Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Εκμάθηση – Πρώτα βήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: imamalisweb στις 06/02/12, 15:34
-
Παιδιά καλσπέρα έχω μια απορία όποιος μπορεί παρακαλώ ας μου απαντήσει.
Εω διαβάσει και ψιλοπαίζω κλίμακες και δρόμους στι κιθάρα έχω μια απορία σχετικά με μινόρε ματζόρε.
Έστω ότι έχουμε τη κλιμακα Ντο ματζορε.
Λεει το wiki.kithra
Ντο- Μι - Σολ = Συγχορδία Ντο ματζόρε
ότι ειναι οι βασικές συγχορδίες.
η Μι και η Σολ είναι πάντοτε μινόρε ?
Αυτό δεν καταλαβαίνω.
Έστω στο δρόμο ρε-χιτζαζ
D-Eb-F#-G-A-Bc-C-D
πως ξέρω ποιες απο τις νότες που πατάω αν θα πρεπει να παίηω μινόρε ή ματζόρε .
π.χ τη A θα τη παιξω μινόρε ή ματζόρε σε συγχορδία και γιατί. Ακουστικά κάποιος έμεπειρος θα το βγάλει αλλά υπάρχει κάποια θεωρία για αυτό ?
σας ευχαριστή εκ των προτέρων . όποιος ξέρει κάτι ας μου πεί.
-
do - mi - sol είναι οι ΝΟΤΕΣ που απαρτίζουν την Ντο μείζονα (ματζόρε) συγχορδία.
Οι "βασικές" συγχορδίες σε μία μείζονα και ελάσσονα (μινόρε) κλίμακα είναι η 1η, η 4η και η 5η.
Σε μία μείζονα κλίμακα, αυτές οι συγχορδίες είναι πάντα ματζόρε, πχ στη κλίμακα Ντο μείζονα έχουμε: 1η: Ντο ματζόρε, 4η: Φα ματζόρε και 5η: Σολ ματζόρε
Στον ελάσσονα τρόπο η 1η και η 4η είναι πάντα μινόρε, ενώ η 5η είναι:
α) μινόρε αν έχουμε φυσική ελάσσονα κλίμακα
β) ματζόρε αν έχουμε αρμονική ελάσσονα κλίμακα
πχ: Στην κλίμακα Λα ελάσσονα θα έχουμε
1η Λα μινόρε,
4η Ρε μινόρε και
5η Μι μινόρε στην φυσική και Μι ματζόρε στην αρμονική ελάσσονα.
Κάθε βαθμίδα (νότα) μίας οποιασδήποτε κλίμακας, είναι και η τονική (θεμέλιος) νότα μίας συγχορδίας που "ταιριάζει" με την συγκεκριμένη κλίμακα. Το αν αυτή η συγχορδία θα είναι ματζόρε, μινόρε, ελαττωμένη ή αυξημένη έχει να κάνει με την Θεωρία της μουσικής.
Στην Ρε χιτζάζ που σε ενδιαφέρει, οι συγχορδίες της είναι:
D, Eb, F# ελαττωμένη (b5), Gm, A b5, Bb αυξημένη (aug) και Cm.
Αυτές που χρησιμοποιούνται συνήθως στην Ρε χιτζάζ είναι οι:
D, Eb, Gm και Cm.
-
Βάσει της τριτιακής κατασκευής η δεσπόζουσα της Ρε Χιτζάζ (Spanish Flamenco) θα είναι Αm(b5).
-
Δεν έβαλα το m δίπλα από την F# και Α γιατί θεωρητικά, μία ελαττωμένη συγχορδία προέρχεται από την αλλοίωση της 5ης κατά ένα χρωματικό ημιτόνιο μίας ελάσσονος συγχορδίας, οπότε αυτό (m) εννοείται.