Το Στέκι των Κιθαρωδών
Μουσικά όργανα και εξοπλισμός => Ενισχυτές => Μήνυμα ξεκίνησε από: mackay στις 05/09/12, 17:02
-
Σαχλαμαρίτσα ερώτηση αλλά μιάς και εχω για πρώτη φορά στη ζωή μου δικό μου δωμάτιο για να παίζω κιθάρα και έχω την άνεση να διευθετήσω τον χώρο όπως εγώ θέλω, κάθομαι και σκέφτομαι πού είναι καλύτερα να μπεί ο ενισχυτής σε σχέση με εμένα που παίζω.
Μέρχρι τώρα τον είχα στα αριστερά μου αλλά δεν είχα και αλλη επιλογή. Στις συναυλίες είναι απο πίσω (ή μήπως κάνω λάθος;). Αλλοι τον έχουν φάτσα μπροστά τους.
Πως θα ήταν άραγε καλύτερα ή τέλος πάντων εσείς πως βολεύεστε;
-
να σε κοιτάει το ηχείο είναι το καλύτερο...
δηλαδή και κάτω να ναι, να τον στρέφεις ώστε να σε κοιτάει φάτσα
με κάτι τέτοιο πχ
http://www.thomann.de/gb/standback_ampstand.htm (http://www.thomann.de/gb/standback_ampstand.htm)
-
και καμια κασα μπυρες,θα τη κανει τη δουλεια ;D ;D ;D ;D
-
Νομίζω ότι όλοι οι λαμπάτοι παίζουν καλύτερα όταν προσανατολίζονται Ανατολικά!.. κάτι με την περιστροφή της γής, κάνει τα ηλεκτρόνια στις λάμπες να γλυκαίνουν τον ήχο!.. :roll
Όταν φτιάχνουμε/διαμορφώνουμε ήχο καλό είναι να είμαστε τοποθετημένoi όπως προτάθηκε, για να ακούμε τι ακούει το κοινό που είναι μπροστά στο μεγάφωνο.
Όταν όμως κάνουμε πρόβες για συναυλίες, πρέπει να είμαστε μπροστά με την πλάτη, όπως θα παίξουμε, ώστε να ρυθμίσουμε εντάσεις και παραμορφώσεις και κυρίως ανάδραση της κιθάρας για τα σόλα, και για να μην βρεθούμε ξαφνικά να έχουμε χάλια ήχο και μικροφωνισμούς στο live.
-
Αρα για εμένα που δεν κάνω live μαλλον καλύτερα θα είναι να τον έχω μπροστά μου κεκλιμένο όπως πρότεινε ο hot_sauce.
-
Όταν όμως κάνουμε πρόβες για συναυλίες, πρέπει να είμαστε μπροστά με την πλάτη, όπως θα παίξουμε, ώστε να ρυθμίσουμε εντάσεις και παραμορφώσεις και κυρίως ανάδραση της κιθάρας για τα σόλα, και για να μην βρεθούμε ξαφνικά να έχουμε χάλια ήχο και μικροφωνισμούς στο live.
σε περιπτώσεις που ο κόσμος ακούει από τα ηχεία του μαγαζιού όμως δεν μπορούμε να βάλουμε τον ενισχυτή πάλι κάτω και φάτσα μας μιας και ο κόσμος από μικρόφωνο θα ακούει?
-
Προσωπική άποψη, αλλά γενικά θεωρώ τελείως λάθος την θέση αυτή, φάτσα και ειδικά με κεκλιμμένο τον ενισχυτή.. αφήνοντας κατά μέρος το ότι σαν θέση προς τρίτους ακόμα και σε πρόβα είναι εσωστρεφές και αντικοινωνικό, κάποιος που παίζει έτσι, δεν πρόκειται να αξιοποιήσει ποτέ το πλήρες εύρος του gain που έχει να προσφέρει ο ενισχυτής λόγβ έντονης ανάδρασης, ενώ είναι σίγουρο ότι θα ρυθμίσει μαντάρα ήχους, λόγω του ice pick effect που έχουν σχεδόν το σύνολο των μεγαφώνων κιθάρας.
-
ανάδραση και ice pick effect τι είναι?
όσο για την εσωστρέφεια....σε πρόβα ναι...έχει βάση μιας και από τον ενισχυτή σου σε ακούνε όλοι....
αλλά στο λάιβ?
ο καθένας έχει το μόνιτόρ του...ακούει τα όργανα σε ότι μίξη τον βολεύει και δεν έχει ανάγκη τον ενισχυτή του κιθαρίστα για να τον ακούσει....
όσο για τον κόσμο...είπαμε! μικρόφωνο....
-
Όταν ακούς λάθος, τότε ρυθμίζεις λάθος και ότι θα παράξεις, από όπου και να παιχτεί θα είναι λάθος.
