Το Στέκι των Κιθαρωδών
Ειδικά θέματα => Εκμάθηση – Πρώτα βήματα => Μήνυμα ξεκίνησε από: kopaniamento στις 06/07/12, 05:57
-
Εδώ και αρκετό καιρό, το εριξα αποκλειστικά σχεδόν στα blues και έπιασα την πεντατονική εργολαβία. Σαν αποτέλεσμα, δεν μπορώ να κάνω σοβαρό improvisation σε καμιά άλλη κλίμακα. Βασικά έχω βαρεθεί το στυλ μου, δεν αντέχω να με ακούω πια. Δεν λέω, το shred πάντα το μισούσα, αλλά εγώ το γύρισα απο την τελείως αντίθετη πλευρά.
Λέω λοιπόν (καιρό τώρα) να ξαναδιαβάσω σοβαρα καμία aeolian minor/major scale, για αρχή τουλάχιστον, και γιατί όχι, πιο μετά και καμιά phrygian ή melodic minor. Κυρίως θα ήθελα να ξαναδώ όλα τα positions, να το πάρω απο σχετικά αρχικά στάδια (επανάληψη μπας και φύγει η κουλαμάρα), αλλά να το φτάσω σε αρκετά προχωρημένο επίπεδο. Το θέμα μου είναι οτι δυσκολεύομαι να βρώ κάποιο ολοκληρωμένο κύκλο ασκήσεων που να με καλύπτει. Επίσης θα προτιμούσα να το δουλέψω κυρίως για χρήση σε classic rock (αλλά λίγο πιο τεχνικό, σε στυλ Gallagher, Blue Oyster, Eagles), prog rock (Floyd, Camel, Kansas), και 80΄s metal.
Έχετε να μου προτείνετε κάποιο resource, είτε on line μαθήματα είτε βιβλίο/DVD ??.
-
θα σου πρότεινα αυτό το βιβλίο του Μπαλταζάνη. Εχει όλες τις κλίμακες που λες και πολλές άλλες σε όλες τις θέσεις με τονικές στις διάφορες χορδές κτλ κτλ..
Check:
http://www.musica.gr/pegasus/products01/show00.php?code=6004459&pcode=SHOW_PROD6004459&ref=bestprice.gr (http://www.musica.gr/pegasus/products01/show00.php?code=6004459&pcode=SHOW_PROD6004459&ref=bestprice.gr)
-
Ίσως δεν βγάζουν πολύ νόημα αυτά που είπα πριν.
Αυτό που με ενδιαφέρει, είναι να βρω έναν στοχευμένο κύκλο μαθημάτων με πολλά exercises πάνω σε κάποια από τις κλίμακες που είπα. Ας ξεκινάει απο τα βασικα ανεβοκατεβάσματα στο κάθε position, αλλά να έχει και κάμποσο "κέντημα" προς το τέλος, ώστε να με βοηθήσει στην φρασεολογία και μάθω σε βάθος την κλίμακα.
θα σου πρότεινα αυτό το βιβλίο του Μπαλταζάνη. Εχει όλες τις κλίμακες που λες και πολλές άλλες σε όλες τις θέσεις με τονικές στις διάφορες χορδές κτλ κτλ..
Check:
http://www.musica.gr/pegasus/products01/show00.php?code=6004459&pcode=SHOW_PROD6004459&ref=bestprice.gr (http://www.musica.gr/pegasus/products01/show00.php?code=6004459&pcode=SHOW_PROD6004459&ref=bestprice.gr)
Σ'ευχαριστώ, αλλά νομίζω οτι είναι λίγο γενικό αυτό το βιβλίο, δεν το κόβω να με εμβαθύνει αρκετα σε κάποια απο τις κλίμακες, κάνω λάθος ?
