερο τις νότες ρουφήγματος) ενώ το 90% των Ανατολικών λαών παίζουν σε straightharp(τονίζουν περισσότερο τις νότες φυσήματος).
Τα περισσότερα τραγούδια blues-σύμφωνα με πληροφορίες από το διαδίκτυο- παίζονται στο κλειδί του Ε blues , άρα απαιτείται φυσαρμόνικα Α ( αφού το cross harp=2nd position της A είναι το Ε).
Marine Band Crossover Harmonica, Hohner: Είναι φυσαρμόνικα ποιοτική και επαγγελματική για αυτούς που παίζουν modern blues, rock, jazz, soul, or funk αφού τα bending , overblows, και overdraws γίνονται με ευκολία σε σχέση με τις κοινές διατονικές. Αυτό βοηθά βασικά τους αρχάριους στα blues. Αντί για πριτσίνια που έχουν όλες οι Marine Band οι crossover φυσαρμόνικες έχουν βίδες στα εξωτερικά καπάκια άρα εύκολη η συντήρηση τους. Είναι εξαιρετικά αεροστεγής με ισχυρό ήχο χωρίς μικροφωνική συσκευή. Κυκλοφορεί σ’ όλα τα κλειδιά
Overbends = Overblows and Overdraws
http://www.box.com/s/zv60izobdtd6vj1qsg3x (http://www.box.com/s/zv60izobdtd6vj1qsg3x)
Επειδή έχω πάρει αρκετά e-mail που αφορούν το bending-overdraw –overblow και ερωτήματα όπως: Γιατί στα 5 draw & 7 draw δεν γίνεται bending;
Σε συνέχεια των αναφερομένων γι αυτά δίνω μια λεπτομερέστερη εξήγηση:
Το Overbend σε μια οπή είναι ένας τύπος bending όπου ο τόνος που προκύπτει είναι ΥΨΗΛΟΤΕΡΟΣ απ’ ότι η φυσική νότα και των δύο γλωσσιδίων της οπής, σε αντίθεση με το απλό bending που χαμηλώνει τον τόνο των Draw γλωσσιδίων.
Αυτό συμβαίνει διότι η τεχνική overbend στην πραγματικότητα στραγγαλίζει το γλωσσίδιο που κανονικά θα έπρεπε να ηχεί και προξενεί το άλλο γλωσσίδιο της οπής να ηχήσει και όπως είπαμε δεν έχει να κάνει με το πόσο δυνατά φυσάς ή ρουφάς αλλά τεχνικής στόματος ,γλώσσας και λάρυγγα .
Οποιαδήποτε κλειδιού φυσαρμόνικα που βγάζεις από το κουτί δεν σημαίνει ότι είναι και κατάλληλη για overbends. Όλα εξαρτώνται από το αν είναι σωστό το κενό διάστημα μεταξύ γλωσσιδίου και χτενιού της φυσαρμόνικας που πρέπει να είναι το ελάχιστο δυνατό. Μη σωστό διάστημα κάνει το overbendαν όχι ακατόρθωτο ,πολύ δύσκολο.
Συνεχίζεται...