Ανάδραση είναι το feedback, ο μικροφωνισμός ή σφύριγμα που κάνουν οι μαγνήτες από την κιθάρα σε πολύ gain ειδικά σε ευθεία με το κέντρο από το μεγάφωνο, όπου είναι μέγιστο το icepick effect.
Icepick είναι ο παγοκόφτης, και ειδικά οτιδήποτε πολύ μυτερό και αιχμηρό. Χρησιμοποιείται για να περιγράψει το φαινόμενο των μεγαφώνων κιθάρας, τα οποία ακριβώς κατά μήκος του άξονα τους, έχουν ιδιαίτερη συχνοτική απόκριση, λόγω της σύζευξης του πηνίου φωνής με το μεγάφωνο, και όπου κάποιες συχνότητες, ιδιαίτερα στα upper mid ενισχύονται αφύσικα και προκαλούν ζημιά. Τα V30 πχ που είναι πολύ καλά μεγάφωνα, έχουν ιδιαίτερα αυξημένο icepick effect.
Αυτός είναι και ο λόγος που ποτέ οι έμπειροι ηχολήπτες δεν τοποθετούν μικρόφωνα ακριβώς στο κέντρο, αλλά off-axis, εκτός αν θέλουν να προκαλέσουν κάποιο ιδιαίτερο αποτέλεσμα.
Υπάρχουν ειδικά εξαρτήματα που κόβουν το icepick effect και προσωπικά έχω 3 καμπίνες και έχω και στις τρείς τέτοια. Το αποτέλεσμα είναι απίθανο, αναφορικά με την διάχυση ειδικά των πρίμων στον χώρο, χωρίς να αναφέρουμε ότι στα live κανείς πλέον δεν σου λέει ¨χαμήλωσε¨ενώ οι μπροστινοί σε ευλογούν!..
Χρησιμοποιώ αυτά τα δύο:
http://www.webervst.com/blocker.html (http://www.webervst.com/blocker.html)
http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p1687_TT-Diffusor-12-.html (http://www.tube-town.net/ttstore/product_info.php/info/p1687_TT-Diffusor-12-.html)
Διαβάστε, ειδικά στο site της weber έχει πολλες χρήσιμες πληροφορίες.
-
Ανάδραση (ή Feedback διεθνώς) είναι το φαινόμενο κατά το οποίο η έξοδος του ακουστικού σου συστήματος μπαίνει στην είσοδο. Πρακτικά, ο ενισχυτής σου δέχεται ως είσοδο το σήμα που παίρνουν οι μαγνήτες απ'τις χορδές και δίνει έξοδο τον ήχο στο μεγάφωνο. Μετά όμως η έξοδος σου πηγαίνει στους μαγνήτες και τους διεγείρει, με αποτέλεσμα οι μαγνήτες εκτός από την ταλάντωση των χορδών που κάνεις κι εσύ να δέχονται και αυτό που παίζει ο ενισχυτής και να το στέλνουν ξανά στον ενισχυτή για ενίσχυση. Έτσι δημιουργείται ο μικροφωνισμός και οι τσιρίδες που όλο και δυναμώνουν.
Icepick είναι ο παγοκόφτης που χρησιμοποιούσε η Sharon Stone στο βασικό ένστικτο. Έτσι χαρακτηρίζεται μεταφορικά η ύπαρξη συχνοτήτων στις οποίες είναι ιδιαιτέρως ευαίσθητο το αυτί με αποτέλεσμα να πονάει λίγο η νότα όταν την ακούς στο σκάσιμο, σαν να σου καρφώνει η Stone παγοκόφτη στο αυτί.
Edit: Δεν πρόλαβα να φανώ χρήσιμος...
-
Edit: Δεν πρόλαβα να φανώ χρήσιμος...
Μια χαρά τα λες, δεν πειράζει... η πρόθεση μετράει!.
-
ευχαριστώ και τους 2 για την ενημέρωση (profsokin μπορεί να ενημέρωσες 2ος αλλά μόνο εσύ με παράδειγμα με τη Sharon ;D ;) )
adr1ane τα χα δει παλιότερα αυτά αλλά δεν το είχα πολυψάξει....κάνουν τόση διαφορά?
και επίσης, έχεις δίκιο για την ανάδραση (feedback) αλλά δε το σκέφτηκα γιατί σχεδόν ποτέ δε σφυρίζει ο δικός μου ενισχυτής όποτε τον στήνω έτσι....
αλλά η στάση έχει σχέση με το ice pick effect? όπως κι αν τον στήσει τις ίδιες συχνότητες δεν θα παράξει?
-
Σαφώς και όπως κι αν στήσεις τον ενισχυτή τις ίδιες συχνότητες θα παράξει, το θέμα είναι να μην σημαδεύει τα αυτιά σου το icepick..
-
Πολύ χρήσιμες πληροφορίες για άλλη μια φορά, ευχαριστούμε πολύ ;) !