-
Aπο βιβλια θα σου προτεινα αυτο
http://www.armaosmusic.gr/default.asp?static=43&category=123&id=16143 (http://www.armaosmusic.gr/default.asp?static=43&category=123&id=16143)
Απο κει και περα πιστευω ειναι παααρα πολυ καλα γι αυτο που θες
τα lick library dvd με τον Dany Gill (The Modes 1-7) ;)
-
Ο Μπαλταζάνης δεν έχει πολλές ασκήσεις, αλλά έχει ωραία και δομημένα τα διάφορα modes και τις θέσεις σε όλη την ταστιέρα. Εμένα με βοήθησε πολύ (για ακουστική κιθάρα). Για παραπάνω ανάλυση ίσως χρειαστείς και κάποιο θεωρητικό βιβλίο, για θεωρία σε βαθμίδες κτλ κτλ..
-
Δεν νομίζω ότι υπάρχει λόγος να μάθεις τις κλίμακες/modes "από την αρχή" μιας και ήδη γνωρίζεις την πεντατονική. Και αυτό γιατί η major/minor κλίμακα και τα modes αυτής (Phrygian, Lydian, κ.τ.λ.π.) μπορείς να τα δεις σαν "επεκτάσεις" των γνωστών major και minor πεντατονικών, προσθέτωντας στους γνωστούς δακτυλισμούς/positions δύο επιπλέον φθόγγους. Το πλεονέκτημα αυτής της μεθόδου προσέγγισης των modes είναι ότι βασίζεσαι στην γνωστή σου πεντατονική, η οποία περιέχει τους βασικούς αρμονικούς φθόγγους, και χρησιμοποιείς τους επιπλέον φθόγγους για να δώσεις "modal χρώμα" στο σόλο σου (το πόσο έντονο είναι το χρώμα θα εξαρτηθεί από την βαρύτητα που θα δώσεις σε αυτούς τους φθόγγους). Έχω γράψει ένα άρθρο πάνω στο θέμα, μπορεί να σε ενδιαφέρει:
http://forum.kithara.gr/index.php?topic=81075.msg651002#msg651002 (http://forum.kithara.gr/index.php?topic=81075.msg651002#msg651002)
-
τα lick library dvd με τον Dany Gill (The Modes 1-7) ;)
Αρκετά καλό, αλλά δυστυχώς ασχολείται με minor και major pentatonic
Edit: λάθος μου, μάλλον κατέβασα λάθος DVD
Edit2 : Εχμ... αγόρασα λάθος Dvd, σορρυ >:D
Fourier, το αρθρο σου είναι πολύ ενδιαφέρον, ακόμα δεν το έχω διαβάσει καλά, αλλά φαίνεται να έχεις κάνει πολύ καλή δουλειά. Το είχα δει και πιο παλιά, αλλά επειδή ξεκίνησες με ανάλυση από σόλο Petrucci, το πήρα λάθος και έκανα μακρια. Το έκανα Bookmark. Ίσως είναι ευκαιρία να δώ και λίγο πιο σοβαρά την θεωρία πίσω από κλίμακες. Εξακολουθώ πάντως να ψάχνω ένα πρόγραμμα με scale exercises, το ζητάνε τα δάχτυλά μου :)
-
Tσεκ κι αυτο το αρχειακι (guitar pro)
δεν το ολοκληρωσα γιατι βαρεθηκα :P
Μπορεις να το ολοκληρωσεις μονος σου αν θες σαν θεωρητικη εξασκηση!
Επισης ειναι εξερετικα χρησιμο να μαθεις απ εξω τα ...ποηματακια
whole whole half whole whole whole half (διαστηματα)
&
maj min min maj maj min dim (chords)
για την ionian και κατα συνεπεια για ολα τα modes !!!
-
bard, μπορείς μήπως να το κάνεις εχπορτ σε .gp4 ή .gp5 να το ανοίξω με tuxGuitar (open source free εργαλείο συμβατό με guitar pro files)
-
Πιστευω να ειναι οκ τωρα!
ΣΗΜ. Εχει γινει καποιο σφαλμα στο ανεβασμα του αρχειου (μαλλον ηταν μεγαλυτερο του επιτρεπομενου). Ξαναπροσπαθω...
ΣΗΜ2. Τα ανεβασα στο box κατα 99% ειναι ok τωρα :up
https://www.box.com/s/4693466a6145f022e424 (https://www.box.com/s/4693466a6145f022e424)
https://www.box.com/s/16e553e7d5daafc4b7dd (https://www.box.com/s/16e553e7d5daafc4b7dd)
-
Μπα, δεν έχει ούτε μια νότα. Ή χαλασe στο export, ή
δεν το ολοκληρωσα γιατι βαρεθηκα :P
ή με δουλεύεις απο την αρχή ;D
-
Σορρυ αν είμαι λίγο εκτός θέματος, αλλά θα ήθελα μια απάντηση και εσείς εδώ ίσως ξέρετε πού θα τη βρώ:
Λέμε για κλίμακες και εννοούμε σύνολο από νότες με συγκεκριμένες αποστάσεις, πχ ματζόρε: 1-1-0,5-1-1-1-0,5.
Η ερώτησή μου είναι: όταν κάποιος λέει αυτό το κομμάτι παίζουμε σε ντο ματζόρε, εννοεί πως όλες οι νότες του κομματιού που θα ακουστούν θα είναι απαραίτητα και αποκλειστικά οι συγκεκριμένες; δηλ. αποκλείεται να υπάρχει ντο δίεση;
(και αν ναί, γιατί υπάρχει αυτός ο περιορισμός; αν όχι, τι εξυπηρετεί η γνώση των κλιμάκων; )
-
Δύσκολο να καλυφθεί σε ένα ποστ η απάντηση αλλά γενικά θα σου πω τα εξής.
Όταν ένα κομμάτι λέγεται ότι είναι σε ντο ματζόρε, όντως σημαίνει ότι σε γενικές γραμμές οι νότες όλων των οργάνων, οι συγχορδίες κλπ θα χρησιμοποιούν νότες αποκλειστικά της ντο ματζόρε (κι ό,τι αυτό συνεπάγεται, πχ λα μινορε-ίδιες νότες).
Στην ερώτηση αν μπορεί να παιχτεί κάτι άλλο (πχ ντο δίεση) δεν υπάρχει απάντηση ναι ή όχι, είναι στο χέρι σου να το κάνεις αν αυτό εσένα σε καλύπτει ακουστικά. Οι κανόνες στη μουσική υπάρχουν για να παραβιάζονται, και το σημαντικό: δεν καθορίζουν οι κανόνες το παίξιμο, αλλά το παίξιμο του κανόνες. Αν εσένα κάτι σου αρέσει κανείς δεν μπορεί να σου πει ότι είναι λάθος.
Στο αν χρειάζεται η γνώση των κλιμάκων, ακριβώς για να μην ψάχνεσαι από το 0 ψάχνοντας συνδυασμούς που ακούγονται ωραία, αυτοί ήδη υπάρχουν με τη μορφή των κλιμάκων. Εξυπηρετεί γιατί με το που ακούς κάποιο backing track, ή όταν αυτοσχεδιάζεις, να ξέρεις που περίπου να πατήσεις.
Γενικά καλό είναι να ξέρεις δυο πράγματα για κλίμακες αλλά μη τις αφήσεις να σε περιορίσουν, πειραματίσου και μόνος. Δεν ξέρω αν σε κάλυψα.
-
Σε ευχαριστώ φίλε truepiece!
Κάπως έτσι το φανταζόμουν...
(το τρι-ημιτόνιο ήταν μέχρι μια εποχή "διαβολικό" και άρα απαγορευμένο ή δεν το λέω σωστά; )
-
Ναι, κλασικά κολλήματα της κλασικής θεωρίας. Όπως και οι παράλληλες πέμπτες και άλλες μπούρδες. ;D (αν και είναι λογικό αν λάβεις υπόψη το επίπεδο νοοτροπίας του 17ου-18ου αιώνα, πλέον δε δίνουμε σημασία σε τέτοια πράγματα).